Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

Nopeasti vaan kuulumisia kertomaan, sitten hetkeksi levoille.

Eilen oltas siis saatu Henni neiti hoitoon mummollaan, ostin jopa 5 siideriä iltaa varten jääkaappiin...mutta sinne ne sitten jäi. Tulin katumapäälle kun en ois millään häntä raaskinu sinne jättää ja mentiinkin sitten koko perhe mummolaan yökylään. Yhden saunasiiderin otin sitten ainoastaan mukaan. No kaiken muun lisäksi just eilen illalla, neidillä oli ensimmäistä kertaa kauheat kitinät, tissi vähänväliä suussa ja unikaan ei meinannu tulla, kunnes sitten puoli 11 nukahti ja nukku puoli 4 :eek: ja arvatkaa ärsyttikö kun yritin välillä tarjota tissiä kun önisi, niin ei kelvannu. Jos kotona oltais oltu ja neiti nukkunu omassa sängyssä, olisin saanut nukkua yhteen putkeen 5 TUNTIA, mutta kun ei se nukuta kun koko ajan joku öhnöttää vieressä ja minä hölmö luulen, että sillä on nälkä ja yritän tunkea väkisin tissiä suuhun. :kieh: ai ai, kyllä vähän sapettaa, mutta kohta mies hoitakoon hetken niin saan levähtää muutaman tovin.

Ja ärg...ärsyttääkö ketään muuta jos joku toinen laittaa vaipan huonosti?? mulla on tämä "ongelma"...olen kuitenkin yrittänyt hillitä itseni, varsinkin miehen kohdalla ja antanut vaipan olla niin kuin hän on sen laittanut. Tänään kuitenkin kävi niin että mummo laittoi vaipan ja kaikki pas*a tuli vaipasta ulos...siitä meni villapukuun asti. :kieh: olipa kiva siivota sitä...

Nonii se siitä ja pahoitteluni omanapaisesta tekstistä. Ja tsemppiä teille joilla on oikeasti vaikeampaa. Omat ongelmat tuntuu joskus isoilta, mutta ovat pientä teihin muihin verrattuna. :hug: Muistakaa että täällä ollaan juuri teitä varten mammakullat :heart:

Jospi ja Henni 3vko 4pvä
 
Heippa!

Ihanaa kun täällä on niin paljon lukemista!!!
Kaunis ilma ulkona ja meillä kahdet vaunuilut sekä yhdet ulkoilmaunet takana. Tuo aurinko ja lumi yhdistelmä saa reippaan fiiliksen aikaan =)

Tuosta itkusta... Mä en tie miten jaksaisin jos meillä itkettäisiin jatkuvasti. Totta kai noita ongelmia voi tulla missä vaiheessa vaan. Jotenkin sitä jostain vanhemmat saa voimaa jaksaa, mutta helppoa se ei taatusti ole. Kokemusta kun ei ole, mutta itseni tuntien hajoisin aika nopeaan tahtiin! Mua hermostuttaa jo kun poika välillä aloittaa konsertin. Olen ihan paniikissa ku mietin mikä nyt on vikana ja mikään ei tunnu auttavan. Meillä yleensä syynä on nälkä, vaippa tai sit esim. ulkosalla pipo joka on liian lähellä silmiä. Mutta kun meillä tuo on sellainen tapaus et suuttuessaan jatkaa ja jatkaa eikä siinä enää tissitkään auta. Ja suuttuukin nopeasti! Se on turhauttavaa kun toinen raivoaa tissillä ja selkeästi on nälkä, mutta pää heiluu kuin vieterin päässä. Silloin ei auta kuin antaa tilkka pullosta ennen uutta yritystä. Ihan on isänsä ja äitinsä luonteet perinyt... Nollasta sataan sekunnissa :whistle: . Illalla meillä on välillä sellainen tunnin parin vaihe jolloin ollaan tosi väsyjä, mutta ei haluta nukahtaa. Silloin yleensä kanssa itkeskellään.

