*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Voi surkeus näitä huonompia uutisia tuntuu tässä pinossa riittävän voimahali Hupu07 :hug:
Omaa napaa: täällä kans nälkä vaivaa, ja varsinkin yöllä jus ennen kun nukahtaa pitää vielä käydä haukkaamassa jotain. Joudun kans siihen sokeri rasitukseen, esikosta en käyny, neukun täti sano et siinä on tiukennettu ohjeita kun on syntyny niin paljon "sokerivauvoja" ja suuria vauvoja. Pahoinvointi on jo hiukan helpottanu kop kop..
yykaakoo: melkoinen mäihä jos ponnistetaan samaan aikaan :LOL:
Nyt suihkuun ja sitten kauppaan.. (ostaan herkkuja) nam..
 
Hupu07 :hug:

Sokerirasitukseen joudun minäkin, kun lähisuvussa on diabetesta. Ihan mielenkiintoista kyllä, tai siis mielenkiinnolla menen, kun omat verensokerit tuppaa etenkin laskemaan todella ihmeellisesti, joten mielenkiintoista nähdä, selviääkö tässä rasituksessa sitten mitään.

Huono olo sen kun vaan jatkuu. Töihin pitää kohta lähteä ja yritän väkisin tunkea suuhun pinaattilettuja (jos vaikka väsymys johtuisikin osaksi matalasta hemoglobiinista...).

Tuntuu siltä, että ultraan on ikuisuus! Tässä on vielä kaksi viikkoa ja kolme päivää aikaa odotella. Eilen sanoin miehellekin, että on se nyt jännä, että näin kärsimättömän ihmisen lapsikin vaatii 9kk kehittyäkseen tarpeeksi. :D
 
Hupu07 :hug: Pahoittelut!

Täällä tuo pissaamistarve on yötä päivää. Normaalisti olen sellainen, ettei tarvi vessassa rampata ja jaksan pidätellä, mutta nyt ei kertakaikkiaan pysty pidätteleen. :eek:

Minä en joudu tuohon sokerirasitukseen, kun on tuo diabetes jo valmiina. Äitipolilla ramppaan sitten useammin. Viimeksi tuo pitkäaikainen verensokeri (mittaa verensokeria usean kuukauden ajalta) oli 5,7 eli lähes terveen papereilla mennään. :saint:


 
Ihana vapaapäivä, kun lapset on mummin kanssa tän päivän B) Kohta lähdetään miehen kanssa syömään :p

Olo on alkanut olemaan jo ihan ok. Nyt vaan kun laitoin äitiysvaatteet päälle niin vatsa näyttää aikamoiselta jo - viikkojahan on vasta 9. Turvotustahan tuo toki on suurimmalta osin, mutta tavallisia vaatteita ei voi enää edes kuvitella pitävänsä... varsinkin, jos joutuu istumaan esim. autossa ;)


Develly ja Menninkäinen 9+0 *poks*
 
Moikka vähästä aikaa!
En ole ehtinyt kirjoitella mutta kuulumisia olen käynyt lukemassa. Aivan ensiksi :hug: hupulle ja muille joille on huonoja uutisia tullut.

Ensimmäinen neuvola meillä on vasta parin viikon päästä ja siellä varmaan saan tietää ultra ajan. Mites onko muilla ollut aiemmassa raskaudessa raskausajan diabetesta? Minulla se tuli esikosta odottaessa ja nyt sitten mietin mitenhän se tässä raskaudessa huomioidaan...

Niin juu ja iäksi minulle voi tuohon listaan laittaa 28.

Nanna81 7+3
 
Huh huh, lomailu on rankkaa..

Käytiin miehen lasten kanssa poimimassa nion 9kg mansikoita ja meinaan noin 8kg keittää hilloksi. Puolet on tehty ja nyt iski lorvikatarri.. ei vaan millään jaksaisi enää yhtään mitään, kroppa oikein huutaa taukoa.
Noh, onneksi ei ole perkaamatta mansikoista enää kun noin 2-3kg, se kaikista työläintä onkin.

