Helmikuiset 2022

Mulla vieläkin lievää etomista ja ajoittaista ruokahaluttomuutta. Myös unien kanssa ollut nyt muutamana yönä vähän haastetta. Mutta ei tämä lomalla niin häiritse. Ensi viikon maanantaina ultra. Positiivisin mielin sinne menossa, kun pikkuisen sykkeet kuuluu niin selvästi dopplerillakin. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Mulla ei oo kauheesti mitään väsymystä lukuunottamatta ollutkaan, mutta nyt alkaa ehkä sekin helpottaa hieman. Eilen vaan yhtä äkkiä töissä tuli aivan tosi huono olo ja kävin yökkimässä vessassa. Ei kyllä tullut mitään. Vielä kaksi viikkoa töitä ja sitten viikon loma. Sen jälkeen mennäänkin jo rv17!

Huomenna nt-ultra. Jännittää, mutta luottavaisin mielin myös, koska dopplerilla sydänäänet kuuluu tosi hyvin. Muutamana päivänä oon ihan varma, että kuulen sillä dopplerilla kun pikkuinen liikkuu :D Sydänäänet menee ja tulee, välillä kuuluu ihan läheltä ja sitten vaimenee. Ja samalla käy semmonen muljahtelu niinku hän menis siellä jo kuperkeikkaa :D
 
NT-ultrassa käyty tänään, ja kaikki oli hyvin! :) Sattui myös aivan ihana lääkäri, kertoi koko ajan mitä teki ja mitä näkyi ja kaikki oli aivan täysin normaalisti. Niskaturvotus oli yhden millin luokkaa ja pituutta vauvalla oli 57mm, ja kaikki riskiarvot olivat täysin normaalit. Vauva liikkui aluksi hurjasti ja nukahti sitten lopulta paikoilleen, sydämensyke oli 158. Lääkäri kyllä sanoi, ettei kannata koittaa dopplerilla kotona kuunnella sydänääniä, sillä jotenkin ilmeisesti sydän on sellaisessa paikassa että sitä on vaikea saada kuulumaan. Saatiin myös valtava nippu kuvia mukaan, mikä oli ihana yllätys!

Nyt on kyllä niin helpottunut olo ja ehkä viimein voi alkaa nauttimaan raskaudesta ilman ylimääräisiä pelkoja. Pahoinvointi on itselleni satunnaisita ja kaikista pahin väsymys on myös jo helpottanut. Ainoastaan iho on mennyt aivan järkyttävään kuntoon ja finnejä tulee kasvoihin enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Tämä on ollut vähän järkytys itselleni, sillä normaalisti ihoni on todella hyvässä kunnossa, mutta tietenkin hyvin pieni haitta moneen muuhun pahempaan oireeseen verrattuna :)

Ensi viikolla onkin sitten ensimmäisen sokerirasituksen vuoro sukurasitteesta johtuen, ja elokuun puolessa välissä on neuvolalääkärin vastaanotto.
 
  • Rakkaus
Reactions: momof3 ja Leonida
Onko täällä ollut vielä puhetta koronarokotteesta? Oletteko jo ottaneet tai aiotteko ottaa? Itse on tiedä vielä...
Itse otin viikolla 8, kun varhaisultran tehnyt lääkäri suositteli, koska kuulun astman takia riskiryhmään. Tällä hetkellä THL:n linjan mukaan raskaus ei ole este rokotteelle. Rokotteen on saanut globaalisti miljoonia raskaana olevia ja heistä on kerätty dataa, jonka perusteella rokote ei lisää keskenmenoriskiä tai riskiä muihin raskauskomplikaatioihin. Sr puolestaan tiedetään, että korona voi olla haitallinen raskausaikana ja raskausajan madaltunut immuniteetti lisää riskiä tartunnalle.
 
Onko täällä ollut vielä puhetta koronarokotteesta? Oletteko jo ottaneet tai aiotteko ottaa? Itse on tiedä vielä...
Mulle lääkäri sanoi ettei ole annettu linjausta siitä pitäisikö rokote ottaa vai ei. Kuitenkin sanoivat että jos ei kuulu riskiryhmään niin usein uusien rokotteiden osalta suositellaan välttämään niiden ottoa ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana jolloin alkion kehitys on herkässä vaiheessa. Tämän vuoksi itse lykkään rokotteen ottamista vähintään tämän ekan kolmanneksen yli.
 
