Helmikuiset 2021

Meillä ekassa raskaudessa neuvolassa etittiin jollain laitteella sydänääniä mutta niitä ei löytynyt.. Siitä jäi tosi epävarma olo, vaikka sanoivatkin että ei välttämättä niin aikaisessa vaiheessa kuulu. Ja kkm oli np-ultrassa jossa kasvu oli pysähtynyt rv 5-6 vastaaville viikoille:cry:
 
Nyt neuvola on varattu ar-ultran jälkeen rv 9+0. Tosiaan tuo kkm oli kauhea järkytys, kun koko ajan vain kuuli/luki sitä että jos ei oo kipuja ja vuotoja, kaikki ois hyvin.. Niin tuntuu nytkin että onneksi on sentään vähäisiä oireita, että tässä uskaltais tosiaan luottaa siihen että tosiaan raskaana tässä ollaan.. Jännittää kauheasti jo ensi viikon ultra, mutta toisaalta on malttamaton olo, että kuulisi jo että onko tuolla ketään.
 
  • Tykkää
Reactions: Emja_
Nyt neuvola on varattu ar-ultran jälkeen rv 9+0. Tosiaan tuo kkm oli kauhea järkytys, kun koko ajan vain kuuli/luki sitä että jos ei oo kipuja ja vuotoja, kaikki ois hyvin.. Niin tuntuu nytkin että onneksi on sentään vähäisiä oireita, että tässä uskaltais tosiaan luottaa siihen että tosiaan raskaana tässä ollaan.. Jännittää kauheasti jo ensi viikon ultra, mutta toisaalta on malttamaton olo, että kuulisi jo että onko tuolla ketään.
Täällä sama kkm kohdalla, ei mitään epäilystä itsellä ollut etteikö kaikki olisi hyvin, kun menin ultraan. Siksikin sitä on niin epävarma nyt siitä onko pikkuisella kaikki hyvin vai ei. Hope91, me ollaankin aika samalla viikolla, kun meillä nyt 5+4.
Mikä sovellus on teidän mielestä ollut paras?
 
Täällä sama kkm kohdalla, ei mitään epäilystä itsellä ollut etteikö kaikki olisi hyvin, kun menin ultraan. Siksikin sitä on niin epävarma nyt siitä onko pikkuisella kaikki hyvin vai ei. Hope91, me ollaankin aika samalla viikolla, kun meillä nyt 5+4.
Mikä sovellus on teidän mielestä ollut paras?
Viimeksi oli sellainen aavistus itsellä että kaikki ei olisi hyvin, kun pahoinvointi ja oireet katosivat yhtäkkiä, mutta kyllä silti ajattelin toisaalta että se voi olla ihan normaalia.. No sillä kertaa ei ollutkaan, valitettavasti.

Nyt kun olen tiennyt plussasta pidempään kuin viimeksi, tuntuu aika pitkältä, että milloinhan alkaa pahoinvointi, joka viimeksi alkoi noin rv 7? Nyt on toisinaan ns. nirsoilua ollut mutta syömään olen silti pystynyt. Toki kaikki raskaudet ovat erilaisia.

Kiertoja seurasin Flo:lla josta tykkäsin kovin, nyt kun rekisteröin siihen raskauden, ei minusta ole niiin hyvä kuin tuo preglife.

@Emja_ niin ollaan, onko teillä varattu aikaa ar-ultraan?
 
Viimeksi oli sellainen aavistus itsellä että kaikki ei olisi hyvin, kun pahoinvointi ja oireet katosivat yhtäkkiä, mutta kyllä silti ajattelin toisaalta että se voi olla ihan normaalia.. No sillä kertaa ei ollutkaan, valitettavasti.

Nyt kun olen tiennyt plussasta pidempään kuin viimeksi, tuntuu aika pitkältä, että milloinhan alkaa pahoinvointi, joka viimeksi alkoi noin rv 7? Nyt on toisinaan ns. nirsoilua ollut mutta syömään olen silti pystynyt. Toki kaikki raskaudet ovat erilaisia.

Kiertoja seurasin Flo:lla josta tykkäsin kovin, nyt kun rekisteröin siihen raskauden, ei minusta ole niiin hyvä kuin tuo preglife.