Voipi olla että tänään odottaa postissa lisää äippävaatteita, viimeistään huomenna. Oon innostunut tilaamaan netistä (siis käytettyjä), vielä ainakin olen ollut tyytyväinen niihin mitä olen löytänyt. Tuntuu hurjalta maksaa 50e farkuista jotka menee ehkä 3kk.

Ja edelleen 10+4 ja ultra 22.7
 
Heips!
Eilen ultrassa sain varmistuksen, että kyllä masussa elämää on, viikot 8+2!
Onko muilla jo tässä vaiheessa rinnat kasvaneet huomattavasti, itsellä kun on normaalisti b-kuppi, niin NYT JO c-kupin liivitkin tuntuvat vähän ahtailta..millaisetkohan näistä tulee kun viikkoja kertyy lisää :)
 
Hei vaan kaikille!

Finnejä pukkaa naamaan, vaikka ei ole suklaata syöty moneen päivään. Jatkuvasti jano ja pissahätä parin tunnein välein. Öisin näkee ihmeellisiä unia eikä pysty nukkumaan kunnolla. Välillä mahakipua ja voimat pois.

Mutta ei kannata valittaa, kun tätä on odotettu jo niin kauan. Olo on muuten loistava ja oikeastaan nuo ovat vain pikkuvaivoja.

Ylihuomenna neuvolaan niin ollaan sitten viisaampia sen lasketun ajan suhteen.

Tällä hetkellä omien laskujan mukaan rv 9+1.
 
Niin joo, mä tosiaan unohdin ilmottaa oman ikäni, eli tällä hetkellä oon 24v =)

Oikein iso :hug: kaikille jotka saaneet ultrassa huonoja uutisia :(

Ja tietenkin sitten onnea kaikille tässä pinossa oleville ja vielä tähän pinoon tuleville :heart:
 
Kesäflunssa yllätti, nenä valuu ja kurkku on karhea kuin hiekkapaperi. :snotty: :kieh: Mutta kohta alkaa kesäloma, jess =) Pari päivää kun vielä töissä pinnistelee niin sitten koittaa loma.

Oksennus tulee edelleen päivittäin, mutta se vain tulee yks kaks. Kokoaikainen etova olo on hävinnyt.

Yöllä joudun käymään wc:ssä, yleensä olen nukkunut yöt heräämättä. Ja tosiaan outoja unia on tullut viime öinä. :'(


Hupu :hug: :hug: :hug: :'(

Mukava kuulla iloisia neuvola/ultra kuulumisia. =) :heart:


matami-mimmi 10+2 (?) ja np-ultra 29.7.2009


Muoks. Omasta puolestani :heart: tervetuloa uusille pinoon =)
 
hupu07 :'( :hug:

Uusille tervetuloa :wave:

Sokerirasitukseen joudutaan täälläkin,molemmissa raskauksissa ollus gd,eli eiköhän tässäkin,mut esikko olikin hurja syntyessään 3495g :D mut kuopus oliki sit toista luokkaa 4488g =) mut mä en tajuu miks ne tääl ees mittaa noit arvoi ku ei sil sit loppujen lopuks oo mitää välii,ei sille asialle mitää tehä kuitenkaa ja lääkärit ku vaihtuu joka kerta ja jokanen on eri mieltä asioist ei minkäänlaist yhtenäist linjaa :kieh: kuopuksest kävin rv36 kokoarvios ja silloi lääkäri sanoi et kahen viikon päähän uus aika et käynnistellää,menin sit uuestaa ni tää lääkäri oli sitä mieltä et mitää käynnistellä :kieh: loppuun asti mennää kyllä se sielt mahtuu tulee,no tuloksena pieni vauva =) jolta murtui solisluu synnytyksessä :( ja äiteeltä häntäluu :kieh: no jokohan ne nyt ottais mut tosissaa,jos tää kasvaa yhtä isoks ta i jos samaa rataa mennää nii täähän on liki 5,5kg :LOL:

Täällä vietetty eilinen päivä tykkimäessä ja vieläkin on jalat kipeet siit lasten kans remuamisesta =)

piiuli ja toukka 11+6 :heart:
 
Zuh
Uusia päivitetty, tervetuloa minunkin puolestani!