Onko täällä ollut vielä puhetta koronarokotteesta? Oletteko jo ottaneet tai aiotteko ottaa? Itse on tiedä vielä...
Mullahan hujahti eka annos ovulaation tienoilla, toka tulossa elokuun lopulla. On sen verran pitkä yritys takana, ettei sitä mietitty enää sen kummemmin, oli jo vähän luovuttu toiveista luomuraskauden suhteen. Nyt kun toinen annos on tulossa niin kyllähän se vähän mietityttää, mutta otan sen varmastikin aikataulun mukaan silti. Teen töitä nuorten parissa pääkaupunkiseudulla ja riski sairastua on todellinen. Lisäksi monelta taholta olen kuullut miten rankka korona voi olla raskaana olevalle, puhumattakaan jos korona osuisi synnytyksen tienoille ja sairaalassa jouduttaisiin eristykseen tmv.

Meillä maanantaina varhaisultra, silloin rv 9+5. Ihana päästä tästä jännityksestä, meni syteen tai saveen:)
 
Täällä on pahoinvointi nostanut päätään viimeisen viikon aikana. Onneksi välillä on myös helpompia päiviä. Silti mua on alkanut jännittää, että onko masussa kaikki hyvin kun en ole saanut vielä dopplerilla kuulumaan sydänääniä. 2/3 syntyneistä lapsista oon tässä vaiheessa kuullut jo. Keväinen keskenmeno hiipii mieleen väistämättä.. Täytyy jatkaa yrittämistä ja toivoa parasta. Neuvola oli tällä viikolla ja aika np-ultraan tulee postissa toivottavasti mahdollisimman pian. Tänään 9+3.

Mä oon miettinyt tota fb-ryhmää kans, mutta onko siellä ketään muita loppukuulle odottavia? En haluaisi piinailla yksinäni jos muut synnyttää jo alkukuusta :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof
Täällä on pahoinvointi nostanut päätään viimeisen viikon aikana. Onneksi välillä on myös helpompia päiviä. Silti mua on alkanut jännittää, että onko masussa kaikki hyvin kun en ole saanut vielä dopplerilla kuulumaan sydänääniä. 2/3 syntyneistä lapsista oon tässä vaiheessa kuullut jo. Keväinen keskenmeno hiipii mieleen väistämättä.. Täytyy jatkaa yrittämistä ja toivoa parasta. Neuvola oli tällä viikolla ja aika np-ultraan tulee postissa toivottavasti mahdollisimman pian. Tänään 9+3.

Mä oon miettinyt tota fb-ryhmää kans, mutta onko siellä ketään muita loppukuulle odottavia? En haluaisi piinailla yksinäni jos muut synnyttää jo alkukuusta :ROFLMAO:
Kyllä sieltä myös muita loppukuusta jakautuvia löytyy. Mukaan vaan! :)
 
Täällä on pahoinvointi nostanut päätään viimeisen viikon aikana. Onneksi välillä on myös helpompia päiviä. Silti mua on alkanut jännittää, että onko masussa kaikki hyvin kun en ole saanut vielä dopplerilla kuulumaan sydänääniä. 2/3 syntyneistä lapsista oon tässä vaiheessa kuullut jo. Keväinen keskenmeno hiipii mieleen väistämättä.. Täytyy jatkaa yrittämistä ja toivoa parasta. Neuvola oli tällä viikolla ja aika np-ultraan tulee postissa toivottavasti mahdollisimman pian. Tänään 9+3.

Mä oon miettinyt tota fb-ryhmää kans, mutta onko siellä ketään muita loppukuulle odottavia? En haluaisi piinailla yksinäni jos muut synnyttää jo alkukuusta
Itseasiassa ollaan toivottukin lisää loppukuun odottajia fb-ryhmään!
 
  • Tykkää
Reactions: Sininin
Täällä on pahoinvointi nostanut päätään viimeisen viikon aikana. Onneksi välillä on myös helpompia päiviä. Silti mua on alkanut jännittää, että onko masussa kaikki hyvin kun en ole saanut vielä dopplerilla kuulumaan sydänääniä. 2/3 syntyneistä lapsista oon tässä vaiheessa kuullut jo. Keväinen keskenmeno hiipii mieleen väistämättä.. Täytyy jatkaa yrittämistä ja toivoa parasta. Neuvola oli tällä viikolla ja aika np-ultraan tulee postissa toivottavasti mahdollisimman pian. Tänään 9+3.

Mä oon miettinyt tota fb-ryhmää kans, mutta onko siellä ketään muita loppukuulle odottavia? En haluaisi piinailla yksinäni jos muut synnyttää jo alkukuusta

Loppukuun odottajia kaivataan faceryhmään! Ei meitä oo, kuin muutamia, jonka la 15 päivän jälkeen. Paljon tammikuun lopun ja helmikuun alun odottajia. Olisi kiva tosiaan saada loppukuisia odottajia lisää.
 

Yhteistyössä