HELMIÄISET 2007

vieras helmis
Aadaselena Niin siis juuri tuota vertaistukea painotan, en hauku. Pointti siis oli se ett joiltain tuota tukea ei löydy, vaan kirjotetaan oma aisa ja se on siinä. Ku kuitenkin jaetaan tuntemukset, ni olis siis kiva saada tuota vertaistukea ja uusia, erilaisia näkökulmia/kokemuksia. Omaan napaan pitää siis tuijottaa, mutt myös toisten navan tuijottelu on sallittua. Yleisesti täältä ONNEKSI saa kuitenkin tukea.

Hauskaa vappua kaikille! Pidetään simalasit korkeella ;)
 
Vieras helmis (vai mikä se nyt oli) nii..no minusta kyllä välillä tuntuu,että mä täällä käyn vaan itselleni kirjoittamassa "päiväkirjaa"...ei mun juttuja kommentoida juurikaan mut kirjottelen silti... :D

Neea:voi kun hienoa,että mitään ei ollut! :hug:

Niisku...Ihana pieni pörröpää profiilissa.meillä samanmoinen :D

Milana:Kylläpä tulee kalliiks maidot :/

mä juuri sain pienen nukutettua syliin.Mies on yövuorossa ja mä kauhean paniikin kanssa vahdin vauvan unta.Hänellä nimittäin nyt myös yskä!! :snotty: Ei siin muuten mut hinkuyskässä voi tulla niin kova yskänpuuska jonka jälkeen vauvan hengitys ei enään lähde kulkemaan niin en saa nukuttua ku seuraan vaan tilannetta!!!
Perjant. saadaan vasta tietää onko vanhimman tytön yskä ollut hinkuyskää(tulee verikokeiden tulokset)
Lääkekuurit ei näy vaikuttavan kun yskä tuli ja tuli myös keskimmäiselle tytöllekkin... \|O
jos huomenna yskä ei rauhoitu niin pitää viedä vauvakin lääkärille!!
Tosin tuon hinkuyskäepäilytytön ei tarvinut käydä edes lääkärillä...puhuin puhelimessa lääkärin kanssa ja hän laittoi puhelinreseptit apteekkiin...

Nyt on mentävä petiin koiranunille...

:wave:
 
Hyvää Vapun päivää tulin teille kaikille helmiäisille toivottelemaan =)

Ja kaikille nuhanenille ja kröhisijöille iso paranemis :hug: Se on kyllä niin tylsää kun pikkuiset sairastaa :/

Samaa minäkin välillä ajattelen, että tulee tänne niin kuin omaa päiväkirjaa kirjoitettua ja kyllä sitä vertaistukea pyritään aina antamaan jos asiasta jotain tietää ja lohdutuksen halauksiakin antamaan. Mullakin vaan aika usein on sellainen tilanne, että kun saa sivut auki ja meinaa alkaa jotain kirjoittamaan, niin johan kuuluu sängystä tai vaunuista huuto :kieh: Sitte ku tulee uus hiljainen hetki niin puolet jo unohtuu mitä alunperin piti sanoman. Ja kyllä minä olen ainakin apua saanut monen omanapa tekstistäkin, kun itellä on ollut ollut samoja ongelmia, mutta ei oo viel ehtiny kyseleen mitään niin on mukavaa kun apua löytyy jo ilman kyselyjäkin =) Että sen takii nekin on minusta hyvästä....

Mutta nyt sitte kysynkin, että tietääkö kukaan miten kuukautisten tyhjennysvuoto oikein tehdään, kun terkka sanoi, että jos perjantaina vielä vuotaa niin sitte voitais sellainen tehdä...

 

Heip! Olette ollut taas ahkeria.. :) Tai minä laiska aukaisemaan konetta, päivät menee niin nopeasti. Meillä onneksi nukutaan ihan hyvin, niin jaksaa tuon neiti 2veen vauhdissa mukana.. Ihanaa neea että Aadalla on kaikki hyvin! Osasko lääkäri sanoa mitään että mistä ne tärinät johtuu?

