HELMIÄISET 2007

Sadetta:Hauskaa shoppailureissua!! =)

Mun tekis mieli ny tupakkaa!! :ashamed: :snotty:
Onko kukaan ennen polttanut retkahtanut takaisin?Mä oon sinnitellyt ihmeen pitkälle ja syy imetyksessä!Voi ku pystys olemaan ilman loppuelämän mut pahoin pelkään...
Isäntä lähdössä illalla kavereiden kanssa grilli-iltaan ja mä jään kotiin lasten kanssa.Mummolaan mennään käymään nyt päivällä et ei ihan kokopvää tarvi olla "yksin"yksin kotona!
Pitää ite järkätä sit maatakaatavat grilli-pippalot kesämpänä et teretulemast vaan B) :)

Mooikkelis :wave:
 
Näähän on ihan p*rseestä nää uudet sivut.. Kattelin tota profiilijutskaa ni ns. samal nikil kulkevat o mun profiilis (löyty mm. MAMA73 ja mama73). Onpa kiva.. |O Voikoha tost laittaa noottia johki....????

Hui ällö ett alko Maria haiseen, tais tulla paskit housuu. :x Tää menee ny ja palaa taas joskus. :wave:

Mama73 & Maria a.k.a. pikkuneiti pähkinä (4kk1vko)

Nii ja muox. Missä mun y-viestit o???? :eek: Oppiikoha tätä ikinä käyttään..... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mama73:
Näähän on ihan p*rseestä nää uudet sivut.. Kattelin tota profiilijutskaa ni ns. samal nikil kulkevat o mun profiilis (löyty mm. MAMA73 ja mama73). Onpa kiva.. |O Voikoha tost laittaa noottia johki....????

Hui ällö ett alko Maria haiseen, tais tulla paskit housuu. :x Tää menee ny ja palaa taas joskus. :wave:

Mama73 & Maria a.k.a. pikkuneiti pähkinä (4kk1vko)

Nii ja muox. Missä mun y-viestit o???? :eek: Oppiikoha tätä ikinä käyttään..... :(

käyppä katsomassa tuolta Mitäs nyt- puolelta y-viestin ohjeet.. :) uudistus kuulema vielä kesken.. eiköhän ne sieltä selkeämmäks viel sivut tule.. :) :hug: :D

 
Käytiin torstaina neuvolassa.. 60cm 5,860kg ja pipo40,4cm. Piikki saatiin.. neuvolan jälkee tyttö nukahti ja ku heräs ni huus pää punasena jonku aikaa ja jalka johon pistettiin ni oli tulipunainen, panadoia ku annoin ja kaikki rauhottui.. loppu illan oli tyttö ku mitää ei olis tapahtunut.. Saatiin myös lupa aloittaa kiinteät, ku ruokamäärät niin isot.. Kesäkuun lopussa olis sitte lääkärineuvola...
 
Iltaa Helmukat! :wave:

Kiitos Jutta! =)

Suloisia palleroita oli profiileissa. :heart: Kyl nää vaan kasvaa niin penteleen nopeesti. Kohta voi vaan ihmetellä, että missä se mun pikkuvauva oikein on. :snotty:

Upee ilma ollu tänään. B) Käytiin kaverin pojan synttäreillä ja siellä meni aika todella rattoisasti herkkuja syöden :p ja lapsia vahtien. Ne oli hommannu pihalleen sellasen ison trampoliinin ja muksut oli ihan onnessaan pomppimassa siellä. Itellenikin haluisin sellasen, mutta kun on niin pieni piha, että ei sille mahtuis ees se pienin malli, oliko se nyt 3m halkaisijaltaan? :headwall: Siinä kilot karisis ja hauskaakin olis niitä tiputtaessa. Ei vissiin auta ku tarttua sauvoihin ja lähtee kartsalle tarpomaan. :kieh:

Mutta nyt tää mamma painuu pehkuihin ku noi neidit vetää jo unta kuuppaan. |O

Öitä kaikille!

