**Helmikuun Helmet 2008**

Tervetuloa Kerttu =) ja muutkin uudet, jotka lisäilin jo aiemmin listaan! :flower:

Onnea Marie neuvolaan, teillä onkin aikaisin eka neuvola. =) Mä en esikoisesta ikinä pidätellyt pissoja neuvolaa varten, th sanoi että ei sitä paljoa tarvitse vaan suunnilleen ruokalusikallinen riittää ihan hyvin. Sen verran saa kyllä aina tiristettyä, jos ei nyt ihan vessan kautta matkaan lähde. =) Ei siitä pissasta muuta tehdä kuin sellainen liuskatesti millä mitataan valkuaisia, ja siihen riittää tosiaan ihan pienikin liru. Yksi pissanäyte piti muistaakseni toimittaa labraan aamupissasta, ja sitäkin varten annettiin purkit kotiin ja ne vietiin sitten itse labraan.

Tulipas paljon pissa-asiaa :LOL:

Tosiaan maaliskuisille on jo pino ilmestynyt, joten varmaan kohtapuoliin alkaa uudet listautujat vähenemään. Mutta johan meitä onkin kasassa =) Ja toki moni huomaa raskautuneensa vasta jonkin ajan päästä, eikä ole tällaisia hätähousutestailijoita kuin minä itse. ;)

Hissukka rv7+6

Kysyisin teiltä,kun teitä jo aikas monta tuntuu olevan,että eikö ketään kiinnosta perustaa ihan suljettua kerhoa? Olen aina ollut mukana aiemmissa raskauksissa sellaisessa ja sinne ei muut pääse niin saa vaivojaan jne puida ihan muiden samassa tilanteessa odottavien kanssa. :) Mielelläni tähänkin mukaan tulisin,mutta en jaksa alkaa lukea alusta loppuun pinoa,että olisin yhtään kärryllä jutuistanne jne.

Mamitre rv 4+6

onpas meitä helmikuun odottajia paljon... :)
tänään soitin ekan neuvolan ja se olis rv8 eli ensi viikolla torstaina...

viikonloppuna ei oikein ruoka maistunu, tuntu et kaikki tulee ylös ni ei tullu syötyä kyl pahemmmin mitään mehua juotua.. ja tänään on mieliala vaihtunu, onneks kaikki tunne purkaukset olen saanut pidettyä sisällä enkä ole porannut 2w pojalle.. tuntuu välillä vaikealle olla ku tahtois puhua jollekkin kasvotusten ajatuksia mut jospa se siitä.. nykyään mieskään ei oikein taho puhua mistään.. ammatiltaan maatalouslomittaja ni kyl sen ymmärrän et aina ei jaksa, mut olis se kiva jos minua vähän aikaa illasta voi kuunnella tai vieressä pitää.. siitäkin minulla on paha olo... tänään on jo aborttikin tuon takkii mielessä pyöriny mut onneks vaan kävässy... jospa se siitä..

mahasta olitte myös kirjotellut tänne... musta kans tuntuu et mun maha on turvonnu ja kasvanu silmissä, mut ei kuitenkaan ole tainnut.. varmaan rupee näkyy tos syksyn korvalla...

Anna-Mari82 ja juniori rv 6+5

Äitee2 :hug: Ihan kamalaa :'( Olen niin pahoillani teiän menetyksestä :'( Voimia.

mamitren ehdotus on miusta hieno :wave: Kerhohan voisi sitten vauvojen syntymän jälkeen toimia arjen kohtauspaikkana, jossa puidaan kakan värit ja vaunujen ominaisuudet :D

(.) Mies tulee kotiin puolen tunnin sisään ja lähtee viemään minnuu juna-asemalle. Töihin pitää taas lähteä :/ Onneks on vaan 2 yövuoroa ja sit pääsee taas kotiin miehen luo :heart: Torstaina onkin se neuvola, johon mies tulee mukaan. Nyt lähen pakkailemaan :wave:

mimoniandra ja Takku 8+0

perustin tonne kaksplussan kerhot osioon kerhon,eli kaikki halukkaat laittakaa mulle yv:tä ja riittää kun ilmoitat sähköpostiosoitteesi ja mainitset mihin kerhoon haet niin lähetän kutsun! Kerhon nimi on HELMIHIPUT *2008*
Tervetuloa siis mukaan!
=)

