HELMIÄISET 2007


Heip! Täällä kummastellaan vain mihin aika häviää.. Poju on jo niin iso vaikka juuri syntyi. Seurustelee pitkiä pätkiä ja hymyilee paljon. Tänään on kyllä ollut aikamoinen sylivauva, siksi tulinkin lepuuttamaan selkää koneelle (lykkäsin vastuun lapsista miehelle ;) ).

Meilläkin syödään öisin (2-)3h välein, yleensä yksi pidempi pätkä on, mutta harmittavan usein esim. 19-24, joten siitä ei minulle iloa ole.. Yleensä kun pääsen nukkumaan aikaisintaan 21.30.

Jutta, oliko teillä siis kaikki lapset mukana laivalla? Miten se käytännössä onnistui? Meillä olisi ilmaisristeily, mutta epäröidään vähän että mitähän siitä tulee lasten kanssa..

Meidän esikko ei halua käyttää vaippaa, muttei myöskään osaa oikein kertoa kun on pissa/kakka tulossa, joten koko ajan nyt vahditaan ja käydään kokeilemassa.. Eipähän pääse tylsäksi elämä :D Oon kokeillu pojulle myös kestovaippoja, kun kyllästytti nopeasti täyttyvä vaipparoskis (kahden vaipat).

neea, miten neuvolassa kävi? Saiko terkka mitään selville? :hug:

Ääh, kun monelle ne Cerazettet aiheuttaa ongelmia.. minä en kierukkaa halua, eikä kai sitten muita vaihtoehtoja oikein ole imettäessä.. Jälkitarkastus nyt perjantaina, pitäisi siihen mennessä päättää. Millon Jutta sulta muuten otettiin se papa? Kun mä yritin että se otettais nyt jälkitarkastuksen yhteydessä, niin ne sanoi ettei voi niin pian synnytyksen jälkeen, koska se tulos ei kuulemma ole oikea! En jaksaisi uudestaan sitten mennä taas lääkäriin..

Nyt mies hermostuu, pitää mennä.

:wave:
 
Jutta harmaana
Piparix: Oltiin juu koko perhe laivalla! Meillä oli se silja luokan hytti yhdellä lisävuoteella. Se kun on laivan isoin hytti, eikä ihan hullun kalliskaan! Itse nukuttiin sängyissä, esikoisella oli meidän oma matkasänky, tytöllä laivan matkasänky ja vauva nukkui vaunukopassa. Ihan hyvin mahduttiin vielä, tulevaisuudessa tulee kyllä ongelmia, mutta se on sen ajan murhe! :)
Siitä papasta.. Se siis otettiin 5 päivä jälkitarkastuksen yhteydessä eikä kyllä olut mitään puhetta tollasista mitä sulle oli puhuttu!
Mutta nyt pikkujäbä hermostuu.. :wave:
 
Iltaa!

Jutta meillä olis huomenna eka käynti siellä B-hepatiitti tutkimuksessa. Toivon, että mitään sivuoireita ei rokotuksesta tule. :snotty:

Mukava päivä ollut tänään ku esikko meni mummille ja vaarille yökylään, joten on aikasta rauhallista ollut. =) Käytiin Netan kanssa mun työpaikalla näyttäytymässä ja kovasti sai kehuja, että on sulonen tytteli. :heart: Kaipa syynä se, että jakelee anteliaasti hymyjä kaikille jotka tulee lähietäisyydelle. ;)
Profiilissa muuten päivitetty kuva. Neiti on kovasti saanut kokoa poskiinsa. Meillä taitaa asustaa pieni orava. :LOL:

Neea mitä nlatäti sanoi? Onko kaikki ok?