NeJo ja Netta n. 3½kk
 
Huomenta helmiäiset :wave: Tänne ei mittään ihmeellistä kuulu...perunaa alettiin Nuutin kanssa maistelemaan ja vaihtelevalla menestyksellä maistuu :whistle: Nukkumisen kanssa vähän takapakkia kun 2 kertaa yössä melkeestä heräillään ja minä saan viel herää extra kerrat kun tyttö on alkanut hirveesti kävelemään ja pölisemään ja itkemään unissaan...melkein joka yö saa rauhoitella toista ja huonoimpina öinä kolmekin kertaa :| no kaipa se tästä rauhoittuu...

Jahas...Nuutti sitte ottikin taas vaan pikku torkut joten :wave:

:hug: kaikille
 

Ilsku sai eilen kauheat ihoreaktiot. Nokkosrokkoa käsissä ja poskilla, epäilen viivästynyttä reaktiota persikalle, bataatti kai harvemmin allergisoi?

Nyt sitten persikka tauolle, ja mennään sillä bataatilla viikko. Jos sitten uskaltaisi vaikka parsakaalia tai jotain... :headwall:
 
Juu ei sitä paljoo koneella jaksa istuskella kun on näin ihana ilma...ootellaan isukkia töistä kotio ja sit katotaan taas mitä tehtäis. Eilen oltiin grillaamassa leirintäalueella ja tyttö kävi uimassakin.

Harmi, että ilanalle noita ihoreaktioita tulee :/ Mutta eiköhä sieltä jotain sopivaa syötävääkin löydy ja eikös ruoka-aine allergiat usein mene ohikin jossain vaiheessa...jaksamista sinne :hug:

me ollaan nyt maisteltu perunaa ja porkkanaa

mut nyt vaunuissa inistään :wave:
 
On kyllä kuumaa hommaa ulkoilla reilu pari tuntia näillä keleillä. Ei tahdo Teemukaan vaunuissa saada nukuttua kun on niin nihkeää. Vaatetta vähensin siltä koko ajan, kopulta päällä vain body. Ja ei ole eka kerta ku lämmin ilma huonontaa sen unia. Nyt koisii meidän sängyllä.

Teemu on ruennut juttelemaan entistä enemmän, sellaista kurkkuääntä. Ja niin ihanasti aina hymyilee sopivissa tilanteissa, huumoriveikko vissiin. Kyljelleen kääntyy.

Yöllä herää edelleen kuten aina eli muutaman kerran tissille ja nukkuu vieressä ekasta syötöstä lähtien. Kiinteitä en ole vielä miettinytkään, katsotaan sitte lähempänä puolen vuoden ikää. Pelkällä tissimaidolla tähän asti. Kakkaa edelleen harvoin, kerran pari viikossa. Ilmavaivat on taas vähä helpottanu. Ihan Dailyn vaippoja vaan käytetään. Tutti kelpaa onneksi nykyään. Pulloa ei olla tarjottu (ku laitoksella) ja mies tarjos vettä kerran, osas peräti imeä!

Jäi muuten kertakokeiluun se äitiyspakkauksen kestovaippa ku ensin luulin että se on kamalan iso. Sitten kun kokeiltiin niin kittana. Se siitä sitten.

Hyvin ovat muuten asiansa ajaneet nuo jossain "paskaksi haukutut" ABCn yhdistelmät. Ei mitään moitittavaa ja hyvin kestävät tämän toisenkin lapsen. On ilmakumirenkaat, heittoaisa jne. Isosiskolla on siihen seisomalauta.

Saa kohta rueta 68 vaatteita penkomaan ku 6kymppiset on jo nafteja. Olen laittanut sitä mukaa pienet pois ja vien UFFin lootaan.

Joku joskus kysyi miten saan hoitovapaalla niin paljon käteen ( varmaan jotain 700e sitten), no täällä saa kuntalisää 150e ekasta ja 100e tokasta. Tai niin mä oon ymmärtäny että molemmista sitä sitte saa ku se aika koittaa. Ja siihen oli laskettu lapsilisätki.
 
