helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Commander, miten tuo pilateksessa käynti muuten sujuu masun kanssa? Ajattelin jatkaa syksyllä (chi)pilatesta, mutta mietin miten nuo vatsalihasliikkeet, voiko niitä tehdä? oli ainakin keväällä aikamoista rutistusta vatsasta.. : /

minkälaisilta masuasukin liikkeet tuntuvat alussa? Mulla tuntuu välillä semmosta hipsutusta/kutistusta alavatsasta, voisko mahdollisesti olla liikkeitä? Tuntuu aina silloin tällöin ja ei oo aikasemmin moista tuntunut.... Viikkoja olis kasassa 16+4.

Olipa nyt pelkkää omaa napaa..:ashamed:

Ninnu + nimetön pikkuinen :heart:
 
täällä tuntuu kans jo vähän liikkeitä joka pvä tuntuu joko pientä tökkimistä, tai pieniä hipaisuja.. aluksi en uskonut että ne olis liikkeitä mut kai ne on kun niitä päivittäin tulee:) sais ruveta tuntuun vaan useemminkin :)
Jane & Viltsu 17+4:heart:
 
Neuvolaterveisiä.. eilen oli toinen neuvola ja kaikki oli ok. Syke 151, paino noussu melkein 300g/viikko, hemppa 122, verenpaineet ok ellei jopa mulle liian alhaset. Verenpainelääkkeet käytössä ja nyt ootellaan lääkärin ohjeistusta et saako annostusta pienentää. Melkein päivittäistä päänsärkyä ja todella hurjaa väsymystä valitin. Liekö ne sitten yhteisoireita verenpaineelle ja hemoglobiinille ja ehkä verensokerille. Vitamiineja pitäs kuulemma napsia eli apteekkireissu tiedossa.

Seuraava neuvola-aika on vasta reilun 6 viikon päästä, silloin 22+. Saa samalla ne kelanpaperit. Rakenneultra on kuitenkin siinä välissä. Maanantaina pitäs soitella aika sokerirasitukseen.

Liikkeitä oon tuntenu vajaa kaks viikkoo, ei joka päivä mut kuitenki. Alussa olin kyllä hieman epävarma kun vanhemmilt lapsilla tunsin liikkeet joskus 20+. Muistan kuopuksestakin, kun rakenneultrassa näki kun tyyppi viuhtoi ja riuhtoi mutta mitään ei tuntenut:). Nyt nähtävästi istukka jossain muualla kuin edessä niinkuin aikaisemmilla kerroilla, en hoksannu nt-ultrassa kysyä.

Nyt henkisesti valmistautuun iltavuoroon kolmen vapaan jälkeen.

neppis ja Anselmi 16+0
 
kääkkis
Mulla alkoi myös liikkeet tuntua joskus 16+4 tällä kertaa ( lähinnä sellaisina poksauksina). Aika rauhallinen tyyppi tuntuu olevan, ainakin toistaiseksi. Välillä on vähän aktiivisempia päiviä :)

Itse kävin sairaalassa sokeriarvoja näyttämässä torstaina ja lääkäri sitten yritti pelotella muutaman kohouman takia ( keitoista johtuvia, jostain syystä nostavat vaikka ihan vesipohjaisia), että jos ei meininki muutu, niin siirretään insuliinille :O Sanoin, etten pysty enempää kyllä parantamaan, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta. Välillä tuli kyllä tunne, että kuunteleeko se mua ollenkaan...Kasviksia syön tosi paljon, enkä käytä muutenkaan nopeita hiilihydraatteja. Rakenneultra siirrettiin siis lääkärille, joka katsoo uudelleen arvot ja tarvittaessa laittaa sen insuliinin. Tämä siis 2 viikon kuluttua edessä.