Huonosti laitettu vaippa ärsyttää täälläkin... Syypää olen vain yleensä minä itse ;)

Ihanaa muuten miten vauvan kanssa jokainen päivä tuntuu tuovan uutta! Me otimme tänään sohvalla kuvia pojasta niin et hän oli mahallaan. Oli itse asiassa ensimmäistä kertaa mahallaan. No tarkoitus oli ottaa kuvia niin et pää katsoo kameraan siinä kun makailee. No tyyppi yllätti meidät ja nostikin päänsä ylös tiirailen mitä ympärillä näkyy. Pappa siinä antoi sitten kameran laulaa ja saatiinkin kivoja kuvia =) Sitä huomaa, että vauvan kanssa kaikki on niin uutta ja ihmeellistä =) =)

Caro + poika 3 vk + 2 pv :heart:
 
Ilmoitusluontoinen asia pikaisesti;

JEEE! Eilen aloitetut Cuplatonit ainakin tähän asti auttaneet ilmavaivoihin! Viime yö meni kokonaan ilman kitinöitä, poika söi ja nukahti itekseen levolliseen uneen. Nukkui 3-4 tuntia ja heräs taas (ilman itkua :eek: ) syömään... Ihana aine jos siitä tosiaan ois pidemmän päällekin apua =) Kannattaa ainakin kokeilla.
 
iitukka: Meidän poika on kans pullolapsi. Mua harmittaa, kun en pysty imettämään. Meidän poika tottui pullolle sairaalassa, kun oli niin pienikokoinen ja hoitsut tyrkytti jatkuvasti lisämaitoa pullosta. Maito nousi vasta 5 päivää synnytyksen jälkeen eikä imetys enää lähtenyt luonnistumaan. Toki yritin imetystä heti sairaalassa, mutta kun rinnasta ei juuri tullut niin poika turhautui. Tiedän monia vauvoja jotka on kasvanut korvikkeella eivätkä ole sen pahemmin sairastelleet, kuin ne jotka on rintamaidolla kasvaneet. Itse olen kans suurimmaksi osaksi korvikkeella kasvanut, kuten kaksi siskoanikin. Vaikka kuinka yrittää itelleen sanoa, että olen ihan yhtä hyvä äiti kuin nekin jotka imettää niin silti on paha mieli... Mutta pääasia, että poika saa maitoa ja kasvaa. :)

Jospi: Kyllä muakin ärsyttää, jos joku toinen laittaa pojalle vaipan ja se menee huonosti tai eritavalla kuin itse laitan. :)

tyyppien äippä: Mäkin oon huomannu, että jotkut tutit muuttuu sameeksi sisältä. En niitä kuitenkaan ole vaihtanut sen takia.

Tinttu & Juuso 1kk 1vko & 6 pvä
 
pur
JOSPI Ai että ärsyttääkö? no ÄRSYTTÄÄ, nimenomaan kun kakka tulee läpi ja vaan koska hommaa ei viittitä kunnolla tehä ja kuka sitte siivoo jälet :kieh: , ei se nyt mikään insinöörin loppututkinto sentään ole laittaa kaks teippiä kii oikeeseen kohtaan.

En oo oikeen joitanu tässä kirjottelee ja vähän puolella silmällä oon käyny lukemassa kun ollu tässä kaikenlaista kyläläistä.

NIMIÄISISTÄ/RISTIÄISISTÄ Jotku on ollu ahdistuneita kun on ne sukukiemurat mitä on. Meillä kans vaikka minkälaistä kiemuraa ja kulissia ja varsinkin miehen puolen suvulla tosi kaunasta meininkiä. Mutta me ollaan sanottu ihmisille ihan suoraan, että ne on MEIDÄN JA PIHLAN JUHLAT ja että kaikki ovat meidän puolestamme tervetulleita ja että jokaisella on vastuu omasta käytöksestään aikuisena ihmisenä. saas nähä kuin menee kun yllättävän moni on sitten hetken päästä soittanut ja ilmoittautunut tulkevaksi ja ihan tuntuvat nyt ihmiset kilpailevan siitä että kestä on meille nyt sitten eniten apua :LOL: . ...tosin tää näyttää nyt johtavan siihen et mun suunnitelma pienimuotoisesta ja rauhallisesta kahvitilaisuudesta on jo aikaa sitten unohdettu ja juhlista on nyt sit paisumassa melkonen seremonia, mutta antaa mennä sitten vaan jos keran haluavat nyt kaikki juhlia kantaa kortensa kekoon. Meillä siis nimiäiset ja mulle tärkee osuus eli kodin ja lapsen siunaus yhden tutun diakonityöntekijän kautta on järjestetty ja voileipäkakut on anoppiehdokkaan puolesta tulossa, niin kaikki hyvin....

