Helmikuun hippuset 2012 **syyskuussa**

Millanen: haleja ja voimia täältäkin.

Ensimmäinen raskausajan flunssa selätetty, on vähän puolikuntonen olo ollut vielä alkuviikosta. Mut en kyllä talven varalle aio Influenssarokotetta ottaa, en tosin myöskään työskentele suurien ihmismäärien kanssa..

Onpas kyllä ollut vähän väsynyt olo, kun tuo flunssa on vähän riivannut, ja sit mulla alko iltaopiskelut töiden jälkeen, ni päivän venyny sellasiks melki 14 tuntisiksi. (Kävi tosiaan niin, et kun sain kirjeen kotiin, et pääsin kouluun, ni seuraavana päivänä tuli plussa :whistle: eli loppuu koulu lyhyeen näin alkajaisiksi).

Onks täällä muita joilla ei oo ollenkaan autoa? :)

Mul on tissit turvonneet noin yhen kuppikoon ja kipeät ne on ollu alusta lähtien, välillä vaan vähemmän kun toisina päivinä. Maha on nyt alkanu vähä kasvamaan, viime viikolla oli eka kertaa äitiyshousut jalassa. Ja ne oli niin mukavat, et tilasin sit kahdet lisää, sain ne molemmat tänään ja oli onneks molemmat vielä sopiviakin. Eli nyt kelpaa, kun on kolmet housut mitä käyttää, kahet farkut ja yhet suorat housut.

Joko teillä muilla lähisuku tietää raskaudesta? Mulla on äidille kertominen edessä perjantaina, toivottavasti ei ala kauhee hössötys...
 
Abrakadabra: Leikkaus-arpea meinasin, tosin tällä hetkellä näyttää siltä että suurin osa raskausarvista on tullut juuri siihen arven päälle. :D (on muuten veikeen näkönen)

Rokotusta en todellakaan ota. Olisin sen jo aikasempinakin vuosina perus sairauden vuoksi saanut. Kerran erehdyin ja toista kertaa en. :D

Ensiviikolla pääsee onneksi muuttamaan, pääsee vaihtamaan neuvolaa. Tuo oma hoitaja kun on jo alusta saakka tökkinyt. Jos tällä kertaa tulisi sellanen joka oikeasti kuuntelee mitä siellä sanotaan. Hyvänä esimerkkinä esikoisen 3v neuvola: Viimekertaisen rokotuksen jälkeen totesi ettei vahvistusta anneta, koska siitä saattaisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. (Koko jalka turposi, ei päässyt kävelemään ja viikon antibiootit ja vahvat kipulääkkeet päällä) No, eiköhän sillä ollut neula valmiina sielä kun mentiin käymään...:headwall: Onneksi muistutin edellisestä kerrasta, siihenkin vaan totesi: "ainiijoo, mä unohdin kirjottaa siitä papereihin".

Niin ja on täällä ainakin yksi autoton poppoo. :p Julkisilla pääsee ja jos ei pääse niin sitten saa joku kaveri kuskata. :D
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Oli pakko tulla tänne heti kertomaan, kun eilen illalla tunsin ekaa kertaa möyrintää mahassa. Ihan selkeää vauvan liikettä:) Olin niin iloinen!

Autoista oli puhetta. Meillä toi audin farmari on ja pysyy:) Eiköhä siihen mahduta vielä uuden tulokkaan tullessaki.

Raskausarvista. Viime raskaudessa pääsin iha loppu suoralle mahani kanssa ilman arpia, mut sit maha "repesi" yhtä äkkiä ja arvet ulottui reilusti yli navan ja niitä oli järjettömästi! No on ne hieman haalistuneet, mut vatsa ei todellakaa enää ole pikini kunnossa:D Mutta nyt olen uudessa raskaudessa lohduttautunut, että tästä pahemmaksi ei voi enää vatsa mennä.

