Helmikuun Helmiäiset 2016

Mä jatkan kotona, etsin kyllä töitä eli toive olis pikku hiljaa palailla työelämään. Jos työpaikka olis valmiina, niin menisin ehkä vuodenvaihteessa, tykkään kyllä olla kotona tällä hetkellä. Mutta nyt haettava/otettava vastaan varmasti mikäli kiva työ osuu kohdalle vaikka samantien. Kyllä oon monet kerrat tässä kironnu että ymmärrän miks ihmisillä on vakityö ennen lapsen saantia, tästä loppuajasta kotona on nyt suuri osa menny työnhakustressiin ja just se epävarmuus kun ei tiiä millon niitä töitä mahdollisesti sais...(n)

Mutta synkistelyn jälkeen todettakoon et tää on musta tosiaan parasta aikaa olla kotona. Tytöstä on jo seuraa ja voi tehdä vaikka mitä. Oon sellanen toiminnan ihminen niin tää sopii mulle paremmin kun ihan vauva-aika:D Olin kyllä silloin välillä aika maassa kun muistelee, tai edes vaikeeta kuvitella millasta se sillon oli kun nyt on niin normaalin pirteä olo. Tältä palstalta sai kyllä mielettömästi tukea silloin,kiitos:love:

Meilläkin 1,5v neuvola takana. Pituutta oli 81,5cm ja painoa 10,5kg. Muuten aika perus juttelua oli, meilläkään ei mitään palikkatestejä. Puheesta tuli täälläkin palautetta et paljon höpisee, parhaimmillaan 3-4 sanan lauseitakin. Toki sanat ei oo oikein taivutettuja jne mutta tyyliin "äitin ruoka tässä" tai "äiti mennä pois":LOL:
 
Kieltämättä onhan tämä ollut helppoa kun on voinut itse päättää milloin palaa töihin, ilmoittanut vaan. Ja jos mieli muuttuu niin eikun uus ilmoitus ja hetki töitä niin vois jatkaa vielä hoitovapaata :whistle:

Meillä tulee lähinnä yksittäisiä sanoja ja niistäkin osa pitää osata tulkita, joku äiti pois, isi tulee, auto kovaa jne tulee välillä.

Meillä on nyt viikon verran harjoiteltu päiväkotia. Ja koska lapseni tunnen niin tiesin että rankkaa on (myös todella itkiherkälle äidille :censored:). Aluksi oltiin yhdessä ja nyt on ollut lyhyitä pätkiä yksin. Tänään oli syömässä mutta parin tunnin pätkän silti vaan. Vähän kuulemma jo helpottaa, paljon on sylissä ja ujo, reippaasti oli syömässä kun menin mutta itku tuli kun näki :rolleyes:. Meillä on vielä ens viikko aikaa treenata ennenkuin hypätään täysiin (n7h) päiviin. Tekee myös äidille hyvää tämä pehmeä lasku, saa vähän omaa aikaa :LOL: tänään täyttelin mm vauvakirjaa..

Tässä taloudessa ei tarvita herätyskelloa kun kaveri herää n 7 vaikka nyt on ollut useamman viikon jo levottomia öitäkin. Päikkäreitä nukkuu n 2h kunnes olen viime päivinä jo herätellyt kolmen aikaan ettei mene ilta nukutus mahdottomaksi.. nytkin nukkuu sylissä kun heräsi tunnin jälkeen rattaista :whistle:
 
IMN
Meidän neiti ei juurikaan sano edes yksittäisiä sanoja, saati sitten yhdistele niitä. Yrittää kyllä kovasti mutta mitään selkoa ei saa, paitsi me miehen kanssa tietenkin tunnistetaan useimmat äännähdykset. Oon nyt oikeen panostanut tähän asiaan ja ollaan illat katseltu kuvakirjoja. Jotain uusia on tullut, kuten kaankka=ankka, pa=pallo, eppa=heppa. En voi enää sanoa etteikö tää puheen vähyys huolestuttaisi, mutta jospa tää tästä.. :unsure: aiemmat tapaukset vaan on tässä vaiheessa jo luritelleet loruja ja yhdistelleet 3-4 sanaa lauseiksi. Meillä ainoat sanat jotka yhdistetään on "taakse jää" ja sekin tietysti ulkoa opittu.
 
Meillä noita sanoja tulee kyllä joka päivä lisää, tai ainakin yrityksiä. Ei malttaisi yhtään olla kotona hiljaa, hoidossa ei kai niin juttele.

