Helmikuiset 2023

Taas hieman huolenaiheita menin tänään syömään (vahingossa) pienen määrän kylmäsavulohta. Oli sellaisessa patongissa pieneksi pilkottuna täytteessä. Ehdin syödä 1/3, kun huomasin asia. Nyt sitten taas pelottaa se, että saa listerian varmaan jo kolme tuntia googlettanut ja pelko kasvaa, kun pienikin määrä voi ilmeisesti vaikuttaa ja vaikka söinkin varmasti aika minimaalisen vähän. Patongissa oli siis myös ihan kypsää lohta päällä enkä siksi hoksannut koko asiaa. Vitsi ku harmittaa, loma alkaa, mutta nyt se kuluu vaan murehtiessa
Listerioosin saaminen on todella todella harvinaista, että yritä olla huoleti 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: Mardolly
Taas hieman huolenaiheita menin tänään syömään (vahingossa) pienen määrän kylmäsavulohta. Oli sellaisessa patongissa pieneksi pilkottuna täytteessä. Ehdin syödä 1/3, kun huomasin asia. Nyt sitten taas pelottaa se, että saa listerian varmaan jo kolme tuntia googlettanut ja pelko kasvaa, kun pienikin määrä voi ilmeisesti vaikuttaa ja vaikka söinkin varmasti aika minimaalisen vähän. Patongissa oli siis myös ihan kypsää lohta päällä enkä siksi hoksannut koko asiaa. Vitsi ku harmittaa, loma alkaa, mutta nyt se kuluu vaan murehtiessa
Listerian riski on tosi pieni, joten turha tollasta on jälkikäteen miettiä. Tosiaan monissa maissa suositukset vaihtelee ja monet Suomessa (minimaalisen) listeriariskin takia kielletyt ruoat on muualla ihan sallittuja. Listeria on niin harvinainen, että kun sitä jostain ruoast löytyy ylittyy uutiskynnys. Suomessa nämä ylitiukat rajoitukset aiheuttaa mun mielestä usein vähän turhaan stressiä raskaana oleville.
 
  • Tykkää
Reactions: Mardolly
Kiitos Vierailija, @Mirkkuli26 ja @taatelinen vastauksista 😊 huippua, että on tällainen paikka, jossa saa kertoa omista huolistaan!

Sitä menee niin solmuun, kun tutkii nettiä ja lukee. Ei sitä turhaan varoitella ettei kannattaisi koko aikaa Googlen äärellä pysyä. 😅 hullua on vielä sekin, että alkaa uskoa keskusteluja todeksi, vaikka itselläni muuten (ja jo ihan työnkin puolesta) on luotettava aina tieteeseen perustuvaan tietoon. Yhdessä keskustelussa oli eräälle sanonut lääkäri, että suurin osa keskenmenoista johtuu siitä, että odottaja on saanut listerioosin. Mutta näitä ei vaan tutkita vielä niin varhaisissa keskenmenoissa. (Tuli mieleen, että miten tämä lääkäri asiasta tiesi niin varmasti, jos ei edes ole tutkimustietoa taustalla?.)

Ja ihan totta @taatelinen, itselläni on muutenkin (valitettavasti) taipumusta katastrofiajatteluun ja tuntuu, että suhtaudun lähes hysteerisesti näihin ruokarajoituksiin etten vaan aiheuttaisi keskenmenoa. Googlettamalla kun tulee aina mitä kaikkea minkäkin ruoka-aineen haittavaikutuksista eikä oikein missään mainita edes sitä, että riski on kuitenkin pieni. Tällä tarkoitan esim. tätä listeriaan liittyvää. Ainoastaan Helsingin sivuilta löysin yhden kohdan, jossa sanottiin, että riski listeriaan on kuitenkin pieni, vaikka olisi syönyt jotain kiellettyä. Mielestäni odottajat kaipaisivat myös rauhoittelua ja lohdutusta - en usko, että olen ainoa, joka on syönyt vahingossa jotain kiellettyä.