@Emja_ niin ollaan, onko teillä varattu aikaa ar-ultraan?
Vasta 20.7. (8+4), kun klinikan ykköslääkäri on lomalla ja en halunnut kokemattomampaa tuuraajaa. Vielä 3 viikkoa pitäisi jaksaa odottaa, että selviää onko kaikki hyvin. Toisaalta jos tuolloin on kaikki hyvin, niin ehkä sitä pystyy odottamaan nt-ultraa helpommin.
 
Mä en esimerkiksi halunnut töissä sen vuoksi kertoa, että ikävä kyllä kaikki työyhteisöt eivät ole niin kauhean kannustavia, eikä mulla ole mitään tarvetta kertao omista yksityisasioista ihmisille joista en pidä. Mä kerroin esikoisesta vasta rv 22 tai jotain koska siihen saakka pystyi hyvin piilottelemaan. :D
 
Mä en esimerkiksi halunnut töissä sen vuoksi kertoa, että ikävä kyllä kaikki työyhteisöt eivät ole niin kauhean kannustavia, eikä mulla ole mitään tarvetta kertao omista yksityisasioista ihmisille joista en pidä. Mä kerroin esikoisesta vasta rv 22 tai jotain koska siihen saakka pystyi hyvin piilottelemaan.
Juuri näin!
Itse aijon siis kertoa nt-ultran jälkeen, jotta työpaikka saa riittävästi aikaa reagoida ja miettiä sijaiskuviot.
 
Vasta 20.7. (8+4), kun klinikan ykköslääkäri on lomalla ja en halunnut kokemattomampaa tuuraajaa. Vielä 3 viikkoa pitäisi jaksaa odottaa, että selviää onko kaikki hyvin. Toisaalta jos tuolloin on kaikki hyvin, niin ehkä sitä pystyy odottamaan nt-ultraa helpommin.
Tsemppiä odotteluun, tulen myös kertomaan tänne miten meidän ultra ensi viikolla menee.
 
Heippa! Oletteko te kertoneet vielä uutisia muille? Millä viikolla meinasitte kertoa? Tekisi mieli jo kertoa jollekin, mutta toisaalta itselläkin on vielä vähän uskomaton olo.
Mä oon kertonut muutamalle kaverille, mies äidilleen. Tekisi mieli kertoa kaikille, ilmeet on näkemisen arvoisia! (Ollaan seurusteltu vasta 6kk eikä edes asuta virallisesti vielä yhdessä)

Mä oksensin tänään ekan kerran. Ilmeisesti verensokeri pääs liian alas, iltapäivällä tuli huono olo. Oon myös alkanut vähän ahdistumaan tuulimunaraskauden mahdollisuudesta. Pitäisi yrittää vaan relata.

Mua myös hämää noi viikot. Flo sanoo 7+4 Ja preglife 6+0. Neuvola 7.7., ehkä sit selviää oikeat viikot.
 
Mulla on alko viime viikon keskiviikona oksentaminen. Siitä asti joka aamu on pitäny laatata, onneks ennen aamupalaa hoituu tää asia ja aamupalaks syön sit jotain raikkaita hedelmiä aina, muutenkin aika moni ruoka ällöttää.. Tällä hetkellä voisin elää pitsalla ja hampurilaisilla :D yks päivä yritin syödä salaattia niin meinas tulla ylös. Tissit on ollu ennen plussaa jo kipeenä, nyt taitaa rueta jo vähän helpottamaan mutta tuli kuumat ne on aina välillä. Tänään 6+6, väsymys edelleen jotain käsittämätöntä, en tiedä paljonko pitäis nukkua että jaksas esim imuroida kotona :D osa syy on varmaan nää kauheen kuumat kelit, josko tänään pystyis kun rupeaa viilenemään :)
 
Tässä on lista johon voidaan kirjata Helmikuisia. Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.

