Helmikuiset 2021

Oon miettinyt nyt viikon @pcosilainen viestiä. Myös meillä on lapsettomuustausta, joskin meillä ei ole takana useita epäonnistuneita hoitoja eikä vuosien odotusta. Se vaikuttaa varmaan perspektiiviin. Mua ja meitä kannattelee sokea luottamus. En voi tehdä yhtään mitään, jos asiat eivät olekaan hyvin, joten voin vain luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Tätä mä hoen, kun ahdistaa.

Olin sokerirasituksessa viime tiistaina. Oman kannan mukaan tulokset ei ole kovin ruusuiset :( Olen nyt odottanut viikon sitä, että neuvola soittaisi perään. Kun soitin sinne itse, vaihde totesi, ettei vaihteessa anneta raditietoja. Mites te muut aikaisin sokerirasituksessa käyneet?

Ihanaa ja runsaasti onnea @Dille82 <3

14+3
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Hellou! En oo täällä käynyt hetkeen lukemassa. Meillä on ensiviikon perjantaina ultra. En malta odottaa että saadaan taas nähdä pikkuinen♡ ja toivotaan kovasti että saataisiin tietää sukupuoli. Sokerirasitukseen mun ei onneks tarvitse mennä tällä kertaa ollenkaan. Suvussa ei oo diabestestä ja edellisessä raskaudessa painonnousu oli hyvin maltillinen ja sokerirasitus-tulokset mallillaan. Myös ikä vissiin jossain määrin vaikuttaa (oon 30v)
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Arkajalka
Koitin selailla miten sinne FB-ryhmään nyt pääsikään liittymään, mutta ei ihan kärsivällisyys riittänyt koko keskustelua selaamaan Voisin siis uskaltautua nyt mukaan jos tilaa on
 
Meillä oi 9.9 ylimääräinen ultra noitten enkeli vauvojen takia joilla todettu meckelin syndrooma ja uusiutumis riski joka raskaudessa 25%.

Nyt kaikki oli hyvin ja meillä olisi tulossa luultavasti tyttö. Mitään ylimääräistä ei lääkäri nähnyt jalkojen välissä olevan. En kyllä vielä voi uskoa kun näitä poikia on 4 tullut peräkkäin ja vain esikoinen on tyttö. Olihan se todella kiva saada tyttö välillä mutta odottelen vielä rakenne ultraa joka joskus lokakuun alussa.

Tiukuliina89 ja viuhti 16+4
 
Oon miettinyt nyt viikon @pcosilainen viestiä. Myös meillä on lapsettomuustausta, joskin meillä ei ole takana useita epäonnistuneita hoitoja eikä vuosien odotusta. Se vaikuttaa varmaan perspektiiviin. Mua ja meitä kannattelee sokea luottamus. En voi tehdä yhtään mitään, jos asiat eivät olekaan hyvin, joten voin vain luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Tätä mä hoen, kun ahdistaa.

Olin sokerirasituksessa viime tiistaina. Oman kannan mukaan tulokset ei ole kovin ruusuiset Olen nyt odottanut viikon sitä, että neuvola soittaisi perään. Kun soitin sinne itse, vaihde totesi, ettei vaihteessa anneta raditietoja. Mites te muut aikaisin sokerirasituksessa käyneet?

Ihanaa ja runsaasti onnea @Dille82 <3

14+3
Kiitos sun viestistä, luin sen monta kertaa ja koitan tätä myös hokea nyt itselleni. Mitään en voi tehdä, eikä tässä oikein voi kuin toivoa että kaikki menee hyvin :) Onneksi rupee jo viikkoja olemaan niin paljon takana että luottamus kasvaa koko ajan :)

Kävin itse alkuraskaudesta sokerirasituksessa ja kaikki ok, loppuraskaudesta sitte taas uudelleen.

