** Helmikuun Helmet** tammikuu

Lastenvalvojalle soitettu. Koittavat kait nyt jotenkin selvittää asiaa. Aluksi koitti sanoo et ei oikein oo rahkeita noihin valvottuihin tapaamisiin..sanoin vaan et sit käy niin et pojat ei isää tapaa ollenkaan et miulla nyt mitta täynnä. Lastensuojelun piiriin menee taas kerran..ja jos oikein huonosti käy niin kohta taas käräjät edessä..jos ei neuvottelut auta
Lupas ottaa minuun yhteyttä.. Kuulosti vaan taas niin nihkeeltä!! Prkl!!! |O :| :ashamed:

Huomenta! Täällä on kovasti taas tekstiä, lueskelen päivän mittan nuita eilisiä.

Suurperheenäitylille paljon voimia! Tuollainen tilanne kuulostaa painajaiselta ja varmasti sitä onkin aika ajoin. Toivottavasti selviää lapsille parhain päin. :hug:

Piipero86 Siitä pojan isästä piti sanomani et kun mietit että pitää kertoa lapselle että olemassa on toinenkin isä niin en usko että siitä sen kummempaa tulee. Itse ollut lapsena samanlaisessa tilanteessa. En ole koskaan tavannut biologista isääni, äidin puoliso on isä minulle. Tavatessani hänet olin 1v9kk, joten en muuta isähahmoa ollut koskaan tiennyt. En tosiaan muista milloin äiti kertoi että isä ei ole mun biologinen isä, mutta tuskin kuitenkaan ymmärsin siitä sen kummemmin ennenkuin vasta vanhempana. Muistan lapsena miettineeni että olisi kiva ollut nähdä biologinen isänsä mutta se ajatus katosi aika pian. Tsemppiä tilanteeseen kun sen aika koittaa! :hug:

huomenta kaikille....

täälläkin on huonosti nukuttu yö takana...illalla vauva ei meinannu millään asettua nukkumaan...sit vihdoin ja viimein kun olin unessa heräsin siihen kun pakotti oikeeta lonkkaan niin mahdottomasti et teki mieli itkeä!! lonkka on nyt tosi kipeä...on tulossa piiitkä päivä, heräsin nimittäin jo klo 4.30..huh huh!

eilen pakotti masua kovasti, kun tuli tehtyä hiukan liian innokkaasti lumitöitä sekä käytyä lenkillä....pitäis nyt vaan tajuta hidastaa hiukan tahtia.....

suurperheen äitylille jaksamisia!!

ja mitäköhän nalle puhille kuuluu? joko on pienoinen maailmassa? :)
Hui miten toi aika juoksee...omaankaan laskettuunaikaan ei oo pitkä aika. Vaik vasta äskenhän sain tietää olevani raskaana! :LOL:

Kummeista olitte keskustelleet. Meillä on jo kummit valittuna... :) ne oli jo heti tiedossa.. :)

Neuvola olis sitte huomenna...saas nähdä onks rautatabletit auttaneet hb...toivottavasti! alkaa pikku hiljaa jännittää toi itse synnytys...et miten se menee (pieni pelon tunne hiipii selkäpiihin)..

mutta eteenpäin sano mummo lumessa....on lähettävä koiranpennun kanssa ulkoileen.... iloista ja lumista päivää kaikille!! =)

katariina84 rv 33+1

kivasti väsyttää..vaikka nukuin yön ihan ok. Nuorempi poju vaan ei illalla meinannu nukahtaa millään. Vasta joskus 23 jälkeen simahti. Illalla molemmat menee mummuille yöksi joten odotan jo kovasti huomis aamua kun saan nukkua niin pitkään kun nukuttaa. :p :p

Jepsu joo mä siitä vaan muistutin kun joku siitä mainitsi et ois kiva jos olis jonkun kanssa vaihtanu numbat. Eihän kaikki varmaan halua,mut mä voin kyllä vaihtaa jos joku on halukas.

