HELMIÄISET 2007

Tiistaina oli neuvola ja pituutta oli 68,2 ja painoa hiukkasen alle 8kg :heart:

Konttausasento on neidillä kova sana ja polviseisonta myös. Ensimmäinen hammas pilkottaa jo :)
Yöllä syödään vielä.. Puurot ei mene alas.. ja kalakin tökkii ja pahasti.. Eiköhän tää tästä.. EN ota stressiä tuon yösyönnin kanssa.. Sit ku saan paremmin viljoja meneen ni rupeen vierottaa yöpullosta.. (ees viljavellit ei uppoa..)


tässä tuorein kuva Viivistä :heart:





ElinaJohanna ja Viivi tänään tasan 8kk
 
Heips!

Nyt oppi meidänkin pikkumies seisomaan tukea vasten. Eilen sängyssään sen hoksasi, kun nukkua piti. Tänään nousi sitten korituolia vasten pystyyn, ja tuolihan sitten meinasi keikahtaa nurin.

Niin ja yllätyksekseni imetys rupesikin vielä sujumaan, vaikka välillä näytti jo tosi heikolta. Iltasella ei useinkaan kyllä enää rinnalle suostu, mutta päivisin jälleen kelpaa hyvin.
 
Hiljaista on... :xmas:

Meillä nuo yöt tuppaa välillä olemaan mahdottomia mutta päivät menee loistavasti.
Tyttä on kokoajan vaaravesillä joten luulisin olevani valmis johkin pesäpalloseuraan koska syöksyminen on nykyään Nro.1 mun elämässä :whistle:
Ruat syö erittäin hyvin ja vaihto 8kk kokkarepiltteihin meni loppujen lopuks vaivattomasti.yösyönti on loppu kuin myös imetys satunnaisia lohdutteluimuja lukuunottamatta.

Hampaita on nyt kuusi.Ylhäällä 4 ja alhaalla 2 B) alas on nyt tulossa lisää ja yöt kaiketi siksi rikkonaisia!

Kirjotelkaahan!!! :wave:
 
Jospas sitä pitkästä aikaa jotain rustais. Vaikka eipä meille kauheen kummallista kuulu. Nuutti seisoo ja yrittää kovasti tukea vasten kävellä ja omaa luonnetta on rutkasti ja välillä äidin pikku enkelille kasvaakin sarvet päähän :kieh: Yleisesti ottaen on kuitenkin sellainen iloinen pikkumies. Yöt meillä on alkaneet vähän takkuamaan tuon seisomaan oppimisen jälkeen :/
Hampaita Nuutilla on myös 4 ylhäällä ja 2 alhaalla ja hammashoitajallekin käytiin ne esittelemässä =)
Pikkukolmosen yritys läks täällä käyntiin ja isänpäivänä ajattelin testailla, jos ei täti porhalla kylään :whistle:
 
tiipeli
Heippanen pitkästä aikaa!

Taidatte olla pesiytyneet sinne kerhoon, minne mä en saanut ikinä aikaiseksi kirjautua :ashamed: Nooh, Elvishän syntyikin maaliskuun puolelle, niin ollaankin kotiuduttu maaliskuisten vauvojen kerhoon. Mutta kuulumisia nyt tännekin: (ja kirjotelkaa tekin välillä tänne puolelle kuulumisia, jookos?!)