Mutta nyt pitää mennä laittaa toi neiti nukkuu ku nukahtaa tohon sitteriin ihan just.
:wave:

NeJo ja Netta 2kk+
 
Nejo,meidän pojalle ei ainakaan tullut mitään oireita siitä b-hepatiitti rokotteesta.Ainoastaan kolmantena päivänä rokotteen saamisen jälkeen oli väsyneempi mutta sekään ei välttämättä edes liity tohon rokotteeseen mitenkään.

 
utas
moro pitkästä aikaa!
en oo päässy koneelle ku toi isäntä on työmatkoilla joka viikko täs juhannukseen asti!
meil neitin korvat puhkastii eilen, eli alle 3kk iässä jo sai sit tosi pahat tulehukset molempiin korviin. kuuri ei auttanu ja nyt sit puhkottiin ja jatkettiin kuuria, onneks on vaan niin rauhallinen neiti et ei oo kauheesti itkeskelly ees korvakipusena..
muuten menee kivasti mut omaa aikaa sitä kaipais ku oon lähes yksinhuoltajana tässä ja molemmat lapset kipeenä ny kuukauden putkeen..
vappua ootellessa, toivottavasti tulis kivat kelit, tietääkö kukaan mitä ennustettu?

utas ja vaavi (joka sai viikonloppuna nimenkin..)
 
Moro moro pitkästä aikaa :)

Kauhee kun ei oo ehtiny kirjottelemaan.Lukemassa oon kyllä käynynnä ahkerasti.Meillä menee kivasti, Peppi on alkanu juttelemaan oikeen kunnolla ja välilllä kikattelee ääneen :D

Me ollaan huomenna menossa sinne rokotetutkimus-juttun saamaan se eka rotavirus-rokote. Saas nähä mitä tapahtuu...

mulle ne cerazettepillerit tuntuu kyllä sopivan. Vähän vihloo välillä alavatsaa, muuten ei mitään onkelmia. Kauheen runsaat menkat vaan oli, ja kesti 7pv... mut eipä se mitään jos muuten ei tuu mitään sivuvaikutuksia.

Meidän neito on vakiinnuttanut tän unirytminsä nyt jo ihanaksi: nukahtaa ilalla maitopullon jälkeen n.klo 22 ja herää klo 06-07. Liian helpolla pääsee... :ashamed: no nuo on varmaan tini-ikäsinä sit aivan kamalia molemmat :LOL:
Taas niistä ruokamääristä kyselisin niiltä joiden vauvt syö korviketta: Meidän neito vetää 150-200ml kerralla. Alan jo vakavasti harkitsemaan sen vellin alotusta kun täyttää 3kk....

Noni, nyt pitäämennä tekee omppopiirakkaa. Palaillaan!

Aadaselena ja peppi 2,5kk (jo?? :eek: )
 
Kiitos teille joilta olen :hug: saanut, niitä tosiaan tarvitaan nyt ja paljon!

Mentiin siis eilen neuvolaan ja siellä lääkäri tutki pikkuneitiä ja siinä tuli sitten yksi sellainen pään "väristyskohtaus". Lääkäri laittoi lähetteen Jorvin sairaalaan lasten päivystykseen. Siellä sitten meni kaiken kaikkiaan 4h, koska pikkupotilaita oli paljon. On se hurjan pitkä aika olla noin pienen kanssa. Lääkäri tutki ja tuumasi että otetaan varmuuden vuoksi eeg (aivosähkökäyrä) ja ulrataan aukileen kautta päätä. Tänään sitten oltiin siinä eeg:ssä ja oli lohdutonta katsella kun pikkuinen itki kovin kun päähän laitettiin myssy ja piuhoja sinne tänne. Huomenna mennään ultraan. Vastaukset saadaan perjantaina. Ja sitten pitää koettaa taltioida videokameralla jos onnistuttas saamaan "väristyskohtaus" nauhalle, lääkärille nähtäväksi. Kyllä tämä on lohdutonta, itkettyä on tullut paljon, niin suuri huoli on pikkuisesta. Rukoilen ja toivon että kaikki olis kunnossa. Lääkäri lohdutteli ja sanoi että voi hyvinkin olla kyse sellaisista väristyksistä joita joskus vauvoille tulee ennen kuin keskuhermosto on kunnolla kehittynyt. Toivon niin, mutta kyllä olo on :'(
 