Täällä alkoi tänään rv 10. Etova olo on jo hieman vähentynyt ja eilen oli ensimmäinen neuvolakin! Vatsa ei toimi kovin kunnolla ja se on ärsyttävää, koska aiheuttaa vatsakipua. 😬 rintojen arkuus alkoi vähenemään jo rv 7+6 aikoihin, katosi päiväksi kokonaan pois. (Tämäkin aiheutti hieman paniikkia, kun menin lukemaan taas juttuja netistä 😅.) sen jälkeen on ollut aaltoillen vähän enemmän ja vähemmän arat. Eilen illalla ei ollu enää yhtään arat ja tänäänkin ainoastaan rintsikoiden kanssa ihan minimaalisen, mutta jotenkin olen pysynyt nyt suhteellisen rauhallisena asian suhteen. Hieman harmittaa, että täällä päin ensimmäinen ultra on vasta rv 13+0 alkaen eli vielä on odotettavaa useampi viikko. Kai se on vaan luotettava siihen, että pikkuinen siellä on?
Mukavaa lauantaita kaikille!
 
Tämä päivä mennyt niin valtavan pahoinvoinnin kanssa, ettei tosikaan. Huomenna pitäisi iltavuoroon suoriutua, täytyy toivoa että huomenna olisi parempi olo
Onko teillä vinkkivitosia pahoinvointiin? En ole oikein toimivaa keinoa löytänyt, ei auta napostelu tai muukaan. Paikallaan makaaminen on tällä hetkellä paras 😁
 
Tämä päivä mennyt niin valtavan pahoinvoinnin kanssa, ettei tosikaan. Huomenna pitäisi iltavuoroon suoriutua, täytyy toivoa että huomenna olisi parempi olo
Onko teillä vinkkivitosia pahoinvointiin? En ole oikein toimivaa keinoa löytänyt, ei auta napostelu tai muukaan. Paikallaan makaaminen on tällä hetkellä paras
Mulla auttaa jatkuva syöminen. Esikoisesta pahoinvointi oli next level, siihen ei auttanut mikään. Yritä levätä ja nukkua ❤ Ja juoda!
 
vierailija
Hei! Tulen nyt etsimään vertaistukea täältä. Meillä on laskettu aika helmikuun puolessa välissä, ja olen jo ihan loppu olemaan raskaana. Olen itkenyt nyt kolme päivää putkeen. Minulla on jatkuva paha olo ja väsymys, nukun tuntien päiväunia.

Tuntuu että kaikki normaalit hauskat asiat, kuten kiipeilypuistot, kesälle suunniteltu kulinarismimatka Etelä-Eurooppaan, kamppailulajit ja muut mistä tykkään on kielletty. Vaeltamisesta on tullut epämukavaa kun hyttysmyrkyt on kielletty. Huvipuistopäivästä piti keksiä tekosyitä, kun en halunnut kutsuville vielä kertoa. Heinäkuun festareille ei taida olla menemistä väsymyksen takia ja koska tupakansavu kaukaakin alkaa oksettaa.

Yksi minulle iso ja vaikea juttu on hiusten värjäys (harmaannun, ja miten ihmeessä selitän töissä että en ole enää tummatukkainen vaan loman jäljeen 10 cm juurikasvulla siellä tai harmailla raidoilla)? En halua kertoa töissä vielä, ja minun pitäisi olla siistin näköinen, asiakasedustusta sisältävä asiantuntijatyö.

Pelkään koko ajan toksoplasmoosia enkä osaa ollenkaan näitä ruokajuttuja muutenkaan. Leivoin kakkua ja maistoin ajatuksissani taikinaa, jossa on raakaa kananmunaa. Sitten googlasin, ja tajusin, että majoneesejakaan ei voi syödä toksoplasman takia. Olen syönyt, koska ne eivät olleet siinä ohjeessa jotka neuvolan täti käski katsoa kun soitin sinne. Olen käynyt jo kerran ne kokeet kun olin syönyt kaikkea vielä kielletympää aluksi. En kehtaa enää kysyä uudestaan.