Täällä on nyt kotiäidin elämä aikalailla takana, maanantaina alkaa työt. Odotan innolla, vaikka kuulinkin tänään että esimies on vaihtumassa sellaiseksi josta juuri kukaan ei tykkää, onneksi itse tulen henkilön kanssa hyvin toimeen (y)

Mutta päiväkoti, edelleen on kovin rankkaa, itkuinen on ja ne päikkärit, huh. Kahtena ekana kertana oli nukkunut vaan 30min (toisen kerran sylissä) ja tänään jopa tunnin, mutta ilmeisesti olis itkenyt lopulta itsensä uneen :cry:
Kaiken lisäksi tänään sain soiton tuntia ennen kun oli tarkoitus mennä hakemaan, että joku toinen lapsi on purrut poikaa silmän alta ja suosittelevat lääkärissä käyntiä. No onneksi ei mitään vakavaa ja lääkäri käski tarkkailla mutta ei mitään antibioottia tms. Silti en usko että tilanne ainakaan helpotti pojan mielikuvaa paikasta :confused:
 
Täällä höpöttelee sanoja vsrmaan lähemmäs 20 ja joitain yhdistelee.
"Kiitti, Loppu" ruuasta "Hyi Kakka" kun on jööti housussa :ROFLMAO:

Mä ilmottauduin en tammikuulle Doula koulutukseen. :love: Jos vaikka sieltä sais napattua omaan synnytykseen vinkkejä ja vaikka sen doulan
 
Täällä sanat vaan lisääntyy päivä päivältä, ja nyt tulee jo monta sanaa peräkkäin

Täällä eletty uutta arkea reilu viikko, ja on kyllä itselle ollut tosi kivaa palata töihin (y) edelleenkin toki jos oma työ antaisi mahdollisuuden tekisin mielummin muuttamia vuoroja töitä viikossa mutta näillä mennään. Poikakin alkaa sopeutua, aamut on menneet (liiankin) helposti kotona, nukkuu ja syö päiväkodissa ok , toki on edelleen sika ujo ja mieluusti hoitajien lähellä jne.
Mutta jottei liian hyvin menisi niin ehti olla 6 päivää koko päiväisesti kunnes tänä aamuna heräsi kuumeisena joten kotiin oli jäätävä. Mies hoiti tänään minä sitten jään puolestani huomenna kotiin :(
 
IMN
Minä oon vielä linjoilla! :) Tuntuu vaan että kaikki aika menee kouluhommiin ja muuhun arjen pyörittelyyn, eikä ikinä muka ehdi kirjoittaa.

Meillä menee oikein kivasti. Tyttö on päiväkodissa kuin kotonaan ja vain kerran jäänyt (isin) perään itkemään viedessä. Hakiessa on aina yhtä hymyä ja vilkuttelee kaikille hoitajille ja hoitolaisille :LOL:

Palikkalaatikko on nyt kaikista kivoin lelu. Vihdoin malttaa keskittyä kääntelemään palikoita oikein päin, eikä turhaudu heti jos ei saa palikkaa mahtumaan reikään :p

Sanoja tulee edelleen vain muutamia. Esiten käytössä mamma, kissa ja kirja. Ymmärtää kuitenkin puhetta, kuten pyyntöjä ja kehotuksia oikein hyvin. Vekkulin temperamenttinen kaverihan tää kuitenkin edelleen on ja monesti "eihin" saa vastaukseksi naurua ja kielen näyttämistä :rolleyes:

Oikein kova hoivavietti neidillä myös on. Rakastaa nukkeleikkejä ja on heti säntäämässä silittelemään jos jollekin pienemmälle käy jotain. Kotitöissä tykkää auttaa kovasti, esimerkiksi tiskikoneen tyhjennys on ehdoton lemppari. Monesti kyllä mene tyhjentämään likaisiakin astioita laatikoihin :LOL:
Mustasukkainen myös on, eli huuto alkaa heti jos joku muu lapsista (tai mieskään) edes hipaisee mua.

Tasaista arkea siis meillä :) mulla itelläni on anatomian ja fysiologian tenttiin lukeminen päällimmäisenä mielessä. Vielä viikko aikaa päntätä (y) jouluviikolla odottaakin sitten orientoiva harjoittelujakso vierihoito-osastolla :) ihan kuin kotiin palaisi :LOL:
 
Minäkin vielä satunnaisesti linjoilla pyörin. Harvemmin ehtii töiltä ja arjelta.

