HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Vauvahaaveita86 Uih, luvut kyllä mahtavat!! Näinköhän siellä on kaksi yllätystä odottelemassa;)

Oireista Miten te muut nukutte yöt?? Mä en meinaa saada uudestaan unta jos yöllä herään ja sitten mä käy öisin aivan sikakuumana!! En siis siinä mielessä:LOL: vaan hohkan kuin lämpöpatteri. Mieskin ihmettelee että miten sä voi olla noin kuuma. Tuntuu että tukehtuu siihen paikkaan mutta kuitenkaan ei voi olla kokonaan ilman peittoa kun tulee kylmä??! Älytöntä. Kai tuo aineenvaihdunta sitten kiihtyy jotenkin :O. Sitten hengästyy tosi nopeasti ja mulla lepopulssi huitelee yli 90. Normaalia kuulemma kaikki kuitenkin kun ihan lääkäriltä kysäsin. Ja mä kun luulin että raskaana palelee..

MeaMinnis 4+5
 
MeaMinnis mikä sitten on sellanen "normaali" luku jos toi on korkea? En enää muista mitä hoitaja sanoi, meni vähän ohi kun alko huolettaa... Ja joo toi kuumotus on tuttua, iltaisin ja öisin varsinkin. Tuntuu että aina kun pääsen töistä kotiin nousee kehon lämpötila, töissä ihan normaali olo... Viime yönäkin tuli ihan paha olo kun oli niin kuuma vaikka ikkunat ja kaikki auki :D
 
Hellurei!

Olen täällä hymyillyt jutuille, on niin leppoisia jupinoita teillä :D

Pikkuviikinki eikös me tunneta jostain viime kesän/syksyn ryhmistä? Tervetuloa kaikille minunkin puolestani, olivatpa uusia tai vanhoja tuttavuuksia :)

Tissiasiat: joo siis varustusta löytyy, en nyt kuvaa viitsi ehkä laittaa, mutta kokohan menee niin, että mitä pienempi ympärys, sitä suurempi kuppi (vaikka kai sen tiedättekin jo...) Noh, vaikken ole mikään missinmittainen, ylipainoakin on hitusen (voi kyllä johtua tisseistäkin.... ;) ) niin ympärys on vaan niin pieni. Tämä on usein ongelmallista, ja saisin niskojen vuoksi ilmeisesti kelan maksaman pienennysleikkauksenkin, mutten millään tahdo näistä luopuakaan. Tämä on perinnöllistä, muistan, kun äitivainaani sanoi aina kesähelteillä, että eikö näitä vois heittää vaan olan yli :D Mutta mutta. Jos joku tarvitsee kivannäköisiä isoja liivejä, niin netissä ainakin Lumingerie tarjoaa VAIN isorintaisille nättejä liivejä, ne alkavakin muistaakseni koosta d vai dd :D

Wiitahepo ja Äiti Maa mulla oli molemmissa keskeytyneissä keskenmenoissakin enemmän oireita ja turvotusta ja kaikkea kuin nyt. Ja ykköstä odottaessani olin elämäni kunnossa, olin jopa viikkoa ennen laskettua aikaa kuskina ystäväni polttareissa... kakkosta odottaessani sairastuin diabetekseen ja vaikka lääkärit sanoivat, ettei siksi voi olla huono olo, niin kyllä se vaan ruokaan liittyi aina se olo. Nyt on enemmän sellainen hyvä olo kuin huono, mutta saa nyt nähdä. Maanantaina selviää.

Suoraan sanottuna ottaa pannuun, koska työkaveri alkoi heti ultrasta kuultuaan järjestellä omaa viikkoaan, koska en kuitenkaan ole ensi viikolla enää töissä. Hän on siis varma, että olen taas saanut keskenmenon. Teki mieli tirvaista.

Mutta nyt 'tirvaisen' lapset autoon ja lähden urheilukentälle hetkeksi lasten kisoihin, meillä on kerran viikossa sellaiset :) Saan muuta ajateltavaakin!

