HELMIÄISET 2007

Ois kysymys teille helmivauvojen äideille; miten´teillä on menkat alkanut sujuun synnytyksen jälkeen? Onko säännölliset ja niin pois päin. Itseäni ihmetyttää kun kierrot ainakin nyt parilla eka kerralla näyttää olevan mitä sattuu. Olikohan ensin jotain 47 päivää ja nyt näyttää tällä toisellakin kerralla että ei tuu ajallaan. 3 päivää mennyt jo yli. Onkohan tuollanen ihan normaalia imetysaikana. Aikaisempien imetysten aikana on kyllä kaikki mennyt ihan normaalisti.
Meijän tyttö samaa ikiä teidän lasten kans, niin siksi välillä tuppaan tänne omia kysymyksiä jotka mietityttää, vaikken teijän porukkaan kuulukaan.
Hyviä päivän jatkoja kaikille! :flower:
 
Saat sinäkin meidän joukkoon tulla kun on samanikäinen lapsi =) Kiva se on vaan kuulla muittenkin juttuja/kokemuksia. Tuohon menkka-asiaan en voi sanoa mitään kun vasta yhdet ollu. Katellaan nyt kuinka alkaa sujua. Esikoisesta mulla alkoi heti ihan säännöllisesti eli kierto oli n.35pv. Pitkä, mut säännöllinen. Niin ja mulla ei alkanu imetyksen aikaan vaan sen loputtua...
 
Moikka taas pitkästä aikaa!

Imetyksestä piti kysymäni: imetättekö vielä ihan täydellä teholla? Surukseni olen huomannut, että oma tuotanto alkaa hiipumaan ja enää öisin ja aamuisin on tissit täynnä. Päivällä yritän tarjota, mutta tytölle ei kelpaa... Ilmeisesti täytyy tehdä niin paljon työtä sen eteen että sieltä jotain tulee ettei tytsä viitsi?! Tähän se vissiin tyssää.
Tuulentupa: mulla on myös ollut vasta yhden menkat joten en myöskään osaa sanoa mutta kuvittelisin että voi mennä jonkun aikaa ennenkuin ovat normaalit. Onhan ne ollut poissa niin pitkään... Vois kuvitella että menee useampi kuukausi?
 
Heipsan kaikille!
Ohimenevää hyvin nukuttut yöt siis niillä 1-2 syötöllä :(
Menkkoja ei ole vielä kuulunut,joten en osaa kommentoida.Niin ja näiden kahden välissä mulla kerkes olla 5 menkat,kun tulin uudestaan raskaaks.
Imetystä on täydellä teholla,vaikka tuo saa soseita.
Nyt molemmat nukkuu yhtä aikaa,joten itekkin huilaan.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
 
Oltiin siis tänään 6kk neuvolassa, vaikka Atte täyttikin ton puolvuotta jo viime viikolla. Paino oli nyt 7 630 g ja pituus 71 cm, pipo 43,5 cm. Ens kerralla mennään neuvolaan vasta kun Atte on 8kk, silloin on myös lääkärillä käynti.

Meillä hajos ilmeisesti eilisen ukonilman johdosta hissi ja pitää nyt vaunuja säilyttää tuolla alhaalla varastossa, kun en jaksanu niitä kantaa tänne ylös 5 krs. Olikin sitten vaikeeta saada poika nukahtamaan päikkäreille, kun ei päässy vaunuihin. Nyt kuitenkin nukkuu sängyssään ihan hyvin.

tuulentupa: Kirjottele vaan tänne, mukavaa lukea muidenkin kuulumisia. Menkka-asiasta en oikeen voi sanoa mitään, kun on vasta yhdet olleet. Ne kyllä kesti hieman pidempään kun ennen on olleet.

ElsaT: Mulla kanssa ihan hyvin vielä maitoa tulee, mutta ei enää ihan niin paljon, kun esim. pari kk sitten. Mutta ihan hyvin kuitenkin vielä.

Mutta nyt pitää mennä siivoilemaan :/
 
Tulinpa kurkistelemaan tänne, kun neiti on nukkumassa... Alotettiin viikonloppuna omaan sänkyyn nukahtamisharjotukset... Olen tyhmyyttäni antanut tytön aina iltaisin nukahtaa tissille ja sitten siitä siirtänyt omaan sänkyyn nukkumaan... Tämä toimikin hyvin... kunnes viime aikoina alkoivat yöheräilyt uudelleen... (Aada nukkunut 3kk alkaen yöt) eikä siinä mitään vaikka herääkin, mutta kun alkoi heräileen parhaimmillaan tunnin päästä siitä kun oli nukahtanut... ja aina sama prosessi eli tissillä nukutus ja omaan sänkyyn tai sitten jäi viereen nukkumaan... mutta yksi tissittely saattoi kestää jopa 2h... alko äitimammaa väsyttään... ja neiti heräili vain ilmeisesti siksi kun nukahti tissille ja unesta havahduttuaan tissi olikin kadonnut... Nyt ollaan tassuteltu uneen, vielä se ei ole tuottanut toivottua tulosta, mutta neukan täti sanoi siinä menevän noin 1-2vkoa... Tosin kun neidin saa tassuttelun ja tassuttelun päätteeksi nukahtamaan niin yöt on menneet nyt yhdellä syönnillä...