...ja se on täällä syötön aika taas
Pur ja Pihla kk-3
 
Lauantaita,

nyt on kastekutsut askarreltu =) Käytin myös Kärkkäisellä shoppaa kolme tuntia ja syötiinkin siellä, olipas mukavaa. Join oikein oluenkin. Lähdin siis 11:sta jälkeen ja nyt pitäisi ruvata vasta imettää, klo on 18. Eikä mulla mitään kauheeta tuskaa ole maitokannuissa vieläkään, eli maitoa ei varmaan ihan karseita tule, ja näillä syöttöväleillä entisestään varmaan niukkenee.
Iitukka ja Tinttu Mulla menee tosiaan ehkä noin puolet korviketta ja puolet tissiä. Muutenkin suhtaudun aika kaksipiippusesti koko imetykseen nyt kun se ei kerran ole onnistunut 'kunnolla', jatkuva epätietoisuus tisumaidon määrästä ja kyllä mä rehellisesti sanoen koen nuo tissimarathonit aika ahdistavinakin toisinaan kun ei mitään muuta voi tehdä... ja sittenkin joutuu vielä antamaan korviketta päälle, vaikka vaavi olisi ollut tunnin kaksikin tissillä.
Eilen sain pumpattua neljällä pumppauksella 50 ml, että ei tässä maidolla juhlita :/

Kauanko vaavinne on muuten tissillä/ kerta?? ..siis tottakai se vaihtelee, mutta onko mitään n. aikaa olemassakaan milloin rinta olisi ns tyhjentynyt. josko nyt puhuttaisiin vaikka tuollaisesta kuukauden vanhasta vaaverosta???

No nyt mä valmistaudun imettämään ja isukki sitten illalla kylvettää pienen.

hm ja nökerö >3vko
 
Heippa!
Meidän vauvi nukkui viime yönä pisimmän pätkän kun koskaan ennen eli kokonaiset 4 tuntia putkeen, ite ehti siitä nukkua n 3 tuntia, loppuyö sit heräs 2 tunnin välein =)
Kun toissayänä syötiin tunnin välein :eek:

haavemamma meillä ainakin tuo tissillä olo aika vaihtelee tosi paljon, joskus saattaa imeä 5-10 min kun oikeen tehokkaasti syö ja on tosi nälkäinen ja kunnolla hereillä, mutta jos vähän niinku puoliks unessa syö niin saattaa syödä hyvinkin 20-30 min/tissi, mutta sillon yritän aina hieman herätellä.

Alkaa tuo väsymys pikkuhiljaa jotenkin painamaan...kaupassa kirjotin kauppakuittiin nimeäni ja tuli oikosulku että mitenkäs se sukunimi oikein kirjotettiinkaan! Piti miettimällä miettiä että missä järjestyksessä ne kirjaimet oikein tulee, myyjä kyllä katto mua hieman oudosti, mä näytin varmaan hauskalta :whistle:

Vauva vetää kolmatta tuntia jo unta tuolla, mitenköhän yöllä :|
 
ihan uteliaisuuttani kyselen...kuinka paljon hiuksia teijä vauval on ja onko tumma vai vaalea?! Meijä Mirol on aikast paljon tummaa tukkaa!Se on välil ihanasti pystys ja takana ihana pyörylä!! :D

Haavemamma Meil ollaan yleensä tisul noin 10-20 min,iltasin kyl taitaa men ainakin puolisen tuntia! Ja meil syödään parin tunnin välein,tänään on kyl syöty tunnin välein! :whistle:
 
Pikaisesti vain..
Meillä olisi vime yönä nukkunut myös nelisen tuntia, mutta minä sitten pukamien kanssa... :ashamed: Tänään ei niin kipeä, IHANAA.
LABELLO meillä kauppareissut samanlaisia vauvan kanssa. :)
Tänään oltiin Isoveikan salilla seuraamassa graduja 2h, väliin käytiin pukkaris tissillä ja vielä cittaris ja mun ex anopilla kaffel... Ihanaa, kun jo uskaltaa liikkua. Ilman kipuja meinaan... :eek:
Melä napa tynkä irtosi pari päivää sitten ja eilen oltiin kylvyssä. Ihana kun jäi "kuuntelemaan" oloaan lämpimään veteen.
Mukavaa lauantai iltaa kaikille.
Seranzu ja Kaapsu 1vko ja 5pv
 
Moikka!