Nanna81: En löytänyt sinua listaltani ollenkaan! Voisitko siis laittaa tietosi uudestaan tulemaan että saadaan sinut varmuudella mukaan. Voi tietysti aamu-unisilmä olla sokeakin..

Sero: Meillä aina poimitaan mansikat kannattomina suoraan, ei tartte maksaa kannoista ja kotona voi laittaa suoraan pussiin ja pakkaseen. Tänä kesänä taitaa laiska kuitenkin ostaa suoraan laatikoissa..

matami-mimmi: Ekkönää oo lukenu uutisia, heti kun tulee flunssan oireita niin pitää jäädä pois töistä :) Kuinkahan monessa työpaikassa oikeasti onnistuu..

Ultra-aika vajaan tunnin päästä. Olo aika kammottava, on kuuma ja kylmä, heikottaa, pyörryttää, päähän särkee.. On tämä elämää! ;)

Zuh & Naatti 11+5
 
:hug: hupulle ja muillekin jotka sitä tarvitsevat...

Minullekin neuvolatäti sanoi et sokerirasitukseen joudutaan, kun edellinen lapsonen kasvoi isoksi... 4,3kg. Mutta kummallisinta on et sillon ei puhuttukaan koko rasituksesta... reilu pari vuotta sitten siis. Pissat oli puhtaat ym. sillon. No, hyvä et nyt tarkkaillaan sitäkin paremmin. Ei ollut helppoa puskea poikaa ulos... kammot jäi ja en tiiä miten tämän sais nätisti ulos... :D Kun ei ne taia itekseenkään tulla, jotain ois tehtävä... :LOL:
Millä viikoilla se sokerirasitus yleensä on?
No, kunhan kuulisi ensin niitä sydänääniä ja näkis et onko siellä ketään, np-ultra 21.7. Kauheen pitkään pitää odotella et saa varmistuksen. Kun en missään varhaisultrissa käyny. Onneksi oireet on aikas selvät. Kaikenlaisia kolotuksia löytyy... plääh!

Mansikoista... me laitettiin viikonloppuna pakkaseen kymmenisen kiloa, luomumallisia. Ei sitä muita enää halua ostaakaan kun niitä on kerran maistanu.. Paitsi ekan ja toivottavasti viimeisen kerran oksensin kun söin vähän liikaa mansikoita. Masu ei tykännykään, muutenkin maha on herkkänä... Ja melkein tuntuis paremmalta olla syömättä mitään välillä, sit tulee huono olo, eli otapa sit selvää mikä ois parasta. :kieh:

Sikaflunssa ei pelota, mennään ja katsotaan miten käy... Etukäteen en jaksa murehtia.

Ja pissillä täälläkin ravataan... ei ihan yömyöten mut sitten aamulla onkin jo kiire :x Ja janottaa koko ajan... Ja kaikki huoneet haisee pahalle... ja kaikki muukin haisee...

 
Zuh
Täällä taas takaisin! Ultrassa näkyi oikein potra paketti, vastasi täysin viikkoja 11+5 ja niskaturvotus oli minimaalinen, vain 0.69. Nukkui tyytyväisenä ja käänsi vaan selkänsä kun tökittiin :D Kyllä tosin vähän morjesteli ja piti potkuharjoituksia mutta sitten uni voitti taas. Rauhallinen kaveri siis!
Tuleva isä oli aika äimistyneen oloinen, ilmeisesti realisoitui tämä asia hänelle kertaistumalta. Ultraaja oli todella mukava täti ja huone melko pimeä, oli jotenkin tosi rentoa mennä sinne ja olla siellä. Ensin ultrattiin mahan päältä, näkyi täysin hyvin niinkin, muttakun nukkui väärin päin niin ei saatu siitä niskaturvotusta katsottua. Alakautta sitten saatiin sekin kun vähän pomputeltiin.