Herra on varsin vauhdikas kiipeilevä tapaus. Pihalla usein huutaa "kisa" ja sitten pitää n-y-t juosta. Kahta sanaa muutenkin tulee usein. Värit osataan ja numeroitakin jo tulee kaksi-kolme-neljä-viisi-kuusi. Yksi unohtuu. :)

Päiväkodissa viihdytään ja kavereiden nimiä kertaillaan päiväkotipäivän jälkeen. Äiti viihtyy töissä ja lapsi päiväkodissa. Valitettavana miinuksena on päiväkodista tullut jatkuva räkätautikierre. Ehkä nyt ihan alusta vähän jo helpottanut, mutta silti varsin ärsyttävä ja väsyttävää. Oma työ kun on sellainen, ettei töistä poissaolo ole kellekään hyväksi; jää rästihommia niin paljon.
 
Kiva että välillä joku kuitenkin kirjoittelee (y)

Meillä tuo päiväkoti onneksi on alkanut myös sairastelujen suhteen hyvin, tai sillon toisella viikolla oli kuumeessa, oliko joku rokko kun ei muuta mutta sen jälkeen ei yhtään päivää olla oltu pois, paitsi mun muutamana lomapäivänä suunnitellusti. Miehen kanssa ollaan oltu flunssassa mutta poika taisi siltäkin säästyä, nyt on vähän yskää mutta toivotaan että siihen jää.

Missä teillä nukutaan? Meillä on edelleen pinniksessä laidat kun ei yritä kiipeillä eikä olla koettu että tarvis vielä ottaa pois, mutta toisaalta tuntuu jo niin isolta lapselta että eikai tuon ikäiset nuku enää pinniksessä :ROFLMAO: ja siis iältään iso, kooltaan mini. Kai se 80cm on rikki mennyt mutta edelleen vaatteista menee vielä muutamat 74 ja pääosin 80 :rolleyes:
 
Aika hienoa, että ootte noin hyvin säästynyt flunssilta Ehkä sitttenkin?! Meillä on edelleen joka toinen viikko joku kuumetauti... (n).

Ei meilläkään mikään suuri poika ole, n. 83 pitkä 11,5kg näin omamittauksissa. Hän nukkuu kyllä kans pinniksessä. Paljon on puhuttu omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn siirtämisestä, mitään ei vain tapahdu, kun on niin helppoa vaan laittaa muksu sinne pinnikseen, jossa nukahtaa kunnes yleensä aamuyöstä 5-6 aikaan herää ja haluaa viereen. Ei jaksaisi sotkea rytmejä, vaikka kohta olis varmastikin aika.

Meille on nimittäin tulossa ehkä toinen muksu. Viikkoja on vasta tosi vähän. Vähän olen kurkkinut tuota ensi vuoden heinäkuisten ryhmää, mutta tää oli niin kiva, että on jäänyt sinne kirjoittelematta. Epäilyttää, ettei ole yhtä kiva ryhmä. :LOL:
 
IMN
Varovaiset onnittelut TuleJo! :love:

Meidän neidiltä otettiin etulaita pois sängystä kai jo joskus keväällä/kesällä ja loppukesästä laitettiin tytöille kerrossänky. Eli tovin on jo tavallisessa sängyssä nukkunut :)

Tutit muuten jäi pois yuossa n. kuukausi sitten. Helposti meni, pari kertaa taisi tuttia pyytää mutta itsekin sitten nauroi kun muisti että pikkulinnuillehan ne vietiin :LOL: tuttipullot myös on jääneet tässä syksyn aikana pois, niitä käytettiinkin siis melkoisen pitkään (lähinnä siksi etten ikinä muistanu ostaa toista nokkamukia). Oikeasta mukista on opeteltu jonkin verran juomaan, mutta leikkimiseksi meinaa mennä.

Sanoja tulee nyt jonkin verran enemmän :) kiitos, Milja, iskä, joo, pukki on alkaneet taipua tässä lyhyen ajan sisään. Tip-tap-laulua myös laulaa ja tanssii päivät pitkät (nytkin) :LOL:

On nää niin eri puusta veistettyjä nämä meidän tytöt. 5-vuotiaan vaatehyllyltä perkkailin pieneksi käyneitä 92 vaatteita pois ja siirsin suoraan tän pienemmän hyllylle. Lähinnä 92 paidat on sopivia, housut saa vielä olla 86. Jotkut 80 vaatteet menee, mutta melko nafteja alkavat olla. Hassua että 1v10kk käyttää 86-92 ja 5-vuotias 104-110 :ROFLMAO: kai näillä on kohta yhteiset vaatteet..
 