Tissittelystä täällä on ollut juttua. Meillä ollaan siinä 5 min- ikuisuus. Päivällä istutaan tyyppi rinnassa kauemminkin, mutta yöllä yleensä nukahdan kesken ja samoin hänkin. Eli yöllisiä syöttöaikoja en osaa sanoa. mutta päivällä homma menee usein lutkutteluksi. Tyyppi syö, huilailee, syö, nukahtaa, syö, huilaa... Tehokasta imuaikaa en osaa sanoa. Mua stressaa myös se etten tiedä paljonko hän saa irti. Pullosta menee kerralla noin 100 ml ja mieluummin pumppaankin pulloon. Musta meillä on niin et pullosta syödään ja tissillä lusmutaan :LOL: :LOL: :LOL: Ruokakerrat on suunnilleen niin et 4 krt tissistä ja 4 krt pullosta vuorokauden aikana.
Korvikkeita olen ostanut pari purkkia varoiksi eli annan jos tarve vaatii. Välillä on päiviä jolloin tuntuu että kysyntä ja tarjonta on jo kohdanneet. Toisina taas (kuten tänään) olen ahkeran tissittelyn lisäksi pumpannut 400 ml. Huomenna voi olla taas toisin. Mä en näe siinä eroa millä lapseni syötän vaan pääasia on se et hän on tyytyväinen. Itse olen kasvanut korvikkeilla =)
älkitarkastuksesta muuten niin onko siinä muuta kuin et gyne tekee sisätutkimuksen? Siis mietin et mistä sen perusteella tietää onko rakko sun muut jo paikallaan?! Odottelen vaan koska saan aloittaa juoksemisen ja en uskalla ennen "lupaa". Kauhukuvat jostain laskeumista pelottaa... Mitä ne edes on ja mitkä oireet?!

Caro
 
Syöntiajat: 2-4,5 h välein päivällä, yleensä yht. 2-10 min kerrallaan. Joskus ottaa vaan huikat toisesta rinnasta. Iltaisin poika sit syö huomattavasti tiheämmin ja tykkää lussuttaa pitempään. Tällä hetkellä poika pysyy tyytyväisenä kun koko ajan toisella jalalla keikutan sitteriä. En jaksa tissittääkään koko aikaa pulautusten takia ja sylissä poitsu ei oikein viihdy kuin olalla. Iskän sylissä poika oli kyllä eilen rauhallisena. =)

Yöllä tyypillisesti eka syöttö on noin kolmen maissa, jos yhdeltätoista on menty pehkuihin. Ja seuraava ehkä 5-6 aikaan jolloin alkaakin aamutankkaus. Ja tyrkytän kyllä aamuisin tissiä liikaakin joka ähinään, kun haluan itse vielä nukkua.

Jep, ruokakaupassa tulee kyl monesti juostua läpi vaan. Poikanen alkaa melkein heti äännellä, kun vaunujen kanssa pääsen kauppaan sisään, ja isomman itkun pelossa tulee toimittua aika hätäseen. Plus että tunnen vaunujen+korin kans olevani koko ajan tiellä. :snotty:

Kössi+poika 6 viikkoa ja 3 päivää
 
:hug: kaikille joilla pikkuiset valvottaa/on itkuisuutta.

ristiäisajan sain nyt varattua. ne on 4.4. lauantaina. Meillä on sekä kaste että kahvit siellä kirkolla. pitäisi nyt sitten ostaa askartelujuttuja että saisi väsättyä kastekutsut. keskimmäisen synttärikutsutkin pitäisi tehdä, ne pidetään perheille ja kummeille kastetta edellisenä lauantaina( poika täyttää 3v 30.3) siinä sitten juhlaa piisaa.. =)

syöntiajat vaihtelee tosi paljon. usein tyttö nukahtaa rinnalle. sitten kun nostaa olkapäälle röyhtäsemään niin havahtuu hereille ja muistaa että ainiin nälkähän tässä oli ja sitten taas jatketaan syömistä... :D

eilen jäi ulkoilut välistä. mun oli tarkoitus mennä aamupäivästä mutta tulikin vieraita. kun vieraat lähti niin tyttö nukkui sisällä. sitten kun heräsi niin lähdettiinkin käymään miehen siskon luona. ja tultiin kotiin kuuden maissa, sen verran myöhään etten viitsinyt enää vaunuihin alkaa nukuttamaan.. tänään mennään aamupäivällä taas ulos. =)

Meillä on nyt pojat mummulla ja papalla joten on rauhallista. tyttö tässä sylissä hereillä. :heart: Tänään ollaan menossa mun isän 60v kahveille. saa pukea tytön ekaa kertaa mekkoon. :D

