Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Vauvat ja taaperot
Helmikuun helmet 2013
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Tuuliannaliina, post: 28126221, member: 110221"]</p><p>Heippa</p><p></p><p><strong>Kiitos valtavasti vastauksista!</strong> Ootte ihania! :heart: Viime yö meni jo vähän paremmin, sain nukuttua 3 tuntia, pieni enemmän =)</p><p></p><p>Neuvolan kotikäynti oli eilen, vauvan paino on noussut hyvin, syntymäpaino oli 3170 ja nyt eilen paino 3120. Eli kuulemma yli keskiarvon nousu.</p><p></p><p>Olen tullut siihen tulokseen, että j<strong>atkuva rinnalla olo</strong>, jota siis edelleen, on osin <strong>minun tuttina pitoa</strong> ja <strong>osin läheisyyden kaipuuta</strong> ja sitten tietysti osin <strong>ruokailua</strong>. Kaksi vikaa hyväksyn täysin, mutta tuttina pidosta haluaisin eroon.</p><p><strong>Onko vinkkejä miten? </strong> Etenkin öisin haluaisin nukkua, enkä saa rentouduttua kun vauva lutkuttaa jatkuvasti. <strong>Oikeaa tuttia </strong>ollaan tarjottu, huolii kyllä, mutta se putoilee jatkuvasti ja sitten alkaa parku. En kyllä ole hirveän innostunut tutista muuten ja mies vielä vähemmän, joten sitäkin on kokeiltu, että poika vaan pois rinnalta, jos ime kunnolla. Toki herää siihen, mutta neuvolatädin mukaan oppii pois lutkuttamisesta. Tiedä häntä...</p><p></p><p>Ainoa asento jossa nukkuu tosi hyvin ilman lutkutusta on <strong>kenguruasento</strong>, eli ihokontakti. Se on mukavaa päivisin, mutta en pysty yöllä nukahtamaan jos lapsi on ihan kiinni.</p><p></p><p>Mun <strong>repeämät</strong> on kipeytyneet huomattavasti, onko muilla? Soitin synnärille eilen kaksi kertaa, kun jomotti jatkuvasti ja kävely sattui ihan helkkaristi. KUulemma normaalia, vaikka lämpökin oli koholla. Tuli <strong>täyskielto</strong> <strong>istumiseen</strong>, käytännössä aika vaikea toteuttaa, kun vauva on koko ajan rinnalla... <strong>Miten muiden <strong>repeämät/epparit jaksaa?</strong></strong></p><p></p><p><strong>Adora</strong>: superhymy teidän pikkuisella!</p><p></p><p><strong>MrsR</strong>: harmi että sielläkin hikoillaan. Mä otin eilen ohjeidne mukaan koko päivän särkylääkkeitä repeämiskipuihin ja ehkä se vaikutti siihen, ettei ollut ihan yhtä paha hiki yöllä. Mutta että <strong>seksipuuhista</strong> haaveillaan: argh, en pysty tässä tilanteessa kuvittelemaan mitään pahempaa kidutuskeinoa kuin yhdyntä! Onneksi ei ole todellakaan keskustelun aiheena. Toki sulla oli sektio, mutta jotenkin koomista, miten eri vinkkelistä tuotakin asiaa voi katsoa</p><p></p><p><strong>Mua tympii mun terkka todella</strong>, tosi mukava, mutta ei tiedä mistään mitään! KUn itse on ensisynnyttäjänä niin avuton olo ja terkalta ei saa apuja. Kotikäynnillä mulla oli miljoona kysymystä ja joitain ratkaisuehdotuksia ja terkka sanoo kaikkeen vaan, että 'joo voisi kokeilla'. Ja heittä neuvoja ihan ristiin. Tyyliin: tarjoa korviketta joka aterian jälkeen (!, musta kuulostaa tosi huonolta vaihtoehdolta, jos pojan paino nousee ok), ja sitten hetiperään, että voihan sitä tuttiakin toki kokeilla, ja on han se parempi kuin korvike... Eli siis mitä?! Olen itsen onnellinen, että on se neuvolan keskitetty ajanvaraus/neuvonta pääkaupunkiseudulla, hyvällä tuurilla saa jonkun oikeasti kokeneen ja osaavan terkan luurin päähän.</p><p></p><p><strong>Kapalointi</strong>: onko käytössä? Meillä on ja auttaa, siis öisin. Poika on tissillä viihtyjän lisäksi hirveä huitomaan käsillä (tiedän, että liittyy imemishaluihin/nälkään), ja herää usein omaan hosellukseensa. Sitten ollaan tissillä viisi minuuttia ja nukahdetaan siihen lutkuttamaan. Jos kädet on kapalossa, tulee vähemmän huitomista eli vähemmän heräilyä.</p><p></p><p><strong>KUinka monella on perhepeti käytössä?