Jonkinlaista synnytysstooria tulin kertomaan..
Lauantai-illalla kävin koiran kanssa reippailulenkillä n. 3km, sitten saunaan ja nukkumaa mennessä vielä vähän läheisyyttä miehen kanssa..
Ties sitten oliko niillä vaikutusta..
Yöllä heräsin kolmen maissa vessaan, tuli muutama kipakka supistus.. Neljältä niitä alkoi tulla 7-9min välein ja kun viideltä väli oli4-5 min herätin miehen, joka soitti heti anopille, että lähtee tulemaan meille.. Sitten alkoikin suoli tyhjetä, joka supistuksella oksetti ja ne tulikin jo 3-4 min välein.. Taisin näyttää melko surkealta vessassa, kun mies oli jo soittamassa ambulanssia..
Noh, anopilla oli meille matkaa ja meitä sairaalaan matkaa ja olimme siellä lopulta 6.30. Saman tien pääsin tutkittavaksi kun kätilö toteskin, että oon täysin auki ja kärrättiin saman tien saliin, lennosta omat vaatteet pois ja käsky ponnistaa.. Ja mä raukka kun olin siinä jonkun puudutuksen toivossa selvinny sairaalaan asti..
Muutama kokeiluluontoinen ponnistus, koska pelkäsin ponnistuskipua ihan pirusta, mutta sitten oli pakko antaa periksi ja ponnistaa tyttö pihalle..
Eikä se ollutkaan ollenkaan niin kamalaa, kuin olin olettanut.. (tai aika jo kultasi muistot..
) Synntys kesti siis vähän vajaa 3tuntia, ponnistus 7min..
Heti 48tunnin päästä päästiin kotio ja täällä on sujunut kivasti, paljon tyttö vielä nukkuu, mutta jaksaa jo vähän tutkaillakin.. Yöt menee noin 3syötöllä, josta 1pitempi tankkaus, muuten nukkuu 2-3tunnin pätkiä..
Eilen oli neuvolan kotikäynti, painoa oli nyt 3150g, eli 100g vielä syntymäpainoon kirittävää..
Maitoa tulee ihan järkyttiviä määriä tällä hetkellä, että heruu ja heruu ja aiheuttaa pientä tuskaa, mutta onneksi tätä ei kauaa kestä, ennenkuin tasaantuu...
Ja me olemme häneen niin ihastuneita..
Sitten kaikille kysymys:
Jatketaanko keskustelua vauvojen puolella??? Minäkin muka niin ahkera kirjoittelija, mutta olisi kiva tietää mitä muille kuuluu?? (Eikä tulisi sellaista tyhjää tunnetta koneelle tullessa, että mitäs keskustelua sitten seurais...
)