HELMIÄISET 2007

Voi ku söpöjä ilmestyksiä profiileihin taas tullut :heart: pittää varmaan omaki taas vaihtaa näin 2 kk päivän kunniaks :D

Zalmiakille :hug:

meillä kans Nuutti menee opusten mukaan ja on tosiaan itkuisimmillaan tällä hetkellä...mikään ei kelpaa vaikka päällään seisois ja hauskuuttais :/

ja ne penteleen pillerit...mä vedän nykyään koko ajan hernettä nenään ties mistä :snotty: ja jottain pientä tuhruvuotoo oli pari päivää ja kohtu tuntu kipeeltä...iha sellasta menkkajomotusta, mutta tänään ei taas mitään..ukko jo ehdotti ku mua niin väsyttää hirveesti ja on vuorotellen kylmä ja hiki, että jos onkin pillerit pettäny :kieh: niin ja aamuisin huono olokin vielä :eek: no jos ei kuiteskaan :x

mutta juu...nyt kuvaa vaihtelemaan
 
Nostellas meitiä vähäsen ylöspäin.
Samalla kun imettelen poitsua,Tyttö lukee sanomalehtee erikoisella tyylillä,levittänyt olohuoneen lattialle erikseen sivut,
Katjuska :hug: no tee testiä jos oireet jatkuu ;) taikka vaihdat pilleri merkkiä.
Kaikille jaksamista :hug: =)
 
Heippa!

Kiitoksia kaikille myötätunnosta. Koitan päästä tutustumaan siihen yhteisöön pikapuoliin.

Minttukissa: Sun tytöllä on kyllä aivan ihana letti.

Täällä on alkanut jokailtainen huuto, täytyy ehkä kokeilla toista vatsalääkettä. Ens viikolla anoppi varas Atelle ajan vyöhyketerapiaan, saa nähdä, mitä poika siitä tykkää.

Nyt pitää tota mennä rauhottelemaan, että mies pääsee läksyjensä kimppuun.
 
Huomenta kaikille!
Täytyis juu tuota profiilia päivittää ajan tasalle.Kuvia tullut vähänlaisesti otetua.No jos tästä sais kuvia otettua ja koneelle ne siirrettyä tästä jokupäivä.
Täällä on sadellut yön aikana hieman lunta räntänä tullut tässä aamulla,joten eipä tuo pahemmin onneksi maahan jää.Sisätiloissa vaan tää päivä menee,jos ei sade lakkaa.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja niillä joilla ristiäiset jaksuja valmisteluihin!
 
tiipeli
Huomenta!

Bamsemamma: meil on philipsin itkuhälytin, joku ihan pappamalli. Saatiin lahjaksi ja siihen on tyydytty. Hyvin on toiminut, alkuun tosin kuului naapuritalon vauvankin itkua ;)

Elvis on alkanut pissaamaan ihan kamalan paljon. Sen huomaa etenkin öisin. Ennen ei oo tarvinnu yöllä vaihtaa vaippaa, mut nyt on jo ekalla syötöllä aivan täynnä pissiä ja jos ei vaihda, niin aamuyöllä on aivan varmasti vaatteet ja peitto märkänä. Eri kokoisia vaippojakin testattiin ja nyt taas eri merkkiäkin, mut sama vaiva. Ei siis johdu vaipasta.

Eilen Elvis tankkas koko illan tissillä ja pullostakin sillä välin kun kävin suihkussa. Olin aivan varma, et saa nukkua pitkään...mutta pöh! KAHDEN TUNNIN välein sai syöttää eikä edes suostunu nukkuu aamulla pitkään :/ Nyt sit torkkuu sitterissä jumppalelun alla. Annoin sille eilen (vai oliko se toissapäivänä..?!) ekaa kertaa jumppalelun ja se on ollut aivan haltioissaan siitä :D :heart:

Ihania kuvia oli profiileissa! Tuuheatukkaisia hurmureita ja prinsessoja :heart: Katjuskan vauvastakaan ei uskoisi, että noin suloinen valvottaa teitä siellä ja huutelee.