Agilitytreeneissä olen pystynyt yhä hyvin käymään tukivyön avulla, mutta eilenkin huomasin, että iskiaskipu alkoi vähän suorituksen jälkeen. Ei ollut kyllä ihan niin paha vielä, että täytyisi lopettaa jo. Jospa tässä vielä sen kuukauden pystyisi kun sitten tulee pidempi tauko. Ajattelin aloittaa sitten taas loppuraskauden ajaksi vesijumpan, niin pysyy selkä kunnossa :)

Onnea nepparille kivasta neuvolakäynnista :flower:

kääkkis ja "osku" 18+5
 
Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Eteenpäin vain porskutellaan :)
Tänään tuli facebookissa kerrottua, niin minä kuin isäntäkin. Hirmuisesti tullut onnitteluja =) :heart:

Sasuma ja taapero 13+6
 
Kääkkis mullakaan ei oo vielä ollut mitän suurempia ongelmia agissa käydä. Tosin nyt tulee töiden takia muutaman viikon tauko, saas nähdä miltä sitten homma maistuu. Ainut, mikä tuotti vaikeuksia, oli noi helteet ja sillon jätinkin suosiolla treenailut väliin kun ei meinannut jaksaa mitäään tehdä muutenkaan.

Maanantaina olis täällä tosiaan neuvola (en oo varmaan taas montaa kertaa sitäkään sanonut...;) ) ja sit kk pästä rakenneultra. Mieskin tossa tajus eilen, että melkein puolivälissä ollaan ja ihmetteli vaan että meneepäs se aika nopeesti. Samaa mäkin tossa pohdin, että vastahan mä plussasin ja nyt siitä onkin jo melkein 3kk aikaa...

nelli & mytty 16+0
 
Esikoistaan odottavat:Milloin ajattelitte hankkia nuo vaunut? Kuinka aikaisin ne uskalataa ostaa? Ja uskaltaakohan noita yhdistelmävaunuja ostaa/tilata netistä ilman että näkee niitä? ..toki tähän saavat muutkin vastata että milloin olette ostaneet! :) :)

Sasuma ja taapero 14+0 POKS POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Täällä mennään ihan samanlailla kuin aiemminkin, mitään liikkeitä en ole tuntenut. Tai sit en osaa niitä rekisteröidä. Mutta sen perusteella mitä te olette täällä kertoneet niin en ole tuntenut.

Sasuma Meillä on vaunut jo hankittuna tai itse asiassa kahdet yhdistelmät. Emmaljungat ostin vanhalta työkaverilta monta vuotta sitten kun oli niin hyvässä kunnossa, ihan kuin uudet olisivat olleet. Kävimme ostamassa myös sirommat Cresentin yhdistelmät heinäkuun loppupuolella.

Minnis ja Dude 17+4
 
Viimeksi muokattu:
Mä en kyllä vaunuja lähtis ostamaan näkemättä/kokeilematta. Esim. auton perään kannattaa niitä vaunuja kokeilla, että sopivatko ja jaksatko ne sinne nostaa.
Lisäksi kun niitä työntelee, niin huomaa kyllä paremmin, että ovatko tarpeeksi jämerät, sun muuta.

Mutta tiedän sitten taas kyllä ihmisiä, jotka ostavat näkemättä, kokeilematta. Jokainen tyylillään. :)
 
Meiltä myös vaunut löytyy, koska niin vähän käytetyt ja hyvän merkkiset (Brio) sain tosi edullisesti. Mutta jos en olis näitä ostanut, niin varmaan ennen joulua olis ollut vaunuostokset edessä. Haluatko tilata netistä, koska edullisempaa? Vai onko joku muu syy? Mä teksiin niin, että kävisin liikkeessä kattelemassa ja tutkimassa eri vaihtoehtoja ja sitten tilaisin sieltä netistä. Ihan näkemättä en kyllä minäkään uskaltais ostaa.

Tuli muuten mieleen, että onko teillä noussut paino paljonkin? Musta tuntuu, että mun paino on noussu ihan kamalasti (n.4kg), tosin kaikki on tohon mahan kohdalle tullut, koska omat housut mahtuis jalkaan jos mahtuis kiinni...Toivottavasti ei jatku tää painonnousu samaan tahtiin koko raskautta, muuten tulee ihan kamalasti pudotettavaa.

nelli & mytty 16+1
 
Vaunuista: Siskon lapsi sai uudet kevyemmät rattaat, joten nyt varmistui sitten se, että me saadaan heiltä vanhat kuomurattaat kantokoppineen. Oltiin yhdessä testailemassa eilen eri vaihtoehtoja joko meille tai heille. Ja kannattaa ilman muuta käydä kaupoissa kokeilemassa ja testailemassa eri vaihtoehtoja ja sitten vasta tilailla netista, jos kaupassa tuntui hyvältä.

