HELMIÄISET 2007

Äitykkä...kyllä tänne mukaan mahtuu mattimyöhäisenäkin :D Mites teillä arki on lähtenyt käyntiin?

Ja tiipeli...oikein sie muistit...minä se siitä puhuin, että Nuutti vaan vasemmalle tykkää enemmän päätään kääntää ja tekee sitä edelleen ja kaikkeni yritän, että oikeallekin edes välillä nuppi kääntyis. Ei siin varmaan sen ihmeempää, mutta jumittuuhan se pää jos vaan toiseen suuntaan kääntelee tai niska siinä paremminkin jumittuu kun pää...taitaa mulla itellä vaan olla pää jumissa :LOL: Mutta leluilla yritän houkutella ja sitte syötön aikana koetan syöttää niin, että pää joutuu kääntymään oikealle... Yöllä oon yrittäny saada nukkuun oikeella kyljellä, mutta ei siinä kauaa mee kun tuo kaveri kääntyy :kieh:

mut nyt hakemaan tyttöstä taas :wave:
 
Kylläpä tuli taas "mukava" mieli kun joku vieras on vaivautunut kommentoimaan kirjoituksiani... siis miksi luet jos niin kovin ärsyttää, en käsitä??? Onhan se tietysti valittamista kun kirjoittaa huolistaan... varsinkin kun ne koskettavat omaa lastani... onneksi oikeat helmiäiset sentään ymmärtävät...

Joo ja olisi pitänyt jättää kommentoimatta tai olla ainakin niin fiksu kuin harmaana helmiäisenä kirjoittanut... jokainen saa toki kirjoittaa mitä tykkää, mutta välillä vaan harmittaa kun joltain ei liikene yhtään ajatusta muille kuin itselleen :\| Enkä tarkoita nyt sitä että haluaisin että minun juttujani kommentoitaisi jatkuvasti vaan yleensäkin... No se siitä ja sen kestävyydestä, tulipahan taas kommentoitua "väärää asiaa"...

Katjuska lääkäri sanoi tänään että Cerazettet voivat aiheuttaa enemmän ja vähemmän vuotoja aluksi ja ohjasi minua syömään niitä 3kk:tta ja katsoa tasottuuko vuotelut... että näin nyt sitten teen ja toivottavasti ei tarvitse koko ajan kulkea rätti persuuksissa

No niin tuli taas kirjoitettua tekstiä joka sisältää valitusta ja saa joltakulta karvat nousemaan pystyyn ;)

Niin ja jonkun pikkuisella oli silmän rähmintää, sama juttu täällä... pikkuneidillä rähmii oikea silmä...olen pyyhkinyt keitetyllä vedellä ja toivottavasti ei tulehdu pahemmin

Taidan nyt siirtyä pikkuiseksi aikaa takavasemmalle että :wave:
 
Niisku78 kun kyseli mammateestä, niin kyllä se minun ja kaverini mielestä lisää maidon eritystä.Minä juon teetä vain satunnaisesti, kun maitoa on välillä aivan liiankin kanssa. Ystäväni kertoi että lisämaidon tarve väheni heillä huomattavasti kun aloitti teen juonnin.
Tee on aika miedon makuista ja kun sen juo vähän jähtyneenä niin ei tarvitse edes pysähtyä maistelemaan
voin suositella =)
 
sai73pikana
Mistä tuota mammateetä saa ostettua?
Neea74:älä välitä :hug: =) kirjoitat tottakai täällä miltä ittestäs parhaimmalta tuntuu.
Katjuska en ole kokeillut kapaloa kuin osittain.
Ai niin nyt tuli se nimimerkki mieleen:Niiskun tytöllä tuuhea tukka.
Mää oon syönyt,jotain sopimatonta,poitsu pulauttelee ja on levoton.
No nyt taas muihin hommiin :wave:
 
meillä ei taida olla yhdelläkään lapsella nyt aurinkolaseja mutta häätyy ne varmaan ostaa! pienimmälle aattelin niitä jossa on se "remmi" pään ympärillä. B)


katjuska mulle lääkäri sano, kun antoi cerazette reseptin, että pillereiden aloituksesta viikko käyttää viel kumia.

niisku mulla on tuol kaapissa imetysteetä mutta en ole käyttänyt, kun maitoa tullut muutenkin. maistelin sitä loppuraskauden aikana ja ihan sen sai kurkusta alas! :D

isompi neiti heräs päikkäreiltä, joten se on taas moro!
 