Vielä muutama viikko ennen ru:ta ja kovasti jo jännittää että kumpaa sukupuolta vauva on :)

Ootteko jo ostanut vauvoille jotain? :) <3

18+1
 
Meillä kans kaksi viikkoa rakenneultraan, jänskää! Käytiin kyllä 17+6 kurkkimassa jo ja vähän tyttöä veikkasi ultraaja!:)

Me ollaan ostettu torista halvalla Emmaljungan vaunut (jotka kuitenkin näillä näkymin menee isovanhemmille, kun olivatkin vanhaa kiinnitysmallia, eikä löydetä kaukaloon adapteria ja ostetaan itse toiset, käytettynä yritetään löytää hyvät) ja turvakaukalo. Isoisimummu on sit innoissaan jo ostanut vaatteita vaikka mitä, vaikka ollaan yritetty toppuutella... Miehen siskolle tuli juuri vauva, joten saadaan sieltä paljon kaikkea. Varmaan tässä rakenneultran jälkeen pitäisi alkaa aktivoitumaan ja kysellä, että mitä saadaan ja mitä kaikkea ostetaan. Listaa oon kyllä jo tehnyt tarpeellisista hankinnoista!
Mites muut?

Hurjaa, puolivälissä ollaan!! 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
On tää kyllä absurdia kuulla, kuinka osalla on rakenneultra nurkan takana ja omaan on vielä kuukausi. Kai se on loppukuisen kohtalo.

Valitan ja ihmettelen seuraavaksi radia ja sen hoitoa. Kävin sokerirasituksessa sukurasitteen takia. Tunnen diabeteksen kaikenlaisine ilmenemismuotoineen aika hyvin, kun on sekä ykköstä että kakkosta ja lisäksi vielä monimuotoista ja harvinaisempaa ilmenemää. Meillä on tällaiset sisäsiittoiset lappilaiset geenit, joissa diabetes muhii. Radi ei siis diagnoosina yllättänyt tippaakaan, mutta seuraavat asiat ovat sitten yllättäneet:
  • Neuvolasta ei soitettu diagnoosia, vaan se ilmestyi Omakantaan kaksi viikkoa ennen neuvolaa.
  • Neuvolan vaihteessa todettiin, ettei radiin liittyvää alkuohjeistusta anneta vaihteessa. Ei tarjottu vaihtoehtoja esim. aiemmalle tapaamiselle.
  • Mittauksia tehdään kolmesti viikossa, neljä kertaa päivässä. Tämä on Käypä hoito -ohjeiden minimi.
  • Ohjeistukseksi annettiin "kiellettyjen" ruoka-aineiden lista, joka sisältää mm. marjat, leivät, riisin, perunan, makaronin, maitotuotteet. Sallittujen aineiden listalla on lähinnä lihaa ja kananmunia.
  • Kuitenkin annetuissa malliruokalistoissa syödään sitten näitä kiellettyjä ruokia.
  • Koska olen ollut kasvissyöjä viimeiset 15 vuotta, neuvolassa todettiin, että parempi vain opetella syömään lihaa, koska pavut ja muut yleiset kasvisproteiinit ovat "kiellettyjen" ruoka-aineiden listalla.
  • Ihmettelyyn todettiin, että syöt vaan kaikkea ruokaa vähemmän, jos niitä kiellettyjä ruokia on pakko syödä.
  • Päiville annettiin kalorikatto, jota enempää ei saa syödä, mutta ei minkäänlaista ohjeistusta kaloreiden jakamiseen pitkin päivää tai niiden laskemiseen.
  • Verensokerille annettiin yläkatto, mutta mahdollisista liian matalista sokereista ei puhuttu mitään.
Toisin sanottuna tässä ei tunnu olevan absoluuttisesti mitään järkeä, kun vertaan tätä läheisteni diabeteshoitoon ja -ohjeistukseen. En yhtään ihmettele, että radi-diagnoosi ja siihen liittyvä ohjeistus tuntuvat monesta mielivaltaisilta ja järjettömiltä, koska ilman läheisten selityksiä ja täsmennyksiä kiehuisin varmaan jossain vitutuksen ja ahdistuksen alhossa, että tapan lapseni syömällä ruisleipää.

Kerään tässä ärtymystä ja kaipa sitten vaadin päästä ravintoterapeutille, koska ei minusta maagisesti tule lihansyöjää, koska neuvolassa niin vaaditaan. Vatsa ei vuosien jälkeen kestä yhtään eläinperäistä proteiinia, enkä kyllä rehellisesti sanottuna osaa liharuokaa laittaakaan.

16+4
 
On tää kyllä absurdia kuulla, kuinka osalla on rakenneultra nurkan takana ja omaan on vielä kuukausi. Kai se on loppukuisen kohtalo.