Onpas jänskää kun alkaa porukka jo pikku hiljaa jakautumaan. Mitähän Nalle puhille kuuluu!? Toivottavasti kaikki ok ja pian kuullaan vauva uutisia!

Kantoliinoista on pitäny kommentoida,et mä oon niin avuton sen kanssa,etten oo hankkinu.Viimeks ton nuoremman vauva aikana sain vauva lehdeltä sen kantoliinan mut en osannu sitä käyttää sillain et se ois ollu yksinkertaista ja helppoo niin myin pois. Tuskinpa tuun hankkiinkaan liinaa tai kantoreppua.

Mamitre rv 33

suurperheen äityli On toi kyllä.. Mä en ole joutunut taistelemaan exän kanssa mistään mutta on kyllä tuttua ajatus että miksi isällä on oikeus muttei velvollisuutta. Lapsen oikeudethan nyt on selvät että isäänsä on oikeus lapsella nähdä mutta kyllä musta lapsen oikeuteen ehdottomasti kuuluu saada tavata isää turvallisissa olosuhteissa, järjestää ne sitten isä itse tai sosiaalityöntekijä. En ymmärrä kuin useat hankaaluuksia aiheuttavat isät nimenomaan pääsevät välillä kuin koirat veräjästä. Naisella alkoholismi ja lääkkeet aiheuttavat vastaavassa tilanteessa lähes poikkeusetta huostaanoton ja valvotut tapaamiset. Tuttavaperheessä nainen alkoi juoda ja mies lähti lasten kanssa. Lasten äiti menetti oikeutensa lapsiin hyvinkin pian. Joskin ihan oikeutetusti, todella laiminlöi heitä. Mutta ymmärrät varmaan pointin täältä seasta.... :hug:

muoks.. ja kuulostaa että exäsi olisi samankaltainen kuin tämä tuttavani, en ymmärrä Imatran sossun toimintaa, mutta siellä kaupungissa on paljon mitä en ymmärrä muutenkin.

Voimia!!

huomenta :wave: oon lukenut näitä juttuja täältä lähes päivittäin ja mutta oon ollu laiska kirjoittelemaan :whistle: no jos sitä nyt kun loma alkoi jaksaisi kirjoitella.suurperheen äitylille jaksamista ton asian kanssa :hug: itselläni vaihtui taas yksi viikko lisää eli nyt on 33 viikkoa täysi!kävelemään ei pysty juuri ollenkaan koska alaosa kropasta on aivan sökö :/ oliskohan näitä liitoskipuja vai mitä lienee...kolmas raskaus jo tämä niin luulisi olevan kaikki kolotukset tuttuja mutta tälläisiä ei ole kyllä vielä ollut.vatsa supistelee aika herkästi :| no toivottavasti ei ihan vielä tulisi vaan pysyis hetken vielä mahassa :hug: no menipä tämä nyt valittamiseksi mutta kaikille teille jaksamista ja toivottavasti nalle-puhilla kaikki mennyt ok!

Neuvolalääkäristä tultu, kohdunkaulaa 2 cm jäljellä (viimeksi 3) ja kuulemma vielä aika kiinteä. Lääkäri sanoi että ei varmaan ihan hetkeen vielä tule lähtöä synnärile. =) Sf-mitta oli pienentynyt 1-2 cm:llä, mistä voi johtua? Lääkäri ei siihen hirveästi mitään kommentoinut, sanoi vaan että mittaavat varmaan vähän eri lailla th:n kanssa... nyt mitta oli ensin 29 cm ja sitten mittasi uudelleen ja sanoi että ehkä tuon voisi 30:ksi tulkita. Vähän jäi epävarma olo... :/ Raivotarjonnassa vauva oli ja on kuulemma jo vähän laskeutunutkin.