Millanen, paljon voimia sinne:hug:

Minulla mennytki aika opiskelua järjestäessä. Olen saanut kirjeen, että pääsin opiskelee, ois puolen vuoden koulu. No minä aijon aloittaa sen ennen äitiyslomaa:D En tiedä olenko ihan tyhmä, kun lähden 2,5kk ennen äitiyslomaa kouluun:) Sit jatkan koulua äitiysloman jälkeen:) Tosin vielä opiskelun aloitus riippuu työvoimatoimistosta,saanko opiskella työmarkkinatuella:) perusopiskelu tuet on niin naurettavan pieniä, ettei muuten kannata.

Riikkunen ja pikkuinen 17+5
 
Heipsan!

En tiedä miksi niin rauhallisesti pystyn tämän ottamaan, ehkä sen tähden, että tiedetään miehen kanssa jo valmiiksi mitä tapahtuu jos tulokset on huonoja, ja toisaalta kiitän taas luojaani siitä, että mies on täysillä mukana ja tukena tämän suoli-puolen kanssa. Ja kun mulla vaan on niin vahva olo siitä, että kromosomit on kunnossa, ja että sieltä olisi tyttö tuloillaan. Tämän viikon loppuhan sen sitten kertoo, kuinka asiat on, jänskää ehkä vähän, mutta kun en sille asialle mitään itse voi, niin en halua sillä stressillä hermostuttaa tuota vauvanalkuakaan.

Rokotusta en ole ottamassa, en ole koskaan ottanut, enkä yhtään influenssaa koskaan sairastanut.

Autoja meillä on nyt olosuhteiden pakosta kaksi kappaletta, kun molemmat käy töissä huitsinskuugessa. Mun autoni pikkuinen kaksiovinen, ja tuo miehen auto isompi farkku, joka on kyllä ehkä kehnoiten suunniteltu farkku siinä mielessä, ettei sinne taakse meinaa mahtua fillarikaan taistelematta. Mutta mun autoni menee myyntiin keväämmällä kun oon jääny pois töistä ja on päästy muuttamaan lähemmäksi sivistystä.

Saunassa on ollut tukala olla alusta saakka, ei mitään normaalia pahaa oloa, vaan tolkuton otsasärky! Se iski kyllä oikein kovalla helteelläkin, mutta edelleen saunassa.. Voin siis istua siellä käsi otsalla hetken, kunnes menee hermo. Sääli myös täällä, kun rakastan sitä saunomista muuten..

Arvista, esikosta tuli muutama arpi lonkkiin, ponnistusvaiheessa, mutta niin pieniä olivat etten huomannutkaan niitä vasta kun kuukausien päästä. Mahaan ei sen sijaan tullut mitään, vaikka maha oli siis todella hervottoman kokoinen… toivottavasti ei tule nytkään yhtään arpea.

Niin ja äippähousuista… lämpimästi suosittelen
Product Detail | H&M FI

ÄiteeX ja Nökö 15+5
 
Millanen jaksamisia tuohon tilanteeseen :(

Rokotetta en meinaa ottaa, en aikasemminkaan ole ottanut ja hyvin olen selvinnyt.. Nykyään niistä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

Auto mulla on tollanen kolme ovinen pikku purkki joka menee myyntiin jahka tässä jaksan sen laittaa.. Ei me oikeastaan tarvita autoa kun asutaan ihan ydin keskustassa ja jos joskus tarvii pitemmälle lähteä molempien vanhemmat auttaa varmasti. Katotaan sitten perheautoa kun on tarvetta joskus vuoden päästä ehkä kun isompaan asuntoon ollaan muutettu :)

ÄiteeX mulla on tuo sama otsasärky, luulin että kuvittelen sen mutta kaikki kuuma tekee pahaa.. Mitä se on ja mistä se johtuu?? Kesällä oli pakko ottaa aurinkoa hattu ja arskat päässä kun muuten olis sattunut ja saunassa ei voi istua ilman että hieroo otsaa.. Toivottavasti loppuu kun lapsi syntyy, tykkään nimittäin kuumasta saunasta ja auringosta :D

Mulla ei, ainakaan vielä, ole arpia ilmaantunut, rasvaan vatsaa aika usein rasvasilla voiteilla ja sitten tuolla Weledan raskausajan hoitoöljyllä joka muuten on ihan hyvää mutta haju on todella voimakas ja ei muuten kuivu ihan hetkessä :D

Ens maanantaina toinen neuvola ja jännittää kun siellä oma th (vihdoin) että onko hän millanen :) Oliko kelllään muulla ekan ja toisen neuvolan välillä yli 2kk?