Onnea TuleJo :rolleyes: ihanaa että muut saa vauvoja, mm molemmat miehet siskot odottaa tällä hetkellä mutta itsellä ei ole kyllä ikävä :censored: jokunen viikko sitten oli jostain syystä muutamana päivänä alkuraskauden kaltainen olo ja huh ei ollut kivaa. Lisäksi muutenkin vähän turhan usein on epämääräistä oloa, en tiedä onko kyse mielikuvituksesta vai kertooko kroppa että sokeriarvot vaan menee huonompaan. Pitäisi käydä kontrollissa mutta taidan mennä vasta joulun jälkeen.. ja tieto siitä että sokerit on nyt jo huonossa jamassa niin ei yhtään kyllä nosta intoa toisen lapsen kanssa kun varmasti joutuisi piikittämään jne :( No ei tosiaankaan ole vielä ajankohtaista stressata tuollaisia :whistle:

Meillä nukkuu kyllä omassa huoneessa mutta siinä pinniksessä. Menee vaiheittain, välillä nukkuu useamman yön aamuun asti yksinään mutta sitten taas useampana yönä herää 5-6 välillä enkä yritä saada nukkumaan omaansa vaan haluan nukkua ja otan viereen.

Meillä tulee jo ihan pitkiä lauseita, kirjoja ei kohta tarvitse lukea kun osaa ne ulkoota ja halutessaan osaa laulaa esim Villen ja vallen yhden säkeistön :D
 
Voi ei TuleJo :( Hienosti kuitenkin sanoit että esikoinen piristää ihanasti. Toivottavasti saatte vietettyä ihanan joulun kaikesta huolimatta.

Meillä suku kasvoi viime viikolla kun poika sai toisen serkun, kesällä sitten seuraava tosiaan tulossa. Toivottavasti päästään jouluna tapaamaan tämä tulokas, meillä on nimittäin kotipäivä koska poika oli vkl kuumeessa (la jopa 39.8) ja ripulissa, nyt helpottaa ja todennäköisesti huomenna päästään arkeen kiinni. Vaikka se kyllä mainitsi että tätä ollut liikkeellä, älkää ihmetelkö jos itsekkin tulee, joo ei kiitos :ROFLMAO:

Me ollaan joulu molempien vanhempien luona, ei siis tarvitse kotona laittaa mitään. Mulla vain pyhät vapaana, mutta mies ja poika lomailee välipäivät kun pk on kiinni, tekee varmaan ihan hyvää heille olla kahdestaan pidempiä pätkiä ;)
 
IMN
Meilläkin oltiin viime viikko kipeänä, paranemisia teille, Ehkä sittenkin!

Onneksi parannuttiin jo perjantaihin mennessä, huomenna nimittäin alotan harjoittelun vierihoito-osastolla :love: vain viikon kestävä, ns. orientoiva harjottelu, mutta silti jännittää kauheesti..

Rauhallista joulun aikaa kaikille! <3
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Miten IMN harjoittelu meni?

Meillä tuo mahapöpö meni nopeasti ohi, mutta heti joulun jälkeen tuli seuraava tauti. Oli ti illasta perjantaihin asti kuumeessa, aamusin ei välttämättä ollut mutta nousi illaksi, vähän myös flunssaa. Pe käytiin sitten illalla lääkärissä, rs-virus Saatiin vaan avaava lääke mukaan mutta onneksi jo la oli kuumeeton päivä, yskää vielä toki on, mutta päästiin vihdoin taas ulos ja tänään nauttimaan myös lumesta, huomenna sitä ei taida enää ollakaan o_O

Samalla oven avauksella sairauksien kanssa meille on muuttanut uhma :censored: pieni eieiei mies makailee välillä lattialla kun mikään ei kelpaa jne. Mutta toisaalta niinä hyvinä hetkinä on alkanut ”leikkimään”, lähinnä autoilla ja höpöttelee samalla mitä ne tekee, toki ne leikit perustuu aika pitkälti kirjojen tarinoihin :)
 
IMN
Paranemisia, EhkäSittenkin!

Täällä on kyllä lunta ihan riittämiin ja ehkä liikaakin :LOL: huomenna pitäisi taas tulla lisää..

