Neljäs ylimenopäivä alkamassa. Jos sukulaiset ja tuttavat ovat lyöneet pitkävetoa siitä, milloin mukero tämä syntyy, tähän päivään rahansa sijoittaneet saavat pettyä. Ei mitään merkkejä siihen suuntaan. Itse sijoittaisin rahani viikolle 8. Silloin tapahtunee käynnistys. Itseasiassa mieheni ja minä puhumme tuosta käynnistyksestä jo melkeinpä ainoana tapana, millä tämä tenava saadaan ulos. Varmaan järkyttyisimme jos tämä päättäisi tullakin vaikka viikonloppuna.
No, omistan kieroutuneen huumorintajun ja geenit näyttävät periytyneen maha-asukkiinkin.
Mutta nyt ihan vakavasti, kahlasin läpi noita kirjoituksia ja eilen on ollut puhetta lapsen koosta. Minullehan on sanottu, että isohko lapsi olisi tulossa (arvio on kyllä annettu lekurin käsikopelolla). Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa, siitä ei ole annettu arviota. Kuitenkaan en ole stressanut itseäni aiheesta enemmän, koska yksinkertaisesti minun on pakko luottaa siihen, että nämä lääketieteen asiantuntijat tietävät mitä tekevät... Siis että tenava mahtuu tulemaan ja koska on kyseessä on eka mukero, ei ole tuota käytännön kokemustakaan, että osaisin vaatia tarkempia arvioita Ja jos jotain alkaa synnytyksessä mennä pieleen, henkilökunta tietää mitä tekee.
Ja lopuksi, mikä ihme siinä on, että pääosa synnytyksistä alkaa juuri illalla tai yöllä? Jos jotain OIKEASTI pelkään, on tuo synnytyksen käynnistyminen/lähtö juuri illalla tai yöllä ja se, että joudun hoitamaan homman väsyneenä, siitähän ei tule mitään. Vielä pahempi versio on mieheni. Vaikka kiljuisin synnytyssalissa korvan juuressa maailmanloppua, mieheni todennäköisesti vetelisi hirsiä ihan tyytyväisenä istualtaan. Sen verran hyvät unenlahjat omistaa (Siinäpä yksi geeniperimä, jonka toivoisin siirtyvän vauvallekin).
Kielo ja mukero 40+4