Meillä kaikki tietää jo raskaudesta ja ne jotka ei tiedä niin näkee jo mahasta :D Ihanaa miten se on jo hyvin esillä eikä enää vain näytä joltain makkaralta..

Giggles & Elmo 17+4
 
Gigggles; loppuu se joo, kiitos luojan :D
Esikosta oli mulla ihan sama juttu, ja mun äidillä on ollut myös mua odottaessa. Muut ympärillä ihmettelevät koko juttua ja pitävät vissiin täysin vinksahtaneena, mutta kun sattuu niin sattuu :LOL:
 
Heippahei taas pitkästä aikaa!

Harrrmittaa kun on taas niin pitkä aika kun on viimeksi ehtinyt käymään täällä mutta kiitos jälleen Evenylle uudesta pinkasta! =) Minun tietoja voi sen verran "muutella" että LA on siis 19.2. ja olot kallistuu kyllä sinne poikapuolelle...johtuneeko osaksi siitä että monet ODOTTAA meidän saavan pojan, mutta kieltämättä omakin olo on hyvin "poikamainen". Laitetaan sinne siis se. :D

Giggles, olen niin samaa mieltä noista mammahousuista! :D En taida enää normaali farkkuihin tms. siirtyäkään raskauden jälkeen kun nuo on niiiiin älyttömän mukavat. Ei ahdista, ei purista, eikä tarvii koko ajan nyörejä hölläillä yms. Minäkin olen H&M:ltä löytänyt hyvät juhalavammat mustat farkkulegginsit, ja uskon että sieltä löytyy jatkossakin. Melko hyvin paidat vielä mahtuu (siis ihan ne mitä olen pitänyt ennenkin raskautta) mutta kivasti sieltä jo masu paitojen alta pömpöttää. Ei voi enää oikein salailla. :heart: =)

Noista neuvolakäynneistä... Minäkin olen ymmärtänyt niin (ja käynytkin jo monesti) että työajalla saa käydä jos muuten ei aikoja saa. Ja minä en ole ainakaan saanut. Tosin, ne ajat on olleet aamuaikoja, esim. 8.30, jolloin olen vaan mennyt iltavuoroon tai ottanut ns. lyhennystä siitä aamusta. Olen päiväkodissa töissä, eli työympäristö on ainakin hyvin ymmärtäväinen tällaisissa asioissa. Mutta minunkaan mielestä niitä ei tarvitse korvata, merkata toki työvuorolistaan pitää, mutta ei ne ole korvattavia juttuja.

Asunnoistakin oli puhetta... Täälläkin eletään "muuttoaikaa" kaappien siivous- muodossa! Siis uutta asuntoahan ei edes ole vielä mutta hakemukset on sisällä kahdessa paikassa ja minä olen jo kovasti muuttamassa. :LOL: Tällä hetkellä tilaa on 42 neliötä ja AHDASTA ON!!!!! :kieh: Kyllä minä tanssin vielä jonkun riemutanssin (jos olo ja ennenkaikkea KOKO) antaa periksi kun tästä pois päästään..hohhoijjaa...

Pepe10 taisit kirjoitella noista masukivuista...? Tai supisteluista..? Vai onko muilla minkälaisia ihan virallisia masuoireita ollut? Vaavin liikkeet tuntuu jo mukavana muljahteluna ja kutitteluna (!!!!!:heart:!!!!!) mutta välillä myös tuntuu sellaisia pieniä vihlaisuja tms. Normaaliako...? Viimeksi neuvolassa käydessä sydänäänet jyskytti hyvin junamaisesti (siitäKIN se poikaolo) 150 kertaa minuutissa joten senkään puolesta ei mitään hätää tuntuisi olevan. Ei ole ollut myöskään vuotoja tms. Kaikki muuten kunnossa. Johtuisko nuo vihlaisut sitten vaan kohdun kasvamisesta ja tuosta liikehdinnästä? Luulen ja toivotaan niin.

