helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Tuosta äitiysloman aloituksesta. Mä meinasin olla niin röyhkeä, että haen saikkua viimosille viikoille. Olen ihan salettivarma, että en enää ennen äippälomaa jaksa istua, siis selkä ei enää kestä, koska nyt on jo selän ja lonkan kanssa ongelmia. Mulla siis kaikki mahdolliset selkävaivat :D
Ja en aio tuntea mitään omantunnon tuskia tuosta saikun hakemisesta.

Soittelin tänään neuvolaan ja sieltä sanoivat, että mulla on eka lääkäri n. viikoilla 20. Ja ei siitä siis muuta, en viittinyt vinettää, että miks ei mulla, kun muilla on. Kysyn sitten ensi viikolla neuvolassa.
 
Ihanaa syksyistä iltaa kaikille :)

Sinizii minua jännittää myös kaikki tuollainen, mutta eiköhän kaikki sitten ala omalla painollaan sujua...ainakin toivottavasti :D

Neitiniisku onko sinulla siis nyt tiistaina np-ultra? varmasti kaikki on ihan hyvin :)

Tytti85 meidän koiruus on kyllä kanssa kärsiny helteistä, kun minä en silloin jaksa kunnon pitkiä lenkkejä tehdä, mutta nyt kun alkaa viilenemään niin johan sitä taas jaksaa :)

vauva kirjasta minä tilasin sen vau.fi vauvakirjan ja minun mielestä se on aivan mahtava...ensin kerrotaan vanhemmista ja saa täyttää sukupuun ja sitten vaavin ultrakúvia sun muita saa täytellä ja ainakin ekaan syntymäpäivään asti saa täytellä :heart:

Huomen aamulla neuvola lääkäri...toivottavasti sydän ääniä yritetään kuunnella :heart:

Happynow ja muru 12+5 :heart:
 
Mä en tota äippälomaa aatellu aiemmin alottaa. Nyt jopa on se työsopparikin joulukuun loppuun asti kirjotettu...Jee! Ja koulu mulla loppuu jo joskus joulukuun puoliväli tienoilla, eli loppukuusta ei oo kun ehkä jotain kirjallisia hommia ja kerran-pari viikossa duunia. Eli eiköhän tässä pärjätä.

Vauvakirjasta. Sain hyvältä ystävältäni vauvakirjan, tosin oli ostanut hello kitty kirjan ja on aika tyttömäinen mutta kai mä sitä silti täyttelen. Mietin kyllä myös sitä vau.fi kirjan tilaamista.

Eilen kuuntelin dopplerilla myttyä ja tosi vahvasti kuulu sydänäänet ja tosi ylhäältä. Sit mieskin halus illalla kuunella niin eipäs meinannutkaan äänet löytyä. Lopulta löysin mytyn piilottelemasta ihan tuolta lantion syvyyksistä ja äänetkin löyty mutta olisko ollu istukka sitten eessä kun ei nin hyvin kuulunu kun aiemmin päivällä.

nelli & mytty 14+3
 
Vauvan pukemisesta huolehtiville: Voin kyllä vakuuttaa, että ennemmin tulevalle vauvalle pukee aivan liian paljon päälle ulos lähtiessä, kuin että liian vähän. Jos ei pahemmin tuule, ei vaunuissa edes sisälämpötila välttämättä laske pakkasen puolelle, kun kuomuaukon peittää harsolla. Ja kyllä aika nopeasti oppii, paljonko omalle vauvalle pukee, kun vähän seurailee ulkolämpötiloja ja vauvan hikisyyttä. Ja eihän vastasyntynyttä edes saa viedä kovilla pakkasilla ulos, eikä kahtena ekana viikkona muutenkaan keskellä talvea. Toivon vaan, että tänä talvena ei ole aivan jumalattomia pakkasia, koska viime talvena pakkaset rajoitti aika paljon noin 4-5 kk vanhan esikoisen ulkopäikkäreitä.

Tänähän vuonna äitiyspakkauksesta löytyy taas vanupuku, eli siellä on toppapuku, vanupuku ja villapuku. Vaikka ne on aika isoja, niin kyllä niillä ainakin vauva tarkenee pakkasilla.