Alkuperäinen kirjoittaja mamitre:
perustin tonne kaksplussan kerhot osioon kerhon,eli kaikki halukkaat laittakaa mulle yv:tä ja riittää kun ilmoitat sähköpostiosoitteesi ja mainitset mihin kerhoon haet niin lähetän kutsun! Kerhon nimi on HELMIHIPUT *2008*
Tervetuloa siis mukaan!
=)
Hitsi, miekin olin liian nopea :D Helmikuun Helmet 2008- kerho olis myös tarjolla, mutta taidan poistaa sen :wave:

Olipas paljon juttuja!
Ekaks äitee2 paljon halauksia ja voimia teille suruunne! En voi edes kuvitella tuntemuksianne nyt :'( :'( :'( :hug: .

Ja onnea hyvistä ultrauutisista ainaki cruellalle, en muista oliks muitakin :ashamed: .
Tuhruttelijoille edelleen tsemppiä!!

Oma napaa: Olo on kyllä aika kauhee 24/7. Varsinki illat iha tuskaa tän pahan olon kaa. Kerran oon vaa yrjönny, mut nyt uutena voimakkaana oireena närästys :kieh: ! Ihmettelen kyllä, et näi aikasi alko! Ilman rennietä en voi enää elää. Kurkussa polttaa yrjö on sit syöny tai ei :x . Alavatsalla sillon tällön jomotuksia ja alaselkä jomottelee viel vaihtelevasti. Olen aika toiveikas sen torstain ultran suhteen, että siellä elävä ja hyvinvoiva alkio/sikiö löytyy. Kun mä vaan muistelen sitä pienen pientä läpätystä siel..Joku toinen lääkäri ois voinu sen tulkita jo sykkeeks ja mittailla, toi ei vaa halunnu..Näin toivon!
Tosta mahapolitiikasta..Juup, kyllä mä en kans mahdu enää mihinkää housuihin, ilman että kauheesti ahdistaa! Pien pömppö on. Serkku kun ootti kolmattaan, ni oli kysyny alkuvaiheen mahan turvotuksesta, ni terkka oli sanonut, että johtuu mahanseudun hormonitoiminnasta. Tuskimpa tuo viel vauveli on..Mut olkoot mitä vaa, alkaa näkymään. Ja joku sano että oikea vauvamaha alkaa näkymään vasta rv20 tienoilla, ei pidä paikkaansa. Tai on nii yksilöllistä. Kyllä mulla viimeks iha oikee vauvamaha näky selkeesti jo rv12, mut jo rv10 tienoilla siis pömpötti.

Juu, ja toi meidän (mun siis) keksimä vauvan työnimi muuttu, ku ei isäntä tykänny mun keksimästä, joten ristisi itse uuden :D .

Nii, ja me kerrottii miehen vanhemmille ja mun äidille, kaikki kovin iloisia!

:heart: nelli ja pulla rv7+4

Taikku-74
Ilmoittaudun mukaan. Olen jo jonkin aikaa seuraillut keskustelua taustalta, ja täällä tuntuu olevan mukavaa porukkaa.

Odotan toista lastani, la 8.2. Olen itse ammatiltani kätilö, joten näitten asioitten kanssa paljon tekemisissä, mutta oma odotus on kumminkin aina ihan eri juttu!

Vuodoista onneksi suurin osa näyttää olevan vaarattomia ja monet onkin saaneet hyviä uutisia ultrasta. Pahoittelut teille kaikille, jotka saitte huonoja :(

Mahakeskustelu naurattaa vähän näin kakkosodottajaa. Tunnistan niin hyvin tuon, että väkisin halusi nähdä mahaa jo about viikolla 10, mutta tosiasia kyllä on, että se ihan oikea vauvamaha ilmaantuu vasta viikoilla 18-20. Jos on kovin hoikkainen, turvotus tietysti näyttää jo "mahalta", mutta vauva on näillä viikoilla vasta noin 10 mm kokoinen, joten vaikka kuinka kovasti haluaa nähdä mahaa, niin ei se kyllä vauvasta ole =)
Itse olin innokas pukeutumaan äitiysvaatteisiin jo viikolla 15. Jälkeenpäin tietysti oppi, että omia vaatteita kannattaa käyttää niin pitkälle kuin suinkin mahdollista, koska äitiysreleistä saa loppua kohti enemmän kuin kystä kyllin...