Eka neuvola on vasta ensi viikolla. Tämä on ollut nyt kuukauden ihan hirveää räpiköintiä, en osaa ollenkaan eikä tästä tule yhtään mitään. Olen jo nyt ihan loppu, enkä tiedä miten pärjään siihen asti että saan muksun ulos ja voin alkaa elää vähän normaalimmin taas.

Ehkä tarvitsen nyt vähön näköaloja ja vertaistukea?
 
vierailija
Moi vierailija! En tiedä onko tästä apua, mutta itse väsymyksessä ja pahoinvoinnissa (la helmikuussa) lohduttaudun sillä, että todennäköisesti jo melko pian osa alkuraskauden oireista alkaa helpottaa. Saa ehkä paremmin nukuttua, ja pahoinvointi ja väsymys helpottaa. Ensimmäisessä raskaudessa alun jälkeen oli tosi mukavaa, energistä oloa melko pitkälle. Ehkä viimeinen kuukausi oli taas tukala. Olot voi vaihdella päivänkin mukaan. ❤
 
Hei! Tulen nyt etsimään vertaistukea täältä. Meillä on laskettu aika helmikuun puolessa välissä, ja olen jo ihan loppu olemaan raskaana. Olen itkenyt nyt kolme päivää putkeen. Minulla on jatkuva paha olo ja väsymys, nukun tuntien päiväunia.

Tuntuu että kaikki normaalit hauskat asiat, kuten kiipeilypuistot, kesälle suunniteltu kulinarismimatka Etelä-Eurooppaan, kamppailulajit ja muut mistä tykkään on kielletty. Vaeltamisesta on tullut epämukavaa kun hyttysmyrkyt on kielletty. Huvipuistopäivästä piti keksiä tekosyitä, kun en halunnut kutsuville vielä kertoa. Heinäkuun festareille ei taida olla menemistä väsymyksen takia ja koska tupakansavu kaukaakin alkaa oksettaa.

Yksi minulle iso ja vaikea juttu on hiusten värjäys (harmaannun, ja miten ihmeessä selitän töissä että en ole enää tummatukkainen vaan loman jäljeen 10 cm juurikasvulla siellä tai harmailla raidoilla)? En halua kertoa töissä vielä, ja minun pitäisi olla siistin näköinen, asiakasedustusta sisältävä asiantuntijatyö.

Pelkään koko ajan toksoplasmoosia enkä osaa ollenkaan näitä ruokajuttuja muutenkaan. Leivoin kakkua ja maistoin ajatuksissani taikinaa, jossa on raakaa kananmunaa. Sitten googlasin, ja tajusin, että majoneesejakaan ei voi syödä toksoplasman takia. Olen syönyt, koska ne eivät olleet siinä ohjeessa jotka neuvolan täti käski katsoa kun soitin sinne. Olen käynyt jo kerran ne kokeet kun olin syönyt kaikkea vielä kielletympää aluksi. En kehtaa enää kysyä uudestaan.

Eka neuvola on vasta ensi viikolla. Tämä on ollut nyt kuukauden ihan hirveää räpiköintiä, en osaa ollenkaan eikä tästä tule yhtään mitään. Olen jo nyt ihan loppu, enkä tiedä miten pärjään siihen asti että saan muksun ulos ja voin alkaa elää vähän normaalimmin taas.

Ehkä tarvitsen nyt vähön näköaloja ja vertaistukea?
Täällä myös turhauttaa paljon raskauteen liittyvät olot ja rajoitukset. Enimmillä pahoinvointi ja väsymys kyllä helpottavat ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, että siltä osin en ole ihan niin huolissaan.

Itsellä sama ongelma hiusten kanssa ja se ärsyttää ehkä eniten. Olen miettinyt saisiko esimerkiksi raitoja laitettua niin, että väri ei koskisi hiuspohjaan. Raidat voisivat ehkä häivyttää tummissa hiuksissa näkyviä harmaita. Mutta en tiedä, kai se pitää vaan hyväksyä, että näyttää vanhalta ja suttuiselta raskauden ajan 😕 Ruokarajoitukset ärsyttävät myös ihan suunnattomasti. Kaikki omat lempiruoat ja herkut on käytännössä kielletty. En osaa oikein mitenkään auttaa tai lohduttaa, mutta et ole yksin harmituksen kanssa.
 