Paino on nyt laskenut kilon aloituspainosta. Kiitos tuon raskausdiabetes ruokavalion. Alkuunhan se nousi jo 2,5kg ja olin jo tosi huolissani. Elopainoa on jo kuitenkin sen verran, että koko raskauden aikana saisi tulla sen 8 kg maksimissaan.

Oon kyl vähän kateellisena lueskellu, kun jotkut ainakin jatkavat ihan normaaleja harrastuksiaan. Neuvolasta ja lääkäristäkin sanoivat vaan, että ota rauhallisesti... En pysty rauhallisesti nousemaan edes ylämäkeä ilman supistuksia. Alkaa välillä jo puuduttamaan tämä hipsuttelu. Oletteko te muut, joita on supistellut, ottaneet ihan rauhallisesti ja jättäneet asioita sitten vain tekemättä vai jatkatteko normaaliin malliin? Kävin sen puolitoista päivää töissä kolmisen viikkoa sitten ja oli jo vatsanahka kosketusarka toisen päivän jälkeen, kiitos jatkuvien supistuksien... No eihän tässä ole enää kuin vajaa puoli vuotta :D

Seepia ja Sintti 14+5
 
Ninnu: Minä käyn physiopilateksessa, joka on oman fysioterapeuttini vetämä pienryhmä. Hän antaa minulle aina omat liikkeet esim. mahallaan tehtävien tilalle. Siksi ei tuota mitään ongelmaa, hän sanoo heti, jos joku liike kannattaa jättää välistä. Kysy omalta ohjaajaltasi mielipidettä, hän osaa varmasti antaa korvaavia liikkeitä.

Täällä takana suursiivousviikonloppu ja nyt olen ihan naatti. Olen siivonnut 2,5 päivää, ja nyt ei jaksa kuin maata sohvalla. Lapset oli isovanhemmilla, että saatiin rauhassa siivota. No nyt on edes hetken siistiä ja puhdasta :) Just mietin, että näinköhän sitä jaksaa enää kunnon joulusiivousta tehdä sitten joulukuussa... Onneksi vietetään tänä vuonna joulu anoppilassa, joten ei ole niin hirveitä paineita.

Commander ja papunen 15+2
 
Täällä on painoa tullu se 4-5 kiloo alkupainosta, mutta nyt alkanut tasoittumaan eli ollu tässä painossa jo jonkin aikaa. Tähän uskon vaikuttaneen sen että loppu ne helteet ja on päässy liikkumaan paremmin.

Tästä sitten kysymykseen että mitä ootte ajatelleet harrastaa nyt syyskauden ajan? Kohta alkaa jumpat ja ite totesin pe juostessa että tää on nyt lopetettava. Syke oli koko ajan 150-160 ja loppu matkasta alko supistelemaan eli jouduin kävelemään sitten loppumatkan. Enkä juoksu ku vajaan 5km. Tänään kävellessäkin oli sykkeet koko ajan 150 pinnassa ja ylämäessä meni ylikin. Laitoin tosin puntit jalkoihin että se varmaan auttoi asiaa. Ite ajattelin jatkaa latino-tansseja, mutta tuo step-aerobic mietityttää.. ja täällä kun ei sitten muuta taida olla tarjolla kun perinteinen kuntosali, mutta siellä varmaan voi käydä suht. normaalisti?

tytti & vaavi 17+5 (ehkä noin =) )
 
Heipähei ja terveiset ruottinristeilyltä,kivaa oli=)

Nourahia,Tiedän ton tunteen kun on veemäinen neuvolantäti...mulla ei niinkään oo omana ollu,mitä nyt sijaiseina millon mitäkin hiihtäjää,mut pojalla vaihtu yhteenaikaan tiheesti nla täti ja niiden kanssa tuntu joskus aika toivottomalle: / Meillä raskausviikoissa noudatetaan menkoista laskettua mikäli heittoa ei oo yli 5 päivää ja koska haluun pysyy kärryillä,niin meen itekkin siinä ajassa vaikka ultrat sanoo muuta.