Heippa! Onpa hauska uudistus, kun näkee noi tekstit samalla kun kirjottaa! Ja tulee kirjauduttua sisällekin aina.. :) Täälläkin ihana ilma, mutta ei jaksa oikein olla ulkona. Nurinkurista, mutta viime yönä kun nukuttiin tosi hyvin (eka pätkä 6h!! ja yhteensä vaan 3 syöttöä ), niin tänään olen väsyny! Mites se näin päin menee..? :whistle: Mukavaa kyllä kun syöttöväli on taas ok, mietin jo kiinteitten alottamista kun 4kk tulee nyt täyteen.. Mutta eihän tässä kiire ole.

Olin lauantaina vapaalla, oli ihana päästä tuulettumaan pitkästä aikaa! Oli muuten juttua tosta trampoliinista, pari kaveria on hoitajia ja ne vannotti mua etten koskaan hanki lapsilleni sellaista, siinä kuulemma tapahtuu aika paljon onnettomuuksia.. No, eipä meidän parvekkeelle sellaista mahdukaan.. :D

Esikoisella on keskiviikkona synttärit ja tein kakkuja äsken.. yksi lätsähti ja toinen paloi, ei mene ihan putkeen :LOL: Saa ne pelastettua kun laittaa paljon täytettä ja kuorrutusta :D

Ihanaa tätä viikkoa Helmukoille!
 
Oih mikä ilma! B) Vieläkin on ulkona lämmintä!!
Oltiin tänään lasten kanssa koko päivä pihalla ja sain sitten samalla kärväytettyä vähän selkääni.. Olen aina ollut huono käyttämään aurinkorasvaa ja yleensä pitää palaa ennenkun tajuan sitä laittaa. :whistle: Eli nyt se on sitten kaivettu kaapista viilennysvoiteen lisäksi.
Rasmus on nykyään pelkkää hymyä ja juttua koko pieni miehen alku.. Viimeyönäkin kurisi unissaan pitkään.. :heart: On se vaan niin rakas.
Ilanalle tsempihali :hug: Kyllä se vielä siitä. En olekkaan ikinä kuullut että kukaan olisi bataatille ollut allerginen, joten toivottavasti oli vain persikka!
Mutta nyt kuuluu auton jarrujen vinkuna, eli mies tuli kotiin joten nukkumatti odottaa.. :wave:
Ihanan aurinkoisia päiviä kaikille helmille!!!
Jutta ja Jönssi
 
Äh,kirjoitin tekstiä ja misä sseon |O
Ilana: :hug:
Katjuska:jaksuja öitten kanssa :hug:
Piparix:kiva,kun olet saanut omaa aikaa =) niin ja esikoiselles syntymäpäivä onnittelut :flower:
Meillä poitsulla on kiirus päästä etiäppäin.Vattallaan,kun on niin nostaa takapuolta ylös ja yrittää etiäppäin.Yöllä on pelkkä vaippa ja näillä ilmoilla lyhyt hihainen body tai t--paita ja shortsit.
Kaikille mukavaa päivää B)
 
Ilanalle iso :hug: Sulla toi paska tuuri jatkuu.. :(

Katjuska :hug: Toivottavasti yöt alkaa rauhottuu pian.

Kaameen kuuma! |O Varpisti valitan, aikasemminki sanonu ett oon talvi-ihminen. ;) Se ihanuus täs o ettei tarvi muxuille puntata ni pal päälle. :D

Marial oli eile neuvola, tasasesti kasvaa rintamaidolla. Jatkan viä imetystä, jätetää kiinteet myöhemmäx.

Yöheräämisist vissii ollu jtn puhetta. Meil herätää 3-4h välein öisin, kattosin ettei o lainkaa paha.

Ei hitzi, ny o lopetettava, pikkumuru :heart: hermostuu sylis. Päivänjatkeet Helmiäisille!!

