HELMIÄISET 2007

Heips!

Siis ei voi olla totta, räntää tulee taivaan täydeltä. :eek: :eek: Tulis jo kesä..

"Mukavaa", kun tuo esikoinen ei enää malta nukkua aamuisin, vaikka selvästi väsyttää, nytkin ollut jo puol seitsemästä hereillä ja silti ei meinaa saada iltaisin nukkumaan.

Meillä oli keskiviikkona neuvola, rokotuksesta ei ole tullut mitään oireita, hyvä niin. Painoa kertynyt 6,45kg (synt.paino 3090g) ja pituutta 62cm.

Jotain minun piti kommentoida jonkun juttuun, mutta lahopää kun on, niin en enää muista mitä ja kenelle. :(

Nyt kutsu käy :wave:
 
Heipsan kaikille!
elinajohanna:enpä tiedä eroista,mutta suppoja mä oon käyttänyt.Apteekistakin saat varmasti neuvoja.
Tuolle tytölle1,9v ei kyllä ole yhtään tarvinnut laittaa,mutta aikaisemmille käyttänyt.Poitsulle laitoin kyllä supon niitä kun sattui löytyyn.Pientä lämpöö nousi tuosta rokotuksesta.
Jutta.toivottavasti pikkuisen nuhaisuus menee nopiaan ohi.
Niin ja oliko se piparix jonka mies ei muista äitienpäivää.Lapset pian kasvaa ja tekevät sulle korttia.Niin ja teet itelles kakun silti.Mikä estää ostaa mieluista lahjaakin itelles lasten puolesta.
Tiipeli:mites esitys sujui?Saiko Elvis huomioo?
Eipä ole mitään erikoista äitienpäiväks (kai?)tiedossa.Anopilla käydään ainakin.Saas nähdä muistaako mies meillä mitenkään.Isommilta tulekin koulussa tehdyt lajhat ja kortit.
Kaikille rentouttavaa äitienpäivää :flower: =) <br><br>
 
Pientä galluppia pukkaa...mitä vaippoja käytätte? Keitättekö tutit ja pullot?
Me käytetään lidlin pienimpiä vaippoja ja muumeja, lähinnä lidlin. Pulloja en oo keittäny aikoihin :ashamed: enkä tuttiosia, mut uudet tutit ja pullot toki keitän ainakin sen yhen kerran.
 
tiipeli
CG: me käytetään kans lähinnä niitä lidlin pienimpiä vaippoja. Joskus on käytetty sitä seuraavaakin kokoa, joita esikko käyttää, kun on pikkuvaipat päässyt loppuu. Eipä nekään liian isoja oo ollu :eek: Ja pulloja ja tuttiosia en oo tainnu keittää kun kerran +uutena. Mutta eipä niitä juuri käytetäkään.

Mun pitäs kohta lähtee esitelmöimään tota opparijutskaa ja tuntuu, etten pysy millään hereillä. Tosi kiva mennä 15perhetyön+lastensuojelutyöntekijän eteen..."en mää yhtään väsynyt oo ja tosi hyvin onnistuu vauvanhoito samalla..." :headwall: Elvis nimittäin päätti pitää ensimmäisen huutokonserttonsa eilen illalla ja oli levoton koko yön. Ja aamulla esikko heräs kuuden jälkeen ja munkin oli pakko nousta, kun päiväkodilla on äitienpäivän kunniaksi aamiainen. Oli siis sinne vääntäydyttävä :kieh:

Aurinkoista viikonloppua helmiäisille! Mä alan nyt panikoimaan ... :D
 
Moro.

Minttis meillä Peppi huutaa aina vaunuihin laitettaessa, yleensä todella kovaa, mutta rauhottuu heti kun kärryt lähtee liikkeelle. Partsilla ei oikein suostu nukkumaan, höh :/

ElinaJohanna Nestemäinen panadol kuulemma alkaa vaikuttaa hieman nopeammin kuin suppo. Pienelle vauvalle kumminkin suppo on paljon parempi, koska antotapa on helpompi, pienen kun on vaikea niellä sitä nestettä. Itse alotin sen nestemäisen panadolin antamisen jo vajaa 1 vuotiaana esikoiselle, koska protestoi aina suppoja vastaan. Myös annostus on helpompi määrittää nestemäisessä panadolissa kun supoissa.

