Helmikuusta -07 jännäilleet vol.3 :)

Moikka,

Täällä ollaan =)

Hieno juttu Napsu et vihdoin ja viimein sait sen plussan siihen testiin.
mulla ollu pikkasen hiljasta vaihteeks...tää on tätä menkka aikaa ku ei oikeen huvita mikään.
Toivotaan että sulla Napsu tulis sit tärppikin tässä kierrossa =)

Nii siitä meijän jatkohoidosta...ensin meen sinne papa kokeeseen ja katotaan et se on ok, sit se laittaa sen lähetteen keskussairaalaan ku meijän aluesairaalas on aika huono tilanne naistentautien osastolla. Se gyne epäili että varmaan ainakin yritetään saada niitä simppoja jollain ruiskutuksilla enemmän liikkeelle. Mutta sitä ennen varmaan nää peruskuviot ja ehkäpä ne clomit. Nanna kyseli et oliks mulle tehty jo aukiolotutkimus, ei ole tehty vielä. Mä oon ns ihan alussa vasta. Mutta helpottava tunne on kyllä että oikeesti asiassa pääsee eteenpäin...Mä oon siitä niin onnellinen =)

Mitäs Nanna? Joko oot lähteny poitsuu pusaamaan? :LOL:
Toivottavasti niin ei tarvis enää kärvistelllä niitten suppareitten sun muiden kans!
Ja ei lopeteta tätä meijän pinoo ennen ku meilläkii on napsun kans muksut sylissä!

Illanjatkoja

 
morjenttes..

hyvä homma Katjuska, siitä se lähtee!! Ja meidän pitää muistaa että kaikki voi meillä olla ihan vaan huonosta tuurista kiinni ja plussa lävähtää vaikka tässä kierrossa.

Vaklailin tuolta odottajista että Nanna on lähtenyt vauvaa hakemaan =). Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pian kuullaan vauva-uutisia...
 
Joo uskoa pitää löytyä ja niin kauan täällä roikutaan kunnes vaavat saadaan ;)

Ai on Nanna lähtenyt poitsua hakemaan...wau!!! Toivotaan että kaikki menee hyvin ja onnellinen äiti ja poika kotiutuu kertomaan uutisia!

Kyllä on lottovoitto että on tää palsta / pino minkä avulla tässä on järissään jaksanu, joten Kiitos Napsu!!!

Nyt lakanoita vaihtamaan ja iltavenytyksiä tekemään. Niin on niskat jumissa.

Huomenna taasen palataan asiaan
 

Huomenta..
Oon ihan samaa meiltä sun kanssa Katjuska, että tää pino on ku lottovoitto. Vaikka on väki vähentynyt ni hyvin ollaan saatu pidettyä tää pystyssä. Se on niin helppo ja hyvä käydä täällä sulle "murheita ja oireita" purkamassa. Ei niitä aina miehelle viiti selvittää =).

Mä vielä huvikseni tein tänäänkin ovistestin, nyt on siis kp26 ja ihan plussa se on edelleen.. Kuinkahan kauan oviksen jälkeen se vielä näyttää plussaa? Mut siitä en kyl oo kärsimättömänä ihmisenä yhtään ilonen että tää kierto venyy sinne 40 paikkeille, harmittaa.
Koitettiin kyllä vielä eilen pöllytellä peittoja varmuuden vuoks. Jos se haikara vihdoin tajuais jo pysähtyä meidänkin kohdalla...

Jonna
 
Moikkis,

Toivotaan että se haikara tekee visiitin teijän makkariin tässä kierrossa ja sit voit sen lähettää meille sen jälkeen ;)
Kauheen nopeesti menee kyllä aika ku tuntu että vastahan mulla alko ne menkat ja kuitenkin kohta ollaan jo ovista bongailemassa...no ei nyt vielä mutta viikonloppuna jo voi alotella tikuttamaan. Mä oon ajatellu tässä kierrossa tikuttaa ku ei oo moneen kiertoon tullu tikutettua. Katotaan miten mimmin käy!

Nii sulla vähän kaks puolta tossa bongaamisessa. Hyvä että sain plussan tikkuun mut sit toi kierron pituus on kyllä hanurista. no jospa tää sit olis tosiaan se viiminen bongattava kierto =)

Ei oo Nannasta kuulunu vielä mitään uutisii? Mä jo innokkaana tulin koneella ja ajattelin että sais uutisia mut ei vielä näköjään!

