Helmikuiset 2021

Mites muilla valkovuoto? Mulla lisääntyny ihan hirveesti ja sitä tulee paljon Olen ymmärtänyt että tämä kuitenkin ihan normaalia ja ilmeisesti hyvä merkki...? Tervetuloa uusille
Alussa ei tullu yhtään, sitte pikku hiljaa lisääntyny ja nyt jonku aikaa tullu jo huomattavasti enemmän. Minusta se on ihan normaalia, tuo sovellus preglife sano tälle viikolle just että vv voi ilmetä ja että se on normaalia, jos ei oo voimakasta tuoksua tai kutinaa. :)

7+5❤
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Mä oon ihan ollu facen puolella vaan niin ei oo tullu tänne enää kirjoiteltua.

6.7 oli neuvola siellä yllättäen ultrasivat ja pieni oli tosi paljon kasvanut sitten varhaisultran❤

Mä oon ostanut itselleni uuden auton ja vauvalle vaunut ja vaatteita saatu tosi paljon ja nyt en tiedä haluanko ottaa äitiyspakkauksen vai en..tykkään kyllä pakkauksesta tosi paljon, mutta en tiiä.. kerkiihän tuota miettiä.

Dille & sintti 9+3
 
Mites muilla valkovuoto? Mulla lisääntyny ihan hirveesti ja sitä tulee paljon Olen ymmärtänyt että tämä kuitenkin ihan normaalia ja ilmeisesti hyvä merkki...? Tervetuloa uusille
Jestas, KYLLÄ
Itseasiassa mulla se on ollu oire alusta lähtien, mut nyt vaa voimistunut entisestään. Hiukan epämiellyttävää.. Etenkin kun säikäyttää, koska tuntuu välillä siltä että alkaisi menkat.
 
  • Haha
Reactions: Enerisa3
Heissan ja tervetuloa uusille! :)

Tänne ei aiempaa ihmeempiä kuulu. Eilen aamulla oli lievää vaal.punaista vuotoa, mut vain kertaalleen. Oli eka kerta tässä raskaudessa, kun vuoteli ja tiedänkin jo mistä johtui, mut siitä huolimatta se aina vähän pelästyttää. Tuntuu, et vatsa olis lähtenyt nyt hieman kasvuun. Painoa on tippunut nyt 3kg, mut näyttää siltä iltaisin kuin olisin lihonnut :p Kohdun kasvukipuja oon nyt viikon verran tuntenutkin, jatkuvan pahoinvoinnin ja väsymyksen lisäksi.

Nt-ultra olisi jo ens perjantaina, eli 5pv päästä. Jänskättää jo nyt, varsinkin kun en oo missään ultrassa käynyt tähän mennessä. Ja meen ekaa kertaa tähän ultraan yksin, mies jää hoitamaan lapsia. Rakenneultraan koitetaan päästä yhdessä.

vaimo85 & salamatkustaja rv 11+1 :love:
 
Mä oon ihan ollu facen puolella vaan niin ei oo tullu tänne enää kirjoiteltua.

6.7 oli neuvola siellä yllättäen ultrasivat ja pieni oli tosi paljon kasvanut sitten varhaisultran

Mä oon ostanut itselleni uuden auton ja vauvalle vaunut ja vaatteita saatu tosi paljon ja nyt en tiedä haluanko ottaa äitiyspakkauksen vai en..tykkään kyllä pakkauksesta tosi paljon, mutta en tiiä.. kerkiihän tuota miettiä.

Dille & sintti 9+3
Vähänkö ihanaa, että neuvolassa ultrattiin Meillä ei täällä edes ole koko laitetta sydänääniä pääsee kuunteleen vasta 12 viikon jälkeen kun se laite on sen verran vanha
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Heissan ja tervetuloa uusille!

Tänne ei aiempaa ihmeempiä kuulu. Eilen aamulla oli lievää vaal.punaista vuotoa, mut vain kertaalleen. Oli eka kerta tässä raskaudessa, kun vuoteli ja tiedänkin jo mistä johtui, mut siitä huolimatta se aina vähän pelästyttää. Tuntuu, et vatsa olis lähtenyt nyt hieman kasvuun. Painoa on tippunut nyt 3kg, mut näyttää siltä iltaisin kuin olisin lihonnut Kohdun kasvukipuja oon nyt viikon verran tuntenutkin, jatkuvan pahoinvoinnin ja väsymyksen lisäksi.