Valitan ja ihmettelen seuraavaksi radia ja sen hoitoa. Kävin sokerirasituksessa sukurasitteen takia. Tunnen diabeteksen kaikenlaisine ilmenemismuotoineen aika hyvin, kun on sekä ykköstä että kakkosta ja lisäksi vielä monimuotoista ja harvinaisempaa ilmenemää. Meillä on tällaiset sisäsiittoiset lappilaiset geenit, joissa diabetes muhii. Radi ei siis diagnoosina yllättänyt tippaakaan, mutta seuraavat asiat ovat sitten yllättäneet:
  • Neuvolasta ei soitettu diagnoosia, vaan se ilmestyi Omakantaan kaksi viikkoa ennen neuvolaa.
  • Neuvolan vaihteessa todettiin, ettei radiin liittyvää alkuohjeistusta anneta vaihteessa. Ei tarjottu vaihtoehtoja esim. aiemmalle tapaamiselle.
  • Mittauksia tehdään kolmesti viikossa, neljä kertaa päivässä. Tämä on Käypä hoito -ohjeiden minimi.
  • Ohjeistukseksi annettiin "kiellettyjen" ruoka-aineiden lista, joka sisältää mm. marjat, leivät, riisin, perunan, makaronin, maitotuotteet. Sallittujen aineiden listalla on lähinnä lihaa ja kananmunia.
  • Kuitenkin annetuissa malliruokalistoissa syödään sitten näitä kiellettyjä ruokia.
  • Koska olen ollut kasvissyöjä viimeiset 15 vuotta, neuvolassa todettiin, että parempi vain opetella syömään lihaa, koska pavut ja muut yleiset kasvisproteiinit ovat "kiellettyjen" ruoka-aineiden listalla.
  • Ihmettelyyn todettiin, että syöt vaan kaikkea ruokaa vähemmän, jos niitä kiellettyjä ruokia on pakko syödä.
  • Päiville annettiin kalorikatto, jota enempää ei saa syödä, mutta ei minkäänlaista ohjeistusta kaloreiden jakamiseen pitkin päivää tai niiden laskemiseen.
  • Verensokerille annettiin yläkatto, mutta mahdollisista liian matalista sokereista ei puhuttu mitään.
Toisin sanottuna tässä ei tunnu olevan absoluuttisesti mitään järkeä, kun vertaan tätä läheisteni diabeteshoitoon ja -ohjeistukseen. En yhtään ihmettele, että radi-diagnoosi ja siihen liittyvä ohjeistus tuntuvat monesta mielivaltaisilta ja järjettömiltä, koska ilman läheisten selityksiä ja täsmennyksiä kiehuisin varmaan jossain vitutuksen ja ahdistuksen alhossa, että tapan lapseni syömällä ruisleipää.

Kerään tässä ärtymystä ja kaipa sitten vaadin päästä ravintoterapeutille, koska ei minusta maagisesti tule lihansyöjää, koska neuvolassa niin vaaditaan. Vatsa ei vuosien jälkeen kestä yhtään eläinperäistä proteiinia, enkä kyllä rehellisesti sanottuna osaa liharuokaa laittaakaan.

16+4
Siis MITÄ ihmettä. Vuonna 2020 ja liha olis ainoa vaihtoehto ruokavaliossa? Kerro sit pääsitkö ravintoterapeutille ja mitä siellä sanottiin.

Täältä kans terkkuja pitkästä aikaa, menossa nyt 17+5. Olo on kaikinpuolin mainio! Malttamattomana odotan rakenneultraa, se on mulla vasta 7.10. :(
 
Hei!
Kirjoittelen tännekin, kun täälä vielä porukkaa, jotka eivät face-ryhmässä ole.

Meillä siis viime viikolla todettu vauvalla trisomia 18, Edwardsin syndrooma. Raskaus keskeytetään tällä- tai ensiviikolla. Vielä ei ole lupapapereita ilmestynyt sitä varten, joten edelleen odotellaan.

Mut voi poistaa listoilta.

Ihanaa odotuksen jatkumista kaikille ryhmäläisille ja onnea tulevaan!
 
Hei!
Kirjoittelen tännekin, kun täälä vielä porukkaa, jotka eivät face-ryhmässä ole.

Meillä siis viime viikolla todettu vauvalla trisomia 18, Edwardsin syndrooma. Raskaus keskeytetään tällä- tai ensiviikolla. Vielä ei ole lupapapereita ilmestynyt sitä varten, joten edelleen odotellaan.

Mut voi poistaa listoilta.