Muksaa illanjatkoa, tulen varmasti vielä lueskelemaankin, jahka saan tyypit höyhensaarille, mies kun tulee vasta yömyöhään :)

Viivi+Tiiti 6+3
 
Vauvahaaveita86: No en kyllä millään kehtaisi käskeä kesken työpäivään kotio paistamaan mulle jauhellihaa :D Eikä todellakaan nytkään tarvi, etupihalle semmonen n.40cm syvä ja ainakin 3m pitkä ura ja sitä siellä nyt täyttelee, et kyllä ihan itte paistelen, joskin yökkien. Ja muutenkin olen aika pitkälle semmonen, ettei tarvi auttaa.. Minä itte :D

MeaMinnis: Huonosti. Illalla ei meinaa tulla uni, pyörin ja hyörin ja herään ennen sitä kukon laulua.. Ja sama juttu, mies ei voi olla vieressä kunnolla yöllä kun oon niin kuuma, itse voisin ottaa vaikka 2 peittoa :D

Viivi76: :kieh: "kiva" työkaveri... Kihahtaa sappeni tommosista idareista.

Wiitahepo: Samoin, mutta menee myös kala. Varsinkin savustettu :p ja kelpaa katkaravut ja simpukatkin mutta kunnon medium pihviä ei voita mikään. Riistaa en pahemmin ole saanut missään maistaa, ei vaan metsästä kukaan lähipiirissä. Tai esikoisen kummisetä käy hirvellä, mutteipä juuri väleissä olla.. Jää sitten ne hirveetkin saamatta..

Ja kyllä saa valittaa :D Minäkin NIIN sitä pahoinvointia oikein odotin, eikä tää kyllä taaskaan kivaa ole :saint:
 
Kiitos Wiitahepo! Ton taulukon mukaan se ei ole mitenkään ihmeellinen luku, hoitajan mukaan yläkantissa jne... Hmm. No mutta eipä auta muutakun sitä ultraa odotella!

Hei tosta tissijutusta vielä, Viivi, missä oli sellanen taulukko mistä pysty mittaamaan sen todellisen koon? Mun ongelma on ollu aina se että ostan liian pieniä liivejä....
 
Mie en niihin halpisliiveihin enää palaa, "oikeessa" liikkeessä liivit on kalliimmat, mutta tsiljardi kertaa paremmat ja mukavammat, kun koko on juuri oikea ja tuki oikeassa kohdassa. Laatukin on sen verran hyvä, että kestää pesua enemmän.
 
Tissikeskusteluun Tuolla Viivin linkissä myydään sellaisia liivejä, jotka minä vain vedän pilailumielessä päähäni. *aikuinen* :LOL: Olin vielä kaksvitosena sievä A, mutta nyt olen lihonnut B:n yli ihan parin viime vuoden aikana jopa C:hen. Olen aina tykännyt pienistä, joten mukava, että juuri mulle annettiin sellaiset. No, saa nähdä, mitä näille nyt tapahtuu. Pullistuu ja sitten jossain vaiheessa litistyy ketunneniksi. :D

Äiti maa Nyt oon yrittänyt edes vuosittain käydä vanhemmillani, tosin tavataan toki useammin mummon tai siskon luona tai jossain kinkereissä. Varmaan lapsen kanssa kävisi useammin (tai he alkaisivat käydä meillä), mutta sen kummempaa apua en osaisi odottaa, varmaan sormilla on laskettavissa kerrat, kun ovat hoitaneet siskon mukuloita. Muuten täällä lähellä asuu kyllä sukua (siskoa, lankoa, setää), jotka varmaan olisivat hengessä mukana, mutta heillä on kaikilla niin suuria ongelmia itsellään, että konreettista apua tuskin löytyy. Mutta onhan sekin tärkeää, että on sukua, jonka luokse voi mennä. Ystävät mulla asuu kaikki muualla. Täällä on pari koulukaveria, mutta he ovat 10 vuotta nuorempia ja ihan eri maailmasta. :D

Maizylle ja muillekin tarvitsijoille laitan kärsivällisyyttä. Mä en tajua, miten mä oon ollut alusta pitäen näin lungisti. Keskenmenoja on kuitenkin takana se kolme. Ihan vaan muutaman kerran hermoillut ja kipittänyt nopeesti vessan tarkistamaan et vuotaako tms, kun esimerkiksi viimeksi pari vuotta oli heti mielessä, että täähän voi mennä kesken enkä antanut itteni innostua ja nauttia. Nyt oon ollu heti 3+jotain viikolta tyyni. Sana "tyyni" ei normaalisti liity minuun mitenkään. Aika omituista, mutta mukavaa.

