Helmet 2008 ***kesäjutut vol.2***

Vielä tuosta vaatteiden hamstraamisesta; kun meillähän poika on nyt tän kk kulkenu mummolassa hoidossa ja siinä kävi niin, että suurin osa vaatteista oli siellä tai kotona pyykkikorissa ja mä ihmettelin, että eikö pojalla ole enää vaatteita. Hoitolaukun toin takaisin, mutta silti näytti määrät vähältä No sitten ostin lisää ja pesin pyykkiä ja myös mummo "palautti" vielä lisää vaatteita :whistle: Nyt on kaappi pullollaan :ashamed: No tuskin se mitään haittaa :D

Niin ja vielä molemmat mummot olivat ostaneet myös lisää vaatteita :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
helmis: Toivoin, että se ei olis ollu just se, kun ne on mun lempparit. :eek: Sillä on itsellään suunnilleen näiden meidän mukeloiden ikäinen poika muuten. Oltiin joskus samassa vauvauinnissa niiden (mukana oli myös se toinen, vaikutti tosi kivalta) kanssa.
Oliks Rasmuksen Lauri kanssa? Se on mun lemppari. :heart:
Ei ollu. Oli vaan tytöt lapsineen. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Taas asiasta ananakseen: syökö tein helmet uusia perunoita? Meillä ei suostu syömään, kerran maistoi ja se oli siinä :/ Aina pitää keittää vanhoja perunoita pojulle.

Ja jaksatteko aina sitkeästi tarjota ruokia, joista lapset eivät tykkää? Kun niitä maistelukertoja voi tarvita montakin ennenkuin alkaa tottua makuun. Mä en vaan jaksais tarjota sellasta, mikä ei uppoa :ashamed:
Syö ja tarjotaan. Kyllä muakin v*tuttaa tarjota tiettyjä ruokia, kasviksia, hedelmiä jne., mutta uskon, että jossain vaiheessa alkaa niitä syödä, kun tarpeeksi sitkeästi tarjotaan. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
me shoppailtiin tänään pk-kamoja, joo, tiedän, että ei sinne tarvi mitään erityistä, mutta tää on meidän 1 lapsi :ashamed:

Henkalta vaatteita: sitten huomasin kotona, että ei olis edes tarvinu :ashamed:
tekstiilikynä, kurahousut ja sadetakki ja laukku :heart: http://s7ondemand7.scene7.com/is/image/LuggageOnline/SA166096038_lg?$large$
Hieno laukku. :p Meillä on lapselle hommattuna semmoinen Mini Kånken. :p :p On kyllä ollut pidemmän aikaa hoitoreppuna. Sadetakki pitäisi hommata vielä, kurikset ja kumpsut löytyy. Niin, ja tarhatossut tietenkin pitäisi hankkia.

 
Apua! Pitäis vissiin munkin käydä läpi vaatekaappia ja miettiä, mitä kaikkea tarttee hoitoa varten hommata. =) Kai ne pitää kuriksetkin hankkia, vaikka en oo kotioloissa vielä kokenut tarvitsevani. No tiistaina ollaan menossa käymään hoitotädillä. Pitää myös kysellä, miten suhtautuu kestovaippoihin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
me shoppailtiin tänään pk-kamoja, joo, tiedän, että ei sinne tarvi mitään erityistä, mutta tää on meidän 1 lapsi :ashamed:

Henkalta vaatteita: sitten huomasin kotona, että ei olis edes tarvinu :ashamed:
tekstiilikynä, kurahousut ja sadetakki ja laukku :heart: http://s7ondemand7.scene7.com/is/image/LuggageOnline/SA166096038_lg?$large$
Hieno laukku. :p Meillä on lapselle hommattuna semmoinen Mini Kånken. :p :p On kyllä ollut pidemmän aikaa hoitoreppuna. Sadetakki pitäisi hommata vielä, kurikset ja kumpsut löytyy. Niin, ja tarhatossut tietenkin pitäisi hankkia.
Meillä tosiaan ON sama maku; mä olisin halunnu tuon myös, mutta miehen mielestä se oli liian pieni :LOL:
Kerhotossuina meillä on nämä http://www.tohvelisankari.fi/tuotekuvat/patch-koira-suuri.jpg
 
Pitäski muuten tarhatossuja pohtia...oon miettiny Ainoja :D
Tai sitten, kun niissä ei taida olla kokoa 21, niin jos tuolta tohvelisankarista tilais =)