Kova on neidillä meno päällä... peruuttelee minkä kerkiää ja pääseekin yllättävän ketterästi jo vaikka minne...alkaa johdot kiinnostamaan... Ja kaksi hammasta on tullut alas...

Tohon menkkaasiaan en pysty vastaamaan koska syön Cerazetteja ja ekat 3kk vuosin koko ajan...

Imetän vielä täydellä teholla soseiden syönnin lisäksi ja vielä ainakin maitoa tuntuu tulevan ihan hyvin... Ja mukavasti maistuu onneksi neidille soseet...

Se on moro taasen
:wave: :wave:
 
Pitkästä aikaa eksyin mäkin tänne...

Joonas heräs just ulkoa pikku päikkäreiltä ja just söi rintaa... Maitoa tulee edelleen hyvin...

Joonas tuli maanantaina ½ vuotta ja käytiin silloin neuvolassa... Painoa oli tasan 9kg ja pituutta muistaakseni 70.6cm

Meillä on nyt keksitty toi ryömiminen... Eteenpäin lähtee, jos näkee jotain tarpeeksi kiinnostavaa... Peruutettu meillä on jo kauan ja kieritty. Kontilleenkin noustaan ja siinä itteään keinuttelee...

Mut mentävä on ottamaan uusia huuto.netti kuvia... projektia piisaa...

Mammuli ja Joonas, huomen 6kk 1vko

 
Moikka!

Meillä tyttö kävi neuvolassa viimevkolla ja painoi 8440g ja 67.7 pituutta.

Edelleen on vauhdikas typy ja yrittää sohville ojennella käsiään et mitenkä pääsisi ylös.
karhunkävelyasennossa ja konttausasennossa keikkuu ja ryöminen on jäänyt kun harjoittelee kovasti konttaamaan.

eilen oppi sitten matkimaan.ihanasti nuuskuttaa takaisin :heart: nenu kippuralla!!

nyt jatkan iltapuuhiani... :wave:
 
Voi äly.. kirjottelen miehen kannettavalla ja tää on niin typerä että onnistuin hävittämään tekstin! :/

Kirjotan nyt lyhyesti niin ei harmita jos toistan sen mitä ikinä teinkään.. Me palattiin lomalta normaalirytmiin, eikä soseet enää hyvän alun jälkeen oikein mene, eikä oikein nukutakaan enää. Täytyy vain ajatella että nää vaiheet yleensä menee ohi ajallaan (toivottavasti nopeasti). Poju pääsee konttausasentoon ja nytkyttelee hassusti, sulonen on :heart:

tuulentupa, mulla on tullu melko säännölliset menkat, mutta kierto on pitkä 40-43pvää. Ihan kiva että edes pitkä väli :) (ja olet tervetullut kyllä kirjoittelemaan ja kyselemään! :) )

ElsaT, meillä pojulla on vaikeuksia keskittyä päivällä syömiseen kun on niin paljon kiinnostavaa katseltavaa, etenkin jos ollaan liikkeellä. Mutta ottaa sen takaisin iltaisin kun on rauhallista imettää.. Muista juoda tarpeeksi, etenkin helteellä se on tärkeää (vaikka helteet taisikin tosin loppua)..

Kirjoittelen enemmän kunhan ehdin! :wave:
 
Kiitos osanotoista :'( Lapsista saa yllättävän paljon lohtua ja voimaa, kurjaa vaan on se, etteivät hyö ymmärrä menetystään ja surullista se, että lapset eivät opi tuntemaan eivätkä muista isäänsä eikä isä näe heidän kasvavan. Tosin olen päättänyt pitää iskän "hengissä" keinolla millä hyvänsä, siis osana meidän elämää. Näytän valokuvia ja kerron iskästä juttuja. Onni muistaa vielä iskän, mut jos en tee mitään, ni äkkiä se muistikuva häviää. Mut en anna niin käydä.
 
Himohiirelle osanotto suureen suruun myös minulta. :hug: :'(
Kyllä sanattomaksi vetää ja raivostuttaa, että noita venäläisiä rekkakuskeja ei saada ruotuun tuolla maanteillä!! :kieh: Kuinka monta onnettomuutta ne vielä aiheuttaakaan kun kännissä ajelevat valtavilla autoillaan. :kieh:
Anteeksi vuodatukseni, mutta niin v*tuttaa! :ashamed:
 

Yhteistyössä