Neealle täältäkin :hug:

Meillä kans tänään neuvola...saas kattoo meneekö 6 kg rikki :whistle:
Mä oon tässä koneella näin varhain kun en mahdu omaan sänkyyn nukkumaan..nuo kaks ukkoo on vallannu koko sängyn ja etenki tää pieni mies lohkaisee mun puolesta parisänkyy ainakin 80% :kieh: Miten voi pieni ihminen ollakin noin tilaavievä... Kyljet jo ihan kipeet kun on nukkunu jossain ihme sykkyrässä kahdesta asti ja noitten patjojenkin liitoskohassa on joku samperin kova möykky \|O Pitää vissiin isompi sänky ostaa :whistle:

 
Katjuska Kuulostaapa niin tutulta, että on kyljet kipeenä...
Meillä myös Viivi nukku viime yön vieressä. Omaan sänkyyn , kun laski alkoi tuhina ja ähinä -> huuto. Nyt kyl nukkuu aamu unia omassa sängyssä...

Täällä paistaa aurinko, vaikka se lupaili vesisadetta.


T: RÄ ja Viivi 2kk
 
Neealla suuri halaus :hug: itselläkin sydämmen pohjasta otti kun luin tekstiäsi!
Toivotaan että mitään erikoista ei olisi pienellänne!!! :heart:

Meillä on myös nuo sähkökäyrät ja magneettikuvaukset läpi käyty keskimmäisen kanssa mut hän oli jo vähän isompi!kuitenkin se sääli ja huoli omaa lasta kohtaan on aivan kauhea ja riipaisee niin sydäntä!Tiedän mitä tunteita joudutte käymään lävitse!
Se aivosähkökäyrä-mittausmenetelmä oli ihan kauhea...lapsi huutaa ja mitään ei voi tehdä...siihen sais kehitellä jonku paremman systeemin \|O

täällä myös yksi kylkivaivainen :wave:
 
heipsan PIIITkästä aikaa!!!

Neealle isot halit ja zempit.toivottavasti kaikki kuiteski ok.inhottavia tollaset.

Meillä Rasmus jo 3kk:tta aika menee ihan liian nopsaa.pari päivää sitte aloteltiin velli illalla ja poitsu vetäsee vaatimattomat 8 tuntia putkeen!!!! :D sitä ennen heräs yasan 3 tunnin välein.Eli joku muuki mietti vellin alottamista niin lämpimästi suosittelen! Perunaa ja porkkanaakin ollaan keritty jo maistelemaan ja kovasti tykkää popsia. Vauva uinti alotetaan sunnuntaina,ite odotan sitä niinku kuuta nousevaa.
Rasmus on mahdotoman tyytyväinen muksu...hymyilee jo paljon ja asiaa on kovasti.jalat ja kädet vispaa ihan koko ajan,hyvä ku päikkäreille rauhottuu!!

Menkatki alkoi itellä ja vuotoa kesti vaatimattomat 3vkoa...hermo menee vähemmästäki.nyt onneksi loppu :LOL:

Joku (?) kirjoitteli papasta.mulla otettiin jälkitarkastukses eikä kyllä mainuttu mitään et tulos vois olla väärä...

Mites teidän päivät kuluu vauvelien kans?mä oon ruvennu lenkkeilemään kaks kertaa päiväs nii saa hyvin aikaa kulumaan...painoki on sitte tippunu huimat 5 kiloa.et jees...nyt ollaan mun äitin tyänä kyläs ku isännällä iltavikko nii siitä ei oo seuraa ollenkaa. Parin viikon päästä olis tarkotus lähtee tallinnas pyörähtämään,rasmus jää mummalle hoitoon.juhlitaan isännyksen kolmekymppiset siinä samalla :)

Jaksuja arkeen kaikille!!!!