Hyviä vointeja kaikille kanssasiskoille, onneksi tämä jatkuva pahoinvointi helpottanee kun ensimmäisen kolmanneksen yli päästään.

Äitee :hug: :'( Tosi paljon voimia ja jaksamisia sinnepäin.

Täällä on ollut tänään tosi öklö päivä. Koko ajan huono olo, mut vasta nyt tuntuu helpottavan :x Aamulla ei oikein saanu mitään ruokaa alas. Väsy on kans aivan mahdotonta ja tällainen sadeilma ei yhtään paranna mieltä :(

Cruellalle onnitteluita ihanista ultrakuulumisista.

Piipi kuin jossain vaiheessa et sinäkin olit "tuhrutellut". Onko jo loppunut?
Aika monella on ollut tosiaan vuotoja ja jostain luin et tais olla joka viides odottaja kärsii tiputtelu vuodoista.

Tarrasukkia pienille ja kertokaahan vain lisää ihania ultra/neuvolakuulumisisa...itellä vielä aikaa niihin niin on kiva kuulla. :)

Jepsu ja toukka 6+5

Heipsan kaikille :wave:
Ajattelin myös tänne tulla,laskettu aika olis tosin 28.2 joten taidan olla viimeisiä helmikuisia :)
Tänään on maha kipristellyt ja ollut vähän arka,mahtaako johtua että menkkojen aika ois nyt?Toivotaan.Onnea kaikille odottajille :flower:

kiitos onnitteluista :flower: =) ja tervetuloa uusille :wave:

pitää osallistua tohon mahakeskusteluun sen verran et tässä vaiheessa tietty noi pömpötykset on turvotusta eikä todellakaan vauva, mut oon nellin kans samaa mieltä siitä et kyl se vauvamaha voi jo paljo aiemminki tulla esiin. itellä tuli tosta esikoisesta joskus rv 15 ja tokastahan pullahtaa yleensä jo aikasemmin. kuten sanottu yksilöllistä tämäkin. lihavilla ei välttämättä huomaa ollenkaan raskautta ja hoikilla sit taas jo hyvinkin aikasessa vaiheessa.

mulle tuli viime viikolla plussa ja nettilaskurin mukaan LA 20.2, ja viikot on 5+4, mutta ku kaikilla lukee vähä erilailla nuo viikot..tuolla kävin lasketuttamassa...

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

No niin ekassa neuvolassa on sitte käyty ja haastattelut tehty ja veri,pissanäytteet otettu
Oikein oli mukava käynti, paljon tuli asiaa kerralla ja vihkosia mukaan :)
Seuraavan kerran neuvola ois 30.7 ja ekan ultran varaan täs lähipäivinä rv12. Laskettu aikani ois 14.2 =)
Kaikki on nyt ainakin näillä näkymin hyvin, toivotaan et jatkossakin. Kaikille kaikkea hyvää!!! :hug:

Eka neuvola takana =)
Vanhan kertausta yms...laskettu aika muuttui 4.2.2008, eli tänään 8+0 =) Mutta voi se siitä vielä muuttua ultrassa sitten.
Np-ultraan laittoi lähetteen koksiin, pitäisi olla n. 3-4 viikon päästä, jeeee =) :attn:
Ja seuraava neuvola-aika on sitten rv 14 muistaakseni joka onkin lääkärineuvola |O Inhoan niitä ;)
Hemppa oli hiukka matala, 120, paineet jotain 125/75 ja pissa ok =) Tosin pissassa oli pieni määrä verta mukana :/ Sama oli kuopuksen odotusaikana, mutta vasta ihan viime metreillä :/ Saa nähdä mitä oma terkka meinaa, että laittaako tutkimuksiin siitä :/
Huomenna aamulla labraan verikoe pitäs vielä mennä ottamaan..mulla oli niin huono olo siinä terkalla, et aatteli jättää kiusaamatta ;) Kun pyörrynkin niin helpolla. :kieh:

Hirveä määrä lippusia ja lappusia mukaan, vaikka kaikki melkeen onkin "vanhoja tuttuja", mutta kiva niitä on selailla =)

Jahvetti 8+0

Äitee2 :'( :hug: jaksamisia ja voimia koko perheelle.