Mama73 & Maria :heart: a.k.a pikkuneiti pähkinä (4kk+)

Ai nii (jaa mää vai lahopää...???? :ashamed: ) Laitoin rohviiliin vähän tuoreemman otoxen tytöstä.
 
Ei nää kelit oikein mua kiinnosta. Päivällä ei olla juuri ollenkaan ulkona. Vasta iltasella mennään kun mies tulee töistä ja on viileämpää. En mä nauti tällasista ilmoista. Lämmintä saa kyllä olla, mut vähempikin riittäisi.

Olen aloitellut tytölle pottua/porkkanaa ja mangoa. Tosin vaan kerran olen antanu mangoa. Noita pe-po-vellejäkin harvoin. Yritän kovasti edelleen tuputtaa tissiä ja esim.tänään ollu oikein hyvä päivä imuttelujen suhteen. Joka kerta on huolinut kun olen antanut. Kiva. Herää kerran yöllä syöpöttelemään. Muutenkin rauhallinen ja tyytyväinen tyttö.

Mun laihis ei oikein ota onnistuakseen. Alku sujui hyvin, mut repsahdin kun kerpeleen mies meni ostamaan suklaalevyn. Meillä ei sais olla mitään herkkuja! En mä tällä menolla saa tätä löysyyttä pois millään.

Menen hieman itteäni ehostamaan kun lähden kohta kauppaan.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille =)
 
tiipeli
Heipat!

3kk neuvolamitat: pituus 63,7cm, paino 6940g, pipo 42,6cm. Rokotus annettiin, ei tullu mitään oireita. Kesäpojasta taas uusi kuva profiilissa.

Yksin poikien kaa kotona, mies töissä. Pojat nukkuu ja koira pitäs ulkoiluttaa...?! Joopas, ku ei nukukaan. Isompi tuli justiisa itkien. se on moro!
 
Jotta onko niitä vielä jäljellä? Mulle 9 tuli ja 11 oli lähteny kun synnytyksestä oli kulunut viikko. Pari bonuskiloa lähti myös esikoisen syntymän jälkeen. Ja nyt kun vain viitsisi skarpata ja kattoo mitä syö (ts. ei saa napostella joka on paheeni) niin kiloja varmaan tippuis omistakin. Varaa olis, painan nyt 87,5kg. Ennen raskautta 92kg.
 
Niin.. niistä raskauskiloista.. ja laihduttamisesta.. :whistle: Mulle tuli noin 20kg.. :D Kiloja oli viime puntarillakäynnin yhteydessä vielä 4 "ylimääräistä". Mutta kyllä tämä meikäläisen maha näyttää siltä että siinä olisi ainakin 10 liikakiloa!! :/ Olen niiiiin patalaiska ihminen liikkumaan yhtään ylimääräistä että tämä löllö taitaa jäädä tähän pysyäkseen ellen saa itseäni niskasta kiinni! Taivoitteena mulla on joku 55 kiloa, eli tavoitteeseen on vielä vähän matkaa, mutta onneksi mulla on yksi ystävä joka pyytää mukaansa liikkumaan ja harrastamaan.
Niin juu, Minttukissalle piti lähettää suuri voimarutistus :hug: Kyllä se tupakanhimo menee ohi kun vaan yrittää tosissaan! Mulle tulee välillä päivittäin sellainen olo että nyt kun pääsis sauhuille, mutta se menee sitten ohi. Kyllä se hirveältä maistuu jos tälläin kylmiltään lähtis polttaan.
Mutta nyt tarttee mennä, likka marisee sängyssään jotain..
Jutta ja Jönssi :wave:
 
Päiviä Helmiäiset!!!

Esikko istuu tässä sylissä ja koitan muutaman rivin kirjotella.