Täällä myös turhauttaa paljon raskauteen liittyvät olot ja rajoitukset. Enimmillä pahoinvointi ja väsymys kyllä helpottavat ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, että siltä osin en ole ihan niin huolissaan.

Itsellä sama ongelma hiusten kanssa ja se ärsyttää ehkä eniten. Olen miettinyt saisiko esimerkiksi raitoja laitettua niin, että väri ei koskisi hiuspohjaan. Raidat voisivat ehkä häivyttää tummissa hiuksissa näkyviä harmaita. Mutta en tiedä, kai se pitää vaan hyväksyä, että näyttää vanhalta ja suttuiselta raskauden ajan Ruokarajoitukset ärsyttävät myös ihan suunnattomasti. Kaikki omat lempiruoat ja herkut on käytännössä kielletty. En osaa oikein mitenkään auttaa tai lohduttaa, mutta et ole yksin harmituksen kanssa.
Pakko tulla taas huutelee 🙈🤭 Mutta siis ite kävin laittamassa raidat alkuraskaudessa, tais olla joku rv8. Kun olin jo varannut ennen kun tiesin raskaudesta. Kysyin vähän kampaajan mielipidettä (vaikka tottakai itse tekee päätöksen) ja sanoi, ettei raidoissa pitäis olla mitään, kun ei ne tosiaan sinne päänahkaan osu eikä mitenkään maagisesti siirry hiuksista. Ei laittanut sit ees sävytettä, mikä ois mennyt päänahkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: taatelinen
Hei! Tulen nyt etsimään vertaistukea täältä. Meillä on laskettu aika helmikuun puolessa välissä, ja olen jo ihan loppu olemaan raskaana. Olen itkenyt nyt kolme päivää putkeen. Minulla on jatkuva paha olo ja väsymys, nukun tuntien päiväunia.

Tuntuu että kaikki normaalit hauskat asiat, kuten kiipeilypuistot, kesälle suunniteltu kulinarismimatka Etelä-Eurooppaan, kamppailulajit ja muut mistä tykkään on kielletty. Vaeltamisesta on tullut epämukavaa kun hyttysmyrkyt on kielletty. Huvipuistopäivästä piti keksiä tekosyitä, kun en halunnut kutsuville vielä kertoa. Heinäkuun festareille ei taida olla menemistä väsymyksen takia ja koska tupakansavu kaukaakin alkaa oksettaa.

Yksi minulle iso ja vaikea juttu on hiusten värjäys (harmaannun, ja miten ihmeessä selitän töissä että en ole enää tummatukkainen vaan loman jäljeen 10 cm juurikasvulla siellä tai harmailla raidoilla)? En halua kertoa töissä vielä, ja minun pitäisi olla siistin näköinen, asiakasedustusta sisältävä asiantuntijatyö.

Pelkään koko ajan toksoplasmoosia enkä osaa ollenkaan näitä ruokajuttuja muutenkaan. Leivoin kakkua ja maistoin ajatuksissani taikinaa, jossa on raakaa kananmunaa. Sitten googlasin, ja tajusin, että majoneesejakaan ei voi syödä toksoplasman takia. Olen syönyt, koska ne eivät olleet siinä ohjeessa jotka neuvolan täti käski katsoa kun soitin sinne. Olen käynyt jo kerran ne kokeet kun olin syönyt kaikkea vielä kielletympää aluksi. En kehtaa enää kysyä uudestaan.

Eka neuvola on vasta ensi viikolla. Tämä on ollut nyt kuukauden ihan hirveää räpiköintiä, en osaa ollenkaan eikä tästä tule yhtään mitään. Olen jo nyt ihan loppu, enkä tiedä miten pärjään siihen asti että saan muksun ulos ja voin alkaa elää vähän normaalimmin taas.