Mutta nyt aamukahvin keittoon, kun kahvi on taas ruvennut maistumaan =)
 
äippälomasta vielä.. siis juu olen jäämässä vanhempainvapaalle.. aion olla n,1,5vuotta kotona ja hetkeksi töihin ja sit aikuiskoulutukseen.. vanhassa työssä en halua olla kuin pari kk maksimissaan koska en halua olla koko ajan töissä.. eli ei sinänsä oo väliä jäänkö jo varhennetulle :) ja jos tähän malliin selkä ja lonkkakivut jatkuu niin oon jo ennen varhennettuakin saikulla. ja meillä aina pula vuorojen tekijöistä niin en osaa jättää pulaankaan siellä koko porukkaa.. jään mieluummin ajoissa. ei sitä nyt oo vielä päätetty varmaksi.. enemmän rahaa saan jos jäänkin vasta 24.12.. mutta saapi nährä:)

Tänään valkkaileen vauvan huoneeseen tapettia.. Ihastuin muumi tapettiin mikä on todella neutraali ei mikään värillinen.. :heart:

Jane & Viltsu 16+0 :heart: :heart: :heart:
 
Merkkaus vaan.

Ja toteamus. Pahoinvointi taitaa olla historiaa!! B) Kyllä on mukavaa.

May & PikkuTassu 12+3

Niin juu. Näin kamalaa painajaista jo toistamiseen samasta asiasta. Eli näin unta että neuvolasta soitettiin ja sanottiin, että huonoja uutisia ja että voitteko tulla täällä käymään. Kyse oli siis siitä np-ultraan kuuluvasta veriseulasta. Perkele, miksi tollaset unet tulevat pelottelemaan mua?! :kieh: :kieh:
 
Tsemppiä kaikille ultraan menijöille! :flower:

Täällä hyviä kuulumisia saatiin neuvolalääkäristä. :heart: Kaikki on siis hyvin. =) Ja mikä ihaninta, pikkuisen sydänäänet löytyi heti ja kuulu oikein mukavasti. :heart: Syke oli 160/min ja kuului myös hauskasti, kun vauva liikuskeli siellä ja muljahteli. :D Verenpainetta ei otettu (!!?) koska terkkari sanoi että alkuraskaudessa se ei yleensä nouse eikä muutenkaan vaikuta... Paino oli noussut n. kilon viime kerrasta. Ja kaikki verikoevastaukset oli negatiiviset (HIV ym) samoin veriryhmävasta-aineet. Seuraava neuvola on sit 16.9. jolloin viikkoja jotain 18+

Tilasin äsken sen bola-korun ja sit löytyi myös sellainen aivan ihana uniliina vauvalle joka mun oli kans pakko tilata! Vauvan saa käärittyä kapaloon siihen helposti. :)

Pian kutsuu työt, iltavuoroon, huoh...

~ Merve & Helmi 14+1
 
santulle Tervetuloa! Onnittelut luomuvauvasta, varmasti tuntuu ihanalta :)
May85 Onnittelut pahoinvoinnin taltuttamisesta! :D Se on kyllä ihana tunne, kun tulee oikea nälkä eikä ole palaa kurkussa koko ajan.

Mä tilasin jo aikoja sitten sen Vau:n vauvakirjan ja olen sitä täytellyt niiltä osin miltä on voinut. Tykkään tosi paljon, vaikka kansi onkin vaaleansininen, mutta eihän meillä ainakaan mitään värirasisteja olla vaikka vauva olisikin tyttö :D Bola-koruja kuolaan edelleen, sellaisen tahdon kyllä, mutta nyt ei rahatilanne anna myöten. Eikä vauvan kuulokaan kehity ennenkuin joskus viikolla 20, niin eipä ole kiire.

Töistä sen verran, että mulla on suht rankka fyysinen duuni eläinten parissa ja ajattelin, olotilan mukaan, pyytää saikkua viimeiset pari viikkoa ja jäädä äitiyslomalle 30 päivää ennen LA:a. En kuitenkaan pysty lattioilla kyykkimään ja seiniä pesemään enää noin pitkällä. Tai mistä sitä tietää, jos pystynkin :D
 
Nt-ultra takana päin ja kaikki hyvin, turvotusta oli 0,8 eli normi luvuissa pysyttiin. Kätilö sanoi että vilkas yksilö mun masussa ainakin kellii kun heilui kuin heinämies kokoaika ja potki ja heilutteli käsiään ja pää keikkui kuin mikäkin :heart: Meuvolan laskujen mukaan mennään 12+2 viikoilla tänään ja saman päivän antoivat sairaalassakin. Nyt tämä on sitten vihdoin totta, nyt mä uskallan jo ajatella pidemmälle eteenpäin :) B) Mies heti ultran jälkeen sanoi että nyt käydään sitten kanttiinissa juomassa pulla kaffit tämän kunniaksi :heart:
Kätilö sanoi myös, että mulla istukka sijaitsee ilmeisesti aika takana joka tarkoittaa kuulemma sitä että voin alata aika aikaisessa vaiheessa tuntemaan potkuja.