Mä aloin neuloo pari viikkoa sitten (melkein heti sairaalasta kotiuduttua) tytölle mekkoa. Ei oo oikein enää aikaa ja jaksamista neuloa niin paljon kun ennen mutta pikkuhiljaa olen sitä tehnyt. Nyt ei puutu enää paljoo, ehkä tänään tai huomenna valmistuu. =) Sitten seuraavaksi voisi neuloa siihen sopivan neuletakin... :heart:

Ihanaa sunnuntaita kaikille :heart:

sadee80 &tyttö 2vko 1vrk
 
Jospi kuulosti niin omalt jutult noi pari sun kirjottamaa. Mä en pal nuku just sen öhinän takii ku oon koko ajan tarjoomas tissii eikä toisel varmaa oo ees nälkä :whistle: . Viime yö meni sillee hyvi et nukku yhen pitkän pätkän(4.5h) ni se auttaa vaik sit öhisiki taas koko ajan. Eile annoin sit tuttii ku pitää tissii tuttina, rasittavaa seki ku sitä tarttee korjailla koko ajan ennenku osaa pitää suus.
Ja vaipan "väärin" laittamisest et kyl hiuka tökkii jos laitetaa löysäst tms mut miehen kohdal annan laittaa mite laittaa ja yritän vierest korjailla ilman et se luulee ettei osaa :D sille vauva on kuitenki eka ja mulle kolmas.

Ilmavaivoi on kyl nii pal enemmän tullu ny ykskaks. Koko ajan pöngerretää .

Viime yön nukuin taas sohval vauvan kaa :ashamed: ite seki ny tällaseks meni. Ei viihdy kopas öhisemät ja heräilemät ja sohval saan nukkuu ite sen kaa mut nyt se on varma tottunu sihe et vieres on joku koko ajan. Mies joutuu nukkuu sängys yksin :| . Toivottavast täst ei tuu onkelmaa. Yritän nyt päivisin lykkii sitä koppaan välil.
Mut sil on ihme supervoimat ja pöngertää ittees mite päi vaa ja on iha solmus siäl kopas ja sit tietty pelkään et tukehduttaa ittes ku ei pysy paikallaan :ashamed:

SyöntiajatOn tissil aina muutaman minuutin-jotain. Imee ehkä jotenki täyteen ittes ja sit pitää tuttina ja nukahtaa ja ku irrotan ni herää hetken pääst ja vähän ajan pääst on taas nälkä ja taas sama juttu. Ei auta et herättelen välil ku lutkuttaa sit vaa silti tuttina. En tiiä yhtää et imeeks sillo maitoo. Siks tuntuu et oon tissi ihan koko ajan. On se varmaa normaalii ku muillaki tuntu olevan samaa.

Isommat muksutki tulee tänään himaan kun on ollu koko vkl mummolois. Ihanan rauhallist ollu.

JeJa+typy 1vko 5vrk
 
Siis apua, missä tilanteissa tuota tuttia kantsii tarjota? Voiko se auttaa esim. silloin, kun typy itkee ilmavaivoja? Yleensä tarjoan silloin tissiä, koska se saa ilmat paremmin ulos, mutta joskus vaan leikittelee tissillä, eli oikein nälkä ei taida olla. Vai kantsiiko sitä tuttia antaa vain nukahtaessa? Ja pahentaako tutti ilmavaivoja? Entä voikohan vaikuttaa imemisotteeseen vielä näin 4 viikon iässä?

Tv. tutti-epätietoinen Lentis ja Greta 1 kk :heart:
 
hiukset on pojalla tummat ja vähän semmonen takatukka-
tyyli.

jälkitarkastus sisätutkimuksen lisäks otetaan pissanäyte,
papa, hb, paino ja verenpaine. Ainakin meillä näin.
Mutta tunteeko ne sisätutkimuksella sit että onko
kaikki paikallaan..

Tänään lähetään eka kertaa vaunuilemaan. Saas nähä mitä
poikanen tästä tuumaa. B)

iitukka ja veikkavauva 13vrk
 
hiukset jasminilla on aika paljon tukkaa ja ihan mustat ovat. saas nähä tippuvatko pois ja muuttuvat ruskeiks niinkun veljellä..tosin tää sen verta tummempi et voi olla et mustana pysyvät.