Heippa vaan :wave: Ollaan oltu nettipimennossa muutamia päiviä ja onpas tullut tekstiä. Pitää palata illemmalla lueskelemaan, kun en nyt kaikkia kerennyt.

tiipelin ja neean kanssa oon ihan samaa mieltä yhdestä helmiäisestä, mutta mahtuuhan tänne tätä tekstiä =)

vieraalle helmiäiselle sen verran, että aika paljon täällä kuitenkin suurin osa lukee kaikkien kuulumiset läpi ja kommentoi jos suinkin osaa =)

Äh..Neiti vieläkin nuhassa :/ Ja esikoinen kans..
 
Hemmetin hemmetti!!! \|O \|O \|O Mun piti huomena saada se kierukka.. Soitin tänään et josko ne papatulokset olis vihdoin tullut ja olihan ne. Mulla on emätintulehdus ja kuulemma vaikka mitä!!! :kieh: Eli kierukka jää haaveeksi ainakin siihen asti kunnes saadaan tulehdus talttumaan! Mä en ala, olen oikeesti kohta taas raskaana. Kumia en halua koska se sattuu ja niistä pirun pillereistä vuodan koko ajan... Niin ja milläs tuon ylikierroksilla käyvän uroksen saat pysyyn housuissaan??!! \|O
Murrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nyt menen murjottamaan ja syömään suklaata.
Sorry tää vali viesti mut nyt korpee ja pahasti!
 
itsekin helmiäinen
Jos jotakuta ärsyttää jonkun viestit, niin paljon, että täytyy nostaa tällainen haloo, niin menee minun ymmärryksen yli. Jos jonkun tekstit rupeaa ärsyttämään, niin ei niitä ole mikään pakko lukea ja sitä paitsi kyllähän tänne tekstiä sopii. Sitä paitsi, jos ihmisellä on itsellään valittamisen aihetta aina, niin ei hän ehkä jaksa kommentoida muiden juttuja ja jos aloittaa omista asioistaan kirjoittamisen, niin aina ei edes ehdi kommentoimaan, vaikka mieli tekisikin, kädet kun ovat täynnä työtä.
 
Heipsan!

Heti näin alkuun: kommentoiti taitaa jäädä vähä puolinaiseks :ashamed:

Oonkohan se kenties minä, joka vaan omia asioita pyörittelee..?No ehkäpä siihen sortuu tosinaan jokainen tai ainaki suurin osa. Ite en kuulu niihin ahkeriin, jotka kommentoi toisten tekstejä ja apuakaan en osaa melkeinpä ikinä antaa. On kokemuksia viel niin vähä. Onneks täältä kuitenkin tukee ja apuaki saa =) . Mut loukkaavat tekstit ei oo mistään kotosin.

Mä en oo ees miettiny Neealle arskojen ostoo. Kääks! Täytynee niitäki miettiä. Minkähänlaiset vaan hankkis, ku jo sinivalokaapissa repi iteltään ne "arget" pois :LOL:

Meillä mennään osittain täysimetyksellä( ;) )eikä menkkoja oo viel kuulunu. Tai yhetnä pvnä vuoti nukasti, mut sanoisin ett oli jälkivuodon jälkivuotoa :whistle:

Meillä ei viihdytä yhtään "vauva-asennossa". Itku tulee välittömästi. Mahalleen käden päällä on paras olla.

Tänään ollaan menossa ostaa uus jumppamatto ja vauvakeinu. Jos vaik nukahtais siihen eikä aina syliin. Kaukaloon ku nukahtaa helposti ku sitä' keinuttaa. Kalliita vaan ovat p.erkuleet. Ja uus aktiivimatto sen takia, ku tuo FisherPricen ykskaarinen matto on ihan käsi. Lepsuuntunu niin ett se kaari kaatuu suuntaan jos ei toiseenki. Nyt sit ostetaan sellanen kakskaarinen :D

Tässä taas tää mun homenuppisuus. Ei mitään muistikuvaa mitä muilla oli :ashamed:

Potilaille paranemis :hug: ja teille joilla murheita, :hug:

Paperin kans alan kyl kirjottelee, ni tulee sanottua mitä pitiki.

Neea ei oo nukkunu vähään aikaa unia vaunuissa, vaan on aina heränny ku ollaan pihaan tultu. Nyt sit on porskutellu puol kahesta asti :eek:
Mä ihan hermona kurkkimassa koko ajan, ku en luota tuohon itkariin. On vanha vehje.