Helmikuiset 2021!
30.1. /vaimo85/5.lapsi/HUS
1.2. / Sofia90/2.lapsi/PHKS
2.2./miilu/6. lapsi/KYS
2.2./parsis_/2.lapsi/VKS
2.2./Jusperi/1.lapsi/hus
2.2 / tytöntylleröt*3 / 4.lapsi/ TYKS
2.2./Sonttuliini/1. Lapsi/OYS
3.2 / Jeppisjee / 2. lapsi / ksshp
4.2./ Hopeanuoli/ 1.lapsi
6.2./ Amanda82 / 4.lapsi
7.2./ Matilda! / 2. lapsi / Tays
7.2./ADNILAVEE/1. lapsi/HUS
8.2./ Jepjoo25/ 2.lapsi HUS
8.2./ voittamaton / 2.lapsi / TYKS
10.2/ lauraida / 1. Lapsi
10.2./dille82/10.lapsi/kys
10.2./ENERISA3/1. Lapsi
11.2./Luumupuu_/2. lapsi/TAYS
11.2./Sinikukkanen/2. lapsi/Oys
12.2./ Silent Princess / 2. lapsi / VKS
15.2./ nenni26/2.lapsi/ppshp
15.2./Kindness/3.lapsi/kpks
17.2./Esikoinen2021/1.lapsi/PKKS
20.2./ sertsu/ 1. lapsi/ TYKS
20.2/Äityliini@@85/5.lapsi/TYKS
22.2. / Vohvelitohveli / 1. lapsi
23.2./Zane/3.lapsi
23.2./Kortta/1.lapsi
24.2./Tiukuliina89/kuudes/khks
28.2./Huvikumpu_/kolmas/Oys
 
Hei! Ekaa kertaa IKINÄ kirjoitan tänne mitään. tämä raskaus ei ollut suunniteltu (kuten jo neljäs tuli yllärinä, huomasin rvkolla 10). Alkushokista aletaan toipua ❤ tämän raskauden huomasin heti, sillä sohvalta noustessa vihlaisu mahaan antoi heti syytä ajatella raskautta. Olen nyt ajatellut tämän niin, että joku tarkoitus tällä on oltava, kun kaikesta huolimatta raskaaksi tulin. Mutta jää 100% viimeiseksi nyt on 6+4 enkä ole vielä soittanut neuvolaan, mutta ehtiihän sitä. Paljon en hössöttele, mutta ihanaa tämä silti on.
 
Tänään uskaltauduin soittamaan ensimmäistä neuvola-aikaa ja sainkin sen jo kahden viikon päähän, eli viikkoja pitäis tuolloin olla omien laskujen mukaan 9. Meillä täälä ultrataan ekalla käynnillä.
Ihana yllätys oli, että saan saman terkan, joka oli esikoisesta viisi vuotta sitten. Hän on ollut joissain muissa hommissa tässä välissä ja nyt palannut. Nyt jännään ja yritän tsempata itseäni kaikilla hyvillä ajatuksilla sinne asti! Vieläkään en uskalla antaa itelleni lupaa ajatella raskautta sen kummemmin. Onneksi tällä viikolla on kuitenkin jonkinmoista huonohkoa oloa alannut ilmaantumaan mitä ei aikaisemmissa km raskauksissa ole ollut.
Listoille ja faceen ilmoittaudun vasta sitten, jos ja kun jotain elämää sisältä löytyy.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Onko muilla tullut jo kutsut nt-ultraan? ja millä raskausviikolla? mulla tuli kutsu ja ihmettelin että aika myöhäinen ajankohta kun on sillon jo 13+0. Viime raskaudessa oli nt-ultra oli muistaakseni 12+1.
Tänään mulla 9+1 ♡

Ei oo vielä kutsua tullut, koska ei ole edes ekaa neuvolaa ollut vielä. Mutta jostakin lapsests kävin vasta 13+4. Jos oikein muistelen niin 13+6 mennessä pitäs olla tehtynä
 
Meillä ei kerrota ennen nt-ultraa kellekkään ja monesti kerrottu vasta rakenneuä jälkeen. Jos huonosti käy niin miehen kanssa asia varmaan käsitellään kaksin ja sit kun olen valmis niin ehkö käyn läpi jonkun muun kanssa. Katsellaan. Ei valitettavasti oo aina ollut hyvä vastaaanotto meidän vauvauutisilla