Murmeli, kuulosti hurjalta kyllä nuo teidän pojan tutkimiset.. varmaan ollut tosi raskasta. Toivottavasti ei ole eikä tule pikkuiselle mitään enää.. Voimia aadaselenallekin, toivotaan että kaikki on kunnossa. Noi on tosi pelottavia, kun on niin pienistä kyse. :hug:

On kyllä erikoista, miten eri käytäntöjä on ton papan suhteen.. Täällä sitä ei tosiaan otettu, mutta sanoivat että nykyään on ok ottaa se 3-5v välein, jos kaikki on ollut hyvin. Pitää muistaa otattaa se myöhemmin.

Himohiiri, Helmi Amanda on kaunis nimi, jotenkin tosi "soljuva". :) Meillä kävi juuri niin, että puhuimme vauvasta, ja esikoinen tosiaan selittää innoissaan "bauvasta" aina.. :D Kaippa se oppii nimenkin joskus.. Niiskun tyttö on saanut myös kauniin nimen, Emilia on yksi mun suosikkinimistä (ja onpas tytöllä hiuksia!!).

Niin tänne kirjoittelusta, ymmärrän kyllä vieraan helmiksen pointin, mutta olen sikäli vähän eri mieltä, että kyllä niitä omanapaviestejäkin tänne mahtuu. Varmaan kaikki ymmärtää sen, ettei aina ole aikaa sen kummemmin kirjoitella kun vauvat on näin pieniä. Ja on mukava kuulla muitten vauva-arjesta!

Iloista vappua kaikille! Nyt poju sai syötyä niin lähdetään ulos..
 
tiipeli
:eek: saman tien tyhjeni pää, kun kirjottamaan piti alkaa :ashamed:

Katjuskalle ainaki piti sanomani, että en oo ikinä kuullukaan moisesta tyhjennyksestä! Siis se terkka jotenkin tyhjentää kohdun kuukautisvuodosta?? :eek: Mä haluun aina tommosen palvelun tästä lähtien, kuukautisten ekanan päivänä, kiitos! Sitten kun alkavat...eli toivottavasti aikaisintaan vuoden päästä :) Onko kellään täysimettävällä alkanu jo menkat?

Mä oon harmaan helmiksen kanssa, vai mikä olikaan, samaa mieltä siitä, että oon kyllä huomannut, että täällä käy yksi helmiäinen kertomassa vain omat asiansa ja aina ne on niiiiin negatiivisia. Oonkin joskus miettinyt, eikö sillä ole elämässä mikään hyvin. Ja tullut siihen tulokseen, että on varmasti monikin asia hyvin ja varmaankin iloitsee niistä perheensä ja läheistensä kanssa. Tämä palsta on hänelle purkautumiskeino. Ehkei hänellä ole ketään, kelle purkaa näitä harmejaan, joten minusta on hyvä, että hän purkaa ne sitten tänne, koska jollekinhan sitä on puhuttava. Olisi tietenkin joskus ihan mukava kuulla iloisiakin uutisia... niihinkin saa täältä vertaistukea ja vertaisilakointia! ;) (voipi saada jonkun toisenkin päivän hymyilemään)

Elviksen iho on muuten parantunut hormoninäppyjen aiheuttamasta kuivuudesta. Bepanthen auttoi niihin. Elvis nukkuu tuossa sohvalla ja isommat pojat lähti pihalle. Oikein ärsyttää joskus, kun mies ehtii ekana lähteä ulos esikoisen kans, tääkin tahtois!! Nyt mulle jäi keittiön tiskivuori selvitettäväksi. On se kumma, että aina onkin iso vuori, vaikka on tiskikone. Ongelma on siinä, ettei tule heti tyhjennettyä sitä puhtaista astioista. Tästä tulikin mieleen, että piti jo viikkoja sitten kommentoida, olikos se CarnevalGirlille, että loistoidea olis jakaa niitä arkea helpottavia vinkkejä, mutta mulle ei oo tullut ainuttakaan mieleen, vaikka oon jo siis viikkoja sitä miettinyt! Ehkä teen kaiken hankalimman kautta... :eek: tai sitten ne on itelle itsestään selvyyksiä, eikä osaa niin "eritellä".