Ollaan menossa tänään isomman pienen pojan kummitädin 3kymppisille. Mä vaan ihmettelen, mitä tungen päälleni! Testasin taas eilen vaatekaapin sisällön, mut ei niin ei. Ei ne vanhat vaatteet mahdu!! :headwall: :headwall: :'( Käytiin eilen mukamas shoppailee, mies lupas ostaa mulle uudet farkut, tätä vähän isompaa kokoa, vaikkakin painotti (toiveikkaasti ehkä?) että "ethän sä kauaa tuon kokoinen ole..", mut ei löytyny sopivia. Yhdet sopivan kokoiset olis ollut, mut niihin oli laitettu isot taskut lantion kohdalle ja ne vaan leventää entisestään! Tietääkö kukaan muuten, onko mitään estettä käyttää nesteenpoistotabletteja kun imettää?

Mukavaa päivää helmiäisille! Alan käärii kummitädin lahjaa pakettiin (uskomatonta, että se täyttää jo 30!! Vastahan se täytti 18, kun me mentiin (minä alaikäisenä) juhlistamaan sitä kaupungille...americanokseen, jos joku täkäläinen muistaa paikan ;) )

Heikunkeikun! :wave:

Tiipeli & Elvis 7vkoa (ja 3h20min)<br><br>
 
Kyl se Tiipeli kuule vaan ossaa sen huutamisen ja valvottamisen taidon :kieh: tosin viime yönä taas nukuttiin 7,5 tuntia =) mutta minä en siitä kauheesti hyötyny kun Nuutti nukahtaa jo 20.00 yöunille ja ei sitä ite ihan siihen aikaan viel malttanu mennä...ku idolskin tuli ja ukon kanssakin piti vähän halitella ;)

sai...tuskin tässä vielä kiiruhdan testejä ostaan :whistle: kyl ne vaan varmaan on noi pillerit ku saa mut iha omituiseks :kieh: mutta kyllä mä viel aion katella ainakin seuraavan levyllisen, että joskos vähän tasaantuis tai jotain ja jos ei niin sitte pitää miettii ehkäsyt uusiks :\|

mukavaa päivää kaikille vaikka harmaata tuol ulkona onkin :wave:
 
Sitä piti kysymän vielä, että jokos teille on tullut vastaan näitä ihmisiä, jotka sanoo, että annas lapselle vaan jo jottain tuhdimpaa ruokaa kans :kieh: Mulle on jo aika useesti sanottu että hyvin vois antaa, mutta enpä viel aatellu kiirehtiä kun tuon masun kanssa muuteski ongelmaa...

Esikolle annoin 2 kk:n iässä iltaisin ja aamuisin maissivelliä kun se tuntui paremmin mahassa pysyvän kuin maito... tyttö meinaan oli sellanen syöksypulauttelija ja Nuutissa havainnu nyt samaa...eilenkin tuli iha hirveet määrät maitoa ulos ja nälkähä sillä sitte sen jälkeen heti taas oli :/
 
Olin eilen jälkitarkastuksessa ja popsin tästä lähtien cerazetteja. Elokuulla voi sitte mennä papakokeeseen ja kierukanlaittoon. Nyt ku lapset on tehty niin kierukka tuntuu helpoimmalta ehkäisyltä - ikäni oon pillereitä popsinu.

Ens viikolla on Teemulla 2kk neuvola. On varmasti taas hyvin kasvanu. Ihanasti se mulle aina hymyilee tissin takaa :heart: Täysin rintamaidolla siis mennään. Meillä riittää joskus kolmekin vaippaa/vrk. Ehkä semmonen 4 vaippaa yleensä menee/vrk. Kakkaa pari kertaa viikossa. Nukkuu aamupäivisin vaunuissa 3h unet. Loppupäivän sitte sitterissä/sängyssä/vaunuissa/sylissä. Isosisko jaksaa edelleen päivittäin ihailla vauvan pienuutta =)

Eilen laittelin jo pienimpiä vaatteita (50) muovipussiin ja vien UFFin lootaan joskus. Noita 6kytjotain vaatteita on yllinkyllin, niistäki pistin osan suoraa sivuun.

