Mä en saanut mitään ohjeita, kun sinne menin. Mulle ei sanottu edes syömisestä mitään, niin söin ihan normaalin aamupalan aamulla vaikka aika oli aamulla yhdeksältä. Ei sun varmaan muuta tarvi muistaa, kun se syönti jos siitä erikseen mainittiin.Theran ja Kachi, millaiset ohjeet te saitte kaantoon mennessa? Mulle maarattiin se tehtavaksi huomenna, ja sanottiin et 12h syomatta koska vaarana et synnytys kaynnistyi tai ongelmien ilmaantuessa voidaan joutua sektioon. Mut koska en paassyt juttelemaan asiasta tarkemmin, en ole varma jos mun pitais muistaa jotain muutakin
Mulla on närästykseen auttanut greippilimsa ja tuore tomaatti. Kokeileppa olisko niistä sulle apua.Mullakin tuommosta menkkamaista juilintaa tuntuu harvasen ilta. Kipu säteilee reisiin myös. Ja edelleen oikea nivunen kokoajan kipee Tarkkana saa olla, miten nousee makuulta tai istumasta ylös, muuten tuntuu että repeää koko oikea jalka irti!!
Ja nyt ihan tosissaan iskeny vaivaksi tuo närästys Aivan kamalaa! Rennie ei tunnu auttavan. .. Ja näyttää olevan ihan sama mitä syön, niin närästää.
Tänään tasan 36 vk täynnä! Vähiin käy. Kuopus syntyi rv 39+1 ja josko tää vielä aikaisemmin syntyis kokonsa takia... Niin ei oikeesti oo enää paljon Toivossa on hyvä elää
Ompa inhottava kun valmennus oli tuommonen turhanlainen. Me keskusteltiin synnytysvaiheista, asennoista, kivunlievityksistä, peloista jne. Käytiin vielä läpi, mitä kannattaa ottaa matkaan ja tutustuttiin synnytyssaliin, osastolle jne. Yhdessä huoneessa oli kiva poreamme, ehdotin että totta sitä jotaki kuoharia saa poreisiin mukaan, kun eihän sitä muuten voi porealtaassa rentoutua, kuulemma tuoremehua kuoharin asemasta Kätilö oli siis tosi mukava ja jäi kyllä ihan hyvä fiilis.Onnea Lillii84 pienestä prinsessasta
Toivottavasti käyt sitten tänne kirjoittelemassa synnytys kertomusta
Näyttää monella närästys ja liitoskivut vaivaavan niin kuin allekirjoittaneellakin..no onneksi kaikilla loppu häämöttää jo horisontissa, mutta kyllä joskus tuntuu tämä aika vain matelevan
Täällä on ollut aika rauhallista...on ollut synnytysvalmennusta, joka oli niin turha kuin olla voi..katsottiin video synnytyksestä (joka oli jostain 90-luvulta), jonka jälkeen painotettiin 30min rintaruokintaa ja vierihoitoa. Sitten päästiinkin jo kotia ei jäänyt kyllä mitään positiivista sanottavaa tosta valmennuksesta.
Neuvolassa kaikki arvot olleet hyviä ja omaksi ihmetykseni paino on noussut vain 0,1kg viimeisen 5 viikon aikana . No onneksi vauva kasvaa (sf-mitta rv 34+0 oli 32,5cm).
Eilen käytiin miehen kanssa tutustumassa synnytysosastoon ja oli kyllä niin ihana kätilö, joka esitteli meille paikkoja ja kertoi synnytyksen kulun alusta loppuun Meinasin jo kysyä, että voiko varata hänet sitten synnytykseeni Synnytyssaliin emme päässeet kun oli varattuja
Ensiviikolla olisi taas neuvola ja kahden viikon päästä synnytystapa arvio.
No nyt pitää jatkaa kouluhommia ja nauttia tänä maanantaina alkaneesta äippalomasta ja jos en ole muistanut aikaisemmin niin tervetuloa joukkoomme Mukla
Toukka rv 35+2