Meidän joulunaika on menny kivasti, vaikka pukki tekikin oharit, kinkku unohtui ottaa huoneenlämpöön, kaikki pienessä flunssassa jne. :whistle:

Harjoitteluviikko oli tosi ihana! :love: nyt oon löytäny sen oman alani. Pääsin tekemään tosi paljon vaikka kyseessä pitikin olla pelkkä tutustumisjakso. Pääsin tekemään erilaisia mittauksia ja tarkastuksia, tarkastamaan vauvoja, ohjailemaan aamutoimissa ym. Ylitti odotukset satakertaisesti ja paljon ihania perheitä jäi mieleen! :) eikä todellakaan tullut sitä kaikkien povaamaa vauvakuumetta, vaikka tietenkin ne pienet nyytit ihania olikin. Ennemminkin muistui mieleen se univaje ja epätoivo kun vauva itkee eikä mikään kelpaa :ROFLMAO:

Meidän neiti on alkanut nyt viimein kunnolla laajentaa sanavarastoaan. Tänään ensimmäistä kertaa kuulin yhdistävän kahta sanaa ja olin niin onnellinen <3 vaikka tiedän että normaalin rajoissa vielä puheenkehityksessä mennään, niin kyllähän se silti huolestuttaa kun googlailun perusteella kaikkien muiden taaperot tuntuu tässä iässä puhuvan sujuvasti jo tyyliin kolmea kieltä :ROFLMAO: joulun aikana uusia sanoja on tullut tosi paljon ja joka päivä lisää, sekä myös puheen matkiminen on lisääntynyt.
Muutoin tyttö hoitaa kovasti nukkejaan, tekee palapelejä ja tottakai tappelee siskon kanssa. Isosisko kyllä on myös tuki ja turva silloin kun äiti komentaa. Jos vähänkään käsken niin neiti juoksee heti kädet ojossa isosiskon syliin :LOL: <3
Enää kolme viikkoa 2v-synttäreihin :censored: mihin tää aika menee.. vuoden päästä tämäkin äitin pikkuvauva on jo iso tyttö, joka (toivon mukaan) puhuu sujuvasti, uhmailee vielä hanakammin kuin nyt ja kiinnostuu enemmän kavereista kuin äidistä :unsure::LOL: minun viiminen vauva <3

Tää minun "vauva" muuten käyttää joitain yhteisiä vaatteita 5v siskon kanssa (y) pieni rakenne-ero näillä kahdella :LOL:
 
Meillä on poika kasvanut nopsaan viime viikkoina. Luovuttiin tutista ongelmitta ensin pari yötä, mutta sitten herra keksi, että kiipeää pinniksestä pois. Siitä alkoi hullunmylly nukkumaanmenoaikaan. Tilattiin uusi oma "isojen poikien sänky" johon herra kyllä tyytyväisenä muutti. Nukuttaminen vain on ihan kauheeta verrattuna siihen vanhaan "pistä pinnikseen ja sinne se nukahtaa" -tyyliin.

2-v synttäreitä pitäis ruveta pohtimaan. Just katselin, että nehän on IHAN kohta meilläkin:) Teillä IMN toki vielä lähempänä.
 
IMN
Menikö teidän muiden mielestä tää toka vuosi vielä nopeampaa kuin eka? :LOL: en enää ees muista ekoja synttäreitä mutta silti tuntuu että ne oli ihan vasta.. en voi vaan uskoa että neiti täyttää koht jo kaks. Samaan aikaan jännää, mutta kuitenki myös tosi haikeeta :unsure:
 
Ja täällä oli taas loppuviikolla lämpöä ja yskää on vieläkin, johan se syksy menikin liian helposti :oops:

On kyllä mennyt nopeasti ja paljon on muuttunut, jotenkin elämä helpompaa vaikka uhmaa onkin mutta toisaalta ei ihan joka sekuntti roiku lahkeessa kiinni, leikkii itsekseen tai nykyisin kyllä usein sanoo että äiti leikkii minun kanssa ja kertoo millä autolla pitää leikkiä jne :ROFLMAO: ja tosiaan puhuu ja puhuu ja puhuu :censored:
Juuri tänään juttelin tutun kanssa jonka lapsi täyttää juuri 3 ja nyt on toinen 2kk vauva. Totesi että onpa ollut taas outoa kun elämä yhden kanssa oli niin helppoa (lähtemiset yms) ja nyt taas kamalaa säätöä.
Mä olen asennoitunut jo kauan että vielä toinen lapsi tulee (siis toki jos on tullakseen) ensi vuonna mutta alkaa pikkuhiljaa houkutella jäädä vaan tähän yhteen :LOL:
 

Yhteistyössä