Helmikuiset 2020

Ihanaa, että joillain jo liikkeet tuntuneet selvästi :) Täällä niin kovasti odotellaan sitä myös. Nyt on taas epävarmuus iskenyt vaikka hetken ehti taas olla rauhassa ja onnellinen. Äsken tajusin että edellisestä ultrasta ei mulla ole kahta viikkoakaan ja silti nyt jo miettii että mikähän tämän hetkinen tilanne on. Jotenkin sitä ajattelee että kun liikkeitä alkaisi tuntua niin osaisi ehkä ottaa rennommin :ROFLMAO: Asiaa ei kauheasti auta se että innostuin sukupuoli veikkauksen jälkeen ostelemaan ihania vauvan vaatteita ja nyt niitä on jo jonkun verran valmiina. Alkaa väkisinkin mielessä pyörittelemään että entä jos nyt tulisikin se myöhänen keskenmeno niin mihis nämä kaikki vaatteet sitten menisi (n) Luopua en ainakaan haluaisi vaikka kirppikseltä pääosin onkin ostanut että ei nyt hirveää rahanmenoa ole kuitenkaan ollut. Se on se tunnearvo kun on jo kuvitellut oman pienen niihin :D Mutta ei se auta kun ottaa nyt rauhassa päivä kerrallaan ja uskoa että kaikesta selvitään, vaikka sitten kävisikin se pahin mahdollinen. Mikä on taas tässä kohtaa jo aika epätodennäköstä :) Onneksi rakenneultrakin häämöttää jo kahden ja puolen viikon päässä!

@Matkallamamaksi Mulla vasta ensimmäinen raskaus menossa joten omakohtaista kokemusta en osaa kertoa mutta oon ainakin ymmärtänyt että se on ihan normaalia että alussa liikkeet tuntuu harvemmin. Ja jos ei vielä äärimmäisen voimakkaina tunnu (ainakaan koko ajan) niin voisi kuvitella että sekin vaikuttaa että miten itse ehtii niitä liikkeitä kuulostella. Esim kiireessä ei välttämättä ehdi kuunnella jokaista hentoa tuntemusta mahassa ja taas esim saunassa rauhottuessa ehkä huomaa ne helpommin. Mutta kuten sanottu, ei ole oma kokemus vaan muualta kuultua :LOL:

Mulla tänään 17+5
 
Heti kun ehdin eilen illalla miehelle purkaa huolta siitä, etten ollut tuntenut koko päivänä mitään liikkeitä, niin vauva alkoi möyrimään mahassa oikein kunnolla ja liikuskelikin sitten lähes koko illan. Ja tänään aamusta lähtien säännöllisesti pitkin päivää olen liikkeitä tuntenut. Ei voi kuin hymyillä joka kerta. Kyllä se tosiaan rauhoittaa mieltä. <3

Täällä on vietetty aamupäivä unipesää vauvalle ommellen, ja pian alkaisi olla valmista. Illalla sain valmiiksi listan kaikista mahdollisista tarvikkeista ja vaatteista, mitä hankitaan vauvalle. Sormet syyhyäisi jo päästä ostoksille, mutta yritän edelleen malttaa sinne rakenneultraan saakka. Oikeastaan en edes tiedä miksi, mutta jotenkin se tuntuu sellaiselta sopivalta etapilta. :)
 
Tervehdys kaikille täällä uusi odottaja. 26.2 on laskettuaika.
Kaksi alakouluikäistä lasta entuudestaan.
Kaikki sujunut tähän asti hyvin. Pahoinvointia ja väsymystä ollut, mutta nyt ei raskautta juuri huomaa olotilassa ollenkaan. Täytyy nauttia tästä hetkestä.
Yritän hiljalleen tutustua teidän juttuihin. Vähän vaihtelevasti tulee näillä foorumeilla oltua, mutta kiva olisi vaihtaa raskausajan iloja ja olotilan tuskaa muiden kanssa
 
Toinen kolmannes on kyllä ollut paljon mieluistampi kokemus kuin raskauden alku ja pahoinvointi. Olo on välillä jopa oireeton, joten tulee touhuiltua vaikka mitä :)
Oon vaan huomannut että etenkin töissä ja liikkuessa on alkanut olla ikäviä vatsatuntemuksia, onko muilla kokemusta? Tuntemukset helpottaa levossa, mutten tiedä miten näiden kanssa menettelisin...eivät ole varsinaisia kipuja kuitenkaan eikä jokapäiväisiä. Olen vähentänyt nostelua ja muuta raskasta, mutta harkitsen vielä pitäisikö soittaa neuvolaan. Nään kätilöä kuitenkin jo viikon päästä niin voisin sitten kysyä kasvotusten jos maltan sinne asti :rolleyes:
Tässä ollaan kuitenkin menossa jo 19+1 että eiköhän tuntemukset ole ihan normaaleja mutta uusia joten olo on epätietoinen :D koitan olla lietsomatta itseäni hysteriaan..
 