Sain reseptin yskänlääkkeeseen, mikä sisältää kodeiinia, kaipa sitä voi nyt hyvällä omallatunnolla ottaa. :/ Alkaa tämä yskä ja sen vuoksi valvominen ottaa koville, on jo niin huono olo (varmaan juuri valvomisesta) että tänä aamuna oksensinkin. Mikä ei mulla alkuraskauden jälkeen ole kuulunut kuvioihin.... ja väsyttää ihan hirveästi. Jospa tuolla yskänlääkkeellä saisi edes nukutuksi välillä. |O

Nalle-Puhin ja Jahvetin kuulumisia odotellaan =) Toivottavasti heillä kaikki hyvin!

Kiinistä oli tosi kiva kuulla =) Ihanaa että Arthur on noin hienosti edistynyt! Toivottavasti poika pääsee kohta kotiutumaan. Sullahan heruu maitoa tosi hyvin pumpulle, mä en tuollaisia määriä saanut lypsetyksi kuin aniharvoin vaikka maitoa muuten hyvin riitti! =)

Kannatan myös sitä että jatketaan vauvakuulumisten kertomisia samalla porukalla, kun ollaan jo tutuiksi tultu. =) Olisi aika orpo olo hypätä johonkin ihan vieraaseen porukkaan, kun täällä on teidän vauvojen puolesta jännäilty!

Puhelinnumeroiden vaihdosta niin että saa tietoa jaettua kun h-hetki koittaa, mä voisin kyllä lähteä mukaan. Kukas kehittäisi jonkin toimivan systeemin? =)

Koitan myöhemmin päivällä lukea teidän kuulumisia vähän tarkemmin... nyt on niin huono olo ja väsyttää etten jaksa istua koneella :ashamed:

Hissukka rv36+1

Täällä yks mamma liittyy huonounistenkerhoon :kieh: Prkl kun meni hermot, sain nukuttua viime yönä 22.30-1.00 hyvin ja sit se alkoi, ajatus kimpoili synnytykseen ja muihin vauvajuttuihin, paikkoja särki eikä löytyny hyvää asentoa. Menin jo sohvallekin nukkumaan, josko siellä sais paremmin nukuttua, mut ei. :kieh: No hyvää harjoittelua vauvaa varten :) (jos jotain positiivista yrittää tästä löytää)

Sain eilen tiedon äitiyspäivärahoista ja olipa positiivinen ylläri, saan saman summan käteen, jopa enemmän, kuin töissä ollessa =) Mut hämmästyttää kyllä suuri veroprosentti, jota joutuu maksamaan. Jos saisin palkkana ton saman summan, joutuisin maksamaan veroja 18 %, mutta kun tulot lasketaan etuuksiksi on veroprosentti 22%. No mut pääasia et tulot ei tipu =)

Onko täällä muuten vielä muita, jotka ei oo saanu äitiyspakkausta? Hitto et kestää :eek: Kelan sivujen mukaan paketti on tilattu mulle 28.11, eikä vieläkään oo tullu :kieh:

Chili rv 33+2

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Chili:
Onko täällä muuten vielä muita, jotka ei oo saanu äitiyspakkausta? Hitto et kestää :eek: Kelan sivujen mukaan paketti on tilattu mulle 28.11, eikä vieläkään oo tullu :kieh:

Chili rv 33+2
Kysy Chili Kelasta.. vaikuttaa TOSI oudolle ettei ole tossa ajassa tullut, eikös sen pitäisi tulla n. 2 vkoa tilauksesta tms. ?? Vai onko näiden ruokalappu - j amuiden hässäköiden takia ruuhkaa. Kysy ihmeessä - outoa toi on.

Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja Chili:

Chili rv 33+2
Kysy Chili Kelasta.. vaikuttaa TOSI oudolle ettei ole tossa ajassa tullut, eikös sen pitäisi tulla n. 2 vkoa tilauksesta tms. ?? Vai onko näiden ruokalappu - j amuiden hässäköiden takia ruuhkaa. Kysy ihmeessä - outoa toi on.
Soitin viime viikolla kelaan ja kysyin, mut sanoivat et varmasti ruuhkaa just noiden ruokalappujuttujen takia. Odottelen nyt vielä tän viikon ja sit soitan uudelleen kelaan ja saavat alkaa metsästää sitä mun pakkausta.

c81: kuka teille pitää sitä valmennusta?

hissukka: panacod sisältää myös kodeiinia ja on sallittu raskausaikana et eipä hätiä yskänlääkkeen suhteen. ja kun neuvolalääkäriltä vielä ni nou hätä =)

mä voin kyllä kans lähtee mukaan tohon numeroitten vaihtoon, sais sitte kuulumiset ajan tasalle nopeesti synnytyksen jälkeen =) mulla tietty parit numerot jo onki mut lisääki voin vaihtaa jos joku haluaa =)

Mä heräsin jo seiskalta ja ehdin juoda aamukahvit ja lukea lehdenkin, kunnes alkoi taas nukuttamaan. Siinä mä sit sohvalla torkuin miehen kylkeä vasten. Mä oon nähnyt nyt kolmatta yötä kosteita unia miehestäni, ehkä tässä on "pakko" heilutella peittoja tällä viikolla :LOL:

Mä oon alkanut haaveilla että pääsisi jo jumppaan, siis vaikka bodypumppiin! Aattelin että josko toukokuussa vois jo mennä, silloin muksukin on kolmisen kuukautta ja pääsis vauvajumpaankin.. Mä haaveilen sellaisesta litteähköstä vatsasta jota mulla ei ole varmaan koskaan ollu :whistle:

Mä kattelin eilen kans tota äitiyspäivärahapäätöstä. Tän vuoden veroprosentti olis normisti 19,5 mutta Kelan päätöksen mukaisesti se korotetaan kahdella prosenttiyksiköllä, koska on oltava vähintään 20% eli mulla menee äitiyspvärahoista 21,5% veroa. Palkkatuloihin verrattuna saan rahaa noin 70%. Onneksi mun maksettavana oleva asunnon vastike on parisataa euroa, mies tän asunnon omistaa.

Mä oon kans miettinyt imetystyynyn ostamista mutta sit mä aattelin että jos mä yritän aluksi pärjätä tavallisella tyynyllä..

Kannattaako muuten ostaa jo varastoon rintapumppu? Mulla on taipumusta rintatulehduksiin joten pienikin kipuilu rinnoissa saa mut varovaiseksi.

Tänään ois vika perhevalmennus, siellä pitäis olla ihkaoikea vauva
:kieh:. Saas nähä minkä ikäinen ja saako/uskalletaanko me siihen koskea!
Mä alan jo menemään sekaisin viikoistakin, pitkän laskemisen tuloksena sain rv 35+2 :eek:

Kiitos Cruella rauhoittelusta =) Tuli tuosta yskänlääkkeestä vielä mieleen, th oli siinä paikalla kun siitä lääkärin kanssa juteltiin ja myöhemmin lääkärintutkimuksen jälkeen jäin th:n kanssa kahden. Niin kommentoi vielä että ota sitä vaan, ei siitä haittaa ole, onhan kahvissakin kofeiinia :LOL: Alkoi niin naurattamaan että olin ihan hiljaa vaan ja mumisin jotain epämääräistä, kuulikohan terkka niin väärin vai luuliko tosiaan että yskänlääkkeen vaikuttava aine olisi kofeiini? :D

Huomenia =)

Suurperheen äitylille jaksamista ja pitkää pinnaa! Toivottavasti nyt tosiaan tekevät asialle jotain ja tilanne ratkeaa parhain päin!

Hissukka: Johtuu varmaan siitä vauvan laskeutumisesta ja (+mittaajastakin) tuo sf-mitan lasku. Niinku oon maininnutkin, niin mulla on kanssa pariin otteeseen ottanut takapakkia tuo mitta, mutta just tänään lääkäri sanoi, että ihan normaalia on, kunhan nyt ei käyriltä tipu tms. Joten tuskin mitään huolta! Siruko tosin oli menossa lisätutkimuksiin tuosta pienestä sf-mitasta, jokos se oli?? Kerrohan mitä siellä sanottiin!!