MeaMinnis kyseli öistä. Kuuma on ollut mullakin. Hyvin outoa. Normaalisti minusta ei ole Suomessa ikinä liian kuuma kuin saunassa eikä tosin kylmäkään (ellen nyt ole ilman kunnon vaatteita joutunut lähtemään). Olen aika (no mies sanoisi tosi) herkkä valittamaan kivuista ja epämukavuudesta, mutta lämpötilasta en ikinä. Olen ajatellut, että ehkä mun lämmönsäätelyjärjestelmä toimii hyvin. Nyt se on rikki. Olen herännyt öisin siihen, että on kuuma. Viime yönäkin. Jouduin kääntelemään peittoa, että saan kylmän puolen ihoa vasten.

Mies mittailee toisinaan iltaisin mun sykkeitä (ihan vaan noin arvon sormituntumalla) ja ihan ok on ollut siellä 60 kieppeillä, niin kuin normaalistikin. Mutta portaiden nousu hengästyttää välillä ihan mahdottomasti.

Jauhelihat olisin voinut minäkin paistaa, mutta minua on kuvottanut vaalea leipä ja maito! Jälkimmäinen on ruokavalioni kulmakivi ja ensimmäiselle olen hyvin perso. Tee on jäänyt myös juomatta. En tiedä oliko silloin maanantaina mahatauti vai auttaako B6-vitamiini näin hyvin, mutta en ole oksentanut kertaakaan maanantain jälkeen, pari kertaa pikkusen kakonut. Etova olo on, mutta se on ihan jees. Ihmettelen vaan, että mitenköhän pysyy raskaus töissä salassa, kun tyyppi syö tunnin välein. Normaalisti syön lounaan ja iltapäivällä välipalan, mutta tänään söin varmaan oikeasti tunnin välein hapankorppua, puolikkaan banaanin yms.

Ja uusille taas onnea ja tervetuloa!

P-L (6+3)

Wiitahepon lupaus on mielessä. Kuittia tulee, jos pytyn äärestä vingutaan! :LOL:
 
Piia-Liisa, oon vähän samoilla linjoilla, jotenkin noi liivit tuolla on vähän liian "aikuista" tai "mammamaista" mun makuun, tykkään vähän siroimmista ja sellasista mis on vähän vähempi kangasta, ku noi jotku tulee melkeen kaulaan asti :D No mutta makuja on monia, ja varmasti noi on todella hyvät ja tukevat, mut oon ollu ihan tyytyväinen noihin halpisrintsikoihin, lindex, h&m yms. Jälkimmäisestä tosin löytyy yleensä huonosti kokoja mut esim. lindexiltä löytyy hyvin! Ehkä mun tissit ei vaadi vielä tollasia noin tukevia, katotaan sitten jos joskus pääsee imettämään et alkaako lähentelee napaa sen jälkeen :D
 
Viimeksi muokattu:
Piia-Liisa En vähempää odotakaan kuin kunnon kuittailua jos lupaukseni rikon. :LOL: Tähän asti pytylle on saanut esitellä vaan noita pissimis- ja kakkimisvälineitä, tosin hieman tavallista useammin, mutta ei liian usein ;)

Miulle tulee mieleen tuosta tissiliivien päähän vetämisestä Stitch tutustumassa Lilon isosiskon liiveihin elokuvassa Lilo & Stitch. Miulla on jo vino pino hauskoja lastenelokuvia hankittuna pikku-hippoa varten, ja kyllä olen katsonut ne kaikki (useasti, yksin) :popcorn:

Pitää mennä tekemään pikku-hipolle iltasta: nakkilämppäreitä vaaleasta täysjyväleivästä ja iso leili teetä sokerilla ja maidolla :D
 