  • Tykkää
Reactions: EllenL
Mä taidan tuntea kyllä liikkeet jo, oon varmaan tuntenut muutaman viikon. Voisin kuvata niitä sellasiks, et ihanku elohiiri olis aina yhdessä kohdassa ja mieskin on tuntenut ne vatsan läpi. Aika kovilta ne liikkeet tuntuu enkä enää usko et kyseessä on vaan pieru suolessa :D

Mulla kanssa rakenneultra on "the etappi". Pitäs maltaa 23.9 asti vielä odotella.. Sen jälkeen uskaltais ostaa jotakin (vaikka pieniä juttuja on jo tullut hankittua..) :)

@Inkeriini_55
Mulla on ainakin selkeästi lisääntynyt erilaiset tuntemukset/kivut vatsan, häpyluun ja nivusten alueella. Se alun jatkuva menkkamainen jomotus on vähän niinkun kadonnut ja tilalle on tullut mitä kummalisempia tuntemuksia (ei siis jatkuvaa mutta kyllä päivittäin joku outo tunne jossakin on hetken). Viikonloppuna kun tuli vähän liikaa ilmeisesti rehkittyä niin oli tosi kovaa "vihlontaa" nivusissa ja häpyluussa. Kun heitti ittensä pitkälleen niin meni ohi. Mun mielestä myös ehkä pari kertaa on tullut supistus, tai vatsa on tuntunut jotenkin kovettuvan sisältäpäin. Kysyin neuvolalääkäriltä asiasta ja hän sanoi, että on ihan normaaleja tuntemuksia kun raskaus menee pidemmälle. Oon itsekin suhtautunut erilaisiin kipuihin niin, että kun miettii mitä sun sisällä tapahtuu niin on oikeesti aika loogista tuntea vaikka mitä. Ehkä kannattaa huolestua jos kipu on jatkuvaa ja siihen tarvitsee oikeasti ottaa kunnolla särkylääkettä (mutta tästäkin oon lukenut, et jotkut epäonnekaat joutuu tästäkin kärsiä eikä se siltikään mitään tarkoita). Eli en murehtisi tuntemuksistasi!
 
  • Tykkää
Reactions: Inkeriini_55
Mää vielä odottelen liikkeitä. Istukka edessä ja alhaalla eli just hankalin kohta ku pitäs liikkeitä alkaa tunteen. Vauva majailee sen takana. Dopplerinki annoin jo pois kun oli niin hankala saada vauvaa kuuluviin. Istukkaa vaan kuulu ja jos vauvan sai linjoille niin se kesti sen 2-5sekuntia ja sit se pakeni. Sama neuvolassa ja äitiyspolilla:D Vilkkaaks kaveriks kehuivat:D
Muuten menee ihan jees. Pahoinvointi on tullu takasin pari viikkoo sitten ja muutamana aamuna oon oksentanukkin.
Selkä tosi kipee ja mullon selässä vikaakin todettu, joten tukivyön hain jo kaupungin apuvälinelainaamosta.
3,5viikkoo vielä rakenneultraan. En millään malttais odottaa.

Päppyrä & Mörkö 17+1
 
Täällä sama, että liikkeitä edelleen odotellaan. Oon nyt iltasin alkanut ihan tunnustelemaan mahan tuntemuksia, mutta mitään ei vielä ole tuntunu. Mutta epäilen että meneekin vielä hetki ennen kuin liikkeet tuntuu, koska baby on niin takana kohdussa, että neuvolassakin saatiin metsästää sydänääniä pitkä tovi (kauhea pelko-paniikki ehti iskeä :rolleyes:) ennen kun ne kuulu ja sama kun @Päppyrä llä että sitten kun ne saatiin kuulumaan niin kesti sen 5sek max. kunnes taas hävis.
Tasan 3vko ru:hun ja sen jälkeen uskaltaa itsekkin ehkä hommata jo ensimmäiset jutut vauvalle.
Mulla olo kanssa nyt viimeset 1,5vko ollut tosi hyvä. Ainut mikä on alkanut vaivaamaan ja pahenee vaan, nii on iskias (ainakin näin epäilen). Nyt heräsin jo yöllä tähän kipuun pari kertaa kun yritin kylkeä vaihtaa.
En tiedä mikä tähän auttaisi(n) Varmaan pitää fyssarille varata aikaa ja kysyä josko sieltä tulisi jotain vinkkiä.