Tuntuu, ettei enää aika riitä mihinkään... Pihalla ois vaikka kuinka paljon hommaa, kun vaan kerkeääs tekemään. Alettiin eilen tekeen tohon etupihaan semmosta muuria. Ei laiteta, kun vaan 4 kerrosta elikkäs n.30cm se nousee tosta talon edestä ja siihen sit nurmikkoa ja sit sinne alapuolelle tulee sora-aluetta. Autotalli on vielä kiertämättä noilla mukulakivillä... Talo on kierretty...

Joonaksesta on tullu iso poika... Eilen vahingossa pyörähti masultaan selälleen... Kaikki menee suuhun mitä käsiinsä saa... :)

Neuvola 4kk meillä on 20.pvä. Siihen on vielä aikaa.

Mutta nyt pitää mennä...

Mammuli ja Joonas jo 3½kk

 
Lämmintä päivää vaan kaikille B) Kyllä tuntuu nyt aina olevan niin kiire, ettei ehdi edes kirjottaa... Nuuttikin on päivisin jo aika paljon hereillä ja ei kyl yhtään itekseen viihdy lelujen kanssa, mutta sitte on kivaa kun äiti niillä hänen kanssaan leikkii.

Me pidetään nyt pikku paussi kiinteiden kanssa kun porkkanasta tuli ainakin masukipuja... mietin, että oiskohan se perunaporkkanavelli kans näin aluks hyvä, niin tottuis makuun ja vois olla paremmin sulavaa tavaraa kun äidin haarukalla muussaamat mössöt :whistle:

Minttukissalle tsempit tupakkataisteluun... oo sä vahvempi kuin minä...minut se himo selätti :ashamed: Joskos sitte suraavan raskauden yhteydes jäis kokonaan moinen pois...jos meille siis vielä pieniä palleroita suodaan =)

Josta tulikin mieleen, että kerrataas vähän millä ikäeroilla teillä lapsukaisia on tullut ja miten on sujunut? Kyllähän nää jo odotuspuolella varmasti läpi käytiin, mutta ei nyt muista enää mittään...onha siitä odottelusta jo aikaa ;)

mutta nyt pittää taas mennä :wave:
 

Katjuska-78--> kyselit lapsien ikäerosta... Meillä 4 päivää vajaa 1v 10kk. Ja elämä meinaa olla aika kiireistä!!! :) Pitääs Esikkoa opettaa potalle... Onneks sentään syö tosi hyvin itte... Ettei ihan joka jutus tarvi olla enään niin kauheesti perään kattomas.



 
Katjuska: Meillä ikäero on: Esikoisella ja keskimmäisellä 2 viikkoa vajaa 2 vuotta ja keskimmäisellä ja nuorimmalla 2 vuotta ja 3kk. Eli aikas tasaseen tahtiin nämä on tullut. :D
Mistä tulikin mieleeni että jos suunnitelmat olisi toteutunut, niin minä olisin synnyttänyt vasta viimekuussa! Tälläistä kun ajateltiin.. Olisin halunnut "kesävauvan" mutta kyllä tuo Helmi kelpaa paremmin kuin hyvin! :heart:
Tjaahans.. amppari tuli sisälle!!
:wave:
 
Ikäeroa Pinjalla ja Teemulla on tasan 2v8kk. Ja se on ihan loistava. Isosisko viihdyttää veljeään, laittaa tuttia (jopa kun vauva on vaunuissa) yms. Ja ulkona on helppo olla ku ei tarvi tytön perässä juosta (kuten muut äidit juoksee 1-2 vuotiaittensa perässä).

Tänään ei vaihteeksi sitten taas oikein päiväunet vaunuissa onnistunu. Nukku se 1,5h silti varmaan. Yleensä 2-3h.
 
Ekalla ja tokalla 2v1kk1pv
Tokalla ja kolmannella 2v4pv
Kolmannella ja neljännellä 3v3kk

Jaaha, taas kiukutaan.. *huoh* Liian kuuma, ei saa tyttö nukuttua.. Pitää mennä. Päivänjatkeet Helmiäisille!!

Mama73 & Maria a.k.a pikkuneiti pähkinä (4kk+) :D :heart:
 

Yhteistyössä