caro kannattaa jälkitarkastuksessa ite kysästä lääkäriltä onko joku laskeutunut.mulle tosin väitti pitkään kiven kovaan ettei oo vaikka sit viimein sainkin diagnoosin. Nyt nuo on jo ihan silmämääräsesti itekin havaittavissa,heti emättimen suulla on joku "tukko". Sit oireena tuntuu järkyttävä painon tunne seisoessa,ihan ku jotain tippuis. Istumaan pitää alkaa varovasti ku muuten tuntuu et istuu jonkun kovan päälle ja on noustava ylös ja otettava uusiks. virtsankarkailua ei onneks ole vaikka se taitaa olla aika yleinen oire. ja sit mun maha ei tahdo toimia,johtuen tuosta emättimen takaseinästä. (mulla siis diagnoosit emättimen takaseinämän ja virtsarakon laskeumat)

koitan laittaa profiiliin uuden kuvan jasminista.

labello ja mytty neiti 3vk tasan
 
Gretalla oli muuten huomattavan paljon tukkaa syntyessään, kaikki sitä ihmettelee vieläkin, kun ne ovat niin pitkät. Meillehän vipassa ultrassa lääkäri sanoi, että onpa vauvalla paljon tukkaa, että on tosi pitkä tukka kun ottaa huomioon että oli viikolla 37. Ja oikeassa oli lääkäri. Näyttää kuvissa tummemmalta kuin onkaan, oikeasti aika lailla maantienharmaa tukka niin kuin äidilläänkin.
 
Heippu

Meillä tänään vieraita tulos koko pv... :)

Haluisin ulos koittaa, mutta nyt on nukkunu sitteris reilu tunnin ja en viitsi herättää ja veivaa vaunuihin... Koitan seuraavan syötön jälkeen. :wave: Ellei sitten juku tule käymään just...

Meillä pojulla tumma tukka ja pörrössä pystyssä päältä :)

Tissillä ollaan n30min vähintään... Ja sitten vaihdetaan puolta... Synnärillä sanoi että 15-20min riittää ruokkimiseen... No ei kyl meillä riitä... :whistle: Ilta ollaan sitten tissillä pikkutaukoja lukuun
ottamatta 18-24 välil kokoajan...

JEJA meilläkin mulle kolmas vaavi ja miehelle eka. :) Jaksuja ja hali sulle, teillä nuo yöt aikas kurjia.. :hug: Meillä myös tissillä viihtyy ja kähisee het muual.

Viime yö meni niin, että mulla ei ole hajuakaan monta kertaa vaavi söi.. Mutta parin tunnin välein (luulen) heräsin siihen, että toinen öhkii vieressä ja minä tissi edelleen paljaana vauvan naaman edessä. Eikun puolen vaihdos ja taas sama juttu uudelleen... :D Aamulla olin kyllä ihan levänneen oloinen...

Seranzu ja Kaapsu 1vko 6pv
 
Aurinkoista sunnuntaita,

Lentis tutin käytöstä en niinkään osaa sanoa mitään, mutta jostain luin eilen että miten vanhempien tulis tunnistaa esim nälkäitku ja vatsanväänne-itku erilaisina, koska jos antaa maitoa vatsanväänteisiin se saattaa pahentaa vain kipuilua. Eli maalaisjärkeni sanoisi että siinä tapauksessa tutti voisikin olla ok, vaikkakin sen sanotaan myös vievän ilmaa masuun. Kumpi sitten pienempi paha, mene tiedä...

Laskeumat kuulostaa aika ikävältä, toivottavasti palautuu kellä niitä on =)

Tikeistä tuli mieleeni, että kun mulle sanottiin että ne sulaa kahdessa viikossa, ja ulkoiset onkin sulanut, mutta tosiaan kun mä en sitä wc-paperia käytä vieläkään vaan aina suihkuttelen, niin huomaan että sisäiset tikit on siellä edelleenkin ja synnytyksestä jo yli 3 vko!!! :eek: Pitäiskö mun olla huolissaan???

Hiukset On meitin likalla jo minusta kasvaneet ja hän on brunette, valossa aavistuksen taittaa punaiseen, niinkuin äidilläänkin, nuorempana etenkin. Hiukset myös hiukan taipuisat, sanoi jo synnärin täti kylpyhommien jälkeen kun pää oli märkä, hih!