Ehkä tarvitsen nyt vähön näköaloja ja vertaistukea?
Hiusten värjäyksestä: itse olen koittanut venyttää omien hiusten värjäystä toiselle kolmannekselle. Nyt menossa 9+4, eli kuukauden verran pitäisi vielä odotella. Juurikasvua on. En tiedä olisiko joku suoraväri vähän parempi, niissä kai vähemmän kemikaaleja? Kampaaja varmaan osaa neuvoa tässä. Raidat on yksi vaihtoehto.

Ruokajutuista. Mä oon noudattanut sitä listaa jonka sain neuvolasta, eikä siinä muistaakseni mainittu mitään raa’asta kananmunasta. Luulisi sen siinä olevan jos se olisi niin kriittinen, vaikka Google muuta sanookin.

Ymmärrän, että ahdistaa ja varsinkin kun neuvola vasta tulossa niin eihän se helpota. Toivottavasti voisit sinne asti olla liikaa stressaamatta ja saisit sieltä sitten mielenrauhaa ja tsemppejä ❤
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Hiusten värjäyksestä: itse olen koittanut venyttää omien hiusten värjäystä toiselle kolmannekselle. Nyt menossa 9+4, eli kuukauden verran pitäisi vielä odotella. Juurikasvua on. En tiedä olisiko joku suoraväri vähän parempi, niissä kai vähemmän kemikaaleja? Kampaaja varmaan osaa neuvoa tässä. Raidat on yksi vaihtoehto.

Ruokajutuista. Mä oon noudattanut sitä listaa jonka sain neuvolasta, eikä siinä muistaakseni mainittu mitään raa’asta kananmunasta. Luulisi sen siinä olevan jos se olisi niin kriittinen, vaikka Google muuta sanookin.

Ymmärrän, että ahdistaa ja varsinkin kun neuvola vasta tulossa niin eihän se helpota. Toivottavasti voisit sinne asti olla liikaa stressaamatta ja saisit sieltä sitten mielenrauhaa ja tsemppejä
Ja sitä piti vielä sanoa että itse aion siis mennä kyllä kampaajalle mutta aion kertoa kampaajalle raskaudesta ja kysyä vaihtoehtoja - esim jos olisi mahdollista värjätä juurikasvukin niin ettei väriaine kuitenkaan osu päänahkaan esim folion avulla, jos jää vaikka 1 cm tyvestä värjäämättä niin se on täysin ok.
 
Mulla on seuraava kampaaja varattu, raidoilla mennään. Potuttaa täälläkin jos koko kesäloma menee pahoinvoinnissa.

Täällä 7+2. Herään joka yö vessaan ja syömään. Sit ei tuu enää uni ja valvon monta tuntia. Nukahdan kun pitäis nousta ja jos en jatka unia niin iskee karmea olo. ~1/2 päivästä on siedettävämpi olo, se alkaa yleensä iltapäivällä. Syödä pitää vähintään kerran tunnissa, muuten tulee huono olo. Elokuussa helpottanee 😇🙏

Oon alkanut harkita fb-ryhmää, mutta en taida vielä uskaltaa 🙈 Käyköhän siellä kova kuhina jo? 🤔
 
Mulla on seuraava kampaaja varattu, raidoilla mennään. Potuttaa täälläkin jos koko kesäloma menee pahoinvoinnissa.

Täällä 7+2. Herään joka yö vessaan ja syömään. Sit ei tuu enää uni ja valvon monta tuntia. Nukahdan kun pitäis nousta ja jos en jatka unia niin iskee karmea olo. ~1/2 päivästä on siedettävämpi olo, se alkaa yleensä iltapäivällä. Syödä pitää vähintään kerran tunnissa, muuten tulee huono olo. Elokuussa helpottanee

Oon alkanut harkita fb-ryhmää, mutta en taida vielä uskaltaa Käyköhän siellä kova kuhina jo?
Täälläkin houkuttelee fb-ryhmä, mutta vielä en uskalla liittyä. Mä en välttämättä ole menossa ollenkaan varhaisultraan ja täällä ei ole ultraa neuvolassa, niin vasta nt-ultrassa pääsisi varmistamaan, että joku on oikeasti kyydissä. Toivoisin fb-ryhmään pääsevän vielä nt-ultran jälkeen, tällöin liityin myös esikoisesta fb-ryhmään. Silloin muistaakseni sovittiinkin, että ryhmä menee kiinni sen jälkeen kun kaikilla oli ollut nt-ultra.
 