Meillä olis nyt sitten rakenneultra 5.10. ja samalla viikolla ollaan jo puolivälissä koko raskautta! Mihin aika katoaa, kertokaapa se?! :D

Tsemppiä kaikille mammoille ja palataan jälleen asiaan!

-Lilu & "H-J" 16+3 - :heart:
 
Voi oon unohtanut kirjoitella maanantain jälkeen. Eli oltiin neuvolassa minä ja esikko.

paino: -4kg alusta
hb: ei mitattu
RR: ihan ok en muista lukemia
Syke: n. 160

Oikeen mitään ei siellä tehty, kyseli vaan niistä mun maha kivuista ja kovasti ihmetteli et mikä on kun labrat oli puhtaat. Sykettä ei meinnannut saada kuulumaan mutta vähän sit vinkkasin et "koitahan tuosta" niin johan löyty. Itse siis kuuntelen kotidopplerilla. Totesi vielä kyllä että tosi matalalla kohtu vielä.

Poika oli myös kasvanut hyvin :) siis tuo esikko.

Meillä on mun veljen tyttö kylässä (tosin jo täysikänen) ja kyllä on lenkkeilty. Eilen oli kyl kunnon mässy päivä mut eiköhän tuon painon sais vielä vähän putoamaan. (vararengas kun on melkonen :D)

Eveny ja Myyskä 16+3
 
ÄiteeX, mulla kans tulee se otsasärky ja sen vuoksi huono olo. Sama homma oli viime raskaudessa,mutta ei ensimmäisessä. Mutta onneksi kipu/huono olo häviää raskauden jälkeen ja sit voi taas nauttia.
Äippähousut, yhdet löysin kirppikseltä ja parit serkku lupasi palautella mulle. Vaikka aattelin etten enää koskaan tarvii takasin.
Mulla on paino nyt pudonnut 2kg... Ekasta lapsesta paino putos 10kg ja tokasta 25kg,mutta valitettavasti osa on aina tullut takaisin,imetyksen jälkeen,jos nyt sais itseensä niskasta kiinni ja pidettyä kilot poissa. Olen siis aina ollut hiukka ylipainoinen:whistle:
Perjantaina eka neuvola,niin voin sitten kirjoitella lisää.
Nyt kuumeisen typyn viereen torkkumaan!

Ai niin, POKS ylläriäippä+ylläri 17+0
 
Kunhan pikaseen tulen moikkaamaan.
(.) Olo ihan entisellään, maha sen kun kasvaa ja kaikki todennäköisesti hyvin. Liikkeitä tosiaan en vielä juurikaan tunne, välillä ehkä, mut aika harvoin. Jäin s.lomalle unettomuuden takia. Levottomat jalat vaivaa(on vaivannu edellisissäkin raskauksissa) ja siitä johtuva unettomuus, josta sitten seuraa ärtyneisyys. Oon kun viulunkieli koko ajan. Työkseni hoidan lapsia ja huomasin jo heille ärhenteleväni niin paras olla kotona : / Edellisissä raskauksissa tosin "jalkaongelma" alkoi paljon myöhemmin ja nyt pännii niin pirusti kun alkoi jo nyt ja viel aika rutkasti matkaa synnytykseen, jolloin myös levottomat jalat häviää. Mut ei auta kun kestää.
Tsemppiä kaikille, joilla huolia, murheita yms. :hug:
Ei nuo tiskit yksin koneeseen mene, joten hommat kutsuu.

Mamma & MiniPieni rv15+4(lapset keksi nimen yhteistuumin =) )
 
Heipä hei!