Mä kokkailin tänään aika pitkäänkin ja neiti makoili piiitkät pätkät kiltisti sitterissä keittiön lattialla ja katteli kun äippä hääräs. Juttelin, selostin mitä puuhailen ja heiluttelin sitä välillä siinä ja se tuntui aidosti viihtyvän =) Sitten se ihan torkahtikin siihen, ihanaa!! ..kun vähä ollu sitä et jos vaavi hereil ni siinä ei sitten paljoa puuhastella muuta.
Kaivoin myös sen baby björnin kantorepun esiin ja aletaan sitäkin treenaa =)

Miehen kans tuli eilen riitaa, mulla palo käämi kun se oli laittanu vauvan puhtaat pyykit kaikki vaan sekasin yhteen läjään ja kaappiin. Karjuin ettei mulla ole aikaa tai energiaa niitä täällä uudelleen järkkäillä kun ne voisi laittaa yhdellä kertaa kunnolla oikeisiin pinoihin |O
..sitte nukkuu mennessä mua jo taas harmitti kun olin karjunu..mitä en ole tehny sitten pitkiin aikoihin. Kypsä olen kyllä ollut. Pitäs vissii taas jutella asioista ettei kärjisty tilanteet karjulan tasolle :/
..no tänää sil on ollu vapaa aamupäivä ja on päässy lentelee ( suorittaa lentolupaa) , huippu keli siihen hommaan. Se on aina niin hyväntuulinen kun tulee ilmasta ja laittoikin heti 'lepyttely' viestin. Hakee samal likkakaverini juna-asemalta kylään meille, sitte me syyään ja lähetään ulkoilee =)

Tänään annoinjo 3 tippaa jekovitia, ja pidän edelleen peukkuja ettei pientä masua ala kipristää kovasti :x

hm ja nökerö > 3 vko
 
Hiuksista: Meidän pojalla on melko vähän tukkaa ja se on semmosta vaaleenruskeaa. Eipähän tuo ole ihmekään, että on vähän tukkaa kun äitinsä ollut lähes kalju vielä 1-vuotiaana. :whistle: :LOL:

Haavemamma: Ei kannata olla huolissaan, vaikka tikit ei vielä olekaan sulaneet. Mulle sanottiin kans, että parissa viikossa sulaa, mutta mulla siihen meni ainakin neljä viikkoa, jos ei vähän pidempäänkin! Kyllä ne loput sieltä sulaa ajallaan. :)

Tinttu & Juuso 1kk 2vko
 
haavemamma, mullakin oli noi sisä tikit pitkään, muistelen että kahden viikon tietämillä kokeilin ja siellä olivat vielä, nyt tossa muutama päivä sitten jälleen kopasin ja olivat kadonneet, eli uskon että ne sieltä häviää. Ja jos eivät häviä, niin kyllä ne varmasti jälkitarkastuksessa pois otetaan.

Hiukset ovat täysin blondit, näyttää lähes kaljulta, mutta takaa löytyy hieno "hiirenhäntä". Aika vähänlaisesti kuitenkin tukkaa on jos vertaa esim. omaan tukkaani kun synnyin, mulla oli huima blondi peikkotukka.

Tänään Henni ja iskä olivat poissa (ovat edelleen..) klo 12 lähtien ja äippä sai nukkua. :) ahh, olipa se luksusta. Muutaman tunnin nukuin sikeästi ja tunnin ajan pyörin ja torkuin. Nyt olen taas virkeämpi uuteen yöhön :)

tuttia meillä tarjotaan, huvitutiksi ja selittämättömään itkuun (ei nälkään). Joskus tämä selittämätön itku on juuri ennen nukkumaan menoa ja tuti jää sitten suuhun. Huonona puolena, että jos neiti on yhtään horrostilassa eikä täysin unessa ja tuti sattuu tipahtamaan suusta, niin itkuhan siitä tulee, mutta se loppuu samantein kun saa taas tutin imutettavaksi. Olen pyrkinyt ottamaan tutin pois suusta kun hän on täysin nukahtanut. Meillä toimii näin, katsotaan millanen homma on vierottaa tutista pois. Missä isässä olis muuten hyvä vierottaa tutista?

Joku puhui joskus siitä vauvan pissittämisestä, en muista kuka, mutta joko hän on sen aloittanut ja kuinka sujuu? Minusta ei siihen hommaan olisi, tuntuu että on paljon muutakin kuin opettaa vauva just nyt vaipattomaksi, mutta peukku niille jotka oikeesti jaksaa, hieno hommahan se on. :)

ristiäiset meillä kotona 28.3. Tarjoiluna ainoastaan tilattu kakku ja äiti tekee voileipäkakut, sekä pikkuleipiä ostan kaupasta. Siinä minun tarjoilu, muuten stressaisin aivan liikaa, kun jo nyt on paniikki miten 20 ihmistä mahtuu meidän 59,5m2 kaksioon. No kaikki omalla painollaan. Pääasia että nimi saadaan neidille virallisesti.