Hyvät vapun jatkot Helmiäisille!

Tiipeli & Elvis, huomenna 2kk
 
Hyvää vappupäivää vaan kaikille!

Piparix lääkäri meinasi että täristely vois johtua siitä kuin vauvoilla hermosto ei vielä ole kunnolla kehittynyt ja joillain se ilmenee tuollaisina täristelyinä... pitäis loppua viimeistään puoleentoista ikävuoteen mennessä. Meillä on kahden viikon päästä lääkäri, joten sitten pohditaan asiaa lisää. Toivottavasti tosiaan on kyse tosta hermojutusta...

Katjuska meikäläinenkin tarttee varmaan sellasen tyhjennysvuodon, kun aina vaan vuotaa... mutta miten se tehdään? Aion kyllä mainita lääkärille vuodosta kun se soittaa huomenna papan vastauksen...

Tiipeli meillä mennään täysimetyksellä ja tosiaan menkat alkoivat jo yli kaksi viikkoa sitten ja loppua ei näy... En tiedä miten paljon Cerazettejen popsiminen asiaan vaikuttaakaan...

Minttukissa toivottavasti ei ole hinkuyskää teidän lapsukaisilla

Olen tiipelin kanssa samaa mieltä tästä yhdestä helmiäisestä, sillä olen kanssa ihmetellyt että miten voi olla mahdollista ettei koskaan mikään ole hyvin... ja tullut samaan tulokseen että ilmeisesti tämä on se helpoin paikka purkaa tuntojaan...
Ja sitten harmaa helmiäinen on kyllä oikeassa siinä että jotkut kertoilee vain omia juttujaan ja toisten kannustus ja huomiointi unohtuu kokonaan..
Sitä en vaan käsitä että miten voi olla niin ettei koskaan ole mitään sanottavaa kenellekään???

No mutta täytyy kyllä sanoa että mahtavasti olen kyllä saanut tukea nyt tässä omassa huolessani että kiitos vielä siitä

:)

Meidän pikkuneitikin on flunssainen, saatiin koko porukka Jorvin tuliaisina flunssa...
 
vieraalle
Kyllä olet VIERAS lapsenmielinen. Ei tarvitse täällä käydä lukemassa juttuja, jos ei ole mitään viisaampaa. Ja ei kai sun tarvitse välittää, toisten purkuaksista. Kaikkia pitää kunnioittaa, eikä alkaa toisten kirjoituksia pilkkaaamaan. Oletpas täydellinen. Itse en kuulu helmiäisiin, mutta sivusta seuranneena huomasin kirjoituksesi.
 
Vappu on juhlittu! Mäkin join yhden alkottoman sidukan vapun kunniaksi. :D

Himohiiri Nätin nimen on teidän pikkuinen saanut! :)
Jutta Toivottavasti olet saanut muurahaiset karkoitettua...
minttukissa Toivotaan, että ei hinkuyskää. :/


tiipeli Mä täysimetän ja menkat ei ole vielä (onneksi!) alkaneet.
Cerazetteja minäkin olen viikon päivät nyt napsinut.

niisku Kiva kuulla sinustakin! :) Ihana pörröpää profiilissa.

Meillä Viivi oli aamusta tosi limainen. Puklas vihreetä limaa... Vasen silmä meinaa myös rähmiä. Nyt päivällä ja illalla ei ole puklinut limaa mutta aivastelee sekä nenä hieman valuu tai siis räkä... No, toivottavasti menee ohi ihan noin vain.

Pitäisköhän se kattoo tuo jäkispeli loppuun!

T: RÄ ja Viivi 2kk ja risat
 
He-Hei!