Yöllä herää pari-kolme kertaa. Nukahtaa illalla 22 maissa. Herää 01 ja 04 ja sitte kuuden jälkeen ähisemään.
 
"Leikkiikö" teidän vauvat jo? Ku tuo meidän neiti (2kk1vko1pvä) huitoo käsillään tarkoituksella jo noita jumppalelun roikkuvia leluja :eek: Tarraa välillä kiinnikkin niihin... En muista yhtään millon esikoinen rupes noista kiinnostumaan. Tuossa tuo neiti nyttenkin tempoo käsillä ja jaloilla noita leluja...

Sit teillä joilla on 3 lasta ja enemmän, onko lapset kehittynyt motorisesti samaa tahtia? Kun haluun, et tuo typykkä ois vauva mahdollisimman pitkään :D Poitsu nimittäin lopetti vauvailut siinä 7kk iässä, koska musta ei vauvat nouse seisomaan ja kävele.. Ja ryömimäänkin lähti 4kk iässä :whistle: Tuli vaan mieleen, kun poitsu rupesi kääntyilemäänkin siinä 2,5kk:n iässä selältä mahalleen, nimittäin neiti kääntyilee kyljelleen ja eilen meinasi päästä jo mahalleenkin, et kasvaako sekin yhtä nopeesti isoks kun veikka :'( MULLA ON JO VAUVAKUUMETTA :snotty:
 
Heippa!

Onpas kurja keli, toivottavasti ei huomenna sitä räntää satais. Oon jo tottunu noihin reippaisiin lenkkeihin, vaikka eiköhän kohta taas laiskuus iske ja nekin jää. Kesän uutuusjätskejäkin on tullu maisteltua vähän liikaa :ashamed:

Taidan yrittää tästä mennä pehjuihin, kun tuo pikkumies viime yönnä valvotti ja halus syödä kahen tunnin välein. Ja aamulla piti nousta aikasin, vaikka mä oisin vielä mielelläni levänny.
 
Katjuska sama juttu täällä että ne penteleen Cerazette-pillerit tekevät sitten tollasta tuhruvuotoa... on jo kolmena päivänä tuhruttanut... ja sitten päivittäin tuntuu pientä päänsärkyä... mut aattelin kans kattoo vähän aikaa että jospa se olis ohimenevää...

Nyt on suuri huoli ton pikkuneidin suhteen kun on alkanut tulemaan päähän sellasta ikään kuin "vapinaa". Alkuun sitä tuli kerran pari päivässä, mutta nyt jo useammin. Saattaa olla että pää "vapisee" vaan pari kertaa tai sitten 5-6 kertaa peräkkäin... ja on siis toistunut nyt varsinkin iltaisin useammin... en ymmärrä mistä johtuu, pelottaa pikkuisen puolesta :'(
Mennään maanantaina neuvolaan ja terkka koittaa kattoa saako "vapinan" esiin ja sitten mennään lääkärille jos on tarvis...
 
Neea 74 suuri halaus :hug: toivottavasti pienellä ei ole mitään!
Millasta se vapina on tai tuleeko tietyissä tilanteissa?
Voin vaan kuvitella huolesi!