Wiitahepo :stick: Nakki, vaalea leipä, maito, tee. Sokerinen tee on muutenkin ällöä. *miks ei ole sellaista oksentavaa hymiötä* Minä kasaan taas hapankorppua, vettä ja banaania sängyn viereen. Mies ei muutes oikein tykänny, kun eräänä aamuyönä söin hapankorppua sängyssä. Oli kuulemma raivostuttavaa yrittää nukkua, kun tyyppi rouskuttaa keskellä yötä. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Heips!
Ja tervetuloa kaikki uudet raskautuneet :)
Minä täällä yksinään hymistelen ja luen teidän tissikeskustelua. Itseäni en todellakaan voi lukea ainakaan isotissisiin :LOL: Oon kuullut, että Changella on hyvin...kröhöm...optimistiset koot! Niiden kokojen mukaan kukaan ei vois ostaa liivejä muualta ku erikoisliikkeistä! ;)

Viitahepo todellakin tulee kuittia, jos syöt sanasi :popcorn: Mullakaan ei oo oksu tullu kylään, mutta tällä viikolla on kyllä ollu jo selkeesti huonompi olo verrattuna aikasempien viikkojen etomiseen. On välillä semmonen pala kurkussa...Jotenkaan en kyllä voi sanoa toivovani sitä...eli saa se oksu olla tulemattakin!

Vauvahaaveita86 Mullahan ne otti sen verikokeen viime viikolla, kun kävin siellä ultrassa määrittämässä laskettua aikaa. Hcg oli muistaakseni 2500 (vastasi kuulemma 33 päivää, josta sitten "keksin" itselleni raskausviikot 4+5). Se terkkari sanoi, että arvo vastaa sitä 4-5 viikkoa, mitä hän arvioi ultralla.

Jotenkin jäi vähän huono maku siitä käynnistä, kun se täti tuntui empivän ja olevan epävarma arvioissaan. Tilannetta pahensi se, että se soitti tänään ja kysyi kuinka olen voinut ja että pääsisinkö tänään vielä (kolmannen kerran) käymään siellä?? Hän on siis jäämässä lomalle ja siksikin olisi vielä halunnut katsoa. Minä olin silloin sellaisessa paikassa, että en päässyt sinne, niin sitten se vaan sanoi, että odotat sitten sinne heinäkuulle. Kyllähän minä sen tiedän, että mitä vaan voi tapahtua tai on jo voinut tapahtua, mutta arvatkaa oonko koko päivän miettinyt, että mikähän siellä on vikana kun terkkari ihan asiakseen soittaa...?? Oon varmaan vaan ylireagoinut, mutta ahdistaa kun ei tiedä, että onko se nyt sitten kasvanut normaalisti jne.

Ahdistunut Mansikki ja pikkumuu 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Mie arvasin Piia-Liisa, että oli mieleinen iltapala :D Nyt sit on kuuma, teen jälkeen on aina. Miun mielestä yö on parasta aikaa syömiselle, siitä ei voi lihoa kun kukaan ei näe. Sillon siis pitää syödä karkkia ;) Seuraavan kerran kun mies siulle yörouskuttelusta mainitsee niin sano, että ois siinä ollu sullekin niin ei tartte raivostua. Eväsretkellä sängyssä keskellä yötä :LOL: Oishan se romanttista.

Mansikki82 Kiitosta vaan, mie sit hehkutan oikein innolla, jos naamatusten pytyn kanssa juttelen, miulla on sille paljon kertomattomia juttuja :)
Vitsit sikseen. Toivottavasti ei mitään ikävää siun terkkarin yhteydenotto tiedä. Voihan se olla, että ois korjannu viikkoja, että np-ultra ja seulonta (jos osallistut) osuu oikeille viikoille. Heinäkuuhun on kuitenkin vielä 2,5 viikkoa ja sillon sulla viikot 8+jotain. Seulonta kai pitää tehdä viimeistään sillä 11. viikolla, jos oikein olen ymmärtänyt.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mansikki82
Heippa kaikki!

Varovaisesti tulin kurkkimaan tälle puolelle. Testit näyttävät jo kunnon plussaa mutta jotenkaan en voi uskoa sitä :D

Kaiken maailman laskurit näyttää eri LA mutta 20.2 on ainakin lähellä. Toinen lapsi olisi tulossa.