Oma olo on ollut todella vaihteleva. Olen kärsinyt hirveästä väsymyksestä ja vaihtelevasta pahoinvoinnista. Ainoo mikä on ja pysyy on kivut edelleen. Välillä ne om tuhottoman kovia ja tuntuu, että kesken menee just nyt. Edelleen vaan oottelen, että eka neuvola olis käyty ja sais lähetteen ultraan ja sais varmistuksen, että siellä on kasvettu ja kehitytty. Yritän ottaa päivä kerrallaan enkä hirveesti aattele, että vauva olis tulossa

Miilu 9+0
 
Mää oon kertonut about kaikille: perheelle ja kavereille. Työkavereille en koska työpaikka on kesällä kiinni. Mää aattelen että on helpompi että jos tulee suru-uutinen niin senkin voi jakaa. Mää en oikein nää mitään itselleni hyötyä siitä että piilottaisin asiaa, on vaan helpompi kun saa rauhassa esim. sanoa että väsyttää pirusti kun kahvia ei voi juoda.

Ai niin: Kävin ar-ultrassa tänään ja kaikki hyvin.
 
Onko muilla tullut jo kutsut nt-ultraan? ja millä raskausviikolla? mulla tuli kutsu ja ihmettelin että aika myöhäinen ajankohta kun on sillon jo 13+0. Viime raskaudessa oli nt-ultra oli muistaakseni 12+1.
Tänään mulla 9+1 ♡
mulla nt-ultra 12+2ja nyt 8+2, eli 4 viikkoa pitäis vielä jaksaa odotella :( mä sanoin kyllä itse valita sen ajan tietystä aikahaarukasta ja otin sitten heti niitä ensimmäisiä aikoja mitä oli tarjolla.
 
Mulla nt-ultra 13+2. Terkka sanoi, että nykyäön on tapana tehdä mieluummin vasta viikolla 13, kun viikolla 12 saattaa olla vielä jotakin sellaista meneillään, et voitas herkästi tarvita sit kuitenkin vielä uusintäkäynti viikolla 13. Tämä Oulussa.

Mulla on onneks ollu jo varhaisultra 7+2 sen kohdunulkoisen takia ja sitte ollaan menossa miehen kanssa yhdessä maanantaina kun on 10+0.
 
Samat ajatukset täälläkin. Jollekin kaverille tekisi mieli kertoa, mutta juuri tämän epävarmuuden takia tuntuu vaikealta. Toisaalta sitten olisi edes joku miehen lisäksi, kenelle avautua asioista.
Mulle näyttää toinen sovellus 7+5 ja toinen 5+6 ja eka neuvola 8.7. Siellä tuskin ultrataan?
Jos se on hyvä kaveri niin kyllä se ymmärtää että tarvit tukea. Ja jos tulee esim. keskenmeno niin on silloinkin tukemassa. Ankeaa olla yksin fiilisten kanssa tai nojata vaan puolisoon.
 
Tässä on lista johon voidaan kirjata Helmikuisia. Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.

Helmikuiset 2021!
30.1. /vaimo85/5.lapsi/HUS
1.2. / Sofia90/2.lapsi/PHKS
2.2./miilu/6. lapsi/KYS
2.2./parsis_/2.lapsi/VKS
2.2./Jusperi/1.lapsi/hus
2.2 / tytöntylleröt*3 / 4.lapsi/ TYKS
2.2./Sonttuliini/1. Lapsi/OYS
3.2 / Jeppisjee / 2. lapsi / ksshp
4.2./ Hopeanuoli/ 1.lapsi
6.2./ Amanda82 / 4.lapsi
7.2./ Matilda! / 2. lapsi / Tays
7.2./ADNILAVEE/1. lapsi/HUS
8.2./ Jepjoo25/ 2.lapsi HUS
8.2./ voittamaton / 2.lapsi / TYKS
10.2/ lauraida / 1. Lapsi
10.2./dille82/10.lapsi/kys
10.2./ENERISA3/1. Lapsi
11.2./Luumupuu_/2. lapsi/TAYS
11.2./Sinikukkanen/2. lapsi/Oys
12.2./ Silent Princess / 2. lapsi / VKS
15.2./ nenni26/2.lapsi/ppshp
15.2./Kindness/3.lapsi/kpks
17.2./Esikoinen2021/1.lapsi/PKKS
20.2./ sertsu/ 1. lapsi/ TYKS
20.2/Äityliini@@85/5.lapsi/TYKS
22.2. / Vohvelitohveli / 1. lapsi
23.2./Zane/3.lapsi
23.2./Kortta/1.lapsi
24.2./Tiukuliina89/kuudes/khks
28.2./Huvikumpu_/kolmas/Oys
16.2/Staalo/1.lapsi/ksshp
 