Ens viikolla lähdetään konkkaronkan kanssa reppuostoksille..huhu...2 koulureppua, 1 eskarireppu ja 1 tarhareppu :D |O Onneks ostetaan vaan joka 2. vuosi :whistle: ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pitäski muuten tarhatossuja pohtia...oon miettiny Ainoja :D
Tai sitten, kun niissä ei taida olla kokoa 21, niin jos tuolta tohvelisankarista tilais =)
Mun pitäis kans tilata tytylle uudet tossut tuolta tohvelisankarista, kun edelliset on jääneet pieniksi. Tämmöset oli meillä nyt

http://www.tohvelisankari.fi/sisatossut/prinsessa-kissa

pitää katsella minkälaiset sitä tilais seuraavaksi.

Ei taida Jahve nuo mennä enää teidänkään neidille, noiden pohjan mitta kun on jotain 12,5cm... :wave: Pitkään noita kyllä tytylläkin pidettiin kun eipähän noissa tarvi sellasta varaa olla kuin kengissä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pitäski muuten tarhatossuja pohtia...oon miettiny Ainoja :D
Tai sitten, kun niissä ei taida olla kokoa 21, niin jos tuolta tohvelisankarista tilais =)
Mun pitäis kans tilata tytylle uudet tossut tuolta tohvelisankarista, kun edelliset on jääneet pieniksi. Tämmöset oli meillä nyt

http://www.tohvelisankari.fi/sisatossut/prinsessa-kissa

pitää katsella minkälaiset sitä tilais seuraavaksi.

Ei taida Jahve nuo mennä enää teidänkään neidille, noiden pohjan mitta kun on jotain 12,5cm... :wave: Pitkään noita kyllä tytylläkin pidettiin kun eipähän noissa tarvi sellasta varaa olla kuin kengissä...
Justíinsa tuollaset meinasin tilaa :wave: :LOL: :LOL: Hyvä maku ;)
Onko noi minkä kokoset? Siis sillä niiden mitta-asteikolla..6-12kk, 12-18kk??
Minkä kokoset
Helmerin pojalla on?? :wave: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
me shoppailtiin tänään pk-kamoja, joo, tiedän, että ei sinne tarvi mitään erityistä, mutta tää on meidän 1 lapsi :ashamed:

Henkalta vaatteita: sitten huomasin kotona, että ei olis edes tarvinu :ashamed:
tekstiilikynä, kurahousut ja sadetakki ja laukku :heart: http://s7ondemand7.scene7.com/is/image/LuggageOnline/SA166096038_lg?$large$
Hieno laukku. :p Meillä on lapselle hommattuna semmoinen Mini Kånken. :p :p On kyllä ollut pidemmän aikaa hoitoreppuna. Sadetakki pitäisi hommata vielä, kurikset ja kumpsut löytyy. Niin, ja tarhatossut tietenkin pitäisi hankkia.
Meillä tosiaan ON sama maku; mä olisin halunnu tuon myös, mutta miehen mielestä se oli liian pieni :LOL:
Kerhotossuina meillä on nämä http://www.tohvelisankari.fi/tuotekuvat/patch-koira-suuri.jpg
:) Meillä on ollut lapsella kerho-/muskaritossuina Robeezin tossuja, ovat vastaavia tossuja kuin nuo Tohvelisankarin. Haluaisin sellaiset Reinot taikka sitten perinteiset Tintti-tossut, mutta niissä kummissakaan ei taida olla sopivia. Meillä kun on lapsella kengän koko edelleen 20 ja 19 menee myös. No, ehkä koon 21 tossut voisi juuri ja juuri ostaa. Täytyy varmaan tsekata nuo Tohvelisankarin valikoimat taikka käydä hankkimassa uudet Robeezit.