Hei! Tulen nyt etsimään vertaistukea täältä. Meillä on laskettu aika helmikuun puolessa välissä, ja olen jo ihan loppu olemaan raskaana. Olen itkenyt nyt kolme päivää putkeen. Minulla on jatkuva paha olo ja väsymys, nukun tuntien päiväunia.

Tuntuu että kaikki normaalit hauskat asiat, kuten kiipeilypuistot, kesälle suunniteltu kulinarismimatka Etelä-Eurooppaan, kamppailulajit ja muut mistä tykkään on kielletty. Vaeltamisesta on tullut epämukavaa kun hyttysmyrkyt on kielletty. Huvipuistopäivästä piti keksiä tekosyitä, kun en halunnut kutsuville vielä kertoa. Heinäkuun festareille ei taida olla menemistä väsymyksen takia ja koska tupakansavu kaukaakin alkaa oksettaa.

Yksi minulle iso ja vaikea juttu on hiusten värjäys (harmaannun, ja miten ihmeessä selitän töissä että en ole enää tummatukkainen vaan loman jäljeen 10 cm juurikasvulla siellä tai harmailla raidoilla)? En halua kertoa töissä vielä, ja minun pitäisi olla siistin näköinen, asiakasedustusta sisältävä asiantuntijatyö.

Pelkään koko ajan toksoplasmoosia enkä osaa ollenkaan näitä ruokajuttuja muutenkaan. Leivoin kakkua ja maistoin ajatuksissani taikinaa, jossa on raakaa kananmunaa. Sitten googlasin, ja tajusin, että majoneesejakaan ei voi syödä toksoplasman takia. Olen syönyt, koska ne eivät olleet siinä ohjeessa jotka neuvolan täti käski katsoa kun soitin sinne. Olen käynyt jo kerran ne kokeet kun olin syönyt kaikkea vielä kielletympää aluksi. En kehtaa enää kysyä uudestaan.

Eka neuvola on vasta ensi viikolla. Tämä on ollut nyt kuukauden ihan hirveää räpiköintiä, en osaa ollenkaan eikä tästä tule yhtään mitään. Olen jo nyt ihan loppu, enkä tiedä miten pärjään siihen asti että saan muksun ulos ja voin alkaa elää vähän normaalimmin taas.

Ehkä tarvitsen nyt vähön näköaloja ja vertaistukea?
Itselle ainakin jo pelkästään se, että tein positiivisen raskaustestin aiheutti niin paljon eri tunteita. Vaikka vauva todellakin on toivottu ja haluttu, niin parin päivän päästä alkoi pelottaa kaikki uusi ja kuinka elämä tulee muuttumaan ihan jo raskauden ja siihen liittyvien asioiden puolesta. Monet munkin lempiruuista on nyt kielletty, tietyt tapahtumat ja aktiviteetit jää varmasti välistä. Siihen lisäksi vielä kaikki tämä etova olo (ei voi edes tiskikonetta täyttää, kun lentää oksennus), en ole jaksanut samalla tavalla siivota kotona ja moni kiva asia on nyt jäänyt välistä. Ensi viikolla alkaa lomareissu, mutta rehellisesti sanottuna pelottaa mennä junalla, kun ei tiedä onko kuinka huono olo vielä silloin. Onneksi alkaa jo hieman helpottaa sekin eikä tarvitse olla koko aikaa syömässä jotain pientä ettei huono olo iske. Harmittaa sekin, että sopivan ruokapaikan etsiminen lomailun aikana on loppujen lopuksi haastavaa. Vasta kävin loman kunniaksi syömässä kanakorin ja olin jo valinnut dipinkin siihen. Sitten yhtäkkiä tajusin kysyä, että onko siinä (ja kaikissa muissa dipeissä) kananmunaa ja tarjoilija vastasi myöntävästi. Heillä ei ollut yhtäkään sopivaa dippiä, joten jouduin sitten ottamaan vain ketsuppia ruuan kanssa.