Tänään RV 17+0:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Muhkupallero
Oon kyl ni huono keskustelija täl hetkellä :rolleyes: luen kuitenki kaikki teidän jutut mut oon nii harvoin kirjautuneena et unohdan sit jo et mitä kellekin kuuluu, mut muistaakseni kaikilla asiat kuitenki jokseenkin ihan hyvin :love:

Kävin just toisella neuvolakäynnillä ja kaikki näytti hyvältä (y) ei oo verenpaine tai protskut tai muut nousseet ja kaksi hyvää sykettäkin löytyi. On se vaa ihanaa saada varmoja merkkejä et kaikki on hyvin :love: mitään hirveen isoja pelkotiloja ei onneks oo päässyt muodostuu, mut onhan sitä aina joskus sellanen huoli, joka varmaan kuuluu asiaan.

Nyt alkaa kyl helpottaa varmaan ku ekaa kertaa sellaset pitkäkestoiset ja tosi selkeät liikkeet tunsin eilen vasurivauvalta :barefoot: mulla siis epäidenttiset kaksoset omilla istukoillaan ja omissa pusseissansa (vai mitä ne kalvot ny on :LOL:) ja tos ultrassa (tehtii 12+2) näky selkeesti toinen vasemmalla ja toinen oikealla - niinku oli tullu ovulaatiotkin molemmilta puolilta. En kyl tiiä onks sil ku mitää merkitystä, tuskin :ROFLMAO:

En muistanu näköjää oikein laskettua aikaa alunperin ku se tossa ultrassa muuttui hieman, ni olin merkannut väärin. LA onkin 21.2.2020 (aluks luulin et 25.2.) ja oonkin nyt jo 16+6 eli pääsee jo huomenna seuraavalle viikolle Jejee! Varmuutta se aina tuo, mitä enemmän lukemat kasvaa.

Oon kyl onnellinen! Kertaakaan ei oo epäilyttäny et miten kaksosten kaa selviää tai muuta. Tää on vaa ihanaa :cry::love::)

-renkula 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Fizzyy
Mä en oikein tiedä tunnenko säännöllisiä liikkeitä vaiko en. Tuolla kun kuvailtiin liikkeitä ikäänkun elohiireksi niin tuli sellanen olo että ton mäkin tunnen :LOL: Välillä siis kyljellään maatessa tuntuu sellasta jännää tunnetta vatsassa mutta mä oon miettinyt pääni puhki että voiko se olla mun oma sydämensyke :rolleyes: En siis tiedä voiko sydämensyke tuntua vatsassa vai olisiko se just noita liikkeitä kun semmoselta epäsäännölliseltä elohiireltä tuntuu. Oon vaan jotenkin jäänyt odottelemaan niitä "perhosia" ja "kuplia". Yhden selvän potkun ja yhden selvän kuperkeikan oon kyllä tuntenut ja niistä ei ollut epäilystä mitä olivat :) Luulen että niitä säännöllisiä selviä liikkeitä joudun silti odottelemaan jonkun aikaa vielä kun mullakin istukka edessä.

Jotkut myös puhuivat tuolla siitä että sydämensykettä on vaikea saada esiin ja kun saa niin katoaa yhtä nopeasti kun on löytynytkin. Mulla oli sama homma neuvolassa ja siksi en oo edes harkinnut mitään dopplereita. Mulla menis vaan mielenterveys kun metsästelisin meidän pojan sykkeitä jos sattuu olemaan vilkkaalla tuulella just silloin. Neuvolassa onneks sydänäänet saatiin kyllä lopulta sit kuulumaan hetkeks ja olihan sitä ihana kuunnella :love:

18+3
 
Mulla oli äitiyspkl aika raskausdiabeteksen vuoksi. Sain todella lämmintä ja positiivista palautetta ruokapäiväkirjastani, ja muutaman vinkin, joiden avulla kokeillaan josko saataisi paastoarvoja laskemaan (mulla ei siis aterian jälkeiset arvot ole lainkaan koholla, vaan paastoarvot). Jatkossa siis muun muassa yöllisen vessareissun yhteydessä poiketaan jääkaapilla, ja päivällä syödään 1,5-2h välein. :D Kahden viikon päästä rakenneultran yhteydessä sitten katsotaan tilanne ja suunnitellaan jatko, jos arvoja ei saada näillä konsteilla laskuun.