Ollaan justiinsa kotimatkalla. Lapsi on nukkunut koko matkan, kohta kolme tuntia, joten ei olla pysähdytty kertaakaan. Hyvä vaan, niin ei tullut ostettua karssuja. :xmas: Mukava reissu oli; kaikenlaista kivaa tehtiin, torilla käytiin ja Retretissä taidenäyttelyssä (jokavuotinen perinne) ja ihan vaan oltiin ja möllöteltiin. Ja syötiin. :x Ja huh huh, miten paljon meillä on uutta tavaraa... Lapselle "ilmaantui" vaatteita ja leluja (mm. Plaston punainen mopo), miehelle rullaluistimet, mulle kirjoja, kylmälaukku on pullollaan evästä ja vene pitäisi kuulemma hakea tässä parin viikon sisällä kunhan saadaan sille paikka... :eek: Huh huh, mitä touhua. No, antaapi toisten häärätä, kun tykkäävät... :xmas: :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
tuo koko 12-18, ja on kasvunvaraa :wave:
Minkä kokoinen jalka teiltä löytyy? Jos tuollaiset sortuu tuolta itsekin tilaamaan. :p Meillä pojan jalka on suunnilleen kokoa 24, oliskohan tuon kokoiset tossut sopivat?

Varsinaisesti pitäisi kyllä vaan esikoiselle kerhotossut mutta kun... :whistle:
 
Täällä on monilla ollut leffailta eilen tai toissapäivänä. Meillä on tänään. Mies on nukuttamassa lapsosta ja sen jälkeen pärähtää Kummisetä 2 käyntiin. :p Katsoimme hiljattain ensimmäisen osan ja ihastuin täysin. Mieletön elokuva! En meinaa malttaa odottaa, että näe nuo kaksi muuta osaa. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
tuo koko 12-18, ja on kasvunvaraa :wave:
Noissa ja Robeezin tossuissa on musta vähän ärsyttävää se, että kokohaitari on niin suuri. :/
Paljon Helmis pojan jalka on senteissä? Pysyykö nuo tossut jalassa kuitenki hyvin?
Meillä neidin jalka on (hilunen, olikohan varmasti...?? heh) 12cm....pitäskös niinku mikä koko ottaa?? :whistle: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
tuo koko 12-18, ja on kasvunvaraa :wave:
Minkä kokoinen jalka teiltä löytyy? Jos tuollaiset sortuu tuolta itsekin tilaamaan. :p Meillä pojan jalka on suunnilleen kokoa 24, oliskohan tuon kokoiset tossut sopivat?

Varsinaisesti pitäisi kyllä vaan esikoiselle kerhotossut mutta kun... :whistle:
:eek: :D
Meillä koko 21...yhet 20 menee viel ohuen sukan kanssa :D
Syksylle on kyl varattu 22 lenksut..saas nähä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
tuo koko 12-18, ja on kasvunvaraa :wave:
Minkä kokoinen jalka teiltä löytyy? Jos tuollaiset sortuu tuolta itsekin tilaamaan. :p Meillä pojan jalka on suunnilleen kokoa 24, oliskohan tuon kokoiset tossut sopivat?

Varsinaisesti pitäisi kyllä vaan esikoiselle kerhotossut mutta kun... :whistle:
:eek: :D
Meillä koko 21...yhet 20 menee viel ohuen sukan kanssa :D
Syksylle on kyl varattu 22 lenksut..saas nähä :D
Meillä on lapsella jalan koko 20. 19-koon kesäkengätkin menisi, mutta ovat turhan leveät, niin ei käytetä. Meillä on syksylle myös parit lenkkarit odottamassa. Toivon kovasti, että jalka kasvaa niihin. :whistle:
 
helou,

meilläkin miehen loma pulkassa ja mullakin alkaa arkinen aherrus viikon päästä :) lähden siis töihin ja lapset hoidetaan kotona :) tehään alkuun ristiin työvuorot ettei tarvii hoitopaikkaa ihan vielä..ja säästellään hiukan rahulia siinä samalla kun saadaan noita kaupunkitukia jne jne lisänä.

Reissuun lähdetään etelään viikoksi syyskuun alussa..bulgariaan.

Meitin pikku herra on oppinu sanomaan jo 2-3 sanaakin peräkkäin.. äitin käsi ja ekka auto (rekka-auto) on nyt viimesimmät keksinnöt.

Jesper &Junior liikkeestä löysin Hkissä käydessäni muksuille halvalla kevät/syksyasut. pikkumiehelle haalari ja neitokaiselle takki ja housut. -50-70% alea :D
mukaan lähti myös pojulle hattu ja molemmille hanskat :)
kaikki yht.n 80e.
Vähänks olin tyytyväinen. ei tarvii niistäkään enää stressata. :whistle:

nyt ukon kainaloon sohvalle hetkeks ja sit unille kun väsyttää törkeenä...käytiin kävelees pitkä lenkki lasten kanssa.

öitä, jepsu
 

Yhteistyössä