Hiukset kävin itse värjäämässä raidoilla juuri ennen raskautta ja olen lukenut, että se voisi olla turvallinen vaihtoehto, kun ei tosiaan väri kosketa päänahkaa.

Mä yritän lohduttautua itse sillä, että ensimmäisen kolmanneksen jälkeen olo todennäköisesti helpottaa. Ja uskon, että raskaana olemiseenkin tottuu jossain vaiheessa! Pitää olla armollinen itselle ja antaa aikaa - onhan tämä niin erilaista ja uutta. Ainakin itselläni näitä fiiliksiä, koska kyseessä ensimmäinen raskaus, ja luonnollisesti elämä tulee muuttumaan paljon, kun vauva syntyy.
 
Suurin osa kauppojen majoneeseista yms. mitkä sisältää kananmunaa, on tehty pastöroidusta munavalmisteesta/jauheista. Kyllä niitä voi syödä! Jos sisältää raakaa kananmunaa, silloin ei suositella. Kotimaisissa munissa salmonella on erittäin harvinaista, enkä stressaisi turhaan jos vaikka vahingossa maistaa raakaa kakkutaikinaa 😁
 
Täällä on eletty varsinaista tunteiden vuoristorataa viimiset pari päivää.
Sunnuntaina holahti verta reippaasti hyytymien kera pyttyyn ja sen jälkeen on surtu keskenmenoa. Kaikki vuoto loppui tuohon yhteen kertaan, ainoastaan pyyhkiessä ruskeaa vuotoa tuli sitten su ilta ja maanantain.
Tänään oli ultra, joka oli varattu raskauden varmistamiseksi ja nyt tarkotus oli kattoa, että kohtu tyhjentynyt hyvin. Katinkontit, siellä pienen tyypin sydän sykki niin vimmatusti ❤ ruskea tuhruvuoto johtuu kohdussa olevasta pienestä hematoomasta, mikä siellä oman aikansa vuotelee pois.

Mutta pääasia on, että tyyppi vastaa viikkoja 7+1, ja kaikki on oikein hyvin ❤

Fb-ryhmään minäkin sitten nt-ultran jälkeen olisin halukas liittymään.
 
Täällä on eletty varsinaista tunteiden vuoristorataa viimiset pari päivää.
Sunnuntaina holahti verta reippaasti hyytymien kera pyttyyn ja sen jälkeen on surtu keskenmenoa. Kaikki vuoto loppui tuohon yhteen kertaan, ainoastaan pyyhkiessä ruskeaa vuotoa tuli sitten su ilta ja maanantain.
Tänään oli ultra, joka oli varattu raskauden varmistamiseksi ja nyt tarkotus oli kattoa, että kohtu tyhjentynyt hyvin. Katinkontit, siellä pienen tyypin sydän sykki niin vimmatusti ruskea tuhruvuoto johtuu kohdussa olevasta pienestä hematoomasta, mikä siellä oman aikansa vuotelee pois.

Mutta pääasia on, että tyyppi vastaa viikkoja 7+1, ja kaikki on oikein hyvin

Fb-ryhmään minäkin sitten nt-ultran jälkeen olisin halukas liittymään.
Ihanaa kuulla ❤
 
Täällä on eletty varsinaista tunteiden vuoristorataa viimiset pari päivää.
Sunnuntaina holahti verta reippaasti hyytymien kera pyttyyn ja sen jälkeen on surtu keskenmenoa. Kaikki vuoto loppui tuohon yhteen kertaan, ainoastaan pyyhkiessä ruskeaa vuotoa tuli sitten su ilta ja maanantain.
Tänään oli ultra, joka oli varattu raskauden varmistamiseksi ja nyt tarkotus oli kattoa, että kohtu tyhjentynyt hyvin. Katinkontit, siellä pienen tyypin sydän sykki niin vimmatusti ruskea tuhruvuoto johtuu kohdussa olevasta pienestä hematoomasta, mikä siellä oman aikansa vuotelee pois.