Ihanaa odotuksen jatkumista kaikille ryhmäläisille ja onnea tulevaan!
Voimia <3
 
  • Tykkää
Reactions: Barista
On tää kyllä absurdia kuulla, kuinka osalla on rakenneultra nurkan takana ja omaan on vielä kuukausi. Kai se on loppukuisen kohtalo.

Valitan ja ihmettelen seuraavaksi radia ja sen hoitoa. Kävin sokerirasituksessa sukurasitteen takia. Tunnen diabeteksen kaikenlaisine ilmenemismuotoineen aika hyvin, kun on sekä ykköstä että kakkosta ja lisäksi vielä monimuotoista ja harvinaisempaa ilmenemää. Meillä on tällaiset sisäsiittoiset lappilaiset geenit, joissa diabetes muhii. Radi ei siis diagnoosina yllättänyt tippaakaan, mutta seuraavat asiat ovat sitten yllättäneet:
  • Neuvolasta ei soitettu diagnoosia, vaan se ilmestyi Omakantaan kaksi viikkoa ennen neuvolaa.
  • Neuvolan vaihteessa todettiin, ettei radiin liittyvää alkuohjeistusta anneta vaihteessa. Ei tarjottu vaihtoehtoja esim. aiemmalle tapaamiselle.
  • Mittauksia tehdään kolmesti viikossa, neljä kertaa päivässä. Tämä on Käypä hoito -ohjeiden minimi.
  • Ohjeistukseksi annettiin "kiellettyjen" ruoka-aineiden lista, joka sisältää mm. marjat, leivät, riisin, perunan, makaronin, maitotuotteet. Sallittujen aineiden listalla on lähinnä lihaa ja kananmunia.
  • Kuitenkin annetuissa malliruokalistoissa syödään sitten näitä kiellettyjä ruokia.
  • Koska olen ollut kasvissyöjä viimeiset 15 vuotta, neuvolassa todettiin, että parempi vain opetella syömään lihaa, koska pavut ja muut yleiset kasvisproteiinit ovat "kiellettyjen" ruoka-aineiden listalla.
  • Ihmettelyyn todettiin, että syöt vaan kaikkea ruokaa vähemmän, jos niitä kiellettyjä ruokia on pakko syödä.
  • Päiville annettiin kalorikatto, jota enempää ei saa syödä, mutta ei minkäänlaista ohjeistusta kaloreiden jakamiseen pitkin päivää tai niiden laskemiseen.
  • Verensokerille annettiin yläkatto, mutta mahdollisista liian matalista sokereista ei puhuttu mitään.
Toisin sanottuna tässä ei tunnu olevan absoluuttisesti mitään järkeä, kun vertaan tätä läheisteni diabeteshoitoon ja -ohjeistukseen. En yhtään ihmettele, että radi-diagnoosi ja siihen liittyvä ohjeistus tuntuvat monesta mielivaltaisilta ja järjettömiltä, koska ilman läheisten selityksiä ja täsmennyksiä kiehuisin varmaan jossain vitutuksen ja ahdistuksen alhossa, että tapan lapseni syömällä ruisleipää.

Kerään tässä ärtymystä ja kaipa sitten vaadin päästä ravintoterapeutille, koska ei minusta maagisesti tule lihansyöjää, koska neuvolassa niin vaaditaan. Vatsa ei vuosien jälkeen kestä yhtään eläinperäistä proteiinia, enkä kyllä rehellisesti sanottuna osaa liharuokaa laittaakaan.

16+4
Ja mitä ihmettä oikeesti... Kyllähän sitä monipuolisesti saa ja pitää syödä, vaikka diabetes (olkoot raskausdiabetes tai mikä vain) todettaisiinkin. Itse menisin kyllä vähähiilihydraattisella, koska siitä on hyviä tuloksia verensokerin hillitsemisessä, jos raskausdiabetes todetaan. Söisin paljon erilaisia kasviksia (ja marjoja) ja koska olen lihansyöjä, myös liha ja kala. Ehkä joitakin maitotuotteita, kuten turkkilaista jogurttia. Tällä hetkellä menee enemmän hiilareita, mm. kauraa ja satunnaisesti riisiä.

Kyllähän neuvolasta pitäisi saada kunnon ohjeet. Tuntuu, ettei niilläkään ole hajua koko hommasta, vaan lyövät ohjelappusen käteen ja sanovat, että selvitä siitä...