Olenko ainoa jolla maha ei ole vielä kasvanut juuri lainkaan? Kohtu tuntuu kyllä kädellä koittaessa mutta siinä se, muutenkin tuntuu niinkuin kohtukin olisi ollut jo iät ajat samankokoinen. Omat housutkin menee jalkaan ihan kevyesti... Katselin juuri kaverin mahakuvia, itse olen muutaman viikon pidemmällä ja silti hänellä on PALJON isompi maha, väkisinkin alkaa mietityttää kasvaako pieni normaalisti... :|

Rasitus aiheuttaa verenvuotoa, kaikki alapään "ronkkiminen" aiheuttaa vuotoa, seksi on ihan ehdoton nou nou koska sen jälkeen vuotaa aina useamman päivän, ja kunnolla... Kohtua myös vihloo paljon, en tiedä onko ihan normaalia kasvukipua vai liittyykö johonkin tulehdukseen tms. Nyt on asiaa alettu tutkia ja ainakin streptokokki b löytyi, muita tuloksia ei ole vielä tullut.

Rakenneultraan on tasan kk aikaa, seuraava neuvola ensi viikon tiistaina (sinne asti sairauslomaa vuotojen takia), neuvolassa kuunellaan taas sydänäänet ja tunnustellaan onko kohtu kasvanut normaalisti, toivottavasti siellä kaikki ok.

Tällä viikolla olen yrittänyt kuulostella vauvan liikkeitä, ja jotain hyvin hyvin epämääräistä muljuamista olen ollut tuntevinani, mutta yhtään en osaa vielä sanoa onko kyseessä vauva vai suolikaasut. :LOL: Toivotaan että liikkeet pian voimistuisi ja alkaisi tuntumaan niin helpottaisi vähän omaa epävarmuutta vauvan voinnista...

Halit ja tsempit kaikille niitä tarvitseville! :hug:

Eewokki ja PirjoPetteri 16+5
 
Saunasta: Mulle on tullu päinvastanen kokemus saunasta; ennen piti istua puoliväkisin että sai pienen hien pintaan, mutta nyt lauteilla viihty ihan hyvin eikä oo tukalaa olla. Myös lauteilla pitkällään olo on oikein miellyttävää.

Auto on käytössä, ei tultais ilman toimeen ku on työpaikat semmosissa paikoissa että julkisilla menis liikaa aikaa ja miehen työaika alkaa aamuyöllä.. Farmariautolla siis ajellaan. Sinkkuaikana ostin ekan oman autoni, ja seki oli farmari ku halvalla sai. "Pienemmällä" autolla on tosi hassua ajaa, mikähän siinäki on.. :D

Raskausarpia on mullakin omasta takaa, oon aiemmin kasvatellut masua ja itteäni satakiloiseksi, ilman vauvaa tosin. Nyt onkin kamala jännitys ja melkis ahdistus painonnoususta, mutta luotan etten takas satakiloklubiin pääse. Vatsanahka kutisee, ja sillon oon rasvaillu. En ole vielä ottanu rutiiniksi rasvailua, vaikka kai ennaltaehkäsy ja säännöllinen rasvaus auttas paremmin.

(.) vähän lisää vielä: Viikon sairasloma teki hyvää, nyt on ihan eri ääni kellossa. Nukuin alussa lähes kellon ympäri, loppuviikkoa kohden aloin olla taas takaisin tässä maailmassa.

Vauvakin alkoi viimein potkutella masussa ja KUNNOLLA! Sain kauppajonossa ruuhka-aikaan kummallisia katseita kun kikattelin miehelleni hassunihania outoja uusia tuntemuksia. Mies muistaa vauvaa myös, taputtelee vatsaa ja haluaa koittaa heti kun kerron koska potkii. Kauppajonossa ei koittanut. :p Ikävää särkyäkin ja jomotusta alamahalla on tuntunut, taitaa olla kasvukipuja.

Mulla nousee paino kyllä ennätysvauhtia... Mieskin on siitä vähän jo huomautellut, mutta oon murissut takaisin. Toisaalta en haluaisi kamalasti stressata asioista lapsen takia, en kyllä myöskään oman mielenterveyteni vuoksi. Tämä painoasia on vaan semmonen hankala juttu, kun aina on ollu ylipainoinen ja siitä kiusattu. Minä syön suruuni ja ikävään oloon. Nythän kierre on taas valmis! En haluaisi toisaalta syödä, mutta se helpottaa. Helpotus sitten taas lihottaa, mitä en sitäkään haluaisi. Hankalaa. Pitää puhua neuvolassa, mikä on 30.9. Rakenneultra on 20.9., sillon viikkoja on 20+4.