CG Mä oon kauhee merkkiuskovainen :ashamed: käytän vaan pamperseja kun oon niihin tottunu. Esikoisen kans käytin niitä, sit Pepin kans kokeilin liberoja mut Pampersit musta istuu paremmin ja pitää pidempään kuivana. Tuttipulloja keitä sillon tällön, mut tuttiosat vedenkeittimellä joka kerta.

Tiipelille Onnea esitykseen :flower:

Nymmää lähren kaupoille. Seonmoro :wave:
 
ÄÄÄh...tätä päätä...kaikki taas luin eilen ja tänään ja mittään en muista :ashamed: No jollain taas ainakin oltiin kipeenä niin paranemisia sinne ja sitte pihoista ollut juttua niin eipä huolta täällä semmosista ku kerrostalossa asuu :whistle: Sitte vaipoista niin Lidl:n pienimmät täällä kans käytössä ja pullojen keittäminen tapahtuu täälläkin silloin tällöin...ehkä useemminki vois :ashamed: Sitte oli jollain esitelmä...joten tsemppiä kovasti tai tuupas kertoo miten meni...puhuu vaan paljon niin ei kukaan huomaa vaikka välil menee asian vierestäkin :LOL: Ja tuo rokotusasia muakin kiinnostaa kun on parin viikon päästä edessä ja suppoja mun käskettiin hommata. Ois vaan tytön eskarin kevätretki samalla illalla, mutta jos nuutti huutaa niin mitäs siitä sitte tulee :/ Niin ja saille piti sanoo, että hyvä ku pikkukaveri kasvaa nyt hyvin =) Nii ja sitte kesäpuhista niin kiva ois mennä vaikka minne, mutta ukko töissä kesän niin voipi jäädä menot vähäiseks :kieh:

Tänne ei sinällään mittään ihmeellistä, paitsi että illalla oon alkanu antaa Nuutille velliä kun siinä syömisessä ei ollut enää mitään tolkkua kun koko ajan maitoa lotki ja mahahan siinä kipeeks sitte jo tulee... Eli maissivelliä annan ja sitäkin tuo hörppii pullosta jo 180 ml/ilta...meidän oma syöppö :heart: :D ja yöunet on sitä myötä pidentyneet kans rutkasti =) Ja ei oo masuvaivoja tuosta vellistä ainakaan tullut ja neuvolan tätiki sano, että ihan hyvä juttu kun kerta Nuutti nyt tyytyväisempi on ja mahakin toimii paremmin... mutta nyt kutsutaan taas :wave:
 
:wave: Heippa täältä!!

En kerinny lukemaan lainkaan viimesimpiä juttuja... \|O kiirus painaa!!

Kiitos kaikille tsemppaamisesta ja haleista!! :heart:
Nyt olemme voiton puolella ja pikkunenkin lähes terve.Pieni yskä vaivaa väillä!

Meillä ihme kitinää ja huutoa ennen unia.Ei millään meinaa saada nukkumaan tyttöä.En ymmärrä et mikä mahtaa olla vikana!?! :ashamed:
keskiv. katottiin korvat ja nekin oli ok et ei ainakaan se.

Laittakaahan jos viittittä ni vähän teidän päivärytmejä ylös ku ois kiva tietää miten muilla mennään,syödään ja nukutaa!(jos ei ole ollut nuissa edellisissä kirjotuksissa)kun en siis lukenut lainkaan viimesimpiä... :\|

meillä vähän sekavaa kaikki ollut sairaalajakson jälkeen...kerkesi jo tulla rytmiä päivään niin nyt kaikki mullinmallin. :)
yleensä kuitenkin päivässä nukkuu pidemmän jakson.n. 4-5h mut täytyy lullata välillä ja syödäkkin.
Syönti vähän takkuilee ja rimpuilee tissillä.Välillä olen jo meinannut et kaivan tuttipullot esiin.Saa eestaas kaivaa tissejä esiin.Millon syö millon ei... :headwall: tiä sit et millon edes nälkää itkee...jospa tämä tästä...

tulipa valitettua :D Anteeksi vaan...