Nasuliini ja Rasmus :heart:
 
Katjuska:kylkikivut tuttua täälläkin.Poitsu kun kohta on "nukkunut "3kk vieressä.
Niin tuosta papasta on ollut puhetta.Mulle jälkitarkastuksessa sanottiin,että sitten vasta kun imetys on loppu.Niin oli myös edellisestä ja siinä välissä ei keretty ottaan,kun olin jo uudestaan raskaana.Näköjään paikkakunta kohtainen vai lääkäri?
Jaksamisia kaikille!
 
Terveisiä taas...

harvoin kirjoittelen, mutta lueskelen kyllä päivittäin. Meillä 3 kk neuvola takana ja mitat 59,5 cm ja 6300g. Hyvin ollaan kasvettu ja vellejä aletaan tässä kohta puoliin kokeilemaan, kun saadaan nämä ensimmäisen rokotuksen huudot huudettua. viime yö meni hyvin vaikka illalla oli pikkunen niin kipeä että piti suppo laittaa, onneksi ei kuumetta ole tullut.

Neealle iso hali ja tsemppiä... meidän poitsulle on tuo eeg tehty jo kolme kertaa, kun meillä oli komplikaatioita synnytyksessä ja pojalla asfyksia. lievä epäspesifi poikkeama löytyi ensimmäisissä käyrissä ja konrollissa kun käytiin niin poikkeama oli lieventynyt, ilmeiseti niin lieväksi, että menee jo normaalin "vaihteluvälii", koska enää ei tarvitse kontrolloimaan.
surkeetahan tuo on kun pientä pitää tutkia, mutta ainakin täällä meillä sain antaa pojalle rintaa heti kun saivat myssyn päähän ja loppu käyrä menikin sitten enemmän ja vähemmän nukkuessa. Meille tehtiin myös tuo aivoultra ja aivojen magneettikuvaus ja luuuukuuuisa määrä eri testejä... kamalaa tuo epätietoisuudessa eläminen ... meillä nyt onneksi näyttää tällähetkellä, että säikähdyksellä selvittiin, mutta lastenpolilla käydään kontrolleissa ainakin varmaa pari ensimmäistä vuotta.
 
Papasta kun on juttuu ollu niin mulle taas sanottiin, että vasta puolen vuoden päästä synnytyksestä otetaan, että nyt vois tulla vääriä tuloksia...eli ompa täsäki asiassa käytännöt joka puolella Suomee näköjään erit :kieh:

neuvolassa käyty ja mun pitäs saada Nuutti kääntämään päätään enemmän oikealle kun nyt tykkää aina vasemmalle kääntää vaan ja siitä voi kuulemma sitte myöhemmin tulla ongelmaa jos asialle ei mittään tekis...eli lelut oikealle ja niillä yrittää houkutella ja syöttö ja kanniskelut toisin päin...mitenköhän mä ite vaan muistan taas :whistle:

mutta mittoja...paino 5670 g ja pituus 58,9 cm ja pääkoppa 40 cm...eli iso jäbä jo :D

*muminaa jupinaa* mun mätkylappu ei oo vielkää tullu :headwall: ukko sai tänään...onneks sai takasin sentään =)
 
Moro...

Käytiin tänään siis siellä rokotetutkimuksessa. Neiti sai 2 pistettävää rokotetta ja sit sen rotarokotteen joka annetaan siis suun kautta. Noh, lastenlääkäri tutkii aina käynnin aluksi vauvan. Tutkittuaan sanoi että pitää pyytää neuvolalääkäriltä lähete kallon luidn kuvauksee koska aukile on pieni ja pää "toispuoleinen". Kiva kiva. Tulee just sellanen olo että eikö mulle voida suoda yhtään tervettä lasta :'( Esikoinen on :heart: vikainen, ja nyt tää. Toivotaan ettäse ei oo mitään vakavaa....