Tänään oli sit se eka ultra. Siellähän se nappula köllötteli tyytyväisenä. kokoa oli hurjat 2cm, ja vastas täysin viikkoja. Lääkäri sanoi et vähän jo heiluttelee käsiä ja kun näytti mulle niin pikkasen siellä jo pienen pienet käden alut heilui :heart:
Omasta olosta sen verran et öklötys olo on sillon jos ei oo nukkunut yöllä kunnolla, mut jos vetelee kunnon yöunet niin sillon ei oo mitään.
Otanpa minäkin osaa tohon mahakeskusteluun. Mulla on kanssa tossa alamahalla sellanen pömppö. Kavereita kun tulee käymään kylässä niin ihan mielellään vetäsen päälle jonkun vähän reilumman paidan :LOL:
Ja tuokin paino juttu kyl pitää paikkaansa. Mulla toi bmi on 18 ja voin sanoo et tässä rangassa ei oo paljon muuta kuin luut ja nahka, niin aika nopeesti alkaa toi pömppä ilmestymään.
Mutta nyt pitää rueta valmistautumaan pikkuhiljaa saunan lämmitykseen.

Nenny rv 8+3

Heips kaikille! Täällä olis yksi helmikuun odottaja lisää... Esikoistamme odotetaan ja La ois 23.2, joten rv 5+1. Viikon päästä ajattelin varailla ensimmäistä neuvola-aikaa. Onnea kaikille odottajille minunkin puolestani =)

Hei,

Mullahan on ollu sitä ruskeaa vuotoa kolmatta päivää. Eilen tuli jo sellainen isompi satsi tummaa, enemmän jo verensekaista. Tänään kävin labrassa ja ultrassa, diagnoosi oli, että keskeytynyt on! :'( Siis tää on ihan kamalaa, meillä lapsettomuustausta ja tähän tilaan oli päästy 2 vuoden kamalan takkuamisen jälkeen! Ette usko, miten pahalta tuntuu... :'( Me ehdimme jo niin iloita tästä ihmeestä, samoin sukulaisemme ja monet ystävämme! Nyt jään odottelemaan, että vuotaa itsekseen kokonaan ulos. Jos ei vuoda, pitää kuulemma ensi viikolla hakea lääkkeet ja tarkistetaan mahd. kaavinnan tarve. Tyhjä ja aivan kamala olo. Voi tätä murheen määrää! :'( :'(

Voi ei, Betania, oon tosi pahoillani :'( :hug:

Nyt tietty pelottaa ittenikin puolesta ihan hirveästi, kun mullakin sitä rusehtavaa tuhrua on tullut jo jotain 5 päivää :eek: Eli Jepsu, kun kuulumisia kyselit, niin ei oo vielä loppunut :/ Välillä tuntuu, että loppuu ja sit tulee taas jotain paperiin vessassa käydessä. Pelottaa... Torstaina olis ultra, joten sinne asti kai sitten vielä odottelen.

Voi ei miten huonoja uutisia tänne on tullut. Voin vaan kuvitella oloanne Betania ja Äitee! Hurjasti voimia molemmille :hug: . Tuli itellekin ihan tippa linssiin lukiessa.

Jotenkin tuntuu niin tyhmältä rustata ite neuvolakuulumisia, kun toisilla on surua :ashamed: :'(

Tänään kuitenkin käytiin miehen kanssa ekassa neuvolassa, ja ihan mukavan tuntuinen neuvolantäti oli. Pissin purkkiin ja sitten otettiin verta (hemppakin oli yllätyksekseni ihan ok). Pääasiassa kuitenkin vaan juteltiin ja käytiin läpi mun terveyteen ym. liittyviä juttuja. Hirmuisesti saatiin kaikkea lukemista ja joku dvd:kin mukaan. Nyt eikun sitten vaan tutustumaan... Tosi hienosti se täti muuten otti mielestäni miehenkin huomioon siellä käynnillä, kyseli myös häneltä kaikkea ja puhui meille molemmille, eikä vaan mulle, mieskin tykkäsi :)

Ultra-aikaa sitten vain odotellaan, josko se 2 mm:n sintti olisi jo hiukan kasvanut :D

Mirtsu + mini 8+2

Hellurei!!
Viläkö mahtuu yksi mukaan :wave: Eli haamuilin viime viikon ja tänään pärähti jo selvä punainen viiva testiin!! Eli LA ois muutaman laskurin mukaan 26.2.2008. Kunpa vaan kaikki menisi hyvin...en uskalla edes vielä iloita raskaudesta..

Hanni 4+6

Yhteistyössä