Mutta pääasia on, että tyyppi vastaa viikkoja 7+1, ja kaikki on oikein hyvin

Fb-ryhmään minäkin sitten nt-ultran jälkeen olisin halukas liittymään.
Voi miten ihanasti kävi! ❤

Mulla oli edellisessä raskaudessa vähän vastaava tilanne kun luulin vuotoa kkm johtuvaksi ja sitten löytyikin sairaalassa syke, joka kuului nykyään jo 2v esikoiselle.

Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa tullut vuotoa päivälleen 6+1 alkaen vähintään pari päivää. Ekalla kerralla meni kesken, tokalla saatiin meidän esikoinen. Tässäkin raskaudessa vuoti vähän samoilla päivillä ja olen yrittänyt jo viikon saada itseäni varaamaan ultran tilanteen tarkistamiseksi.
 
Voi miten ihanasti kävi!

Mulla oli edellisessä raskaudessa vähän vastaava tilanne kun luulin vuotoa kkm johtuvaksi ja sitten löytyikin sairaalassa syke, joka kuului nykyään jo 2v esikoiselle.

Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa tullut vuotoa päivälleen 6+1 alkaen vähintään pari päivää. Ekalla kerralla meni kesken, tokalla saatiin meidän esikoinen. Tässäkin raskaudessa vuoti vähän samoilla päivillä ja olen yrittänyt jo viikon saada itseäni varaamaan ultran tilanteen tarkistamiseksi.
Mulla alkoi tuo vuoto ensimmäisen kerran 5+2 ja vähäisenä jatkui sit tonne 6+4 asti. Ja 6+6 olin varma, että nyt oli keskenmeno. Oisin voinu pääni laittaa pantiksi. Onneks en laittanut 🤭
Täytyy toivoa, että tämäkin tästä loppuu aikanaan eikä tuollaisia hulahduksia tulisi enempää.
 
Täällä on eletty varsinaista tunteiden vuoristorataa viimiset pari päivää.
Sunnuntaina holahti verta reippaasti hyytymien kera pyttyyn ja sen jälkeen on surtu keskenmenoa. Kaikki vuoto loppui tuohon yhteen kertaan, ainoastaan pyyhkiessä ruskeaa vuotoa tuli sitten su ilta ja maanantain.
Tänään oli ultra, joka oli varattu raskauden varmistamiseksi ja nyt tarkotus oli kattoa, että kohtu tyhjentynyt hyvin. Katinkontit, siellä pienen tyypin sydän sykki niin vimmatusti ruskea tuhruvuoto johtuu kohdussa olevasta pienestä hematoomasta, mikä siellä oman aikansa vuotelee pois.

Mutta pääasia on, että tyyppi vastaa viikkoja 7+1, ja kaikki on oikein hyvin

Fb-ryhmään minäkin sitten nt-ultran jälkeen olisin halukas liittymään.
Oi miten ihania uutisia, että siellä pieni olikin matkassa vielä mukana! ❤
 
Meillä oli kans eilen varhaisultra, jännitti muuten ihan kamalasti 😱 Puhuin aiemmin, että oireet loppuivat yhtäkkiä eikä niitä ole paljoa näkynyt sen jälkeenkään ja sen takia pelotti, että on mennyt kesken. Mutta löytyi sieltä kuitenkin syke 🥺❤ Pari päivää väheni viikoista joten tänään on 6+3.

Muakin kiinnostaa Facebook-ryhmä, onko siellä kova kuhina? Olis kiva jos sinne pääsisi vielä nt-ultran jälkeen. Haluan odotella vielä ennen kuin kerrotaan läheisille enkä halua tulla omalla nimellä ja naamalla mihinkään ennen kuin läheisille on kerrottu
 
Meillä oli perjantaina varhaisultra. Siellä pienen pieni sydän sykki ja kaikki näytti olevan kunnossa. Nyt menossa 7+0 ultran perusteella. Pitää muistaa tänään soitella neuvolaan jo aikaa. Halusin odottaa tuon ultran eka. Minäkin sinne fb ryhmään voisin liittyä.
 

Yhteistyössä