</strong> Meillä pakosta, poika ei viihdy sivuvaunussa laisinkaan. Itse haluaisin hänet yöllä omaan sänkyyn, kun huterona nukkujana en osaa nukkua ihan kiinni ja hän haluaa siis olla ihan kiinni, lutkuttamassa. Siksikin tulee valvottua. Miehenkään kanssa en osaa nukkua ihan lähekkäin, tarviin oman reviirin. Edes hirveä väsymys ei tunnu muuttavan tätä asiaa.</p><p></p><p><strong>Positiivinen loppukaneetti:</strong> poika on ihana! Ja olen iloinen äitiydestäni. Mutta on sanottava, että on tämä myös kamalan rankkaa ja ihan erilaista kuin osasin odottaa. JOku viisas teistä sanoi, että ekoina viikkoina voi odottaa ihan mitä vaan vauvalta, turvaan tuohon ajatukseen ja luotan, että tulee sekin yö, kun saan nukuttua kunnollisemmin ja päivä alkaa virkeissä merkeissä.</p><p></p><p>Mukavaa päivänjatkoa!</p><p></p><p>Tuulis ja rakas 6 päivää</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Tuuliannaliina, post: 28126221, member: 110221"] Heippa [B]Kiitos valtavasti vastauksista![/B] Ootte ihania! :heart: Viime yö meni jo vähän paremmin, sain nukuttua 3 tuntia, pieni enemmän =) Neuvolan kotikäynti oli eilen, vauvan paino on noussut hyvin, syntymäpaino oli 3170 ja nyt eilen paino 3120. Eli kuulemma yli keskiarvon nousu. Olen tullut siihen tulokseen, että j[B]atkuva rinnalla olo[/B], jota siis edelleen, on osin [B]minun tuttina pitoa[/B] ja [B]osin läheisyyden kaipuuta[/B] ja sitten tietysti osin [B]ruokailua[/B]. Kaksi vikaa hyväksyn täysin, mutta tuttina pidosta haluaisin eroon. [B]Onko vinkkejä miten? [/B] Etenkin öisin haluaisin nukkua, enkä saa rentouduttua kun vauva lutkuttaa jatkuvasti. [B]Oikeaa tuttia [/B]ollaan tarjottu, huolii kyllä, mutta se putoilee jatkuvasti ja sitten alkaa parku. En kyllä ole hirveän innostunut tutista muuten ja mies vielä vähemmän, joten sitäkin on kokeiltu, että poika vaan pois rinnalta, jos ime kunnolla. Toki herää siihen, mutta neuvolatädin mukaan oppii pois lutkuttamisesta. Tiedä häntä... Ainoa asento jossa nukkuu tosi hyvin ilman lutkutusta on [B]kenguruasento[/B], eli ihokontakti. Se on mukavaa päivisin, mutta en pysty yöllä nukahtamaan jos lapsi on ihan kiinni. Mun [B]repeämät[/B] on kipeytyneet huomattavasti, onko muilla? Soitin synnärille eilen kaksi kertaa, kun jomotti jatkuvasti ja kävely sattui ihan helkkaristi. KUulemma normaalia, vaikka lämpökin oli koholla. Tuli [B]täyskielto[/B] [B]istumiseen[/B], käytännössä aika vaikea toteuttaa, kun vauva on koko ajan rinnalla... [B]Miten muiden [B]repeämät/epparit jaksaa?[/B][/B] [B]Adora[/B]: superhymy teidän pikkuisella! [B]MrsR[/B]: harmi että sielläkin hikoillaan. Mä otin eilen ohjeidne mukaan koko päivän särkylääkkeitä repeämiskipuihin ja ehkä se vaikutti siihen, ettei ollut ihan yhtä paha hiki yöllä. Mutta että [B]seksipuuhista[/B] haaveillaan: argh, en pysty tässä tilanteessa kuvittelemaan mitään pahempaa kidutuskeinoa kuin yhdyntä! Onneksi ei ole todellakaan keskustelun aiheena. Toki sulla oli sektio, mutta jotenkin koomista, miten eri vinkkelistä tuotakin asiaa voi katsoa [B]Mua tympii mun terkka todella[/B], tosi mukava, mutta ei tiedä mistään mitään! KUn itse on ensisynnyttäjänä niin avuton olo ja terkalta ei saa apuja. Kotikäynnillä mulla oli miljoona kysymystä ja joitain ratkaisuehdotuksia ja terkka sanoo kaikkeen vaan, että 'joo voisi kokeilla'. Ja heittä neuvoja ihan ristiin. Tyyliin: tarjoa korviketta joka aterian jälkeen (!, musta kuulostaa tosi huonolta vaihtoehdolta, jos pojan paino nousee ok), ja sitten hetiperään, että voihan sitä tuttiakin toki kokeilla, ja on han se parempi kuin korvike... Eli siis mitä?! Olen itsen onnellinen, että on se neuvolan keskitetty ajanvaraus/neuvonta pääkaupunkiseudulla, hyvällä tuurilla saa jonkun oikeasti kokeneen ja osaavan terkan luurin päähän. [B]Kapalointi[/B]: onko käytössä? Meillä on ja auttaa, siis öisin. Poika on tissillä viihtyjän lisäksi hirveä huitomaan käsillä (tiedän, että liittyy imemishaluihin/nälkään), ja herää usein omaan hosellukseensa. Sitten ollaan tissillä viisi minuuttia ja nukahdetaan siihen lutkuttamaan. Jos kädet on kapalossa, tulee vähemmän huitomista eli vähemmän heräilyä. [B]KUinka monella on perhepeti käytössä?