** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Onnea Shakille! :heart: :flower:

Kiitos vinkeistä... pitääpä mennä kattomaan tohon kulmalle kirjakauppaan noita....

Jahvetti tällekin mammalle kelpais sellaine uusi kiinteä maha...kiinteä tää kyllä nytkin on mutta you know pienempi. Mitenkähän nopsaan sellaisen sais tilattua. :LOL: ja mistä? :LOL: On nuo pikkuset vaan sellasia.... :heart:

Kello on jo noin paljo eikä väsytää....*heti haukottelin*
kaippa sitä joutas tonne unille...neiti kuitenkin jo 7 huutelee vieressä ylös....krooh pyyh...

Öitä mammaset!

Jepsu ja Marttiherra 39+2 :heart:

Tää epeli taitaa puskea ittesä läpi alapäästä...ja niinku jahvetti sanoki et siel ois se reikä valmiina...kunhan tulis :LOL: :LOL: :LOL:

Vilttiketjun varamies Kiitos kun kävit kertomassa omasta kokemuksesta. Jotenkin auttoi minua se soitto jo äippäpolille mutta nyt alkaa taas tulemaan luottava olo tulevaan synnytykseen. Ja eihän tota vauvan kokoa vielä ultralla mitattu eli käsikopelolla. Kiitos :hug:

Shakille
Paljon onnea nyytistä. :flower: :hug: :heart:

Jahvetilla on ihana pikkumies. Lapset ovat aina niin hauskoja jutuissaan.

Oma olotila...

10 supistusta tänään tullut! Eivät siis satu mitenkään vaan vatsa vetää ihan pinkeeksi. Mies oli jo ihan innoissaan, mutta sitten kun sanoin että ei näillä pitkälle pötkitä et tarttee niiden sattua et päästään lähtemään edes. :LOL:

Noh käyn vielä kävelyllä vaikka kello on jo noin paljon. Mutta tulee hyvä olo kun pää tuulettuu... :D

Niisku-neiti & rinsessa vielä hetken 39+6 :heart:

Onnea shakki[/i] =) :flower:

Saunottu on täälläkin mutta ei sieltä mitään supistuksia löytynyt... meni varmaan merbaulle. No suon sen hänelle, kun on enemmän ylipäiviäkin. :D Jahvetille voin myös muutaman lähettää. :wave: Loput pitäisinkin sitten itse :D Toiveet on korkealla, että josko tänä viikonloppuna... :whistle:

Shakille onnea pikkuisesta! ja Babygirl---se on menoks sit! :wave:

Tosta koko asiasta... mä en oikein itse ole mikään lohduttaja tossa asiassa myöskään; ei siksi että mua pelottais vaan siksi että siinä on kyse niin syvälle juurtuneesta pelosta ettei siihen oikein osaa mitään sanoa jos ei ole omakohtaisia kokemuksia kuten Vilttiketjun varamiehellä. Mä luulen että jos alkaisin sanomaan jotain "lohdutuksen sanoja" niin siitä tulis vaan jollekin jopa paha mieli. Tarkoitan että mun tapani suhtautua ihmisvartaloon ja lääketieteeseen ja niiden yhteispeliin on niin inhorealistinen että joku voi luulla että en vain välitä. Itse kun ajattelen synnytyksestä kokonaisuudessaan niin että tulee kun tulee ja miten tulee ja jos leikataan niin leikataan jne. Luotan omaan vartaloon ja hoitohenkilökuntaan niin paljon että uskon kaiken menevän hyvin jos niin on tarkoitettu. Vauvan kokoa en pelkää, jos ei mahdu niin leikataan. Ja kunhan syntyy elävänä. Jos jotain täytyy pelätä niin pelkään etten itse selviä synnytyksestä. Esikoisen ja mieheni takia haluan itse selvitä.

Vanamo+Viltsu 39+1
:heart:

mulla on taas tosi outo olo..mahassa välillä semmonen painottomuuden tunne ja sitte taas yhä äkkiä vetää pinkeeksi, mut ei kyl kipuja oo..persettä on juilinu ja jomottanu illan, tuntuu siltä niinku olis leviämässä aivan uusiin mittoihin :kieh: sitte välillä tulee tosi etova olo, tekis mieli ihan käydä työntämässä sormet kurkkuun.. :x

nyt on tullu parin päivän aikana entistä suurempi pelko siitä, että entä jos minulle sattuu jotain synnytyksessä, miten minun perhe selviää..? eniten oikeastaan pelottaa tuo esikoisen kohtalo, että voisko se joutua isänsä huostaan? isänsä on kyllä tosi pahasti alkoholisoitunu, käyny parantolassa vasta josta ei mitään apua ollu ku oli kuukauden siellä hoidossa ja siitä vielä viikon selvinpäin sitte taas vedelly 3 viikkoo putkeen,pari päivää selvänä ja taas 3 viikkoo kännissä..en tiiä,ahistaa :ashamed: toivottavasti kaikki menis hyvin synnytyksessä ja sn jälkeenki, päästäs vaavin kans kotiin jne.

piipero86 & pikkujätti 37+0 :heart:

miten muuten jos minun nykynen mies haluais adoptoida tän minun esikoisen..siihen varmaan pitäis olla biologisen isän suostumus..? ja pitäsköhän meidän "piipahtaa" alttarilla ennen ku olis edes mahdollista..? oon miettiny tätä jo pidemmän aikaa..