Elvis on nyt 8kk. Konttaa ja nousee tukea vasten seisomaan. Hampaita on 4, 2 alhaalla ja 2 ylhäällä. Kiinteät aloitettiin 5kk iässä ja nyt syödään valtavalla ruokahalulla 5 ateriaa päivässä, päälle tissimaitoa. Yösyötöt lopetettiin kuukausi sitten ja unille menoa aikastettiin pari viikkoa sitten (nyt mennään klo20) niin nyt on yötkin rauhoittuneet. Elvis on oikea Herra Hyväntuulinen, aina hyvällä tuulella. Nimi taisi olla enne (?)...Elvis paukuttaa aina jalalla tahtia, kun tulee musiikkia tai jotain musiikin tapaista (esim. kun äiti harjaa hampaitaan ja kuuluu ääni) ja tanssii. Lempilaulu on Hannele Huovi Keltainen laulu, jonka kuullessaan Elvis alkaa nauramaan ja tanssimaan! :heart: (jopa äidinkin laulamana, en sitten tiedä nauraako äipän äänelle vai oikeesti itse laululle :kieh: ) Debyyttiesiintyminenkin tehtiin eilen, kun esiinnyttiin värikylpymuskarin kanssa musiikkileikkikoulun opettajien koulutuksen juhlassa! Kovasti Elvis tykkää myös isoveljestä, pojat konttailee yhdessä, tutkii autoja ja painii. Ja painissa Elviksestä on jo vastustakin! Elopainoa on nimittäin jonnin verran. 8kk neuvolassa mitat oli 9565g ja 73,2cm. Reittä löytyy ja pömppömasukin (äitiinsä tullut).

Että semmosia, kaikki hyvin ja poikanen kasvaa :heart: Päivähoitopaikkaa haettiin muuten tammikuun alusta. Mä jatkan sitten koko päiväisesti opiskelua, mitä nyt olen tässä samalla yrittänyt aikaan saada. Lisäksi oon tehnyt keikkatöitä, lähinnä yövuoroja :)

Joulun odotusterkuin,
Tiipeli & Elvis
 
Hei!!!

Laitampa mäkin tänne muutaman rivin... Viime aikoina ei oo taas ollut aikaa tänne tai yhteisöön kirjottaa...

Meillä Joonaksella on alhaalla nyt yks hammas läpitte ja pian tulee toinen. Muutaman kerran on jo kävellyt tukea vasten... Kova kiirus tuntuu olevan isoveljen perään.

Nyt meillä on molemmat pojat flussassa... Nenät vuotaa molemmilla ja Joonaksella on kuumettakin. Itelläkin on pikkasen kipee olo. Toivottavasti en vaan tuu kunnolla kipeeksi, kun olis tarkotus loppuviikosta lähtee ostoksille. Mun äitee on luvannut tulla poikia kattomaan, kun sillä on lomaviikko.

Se olis sit ens maanantai mulla viimenen äitiyslomapäivä... Töitä oon koittanut kovasti ettiä, mutta ainakaan vielä ei oo ollut mitään kiinnostavaa tarjolla.

Mutta taas mentävä on...

..Mammuli ja poijat...
 
heips...isänpäivänä testailin ja haamunkin sain aconilla aikaiseksi, mutta sitte alkoikin vuodot ja kivut samana päivänä vielä :/ Huomenna gynelle menossa tarkistukselle, mutta luulen ettei siellä mitään nähtävää ole. Sen verran on ollut kivuliasta ja runsaat vuodot hyytymineen.
Ei auta kuin jatkaa yrittämistä =)
 
Tsemppiä katjuskalle. Me päätettiin, että meidän lapsiluku on täysi. Myin jo kaukalonkin. Kohta olis ä.loman loppu ja paluu töihin. No maaliskuussa vasta, mut kumminkin. Oli mulla ajatuksena olla sinne asti kotona kunnes erin on 3v, mut tulinkin toisiin ajatuksiin. Jään osittaiselle hoitovapaalle eli teen 30h/vko ja aluksi olen vuoden töissä. Saatan palata sitten vielä vuodeksi erinin kanssa kotiin ja kun hän on 3 niin menen ihan täysipainoisesti töihin. Olen siis päiväkodissa lastenhoitajana. Lapset aloittavat maaliskuussa pph:lla ja ovat siellä 4kk ja elokuussa menevät päiväkotiin. Erin on vikkelä tapaus ja rohkea. Kiipeilee jokapaikkaan. Onneksi osaa tulla alas ilman kolhuja. Oppi aika pian muutaman kolauksen jälkeen. Kiva niin ei tartte koko aikaa olla vahtaamassa. Viihtyy pitkiäkin aikoja yksin/veljensä kanssa. On tyytyväinen tyttö. Syö ok ja nukkuu hyvin. Nyt otettiin se rokote niin pukkasi flunssan. Kamalaa kuunnella kun yskii ja sitkeä räkä valuu, mut ei voi mitään. Kävelee muutaman askelen tukea vasten itse ja on muutenkin koko ajan seisomassa. Tavarat on taas siirretty ylähyllyille ja tuntuu, että silti ne pikkukädet on mahdottoman pitkät. Tänään ajattelin ottaa lapsista jouluisen kuvan ja teettää kortit...tai sitten odoten muutaman päivän, että pahin nenänpunoitus on hävinnyt. Mut nyt erin ulos nukkumaan kun heräsi kuuden maissa ja ei saanut enää unta.
 