Juteltiin myös painon nousuun (tai nousemattomuuteen) liittyen, ja nyt yritän kaikin keinoin saada vieläkin enemmän syötyä. Tähänkin saakka olen syönyt 6krt päivässä ja tuntenut itseni kylläiseksi, mutta se ei vaan näytä riittävän. Täytyy yrittää venyttää vatsalaukkua, että saan enemmän ruokaa mahtumaan. :)

Tuli todella hyvä mieli tuosta käynnistä, kun sai vastauksia ja selkeitä käytännön ohjeita. Ja mikä parasta, ultrattiin heti ensimmäisenä. <3 Vauvalla oli kaikki hyvin. Syke normaali ja liikuskeli kovasti. Lääkäri katseli rakenteitakin hieman samalla ja sanoi, ettei mitään poikkeavaa näy. Tarkemmin tietysti sitten katsotaan rakenneultrassa, mutta tuli todella helpottunut olo jo tästäkin. <3 Kooltaan vauva oli kolmisen päivää pienempi kuin mitä viikot on, mutta lääkärin mukaan se on täysin normaalia. Mutta sitäkin suuremmalla syyllä pitää nyt saada lisää kaloreita kroppaan.

Kyselin lääkäriltä myös niistä liikkeistä. Nyt kun on selkeitä liikkeitä tuntenut hetken aikaa ja välillä hyvinkin useasti päivän aikana, niin on huolettanut ihan kamalasti kun sitten välillä tulee pitkä (esim. lähes vuorokauden mittainen) tauko, kun ei tunnekaan mitään. Ei kuulemma tarvi olla huolissaan. Lääkäri sanoi, että 19+0 viikkoinen vauva on vielä niin kevyt, että se on todella minimaalinen määrä vauvan liikkeistä, mitä äiti pystyy tässä vaiheessa tuntemaan. Ja niiden pitää olla sen kokoiselta vauvalta melko mojovia potkuja tai lyöntejä ja vielä osua sopivaan paikkaan, että niitä voi tuntea. Ja valtaosa vauvan liikkeistä on tässä vaiheessa nimenomaan niitä hennonpia liikkeitä, mitä ei tunne lainkaan. Kuulemma voi kaikessa rauhassa odotella vielä useiden viikkojen päähän, ennen kuin kannattaa alkaa odottamaan säännöllisiä tuntemuksia. :) Ja tämä tulikin todettua myös itse, kun vauva liikuskeli ultratessa aktiivisesti ja en siis todella tuntenut sen aikana mitään niistä liikkeistä.

Ja arvatkaas mitä? Me repäistiin miehen kanssa oikein kunnolla ja laitettiin tilaukseen yhdistelmävaunut ja niihin sadesuoja, hyttysverkko ja lämpöpussi! Löytyi täydelliset yksilöt, jotka oli poistomyyntitarjouksessa (jäljellä 4kpl), joten ei voitu ohittaa. Nyt en malta odottaa, että ne tässä parin viikon sisään saadaan kotiin. <3 Ei siis odotettukaan kaikkien hankintojen kanssa rakenneultraan. ;)

Tuli vähän pitkänlainen viesti, katsotaan jaksaako kukaan lukea loppuun asti. :D
 
elohiiren kaltaisia tuntemuksia on ollut täälläkin jo muutaman viikon ajan. Sellaista jännää kutitusta :) alkuun epäilin, kun niitä tuntui todella aikaisin. Ystäväni kyllä vakuutti tuntemukseni vauvan liikkeiksi, koska kolmas raskaus tulossa ja helpompi havainnoida.
Tuntemukset ovat olleet samanlaisia, joten eiköhän se pieni siellä möyri menemään :LOL:

Viime viikolla olo neuvolalääkäri ja se oli aika onneton :unsure: käynnistä en saanut oikein mitään irti. Paitsi litralla katsottiin pienen pysyneen matkassa :love:
Lääkäri sanoi, että pari viikkoa vielä ja sitten alkaa liikkeet tuntumaan... en sitten kehdannut todeta, että olen niitä jo tuntenut.
Nyt viikot 16+2.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty. Aika paljon on ennestään tavaroita säästössä. Vaunut ovat varmaankin isoin hankinta ja niiden valinta tuntuu vaikealta. Kiva olisi kuulla vaunupohdintoja :)
 
Mulla nytkin on noita erikoisia elohiiren tuntuisia tuntemuksia alavatsassa, ne alko heti kun söi. :D Ehkä ruoka sai eloa pieneen! Ei ne kauaa ikinä kestä, mutta tulee ehdottomasti useita kertoja päivässä.
Mä en oikeasti edes tiedä missä mun istukka on, kysyin sitä viime ultrassa ja se ultraaja sano et se on käytännössä siel kaikkialla ympärillä? :D En sitte jaksanu alkaa selventää et mitä helvettiä missä se on joten tyydyn siihen et se on "kaikkialla", koska kuulostaa niin koomiselta. Täytyy siel rakenneultrassa kysyä et MISSÄ SE ON, edessä vai takana vai häh.

Kävin ekassa neuvolalääkärissä ja oli jotenkin kyllä niin turha. Kesti ehkä 15 min johon sisälty tosi nopee sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet. En oikeen saanut mitään irti siitä kuten ei nähtävästi muutkaan. Yritin vähän kertoa siitä, että pelottaa repeäminen ja kun kärsin muutenkin alapään haavaumista ja hän vaan totesi "jaa no sitte laitetaan tikit et kaikkihan siellä repee ja jos näyttää pahalta ni leikataan välilihaa". Joo ymmärrän, olihan toi faktatietoa mut ehkä kaipasin sellasta et ei kannata pelätä ja jne.. :D

Oon vetässy yhen ab kuurin jo virtsikseen ja saapa nähdä vedetäänkö toinen. Se lääke mitä pitäs käyttää niin arvatkaa vaan onko apteekilla ollu jo ilmeisesti kauemmin toimitusvaikeuksia sen kanssa.. Kävin antaa uuden näytteen ja ens viikolla saa taas tulokset. Kemiallisesta seulasta menee aina läpi mut sitten kun sitä idäteään niin johan löytyy jotaki pöpöä, harmittaa! Oon kärsiny aiemminkin vti:stä ja pelkään et siitä tulee mun riesa raskaudessa. Nyt on karpalotabletit ostettu ja taidan vetää niitä sitte koko raskauden josko sais jotakin apua!

Ihanaa, vaunuostoksia! Mäkin kovin jo haluaisin ostaa mutta koitan vielä viikon malttaa.. :) Uuden puhelimen ostan itelleni palkinnoksi mikäli rakenneultrassa kaikki hyvin. Ens vuonna ei hirveesti varmaan tuu osteltua itselleen mitään.
 
Se istukan paikka on kyllä jännä, kun mulle sanottiin heti nt-ultrassa että se on todennäkösesti edessä. Sen jälkeen oon kyllä lukenut että monesti niin aikasessa vaiheessa istukka on nimenomaan vähän "kaikkialla". Viimeisimmässä ultrassa viikolla 16 kätilö katsoi vielä sen paikkaa ja määritteli sen olevan "edessä alhaalla mutta myös vähän takana" :D Eli ymmärsin että se menee tosta edestä alhaalta sivulle ja vähän matkaa "taaksepäin". Silloin sanottiin että istukan sijainnilla ei tässä tapauksessa ole mitään väliä, kun ei ole kohdunsuun päällä. Ja kätilö näytti kohdan tuolta sivusta missä liikkeet alkaa todennäkösesti ensin tuntua. Ja se oli juuri se kohta missä oon yhden potkun ja kuperkeikan kaltasen liikkeen tuntenut :) Elohiiren tyylistä tunnetta oon tuntenut vähän siellä täällä mutta tosi hentona, tai en ainakaan oo pystynyt paikantamaan sitä kovin tarkasti.