Juu miehet ei kyllä meitä ymmärrä joten parempi tulla tänne tilittämään kaikki yksityiskohdat...ne veriset ja limasetkin :LOL:

Juups...mutta palaillaan.
Huomenna saan miehen kotiin illaks ja suunnittelin saunomista ja tortilloja..nam

Huomiseen!
 
tortilloja, nam =))
Mä oon viime aikoina lisännyt niihin myös raakaa ananasta, sopii tosi hyvin vielä kun pikkusen pistää ranskankermaa. Nam. Alkaakin tekeen oikein mieli =).

Joo, melkein samaan aikaan saadaan sit jännäillä täs kierros. Jotenkin sitä vaan miettiipi että voiko sitä niin pitkäs kierros raskautua, mut kyl istä voi.. kaks kaveria on tullu just niissä n.40pvän kierroissa raskaaks. Ihmettä siis odotellessa, heh.

Ei muuta kun hauskaa illanjatkoa! Mä alan tästä kans kohta meneen sänkyä kohden ku olin koko päivän asiakkaalla ja meni vielä 2h ylitöiksikin. Kotona olin vasta puol 7 aikaan. Ei o kyl sit illalla jaksanut mitään tehdäkkään ja univelkaa on niin että riittää.
 
Meidän poika syntyi 22.9. klo:13.38!
Pikkusella oli pituutta 51 cm ja painoa 3985g, eli ei mikään pieni mies täällä tuhise =) . Eilen päästiin iltasella kotiin ja nyt tässä sitte harjotellaan elämää... Minun sydän on kyllä aivan sulaa vahaa kun tuota pojua katselen. Aivan uskomattomalta tuntuu vieläki että tuo pieni mies on minun poika!

Katjuskalle paljon tsemppiä niihin jatkotutkimuksiin! Mie oonki jotain kuullut noista hoidoista joita miehille annetaan... Toivottavasti ne asiat alkaa teillä nyt tosissaa rullaamaan. Mukava ainaki että se lekuri laittaa sen lähetteen sitte tosiaan isompaan sairaalaan niin ei tarvi välttämättä niissä jonoissa roikkua niin kauan.

Onpa kyllä kumma kierto tosiaanki Napsulla!! Onko sulla koskaan aiemmin ollu noin pitkää? (Kysyinköhän tuota jo aiemmin?? Dementtia vaivaa edelleen :D ...) Mie kyllä olisin varmaan sinuna jo oikeesti sen raskaustestin tehny! Kun noi ovistestithän sen saataa näyttää myös... (En mie halua yllyttää tietenkään :D )...
Nanna +poju 4vrk
 
nanna onnea hurjasti pikkuprinssin syntymästä! :heart: :flower: Minkälainen oli synnytys?
Meillä poika sai nimen tossa pari viikkoa sitten, hänestä tuli Otto. =) Tiistaina meillä onkin jo 3kk neuvola.

Tsempit napsulle ja Katjuskalle . :hug: Kyllä mä edelleen uskon, että tärppi vielä käy! =)
 
oikein oikein paljon onnea Nannalle!!!!! Iso poika tosiaan... oliko synnytys kamalaa? Oliko ponnistuvaihe kivuliain, niinkun kuvittelen?

Ja Rinkinkille onnitteluja kans kasteen johdosta. Otto on hieno nimi!!

).( saa nähdä miten lokakuulle suunnitellun inssin käy.. kävin tosiaan tossa viikko sitten poistattamassa luomia ja soittelin tänään tuloksista. Molemmissa oli muutoksia ja toiseen oli patologi lausunnossaan laittanut merkinnän että pitäisi poistaa vähän laajemmin vielä siitä ympäriltä. Soittelen uudelleen ens pe sinne lääkärille ja juttelen hänen kanssaan. Nyt kun oli puhelimessa hoitaja.

Kyse ei ole syövästä vaan jostain Dysplastisesta luomesta, eli jotain aktiviteettia oli molemmissa ja toisessa se sitten ylsi paikoitelleen reunaan asti. Huoh. Viimeksi ainakin lääkäri sanoi että jos on hoitokuukausi niin leikkausta ei oltais jostain syystä tehty. Eli katsotaan nyt mitä hän sitten perjantaina sanoo, voidaanko tehdä inssi lokakuussa ja lisäpoistot vasta marraskuussa vai meneekö toisinpäin.