tiipeli
Heeei, CG: millasen kuvan meinasit napata??? Mä yritin ottaa pojista hyvän kuvan , että oisin teettäny isänpäivälahjaks hiirimaton, missä poikien kuva, mutta ei YHTÄKÄÄN hyvää kuvaa tullu, vaik räpsin monta kymmentä! Joulukorttikuvat seuraavaksi työn alla. Vähän mietin, että JOS ois lunta, niin oisivat jotenkin potkukelkassa.... emmä tiiä.... ei sitä luntakana kerta ole (ainakaan vielä) ja toisaalta, talvivaatteet päällä ei juuri poikia näy. Hmmm... ideioita??? Millasia ootte ottanu/saanu?
 
Otin kans varmaan 20 kuvaa ja niistä ehkä 5 on käyttökelpoisia. Jos toinen kattoi kameraan niin toinen ei. Toinen hymyilee toinen ei. Vaikeeta. Sit tuli yks hyvä kuva missä molemmat kattoo viistosti alas rekvisiittapakettia ja siihen tykästyin. Kuva profiilissa. Sit ifillä teetin kortin siitä sellaseen ihanaan kehykseen.
 
tiipeli
CG: Ihana kuva!! Noi asut on ihan mahtikset!! :D Oon aina ihmetelly et missä noihin pukuihin pukeudutaan, kun kuvastoissa on ollut myynnissa, mut tohon tarkotukseen ainakin sopii loistavasti!!! Hieno on tuo kehyskin. :)
 
Moi!

Tosi ihania joulukuvia te ootte ottaneet. Meillä on vielä koko homma jäänyt aikomus asteelle, nyt huomenna yritän muistaa tota poikaa kuvata. Toivottavasti vielä ehtii jossakin noi kortit teettää.

Ollaan nyt ruvettu harjottelemaan noita 8kk soseita, kun nyt on noi 2 hammasta ilmestyny suuhun. Ei se niistä kyllä oikein välitä, mutta äidin lautaselta kyllä kelpaa kokonaisetkin makaronit. Selvästi annoskateutta :D

T: Zalmiakki ja Atte, tänään tasan 9kk
 
Hellöy!
Täälä sairastellaan. Kaikki muksut on kipeenä.
Käytiin Rasmuksen 8kk nlassakin jo aikoja sitten. Kaikki oli hyvin ja poika oli kasvanut sopivasti. Paino oli vähän laskussa, mutta eihän se mitään ihmeellistä ole kun liikkuu jo kovasti. Nyt ollaan viikon verran harjoteltu seisomaan nousua.
Mutta nyt tarvii mennä laittaan lapsia nukkumaan.
 