Huomenna poksahtaisi täyteen 19+0 ja rakenneultraan on enää 10 päivää. Toivottavasti aika kuluisi nopeesti! Mua myös kiinnostaisi kuulla vaunupohdintoja, jos jollain niistä on jotain ajatuksia joita haluaa jakaa. Ensikertalaisena en oikein edes tiedä mistä lähteä liikkeelle kun jossain välissä sitten alkaa vaihtoehtoja harkitsemaan (n)
 
  • Tykkää
Reactions: EllenL
No ehkä toi mun kaikkialla oli sitten oikeen käypä vastaus, se tuli vielä kyllä rv 16 aikaankin kätilön suusta mut kai se sillonkin voi olla kaikkialle, mistä näistä tietää. Täytyy siellä rakenneultrassa kysyä johon tosiaan ei oo enää kauaa.. Alkaa ihan vatsassa kiertää ku mietin sitä vaikka järki sanoo et pitäs rauhottua ja mitään hälyyttävää ei oo ollut.

Mä oon lukenu hirveesti vaunuista mut en vaan ymmärrä, pitäs päästä paikan päälle katsomaan ja kysymään "tyhmiä". Brtiax Smile 2 on tuntunut olevan suosittu ja oonkin ottanu sen mun yhdeksi kohteekis. Jos se ei jostain syystä oo hyvä niin sitten mulla ei oo tietoa mitä muita merkkejä tyyliin edes on :D
 
Mulle kätilö sanoi nt-ultrassa, että istukka näyttäisi olevan takana, mutta varmistetaan vielä rakenneultrassa. Nyt äitiyspoliajalla lääkärin ultratessa siitä ei ollut puhetta, enkä kyllä itsekään huomannut kysyä. Kaiketi se sitten tarkentuu siellä rakenneultrassa, johon meillä on aikaa 11 päivää. :)

Me tosiaan laitettiin vaunut tilaukseen. Omia kriteetejä valinnassa oli yhdistelmävaunut, joissa on isot ilmakumirenkaat (helppo liikkua sekä sora- että päällystetyillä teillä), työntöaisan riittävän iso säädettävyys (sopiva korkeus sekä miehelle että mulle) ja taitettuna riittävän pieni koko (että mahtuu meidän nykyisen auton peräkonttiin). Ja koska vaunujen suhteen olen hieman turhamainen, niin myös ulkonäkö. Haluan harmaat vaunut ja ruskeat nahkayksityiskohdat. Ne miellytti heti silmää, kun sellaisen yhdistelmän ekaa kertaa näin. Merkillä ei ole mulle mitään väliä, enkä etukäteen mitään muita merkkejä tiennytkään kuin Emmaljungan. Ensin katselin Emmaljungan Super Vikingejä, mutta runko+koppa+ratasistuin olisi maksanut reilusti yli 1000e, joten luovuin ajatuksesta. Sitten aikani etsiskeltyäni ihastuin yhtiin Petite Cherien yhdistelmiin, mutta kappas, ne poistuivat myynnistä ennen kuin ehdin reagoida asiaan. Sitten muutaman päivän aikana intensiivisesti tutkin kaikki mahdolliset valikoimat läpi, ja löysin mallin johon ihastuin. Sopivat ominaisuudet ja ulkonäkö. Merkistä en ollut koskaan kuullutkaan. Ja löytyivät vielä verkkokauppa.comista (en edes tiennyt, että myyvät lastentarvikkeita), joten tuntui turvalliselta tilata, kun tietää että sieltä tulee tavarat perille ja muutenkin homma pelaa, jos tulee jotain yllätyksiä vastaan. Laitan alle linkin vaunuihin, jotka valittiin. Tällä viikolla saapunevat postissa, kun tilattiin samalla muutama lisävaruste vaunuihin ja yhtä tuotetta vielä odottavat saapuvaksi ennen kuin postittavat koko tilauksen.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/51194/ksmxn/ABC-Design-Salsa-4-Air-Diamond-Special-Edition-yhdistelmavau?list=OZCYkRNuWcHhtf13htktqhUQB0hdCVW5

Aika nollasta täällä siis lähdettiin, eikä mitään valtavia vaatimuksia osattu vaunuille etukäteen asettaa. Kunhan kulkevat tien päällä, ovat vauvalle mukavat ja sopivat ulkopäikkäreitä varten, niin eiköhän me pärjätä. :D
 