Niiku esikoinen aina sanoopi tosin lähtiessään. Tätyy tunnustaa, et omat viestini ovat ainakin aika pitkälti tuota omaa napaa :ashamed: mut johtuu usein siitä että piipahdan täällä pika pikaa ja aloitan yleensä omista asioistani ja sit yleensä käy niin että lähtö tulee jomman kumman muksun suuntaan ja kirjoitus jää. Olen kuitenkin pyrkinyt vastaamaan tai neuvomaan jos vain suinkin voin tai ainakin kertonut omien kokemusteni pohjalta.. Ekaks tulee aina kirjoitettua ne omat ja sit vastailee mitä muistaa, oma osallistumiseni keskusteluihin on aika vähäistä koska monestikaan ei ole aikaa kirjoitella täällä. Menee päiviä ettei edes ehdi koneelle ja sit yritän lukea mitä on tapahtunut ja puoliakaan en muista enkä varsinkaan sitä kuka kirjoitti mitäkin. Aina pitäs olla lappu vieressä mihin laittais ylös mitä pitää kommentoida.

Tietty olis hyvä kommetoida muiden kirjoituksia koska yhteisöhän tämäkin on.. mut täytyy taas sanoa, et en muista mitä piti kirjoittaa ja kenelle.. Tosin nyt on aikaa käydä kurkkii ku Helmi nukkuu ja Onni ja mies katsovat lätkää.. Ite luovutin ku Suomen peli ei oikein kulje..
 
Nii joo.. nyt muistin..

TIIPELI: miulla oli jälkivuotoa n. 3 viikkoa ja sit n. viikko ettei ollut mitään paitsi valkovuotoa ja sit vajaa 5 viikkoa synnytyksestä alkoikin jo ekat menkat ja nyt jomottaa massua siihen malliin et tokat menkat ovat alkamassa :\| kyselin terveydenhoitajalta tosta ja se sano, et yleensä nää menevät samalla tavalla kuin aiemmissa raskauksissa. Siis toi jälkivuodon kesto ja kuukautisten alkaminen. Ja tarkastin noita juttuja Onnin odotusajan äitiyskortista ja tismalleen samalla tavalla on menny eli uskon että menkat tulevat tästä lähtien suht säännöllisesti vain alkamispäivässä voi olla parin päivän heittoja.

PAPASTA: lääkäri laitto miulle lähetteen ku oli tehnyt sisätutkimuksen ja limakalvoista sano etteivät oo täysin parantuneet (vaikkakin Helmi syntyi sektiolla,sielläkin tapahtuu muutoksia) ja sanoi ettei ihan heti kannata mennä papaan koska tulokset voivat olla virheellisiä ja turhaan aletaan tutkia vaikkei oikeasti syytä siihen olisikaan ja suositteli odottamaan ainakin pari kuukautta. Ja sanoi kylläkin että varminta olis mennä imetyksen lopettamisen jälkeen.. Sanoin vaan et esikoista imetin sen 1 v 7 kk ja Helmiäkin niin kauan kuin se haluaa,tosin aion vierottaa tällä kertaa sit ku täyttää vuoden. Ni sit vast sano et ehkä sit parin kuukauden päästä jos on pitkä imetys tulossa.
 
Huomenta hemaisevat helmiäiset :D
Minttukissa:toivottavasti ei ole hinkuyskää.niin ja taudit menee nopiaan ohi.
Katjuska:no en ole kuullut tuollaisesta,joten en voine auttaa.Toivottavasti vuoto loppuu.
Tiipeli:ei onneksi ole vielä kuulunut.yleensä mulla on synnytysten jälkeen mennyt 4-6kk ennenkuin alkaa.
Äiskä:en ole vielä miettinyt auringolasi asiaa.Viime kesänä tyttö ei suostunut käyttään ollenkaan.Tarvinnee poika opettaa paremmin.
Äh kenes tyttö oli nätti tuman tuuheen tukkansa kanssa söpö =)
Riiviöäiti:pikaista paranemista pikkuiselle :hug:
No tuun myöhemmin jatkaan poitsu on sylissä ja itkuinen,pulautti maidot mun housuille :wave:
 
Katjuska: mun mielestä se tyhjennysvuoto tehdään joillain lääkkeillä. Mulle joskus lapsettomuushoitojen yhteydessä tehty, mut en muista lääkkeen nimeä tai muutakaan siihen liittyvää.

