Hellyys, läheisyys ja seksi loppu parisuhteessa

Hei,
Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 17-vuotta. Meillä on kaksi pientä lasta, ihana talo, molemmilla unelmoimamme urat. Suhteen varrella on ollut paljon ongelmia, mutta pääsääntöisesti on eletty tasaista normaalia arkea.

Meillä on aina ollut niin päin, että minä (nainen) tarvitsen enemmän läheisyyttä ja seksiä. Tulen usein torjutuksi aloitteen teossa. Se syö naista, olo on todella tarpeeton ja itku tulee silmään silloin. Miksei meidän suhde voi toimia? Jos vaikka hivelen nätisti miestä, hän kääntää kylkeä ja sanoo, että väsyttää. Tulee niin paha mieli. Olen ihan hyvännäköinen nainen, ja olen rohkea sängyssä. Siitä ei siis ole kiinni. Aina odotan, josko tänään saisi, ja pettymys tulee päin näköä kun taas torjutaan.

Seksistä tauko on joskus ollut jopa 2-3 kk. Itse haluaisin ehkä noin 3-4 krt/vko. Ollaan puhuttu asiasta, mies runkkaa vähintään viikon välein, minulta kuitenkin piilossa. Olen todella pettynyt, koska se on minulta pois. Saa runkata, sitä en kiellä, mutta pitää antaa toisellekin.

Olen ollut uskoton miehelle muutaman kerran. Lähinnä hyväilyä ja suutelua on tapahtunut. En vaan yksinkertaisesti saa läheisyyttä missään määrin niin paljon suhteessani kun tarvitsisin. Humalassa sitten olen noihin tilanteisiin ajautunut. En ole näitä ihmisiä rakastanut tai muuta, olen vain etsinyt sitä huomiota, että joku on edes minusta kiinnostunut ja haluaa kanssani läheisyyttä, ilman että joudun painostamaan häntä siihen.

Mies ei suostu esim. kävelemään käsi kädessä, ei edes näillä yhteisillä vuosilla. Hän ei kuulemma pidä siitä. Reissussa sanoi vähän aikaa sitten, että hoidetaanpa tämä pano nyt alta pois niin ei enää sitten tarvitse. Loukkaa niin hemmetin paljon tuollainen. Ja mies ei sitä itse ilmeisesti tajua, vaikka olen hänelle asiasta sanonut ja itku pääsee aina.

Olisi kiva kun joku joskus kehuisi, että näytän hyvältä. Rakastan miestäni, ja en haluaisi mitään muuta kun että saisimme tämän meidän juttumme toimimaan. En vaan tiedä onko se mahdollista? Onko kaikki miehet tuollaisia, onko olemassa edes miestä, joka olisi kiinnostunut vaimostaan useiden avioliittovuosien jälkeen?

Minun pitäisi olla stringeissä seksikkäänä, jotta miehellä halut heräisivät. Mummopikkareissa tai ilman pikkareita en kelpaa.
 
Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 10 vuotta. Meillä on 3-vuotias poika ja nyt toivottavasti joulukuussa tulee toinen lapsi. Meidän suhteessa on aina ollut niin että se olen minä joka tarvitsee ja haluaa enemmän seksiä. Itse koen että se 3krt/vk olis sopiva, miehen mielestä riittää kerran viikossa. Edelleenkin meillä vähintään kerran viikossa seksiä on, joskus useamminkin. Ja jos ei aina jaksa seksiä niin ollaan keksitty sitten muuta kivaa. Kuitenkin molemmat pidetään seksiä tärkeänä asiana ja se on juttu mihin ollaan panostettu joskus stressaavankin arjen keskellä. Ja välillä kun ollaan niin väsyneitä ettei jakseta liikkua tai puhua niin sit vaan maataan sylikkäin. Seksi on aina ollut asia mistä meillä on puhuttu avoimesti. On ollut tilanteita vuosien varrella että oon tullut torjutuksi ja ainahan se pahalta tuntuu. Nykyään en koe että aina tarvis sitä
Seksiä saada vaan joskus riittää myös se sylikkäin oleminen ja läheisyys. Me ollaan aina kävelty käsi kädessä ja pussailtu sekä halailtu paljon. Millasta teidän seksielämä oli sitten ennen lapsia esimerkiks? Käyttekö ikinä kahdestaan missään? Vaikuttaa siltä että sun miehelle on ehkä vaikea puhua noista asioista? Ja se että seksi on pakollista suorittamista minkä haluaa alta pois viittais tietysti siihen ettei häntä enää kiinnosta koko homma. Onko teille ihan mahdoton ajatus mennä juttelemaan jonkun ammattilaisen kanssa asiasta? Me ollaan sieltä saatu apu kerran kun oli niin stressaava elämänvaihe että miehellä oli ongelmia etektion kanssa eikä kehdannut asiasta mulle puhua. Siellä saatiin puhuttua siitä ja paljon muistakin asioista ja ilman lääkkeitä selvittiin. Joskus se on hyvä että on joku ulkopuolinen keskustelussa mukana vaikka tottakai seksi on intiimi asia. Mut tosiaan puhua teidän tarvis :( seksiin liittyy kuitenkin niin paljon muutakin kun se itse akti ja se on kaikki tärkeetä suhteessa. Tottakai se seksielämä muuttuu kun ollaan kauan yhdessä ja tulee lapsia jne. Mut itse koen et meillä se on vaan parantunu. Eikä haittaa jos sitä seksiä on harvemmin, mielummin niin kun huonoa seksiä useesti.
 

Yhteistyössä