Omaa oloa....Lääkärineuvola takana, alapaineet vähän koholla taas, mutta pissa puhdas ja muutenkin kaikki ihan ok. Joten jatketaan vaan seurailua. Lääkäri oli tällä kertaa supermukava, kerrankin! Kohdunkaula oli jo pehmennyt, mutta vauva ei ole vielä kiinnittynyt, vaikka raivotarjonnassa onkin ollut jo pitkään. Kohdunkaulan pituudesta ei hajua, ei mitattu.

Vaikka tuo lääkäri olis siis tosi mukava, niin silti vähän ihmetyttää, kun tuntuu että täällä ei mitään tutkita. Olenko mä ainoa, joka ei ole missään vaiheessa saanut mitään painoarviota vauvasta, myöskään synnytystapa-arvioita täällä ei harrasteta. Jotenkin tuntuu hölmöltä, että olen nähnyt vauvan viimeksi rakenneultrassa, sen jälkeen on ollut vain 2 yleislääkärikäyntiä ja sitten seuraavaksi synnyttämään. Synnyttämään mennessäkään ei kuulemma ultrata tai mitään, että kahtellaan sitten tosi paikan tullen, että mahtuuko tulemaan vai ei :/ . Noh, eipä kai tässä mitään hätää silti, kun kaikki pitäisi kerran olla ihan normaalisti ja vauva rt:ssa. Tuntuu vaan, että teillä muilla noita polikäyntejäkin on ollut paljon enemmän, tietysti se on selväkin, jos jotain ongelmia on. Kaippa mulla tosiaan sitten on kaikki vaan mennyt niin hyvin, ettei mitään ylimääräisiä tutkimuksia tarvita.

Pitäisköhän kysellä muuten sen äippärahapäätöksen perään kun ei ole vieläkään kuulunut ja lomailtukin tässä on jo sentään parisen viikkoa....
Töihinkin pitäis se kiikuttaa, jotta tietävät maksaa sen rahan ja palkan erotuksen, jos jotain maksettavaa jää...

Mirtsu ja sintti 36+3

Toivottavasti ei ala jumittamaan kohta kun on tekstiä kymmeniä sivuja..

Nukuin tosi huonosti, kun mies oli yön poissa. Sitä on niin tottunut siihen että toinen tuhisee vieressä
:heart:

Kohta suihkuun ja valmistautumaan lääkäriin :D

35+2

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
c81: kuka teille pitää sitä valmennusta?
Mun oma neuvolatäti. Ja on kyllä tosi ihana, ihan mielelläni olen tänään taas menossa! PÄäasiassa keskustellaan - eikä sillä ole sellaista asennetta että vain yksi tapa tai ajatus olisi oikea, vaan on avoin, ja kertoo myös eri vaihtoehdoista. Ollaan oltu molemmat tosi tyytyväisiä ja tykätty! (jopa mies joka aluksi tuntui olevan sit mieltä, että 'onksmunihanpakko' ) :D

Meillevauva: Mä odotan kanssa kovasti bodypumppiin pääsyä, olin ennen raskautta semmonen himoliikkuja, että tuntuu välillä tosi oudolle, ettei pääse jumpalle. Nyt yölläkin näin unta, että juoksin kovaa ja ihan puolipöpperössä mietin, että voi vitsi, vahingoittikohan se vauvaa.. =) . Luin eilen että, vatslihasliikkeitä ei sais tehdä n. 6kk:n synnytyksestä.. tuntuu hurjalta. Nooh, täytyy alotella sitten rauhallisesti...

Lammiska 35+2

Imetystyyny jäi jyskiin tältä mammalta. Se sisus oli jotain hötöä niin en tykänny yhtään. Haluun sellasen missä on ihan tyynytyyny. Mut sit siel ois ollu ihana leikkialusta. 15 euroa tarjouksessa mut en sit ottanu ku niitäkin jo löytyy.