Mut nyt ruokailemaan, eli :wave:
 
murmeli78
Mammateestä: sitä saa luontaistuotekaupoista koko nimi tais olla Pomoellin apteekkarin mammatee,,,, tai jotain kutakuinkin tuollaista. paketti maksaa siinnä 5? kieppeillä ja siitä kyllä juo useamman kuukauden. Tee on irtoteetä.
 
Hellurei Helmiäiset!! :D

Huh huh, johan oli tekstiä kertynyt. Onhan tästä kyllä jo aikaa, ku viimeks täällä kävin. :ashamed:

AadaSelena meidänki tytöllä on pieni aukile. Ei oo kyllä neuvolassa siihen mitään huomiota kiinnitetty. Siellä B-hepatiittitutkimuksessa hoitsu mainitsi siitä ja kysy, että tiedetäänkö neuvolassa. Sanoin, että tiedetään. Ei siitä sit muuta puhetta ollut. Pitäisköhän mun kysyä vielä neuvolassa seuraavalla kerralla tosta. Jos sitäkin pitäis tutkia jotenki. Itteeni asia on mietityttänyt ku esikolla oli kunnon kolo aukileen kohdalla. Mittasin pään ympäryksenki hetki sitten ja sain 39,5cm. Paljonko teidän pikkuisen pään ympärys on?

Neea hieno juttu, että teidän pikkuisella oli kaikki ok. Helpottaa varmasti kun ei tarvii stressata enää. :hug:

Murmeli78 mikä on asfyksia? En oo kuullut koskaan moisesta ja mielenkiinnosta kyselen. :ashamed:

Papasta ollut puhetta. Mulle sitä ei tehty jälkitarkastuksessa ja lekuri sano, että vasta kesäkuulla kannattais käydä. Syytä en kyselly, joten mulla on nyt lähete siellä valmiina ja kesäkuussa menen ku niin kehotettiin.

Mutta nyt jää taas kirjottelu vähäseks ku neiti ääntelee tuolla siihen malliin, että pitää mennä.

:wave:


NeJo ja Netta reilu 2½kk

 

Jihaa, sainpas itseni rekattua... Milana vaan oli jo varattu, joten pudotin sen M:n pois ja olen tyttäreni nimellä.

Just toi, että kun joku vieraana tai harmaana tms. huomauttaa jostakusta "Helmiäisestä" ilman sen tarkempia selityksiä/perusteluita, niin saa jokaisen varmaan miettimään, että minuakohan tässä just tarkoitetaan. Että minäkö se nyt olen tämän porukan pahin valittaja jne.

Outoa, ettei asioista voi puhua suoraan. Ja kaikenko siis pitäisi olla aina auvoisaa päivänpaistetta?

Tulee tosi inhottava olo tuollaisesta arvostelusta. Eikä ainakaan synnytä mitään luottamusta tämän porukan kesken.
 
Mammateestä...miten se niinkun auttaa? Heti kupilisen jälkeenkö vai pitemmällä tähtäimellä? Täytyykö sitä kuinka kauan juoda, että maidontuotanto lisääntyy? Meillä kun tämä tytteli ei suostu imemään kun muutaman kerran päivässä(öisin kyllä ihan ok) niin ajattelin kokeilla tuota teetä, jos siitä vaan on apua.

Sit mulle tuli sellanen juttu mieleen, että kun meidän lapset on varmaankin nyt tehtynä niin mitä tehdä kaikille kamoille kun olen niin "kiinni" noissa tavaroissa. Niillä on suurta tunnearvoa niin en raaski kenellekään myydä esim.vaunuja jne. Mut mitäpä mä niillä tekisin? Joitain vaatteita kyllä voin myydä/antaa pois, mut niin monella on suurta tunnearvoa. Ongelmat mullakin.

 
sai73pikana
Heippa kaikille hemaisevat helmiäiset =)
murmeli:kiitokset tiedosta,jos vaikka innostuisin maistaan teetä.
CG:mulla taas on ongelma,kun tahtoisin noista tytön pienistä vaatteista eroon ja mitä poitsulta jää pieneks.Osan tietysti säästän tunne syistä,mutta muuten joutaa pois.
NeJo meillä pipo 6 päivää vajaa 3kk oli 40,7 .Niin ja 2kk iässä oli 39.7cm.
Ilana:jokos diagnoosit on saatu vai kestääkö kauankin?
Nyt vaipan vaihdolle :wave: :wave:
 
Heipsan keipsan Helmet ;) :heart: :D


Piiiiiiitkästä aikaa minäkin tänne kirjoittelen...