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!! :wave:
 
sitä viel että kuinka kauan tein vauvat yleensä tissillä ovat?siis kauanko syönti kestää?

Meillä ku neiti on joskus vaan 10 min. ja se siitä.Kerkiääkö saada mahan täyteen tuossa ajassa?

mä vähän hakoteillä kun en koskaan ole täysimettänyt ja viimeks imetys loppu jo 2kk jälkeen...
 
Heips kaikille helmiäisille!

Pitkästä aikaa kirjoittelen, kiirettä pitää kahden pienen kanssa.
Meillä ollut mahavaivoja on käyty vyöhyketerapiassa joka auttoi ja saatiin kuona-aineet ulos. D-vitamiinit on nyt tuottanu päänvaivaa jo deetipat oli käytössä, mutta huutoa 1 tunti illalla niin kauan kun tuli kaikki röyhtäilyt ulos ja senjälkeen ihan tyytyväinen poitsu, keräs jotenkin vissiin sen ilman tai jotain. Nyt oltu taas viikko ilman tippoja ja poika on ihan rauhallinen kokoajan, sunnuntaina pitäis ruveta taas aloittelemaan vesipohjaisilla tipoilla. Miten muilla on käynyt d-vitamiini tippojen kanssa?

Meillä mennään rintamaidolla, tänään oli 3 kk neuvola ja pituutta oli 61,5 cm ja paino 7,130g, Rokotuskin saatiin.

Joku kyseli rytmeistä meillä aamulla herätään 8 aikoihin ja illalla 8 aikoihin lapset menee nukkumaan, pojalla on 1 pitkät 4h päikkärit ja 2 lyhyempää päikkäriä päivässä.

Ainiin poika kastettiin ja nimeksi tuli Eelis Onni Johannes, kaikki periytyviä nimiä =) .

Kesästä oli kysymyksiä, ajateltiin käydä mökillä, isomummilla ja muumi maailmassa.

Tällaista tänne, yritän päästä taas useammin kirjoittelemaan.

Pikaisia paranemisia sairastaville!

:wave:
 

Pikasesti laitan vaan tänne meidän 3kk neuvolamittoja...

Painoa oli 7260g
Pituutta 62½cm
Pää 40,5cm

Eka rokotus kans saatiin... Joonas kiukkus koko eilisen. Oli aivan yli väsynyt... Nyt on nukkunut 2h tuola ulkona vaunuissa.

Mutta pitää alkaa värkätä tonne huuto.nettiin kaikkea...

Mammuli ja Joonas 20.pvä 3kk
 
maalaismamma pikana
CG: Meillä käytössä Liberot, merkkiuskollinen kun olen. Lidlin vaippoja en ole koskaan tullut kokeilleeksi, lähimpään Lidliin on matkaa 40km.

Tuteista ja pulloista, kummatkaan ei ole käytössä. Tuttia olen yrittänyt tarjota, vahingosta viisastuneena, esikoinen kun syö peukkuaan, vaan ei kelpaa tutti tällekään.

minttukissa: meillä syömisaika on yleensä 5-10min ja hyvin tuntuu riittävän ja koko ajan selvästi lyhenemään päin, vaikka täysimetyksellä mennään.

Siitä päivärytmistä, melko vakioksi on muodostunut seuraava:
-herätään joskus 6.30 kieppeillä
- nukkuu yhdet unet, puolesta tunnista tuntiin, aamun aikana
- päiväunille ulos 11-12 välillä ja nukkuu lähes poikkeuksetta 4-5h
- illalla ottaa yhdet nokoset, puolisen tuntia
- yöunille nukahtaa 21.30-22 aikoihin
- herää yöllä syömään 4 aikoihin

...ja kutsu käy. :wave:
 