Nt-ultra olisi jo ens perjantaina, eli 5pv päästä. Jänskättää jo nyt, varsinkin kun en oo missään ultrassa käynyt tähän mennessä. Ja meen ekaa kertaa tähän ultraan yksin, mies jää hoitamaan lapsia. Rakenneultraan koitetaan päästä yhdessä.

vaimo85 & salamatkustaja rv 11+1
Mulla on kanssa vatsatuntemuksia jonkin verran, ja oonkin aatellut, et on varmaab kohdun kasvukipuja. Mulla on nt-ultra vasta 13+1 eli kahden viikon päästä, mutta käytiin viikko sitten ultrassa niin jaksaa tässä ootella sinne vielä :) mulla taitaa olla muutama kilo painoa plussaa, mut ei oo tässä enää muutaman viikon aikana lisääntyt sen alun jälkeen. Vatsa tuntuu kuitenkin välillä aika turpealta, ja varsinkin ruoan jälkeen ja iltaa kohti kasvaa!
 
Täällä näyttää pahin etominen loppuneen. Tilalle on tullut uupumus ja aivan jäätävä turvotus. Oon niin ahdistunut tästä, koska en todellakaan haluais, että kukaan kyselee tai ees arvailee mitään. Ja en muista kerroinko jo tänne, mutta nt-ultra tasan 13+0 ja siitäkin piti vääntää, että sain noin "myöhäisen" ajan. Kovasti inttivät että 12+0 -12+6 pitää käydä, mutta kun ei vaan yksinkertaisesti sopinut aikatauluun se! Muutenkin menee säätämiseksi kun en pääse normaaliin paikaan vaan pitää mennä toiselle paikkakunnalle. Tylsää tämmönen.

Miilu 10+5
 
Täällä näyttää pahin etominen loppuneen. Tilalle on tullut uupumus ja aivan jäätävä turvotus. Oon niin ahdistunut tästä, koska en todellakaan haluais, että kukaan kyselee tai ees arvailee mitään. Ja en muista kerroinko jo tänne, mutta nt-ultra tasan 13+0 ja siitäkin piti vääntää, että sain noin "myöhäisen" ajan. Kovasti inttivät että 12+0 -12+6 pitää käydä, mutta kun ei vaan yksinkertaisesti sopinut aikatauluun se! Muutenkin menee säätämiseksi kun en pääse normaaliin paikaan vaan pitää mennä toiselle paikkakunnalle. Tylsää tämmönen.

Miilu 10+5
mulla on myös ihan hirvee turvotus ja näkyy kyllä, jos sopivat vaatteet päällä. Luonnostaan oon aika hoikka ja pienet tissit, niin tollanen turvonnut vatsakumpu on eka mikä puseroon ottaa vastaa. Toivottavasti tää turvotus nyt tästä laskisi. Farkut tuntuu ainakin niin epämiellyttäviltä jaloissa
 
Osaako joku sanoa, että saadaanko np-ultrassa heti tietää mahdollisista kromosomipoikkeavuuksista vai pitääkö odotella seuraavaan neuvolaan asti?
Muistaakseni neuvolasta saadussa esitteessä luki että jos on käynyt niissä verikokeissa 14 päivää ennen ultraa niin pystyvät kertomaan heti tuloksen ja kertovatkin, muuten joutuu odottamaan seuraavaa neuvolaa tai soittamaan neuvolaan erikseen
 
  • Tykkää
Reactions: Adnilavee
Osaako joku sanoa, että saadaanko np-ultrassa heti tietää mahdollisista kromosomipoikkeavuuksista vai pitääkö odotella seuraavaan neuvolaan asti?
Siinä lasketaan se ns.riskiluku..korjatkaa joku jos oon väärässä, mutta tosiaan verikokeet/niskaturvotus ja vaikuttaisko vielä äidin ikä niin kertoo riskiluvun poikkeavuudelle eli se seula ns.hälyttää ja pääsee sitten lidätutkimuksiin(lapsivesinäyte?) missä tutkitaan tarkemmin onko jotain ja vaikka se hälyttää voi vauva silti olla tervekkin. Itse pääsen iän puolesta nippt-testiin mikä seuloo iäkkäiltä synnyttäjiltä tarkemmin noita poikkeavuuksia..meillä kun riskit on vielä suuremmat ja sanoin heti että haluan sen testin kun tarjosivat neuvolassa. Mutta siis saat heti tietää siinä ultrassa jos kaikki on ok eikä vaadita mitään lisäjuttuja.
 