Ja mahtaakohan kalorirajaus liittyä lähinnä painonnousun hillitsemiseen, eihän sillä muuten insuliinin kanssa ole tekemistä. Kannattaa varmaan laskea, mitä oma kulutus on ja sen perusteella syödä, monesti nuo esimerkkilaskelmat ovat todella pienillä kaloreilla, ainakin itselle kun pituutta on 176, roteva kroppa ja aktiivinen arko.
 
Hei!
Kirjoittelen tännekin, kun täälä vielä porukkaa, jotka eivät face-ryhmässä ole.

Meillä siis viime viikolla todettu vauvalla trisomia 18, Edwardsin syndrooma. Raskaus keskeytetään tällä- tai ensiviikolla. Vielä ei ole lupapapereita ilmestynyt sitä varten, joten edelleen odotellaan.

Mut voi poistaa listoilta.

Ihanaa odotuksen jatkumista kaikille ryhmäläisille ja onnea tulevaan!
Voimia! Meilläkin löytyi vauvalta down, mutta myrskyn jälkeen hänet päätettiin pitää..faceen en ole edes liittynyt, kun asiat menee niin erilailla kuin normisti. Toivottavasti saatte nuo paperit pian, järjettömän hidas on yhteiskunta ja nuo tutkimuksien tulokset kestää ikuisuuden..tai tuntu itsestäkin siltä..
 
Voimia! Meilläkin löytyi vauvalta down, mutta myrskyn jälkeen hänet päätettiin pitää..faceen en ole edes liittynyt, kun asiat menee niin erilailla kuin normisti. Toivottavasti saatte nuo paperit pian, järjettömän hidas on yhteiskunta ja nuo tutkimuksien tulokset kestää ikuisuuden..tai tuntu itsestäkin siltä..
Kiitos!
Pelkkää odotteluahan tämä on ollut nt-ultrasta asti. Tänään tuli tieto, että maanantaina päästään osastolle.

Tsemppiä teillekin!
 
On tää kyllä absurdia kuulla, kuinka osalla on rakenneultra nurkan takana ja omaan on vielä kuukausi. Kai se on loppukuisen kohtalo.

Valitan ja ihmettelen seuraavaksi radia ja sen hoitoa. Kävin sokerirasituksessa sukurasitteen takia. Tunnen diabeteksen kaikenlaisine ilmenemismuotoineen aika hyvin, kun on sekä ykköstä että kakkosta ja lisäksi vielä monimuotoista ja harvinaisempaa ilmenemää. Meillä on tällaiset sisäsiittoiset lappilaiset geenit, joissa diabetes muhii. Radi ei siis diagnoosina yllättänyt tippaakaan, mutta seuraavat asiat ovat sitten yllättäneet:
  • Neuvolasta ei soitettu diagnoosia, vaan se ilmestyi Omakantaan kaksi viikkoa ennen neuvolaa.
  • Neuvolan vaihteessa todettiin, ettei radiin liittyvää alkuohjeistusta anneta vaihteessa. Ei tarjottu vaihtoehtoja esim. aiemmalle tapaamiselle.
  • Mittauksia tehdään kolmesti viikossa, neljä kertaa päivässä. Tämä on Käypä hoito -ohjeiden minimi.
  • Ohjeistukseksi annettiin "kiellettyjen" ruoka-aineiden lista, joka sisältää mm. marjat, leivät, riisin, perunan, makaronin, maitotuotteet. Sallittujen aineiden listalla on lähinnä lihaa ja kananmunia.
  • Kuitenkin annetuissa malliruokalistoissa syödään sitten näitä kiellettyjä ruokia.
  • Koska olen ollut kasvissyöjä viimeiset 15 vuotta, neuvolassa todettiin, että parempi vain opetella syömään lihaa, koska pavut ja muut yleiset kasvisproteiinit ovat "kiellettyjen" ruoka-aineiden listalla.
  • Ihmettelyyn todettiin, että syöt vaan kaikkea ruokaa vähemmän, jos niitä kiellettyjä ruokia on pakko syödä.
  • Päiville annettiin kalorikatto, jota enempää ei saa syödä, mutta ei minkäänlaista ohjeistusta kaloreiden jakamiseen pitkin päivää tai niiden laskemiseen.
  • Verensokerille annettiin yläkatto, mutta mahdollisista liian matalista sokereista ei puhuttu mitään.
Toisin sanottuna tässä ei tunnu olevan absoluuttisesti mitään järkeä, kun vertaan tätä läheisteni diabeteshoitoon ja -ohjeistukseen. En yhtään ihmettele, että radi-diagnoosi ja siihen liittyvä ohjeistus tuntuvat monesta mielivaltaisilta ja järjettömiltä, koska ilman läheisten selityksiä ja täsmennyksiä kiehuisin varmaan jossain vitutuksen ja ahdistuksen alhossa, että tapan lapseni syömällä ruisleipää.