Oletteko käyneet PAPA-tutkimuksessa?
Mulle neuvolalääkäri suositteli käymään, koska oon puolivuosittain muutenkin seurannassa kohdunkaulan muutosten takia. Hänen mielestä on ihan ok mennä vielä näillä viikoillakin näytettä antamaan, ja varmistaa tilanne. Joo, on varmasti mutta minua jännittää ihan mielettömästi että jokin menee pieleen! Toisaalta menen mielelläni, koska kuulin ystävältäni hänen läheisensä kohtalon. Raskaus voi muuttaa siis tilannetta huonompaakin suuntaan näissä asioissa.

Nyt romaanille loppu,

ilutiak ja Kuplis 18+6
 
Oi, oikein paljon onnea Äiteex!

Mulla olisi huomenna jo neljäs neuvola käynti ja rakenneultra vajaan parin viikon kuluttua, silloin olisi viikot 20+5.

Täälä vatsa kivut ovat alkaneet vaivata melko usein mutta ne ei ole onneksi pitkäkestoisia. Päänsärkyä ei ole ollut kohta kahteen viikkoon!! ihmetyttää koska siihen asti se on vaivannut monta kertaa viikossa..
Nyt ollaan ajateltu kertoa kavereille vauvan tulosta. Molempien perheet on tiennyt jo melko alusta mutta muille ei haluttu liian aikaisin kertoa.
Masu ei ole kasvanut minulla vielä juurikaan mutta tuntuu kyllä pinkeältä eikä enää pehmeältä. :)

Tänään 19+0!!!
 
Äiteex onnittelut oikein hyvistä uutisista =)

PAPA minulta otettiin juuri ihan alkuraskaudessa, ennenkuin siis edes tiesin olevani raskaana. En muista mistä mutta jostain mieleeni on jäänyt että PAPA-koetta ei suositeltaisi otettavaksi raskauden aikana...

ON: ei mitään uutta tällä rintamalla. Ensi viikon rakenneultraa edelleen odotellessa, kun seuraavaan neuvolaankin on vielä reippaasti yli kuukausi aikaa.

maria & möhkis 19+3
 
Pikaisia tilannepäivityksiä...

Alkuu kiitos teille tuesta, lähipiiri ja ystävät tukevat kyllä enemmän kun paljon:)
Me saatiin Pihlan kanssa nyt sitten asunto, tai siis saadaan 1.10 alkaen päästään muuttamaan oman vuokralle. Asunto on 3h,k,s 66neliöä luhtitalosta. Asunto on samalla paikkakunnalla jossa nyt asutaan mutta n.20km vanhasta talosta. Neuvola ei vaihdu ja muutenkin tulee mahdollisimman vähän Pihlalle uusia asioita. Pystytään käymään viellä vauvauinnissa vanhassa paikassa yms.

Sen verran on nyt pystytty miehen kanssa puhumaan että perjantaina mennään molemmat kotiin, ja Pihla pääsee näkemään iskää. Seuraavat päivät siitä eteenpäin on taas yhtä isoa arvoitusta. Pelottaa hieman jo että miten taas itse selviän kun tulee se aika että me jäädään kahden Pihlan kanssa. Mahtaa olla taas yhtä itkua ja parkua... :/ Sain sanotuksi myös sen että ennen kun lapsi syntyy on meidän selvitettävä asiat, ja vuoden loppuun mennessä on meidän molempien tiedettävä mitä halutaan . Jos ja toivottavasti kun viellä voitais palata yhteen tän erilleen muuton jälkeen olen sitä mieltä että yhdessä käydään juttelemassa jossain että saadaan kaikki solmut väliltä varmasti auki. En usko että suhdetta pystyttäisi ikinä jatkamaan jos asiat jäisi vaan hiljaa kaappiin luurangoiksi. Ja jos tilanne olisikin se että ei haluta palata yhteen toivoisin silti että käytäis yhdessä puhumassa että pystyttäis molemmat olemaan silti hyviä vanhempia Pihlaa varten. Toista kun täytyy myös jatkossa nähdä vaikka se miten vaikeaa tekiskin.