Ja juu, teinhän mä sit testin toissapäivänä ja eihän siihen plussaa tullut. JOten tosiaan taisi vain ovis olla nyt myöhässä ja kierto venyy, siltä vaikuttaa noinniinkun kroppaakin lukiessa. Eli kärsivällisyyttä nyt sit tännepäin vaan... huoh.

tänään onneks viettään tyttöjeniltaa =).
 
Rinkinkin poika sai hyvän nimen :heart: . Siskon pojalla on myös yhtenä nimenä. Suvussa on jonku verran =) .

Synnytys ei ollu kaikkein helpommasta päästä ja komplikaatioita oli. Napanuora oli kaulan ympärillä ja sitte jäi vielä olkapäistä jumiin. Onneksi kuitenki kaikki päättyi hyvin ja lisähapella virkosi nopeesti. Ainoa "vamma" mikä jäi oli solisluun murtuma, mutta sitäkään tuo pikkumies ei itse valita ollenkaan.

Napsu: Se ponnistusvaihe aluksi jopa helpotti niitä supistuskipuja. Tietty se ei mikään mukava vaihe ole, eikä varmasti koskaan kivuton, mutta se on kyllä ihan totta mitä nuo ihmiset on sanoneet, että kun saat sen nyytin sitte siihen syliin niin ne kivut unohtuu. Tai viimestään seuraavana päivänä :D . Itse olin vielä maanantaina varma että viimeseksi jäi, mutta tiistaina kun poikaa kattelin niin tuli tunne että toinen täytyy saada vielä ainaki jos se vain onnistuu.
 
On Nannalla ollut jännät paikat kyllä.. hui. Mutta on se jännä miten sitä tosiaan sit kaikki muistot "kultaantuu" niin nopeasti. Ei muuta kun oikein paljon onnea sinne vauva-arkeen!!!!!!!

Mitenkäs Katjuska, mikä tilanne?
 
Hello,

Ihan ekaks Onnea Nannalle, vaaville ja tietty Isälle myös. Varmaan ihan mieletön tunne sit ku saa sen oman pienokaisen syliin. Niin on moni ensin uhonnu et oli kamalaa tää jää tähän yhteen, mutta kyllä on ajan myötä sit mieli muuttunu!!!
Ei ollu sitten sullakaan ihan helppo synnytys. Kauanko sulla kesti synnytys kokonaisuudessaan?

Napsu, mitäs tässä. Ovista oon yrittäny bongailla lauantaista asti mutta en oo vielä saanu minkäänlaisii viivoja tikkuun. Näinkö mulla menee samalla tavalla ku sulla =)
Ei Mullahan taitaa olla tänää vasta kp 13. Eilen alotettiin kyllä sänkypuuhat jo.

Sulla sitten Napsu taas lisää mutkia matkassa...eihän tää enää voi olla edes todellista että noin paljon joutuu kärsimään yks ihminen :ashamed:
Ei jaksa kyllä käsittää. No toivotaan että saatte kuitenkin ensin sen inssin vaik tehtyy ja sit sen lisäluomenpoiston, vai kumpaa ite haluaisit?

Mun pitäis nyt mennä sinne papa kokeeseen joku päivä. Täytyy vaan taas "lintsata" sen verran töistä että kerkiin ennen 4 sinne labraan. Menee vaan siinäkin oma aikansa ennenkun se tulos tulee ja sit vasta se lähete sinne sairaalaan johon ehkä saadaan jonottaa 1-2 kk joten taitaa mennä jouluun tai ens vuoden puolelle ennen ku päästään edes hoitoon jos ei nyt ihmeitä luomuna tapahdu! Eli täällä roikutaan sit vielä hyvänaikaa varmaan :ashamed:

Mutta ehkä se joskus tulee meijänkin vuoro! Onneks pääsee sinne lomalle auringon lämpöön helmikuussa =)

Palataan!!!

Oli muuten hyvää ku laitoin niihin tortilloihin ananasta ja kun ei kermaviiliä ollu niin bulgarian jugurttia..Kiitti Napsu vinkistä!
 