Kerään tässä ärtymystä ja kaipa sitten vaadin päästä ravintoterapeutille, koska ei minusta maagisesti tule lihansyöjää, koska neuvolassa niin vaaditaan. Vatsa ei vuosien jälkeen kestä yhtään eläinperäistä proteiinia, enkä kyllä rehellisesti sanottuna osaa liharuokaa laittaakaan.

16+4
Itse sain radi diagnoosin ja mielestäni neuvolasta oikein hyvän ohjauksen. Lauantaina kävin sokerirasituksessa ja jo maanantaina soitettiin tulosta ja heti sain ylimääräisen neuvola-ajan. Mittauksia teen nyt joka toinen viikko neljänä aamuna paasto ja 1 h aamupalasta, joka toinen viikko ennen ja tunti jokaisen aterian jälkeen yhtenä päivänä. Itse olen tosi pitkään syönyt vähän miten sattuu enkä ole mitenkään erityisen liikunnallinen. Tämä pisti pakosti elämäntapoja katsomaan uudelleen mutta en aio ottaa liikaa stressiä asiasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Sonttuliini
Heipähei. Sopisko tällänen "senioriensikko" mukaan? Oon siis 41 ja odotan ensimmäistäni , tällä hetkellä 18+4 ja kaikki ok, raskausdiabetesta lukuunottamatta.
Sori kun kuokin tänne tuolta maaliskuisten puolelta, mutta oli pakko kommentoida, että kiva törmätä omanikäiseen esikoista odottavaan :) Mulla ikää 40v ja esikoista oottelen, täällä tosin menossa vasta 14+0. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Saaga79
@skorpioni-79 Tosi kiva kuulla myös positiivinen kokemus radin hoidosta! Toivottavasti sun sokerit pysyy aisoissa ja kaikki muutenkin on hyvin.

@Sonttuliini Ymmärtäisin tätä kalorirajoitetta, jos se ei tuntuisi jotenkin ihan tuulesta temmatulta omaan pituuteen ja elämäntapoihin nähden. Olin raskauden alkaessa normaalipainoinen ja paino on noussut 3 kg tänä aikana. Olen edelleen normaalipainoinen. Neuvolassa ei myöskään tämän lisäksi ole annettu ymmärtää, että painossa olisi jotain huolestumisen paikkaa? Tiedä nyt sitten, mikä standardimallin ohjeistus minulle on lätkäisty.

Jonotan nyt ravintoterapeutille, jotta pääsen keskustelemaan järkevästi ruokavaliosta. Tosin verensokerini näyttävät pysyvän kaikista ruokailuista huolimatta alle 5, joten enpä nyt taida tästä stressata sen enempää.

@Saaga79 Toivottavasti sulla on kaikki hyvin radin kanssa! Runsaasti onnea odotukseen!

Kerroin tänään töissä raskaudesta tiimini vastaaville, jotka suhtautuivat asiaan todella hyvin. Yritetään alkaa jo nyt selvittämään sijaiskuviota töissä, jotta perehdytykselle jää kunnolla aikaa näin etätyön aikoina. Etätyö on kyllä ihana etu, kun ei ole missään vaiheessa tarvinnut eikä tarvitsekaan lyllertää töihin. Katsotaan, josko hamassa tulevaisuudessa pääsisi palaamaan äitiyslomalta toimistolle.

Vatsa pullahti viikonloppuna ulos <3

17+2
 
@skorpioni-79 Tosi kiva kuulla myös positiivinen kokemus radin hoidosta! Toivottavasti sun sokerit pysyy aisoissa ja kaikki muutenkin on hyvin.