Jutta harmaana
Hyvvee perjantai iltaa!
Vähän pikaseen vastailen kymysyksiin..
Vaipoista: Meillä käytetään mitä sattuu, pääasiassa ollan käytetty pampersia, mut nyt ajattelin ihan ton rahan takia alkaa osteleen sieltä lidlistä. Hinta/laatu-suhde sielä kun on täysin kohdallaan!! :D
Pulloista/pullotuteista: Keittelen ne yleensä joka käytön jälkeen, koska harvoin niitä käytän ja ne saattaa olla kuukaudenkin pois käytöstä joten.. Tutteja keitän aina sillon tällön.
Päivärytmistä: Meillä herätään 7-8.30 välillä, ekoille päikyille pihalle mennään viim. puoli 10. Herätään noin puoli 12, puolituntia hereillä ja sit nukutaan sisällä pari tuntia. Ulos mennään sit taas uusiks 4-5 välillä nukkuun pariks tunniks ja yöunille 9-10. Yöt nukutaan edelleen huonosti, eli heräillään parin tunnin välein syömään.. Välillä kyllä tekis mieli ratketa siihen vellin antoon kun alkaa oleen vähän univelkaa, mutta eiköhän tämä tästä. Ajatelkaa, 7 vuoden päästä me saadaan nukkua jo kunnon yöunet!! :D
Nyt menen joumaan sen yhden olusen että jaksaa vetää unta palloon taas hetken! :wave:
Öitä.
Jutta ja Jönde
 
Huomenia!!!

Huh,olipas taas tullu tekstiä,mikä siis vaan ja ainoastaan ihana asia :D

eli kommentointia:

Kassulle hirmuisesti onnea uuteen kotiin,ne on ihania tommoset "ikuiset projektit"
Aadaselenalle oon ihan vihreänä kateudesta...siis noista teidän yöunista =) Meillä Rasmus nukkui välillä jopa 8 tuntia putkeen,nyt palattu tohon 3h max.
Sai ihana kuulla et poitsu kasvaa normisti.Hyvä hyvä!!!
Piparix:meidän äitienpäivä menee kyläilyyn,mennään tänään jo isännyksen mumman tyä ja huomenna sit anoppilaan.Aattelin pyöräyttää ittelle kakun..tai itseasia kääretortun. :LOL:
Minttis:Meillä myös armotonta huutoa ku vaunuihin laittaa,siinä voi mennä yks 10 minskaaki huutoon,mut sit sippaa.Mistähän noi johtuu...toivottavasti on ohi meneviä!
Jutalla ihanan positiivinen ajatus,Jos tässä nyt sitte ootellaan se 7 vuotta niitä ihania yöunia!!! ;)
CG meillä käytös pamperssit.koitettu on lidlin mut ne ei vaan istunu poitsulle,oli jotenki tönköt!ja pulloja keittelen n.kerran viikos ku ne on koko ajan käytös,tuntuu et tulee kunnolla puhtaiksi.

Jes,kerranki muistin suurin piirtein kaikki. Voi nenä,tänään tulee vissiin taas jotain suomen jääkiekko peliä..mulla lähtee järki niiden kans. \|O

mut nyt kaikille tasapuolisesti
:flower: HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ :flower:

en kuitenkaan enää käy koneella!!!

Nasuliini ja Rasmus :heart:
 

Hei kaikki!!!

Joku kyseli vaipoista... Meillä on aina öisin Libero, sit päivisin milloin mitäkin... Oon kokeillut muumeja, dailyn vaippoja, lidlin omat on hyviä... Ja aluks oli kans noita Pamperseja...

Avokki lähti Esikon kans osteleen mulle huomiselle lahjaa... Toiveena olis saada semmonen paistinpannu tai kasari, mikä lie... Mulla alkaa noi kaks paistinpannua vedellä viimesiään. Ja sit mun teflonkattilakin jo kuolla kupsahti... :\|

Joonas jo tuolta huikkii... Nukahti 12.20 ja jo nyt meinaa herätä... Laitan kyllä pian tonne ulos nukkumaan...

Mutta moi taas tältä kertaa....

Mammuli ja Joonas

 

Heip! Tultiin anoppilasta juuri, käyttäydyin niin hyvin että sain nyt vapaata :D Ja laiskana istun vaan koneella.. :) Galluppiin: me käytetään päivisin kestovaippoja, öisin on ollut libero midit. Tutin keitin ennen käyttöön ottoa, sitä on käytetty niin vähän etten ole toista kertaa keittäny.