Epätodellinen olo, yhä ;)

Zuh & Naatti (on se siellä!) 11+5
 
Ihania uutisia Zuh :flower: Nyt on varmasti helppo ja kevyt olo, voi todellakin alkaa huokaista helpotuksesta. :heart:

Täällä joudutaan myös sokerirasitukseen. Neuvolantäti sanoi, että kaikki muu kunnossa (siis paino jne), mutta kun ikää 30, niin kuulemma kaikki yli 30 vuotiaat joutuvat tuohon testiin. En tiedä tarkoittaako kaikkia raskauksia vai juuri ensimmäistä odottavia, kuten itse olen. Äitilintunen: Neuvolassa minulle sanottiin, että tuo rasitus tehdään vko 24, mikäli aikaisemmista kokeista ei mitään hälyyttävää löydy.

Minua tuo sikainfluenssa vähän pelottaa ja mietityttää, kun ei siitä oikein ole tietoa.

HelmiHaave 10+4 (11+5) ja ultra 21.7
 
Zuh
Mielellisesti helppo ja kevyt olo, fyysisesti harvinaisen raskas :D

Sokerirasitus tulee itselläni Radiel-tutkimuksen kautta, testataan 3 kertaa raskauden aikana. Eli litkuun tulee tutustuttua vähän liiankin kanssa..

Zuh & Naatti 11+5
 
meillä eka rasitus on 12-16viikoil ja toinen tais olla joskus 26-28

Zuh onnea hyvistä uutisista :heart: :heart: mulla oli niin sama olo,ku en ollu aiemmin tota toukkaa nähny et onks siel oikeesti ketään ja muutama kyynelhän siinä pääs ku näki et siel oikeesti on joku :heart:
 
täällä ootellaan ekaa neuvolaa ja tännään pitäs soitella ultra aikaa. Mikäs viikko se mulla onkaan menossa? Ei oo samalla lailla kärryillä ku esikoista oottaessa noista päivistä ja ku eihän nekkään mittään varmoja oo oletuksia mistä pittää olla laskevinaan. Mutta sepä selviää tarkemmin sielä ultrassa sitten, kun sen ajan saan.
Niin teillä oli ilmeisesti jotain ikä ja synnytyspaikka kalluppia? 26v ja oys on synnäri.
Mulla on tuota painoa jääny tuosta esikoisesta muutama ylimääränen, harmittaa etten saanu niitä kitkettyä pois. Täytyy vaan toivoa ettei tuu sitä sammaa 17kg mikä edellisestä tuli, kyllähän ne nopiasti lähtee, 12kg oli vähemmän ku sairaalasta kottiin pääsi. Mulle tuo painon nousu on sellanen kummitus ja mörkö.
Pahoinvointi on lientyny, niin ettei koko ajan oo öklö -olo. Mulla näköjään helpottaa tuo lady vita -monivitamiini hivenaineet, multitabsista tullee ihan kaamee olo. Jotaki imeytymis eroja varmaan.

Täälläkin käyään yöllä pissillä, vaikka normaalisti ei tarvinu.
Kauhia hiki koko ajan, ihan outoa mulle. Norm aivan jäässä, varsinkin syyessä.

Äpyli ja taimi 8+5
 
Zuh mahtavaa lukea hyviä uutisia! :hug: :heart: Ja sitten tuonne listaan voisi korjata minulle, että LA on 23.2. Ei kiirus, sitten kun kerkeet!

(.) Np-ultraan pitäis soitella aikaa. Täällä meillä on vaan sillai, että ajan voi soittaa vain maanantaina ja torstaina, tiettyyn aikaan. :headwall:

-mervi-elina ja pieni rv 8 + 1
 

Yhteistyössä