Onnea Nannalle kovati pojasta!! :flower: :flower: On ollu ihan kunnon kokonen syntyessään.
Rinkinkin pojalle tuli kiva nimi, meillä ristiäiset eessä vasta marraskuun puolella.
Napsuahan nyt koetellaan, tuo luomijuttukin nyt sitten kaupanpäälle mut hyvä ettei oo mitn vakavaa. :hug:
Tsemppiä vaan kovasti. Mitähän tosiaan Katjuskalle kuuluupi?
Annie ja pieni "Lilli" nyt 3vk ja 4 pv
 
moro...

Katjuskalle onnea oviksen bongailuun =). Se ananas kyl sopii tosi hyvin niihin tortilloihin, samoin kun punasipuli ja sit se cream fresh. Pitäiskin taas joku päivä tehdä niitä.. nam.

Rinkinkillä on jo noin "iso tyttönen".. aatteles miten aika menee nopeesti. Onko teillä nimi jo valittuna?

Ja kiitos haleista kaikille. En mää oo mitenkään maani myyneenä. Loppujenlopuks kun kyse ei ollut syövästä kuitenkaan niin ei se ole kovin iso homma sit periaatteessa mennä uudelleen sinne. Loppujenlopukshan noi on aika pieniä noi haavat. Mut ainakin viimeks se lääkäri sano ettei olis niitä poistanut jos olis ollut lapsettomuushoitoja samassa kierrossa. Pitää jutella pe sen lääkärin kanssa. Jospa se meneekin niin että lisäpoistot voidaan tehdä vaiks marraskuussa tai jotain. Ja toisaalta, maailmahan ei kaadu siihenkään vaikka se inssi siirtyisi kuukaudella. Onhan tässä maailmassa aikaa ja johan tätä on odotettu se pari vuotta nytkin.. huoh.

Tosin haluaisin nopsaan sinne ivf-jonoon.

Katjuska, pääasia on kuitenkin että ootte saaneet pään auki ja jotain edistystä on tiedossa. Vaikka odottajan aika on pitkä, varsinkin odotuksen odottajan :LOL: . Mut kyllä mekin vielä ne nyytteröiset saadaan!!!!!!!!!!!!!!!!!

aurinkoista tiistaipäivää!
 
Hello,

Taas muutama päivä vierähtänyt edellisestä kirjottelusta ja nytkin pitäis jo iltapesulle rientää mutta oli tultava kirjottelee vielä.

Joo pääasia tosiaan on että asiat alkaa mennä eteenpäin.
Eilen kuulin taas lisää vauva uutisia, mun serkku saa kaksoset keväällä...voi elämä sentään!
Kohta vois olla mun vuoro kans kertoilla jo niitä ku näköjään kaikilla muillakin on niitä kerrottavana :(

Tiistai iltana sain sitten bongattua oviksenkin ja onneks isäntä oli eilen kotona niin pääs käyttää hyödyks tänkin oviksen. Eiks se olis eilen sitten tapahtunu jos tiistaina tikkuun viivat sain? Huomenna tarvii vielä varmistella tää kierto =)

Kävin tänää itteäni piristämässä kampaajalla ja nyt on taas tukassa väriä ja uus malli leikattu joten on taas hyvä mieli...kyllä sitä täytyy itteään välillä piristää näitten pettymysten keskellä!

Mutta palaillaanpas taasen...meen nukkumaan!
 
Huomenta!
Tsemppiä Katjuskalle myös piinailuun!
Se synnytys tais kokonaisuudessaan kestää n 11h. Eli oli aika pitkä, mutta oishan se voinu olla pidempiki tietty. Ponnistusvaihe oli 38min.

Mikäs tilanne Napsulla on? Tänään sulla tais olla se lekuriaika? Tulehan ilmottelemaan mitä mieltä hän oli!! Hyvä kuitenki että kävit poistattamassa niitä luomia, vaikkei onneksi nyt vakavampaa ollutkaan, eipähän sitte ainakaan muutukkaan!

Meillä on täällä päivät kuluneet ihan hirveetä vauhtia. Poika nukkuu ja syö, mutta minun pitää koko aika pitkää silmällä sitä kuitenki :D . Ehkä tämä jatkuva huolehtiminen vielä vähän tasottuu aikaa myöten =) ..
Nanna +poju 11vrk
 
moikka,

pikaisesti omaa napaa ennenko lähden kotiin...
Lääkäri oli sitä mieltä että ensin poistetaan nää luomet. Eli ens pe on aika sitten sinne. Ja hoidot varmaan sit jatkuu vasta marraskuussa... en kyl tiiä miks en vois alkaa niitä piikkejä pistään??? Pitäisköhän vielä kysyä naikkarilta tai sieltä lääkäriltä uudelleen?