Oma ).( <------ olen jo todella hoikka :) Meillä ei kummempia juttuja täällä. Kaikki sujuu hyvin. Mitä nyt niitä imemättömyyspuuskia tytöllä eli siis ei huoli rintaa vaan huutaa pää punaisena. Onneks ei joka päivä. Nyt on aika omituinen aamu kun molemmat nukkuu vielä ja mä saan nauttia aamukaffesta ihan rauhassa.

Mun mielestä ei pitäisi olla kenelläkän mitään sanomista toisten kirjoitteluihin tai siis, että kuka mitäkin kommentoi. Jos haluaa kommentoida muita niin ok ja jos ei niin ok. Mulla yleensä käy kuten jollain muullakin, että aloitan itestä ja sit tulee lähtö ja en ehdikään kommentoida muita. Mulle on aivan sama kommentoiko kukaan mun juttuja. Tää on tällanen terapeuttinen juttu ainakin mulle, että saa kirjoitella omia fiiliksiä. Mut on kiva jos joku kommentoi..

Kaikesta huolomatta oikein hyvää päivänjatkoa kaikille vaikka sateiselta näyttääkin :/

CG&Erin
 

Huomenta! Piti tulla hetkeksi istumaan koneelle kun jotenkin jännittää! En tiedä mikä, mutta olen ihan lukossa :eek: Tää on tosi outoa.. pitää ihan tietoisesti rentouttaa hartioita koko ajan jne. Johtuukohan viime yön huonoista unista..?

Miten minttukissa teillä voidaan? Tuliko lääkärireissu? Pidetään peukkuja ettei ole sitä hinkuyskää.

Minullakin on menkat alkanu, vaikka täysimetyksellä mennään, tylsää on. Mutta näin kävi esikonkin kanssa, 2kk synnytyksestä alkoi säännölliset menkat.

Puuh, kai sitä on lähdettävä liikkeelle, miten onkin näin outo ja vetämätön olo.. Parempaa keskiviikko päivää muille Helmiäisille!
 
Niinhän tässä monasti käy,että kerkiää just kirjotella omat jutut ja sit joku kutsuu... :)

Piparix:Mitäkähän se sun jännitys oikein on?!:/
Eilen illalla käytiin lääkärillä pienen kanssa.Kuunteli keuhkot et uskallettiin olla yö.Lääkekuuri ei tehonnut yskään.Sai toisen lääkkeen yskäänsä.Pitää kokoajan seurata vauvaa kun kuulemma vaarassa se hengityksen pysähtyminen yskimisen jälkeen...siis jos hinkuyskää...

Eilen tuntu,että pimahdan huolesta kun mietin pientä yskivää raukkaa...et varmaan yöllä tukehtuu...ei onneksi paljon yskinyt yöllä.Sit vuorostaan tuo kakkosneiti houraili kuumeessa ja kävin hänet kantamassa viereeni myös.Ukkeli sai häippästä lastenhuoneen ylimääräiselle sängylle nukkumaan :kieh:
Eli tosi rattoisa yö kun kummallakin puolella tuhisijat kainalossa ja sit yöllä viel vanhin tyttö huusi kipeitä jalkoja joita isukki sit hiero.typy vaelti sit tuohon meidän jalkopäähän myös nukkumaan!Isi nukkui sit yksin lastenhuoneessa :D
Nukuttuja tunteja ei taida kovin montaa löytyä mut onneks tämä on väliaikaista vaan.
Perjant. saamme tulokset onko hinkuyskää.Jos on niin sit varmaan täytyy vauvalle antaa pdt-rokote etukäteen!

TAAS omaa napaa... :ashamed:

Mulla menkkoja ei vielä ole ONNEKS kuulunut.Täysimetyksellä edetään!

Ja kutsu käy.... :wave:
 
Piparix: :hug:
Olisko kellään antaa vinkkejä miten poitsun sais nukkuun yönsä?Niin ja omassaan.Mahtaako pian olla tarvetta antaa pottua,jos mun maitoni ei yksin riitä?!?
CG:enpä ole pahemmin keksinyt laittaa vinkkejä tänne.Kaippa tulee tehtyä asiat niin itsestään selvinä,ettei osaa kirjoittaa.Minä kun en noita suosituksia kirjaimellisesti noudata.N.s maalaisjärkeä käytän monessa asiassa.
Tyttö tuli lelukuvaston kanssa,joten taas :wave:
 

Heips kaikki Helmiäiset!!!