Oireet on ihan kauheat. Hirvittää sillä esikoisesta ei ollut juuri mitään oireita :/ Kuvottaa yötä päivää, ihan sama onko syönyt koska ja mitä, ei mee ohi. Eikä mitään pikkusta pahaa oloa vaan tooosi kauheeta, kokoajan saa miettiä millon lähetään wc:n puolle mutta silti ei oo viä tarvinnu käydä. Päätä särkee, ja masussa nippailee välillä kipeestikin... Väsyttää lujaa! Voisin nukkua päivät läpeensä mutta ei oo oikein mahdollista ton esikoisen kanssa :D Kylmiä ja kuumia "aaltoja"

Eiköhän tossa jo olis niitä oireita :D

Nopsu 3+6
 
Heippa Nopsu! Tervetuloa epäilemään kanssamme raskauden todellisuutta :O Siulla taitaa kuitenkin selvät merkit olla vaikka noin aluillaan odotus on. Jos et noista oireista piittaa niin laita tulemaan miulle, lupaan pitää niistä hyvän huolen :D
 
Kuumana käydään täälläkin yötä päivää. Tänään jotenkin erityisen paljon. Huh. Kävin kaiketi kolmesti lisäämässä deodoranttia vessassa, ettei asiakkaat pyörry... :D
Kivasti vissiin lämpösiä päiviä tiedossa. Eli taidan ostaa lisää dödöä. :D

Tänään pisti hitusen yökityttää, kun täyttelin astianpesukonetta. Eilen illalla riehuin isännän viemään roskista ulos, koska se haisi niin pahalle - isäntä tosin oli sitä mieltä, ettei haise miltään. Hmph. Kyllähän minä oon oikeassa niiden hajujen kanssa. Aivan varmasti.

Ukkokulta on vähän hämillään, vaikka on JO viikon sulatellut tätä plussausta. Hurjan suloisesti puhelee, että aikoo olla sellainen isä, joka vie aina harrastuksiin ja tekee kaikkea lapsen kanssa... ja minä sitten vollotan vieressä. :D Huomaa, että jotain hormoonien jylläystä on menossa, kun itkettää ihan kaikki asiat. Repäisykivut tuntuu rauhoittuneen tai sitten olen tottunut niihin. Sohvalta noustessa tuntuu eniten. Tissit on turvonnu lisää ja tuntuu kuin nekin laajenis sisältäpäin. Pissalla saa käydä vähän väliä, unohtamatta tätä järjetöntä nukkumisen iloa. :D viimekin yönä nukuin 10h.

Mulla on neuvolakin vasta kolmen viikon päästä ja tuntuu, että tää aika matelee. Sitten harmittaa se ihan hirveesti, et isäntä ei pääse mukaan, kun on työmatkalla juuri silloin. :( Lupasi kyllä seuraavaan tulla mukaan, vaikka mikä olis. Ehkä se sitten onkin helpompaa, kun on kerrottu lähisuvulle asiasta - anoppi kun on mieheni pomo. Sitten varmaan saakin olla aina kaikessa mukana. :D Onhan tämä pikkuihme ensimmäinen lapsenlapsi molempien vanhemmille. :)

Täällä on vissiin muitakin kauneudenhoitoalan ammattilaisia? Jos olen oikein ymmärtänyt tekstejä. Minäkin kampaajana työskentelen, vuosi sitten aloitin toiminimellä. Pitää siis heinäkuun lopulla nostaa YEL-työtulo korkeammaksi niin saa paremmat äp-rahat.

Nyt joutaa jo nukkumaan, että ehtii nukkua taas ainakin 9h. :D
 
MrsR, juu täällä kans kampaaja! :) Rakennekynnet kuuluu kans työnkuvaan. Toiminimellä tehnyt vuodesta 2008. Voin antaa vinkin, että nosta vaan sitä YEL:iä HETI! Nimittäin jos joudut jäämään sairaslomalle ennen äippälomaa niin turvaat tulotasosi. Esikoisen aikaan jouduin jäämään rv23 pois töistä, enkä ollut kerenny maksaa puoltavuotta korkeempana, niin sairaspäiväraha oli aika pieni. Ja taitaa olla ihan minimi tuloraja 25000 minkä mukaan maksaa että äitiyspäivärahaa jäis ees tonni käteen...
 

Yhteistyössä