Paino,Tulloo tasasesti ja ei kuulemma haittaa kun nimenomaan tasasta tuo nousu. Lähtöpaino oli 52kg ja nyt kävin tuossa äiteen vaakassa ja näytti ilosesti jo 57:ashamed:Tosin olin syöny tovi sitten ennenpuntarille menoo (selittelee:xmas:) Ei mitään hajuu miks mulla tollai nousee,esikosta sama homma... normisti mulla ei nouse. No yritän nyt antaa asian olla,kun nla tätikin käski olla välittämättä:p

Liikkeistä,oireista yms. On mullakin ollut noita kaikenmaailman kipuiluja mahan ja nivusten seudulla mut tunnistan kyl esikoisen ajoilta et on normaaleja,vaikkakin niitä on enempi nyt kuin sillon. Tota ylämahan kipuilua on aina sillontällön,ylhäällähän on vatsalaukku,et en tiiä johtuuko sit jostain rautalääkkeestä kun on joskus aamusin vähän oudon tuntunen: / Poikaa odottaessa en sietäny mm.tulisia ruokia vaikka normisti rakastan niitä ja syön paljon...sain sellasen 2h kipukohtauksen silloin vedettyäni tulista pizzaa..sen jälkee en uskaltanut kokeilla. Nyt tulisuus ei oo vielä ainakaan pahasti käyny vatsalle... Joskus tiettyyn asentoon nojaaminen istuessa ei onnistukkaan,ihan kuin joku olis siellä masussa just tiellä;)
Kai ne sit liikkeitä on mitä tunnen,jotenkin tää epäluulo on tiukassa,mut just kun olis asiaa valittanu tai ihmetelly täälä,niin risteilynaikana tuntu kyl muutaman kerran aika selkeitä tuntemuksia... ootellaa nyt jahka rupee tiheemmin tuntumaan. Kiitti vaan kaikille vastauksista liikkeiden suhteen,rauhotti taas kummasti :D

Liikunta ja maha,haluisin kovasti jotain jumppaa mutta en oo viitiny ilmottaa itteeni kalliille tunneille kun riski on vahvasti olemassa etten pysty kohta enää jumppaamaan kuitenkaan: / Pojan odotusaikana oli tosi vaikeeta jopa nortsi kävely loppuaikoina,oli ihan alhaalla ja teki ikävän tunteen... jotenkin mun fysiikalle ei tää raskaus tunnu käyvän. Nyt jo noista kaikenmaailman nivuskivuista oon päätelly et tän kans voipi olla sama homma,maha kasvaessa jään jotenkin sen "alle",vaikee selittää...Kateellinen oon niille jotka käy salilla viimoseen asti:( Mut hyvä heille silti :) Kävelyä kuitenkin yritän viimeseen asti ja vähän kotona painoja nostella.

Repa ja säynävä 16+1
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuista: No, tosiaan, joissakin nettikaupoissa on halvempaa kuin liikkeissä, mutta nyt löysin kyllä tästä likeltä yhden lastentarvikeliikkeen jossa oli jopa alle 300€ uudet, tosi hienon näköiset yhdistelmävaunut.. Sitä vaan tässä mietin että viittiikö näin aikasessa ostaa noita vaunuja (rv 14) ..??

