Helmikuiset 2022

Meillä oli tänään neuvola ja reippaat sydänäänet kuului vahvasti. Ei muutenkaan ollut kovin pitkä käynti, mutta hyvät fiilikset jäi. Täälläpäin on käynnissä joku varhaisentuen kokeilu, missä neuvolasta kaksi tulis kotikäynnille jo viikon 32 tuntumassa. No meillä se on toi jouluaattoviikko. :D Siihen ei ois pakko suostua, mutta me ajateltiin et kyl se sopii.
 
@sofialiina toivotaan, että rakenneultra ei aiheuttaisi huolta ja saisitte mukavan kokemuksen ❤

@Leonida kuulostaa mielenkiintoiselta tuo kokeilu! Meillä päin ei ole puhuttu kotikäynneistä, eli lienee sitten lapsen synnyttyä. Jos olen siis ymmärtänyt oikein, että neuvolasta käyvät kotona :D mies ei ollut koskaan kuullut, ja ei uskonut, kun kerroin :D

Täällä myös luulen, että liikkeitä alkanut tuntumaan! Vielä pari viikkoa pitäisi odottaa ultraan. Äkkiä kyllä menee aika.
 
@sofialiina toivotaan, että rakenneultra ei aiheuttaisi huolta ja saisitte mukavan kokemuksen

@Leonida kuulostaa mielenkiintoiselta tuo kokeilu! Meillä päin ei ole puhuttu kotikäynneistä, eli lienee sitten lapsen synnyttyä. Jos olen siis ymmärtänyt oikein, että neuvolasta käyvät kotona mies ei ollut koskaan kuullut, ja ei uskonut, kun kerroin

Täällä myös luulen, että liikkeitä alkanut tuntumaan! Vielä pari viikkoa pitäisi odottaa ultraan. Äkkiä kyllä menee aika.
No kieltämättä olin silleen et ”jaaaa ok tulkaa vaan”, mutta olin ihan super hämmentynyt. Musta tuntuu et toi vaan lisää stressiä siivoamisesta ja kodinlaitosta ku just vähän aikaa sitten näin facen puolella et jollain oltiin tehty lasu epäsiistin kodin perusteella ja niis kuvis se koti oli siis oikeesti tosi siisti! Vähän leluja olohuoneen nurkassa lattialla! Keittiönpöydällä jotain yksittäisiä juttuja. Meillä on arkena miehen kanssa paaaaaaljon sekaisempaa. Siis ku siel kodis eletään! Toki siis järjestellään ja imuroidaan, mutta milloin pyykkiä on kuivumassa olohuoneessa tai itse askartelin kortteja keittiönpöytä valloitettuna:ROFLMAO:
 
No kieltämättä olin silleen et ”jaaaa ok tulkaa vaan”, mutta olin ihan super hämmentynyt. Musta tuntuu et toi vaan lisää stressiä siivoamisesta ja kodinlaitosta ku just vähän aikaa sitten näin facen puolella et jollain oltiin tehty lasu epäsiistin kodin perusteella ja niis kuvis se koti oli siis oikeesti tosi siisti! Vähän leluja olohuoneen nurkassa lattialla! Keittiönpöydällä jotain yksittäisiä juttuja. Meillä on arkena miehen kanssa paaaaaaljon sekaisempaa. Siis ku siel kodis eletään! Toki siis järjestellään ja imuroidaan, mutta milloin pyykkiä on kuivumassa olohuoneessa tai itse askartelin kortteja keittiönpöytä valloitettuna:ROFLMAO:
Huh, meillä on myös hujan hajan kaikki aina. Perussiistiä varmasti, mutta tavarat ihan levällään. Tähän toivoisinkin muutosta, tavarat voisi mielestäni laittaa oikeille paikoilleen ja siivota pikkuhiljaa, ei vain silloin, kun kaikki jo ihan räjähtänyt.
 
Moi kaikki, kivoja kuulimisia taas.
Olin just tänään neuvolassa ja sieltä saatiin lopulta kuulumaan reippaat sydänäänet. Opiskelija ei meinannut millään löytää ja huomasin, että häntä alkoi kuumottaa jo tilanne. Itse taas tunsin mielestäni pieniä liikkeitä makuulle asettuessa, joten en kerinnyt samaan tapaan miettiä. Täällä on mennyt aika nopsaan tahtiin, jotain kivoja juttuja olen löytänyt kirppikseltä pienelle ja sit yks ikävämpi juttu eli onnistuin ilmeisesti saamaan itselleni raskauden aikaisen ekseeman (meniköhän oikein) eli ihan järkyttävän kutisevan ihottuman. Jonottelen ihotautilääkärille koska on vähän epätyypillinen kun tavallisesti on ekan raskauden vaiva ja pelkästään raajoissa, mut mä olen kohta viikon ollut nokkosihottuman peitossa niskasta jalkapöytiin. Lotraan kortisonilla ja pari kertaa olen joutunut ottamaan antihistamiiniakin kun tuntuu että en voi laittaa vaatteita päälle tai raavin ihon kokonaan irti. Ulkoilu ja viileä ilma tai viileä suihku auttaa ja ihan hullu rasvaaminen rasvaisilla kunnon voiteilla (säilytä jääkaapissa rasvoja kohtalotoveri!)
Että raapimisiin! Helpolla tässä on päästykin

Ps. Olin niin pahis etten mennyt ekaan sokerirasitustestiin
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Moi kaikki, kivoja kuulimisia taas.
Olin just tänään neuvolassa ja sieltä saatiin lopulta kuulumaan reippaat sydänäänet. Opiskelija ei meinannut millään löytää ja huomasin, että häntä alkoi kuumottaa jo tilanne. Itse taas tunsin mielestäni pieniä liikkeitä makuulle asettuessa, joten en kerinnyt samaan tapaan miettiä. Täällä on mennyt aika nopsaan tahtiin, jotain kivoja juttuja olen löytänyt kirppikseltä pienelle ja sit yks ikävämpi juttu eli onnistuin ilmeisesti saamaan itselleni raskauden aikaisen ekseeman (meniköhän oikein) eli ihan järkyttävän kutisevan ihottuman. Jonottelen ihotautilääkärille koska on vähän epätyypillinen kun tavallisesti on ekan raskauden vaiva ja pelkästään raajoissa, mut mä olen kohta viikon ollut nokkosihottuman peitossa niskasta jalkapöytiin. Lotraan kortisonilla ja pari kertaa olen joutunut ottamaan antihistamiiniakin kun tuntuu että en voi laittaa vaatteita päälle tai raavin ihon kokonaan irti. Ulkoilu ja viileä ilma tai viileä suihku auttaa ja ihan hullu rasvaaminen rasvaisilla kunnon voiteilla (säilytä jääkaapissa rasvoja kohtalotoveri!)
Että raapimisiin! Helpolla tässä on päästykin

Ps. Olin niin pahis etten mennyt ekaan sokerirasitustestiin
Mukava kuulla kuulumisia, hienoa että siellä pieni kasvaa ja liikkeitäkin tuntuu. Harmi tuo ihottuma, toivottavasti pääset pian ihotautilääkärille.

Tänne perustettu palsta Laskettuaika 2022, sinne kaikki myös mukaan, aktiivinen ketju on! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Leonida

Yhteistyössä