Tyttö jo 2kk ja reilu viikon :eek: Pieni räkätauti neidillä tossa oli mut seki meni nopsaa ohi.. onneks..
Iltasin huudot jatkuu.. Rela-tipoistaKAAN ei ole hyötyä.. neuvolassa sanoivat et menee itekseen ohi eivätkä epäilleet vatsavaivoja kummempaa.. ilmaa tulee kyllä molemmista päistä kiitettävästi mut sinne sitä vielä silti jää.. :/ kurjaa ku toisen oloa pysty helpottaa... nyt mulle yks neuvo noi jalkapohjien akupisteet.. pitää kokeilla joskos se helpottas.. hmm.. ruoka maistuu ja 2kk neuvolassa mitat oli 55,8cm ja 4,8kg :heart:

ristiäiset tosin ovat vasta 19.päivä.. sinne asti saatte nimeä odotella.. :)

neiti kitisee jo väsymystään.. ---> päikkäreille vienti

halauksia kaikille sitä tarvitseville :hug: :hug:

Elina&tyttö 2kk ja reilu 1vko
 
NeJo76:lle asfyksia on hapenpuute. Meillä jouduttiin imukuppiin synnytyksessä ja vasta neljännellä kiskaisulla saatiin ulos, poitsulla oli napanuora ranteen ympärillä ja puristi sitä nyrkissä, jonkin aikaa on synnytyskanavassa kärsinyt hapenpuutteesta. Nopsaa kuitenkin virkosi, mutta sen verra vakavaa kuitenkin että mahdollisia aivovaurioita tutkittiin 10 päivää. Mitään ei onneksi löytynyt, mitään oireita ei mistään vammoista ole koskaan ollut, kehittynyt on normaalisti.

Mammatee vaikuttaa mun mielstä aikas nopsaa, saman tai seuraavan äivän aikana. en tiedä miten, mutta aivan selvästi rinnat on täydemmän tuntuiset... välillä ihan pinkeetkin =)
 
utas
hei kuka se pohti niitä cerazetteja ja ehkäsytehoa?

mulle lääkäri sanoi, et jos alkaa niitä syömään ni pitää olla varma et ei oon viel raskaana et jos on synnytyksen jälkeen harrastanu seksiä eikä menkat viel oo alkanu, ni pitää tarkastaa raskaustestillä et ei o raskaana. en tiiä miks, oiskohan niillä pillereillä sit joku sikiövaurioriski?


en halua pelotella mut..
 

Sai73: 23.5 on meillä maitoaltistus, eli sitten tiedetään. Ihmettelen kyllä, jos ei diagnoosia putoa, on noi oireet kyllä aika selkeet.

Kohta lähden kirjastoon ilman ainoatakaan kultanuppusta; tahtoo hetken omaa aikaa!
 
Utas...minä se olin kun niitä mietiskelin. No on se kumma ku mulle ei mittään sanottu... No ite kyl mietin että aikast outo juttu jos siitä yhestä kortsun rikki menemisestä ois sitte natsannu kun ei ollut viel lastitkaan sisällä :whistle: Mutta väkisin tässä on kaikkea miettinyt kun kivut oli niin kovat ja vuoto ihan tautista :headwall: mutta nyt tuo vuoto on ainakin vähän alkanu näyttää hyytymisen merkkejä niin ei sen kanssa mitään tehdä. Siis ilman ehkäisyä ei olla seksiä harrasteltu, paitsi sitte ku ekan pillerin naamaani vetäsin ja seki meni sitte väärin jos viikon ois viel pitäny kondomiakin käyttää...

Mutta eipä kai tässä kannata mielessään kovasti tuota asiaa miettiä... tulee viel stressi koko asiasta :/
 
moiks!!

Ekaksi Tiipeli ja CG:aivan ihanat kuvat teille muksuista...hauska nähdä vauvelia joilla on tukkaa...Rasmuksella ei vissii oo aikaa kasvattaa,melkee kalju on edelleen!! :D ja varmaan muillaki on ihania kuvia,noi nyt satuin kattomaan...

Murmeli78: aloitin vellin annon 60ml:llä ja sitte vielä maitoa päälle.Tällä hetkellä annan 100ml,ja tuntuu,et se on aika max.määrä nyt.Yö unet tosiaan piteni kerta heitolla,et meillä oli kyllä hyvä ratkaisu. Kakkaamis tahtiin ei vaikuttanu meillä mitenkään. luojan kiitos,hieman jännäsin sitä ittekki.