Mulla o tullu tosi paljon harjotus supistuksia, ei onneks ole sattunu mutta kovin alkanu jännittää että näinköhän se jaksaa masussa pysyä niin kauan ku pitäis kun jo nyt alkaa harjottelee kohtu. Sormet ja varpaat siis ristissä että pelkään turhaan.

Saunasta, välillä pystyy istumaan kauan ja välillä taas ihan hetki on tarpeeks ja meinaa pyörtyä suihkuun..:S Tykkäisin kyllä istua kauankin, niinkuin aiemmin on pystynyt.

Millanen 16+5
 
Täältä tulee taas oikea omanapa-viesti, mutta tänään ei taas tunnu mikään sujuvan.. Viimeviikolla sain sen kotisoni-kuurin mikä nyt loppu, siitä sain kamalat vierotusoireet: kaikkia niveliä ja lihaksia särkee, kaiken aikaa tärisyttää ja kylmä hiki päällä. :'( Ja koko päivän kun on saanut juosta ympäriinsä alko tulemaan jo TODELLA kipeitä supistuksia. Olen nyt yrittänyt tässä hieman levätä ja vähän helpottaakin, mutta vielä pitäisi lähteä hakemaan illemmalla muuttolaatikoita.

Saa nähdä mitä tästäkin muutosta vielä tulee, pojat saa kantaa sohvan pihalle ja makoilen mahan kanssa siitä huutelemassa ohjeita. :D

Seuraava ultra oli vasta 20.9, sitä odotellessa...

mursumarsu+masuasukki 18+3
 
maria-08 Mulla otettin raskaus viikolla 14 papa, ja lääkäri sanoi että tarvittaessa otetaan vielä uudestaan myöhemminkin jos on tarvetta. Että ei kai se silloin voi olla mitenkään vahingollista.

Sairaslomalla täälläkin, kova pääsärky vaivana ja alamahakivut. Mut mulla aivan ihana lääkäri, joka tosissaan huolehtii ja ottaa tosissaan asiat. Antibioottikuuri menossa ja emätintulehdukseen jokin toinen kuuri. Nyt vaan toivotaan, että helpottaa. lääkäri teki siä tukimuksen ja kohtu oli onneksi kiinni. Ja sydän löi 150, ja potkut tuntuu jo kovasti.

Voimia kaikille sitä tarvitseville :heart:
 
Onnittelut ÄiteeX! :)

Itsellä on takana niin kurja lääkärikäynti ettei vähään aikaan olekkaan ollut. Lääkäri suhtautui kipuihini ja supisteluut vähätellen, kuulemma näillä viikoilla ei voi tulla supistuksia, että on jotain muuta tuntemusta vaan. Selän ja vatsan kipuihin ei osannut sanoa mitään, kuulemma pitää omalla tyylillä vaan yrittää pärjäillä. Panadolia ei kannata kamalasti ottaa, ettei tule siitä oireita. Kaikenkaikkiaan ihan HV reissu! Kohdunsuu oli kiinni ja vauva hengissä, että ongelmat on kuulemma mulla ja tulee pitkä loppuraskaus jos nyt jo alan valittaa. Lähdin kiittämättä menemään sieltä ja päätin, että takasin en ainakaan sille lääkärille mene. Ei ole ollut kovin kehuttavaa kohtelu muutenkaan tuolla neuvolalääkäreillä, että taidan käydä ne pari käyntiä mitä vielä on niin yksityisellä.. Olo on kurja ja kipeä, oonko ihan luulosairas? Kohdunkaula oli 4 cm, äpolilla mittasi yli 5 cm viikko sitten, tiedä sitten onko lyhentynyt vai mittaajasta vaan kiinni. Tuolta lääkäriltä ei paljon huvittanut alkaa kysellä.