Tolnaato:Samaa olen meidän neidistä katsonut että tarkotuksellako "nyrkkeilee" nuita jumppalelun eläimiä. :D kiinni ei vielä ole ottanut.Tosi hauskan näköistä kun ensin tuimasti kattelee sitä roikkuvaa seepraa ja sit yhtäkkiä iskee ja vauhdilla sitä! :D
neiti on myös jo 6 viikon iässä kääntynyt ekakerran,tosin vatsalta selälleen,vahinkoja kai mutta kuitenkin heiluu ja pyrkii kovasti liikkeeseen lattialla ollessa.
 
lähti sit ennen aikoja tuo viesti... :\|

nii jatkoa...kääntyy myös kovasti kyljelleen ja siitä yrittää mahalleen.En ymmärrä kyl mikä kiirus neitillä on.. :)
Meillä Esikoinen aikonaan kääntyi vajaa 3kk ja ryömi tosi aikaisin myös.Tokalla sit meni esikkoon verrattunu myöhäsempään liikkumiset mutta hänellä onkin lievä toisen puolen jäykkähalvaus et johtuu siitä mut kuitenkin "normaaliajoissa" tapahtui kaikki.
Mua myös hirvittää kun Jadelia kasvaa niin vauhdilla..ei ole kohta vauva enään :'( no...nautitaan nyt tästä hetkestä!

Jadelia nukkunut nyt ulkona yli 4 tuntia :D ihana kun on kerenny monenlaista tekemään ja kun kummipoikakin yökylässä niin joutanut leekaamaan...

:wave: minttukissa ja Jadelia hiukan reilu 2kk :heart:
 
NeJo harmaana
Neealle :hug: ja toivottavasti ei pikkuisella ole mitään vakavaa tuo vapina. Mistähän vois johtua...?? Toivottavastia pääsette jatkotutkimuksiin, että selviäis mitä se vois olla. Voin vain kuvitella huolesi. :(

Mitähän muuta oli kirjoiteltu. Nyt meni ohi puolet lukemasta. :ashamed:

No, täällä ei kummempia. Nea käsitteli siskoaan eilen hiukka kovakouraisesta ja siitäkös nousi hirveä huuto. :'( Enpä ois uskonu, että noin pienestä ihmisestä lähtee sellanen ääni. Nea itekkin säikähti huutoa ja itkua tihrustaen yritti kertoa mitä oli tapahtunut. Minä rauhoittelin Nettaa ja isännys tenttas Neaa, mitä oli tehnyt. Kädestä oli vissiin kovasti puristanut. Inhottaa kun ei uskalla noita enää kahelleen jättää, jos kerran tollasia taipumuksia tuolla esikolla rupee olee. Luulin jo, että tuo siskon tulo olikin yllättävän kiva juttu kun ei mitään mustasukkasuutta oo ollu. Taitaa tulla näköjään kahden kk:n viiveellä. Saa nyt nähdä miten jatkossa menee...

Pitäis kai lähtee tuot esikon kanssa saunaan ja saada se sit pikku hiljaa rauhottuu iltatoimiin. Päikkärit jäi väliin tänään ja toi meno on sen mukasta. :kieh:

Jaksu :hug: kaikille joilla pikkuiset valvottaa tai muuten "äänestää".
Meillä toi huutaminen jo vähentynyt huomattavasti, onneksi. Ei oikeastaan itke enää muutoin kun on nälkä, väsy tai kakat vaipassa. Illat menee seurustellessa ja syödessä. Kovasti tykkää kun "keskustelee" neidin kanssa tuon omalla kielellä. Valloittavilla hymyillä palkitsee. :heart:

Ai niin, joku kyseli tosta jumppalelusta, joko tarttuu leluihin. Meillä ei vielä tartuta leluihin, mutta meidän jumppalelussa on sellainen peililelu jota jaksaa tuijotella ja juttelee sit omalle kuvalleen. Se on aika suloista. :D