Juuh...Rasmus alottanu jotku ihme raivarit...oon ihan öönä...Eli saa näitä ihanuuksia ku puen pihalle,ja ku lähetään autolla...huutaa naamaa punaisena ja lopulta nukahtaa...MIKÄÄN ei auta ja uskokaa ku sanon et oon kyllä yrittäny.Oon sit aatellu,et olisko jotenki yli väsyny???

muuten menee kivasti.Vauva uinnis oltiin su ekaa kertaa ja oli kyllä kivaa.Paitsi et rasmuksen uiksut oli isot,koko 60,aattelin vähä neuloa pienemmäksi.Oli ihanan pieni ryhmä,meitä oli vaan 5 yhteensä....

Jaksuja kaikille!!! :hug:
 
Torstai-iltaa!

Heti alkuun TIETENKIN omaa napaa ;) Muistaessani kerron ihan ensimmäiseksi että profiilista löytyy miun ikiomat muruset Onni ja Helmi :heart: :heart: :heart: Tosin ei nyt mitenkään kamalan selvästi kun on hieman tumma kuva.

No joo, luin kyllä noi kirjoitukset mitä oli tullu, mut ku menin laittaa ton kuvan ni unohdin mitä oli kirjoitettu.. :ashamed:

Helmillä olis lääkärineuvola (2,5 kk) ens maanantaina. Tuntuu, että tyttö on kasvanut hirmuisesti. Pituutta on varmasti lähemmäks 60 cm ja painoakin varmasti 6,5 kg.. Epäilisin.. Miun maito on koostumukseltaan sellaista kermaa, että kyllä sillä kasvaa ja nopeasti. Sama oli esikoisen aikana, mut Helmi syö harvemmin ni ei kasva ihan samaa tahtia.

Pitää muuten hehkuttaa et miusta tuli viime yönä klo 23.56 täti :heart: Ihan kyynelehdin ku sisareni ilmoitti, että vauva on syntynyt ja sai vielä toivomansa tytön vaikka tuskin olisi pettynyt vaikka poika olis tullu.

En mie nyt pysty keskittyy, ku porukoilla oon käymässä lasten kanssa. Ja keittiöstä tulvii ruoan tuoksu joten syömään taidan tästä hävitä.

Anteeksi vaan tämä omanapaisuus jälleen kerran :whistle: Hauskaa illanjatkoa kaikille ketjulaisille.

Niin ja minunkin puolestani kaikille uusille tervetuloa.

T. Himohiiri lapsukaisineen :wave:
 
Heippa!

Jutta: Mullakin oli ja on noita käsinäppyjä, mut ei oo kyl menossa minnekään vaan lisääntyvät ja kutisevat välillä ihan kauheesti. Eka niitä oli vaan olkapään ja kyynerpään välillä, mutta nyt myös levinneet vähän kyynerpään alapuolellekin. Täytyy sit kysästä niistä siel jälkitarkastuksessa, vaikka tuskinpa niistä nyt sen kummempaa osataan sanoa.

ElinaJohanna: Kun oltiin siel vyöhyketerapiassa niiden Aten vatsavaivojen takia, niin se terapeutti sano, et niit Rela-tippoja pitäs välttää, koska ne öljypohjaisina voi vaan pahentaa niitä vatsavaivoja. Me ollaan annettu pojalle niitä Disflatyl-tippoja. Ei niistäkään kyl taida kauheesti apua olla, kun niin kovin itkee välillä :(

Kirjottelusta... Mä kirjotan kyllä aika omanapajuttuja, kun yleensä en neuvoja osaa antaa, kun kokemusta äitiydestä on vaan reilu 2 kk. Jos ei mun jutut kiinnosta niin eihän niitä tarvii lukea. En kyllä lopeta tänne kirjottamista, kun mulle tää on niin hyödyllinen palsta. Yhtään äitikaveria kun mulla ei ole, jonka kanssa tällasista asioista vois keskustella.


 
Iltaa!

Kiitoksia tiedosta, että mammateetä on olemassa. Mulla tulee kyl hyvin maitoa mutta välillä joudun antamaan lisämaitoa niin nyt voisin kokeilla tuota teetä.Mielenkiinnolla odotan tehoaako tee mun maidontuotantoon =)

T:Odette maalismasukeista
 

Yhteistyössä