Pääsin taas tännekkin pitkäst aikaa...

Mulla ei oo vielä menkat alkanut... Esikosta alkoi 8kk päästä synnytyksestä... Esikkoa imetin reilun vuoden. Nytkin mennään täysimetyksellä... Mutta nyt syön niitä cerazetteja... Esikon aikana en alkanut niitä koskaan syömään...

Mennään huomenna taas käymään sielä vyöhyketerapiassa... Viime ke:na oltiin ekaa kertaa... Nyt tuntuu, et toi eka kerta alkaa pikkuhiljaa auttaa. Nyt parina päivänä meillä on nukuttu pikkusen paremmin. Jopa 2h pätkä päivällä... :)

Nyt toi Esikko haisee kakalta... Pitää mennä vaippaa vaihtamaan... Oli taas tällänen pikanen visiitti...

Mammuli ja Pikkukakkonen jo reilut 2kk

 
Huomenet kaikille :wave: Ompas täällä vähä jokaisella jotain pöpöjä kotosalla :/ paranemisia kaikille tasapuolisesti :hug:

Sai...ootko kokeillu kapaloida pojan? Meillä se ainakin tepsi...nyt kyl yritän vähän päästä siitäkin tai vielä isona poikanakin saa äiti kapaloida kun ei muuten nuku... Nyt on muutaman yön nukkunut makuupussissa, kun peiton potkii heti pois päältään :kieh:

Juu niin mä kans luulen, että se tyhjennys jollain pillerillä tehdään...vähän niin kuin silloin kun jos ois epätäydellinen keskenmeno... No toivotaan että ei moiseen tarttis turvautua ollenkaan...alkaa vaa ketuttaa jo tää rätti persiissä kulkeminen \|O

Mä kyllä kohta alan antamaan tolle pojalle velliä tai jotain...Litra menee korviketta päivässä ja se on musta aika paljon... Siskolleen silloin annoin maissivelliä 2 kk:n iässä ja neuvolakortista katoin, että oli näköjään 3 kk:n iässä maisteltu kasvissoseita ja ei hälle siitä ainakaan vaivaa tullut mahaan.

Mun iso tyttönen meni tänään kouluun tutustumaan... syksyllä pääsee sitte sinne koulun pihalle itkeskelemään kun äitin vauva on jo niin iso :D

juu, mutta kaipa sitä pitäis vaikka syödä jotain kun Nuutti nukkuu :wave:
 
Heipskukkuu!!
Tulin pikaseen tässä ruoanlaiton ja silittämisen ohella lukeen ja kirjoittaan kuulumiset.
Minttukissa: Toivottavasti teillä ei ole hinkuyskää.
Tiipeli: Mulla on alkanut ne ah niin ihanat kuukautiset jo.. Oli pari viikoa sitten että eiköhän ne taas kohta ala uusiksi.. :kieh: Noh, tätä tämä on!
RÄ: Ja pah niille murkuille! Ne keksivät nyt pari päivää sitten meidän roskiksen. \|O Hemmetti että kiukuttaa!! Jollei ne keksi mennä ulos, niin ne on ja pysyy meidän riesana niin kauan kunnes menetän lopullisesti hermoni ja myrkytän koko keittiön! :whistle: Niin ja toivottavasti teidän rinsessan oireet menee pian ohi, kuulosti ilkeeltä.
Mulla on tosi paha nuha ja yskä. Tässä vaan toivon ettei tartu tohon vaaviin!
Arskoista: Me ostettiin cittarista ne pienimmät mitkä löyty ja ihan hyvin palvelevat.. ainakin vielä kun poika ei osaa ottaa niitä pois! :D
Hei, noloo.. Sinä taas jolla oli niitä käsinäpyjä.. Joko ne on lähtenyt pois? Mulla taitaa nyt vihdoin ruveta häviään. Meinasin välillä toivoni heittää kun rupesivat leviään ja meni jo tuon tatuoinnin päälle ja pelkäsin et tekee siihen jälkiä, mut onneks ei kuitenkaan!
Mä lähden nyt perjantaina juhlistamaan vappua! :D Kun sillon pääsee baariinkin vähän fiksummin sisälle. Mun äiti tulee meille vahtiin lapsia joten saa tsempata ittensä sitten aikasin ylös kun muksut kiitää sänkyyn pomppiin!! ;)
No mut nyt pyykkivuoren kimpuun.. :wave:
Jutta ja Jönssi
 