Sasuma ja taapero 12+2
 
Ehkä mä sitten luotan siihen, että osaan vauvan pukea ja muutenki siitä huolehtia.. Kai. :D

Vähänkö en älynny kysyä missä mun istukka on. Tais se sanoa että "tuossa on istukka", mutta ei sitä missä kohtaa se on. Pitää seuraavassa ultrassa tiedustella. Vähän alkaa nyt raastamaan se, ettei oikeastaan tiedä miten möyriäisellä menee.. Seuraavaan neuvolaan on vielä kuukausi ja saman verran melkeinpä siihen ultraanki.. Olis se kiva tosiaan vähän vaikka sydänääniä kuunnella, ku ei tunnu oikeastaan yhtään miltään erikoiselta. Välillä tulee mieleen et kasvaakohan se edes ku ei näy eikä tunnu.. Tai jos mä vaan erehdyin jossain vaiheessa.
 
:heart: :heart: :heart:

Ultrakuulumisia myös täältä, hyviä sellaisia!
Olihan se jännää istua siellä odotustilassa, kun kello läheni vastaanottoaikaa niin ei meinannut pysyä enää lehtikään kädessä ja sydän hakkasi miljoonaa.. Mutta masusta löytyi virkeä vauveli, tosin paljon isompi kuin mun viimeisten menkkojen arvio lupasi (kun tämähän oli vähän ylläri meille koko raskaus), joten ipanalla olikin ikää jo 14+0 :heart: Niskaturvotus mitattiin kuitenkin, 1,7mm, ja 1:100 000 saatiin riskiluvuksi. Istukka takaseinässä.

Eli mulla muuttuu nyt laskettu aika, uuden, 15.2. voi päivittää etusivulle kun ehtii, kiitos
=)

Olipa helpotus kuulla hyviä uutisia, lokakuun 6. sitten rakenneultraan.

Onnea myös Sasumalle ultrakuulumisista (piti varmaan onnitella joitain muitakin, mutta en nyt muista ketä! Onnea kaikille tasapuolisesti :) ) ja tervetuloa uusille pinoon!

neitiniisku ja pienistäpienin 14+0
:heart:
 
Naneni: Onko sulla se vauvakirja, missä on niitä tähtiä kannessa? Kannen sisäpuolella on yläreunassa sisäänmenoaukko ja sen sinisen lapun takana on vaaleanpunainen lappu. Jos siis on kyseessä sama kirja.

Mä käyn täällä ihan liian ahkerasti tänään, mutta ehkä se ei haittaa. Ihanaa kun on taas vähän viileämmät ilmat, tekee taas mieli juoda teetä pitkin päivää.
 
Mulla istukka oli kohdun pohjassa (jossakin)..? mietin vieläkin että mitenköhän se vaikuttaa sit synnytykseen ja voikohan sen paikka siirtyä vielä kuitenkin vähän ylemmäs? Se varmaan aiheutti alussa sitä vuotoakin.. Kaikilla tuntuu olevan joko taka tai etuseinässä..

Mä toivon kans ettei olis viime vuoden pakkasia kun eihän sitä sitten vois käydä ollenkaan ulkona pitkään aikaan..

Hyvä vaan kun jaksat/te kirjotella paljon, mä ainaski tykkään lukea tätä palstaa, mies ku ei juuri oo kotona eikä näistä asioista viiti purkaa aina samoille tutuille.

Mulle on tullu vähän stressiä syömisestä kun tuntuu ettei tule syötyä tarpeeks terveellisesti. Työpäivän jälkeen on yhtä tervan juontia alkaa esim. keittämään perunoita ja siihen jotain lisuketta, salaattia jne... Pitäis ottaa vaan niskasta kiinni ja tehdä vaikka illalla valmiiks aina jotain "kunnon" ruokaa.

tytti & vaavi 16+0
 
Ihan pikaisesti pakko kommentoida tota vaunun suuaukon eteen harson laittamista... Keväällä kun pihalla oli ihan muutama plus aste, niin työnsin oman pääni sinne vaunuihin, kun Saralle jotain juttelin ja pusun annoin. Oli meinaa hivenen kuuma ja tunkkainen ilma siellä, vaikka lämmintä ei juurikaan ollut. Et ei todellakaan ole mulle ikinä tullut mieleen harsoa siihen eteen laittaa.. Jos aurinko on paistanut suoraan vaunuihin, meidän vaunuissa on heitto aisa, mullä tilanteen saa erittäin näppärästi korjattua. Noh, kukin tyylillään tässäkin asiassa.