Sasuma ja taapero
 
:whistle: Ostin just Gracon matkarattaat, niihin kiinnitettävän telakallisen turvakaukalon, lämpöpussin ja kaupanpäälle vielä sitterin käytettyinä tuosta melkein naapurista. Huomasin netistä, että oli myynnissä ja niinpä mentiin katsomaan. Tykkään noista Gracon tarjottimellisista malleista. Turvakaukaloki on saanut ihan hyvän arvosanan törmäystesteissä. Oltais tosin satu turvakaukalo sukulaisilta ihan ilmatteeksi, mutta kun tuossa on se telakkasysteemiki... Yhdistelmät saadaan sitte sukulaisilta. Nyt ei puutu enää ku sänky. Hoitopöytää oon miettiny, tarvisko sellasen makkariin vai laittasinko vaihtopisteen kodinhoitohuoneeseen. Pitää vielä tuumia. Mulla kävi viimeksi noiden hankintojen kanssa vähän huonosti, kun alko supistella niin, ettei voinu paljo liikkua ja sitte olinki jo vuodelevossa. Aattelin, että nyt otetaan sitte ilo irti. Toki viimeksiki kaikki tuli hankittua, vaikken itse päässytkään kaikkea hypistelemään.

Painoa on tullu jo 6 kiloa : /. Pitänee sitte vaan tehdä pitkiä vaunulenkkejä vauvan kanssa.

Happis ja pikku-Kalle 17+5 tai jotain
 
Vaunut ostimme esikoisella aikoinaan hiukkaa ennen puoliväliä, kun kuluvan vuoden kuosit tulivat alennukseen. Kauppa säilytti rattaamme (ja kaukalon) vuodenvaihteeseen saakka. Ja esikoisen la oli aikoinaan helmikuun puolivälissä.

Liikuntaa olen joutunut varomaan aivan alusta saakka, kun kohtu on niin supistusherkkä. Liikunnaksi siis joudun laskemaan myös arkitoimet esikoisen kanssa. Tyttö kiipeää nykyään itse esim. auton turvaistuimeen (tosi kätevää näin kura-aikoina :( ), jos tulee raivari, äiti istuu vain vieressä ja jäähylle en tuota saa siirrettyä, kun en voi nostaa. En uskaltaisi ostaa mitään liikuntakorttia, kun esikoista odottaessakin oli niin hankalaa. Mutta onneksi suurin osa ihmisistä pääsee helpommalla.
 
Tuplakärryt ostan sitten joulun tienoilla. Ne ostan todennäköisesti näkemättä ulkomailta, koska ko mallia ei vielä myydä suomessa, mutta edellisen mallin olen testannut. Tätä uutta mallia on siis lähinnä vaan paranneltu edellisestä. Ja yleensähän nettikaupoissa on palautusoikeus.

Liikunta: Esikoisen kohdalla pyöräily aiheutti jo rv 20 mahassa tosi ikäviä tunteita, joten eipä tälläkään kertaa todennäköisesti muuta pysty tekemään kuin rauhallisesti kävellä.

Painon näkee tänään neuvolassa, mutta kotivaaka näyttää noin +2kg ja jos tätä vauhtia jatketaan, edellisen raskauden perusteella päästäisiin +12kg, joka on mulle sopivasti. Kilot oli viimeksikin synnytyksen jälkeen kadonneet 3 kk sisällä. Mutta pakkohan tuon painon on nousta ainakin vähän, koska nyt on tissitkin siihen malliin turvonneet, että ovat vaan tiellä koko ajan :|

Liikkeet
tuntuvat nyt jo lähes joka ilta, kun katselee vähän rauhassa televisiota.

Hellu ja 17+4
 
Me saadaan vaunut työkaverilta, ulkomailta ostettu mutta itse tykkäsivät niistä. Ja kun ilmaiseksi saa niin mikä jottei :) Voihan sitä sitten ostaa uudet jos ei itseä miellytäkään.

Liikunnasta, itse yritän harrastella liikuntaa edelleen mutta kevennetysti. Pääosin käyn BodyBalancessa ja venyttelyissä, myös silloin tällöin salilla ja lisäksi yhdessä itsepuolustuslajissa, jossa ei ole kontaktia. Kovassa menossa alkaa täälläkin supistella, joten rauhassa mennään. Jokaisella tunnilla olen kertonut olevani raskaana joten jos tulee jotain liikkeitä mitä en voi tehdä, saan vaihtoehtoisen liikkeen ja neuvoja siihen.

Paino on noussut noin kolme-neljä kiloa, onneksi pysynyt pitkään jo samassa lukemassa. Pelästyin helteiden aiheuttamaa turvotusta, onneksi helpotti kun ilmakin viileni.