@Sonttuliini Ymmärtäisin tätä kalorirajoitetta, jos se ei tuntuisi jotenkin ihan tuulesta temmatulta omaan pituuteen ja elämäntapoihin nähden. Olin raskauden alkaessa normaalipainoinen ja paino on noussut 3 kg tänä aikana. Olen edelleen normaalipainoinen. Neuvolassa ei myöskään tämän lisäksi ole annettu ymmärtää, että painossa olisi jotain huolestumisen paikkaa? Tiedä nyt sitten, mikä standardimallin ohjeistus minulle on lätkäisty.

Jonotan nyt ravintoterapeutille, jotta pääsen keskustelemaan järkevästi ruokavaliosta. Tosin verensokerini näyttävät pysyvän kaikista ruokailuista huolimatta alle 5, joten enpä nyt taida tästä stressata sen enempää.

@Saaga79 Toivottavasti sulla on kaikki hyvin radin kanssa! Runsaasti onnea odotukseen!

Kerroin tänään töissä raskaudesta tiimini vastaaville, jotka suhtautuivat asiaan todella hyvin. Yritetään alkaa jo nyt selvittämään sijaiskuviota töissä, jotta perehdytykselle jää kunnolla aikaa näin etätyön aikoina. Etätyö on kyllä ihana etu, kun ei ole missään vaiheessa tarvinnut eikä tarvitsekaan lyllertää töihin. Katsotaan, josko hamassa tulevaisuudessa pääsisi palaamaan äitiyslomalta toimistolle.

Vatsa pullahti viikonloppuna ulos <3

17+2
Juu ihan hyvin on mennyt, ainakin omasta mielestä. Yks aamusokeri on ollut koholla nyt omaseurannassa, muut ok. En tosin saanu neuvolasta muuta ohjetta kun mittauksiin ja että jättää valkonen sokeri pois...
Vähän ihmettelen, koska kuitenki oon sangen ylipainoinen ja iäkäs, mutta kai nuo tietää...
 
@skorpioni-79 Tosi kiva kuulla myös positiivinen kokemus radin hoidosta! Toivottavasti sun sokerit pysyy aisoissa ja kaikki muutenkin on hyvin.

@Sonttuliini Ymmärtäisin tätä kalorirajoitetta, jos se ei tuntuisi jotenkin ihan tuulesta temmatulta omaan pituuteen ja elämäntapoihin nähden. Olin raskauden alkaessa normaalipainoinen ja paino on noussut 3 kg tänä aikana. Olen edelleen normaalipainoinen. Neuvolassa ei myöskään tämän lisäksi ole annettu ymmärtää, että painossa olisi jotain huolestumisen paikkaa? Tiedä nyt sitten, mikä standardimallin ohjeistus minulle on lätkäisty.

Jonotan nyt ravintoterapeutille, jotta pääsen keskustelemaan järkevästi ruokavaliosta. Tosin verensokerini näyttävät pysyvän kaikista ruokailuista huolimatta alle 5, joten enpä nyt taida tästä stressata sen enempää.

@Saaga79 Toivottavasti sulla on kaikki hyvin radin kanssa! Runsaasti onnea odotukseen!

Kerroin tänään töissä raskaudesta tiimini vastaaville, jotka suhtautuivat asiaan todella hyvin. Yritetään alkaa jo nyt selvittämään sijaiskuviota töissä, jotta perehdytykselle jää kunnolla aikaa näin etätyön aikoina. Etätyö on kyllä ihana etu, kun ei ole missään vaiheessa tarvinnut eikä tarvitsekaan lyllertää töihin. Katsotaan, josko hamassa tulevaisuudessa pääsisi palaamaan äitiyslomalta toimistolle.

Vatsa pullahti viikonloppuna ulos <3

17+2
Jep! Mutta huippua, jos sokerit pysyvät hyvinä, niin eipä siinä tarttee sitten ihmeellisempiin toimenpiteisiin ryhtyä :)
 
Viime viikon keskiviikkona oli rakenneultra ja tyypillä kaikki hyvin, mitään poikkeavaa ei löytynyt vaikka aikaisimmissa ultrissa peloteltiin ties millä, no meille tuleekin täysin terve poika 317g oli sillon painoa :)
Selvät pelit ja vehkeet tyyppi heitti ruutuun :D

Radikin minulle napsahti ja jossain vaiheessa raskautta aloitetaan insuliini piikitys nyt mennään siihen saakka ruokavaliolla eteenpäin.

Dille ja tyyppi 20+5 ♡
 

Yhteistyössä