Missah ja Jalle 16+6
 
Kerrankin olen omahyväinen a kirjotan vain isestäni! sain ihan mahtavia uutisia! ÄITINI lupasi maksaa ouolet 4D ultrasta!!! joten me päästään nyt käymään sellaisessakin!! :) HUIMAA :) Oon niin innoissani! :) Mitä hintoja PK-Seudulla käyville on sanottu muute phelimessa noista 4d ultrista? :)
 
huomenta :)
OIkein paljon onnea taas kaikille ihanasti ultrakuulumisista :)

Naneni sielä takana tosiaan löytyy myös vaaleanpunainen lehtinen :)

Eilen oli lääkäri neuvola ja siellä tehtiin taas sisätutkimus niinkuin ultrassakin ja kaikki oli oikein hyvin ja pienen sydämen syke oli 156/min oli kyllä ihanan kuuloista ja se kun kääntyili niin kuului vain polskintaa :heart:

Happynow ja muru 12+6 :heart:
 
baby butterfly :flower: kiva kun pääset 4d ultraan, mie selvitin että tässä meillä lähin mahdollisuus 4D:hen on 100 kilometrin päässä! :D

Np-ultrassa turvotus oli 0,8 eli ok :9 vauva niiin kovasti helui ja vaihteli asentoa että ei meinannu saada sivukuvaa.

Välillä kätilö paino niin kovaa että kipeää kävi, ja mie olen varonu ettei huosut purista yms. ettei vauvalle satu mitään, mutta ei se ihan niin taida mennä :D :D


kilu ja katkis 12+5
 
BB Itse olen menossa Femedaan syyskuun lopulla ja sieltä sanoivat, että jos menee viimeistään rv 24 4D:stä saa Kela-korvauksen jolloin maksettavaksi jäisi n. 170 euroa. Muuten se maksaisi n. 230 euroa.
Sitä vaan ihmettelin kun etsin noita lääkärikeskuksia jossa noita ultria tehdään, että niitä ei tehtäisi kuin lääkärin lähetteellä jos on epäilys siitä, että vauvalla olisi joku rakenteellinen vika. Tiedä sitten onko se totta vai ei...

Huomenna aamulla olisi sitten toinen neuvola. Jos siellä kuuluisi sitten sydänäänet kun kertaakaan niitä en ole kuullut :( Tulen sitten päivittelemään tänne kuulumisia uudelleen.

Minnis ja Masuasukki 16+0
 
Onnea ihanista ultrauutisista niitä saaneille :heart:

sinizii: mä en myöskään tajunnut kysyä että missä mun istukka on, vaikka se ultraaja sanoi että "tossa on istukka" :D

ON: Täällä on alkanut tuntua nipistelyjä ja pientä polttelua välillä masussa. Pingottuneisuutta löytyy myös, etenkin iltapäivästä lähtien. Kyllä siellä jotain tapahtuu :)

pokemoni & myttynen 13+1
 
heissan,
mulla oli eilen neuvolalääkäri ja ei siellä tosiaan mitään ihmeellistä tehty. hieman juttelua ja sisätutkimus. sydänääniä ei saanut kuuluviin mutta kone kyllä löysi ne, joten kyllä siellä kuulemma joku on !
muutoin ei kummempaa...

mie ja pömppis 13+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! Jokos kohta alkaa kaikilla se nt-ultra olla ohi?

kaks plus 5 meilläkään ei sydänääniä lääkäri saanut kuuluviin 12+4 (muistaakseni), mutta lukemat näkyi siinä näytöllä ja seuraavana päivänä ultrassa sitten kuultiin äänet ja nähtiin pikkuinen. On se vaan niin ihana tunne :)

nelli & mytty 14+4
 
Sydänäänistä: ei mullakaan viimeks neuvolassa kuultu. Oli kuitenkin jo 14+6 menossa. :) Mutta mulla on onneksi tuo kotidoppler, jolla oon sen jälkeen koitellu ja tänään sain kyllä niin selkeästi kuuluviin, ettei mitään epäilystä. B) Ens viikolle ois neuvolaan vasta tuon asian tiimoilta tarkistusaika.

T. kärppä ja toukkis 15+1
 

Yhteistyössä