Kiva kuulla teidän hiljaiseloa viettäneidenkin kuulumisia!
Helinä Hatunnosto ponnistuksesta!
oon saman pituinen kuin sinäkin ja tuon lähes puolet pienimmänkin paketin paketin kantaminen tuntui loppuraskaudessa ihan kiitettävästi..
Meilläkin sillointällöin taistellaan unta vastaan. Useimmiten kuitenkin nukahtaa ihan vain viemällä sänkyyn ja laittamalla huoneen pimeäksi. Ja tietenkin se rätti naamalle
Meille on nyt vakiintunut ihan kiva unirytmi. Aamupäivästä, n. klo 9-11 nukutaan ekat päikkärit ja iltapäivällä, n. klo 13-16 toiset. Sitten yöunet klo 19.30-7.30. Oon nyt alkanut antamaan maitoa ennen päikkäreitä, vaikkei ois selkeästi nälkäinenkään, ja sillä päästiin eroon niistä parinkymmmenen minuutin minitirsoista.
Tää neiti on kyllä aivan selkeästi samanlainen kuin esikoispoikammekin vauvana. Motorinen kehitys ei oo mitään päätähuimaavan vauhdikasta, mutta juttua tulee sitäkin enemmän. Eilen illalla, oisko ollu yhdentoista aikoihin, tyttö heräsi porisemaan mobilen pupuille. Asiaa riitti puolen tunnin verran ja unet jatkui..
Meidän esikoinenhan oppi ryömimään vasta 9kk iässä, mutta ekat sanat (kissa, auto, pallo) tuli jo 8kk ikäisenä. Oli hassua kun semmonen lattialla raajat levällään röhnöttävä pallero tavaili kissaa ym.
vuoden ikäisenä käveli tukea vasten ja yhdisteli sanoja.
Toisaalta tää tuorein tapaus kyllä saa enemmän liikkumisen mallia ympäriltään, kun vierellä häärää kahden sisaruksen lisäksi 3kk vanhempi serkku, joka juuri oppi ryömimään. Hyvin mielenkiinnolla tyttö häntä seuraa
Saapa nähdä, on nää kaikki aina niin erilaisia, omia persooniaan
niin muuten, kuten esikoinenkin, tääkin pallero vetää aamulla heti ensitöikseeen sukat pois jalasta
sukkahousutkin on venyneet kaksinkertaisiksi kun niitäkin on yritetty vetää pois haitoilta..
Ai niin, ne alahampaat ei oo vieläkään tullu läpi
lähes pari kuukautta oon seurannu miten alahampaat välillä käy ihan pinnalla "kurkkimassa" ja ikenet on tosi arat, pehmeät ja punaiset ja vauva itkuisa, mutta seuraavana päivänä ne on taas vetäytyny jonnekki ikenien uumeniin. No, jospa ei enää kauaa..