[/B] Meillä pakosta, poika ei viihdy sivuvaunussa laisinkaan. Itse haluaisin hänet yöllä omaan sänkyyn, kun huterona nukkujana en osaa nukkua ihan kiinni ja hän haluaa siis olla ihan kiinni, lutkuttamassa. Siksikin tulee valvottua. Miehenkään kanssa en osaa nukkua ihan lähekkäin, tarviin oman reviirin. Edes hirveä väsymys ei tunnu muuttavan tätä asiaa. [B]Positiivinen loppukaneetti:[/B] poika on ihana! Ja olen iloinen äitiydestäni. Mutta on sanottava, että on tämä myös kamalan rankkaa ja ihan erilaista kuin osasin odottaa. JOku viisas teistä sanoi, että ekoina viikkoina voi odottaa ihan mitä vaan vauvalta, turvaan tuohon ajatukseen ja luotan, että tulee sekin yö, kun saan nukuttua kunnollisemmin ja päivä alkaa virkeissä merkeissä. Mukavaa päivänjatkoa! Tuulis ja rakas 6 päivää [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kirjoita seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan ilman pilkkuja: 6, 7, 1
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Andersson on meidän antikristus
Eilen 23:17
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Hyvinvointialueet joutuvat lakkauttamaan synnytyssairaaloita Marinin paskasoten takia
Eilen 23:16
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Mestari on meidän messias
Eilen 23:15
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Arhinmäki puolustaa Kuokkavieraisiin osallistuvia
Eilen 23:14
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Saako mielestäsi Helsinki ilman natseja- kulkuetta kohtaan käyttää väkivaltaa?
Eilen 23:12
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Miksi Sta.lin on vassareille niin tärkeä?
Eilen 23:10
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Ihminen -> seinälude -> vassari
Eilen 23:08
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Vasemmistoliittolainen tuomiolla
Eilen 23:07
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Relaatio 1073
Started by vierailija
Eilen 10:39
Luettu: 621
Aihe vapaa
2.
Purra puolustaa natsikulkueeseen osallistuvia edustajia
Started by vierailija
Sunnuntai klo 14:49
Luettu: 430
Aihe vapaa
3.
Perunat kallistuneet noin 60%, ohjauskorko on 21% ja voipaketteihin on asennettu hälyttimet varkauksien takia = Venäjän 🇷🇺 talous nyt 😂
Started by vierailija
Sunnuntai klo 09:25
Luettu: 252
Aihe vapaa
4.
Kyllä Suomen demarit ovat täyspöljää sakkia.
Started by vierailija
Sunnuntai klo 21:35
Luettu: 214
Aihe vapaa
5.
"Jussi Halla-aho kommentoi kuumana käyvää 612-keskustelua – ”Tästä näyttää vallitsevan kahdenlaista tulkintaa”"
Started by vierailija
Eilen 13:12
Luettu: 203
Aihe vapaa
6.
Työn tekeminen eläkeikään asti ahdistaa nuoria naisia
Started by vierailija
Eilen 12:16
Luettu: 194
Aihe vapaa
7.
"Saksassa leviää huoli Venäjän hyökkäyksestä – Salattu suunnitelma vireillä" 😱
Started by vierailija
Sunnuntai klo 22:50
Luettu: 170
Aihe vapaa
8.
Meidän pihalla on kissa!
Started by -roosaruusa-
Sunnuntai klo 10:38
Luettu: 156
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
Latest: vierailija
4 min sitten
Aihe vapaa
2.
Andersson on meidän antikristus
22 min sitten
Aihe vapaa
3.
Haaveena vauva 2025
Latest: Heimi89
23 min sitten
Lapsen saaminen
4.
K/B-komposti
28 min sitten
Aihe vapaa
5.
Oravamusiikkia
Latest: Johnny Appleseed
41 min sitten
Aihe vapaa
6.
UMK 2025
Tänään 00:57
Aihe vapaa
7.
"Jussi Halla-aho kommentoi kuumana käyvää 612-keskustelua – ”Tästä näyttää vallitsevan kahdenlaista tulkintaa”"
Tänään 00:46
Aihe vapaa
8.
Saako mielestäsi Helsinki ilman natseja- kulkuetta kohtaan käyttää väkivaltaa?
Tänään 00:45
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Vauvat ja taaperot
Helmikuun helmet 2013
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu