Helluntailaiset ja esiaviollinen seksi

• Viestiketjun aloittaja kiinnostunut ja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos Jumala ei olisi siunannut meitä ja meidän seurustelua, niin miksi me sitten saimme siunauksen, eli lapsen?
Eli jos kännissä pokaa jonkun baarista ja tulee raskaaksi niin Jumala on siunannut tämän yhden illan suhteen koska tuloksena on lapsi=siunaus?
Ruksu myönsi jo, ettei hänen logiikkansa oikein päde.

Älä potkaise maassa makaavaa miestä - hän saattaa nousta ylös.
No en lukenut ketjua loppuun asti :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Siinä vaiheessa ehkä tulee mieleen se että miksei hminen tee parannusta asiasta josta hänelle huomautetaan? Jos ihminen tekee syntiä ja tietää sen synniksi,niin silloin hänen tulee tehdä parannus eikä tehdä tuota syntiä enää vaan hyljätä se.
Ihmisen psykologia ei ole niin yksinkertainen. Jossain määrin voi olla jopa provosoivaa jos huomautellaan, edellyttäen että henkilö itse on tietoinen seurakunnan kannasta jo ennestään. (Jos se olisi niin helppoa, synti olisi varmaan alunperin jäänyt tekemättäkin)

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
ihminen elää sanasta joka Jumalan suusta lähtee ja siitä ei saa jättää piirtoakaan pois eikä lisätä.
Kummasti niitä ohjeita ja määräyksiä aletaan laistaa sanoen, että ne ovat siihen aikaan sidottuja tai vertauskuvauksellisia. Kirjaimellisesti ei kukaan pysty Raamatun käskyjä noudattamaan. Esimerkiksi yksiselitteinen jostain Mooseksen kirjasta napattu käsky "Noitanaisen älä salli elää." Milloin olet viimeksi ottanut päiviltä jonkin meedion tai ennustajan?
Löydät ehkä ut:sta jonkun kohdan, se olisi tehokkaampi, koska on vielä kohtuullisen loogista (no ei ehkä täysin, mutta kohtuullisen) rajata pelkästään ut kristittyjä sitovaksi. Nuo Mooseksen laista otetut ovat lähinnä väsyttäviä.
Miksi VT sitten on mukana Raamatussa, ellei siitä tarvitse välittää? Krisselit muutenkin perustelevat joitain juttuja VT:nkin määräyksillä, esimerkiksi homoseksuaalisuuden syntisyyttä. Vai pitäisikö olla ne kuuluisat Pyhän Hengen lukulasit, jotta näkisi lukea vain pätevät kohdat Vanhasta Testamentista?

Alkuperäinen kirjoittaja no tuota:
miten niin voi katsoa toista silmiin ja tietää ettei se ole ollut kenenkään muun kanssa?

mistäs te voitte tietää mitä miehenne on puuhaillut ennen teitä tai vaikka samaan aikaankin

herätkää todellisuuteen..
Oletko koskaan ollut kokemattoman kanssa? Katsot väärään paikkaan jos silmistä yrität sitä etsiä. :whistle:

Miksi VT sitten on mukana Raamatussa, ellei siitä tarvitse välittää? Krisselit muutenkin perustelevat joitain juttuja VT:nkin määräyksillä, esimerkiksi homoseksuaalisuuden syntisyyttä. Vai pitäisikö olla ne kuuluisat Pyhän Hengen lukulasit, jotta näkisi lukea vain pätevät kohdat Vanhasta Testamentista?
Koska kaikki eivät ymmärrä, millainen on looginen ja johdonmukainen perustelu. (Homoseksuaalisuudestahan puhutaan tunnetusti myös ut:ssa)

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos Jumala ei olisi siunannut meitä ja meidän seurustelua, niin miksi me sitten saimme siunauksen, eli lapsen?
Eli jos kännissä pokaa jonkun baarista ja tulee raskaaksi niin Jumala on siunannut tämän yhden illan suhteen koska tuloksena on lapsi=siunaus?
Ruksu myönsi jo, ettei hänen logiikkansa oikein päde.

Älä potkaise maassa makaavaa miestä - hän saattaa nousta ylös.
Juu, ihan oikeiun huomattu, oli aikas ontuva logiikka. Muutan kyllä mieltäni nopeasti, jos huomaan, että olen miettinyt jonkun jutun ihan tyhmästi, ja toi oli semmoinen tyhmä juttu.