Mutta jaksamisia kaikille, palataan.
 

Heips!!!

Minäkin täältä koitan taas pitkäst aikaa jotain kirjotella... Viime torstaina käytiin 2kk neuvolassa ja Joonas painoi 6680g ja pituutta oli 61cm. Pää oli 39,9cm.

Tänään oltiin käymässä vyöhyketerapiassa... Joonaksella meinaa olla tota ilmaa masussa... kovasti piereskelee... mutta aina ei tuu toi ilma pihalla ja se vääntelee silleen kurjasti... Joka syötön jälkeenkin, kun nostan sen pystyyn se vääntää itteään silleen kaarelle...

Pitää nyt toivoa et tosta ois apua... Heti sen jälkeen se teki kakkalastit... Ainakin suoli rupes toimimaan... Sillä on ollut melkein joka vaipassa pikkunen kakkatuhru... Se oli sen vyöhyketerapeutin mielestä pahojen ilmavaivojen oire...

Piti käydä hakemas Joonas nyt tähän syliin...

Nasuliini Mukava kuulla Sustakin pitkäst aikaa!!!

Neealle Iso voima :hug:

Mutta nyt pitää taas mennä hommiin... Pyykkikone pitääs laittaa pyörimään...

Mammuli ja Joonas reilu 2kk
 
tiipeli
Heippatirallaa!

Elvis nukahti vahingossa, niin hyökkäsin heti koneelle. Laitoin sen masulleen makaamaan, että saisi harjoitella niskalihaksia, päätä nostamalla, mutta pah! Se nukahti välittömästi. Viikonloppuna se ekan kerran nosti päätään masullaan maatessaan.

Mä oon ollu ihan kipeenä :( flunssaa, kuumetta ja aivan kamalaa päänsärkyä. Ja pikku-Elvikselläkin on nuha ja yskä :'( Yskiminen etenkin kuulostaa tosi pahalta. Soitan varmaan huomenna sairaanhoitajalle, että voiko sille mitään tehdä. Elviksellä on myös kasvojen iho menny huonoon kuntoon. Eka tuli hormooninäppyjä ja nyt yht´äkkiä muuttu koko kasvot punaseks ja meni ihan kuivaks. Ja sit nukkumisesta: pitkät yöunet näyttäis olevan historiaa, on heräilty kahden tunnin välein!! \|O Viekussa jos saa nukkua niin nukkuu pitempään, mut mielelläni en viereen ota. Yks yö olin kiskonu peiton itelleni korville ja siellä peiton allahan oli koko vauva. Vähän mä säikähdin unen pöppörössä, kun heräsin, että nyt se on tukehtunu!

Kauheen monella on huolia pikkuisten kanssa :'( Kovasti voimia, toivottavasti on vain vääriä hälytyksiä!! :hug:

Mulla otettiin viimeksi papa jälkitarkastuksessa ja lääkäri sano, että saattaa näyttää väärin. Sitte sairaanhoitaja soitti tuloksia ja käski mennä klamydiakokeeseen!! Vähän mä oli että mitä v****a ja tivasin isännykseltä mahdollisista syrjähypyistä!! No, onneks oli vaan sitä, että oli liian vähän aikaa mennyt synnytyksestä ja koe näytti väärää tulosta. :) Mutta olis se sairaanhoitaja voinu jotenkin eri lailla alustaa mut tilanteeseen, se kun kuulosti siltä, ettei se voi olla mikään muu kuin klamydia!

Mites meinasitte juhlistaa vappua?? Me ei varmaan mitenkään kummemmin...meidän nurkille on tulossa tivoli, siellä varmasti tulee käytyä, mutta muita suunnitelmia ei oo. Tai no, mä alotan "juhlimisen" vappuaaton aamuna hammaslääkärikäynnillä!
:eek:

Tiipeli & Elvis, melkein 8vkoa
 

Yhteistyössä