Mäkin sain valita ajan itse Maisa-järjestelmän kautta. Varasin ensimmäisen mahdollisen, se on jo 17.7. rv 11+6. Tuohon sen kovasti halusinkin, kun seuraavalla viikolla mennään mökille. Mut on tämä pitkä aika silti ootella, jos ei ar-ultrassa käy. Oireet kuitenkin suht vahvasti päällä, joten olen luottavaisin mielin. Konkretisoituu kumminkin eri tavalla koko raskaus sitten kun pääsee näkemään vauvan ultran kautta.

Raskaudesta tietää pari lähintä kaveria, muille kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen. Saa nähdä miten vanhemmat suhtautuu, kun kyseessä jo viides lapsi.. Neljässä pojassakin riittää kyllä hommaa, varsinkin kun esikoisella alkanut murrosikä jo (menee kutosluokalle syksyllä). Mut oon mä kyllä jo joskus aiemmin vinkannut kuopuksen syntymän jälkeen, että saatetaan vielä haluta viides. Ei ihan puskista tuu uutinen.

vaimo85 & salamatkustaja rv 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulla aaltoilee oireet kyllä todella vahvasti, välillä on todella huono olla aamuisin ja rinnat on äärettömän kipeät.. Sitten taas näitä päiviä ja aamuja kun ei ole mitään juuri.. Tuntuu todella ahdistavalta odotella seuraavaa ultraa, onneksi perjantaina on eka neuvola että saa vähän jotain konkretiaa..

7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Emja_
Mulla aaltoilee oireet kyllä todella vahvasti, välillä on todella huono olla aamuisin ja rinnat on äärettömän kipeät.. Sitten taas näitä päiviä ja aamuja kun ei ole mitään juuri.. Tuntuu todella ahdistavalta odotella seuraavaa ultraa, onneksi perjantaina on eka neuvola että saa vähän jotain konkretiaa..

7+5
Täällä samoin vaihtelevaa on, eilen oli ensimmäistä kertaa todella pahoinvoiva olo aamulla ja koko päivän olin kuin zombi kun olin niin väsynyt, illalla piti nukkua tunnin päikkäritkin että helpotti. Tänään sitte ei nii huono olo aamusta, ei meinannu kuiteskaa aamupala maistua, vähä sain jotain syötyä. Normaalisti nukun noin 7-7.5 tuntia yössä, nyt tuntuu että täytyy nukkua 8-9 tuntia ettei heräis aivan väsyneenä. Rintojen kipu vaihdellut koko ajan, mutta koko ajan niissä on tuntemuksia ollut.

Nyt 6+0❤
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Mulla aaltoilee oireet kyllä todella vahvasti, välillä on todella huono olla aamuisin ja rinnat on äärettömän kipeät.. Sitten taas näitä päiviä ja aamuja kun ei ole mitään juuri.. Tuntuu todella ahdistavalta odotella seuraavaa ultraa, onneksi perjantaina on eka neuvola että saa vähän jotain konkretiaa..

7+5
Täällä kans oireet aaltoilee, edellisoäivänä kaikki tuli ylös, eilen kaikki ällötti ja tänään on kokoajan nälkä
Hormonit on kyllä sekaisin, kuulin radiosta miten sorsaperhe oli eksynyt moottoritielle ja niitä oltiin pelastamassa, ja rupesin itkemään, kun se oli niin liikuttavaa

Pelottaa kovasti, miten tässä käy, mutta päivä kerrallaan ultraa kohti, vielä 18pv kärvisteltävää.

Emja 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen

Yhteistyössä