Minttukissa, meilläkin syöttöaika lyhentyny, en oo kellosta kattonu mutta ei varmaan aina edes 10min syö.. Välillä sitten kyllä tankkaa pitempään. Tiistaina näkee paljonko on kasvanut, ihania makkaroita on tullut kyllä jalkoihin ja muuallekin. :)

Meidän rytmi on aikalailla sama kun Jutalla, poju nukkuu tosi paljon päivisin, ja öisin heräilee useasti. Jospa alkaisi kohta olemaan päivisin vähän enemmän hereillä (ja nukkumaan yöt hyvin).

Mies yllätti tänään kaupassa, osti kakkutarpeita ja sanoi tekevänsä huomenna mulle kakun aamulla! :eek: Odotan kyllä innolla millainen luomus sieltä tulee :D Nyt ihan nolottaa kun täällä valitin ettei mies edes muista äitienpäivää.. :ashamed: (lukeekohan se näitä töissä salaa? :whistle: )

Mutta nyt menoksi, ihanaa äitienpäivää kaikille helmiäisille! :flower:
 
tiipeli
Hyvää äitienpäivää toivottelee tääkin nettinörtti... :flower: :D

Netissä surffaillaan tällä kertaa tai oikeastaan taas koulutehtävien vuoksi. Patistin isommat pojat mummolaan muutaman kymmenen kilsan päähän, jotta saan rauhassa kirjoitella, Elviksen nukkuessa tietty :) Aamulla tuli aamiainen vuoteeseen (piti jäädä makoilemaan sen vuoksi, isompi pikkupoika kun herätti seiskalta kirjojen lukuun..ja Elppanakin heräsi pian sen jälkeen, täyden yön nukuttuaan :D ) ja lahjaksi sain muumimamma-mukin ja isomman pienen pojan askarteleman kaulakorun, ja kortit. Illemmalla suunnitelmissa on mennä tivoliin ja sitten Suomen jäkispelin katsominen.

Heipsan! :wave:
 
Ihanaa ja aurinkoistaäitienpäivää kaikille äideille!! :flower:


Just tultiin ulkoilemasta ja tytsky nukkuu pihalla. Mies väsää päivällistä ja passitti mut tietsikalle :eek: . Harmi, ett äitienpäivä on vaan kerran vuodessa ;)

TolnaatoMeil kans tuo rokote maanataina. Voi ku säästyis pikkuset oireilta =)
CGSullahan tuli sit kunnolla maitoo. Huh! Mikä pumppu on käytössä? Meil on käytössä noi Liberon toisiks pienin koko. Ollaan havaittu hyväks. Kiva ku ei oo mitään voidetta lisättynä. Saa laittaa ite tarvittaessa. Hyvin on istunu, eikä oo tarvetta vaihtaa. Noita Lidlin vaippoja kehuttu hirveesti. Jotenki epäilyttää, ku muut tuotteet ollu niin kehnoja. Ei sit uskalla ees testata. Ajatuksena oli käyttää kestovaippoja, mut se sit jonku kumman takia jäi :whistle: Tuttipullot keitän joka käytön jälkeen :ashamed: Turhan usein,. ku ne on ihan kulunu vaikkei tuu ees päivittäin käytettyä :ashamed:
ElinaJohannaLuulis, ett just tuon nopeen vaikutuksen takia suositeltiin liuosta. Voikohan sen antaa esim.maitoon sekotettuna? Ku sit ei ainakaa antotapa olis vaikee. No, toivottavasti ei tartte antaa mitään lääkettä :)
JuttaToivottavasti pikkunen säästyis kovalta flunssalta. Paranemisia sinne :)
TiipeliOon tainnu olla harjottelussa samaisessa päiväkodissa. Ainaki äpäivän aamiainen kuulostaa tutulta :)
MinttukissaMeil kan on just tuota kitinää ennen unia. Toivottavasti helpottais ajan myötä =)
RuusunenMiten on sopinu toiset d-tipat? Ihana nimi tuli pojalle, oikee "sukunimi". Olis ollu ihana itekki pitää joku nimi suvussa. Anniina tosin on johdettu suvussa kulkevista nimistä :)

Meil on seuraavanlainen rytmi:
- aamulla herätään klo 9-10
- sit vaunuilenkki 11-12
herää 2-4 tunnin päästä
-illalla ottaa nokosia
- nukkumaan mennään 21-22
- yöllä herätään kerran syömään aamuyöstä

Mut nyt tuli kutsu mennä syömään, eli :wave:
 
Noista rytmeistä voisin minäki kirjoittaa jotain niin meillä mennään jotenki näin että....