Nyt on kp36/32 (38).. mut tosiaan varmaan vasta tällä kertaa maanantaina alkaa menkat ku ovis oli 2vko sit sunnuntaina..

Palaan paremmalla ajalla.
 
Heipparallaan,

Mä täällä vielä hereillä.

Kyllä mä kans uskon että Nanna sulla helpottuu tuo tilanne kunhan aikaa vähän kuluu. On se vaan niin mahtava juttu ja tuntuu varmaan niin ihmeelliseltä että eihän sitä aluks varmaan itekkään osais muuta kun katella ja huolehtii koko ajan. Tsemppiä teille sinne kotiin!

Ai sellanen oli lääkärin vastaus Napsulle. Onhan se hyvä kuitenkin et ne poistetaan nyt ensin ni saat sen asian sit alta pois. Ja täällähän mä roikun kuitenkin sun seurana joten yksin et jää ;)

Mulla silloin tiistaina tuli tikkuun se vahvin ovisviiva. Nyt sit tänää tullu verensekasta limaa aina vessakäynnillä. Mitähän tää nyt sit taas on? En muista että koskaan yrittämisen aikaa olis tällästä vielä ollu. No joko hyvää tai pahaa...sen näkee sit about 2 viikon päästä =)

Mutta taidan lähtee unia kattelemaan joten palaillaan!
 
huomenta,

näyttää kp1:ltä ja kurkussa asuu kaktus =(
Nyt sitten jännäillään Katjuskan puolesta..

On se varmaan uskomatonta Nanna mitä kaikkia uusia tunteita se vauva vanhemmissa herättää. Mut tosiaan varmaan helpottaa se jatkuva huoli vähän ku hormonit tasottuu.. näin ajatellen.

Palatan paremmalla ajalla...
 
Moro,

Voi hitsi jos sulla alko sitte menkat jälleen. Mutta et varmaan ihan hirveesti luomukierrolla uskonukkaan plussaan tai mä ainakin olen menettäny suurimman uskoni näihin luomukiertoihin ja oottelen vaan hoitoon pääsyä.
Kävin tänää otattamassa sen papan joten sen tuloksissa menee sit se n.4 viikkoo ja sen jälkeen jos kaikki ok ni gyne laittaa vasta sen lähetteen sairalaan. Mutta pääasia että jossain vaihessa sinne pääsee.
Kuitenkin suuren suuri :hug: sulle. Mä luulen et ens viikolla mulla sama juttu. ens tiistainakos mulla olis kp 28.
Mitään raskauteen viittaavaa ei mulla ole.

Mutta jaksuja kaikille vauvojen kanssa ja ilman =)
 
moro..

joo nyt on menossa kp3 ja suurin vitutus on taas ohi. Kyl se niin vaan on ettei siihen luomuplussaan jaksa enää uskoa, eikä kyl inssiplussaankaan. Jotenkin ajatus on mennyt siihen että sitten se ivf auttaa.. eihän siitäkään mitään takeita ole, ja varmaan jos pettymys tulee siitä ni se onkin sit isomp kolaus. Mut en mieti vielä niin pitkälle.

Inssi meillä on nyt sit marraskuulle ku perjantaina meen sinne luomenpoistoon uudelleen. Ei voi mittään, eihän tässä yk määrässä nyt enää mikään kuukausi tunnu miltään heh. juu ei tunnu :kieh: .

Aika kauan menee siinä papan odottelussa sitten. Mut jos vaiks heti alkuvuodestakin pääsisitte hoitoon ni ei siihen enää niin kauaa ole, joulukin välissä ni saa muuta ajateltavaa =). Tai mikä tietty parempi jos ehditte viel tän vuoden puolella. Onko sulla moni kaveri tällä hetkellä raskaana?