Hei,

Kukas se olikaan täällä aloitellut jo iltavellin .... Rasmuksen äiti ?????... nyt mulla on niki hukassa enkä jaksa selata viestiketjua taaksepäin. Meillä on nyt maisteltu maissivelliä ja hyvin näyttää poitsun massulle sopivan. Minkälaista määrää olet itavelliä antanut ja minkäs kokoinen teidän poitsu on? Pikkumäärillä ajattelin aloittaa, mutta hivenen vertailutietoa nuihin määriin kaipaisin. Vaikuttiko vellin aloitus kakkaustahtiin ?

Itsellä oli su-ma äkäinen mahatauti, hirveä tunne kun kokoajan pelotti, että maito loppuu varmasti, kun mitään ei itsellä saanut pysymään sisällä. Mutta onneksi ei tarvinnut korvikkeille ruveta. Nyt nautitaan mamma-teetä... sen verran tyhjän tuntuset on nu utareet tällä hetkellä, vaikka nyt jo saankin syötyä normaalisti.
 
hei!

Olimme vapun kylpylässä lasten kanssa ja oli mukavaa. Ihanaa olla vähän poissa kotoa, kun viime ajat on tiiviisti ollu neljän seinän sisällä. Oona olikin koko kylpylän ihasteltu vauva tukkansa kera, sai jopa yhdeltä papparaiselta hammasrahaa! :LOL:

Väsymys kyllä painaa, isommat lapset ovat nuhassa ja Oonakin vähän tuhisee ja on kärttyinen. :ashamed: Jospa sais tänään oikeat päiväettoneet(mitkähän ne sellaset on?) :/

Mammateestä piti kysymäni: Lisääkö se ihan oikeasti maidon tuloa ja onko minkä makuista? Olen huono juomaan teetä ja epäilen saisinko alas. Väsymys tekee kai tehtäväänsä ja olen antanut lisämaitoa pullosta. Kun sais maitoa tulemaan enemmän. Hartiat on niin jumissa,et se on kyllä yks syy maidon vähenemiseen. Kun pääsis hierojalle, nytkin päässä ihan heittää! :eek:

Kaikille nuhanenille paranemisia! :snotty:

Kuukautiset ei onnex oo vielä alkanu,mut valkovuotoo kyllä on! Toivottavasti ei alakkaan pitkään aikaan!

Viime yönä pidin kirjaa kuinka monta herätystä tulee, kun ei niitä muuten muista, ja sain kuusi! ja 8:lta ylös, jee! :headwall: Kyllä se vähän lohduttaa, kun tietää et muutkin nukkuu huonosti. Just vasta kehuin et Oona nukkuu jo paremmin ja kissan viikset!

En ole katjuska kuullutkaan moisesta, luin ensin et kuukupin tyhjennys. :whistle:

Riiviöäiti: nyt taas tulen olemaan täällä vähän useammin, kun remontti ja ristiäiset on ohi.

jep, Oona kutsuu!

niisku ja Oona 8vko5pvä
 
Niisku...mä olin kans että :eek: ku se terkka siitä jutteli. sanoi mulle vaan näin, että synnytyksen jälkeen ekat menkat voi olla todella runsaat kun limakalvoa on kertynyt paljon ja voi olla kivuliaammat myös... mietin vaan että miks esikon jälkeen ei sitte tällaista ollut :whistle: kyllä tässä kuulkaa on mielessä pyöriny vaikka mitä, kun kerran meni kortsuki rikki ja sitte jätettiin ne pois kokonaan kun ekan pillerin nappasin, mutta en sitte tullu kysyneeks, että onko niissä heti ehkäsytehoa...tuli vast myöhemmin mieleen kun oli touhuttu jo :ashamed: Eilen oli kyllä niin kauheet krampit mahassa, että ukko oli valmis jo lääkäriin mut viemään...meni sitte onneks itellään ohi =)
 
Moikka helmiäiset!