Heipsan piiiitkästä aikaa :wave:

Tulinpas tännekki välillä rustaileen kuulumisia :D oon pyöriny tuola kuume puolella ;)

Elikkäs Rasmus nyt vähä vajaa 10kk.Aika menee niin nopsaan :( ens viikolla neuvola et näkee sitte noi pituudet ja painot.PAino tullu vähä jälki junas,mut onneksi terkka ei kumminkaa käyriä sillen suurennuslasin kans kato :D Sapuskaa menee hyvin,pullot ollaan jätetty pois,siis ihan poiistun alotteesta,ku yksinkertaisesti käänsi päänsä pois ku yritti pulloa antaa.Nokkamukista juo tosi hyvin.
Yöt nukuttan hyvin,Illalla viimestään puoli kasi nukkumaan omaan huoneeseen ja aamuulla 7 ylös.Kertaakaan ei huiki,et tyytyväinen saa olla :heart:
Konttaamaan lähti sinä paivänä ku 9 kk tuli täyteen ja nykyään mennään jo niin vauhdilla ette hyvä ku peräs pysyy!Tukea vasten on noussut jo muutamia kertoja seisomaan.

Omaa napaa loppuun sen verran,et jos kaikki menee hyvin niin meille syntyy pikkukakkonen heinäkuussa :heart: lyhyt oli taas yritys aika,tokasta kierrosta tärppäs :D Saa nähä miten sitä hyppii seinille kahden pienen kans :LOL:

Lämmintä ja rauhallista joulun odotusta :xmas:
 
Hei!

Paljon onnea Nasuliini! Sulla on sitten tosiaan ensi vuonna vipinää tiedossa!

Meidän tonttukuvista ei kyllä tullut oikein mitään, poika on niin vauhdikas, että osa kuvista oli heilahtaneita. Yritin CG: esimerkin mukaan antaa pojalle joulukoristeita rekvisiitaksi käteen, mutta suuhunhan ne menivät.

Viikonloppuna Atte keksi hellan nappulat, ja olis nyt niitä kovasti vääntelemässä. Ja äidin korulaatikko on myös todella kiinnostava.

Mutta nyt taitaa tuolla parvekkeella heräillä, joten :wave:
 
Niin se aika vain kuluu. Meilläkin nuorimmainen on jo 9 kk ja vanhempi täytti v-loppuna 3v. Vähän ehkä haikee olo :'( Vauvakuumetta ei oo kyllä iskenyt vielä yhtään :) Jotenkin tuntuu, että jospa nämä kaksi sais nyt vähän vanhemmaksi, kävis ite hetken töissä ja sais aikaa kaksistaan miehenkin kanssa niin ehkä sitten joskus olis ihanaa saada vauva. Synnyttämään mulla on kauhee hinku mutta ei niinkään raskaana olla. Olenko outo? :)

Meillä tämä helmiäinen on oikea aurinko. Paljoa ei meillä turhista äristä. Sellanen rauhallinen tapaus. Mutta kun suuttuu niin isosisko jää kyllä toiseksi. On myös aika laiska liikkumaan verrattuna teidän muiden helmiäisiin. Meillä ei vielä kontata eikä todellakaan nousta seisomaan tukea vasten. Kovaa kyytiä ryömitään, istua on osanut jo kauan aikaa. Konttausasentoon kyllä nousee ja heijaa mutta ei mihinkään siitä lähe. Luulen että 10 kk neuvolassa saamme lähetteen fysioterapiaan, kun varvastelee heti kun nostaa jaloille. Mutta jotenkain mä en ole neidin liikkumisesta yhtään huolissani. On ollut pienestä asti todella jäntevä ja liikkuminen on kuitenkin ketterää. Luulen, että paljolti on luonteesta kiinni. On tosiaan sellanen rauhallinen tuumailija kun taas siskonsa menevämpi ja vilkkaampi. Ja isosisko tässä iässä jo mennä viipotti omilla jaloillaan pikkukärrystä tukien. Että erilaisia kaikki. Ja hyvä niin.

Mä otin eilen kans joulukorttikuvia ja kivoja tuli. yritin ottaa kynttilän kera kuvia mutta arvaatkaa oliko nuorimmainen koko ajan kynttilää kaatamassa. Niimpä päätin turvallisuussyistä nostaa tytöt keinuhevosen syliin. ja ihan kivasti ne onnistui. Nyt pitäs ifiltä kattoo joku kiva kehys.