  • Tykkää
Reactions: Adnilavee
vierailija
Osaako joku sanoa, että saadaanko np-ultrassa heti tietää mahdollisista kromosomipoikkeavuuksista vai pitääkö odotella seuraavaan neuvolaan asti?
Jos tarkoitat niskaturvotuksesta ja verikokeista +muista tekijöistä laskettavia riskilukuja, niin se on ihan paikkakuntakohtaista, mutta useammin tuloksia joutuu vähän odottelemaan kuin että ne laskettaisiin heti nt-ultran yhteydessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Adnilavee
mulla on myös ihan hirvee turvotus ja näkyy kyllä, jos sopivat vaatteet päällä. Luonnostaan oon aika hoikka ja pienet tissit, niin tollanen turvonnut vatsakumpu on eka mikä puseroon ottaa vastaa. Toivottavasti tää turvotus nyt tästä laskisi. Farkut tuntuu ainakin niin epämiellyttäviltä jaloissa
Jeo, mä en oikeen voi enää laittaa farkkuja päälle ees. Tai voin, mutta varsinkin jos pitää enemmän istua ja syödä niin on tosi tukalaa
 
Täällä näyttää pahin etominen loppuneen. Tilalle on tullut uupumus ja aivan jäätävä turvotus. Oon niin ahdistunut tästä, koska en todellakaan haluais, että kukaan kyselee tai ees arvailee mitään. Ja en muista kerroinko jo tänne, mutta nt-ultra tasan 13+0 ja siitäkin piti vääntää, että sain noin "myöhäisen" ajan. Kovasti inttivät että 12+0 -12+6 pitää käydä, mutta kun ei vaan yksinkertaisesti sopinut aikatauluun se! Muutenkin menee säätämiseksi kun en pääse normaaliin paikaan vaan pitää mennä toiselle paikkakunnalle. Tylsää tämmönen.

Miilu 10+5
Ompa kumma, meillä Oulussa nimenomaan sanottiin, että otetaan ennemmin viikolle 13, että varmasti näkyy siihen mennessä jo kaikki. Ilmeisesti pienempi riski, että tarvis mennä uudestaan kuin jos ottaisi 11 viikon lopulle tai 12 viikolle. Mulla on vasta 13+1 siis.
 
Ompa kumma, meillä Oulussa nimenomaan sanottiin, että otetaan ennemmin viikolle 13, että varmasti näkyy siihen mennessä jo kaikki. Ilmeisesti pienempi riski, että tarvis mennä uudestaan kuin jos ottaisi 11 viikon lopulle tai 12 viikolle. Mulla on vasta 13+1 siis.
Mulla kans "vasta" 13+0. Mä en saanut sitä kylläkään itse päättää,mutta neuvolassa sanoivat että parempi loppupäästä kuin alku.
Viime raskaudessakin oli 12+5 :)
 
Mulla np-ultra muutaman viikon päästä 13+6, keskiviikkona verikokeet :) Mua jännittää IHAN HIRVEESTI se ultra. Jotenki pelko siitä että onko kaikki hyvin/kasvaako siellä mitään on aika paljon läsnä.. Vaikka kuinka yritän olla miettimättä ja murehtimatta niin se on todella vaikeaa. Toivon, että sattuis dopplerilla löytymään sydänäänet tässä jossakin vaiheessa niin ehkä rauhoittaisi vähän mieltä :X3:
 