Eilen tunsin ehkä ekaa kertaa liikkeet! :) Pieni elohiirimäinen hipustelu kävi, täytyy alkaa hiljentyä paikalleen joka ilta kuuntelemaan josko se pian alkaisi säännöllisesti tuntumaan :)

Täällä on vähän lenssuinen olo, nyt ei passaisi tulla kipeäksi kun viikon päästä lähdetään reissuun!

pokemoni & myttynen 14+6
 
Liikunnasta on ollut puhetta. Liian vähälle on jäänyt kun ei vaan jaksa. Pian alkaa mammajooga johon ilmoittauduin, eli jotain tulee sitten tehtyä. Ja kävelylenkkejä silloin tällöin.

Tuli mieleen tuosta nostelusta. Pitääkö sitä välttää kokonaan :ashamed: Hävettää näin tokakertalaisena kysellä tällaisia.. Olen kyllä välillä joutunut nostamaan tuota poikaa ja painoahan on jo jotain 17 kiloa.

Täällä ei mitään uutta noin muuten.

Blue ja pienokainen 17+4
 
sasuma ite ajattelin ostaa veronpalautuksista vaunut jos niin pitkälle maltan odottaa...Minua ainakin on varoiteltu, että ei kannata ihan sokkona ostaa vaan kannattaa käydä jossain liikkeessä tosiaan kokeilemassa ja vaikka sitten ostaa netistä...niin minä ainakin teen jos jossain liikkeestä nämä haluamani vaunut löytyy :)

Liikunnasta meidän salilla alkaa tällä viikolla bodypump mitä en ole kevään jälkeen päässyt käymään niin se tulee olemaan minun harrastus niin pitkään kuin vaan jaksan :)

Painosta kävin äsken vaa-alla niin kilo on näköjään tullut lisää...

Onnea poksulle liikkeistä itellä ei oo vielä tuntunu mitää, mutta sitä odotellessa :)

Happynow ja muru 14+4 :heart:
 
Lähdin heti aamusta vaateostoksille, oli enää yhdet ainoat housut jotka mahtuivat päälle joten taisi olla aikakin :) Löysin henkalta&maukalta kahdet kivat housut ja 2 paitaa, näillä pääsee hyvin alkuun. Piti myös käydä ostamassa parit Anitan mahan päälle yltävät raskausalushousut, niitä oon aina odottaessa käyttänyt ja tykännyt tosi paljon. Ilmeisesti olen heittänyt kaikki odotusvaatteet pois viimeisimmän raskauden jälkeen, kun en niitä enää mistään löydä.. No, saanpa syyn ostaa uusia!

Torstaina on ensimmäinen lääkärineuvola, ja yleensäkin vasta toinen neuvola-aika. Eivät kyllä turhan usein juoksuta, kaksosia odottaessa sai viimeksi ravata senkin edestä :) Rakenneultra oli muistaakseni 6.10. Onko kenelläkään kokemusta kuinka suostuvaisia ovat kertomaan vauvan sukupuolen tutkimuksen aikana? Aikaisemmat odotukset ultrattiin Oyssissa, ja siellä ovat aina kertoneet, mutta mitenhän lienee tuon Terveystalon laita? Niin, ja kuinka moni haluaa yleensä selvittää tulokkaan sukupuolen etukäteen? Me ajateltiin kysyä, en malta odottaa helmikuulle asti :)

Vaunuostokset on meilläkin edessä, varmaan tuolla lähempänä vuodenvaihdetta käydään niitä ja muitakin tavaroita enemmän katsomassa. Vaatteiden väri toivottavasti selviää jo lokakuussa, niin saa sitten ruveta ipanalle hommaamaan vaatetta. Nyt vielä maltoin mieleni ja kiersin vauvanvaatteet kaukaa.

neitiniisku ja pienistäpienin 15+6
 
Hei!

Täällä alkoi viikko mahataudin merkeissä :( Tosi kurja olo...