Mutta nyt lähen 3-vuotiaan neuvolaan. Mukavaa joulun odotusta kaikille. Toivotaan että lumikerros tästä vielä lisääntyisi:)

 
tiipeli
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä0407:
Jotenkin tuntuu, että jospa nämä kaksi sais nyt vähän vanhemmaksi, kävis ite hetken töissä ja sais aikaa kaksistaan miehenkin kanssa niin ehkä sitten joskus olis ihanaa saada vauva. Synnyttämään mulla on kauhee hinku mutta ei niinkään raskaana olla. Olenko outo? :)
Sama täällä! Eli ollaan ehkä outoja yhdessä ;)
 
Heippa piiiiitkästä aikaa!

oon niin pesiytyny tonne yhteisön puolelle, et ei oo tullu tänne kirjoteltua. Meilläkin neiti kasvaa hirveetä kyytiä. Konttaamaan lähti n. 7kk ja tukia vasten nous saman tien. Puita pitkin on kävellyt n. kk päivät. Vielä ei nouse seisomaan ilman tukea. Hampaita Netalla on ylhäällä neljä ja alhaalla kolme. Yöt on ollu aika risaisia parisen viikkoa. Kaipa noi hampaat kiusaa...?? Yöllä syö 1-2 kertaa. En oo ressannu sen asian kanssa kun syö päivällä aika huonosti. Toi karkeempi ruoka ei oikeen maistu. 8kk purkkiruoista menee vaan yks, linnapaistia ja perunaa. Tavallista ruokaa oon ruvennu antaa, vähemmällä suolalla tietenki. Ei oo tullu mitään oireita kermasta ruoassa tai mausteista. Viiliä on syöny parisen viikkoa, ku maitoakaan ei aina mee se tarvittava määrä. Hankala tapaus esikoiseen verrattuna. ;) Mitat 8kk neuvolassa oli 70cm ja 7960g. Seuraavaks onki sit 10 kk neuvola 18.12. Saapa nähdä mitkä mitat on sitten...

Joulua vieteään mun vanhempien luona. Lahjat on melkeen kaikki hankittu. Muutamat vielä uupuu. Saapa nähdä koska tonne kaupoille kerkee.

Mutta nyt pitää lopetella. Netta on tuolla pihalla nukkumassa ja ääntelee kuulemma jo siihen malliin, et ois heräämässä joten :wave:

Jos en tänne enää ennen joulua eksy niin
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! :xmas:


- NeJo ja Netta 9kk 1vko
 
Juuri havaitsin Teemun alaikenessä ekan hampaan, pirun terävä on! Eilen tuli 9kk ikää eli hammas puhkesi juuri samanikäisenä kuin esikoisellekin.

Teemu ryömii, ei konttaa, menee kyllä kontilleen. On ryöminyt pian 3kk. Nousee tukea vasten seisomaan ja nyt osaa tulla siitä alaskin polvien kautta. Kävelee kun käsistä taluttaa. Syö 4 ateriaa päivässä (aamupuuro, lihasose, hedelmäsose, iltapuuro) ja juo aterioilla vettä nokkamukista. Tissiä saa päivän aikana 1-2 kertaa ja yöllä 2-4 kertaa. Nukkuu kahdet päiväunet vaunuissa.

Hoitovapaa alkaa 5.12. Nyt tosiaan jään hoitovapaalle, esikoisesta menin heti töihin kun sain vakituisen työpaikan paikasta jonne olin aina halunnutkin. Lähdetään joulun alla vielä Tukholman risteilylle. Joulu miehen ja mun kotopuolessa kun aina tähänkin asti.

Teemu saa joululahjaksi pari autoa ja legoalustan. Yhteisenä lahjana liikennematto. 3v tyttö saa lahjaksi legoja, nukkekodin, leikkiruokia, suklaata, pari autoa ja kahvinkeittimen. Lahjoihin meni 130e.
 

Yhteistyössä