Pepe10 :heart: Papana 16+2
 
Onnea ÄiteeX! :)
Voimia kaikille oireisille ja muita ongelmia kohdanneille! Tsemppiä millaselle! :flower:

(.) Itsellä tosi kipee alaselkä. Ollut kipee tiistaista asti. Ti aamulla oli neuvola, mutta kivut alkoi vasta joskus puolen päivän jälkeen töissä. Töissä kivut on vaivannu enemmän, ku kotona saa rennommin hakea parempaa asentoa. Tänään aamulla kivut alko jo oikeestaan tömatkalla, joten soitin sitte neuvolaan kysyäkseni vinkkejä lievitykseen. Käski ottaa paracetamolia ja oli sitä mieltä, että lepo ois paras, joten tää päivä ja huominen sairaslomaa. Varoiksi tarkistettiin myös pissatulehdus, mutta eihän sitä ollut. Tukiliiviä kai nyt sit pitäis alkaa etsimään ja tekemään jumppa/venytysliikkeitä. Onko jollakin entuudestaan kokemuksia noista tukiliiveistä/vöistä??
Kivuista tulee mysö lievää hunovointisuutta, joten kai pitäis ottaa joku tabletti, vaikka kovasti niitä koitan vältellä...
Onkohan tässä raskaudessa yhtään oireetonta aikaa ollenkaan?? Oksetuksesta pääsee eroon, niin tulee muita oireita... :stick: Vatsan kasvun myötä tuskin helpottuu tämä selkäkipu. Siihen päälle vielä vihlasukivut vatsassa ja joskus vaivaava päänsärky... :(

Kohdunaulan pituudesta: Mikäs on normaali pituus? Vai onko sille mitään "raja-arvoja"? Varmaan on kuitenkin melko yksilöllinen... Mulla kun oli lääkärineuvola jo rv 10+ ja pituudeksi merkattiin 3cm. Nyt tuntuu kauhean lyhyeltä tohon 5cm verrattuna... Mites lääkäri sen edes mittaa, kun ei mitään ultraa silloin ollut?

Undine ja pikkuinen 18+4
 
Laretzki
Minä täältä vain ihan pikaisesti huutelemaan väliin, kun oon ollut aika hiljaksiin. Mutta opiskelut ovat alkaneet ja ne teettää vähänstä tuntimäärästä ihan hitsoti töitä ja lisäksi me ostettiin oma asunto, jonne nyt on tarkoitus sitten tehdä vähän remonteeraamista.
Täytyy tästä lähteä kaupungilla käymään ja katsomaan josko hääpäivälahja miehelle löytyisi, ja sitten sen jälkeen lähen asunnolle pesemään ja pakkeloimaan maalattavia seiniä!

Lare ja Spro 15+6
 
mäkään en oo päässy pitkään aikaan koneelle kun me ollaan ens viikolla muuttamassa tästä kaksiosta isompaan..noh onhan meitä helmikuus 5 henkeä että ihan hyvä et löytyi iso asunto..oon siis pakkaillu ja siivonnu hulluna täällä..
liikkeitä en edelleenkää tunne ja nyt rv 17+6 <3
mulla noussut paino nyt 3 kiloa neuvolan mukaan..
niin ja mulla on ihan POIKA-OLO!=)
 
Kivaa lukea teidän muuttotouhuista ja isompien asuntojen hankinnoista! Älkää rasittako itteenne liiaksi muutto- ja remonttipuuhissa! :) Me muutettiin tähän asuntoon (pienehkö saunallinen kaksio) aika heti plussauutisten jälkeen, mutta nyt alkaa kuitenkin tuntua liian pieneltä.

Mutta omanapailemaan tulin, ihan vaan hurratakseni että mun ei tarvitse mennä PAPAan eikä kolposkopiaan!!! Äsken kolahti postin mukana naistentautien polilta kertomusteksti. Lisäksi siinä kerrottiin aiemmin löytyneistä muutoksista, että ne ovat olleet hyvänlaatuisia. Ehkä aihetta huoleen ei olekaan. Papaan meno oli kyllä tosi pelottava ajatuskin, saati kolposkopia!!

Hurrailen myös tämänpäiväisestä sokerirasituskokeesta selviämisestä!! :D Pienet on ilot, mutta ne on nykyään tämmösiä :D

ilutiak ja Kuplis 19+0
 

Yhteistyössä