Mun parhaalla kaverilla oli la eilen ja ex-miehel on kans tällä viikolla. buaah.. samassa sairaalassa vielä synnyttävät. Eli parhaalla onnella ku meen kaveria katsomaan törmään entisen uuteen perheeseen. jeps. aivan ihanaa. En tiiä miten selviän kyyneleittä siitä sairaalareissusta. Koitin ehdottaa että jos vasta kotin tuun kattomaan, mut kaveri niin toivoo että jo sairaalaan. Kai mää sit meen. Ahdistaa vaan valmiiks jo se perheonnen näkeminen. Äiti, isi ja vauva.. ja se onnen määrä. Ja kateuden mitä tavallaan kuitenkin tunnen, vaikkakin olen toki tosi onnellinen sen mun kaverin puolesta. Jotenkin niin ristiriitaita.

ohhoh.. tulipas taas vuodatusta. Sorry!!!
 
Iltaa,

Harmi vielä että sulla sit täti tuli ja uus kierto alko :hug:

Juu sama juttu että ei tässä enää kk tai kaks tunnu missään vaikka odotteliskin. Kohta tulee joulu ja sit se meijän Thaimaan lomakin lähestyy =) Mutta jospa vaikka vielä tän vuoden puolella päästäs sinne hoitoon ni olis sit ainakin alotettu.

On mulla aika paljon tuttuja raskaana tällä hetkellä. Mun veli sai just lapsen ja se oli vahinko vielä, mun sisko saa esikoisensa maaliskuussa ja serkku saa ne kaksoset...että kyllä näitä vauvauutisia riittää.
Tiiän kyllä mitkä fiilikset sulla on mennä kattomaan sitä kaverii koska mulla kans niin kateellinen olo kaikkia maha pystyssä kulkevia kohtaan. No ehkä toi oman siskon raskaus ei oo niin paha, oon kyllä kertonu siskolle että oon vähän ehkä kade sille mutta pystytään juttelee kuitenkin ihan hyvin kaikista raskaus jutuista.
Sitä on tosiaan onnellinen mutta samalla niin kateellinen niinku sä tuossa kirjottelitkin.
Kyllä mekin se perheonni vielä koetaan. Mä olen aika varma =) Se vaan meillä menee vähän pitemmän kaavan kautta!

Mä sain luovuuteni irti tänää ja väänsin oveen syyskranssin. Kiva tehä kaikkee tollasta ni saa ajatuksia muualla!

Mutta illanjatkoja sulle ja kaikille muille myös!
 
Oikeessa oot. Kyllä mekin ne kateelliset katseet vielä omaksemme saadaan.. pitää jaksaa vaan odotella =).

Mäkin tein tossa tovi sitten sellasen syyskranssin oveen. Pistin kaks koristehiirulaista siihen somisteeks, ne on siinä nenä vasten nenua. Vähänniinkun mä ja tuo ukko-kulta =).
Ihanan aurinkoinen päivä!!!

Vieläkö sulla muuten tulee jotain vuotoa? meinaatko testailla vai ootella menkkoja? Pitäis varmaan listaa päivitellä, mut en oo nyt ihan selvillä sun kiertopäivistä.. lisäätkö ne tohon ite?

T-mie
 
Keskiviikko 8.10.2008


napsuneiti..........kp4/30-32................yk25......1.toiveissa
Katjuska-81......kp22/26-29....................yk23......1.toiveissa

Plussanneet:

nuusa
H82
innokas
papana03
Nelly
Pi pa re
hätähousu
mmiilia
Lellu1
nelHM
kuumetyttö
rinkinki
EevaRouva
Miss Eagle
Annie76
nanna81
Telma
Tuizu
Kryss

Menikö Katjuska oikein?
 
Heips,

Ihan oikein meni noi päivitykset...Oot hyvin kartalla =)

Just meinasin eilen kirjottaa että ei oo tässäkään kierrossa tullu mitään tuhrua mut vielähän sitä ehtii tulla. Tänää sitten rupes tulee taas sellasta pientä. En mä jaksa uskoa plussaan eli jos ei menkat ala viikon päästä ja jotain oireita tulee ni sit vasta testaan.

Ihana varmaan se sun hiirulaisaiheinen kranssi. Netissä oli aika kivasti tehty vaahteranlehti kranssi ja ihan kunnon ohjeetkin oli sen tekemistä varten et jos vielä jaksais ja ehtis ni sellanen olis kiva tehä B)

Mutta lähen tekee ruokaa. Meillä olis tänää suolasia lettuja tiedossa :D

 

Yhteistyössä