Hankinnoista: Me varmaan aletaan nyt katselemaan kaikkea yhdessä, itse olen käynyt etukäteen jo vaihtoehdot miettimässä. Miehellä ei riitä siihen hermot. Mutta en ole varma tehdäänkö hankintoja jo nyt vai odotetaanko veronpalautuksia. Sukupuoli olisi ihan kiva selvittää ennen, niin voisi sitten miettiä värit sen mukaan. Vaunuissa ei nyt niin ole väliä, mutta esim. sitterit, pinniksen pehmusteet yms. ois kiva olla tytön tai pojan. Milloin muuten tämän vuoden kuosit tulee aleen? Onko se jo tän vuoden puolella vai vasta ensi vuoden alussa? Emmaljungalla oli jotain alessa elokuun alussa ja niillähän pomppasi nyt hinnat kalliimmaksi, mutta en ole niitä onneksi hankkimassa. Babystylelta lupasivat hyvät pakettialet, jos ostetaan kaikki isompi (vaunut, sitteri, pinnis, kaukalo + telakka) sieltä.

neitiniisku: ehdottomasti haluan selvittää sukupuolen, jos vaan näkyy. Ainahan sitä ei näe, jos vauvan asento on huono, napanuora edessä tms. En ole ostanut mitään vaatteita, odotan sukupuolen ensin.

Jaahas, jatkan sairastamista...

Commander ja papunen 15+4
 
Pakko oli tulla vielä päivittämään; työasiat saatiin järjestykseen ja nyt mulla on sitten 4 työnantajaa! Aika hurjaa. Pitänee ostaa joku superkalenteri, että pysyy kaikki hommat näppylöissä. Yhdestä irtisanoudun lokakuun lopulla, siihen asti pitäis pyöritellä näitä kaikkia :) Tämä onneksi tarkoittaa myös sitä, että mulla on ainakin yksi lomaviikko joka kuussa, eli saa välillä relata ihan tosissaan.

Onnellinen Commander
 
kääkkis
Onnittelut Commanderille :flower: (ja samalla osanotot taudista :( )

Painosta: Mulla oli laskenut sen 2 kg pari viikkoa sitten. Luulen, että on laskenut vielä entisestäänkin. Mullakin on lievää ylipainoa jo valmiiksi, joten se ei haittaa.

Liikunnasta: Olen ihan normaalisti käynyt agilitytreeneissä 1-2krt/vko ja tietty lenkkeilyt lasten ja koirien kanssa siihen päälle. Vesijumpan aloitan, kun saan tän syyskauden agilityt päätökseen. Mullakin on tässä raskaudessa ollut tosi herkästi supisteleva kohtu jo joltain 9 viikolta. Tossa yhdessä välissä vähän parantui tilanne, mutta nyt on taas päivittäin kiristystä. Varsinkin, jos on rankempi agitreeni takana, tai liikkuu ripeämmin. Samoin painavien nostelu saa välillä kiristelemään ja olenkin sitä vähän vältellyt.

Vaunuista: Me löydettiin uudet carenan vaunut, kun odotin esikoista, hintaan 270e. Ostettiin ne keväällä, kun heinäkuussa oli LA ( syntyi kyllä elokuun puolella)

Sukupuolesta: Kyllä aiotaan kysyä :) Mies näkee unia tytöstä ja itse näen pojasta :) Jos eivät rakenneultrassa kerro, niin kysyn sitten terkkaria ultraamaan jossain välissä.

Seepia: Onko sun raskausdiabetes hoitunut nyt ihan ruokavaliolla,vai joudutko ottamaan insuliinia? Montako kertaa viikossa sun täytyy mittaa arvoja?

Itse söin tossa äsken keittoa ilman perunaa ( makaronia oli tilalla), mutta muuten oli kaikki samat kasvikset, niin arvo oli todella hyvä. Peruna on siis sellainen, mikä keitossa nostaa mun verensokerit. Muuten näytän sietävän hyvin kaiken, lukuunottamatta sellaisia ruokia, mitkä ei kenellekään ole hyväksi ( nopeita hiilareita sisältävät)

kääkkis ja "osku" rv 19+0 ( poks :) )
 

Yhteistyössä