Nuutti herää noin kello 7.00 ja sitte nukkuu rattaissa ku viedään siskoa eskariin...jos ollaan kotona niin menee nukkumaan parvekkeelle 8-9 välissä
Sitte tullaan kotiin ja Nuutti herää 10-11 välissä ja nukkuu taas rattaissa noin 12-14/15 kun haetaan tyttö eskarista ja jos ollaan kotona niin aikast samat ajat pätee.
Sitte sen jälkeen nukutaankin vaan pikku torkkuja ja muuten ollaan hereillä ja syödään ja jutustellaan.
Sitte illalla noin kello 19 alkaa känkkääminen kun on jo turhan väsyny ja syödään usein ja sylitellään kovasti ja sitte n. 20-21 nuutti menee yöunille ja nyt kun vellin aloitin niin herää noin kello 4 ja sitte syödään ja sitte hän haluaiskin seurustella eikä nukkua :kieh: usein nukahtaa sitte kuitenki kello 5 ja nukkuu sen pari tuntii...tosin äitienpäivän kunniaks piti herätä jo kuudelta tänään :whistle:

jahas...nyt kuuluu tuttu huuto parvekkeelta :wave:
 
Vaipoista.. Ollaan käytetty neidillä vähän mitä milloinkin. Nyt on pampersit ja joka yö pissa tulee sivusta :/ Pitää kuitenkin käyttää pois, mut aattelin ostaa yöks muun merkkiset vaipat. Esikoisella käytetään pelkästään Liberoa.

Päivärytmeistä oli puhetta. Meillä neiti herää aamulla 9-9.30 ja on ehkä semmosen tunnin hereillä ja nukkuu pieniä päiväunia (puolesta tunnista tuntiin) päivänmittaan. Ulkona nukkuu kolmekin tuntia, mut ei nuku joka päivä ulkona. Viimeisiltä päiväunilta herää siinä 19 aikaan ja valvoo n. 2,5 tuntia, joskus jopa kolmekin tuntia, eli yöunille lähdetään 21.30-22. Nyt viikonloppuna tyttö on valvonut tosi myöhään, perjantaina 23:een ja eilen 23.30 asti. No, onneks ei itseä haitannut, kun tuli valvottua ja eilenkin katselin viisut. Onkin sit nukkunut vastaavasti aamulla pidempään. Tänään sais mennä nukkuun vähän aiemmin, kun huomenna pitää herätä aikasin neuvolaan.

Äitienpäivä on mennyt ihan kivasti, ihana ilmakin. Sain kukkia ja äitienpäivälahjaksi mies ostaa kesämökkitontin :D Juu, ei oo lahja ihan halvimmasta päästä, mut kun nuo mökkisuunnitelmat on, niin sanoin, että siinä tontissa nyt on lahjaa ihan tarpeeks =)

Ihanaa äitienpäivän jatkoa kaikille :flower:

Meistä ei välttämättä kuulu kovasti ens viikolla, kun lähdetään merten yli reissuun =)

tolnaato ja typy 3kk
 
Jutta harmaana
Iltoja ja mahtavaa äitienpäivää kaikille!! :flower:
Meillä on Rasmusella nyt vähän kuumetta ja toivon että se ei nyt äityisi pahemmaksi! Kurjaa kun noin pieni on kipeenä.
Kehtaankohan mä enään kertoa mitä sain äitienpvä lahjaksi kun Tolnaato oli saanut mökkitontin?? :ashamed: Mä sain pitkään toivotun amppelikukan..
No mutta nyt kuuluupi kutsu.. :wave:
Huomisiin!
Jutta ja Jönde
 

Yhteistyössä