Helmikuiset 2023

Vielä ei näkynyt keskustelua Helmikuiset 2023 porukalle.. Toki aikaista varmasti on vielä, mutta eiköhän meitä ala hiljalleen löytyä 🤗 Tänne toki tässä vaiheessa voi vielä kirjoitella jännäilyjä, mikäli mahdollinen laskettuaika helmikuulle mahdollisesti tulisi.

Itsellä tänään pitäisi olla 3+0, mutta olo tuntunut jo jotenkin oudolta jo jonkin aikaa ja tuossa vähän aikaa sitten testasin malttamattomana ja haamuhan sieltä tuli. Tottakai kaikki on vielä mahdollista ja testailenkin loppuviikosta uudestaan, josko viiva vahvistuisi. Hieman pelottaa jos alkio on käynyt vaan hipasemassa..
 
Mie taidan hypätä tänne kans mukaan höpöttelemään, vaikka la on omien laskujen mukaan 31.1. Neuvola laskee sen kuitenkin eri tavalla ja sieltä tulee 1.2 😆

Nyt alkaa siis tosiaan olemaan ekat plussapäivät helmikuisille 😍
 
Oi, ihanaa kun meitä löytyy muitakin! Onko teillä ollu millasia oireita, jos mitään?
Ei oo kyllä ollut juuri mitään. Tai no, oviksen jälkeen oli esim yhtenä päivänä pientä kuumetta ja palelua, nyt plussan jälkeen tuntunut pari kertaa neulottelua ja välillä etoo, mut sekin voi olla ihan samaa kuin on ollut ennen raskauttakin. Ja kolmen päivän migreeni (onneksi aika lievä) oli kans joku viikko oviksen jälkeen. Kaikki nää saattais liittyä raskauteen, mutta voi tosiaan johtua ihan muistakin syistä 🙈
 
Täällä plussattiin eilen, ja tänään 4+0, LA 1.2.23. Esikoinen kyseessä, miehen kanssa ollaan molemmat 28. Ehkäisykapseli poistettiin huhtikuussa, ja toisesta yrityskierrosta nyt nappasi. Toivotaan että pysyy mukana, vähän jännittää, etenkin kun ei oo vielä oikein mitään oireita. Eilen iiihan vähän oli tuntemuksia vatsassa kun mentiin nukkumaan, mutta voi olla tietty myös vain ilmaa 😅 Kaiken lisäksi menin saamaan koronan, mutta onneksi vaikuttaa olevan aika lievä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkkuli26
Mä täällä pohdiskelen varhaisultran varaamista, lähinnä ajankohtaa. Rv 7-8 sitä taidetaan suositella? Aikaisintaan 6+3 taitaa yleensä sykkeen näkyä? Varmaan itse varailen sen johonkin 7+0 tienoille. Eka neuvolakäynti on sitten 7+6

Mua näin ensikertalaisena jotenkin hämmentää näiden viikkojen laskenta, kun mun ymmärtääkseni esim rv5 on 4+0 - 4+6 jne. Kuitenkin jossain (esim Ovia Pregnancy) rv4 saatetaan viitata tuohon samaan ajanjaksoon. Ei se sinänsä siis hämmennä, ymmärrän että esim 4+3 on jo neljä täyttä viikkoa mennyt eli on menossa viides viikko, mutta jossain vaan merkitään jotenkin eri tavalla ja se on outoa.

Eilen illalla ja tänään pieniä tuntemuksia mahassa ja pari hassua vihlaisua. Eipä oikein muuten vielä oireile, mikä toisaalta pistää miettimään onko kaikki OK. Toivon kovasti että pysyy matkassa mukana ❤
 
Mä täällä pohdiskelen varhaisultran varaamista, lähinnä ajankohtaa. Rv 7-8 sitä taidetaan suositella? Aikaisintaan 6+3 taitaa yleensä sykkeen näkyä? Varmaan itse varailen sen johonkin 7+0 tienoille. Eka neuvolakäynti on sitten 7+6

Mua näin ensikertalaisena jotenkin hämmentää näiden viikkojen laskenta, kun mun ymmärtääkseni esim rv5 on 4+0 - 4+6 jne. Kuitenkin jossain (esim Ovia Pregnancy) rv4 saatetaan viitata tuohon samaan ajanjaksoon. Ei se sinänsä siis hämmennä, ymmärrän että esim 4+3 on jo neljä täyttä viikkoa mennyt eli on menossa viides viikko, mutta jossain vaan merkitään jotenkin eri tavalla ja se on outoa.