Mua myös jännittää jo pelkkä ajatuskin rakenneultrasta. Onneks sentään huomattavasti vähemmän jo kun mitä nt-ultra jännitti. Muutenkin mulla kulkee edelleen mukana samat pelot kun alkuraskaudessa.. (Valko)vuodot aiheuttaa edelleenkin sen tunteen et apua tuliko nyt sitten sitä verta. Saa nähdä tuleeko koko raskauden aikana yhtäkään vessakäyntiä jolloin ei tulisi tarkastettua että onko tullut/tuleeko verta :unsure: Mutta mä olen nyt asennoitunut siihen niin että todennäkösesti se pieni pelko tulee olemaan mukana ihan loppuun asti, sille ei voi mitään, mutta pyrin kuitenkin olemaan stressaamatta sitä. Ja ei nyt varmaan pahaa tekisi vaikka seuraavassa neuvolassa vähän juttelisi näistä :)

Mäkään en vaunuista tiedä edes mitään muuta merkkiä nimeltä kun just Emmaljunga ja ne on kyllä yli meidän budjetin vaikka nättejä ja varmasti käytännöllisiä onkin. On aina kiva lukea miten ja mihin vaihtoehtoon toiset on päätyneet :) Kyllä tässä varmaan jossain vaiheessa alkaa muotoutumaan jotain ajatuksia mitkä ominaisuudet olisi hyviä sitten itellekkin. Me varmaan lokakuussa sitten suunnataan vaunuostoksille jos rakenneultrassa kaikki kunnossa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: EllenL
Eilen kaupassa käydessäni mukaan tarttui suloistakin suloisempi kahden bodyn pakkaus, kun oli niin hyvässä tarjouksessa, ettei voinut ohittaa. Nyt olen niitä sitten hypistellyt. Onhan nuo pienet vaatteet niin suloisia. <3

Täällä vauvan liikkeet on viimeisen viikon aikana muuttuneet todella paljon säännöllisemmiksi ja voimakkaammiksi. Tuntuu jo vatsan päältä, ja mieskin on saanut osansa potkuista. :)

Tänään on menossa 20+1 ja rakenneultraan tasan viikko aikaa. Hassua, että pian saadaan (toivottavasti) tietää pienen sukupuoli.
 
Mulla tänään rakenneultra, pitäkääs kaikki sormet ja varpaat pystyssä.. :)

PS: äiti osti mulle LIDL:stä paketin vauvan body (5kpl) ja makso 5e. Yritin katsoa netistä onko tota pakettia enää, mut ei näkynyt. Nuo olivat vielä luomupuuvillaa.
Huomasin kyllä sit et siel on paljon muita vauvan vaatteita ja tosi edullisesti! Esim. vauvan housut 2kpl 4,49€. Jos satutte pyörähtää lidl:ssä niin katsokaapa :)
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista:love:
Meillä ultra vasta 7.10.
Liikkeitä tunnen harvoin vana ja hyvin hentosia. Taas ei oo pariin päivään tuntunut mitään ja pelot alkaa nostaan päätään :( Tiedän, että siella on vielä vaan pieni alue mistä voin liikkeet tuntea kun istukka on edessä ja peittää vielä niin ison osan kohtua. Kuitenkin nyt rv 19+1 ja tuntuu, että kaikki muut on tuntenut jo kauan liikkeet ja tuntee ne jopa mahan päälle jo ja itse tuntee vaan silloin tällöin jonkun hipaisun :( Alkaa stressaan kyllä jo :(
 
@Päppyrä, Mulla alkoi just siinä 19+ viikon aikana liikkeet voimistua hennon kuplinnan tunteesta potkun tunteiksi. Ihan samalla tavalla siinä vaiheessa saattoi mennä päivä kaksi tuntematta mitään liikahduksia. 20+ viikolla tuntui ekan kerran vatsan päältä. Nyt 21+0 ja liikkeitä tuntuu päivittäin useita kertoja, välillä tiheämmin ja välillä harvemmin. Ja mulla on nyt varmistunut, että istukka on takana, eli liikkeiden tunteminen helpompaa. Olisin ihan rauhallisin mielin, sinulla kun istukka edessä vaimentaa tuntemuksia. <3 Vaikka tiedän kyllä, että se hermostuttaa, itsellä kun oli ihan samanlainen stressi! Taisinkin kirjoittaa jossain aiemmassa viestissäni, että kyselin lääkärikäynnillä (joka oli 19+0) niistä liikkeistä, koska olin huolissani siitä, että niitä ei tunnu päivittäin, niin lääkäri sanoi tuolloin, että voi mennä vielä useita viikkojakin ennen kuin liikkeitä alkaa tuntea säännöllisesti, edes päivittäin. Jos tämä yhtään helpottaa stressiäsi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Muhkupallero

Yhteistyössä