Jospi ja Henni kohta 1kk :heart:
 
Glow
:wave: liitymmepä mekin ilta/yö itkijöihin.
Viimeyö valvottiin :attn: illalla vauva torkkui ja söi. Klo 23 nukahti omaan sänkyyn, josta tunnin kuluttua alkoi ähinä ja itku... ei oikeen ruoka kelvannut, syli vain. Nukahti syliin, sänkyyn kun laitto niin max 5 min ja huuto alkoi :eek:
En epäile mitään koliikkia, kuvittelen et sit pitäis olla vielä vaikeempaa? vai kuin teillä nuo itkijät /mahavaivaiset rauhottuu? Pitäiskö meidänki kokeilla sitä cuplatonia tai jotain? Me on alotettu d-tipat, tosin eilen jäi ottamatta. Niillähän voi olla merkitystä itkuun tai sitten ei :/
Varmaan vatsa tottuu niihin aikanaa. Oon antanu 1-2 tippaa vasta kerralla. Ja tosiaan jokapäivä en oo muistanu ees antaa :ashamed:
Meillä(kin) vauva on itkuisempi iltaisin ja vatsallaan ollessa tyytyväinen, mutta en minä uskalla öisin (vielä ) vatsallaan nukuttaa. Vaikkakin muistelin että esikoinen alkoi nukkua hyvin kun vatsalleen sai nukkua.

Vaunuasiaa :headwall:
hokasin että mulla on kipeet hartiat varmaan vaunujen korkeen työntöaisan takia! Tänään käytiin pitkällä lenkillä ja aloin miettii asentoani ja mullahan on kädet liian korkeella, hartiat jännittyneenä kokoajan. Syy; brion teleskooppiaisan korkeus mulle! alimmillanki se on liian korkee (97cm muistaakseni) pitäis ainaki ehkä 5-10 cm saada alemmas et ois hyvä.
Noh, vaunut on käytettynä ostettu, todella hyvät muuten. Minähän en ala ressaamaan/pilaamaan hartioitani ja vaunutteluiloa... joten nyt on uudet tilattu, matalammalla aisalla, kylläkin halvempi ja minulle tuntemattomampi merkki. Laitoin toiset vaunut myyntiin...jos ei mee kaupaksi niin meneehän nuo kesän mökillä (ei tartte aina sitten erikseen kuskata sinne vaunuja/rattaita)

Mulla ois mahollista ollu nukkua koska vaan tänään, mutta en mä malta! :whistle: pelottaa jos tulee lisää kokonaan valvottuja öitä ja sitten mä väsähän joku päivä ihan totaalisesti... Onneks mies on kotona vielä viikon!!

 
Syöntiajat; meillä viihtyy tissillä 15-30min, ei tosin ime läheskään koko aikaa,välillä hytkytellään ja röyhtäillään. Joskus annan vielä muutaman minuutin toisesta tissistä. Iltaisin saattaa viihtyä tissillä vähän väliä, nukkuu ja kitisee lisää tissiä, imee minuutin, nukahtaa ja herää taas vartin päästä. Meillä nukahdetaan yöunille yleensä siinä puolen yön aikaan.

Tutista; olen pyrkinyt antamaan tosi vähän, vain viimeisenä keinona ilmavaivaitkuun. En tiedä mistä mulle on tullut sellainen käsitys, että tutti olisi paha... Mutta ihanasti se joskus rauhoittaa =)

Meillä harrastettiin seksiä jo (!) toisen kerran. Jostain syystä aloin itkeen kesken homman, mies oli vähän kummissaan. Ootteko muut näin herkillä?

Hiuksia on paljon ja ne on tummat.

Tänään käytiin koko perhe 1,5tunnin lenkillä järven jäällä. Olihan ihana ilma. =) Muusta ulkona käymisestä sen verran, että kaksin poitsun kanssa en ole vielä uskaltanut lähteä. Jotenkin pelottaa, että jos se alkaa itkeä kaupassa enkä saa millään hiljaiseksi, niin mitä ihmiset ajattelee... Töihin pitäisi pika puoliin käydä junioria näyttämässä, valmiiksi jo hirvittää, että kuinka se menee. Miten ootte selvinneet reissuista vauvan kanssa? Pitäis kai vaan uskaltaa lähteä.

Kylvetättekö muuten usein vauvojenne? Me ollaan kylvetty kerran viikossa.

Onko täällä muuten ketään Rela-tippojen käyttäjiä? Kokemuksia?

Tuiskunen ja Alexi 1kk+
 

Yhteistyössä