Eilen illalla ja tänään pieniä tuntemuksia mahassa ja pari hassua vihlaisua. Eipä oikein muuten vielä oireile, mikä toisaalta pistää miettimään onko kaikki OK. Toivon kovasti että pysyy matkassa mukana
Mä oon kans hämmentynyt siitä, että viikot merkitään eri paikoissa eri tavalla. Olis niin paljon helpompaa, että kaikkialla olis sama kaava.

Mulla on varhaisultra varattuna viikoille 7+2, eli tasan kolme viikkoa pitäisi malttaa 😍
 
Joo, eroja merkintään on paljon. Varsinkin sovelluksien välillä ja eri maiden, kun puhutaan raskausviikoista.

Suomessa kuitenkin 4+1 on rv 5 :) ja laskettu aika on 40+0.

Esikoisesta käytiin varhaisultrassa 6+6, mutta sikiö vastasi kooltaan 6+3 ja hyvin näkyi silloin syke!
Nyt en tiedä mennäänkö varhaisultraan.. ei olla ainakaan puhuttu.
 
Täytyy vielä mieheltä varmistaa, mutta todennäköisesti mennään varhaisultraan niin että olisi 7+2. Mun oma päätelmä on, että sikiö voisi olla pari pv nuorempi kun laskennallisesti, koska ovulaatio ollut todnäk kp16 ja kierto 28/29pv. Mulla on ollut ennen ehkäisykapselia myös yleensä ovikset kp16-17 ja kierto 28-29pv, eli vähän lyhyempi luteaalivaihe. En siis todellakaan tiedä onko tällä vaikutusta sikiön ikään, mutta jotenkin näin järkeilisin. Kolme viikkoa siis pitää vielä odottaa! Vähän jo oikeastaan toivoisin raskausoireita, että tietäisi kaiken olevan OK.
 
Liityn myös joukkoon. Eilen plussasin haalean, mutta kuitenkin selkeän viivan 🥰 entuudestaan meillä on juuri 2v täyttänyt poika.
Laskurin mukaan la olis jossain 31.1 ja 2.2 välillä 🤔
Vielä ei ole mitään raskausoireita, muutakin että menkkoja ei kuulu 😊
 
Varasin juuri varhaisultran rv6+6 päivälle, koska miehellä oli sitten se loppuviikko varattu, enkä halunnut venyttää enempää ja toisaalta en halua mennä yksin. Vajaa kolme viikkoa pitää odottaa, jännittävää 😄
 
Soitin neuvolaan jo tänään. Lähinnä siksi, että helpompi soittaa kotoa kuin töistä ja tänään vapaalla. Mut joo, heidän laskujensa mukaan la 30.1 ja tänään 4+4... Ajan sain juhannuksen jälkeen. Vähän tekisi mieli varata se varhaisultra...

Lisään vielä, että digitestihän näytti mulla eilen 2-3 viikkoa... 🤔 Esiklisesta näytti 4+5 vasta 1-2 viikkoa...
 
Soitin neuvolaan jo tänään. Lähinnä siksi, että helpompi soittaa kotoa kuin töistä ja tänään vapaalla. Mut joo, heidän laskujensa mukaan la 30.1 ja tänään 4+4... Ajan sain juhannuksen jälkeen. Vähän tekisi mieli varata se varhaisultra...

Lisään vielä, että digitestihän näytti mulla eilen 2-3 viikkoa... Esiklisesta näytti 4+5 vasta 1-2 viikkoa...

Miten minä muistelen, että nuissa digitesteissä se 2-3 viikkoa tarkottaa just siitä hedelmöittymisestä kulunutta aikaa 🤔 Voihan se toki olla, että oon ymmärtänyt jotain väärin..
 
  • Tykkää
Reactions: Marilainen
Miten minä muistelen, että nuissa digitesteissä se 2-3 viikkoa tarkottaa just siitä hedelmöittymisestä kulunutta aikaa Voihan se toki olla, että oon ymmärtänyt jotain väärin..
Ainakin Clearbluen digitaalisen testin ohjeessa lukee just noin. Siellä on että jos digitestissä lukee esim 2-3 viikkoa, niin tarkoittaa että se on se aika joka on kulunut hedelmöitymisestä ja lääkärin laskemat viikot tässä on 4-5.
 
  • Tykkää
Reactions: Marilainen
Aah täällä on taas alkanu alkuraskauden unettomuus, nukun n. 2h ja sit pyörin aamuun asti :( tätä ei hirveesti helpota esikoinen, joka on tulossa kipeeksi ja nyttenkin itkee omassa huoneessa 😣 puuh, toivottavasti tätä ei kestä kauaa
 

Yhteistyössä