Rintojenlämmittimet jäi kans ostamatta kun en mistään löytäny. Sanoin sinne uuteen liikkeeseen et kannattaa niitä hankkia kun varmasti menisi. Noh, kunhan mies herää niin täytynee mennä käymään tossa lähiputiikissa. Siel varmaan on. Kummaa et tollasia tärkeitä tuotteita ei oo hommattu valikoimiin.

Mun täytyy hommata jostain isompi talvitakki. Entinen ratkeaa liitoksistaan kohta. :ashamed: Just ja just mehtuu vielä kiinni. A-puva!
Mites muut ootte talvitakkiasian ratkasseet?

Nalle-Puh ja Jahvetti....kuulumisia kaipaillaan! :wave:

Nyt typy herää....

Jepsu ja Martti 35+0 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Mun täytyy hommata jostain isompi talvitakki. Entinen ratkeaa liitoksistaan kohta. :ashamed: Just ja just mehtuu vielä kiinni. A-puva!
Käytän ihan noita viime talven takkeja, jotka jätän vaan auki. Ja yks talvitakki on sellanen reilumpi untuvatakki, niin sitä käytän koiranulkoilutus - ja kauppareissu takkina.

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Löysin yhden vanhan a-mallisen vielä kaapin kätköistä joka menee päälle. Olen käyttänyt myös aika paljon miehen takkia, sekä meidän äidin vanhaa.. mutta se päällä näytän ihan mammutilta. Jos menen autolla kauppaan tms menen omassa vanhassa takissa, joka ei todellakaan mene kiinni - vaan jää ainakin 20cm auki - mutta kun on paksu kaulaliina, niin se toimii ihan hyvin. Nyt ei enää tule ulkona pahemmin käytyä kun ei jaksa kävelläkään, niin ei ole niin väliä.

Ja kohtahan meille menee vanhat vaatteet taas - niin ei viitsi uusia parin viikon takia ostaa :)

Mä voisin vaihtaa numeroa vaikka hissukan kanssa. Meillä ei ainakaan oo lasketut lähekkäin kun mulla vasta kuun lopussa. Jos Hissukalle sopii? Ja sit niiden kanssa jotka synnyttää myös Taysissa olis kiva vaihtaa jos sattuis joku muukin vaikka samaan aikaan oleen sairaalassa. =) =)

Mamitre rv 33

Täällä ollaan :wave:
Kuopus kotona tänään, niin ei ehi ihan niin paljoa koneelle...pari tuntia tehtiin lumitöitä tossa pihalla...kolattiin kaikki asfaltti+laatta-alueet...öpaut 200 neliöö |O |O
Nyt on sen verta kipee olo, et meen vaaterii soffalle, kuhan ruoka on valmis ja saahaa syötyy....mutta ei hätiä mitiä :D :wave:

Jahvetti 36+5

Chilli: Kävin eilen Kelassa kyselemässä äitiyspakkauksen perään. En ole itsekään vielä sitä saanut... Kuulemma sen ruokalappuepisodin takia on postitukset myöhässä. Kertoivat kelass, että nyt tehdas käsittelee 8.12. tilattuja pakkauksia.
Sun pakkaus pitäisi siis tulla ihan pian! =)

Katti ja pieni (33+2)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Chilli: Kävin eilen Kelassa kyselemässä äitiyspakkauksen perään. En ole itsekään vielä sitä saanut... Kuulemma sen ruokalappuepisodin takia on postitukset myöhässä. Kertoivat kelass, että nyt tehdas käsittelee 8.12. tilattuja pakkauksia.
Sun pakkaus pitäisi siis tulla ihan pian! =)

Katti ja pieni (33+2)
Voi, kiitti tiedosta :flower: . Eiköhän se sit tän viikon aikana tuu =) En oo vielä tän päivän postia käyny hakemassakaan, josko siellä jo odottelis ilmoitus siitä :whistle:

Yhteistyössä