Mutta nyt :wave: ja saunaan


NeJo ja Netta 2kk+
 
Heips!
Pikaseen tulin ilmoittamaan että matka menihyvin ja kotona ollaan turvallisesti. Ruotsista kun lähdettiin niin tuuli puhalsi 30 metriä sekunnissa ja laiva kyllä heilui siihen malliin.. Ihan välillä pelkäsinkin, mutta onneksi se siitä sitten laantui pian! Nyt on sitten kaapit täynnä karkkia ja viinaksia. :D
Noista kehittymisistä en nyt muista miten meni, mutta tyttölle tuli hampaat jo 3,5kk iässä joten tässä odottelen kuinka Jönssin käy, kun välillä on molemmat nyrkit samaan aikaan suussa.. :\|
Neealle iso voima :hug:
Mut nyt tarttee mennä! :wave:
Jutta ja Jönde
 
Tuli katteltua nuo tanssit tossa...Nuuttikin sopivasti nukahti kun ohjelma alkoi...sitä ennen sitte kränättiinkin taas kolmesta asti täällä :kieh: Kakan tuleminen jäi taas tänään väliin niin sitte se ilta on kyllä yhtä itkuu vaan.

Nyt ootan että isännys tulee töistä ja tuo mukanaan ihanan kevyttä ja ravitsevaa pitsaa :p :whistle: :ashamed:
 
Huomenta kaikille!
Neea74: :hug: toivottavasti ei ole vakavaa.
NeJo: :hug: Välillä tuntuu,että selässäkin tarvis olla silmät,mutta onneksi teillä ei mitään pahempaa sattunut.
Profiili kuvassa hieman uudempi kuva.
Viime yö meni tissitellessä :\| Aikaisin heräs ja on yrittänyt selvästi korjata yön tilannetta hymyillä ja juttelulla.
Meilläkin lelukaaren leluja sohitaan kovin.Muutenkin jalat ja kädet liikkuu,kova kiire olis jo johonkin.
No nyt jatkaan aamutoimia :wave:
 
Ja täällä taas yöllä alettu syömään kolmen tunnin välein :headwall: ku meni jo niin kivasti, että nuutti nukkui ensin viiden tunnin pätkän ja sitte neljän, mutta juu...nyt ei enää niin ole. Kyllä tekis mieli antaa jottain tuhdimpaa kun selvästi herää siks, että maito ei masua täytä pidemmäks aikaa :/ en sitte tiedä vaan miten maha mahtais reagoida siihen maissivelliin... no jos tässä hetki viel mentäis pelkällä maidolla

menkatki vissiin alkoi...ota tästä nyt sit selvää kun noiden pillereiden kanssa ei vissiin kuulukaan tulla kuin saavista kaatamalla :whistle: mutta selvästi ainakin enemmän tulee nyt ku pelkkää tuhrua, mutta siis pikkuhousunsuojat riittää ja rätit saa viel odottaa tuolla kaapissa :kieh:

mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Jutta harmaana
Himputti!
Mä en vieläkään saa sitä kierukkaa!! Soitin tänään niitä tuloksia mitä otettiin jo toissaviikolla, niin lääkäri selitti että papan tulokset saattaa tulla kuukaudenkin. :eek: Minä jouduin sanomaan että en voi odottaa niin kauaa, kerkiän tulemaan uudestaan raskaaksikin siinä ajassa. Ei siinä papassa kyllä mun mielestäni aikasemmin ole niin kauaa mennyt!
Hih.. Meidän poitsuli käkätti tänään oikein kunnolla ääneen. :D Oli se vaan niin ihanan kuuloista! :heart:
Kuinkas moni meni siihen b-hepatiitti rokotukseen? Tuliko kenellekkään niitä mainittuja oireita? Meillä Rasmukselle ei tullut mitään punoitusta tms. ainut oli vaan se että pari ekaa päivää ei kelvannut mikään muu kun äidin syli ja kainalo. :\|
Vappukin tulee kohta.. Uskaltautuuko monikin vaunujen kanssa vapputorille? Minä en oikein tiedä, kun sielä kumminkin on humalaisia ja holtittomia aikuisia ja lapsia.. Mutta saa nyt nähdä!
No joo, kaippa sitä tarvii mennä tekeen taas kotihommia eikä jaaritella tässä.. :wave:
Jutta ja Rasmus
 

Yhteistyössä