Mulla np-ultra muutaman viikon päästä 13+6, keskiviikkona verikokeet Mua jännittää IHAN HIRVEESTI se ultra. Jotenki pelko siitä että onko kaikki hyvin/kasvaako siellä mitään on aika paljon läsnä.. Vaikka kuinka yritän olla miettimättä ja murehtimatta niin se on todella vaikeaa. Toivon, että sattuis dopplerilla löytymään sydänäänet tässä jossakin vaiheessa niin ehkä rauhoittaisi vähän mieltä
Voin vaan kuvitella, että paljon jännittää. Tsemppiä nyt kovasti sinne. (y)
Itse olin tänään verikokeissa ja parin viikon päästä olisi np-ultra. (12+2)
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Onko kellään muulla, jotka ei oo käyny ar-ultrassa (tai minähän kävin tosi alussa mutta ei näkynyt vielä sykettä tai alkiota niin että olisi voinut varmaksi sanoa että on alkio) jotka pelkää tuulimunaraskautta? Mulla on TOSI vaihtelevia päiviä. Tänään taas tuntuu siltä et onko siellä nyt edes jotain ku maha on suht littee, vaan iltasin vähän turvottaa, tissit on vielä vähän kipeet muttei kauheen ja pahin pahoinvointi kesti vain muutaman päivän.. Ostin tuon dopplerin nyt sen takia että JOS sillä satun kuulemaan sykkeen, niin helpottaisi oloa Ja tiedostan sen että se ei välttämättä sillä löydy vaikka kaikki olisikin hyvin, joten en ota lisää stressiä siitä kun sillä ei löydy
Mä pelkään aika paljon. En oo käynyt ar-ultrassa. Mulla tavallaan aika vähäiset oireet, en oo esim oksennellu. Mut silti olo ei oo normaali ja väsyttää kyl hurjasti. Tekisi myös mieli ostaa doppleri, mut ehkä vaan odottelen ekaa ultraa ja yritän olla liikaa miettimättä ennen sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Minä oon yleensä kerennyt tuntemaan vauvan liikkeet jo ennen ekaa ultraa..on monta lasta ja ne heikot kuplimiset tuntuu tosi alhaalla mahassa sitten kun kuulostelee..nytkin vasta 10+ ja ihan kun vkl ois jo hennosti liikkunut..ruuan jälkeen kun menee makuulle niin saattaa tuntea ja sanon heti että on normaalia, että liikkeitä ei tunne vasta kun tosi myöhään ettei kukaan nyt rupee murehtii, että miksi ei tunnu
 
Mä pelkään aika paljon. En oo käynyt ar-ultrassa. Mulla tavallaan aika vähäiset oireet, en oo esim oksennellu. Mut silti olo ei oo normaali ja väsyttää kyl hurjasti. Tekisi myös mieli ostaa doppleri, mut ehkä vaan odottelen ekaa ultraa ja yritän olla liikaa miettimättä ennen sitä.

Mulla ihan sama, en oo oksennellu ja muuteki tosi vähäiset oireet.

Varasin nyt vielä toisen ultran kun en saa mielenrauhaa millää. Joka päivä ahdistaa epätietoisuus asiasta että onko siellä enää elämää :( Varsinkin tää kun en oo oksentanu, voin välillä tosi huonosti mutta ei vaan oksennusta tule niin on saanut mut ihan ylikierroksille asian suhteen. Viikonloppuna saan sitten selvyyden, toivottavasti kaikki ois hyvin <3

tsemppiä kaikille tilanteisiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Adnilavee
Tänään käyty verikokeissa ja tuli myös ultraan aika, joka tosin siirrettiin vähän myöhemmälle että mieskin pääsee mukaan. Eli nyt on tasan 2 viikkoa ultraan. Ei olla käyty ar-ultrassa ja jännittää myös onko siellä mitään, mutta en jotenkin osaa ainakaan stressata asiaa vaan eletään päivä kerrallaan ja sittenhän se selviää. Ajateltiin kertoa heti ultran jälkeen esikoiselle, jos kaikki on hyvin niin pääsee hänkin heti alussa odotukseen mukaan ja valmistautumaan :love:
 
Että mä inhoan tätä loputonta nälkää :( Olisin äskenkin voinut vetää pastaa useamman ihmisen edestä o_OTuntuu, että sitä mukaan ku ruokaa menee suuhun, niin nälkä vain kasvaa eikä lopu ollenkaan. Onko muilla vastaavaa?
 
Mulla tuli tänään eka laatta... Oon ottanut rautaa aamuyöllä/aamulla tyhjään vatsaan ja se on sopinut hyvin, ei oo ollu mitään, mut tänään vatsa päättikin toisin ja just ku olin töihin lähdössä takki päällä niin oli pakko juosta vessaan...
 

Yhteistyössä