Minä viihdyn hyvin pitkälti taustailijana (anteeksi :ashamed: ), mutta ajattelin vaan huikata teille MOI, kun itsekin olen pienen helmiäisen äiti (9.2.07 syntyi ihana pieni turnertyttö) :heart:

Katjuska onkin tuttu nimimerkki, kun tuolla sikiöseuloihin kiinni jääneiden ketjussa kävin tarinani kertomassa (mentiin samoilla raskausviikoilla kanssasi ja minä siis sain tietää odottavani turnertyttöä).

Lisäksi minun oli ihan pakko tulla kommentoimaan Niiskun tytön hiuksia: VAU, uskomattoman kauniit kutrit ja kaunis on tyttö muutenkin (no, eipä yhdekään teidän profiilissa näy kuin hirmuisen kauniita lapsia) :heart: :heart:

Heh, nyt minä poistun taas taustailemaan, noloa olla tällainen piilopalstailija, mutta on hankala hypätä mukaan näin mattimyöhäisenä ja koneellakin tulee oltua niin harvoin...

Voikaa hyvin!
 
tiipeli
Juu, kiitoksia kuukautisten alkamisvastauksista :D Mulla viimeksi meni vähän sekaisin, joten ei tiedä yhtään, mitä odottaa. Viimeks otin kierukan jälkitarkatuksen yhteydessä ja sehän alkoi vuotamaan ja sitä kesti ja kesti... en muista montako kuukautta vuosi putkeen, kunnes kyllästyin ja otatin koko vehkeen pois. Sit menkat taiskin alkaa...en oikein muista, miten se meni ja kauanko kesti, että alkoi. Mutta nyt toivon, ettei vielä ala, kun ei ole niitä perheenlisäyssuunnitelmiakaan ihan heti.

Katjuska: kerroit, että Nuutilla toispuoleinen pää tms, ja joudutte houkuttelee katsomaan toisellekin puolelle enemmän. (vai olitko se sinä joka kertoi..?? :ashamed: ). Onko onnistunut, ootteko saanut katsomaan myös toiseen suuntaan?? Huomasin vappuaattona, että Elvis on pari päivää kääntäny päätään vain oikealle eikä laisinkaan vasemmalle. Tätä jatkuu edelleen... äsken vähän vasuriin kääntöi kun katsoi mun siivoilua, mutta taas tossa jumppalelun kimpussa kun on, niin pää on oikealle. Soitin neuvolaankin ja kyselin, niin sanoi ettei tarvitse huolissaan olla (mutta mähän olen!). Vauvoilla on kuulemma tapana joskus jämähtää muutamaksi päiväksi suosikkiasentoonsa eli suosivat jotain asentoa enemmän kuin muita. Olisikohan näin?? Inhaa kun oon opiskellu lasten ja nuorten hoitotyötä jonkin verran ja sitten tietää, että jotkut kehityshäiriöt ilmenee jollakin tavalla, esim. toispuoleisuutena, mutta kun ei tiedä tarkkaan, mitä tämä toispuoleisuus tarkoittaa pitemmällä ajalla.... tietää siis liikaa, mutta liian vähän! No, voipihan tuo johtua vaikka niskasärystä, kun on flunssaakin, yskää ja nuhaa. Mutta sitä vaan pohtii aina pahinta :/ 7. päivä on neuvola, ehkäpä jokin selko saataisiin sitten, mikäli vielä katsoo vain toiseen suuntaan.

Profiilissa päivitetty kuva, Elvis 2kk.

Pyykkivuoren kimppuun! -Tiipeli :wave:
 

Yhteistyössä