Nyt vettä tulee jo ihan kunnon holahduksia. Äsken tuli jo hieman limatulppaakin ja suppareitakin tulee, joten me lähdemme nyt Taysiin :wave:
Toivottavasti täältä katoaa paljon porukkaa meidän sairaalassaolo reissumme aikana. Tsemppiä kaikille!

babygirl 39+6 tai sit 38+4

Tsemppiä babygirl :hug:

Toivottavasti tästä itekkin pääsis jo lähtee... Mut tuskimpa. Supistuksia ei tule enää ei edes niitä kivuttomia. Taisin lähettää ne vahingossa maailmalle.

Hyviä öitä!

Nyt ainakin sitten virallisesti jo LA

Niisku-neiti& rinsessa 40+0 :heart:

Öiset terkut!
Et valvo yksin, minä kampesin itseni ylös pedistä kun ei uni tule. Pitäis keksiä taas jotain touhua... ja pitää mieli iloisena! ;)

Joka ilta kun lamppu sammuu ja saapuu oikea yö, niin Nukku-Matti nousee ja minun oveni laiminlyö....

Hohhoijaa... yövalvomiset eiku pahenee :( Pari-kolme viikkoa olen nukkunut n. 2 tunnin pätkissä ja viime yönä sitten enää tunnin pätkissä. Eilen illalla oli imetys/lapsenhoito-valmennusilta ja siellä kehotettiin lepäämään nyt niin paljon kun voi... Niin lepäishän sitä jos sais levättyä, helpommin sanottu kuin tehty.
Sitä limaa se on eilisestä aamusta pukannut ja masua jomottaa ikään kuin menkkakivuissa... sormet on ihan turvoksissa ja jalat kans. Vetäisin tuossa ananaspurkin josko se auttais ja pitänee tankata juomapullo et tulis juotua. Eilen paino vaihtui päivän mittaan 2 kg, aamusta laski ja taas illaksi nousi.
Onnittelut vauvautuneille ja tsemppiä synnyttämään lähteneille.
t. Rosaeh + Pikkunen 38+3
P.S. Meillä meni nettiyhteydet poikki eilen puolen päivän jälkeen niin jopas riitti lukemista kun tunti sitten tähän istuuduin :flower:

Tsemppiä Babygirlille!!

Ja onnea vielä Shakillekin :hug:

Tulolta tammikuisista vielä ainakin neljä ilmeisesti jarruna.
Mä tulen sitte päivällä kirjoittelemaan mitä ne äippäpolilla on "tuomioks" antaneet.
Kaks yötä olen nukkunu tosi sikeästi, kerran vaan heränny vessaan, et toivotaan et enteilis jotain tuokin.

Vai taas pääsi yksi lähtemään :wave: Millon on minun vuoro |O Taas yksi veetutuspäivä edessä :'(

Mirkkuli mie kuumeisesti sun uutisia oottelen :wave: :wave: Ellet sitten jääkin sille reissulle =)

Jahvetti 41+1 :'(

2 päivää vielä... :whistle:

:headwall: :headwall: :headwall:
Pitäs vaan jotain ohjelmaa kehittää :/ On vaan niin väsyny olo, ettei mitään jaksa |O
Voi että mie oon nyt niin itsesäälissä, et myötätuntoa ei enää riitä, kun näille muutamalle, joilla päiviä viel muutama enemmän, ku itellä, anteeksi :'( :hug:

Jahvetti ja rakas itsepäinen mussukka jo 8 päivää yli LA:n :heart:

Voisitko sinä kulta rakas jo alkaa tulemaan ulos :heart: :heart: :heart:

Neljäs ylimenopäivä alkamassa. Jos sukulaiset ja tuttavat ovat lyöneet pitkävetoa siitä, milloin mukero tämä syntyy, tähän päivään rahansa sijoittaneet saavat pettyä. Ei mitään merkkejä siihen suuntaan. Itse sijoittaisin rahani viikolle 8. Silloin tapahtunee käynnistys. Itseasiassa mieheni ja minä puhumme tuosta käynnistyksestä jo melkeinpä ainoana tapana, millä tämä tenava saadaan ulos. Varmaan järkyttyisimme jos tämä päättäisi tullakin vaikka viikonloppuna. :whistle: No, omistan kieroutuneen huumorintajun ja geenit näyttävät periytyneen maha-asukkiinkin.

Mutta nyt ihan vakavasti, kahlasin läpi noita kirjoituksia ja eilen on ollut puhetta lapsen koosta. Minullehan on sanottu, että isohko lapsi olisi tulossa (arvio on kyllä annettu lekurin käsikopelolla). Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa, siitä ei ole annettu arviota. Kuitenkaan en ole stressanut itseäni aiheesta enemmän, koska yksinkertaisesti minun on pakko luottaa siihen, että nämä lääketieteen asiantuntijat tietävät mitä tekevät... Siis että tenava mahtuu tulemaan ja koska on kyseessä on eka mukero, ei ole tuota käytännön kokemustakaan, että osaisin vaatia tarkempia arvioita Ja jos jotain alkaa synnytyksessä mennä pieleen, henkilökunta tietää mitä tekee.

Ja lopuksi, mikä ihme siinä on, että pääosa synnytyksistä alkaa juuri illalla tai yöllä? Jos jotain OIKEASTI pelkään, on tuo synnytyksen käynnistyminen/lähtö juuri illalla tai yöllä ja se, että joudun hoitamaan homman väsyneenä, siitähän ei tule mitään. Vielä pahempi versio on mieheni. Vaikka kiljuisin synnytyssalissa korvan juuressa maailmanloppua, mieheni todennäköisesti vetelisi hirsiä ihan tyytyväisenä istualtaan. Sen verran hyvät unenlahjat omistaa (Siinäpä yksi geeniperimä, jonka toivoisin siirtyvän vauvallekin).

Kielo ja mukero 40+4

Yhteistyössä