:)
Alkuperäinen kirjoittaja Tohelin:
Joku tuola niin kirjoitti...en oo edes tajunnu että joku ajattelis noin? :eek: Siinäkö syy,miks mun helluntainen sukuni ei edes kortilla muistanu kun naimisiin menin nykyisen puolisoni kanssa.Eikä ykskään ole onnitellut jälkeenpäinkään kun on nähty.

Tosin eivät tulleet häihimmekään...
jos et ole uskovainen niin ei mitään väliä, katsos kun ei me uskovaiset voida uskomattomia vaatia elämää Jumalan tahdon mukaisesti

Koska kaikki eivät ymmärrä, millainen on looginen ja johdonmukainen perustelu. (Homoseksuaalisuudestahan puhutaan tunnetusti myös ut:ssa)
Miksei puhuttaisi? UT:han on VT:n fanficcia.

Miksi VT sitten on mukana Raamatussa, ellei siitä tarvitse välittää?
Se ei muuten aina ole ollut, tai ainakaan se ei koskaan ole ensimmäinen mikä uudelle kielelle käännetään. Ortodoksit tyytyvät evankeliumikirjan kumartamiseen vaikka lukevatkin vt:stä myös apokryfikirjoja. Monet Raamatunpainoksetkin (Gideonien esim.) eivät sisällä vt:tä tai muita osia kuin Psalmit.

mm
Meille nykyajan ihmisille,pakanoille,on Lähinnä uusi testamentti se,mitä meidän tulee noudattaa. Vanhan testamentin käskyt olivat juutalaisille,Jumalan omaisuuskansalle.
Eli Jeesus oli käännekohta meille,Hänen oppinsa ovat ne,joiden mukaan meidän tulee elää. Itse ajattelen sen niin että en tee mitään sellaista mistä en pystyisi Jeesuksen seurassa tekemään häpeämättä. Voi tuntua joistakin naivilta,mutta olen koknut sen hyväksi tavaksi elää ja olla Luojaani lähellä.
Heippa ohhoh,

Minä ajattelen samoin kuin sinä, eli en tee mitään mitä en Jeesuksen seurassa pystyisi hyvällä omallatunnolla tekemään. Tämä on kuitenkin muodostunut isoksi ongelmaksi avioliitossani, koska häpeilen alastonta kehoani ja seksin harrastamista aviopuolisoni kanssa. Muutoin olen hyvällä itsetunnolla varustettu, ainut kipukohta on seksi ja alastomuus. Mitään traumaattista ei minulle tällä saralla ole tapahtunut, mutta en pysty kauhean "hyvällä omalla tunnolla" aviovelvollisuuttani tekemään, vaikka miestäni rakastan ja haluan. Lapsia meille ei ole siunaantunut.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Heippa ohhoh,

Minä ajattelen samoin kuin sinä, eli en tee mitään mitä en Jeesuksen seurassa pystyisi hyvällä omallatunnolla tekemään. Tämä on kuitenkin muodostunut isoksi ongelmaksi avioliitossani, koska häpeilen alastonta kehoani ja seksin harrastamista aviopuolisoni kanssa. Muutoin olen hyvällä itsetunnolla varustettu, ainut kipukohta on seksi ja alastomuus. Mitään traumaattista ei minulle tällä saralla ole tapahtunut, mutta en pysty kauhean "hyvällä omalla tunnolla" aviovelvollisuuttani tekemään, vaikka miestäni rakastan ja haluan. Lapsia meille ei ole siunaantunut.
Jos Jumalalla on jostain kumman syystä tarkoitus aktiivisesti "katsella" seksiä, on hän varmaan nähnyt paaaaljon pahempaakin, joten tuskin mikään häntä voi sillä saralla järkyttää.

..
miten niin voi katsoa toista silmiin ja tietää ettei se ole ollut kenenkään muun kanssa?

mistäs te voitte tietää mitä miehenne on puuhaillut ennen teitä tai vaikka samaan aikaankin

Oletko koskaan ollut kokemattoman kanssa? Katsot väärään paikkaan jos silmistä yrität sitä etsiä. :whistle:
Olen eri ihminen kuin tuo kysyjä, mutta mistä näen ja saisin tietää, että mieheni on neitsyt? Miehillähän ei mitään immenkalvomaista juttua ole, eikä kaikilla naisillakaan sitä ole alunperinkään.

Joten mistä muusta, kuin miehen puheesta, voisin tietää?

Mikä on fanficci, ensinnäkin?
Fanfic on Fan Fictionia, jonkin kirjan tai elokuvan innoittamia juonta jatkavia ja laajentavia kirjoituksia. Joku on niin tuotoksen pauloissa, että haluaa sen toistuvan ihailemisen lisäksi jatkaa sitä. Tuloksena on usein vain muita faneja innostavaa tekstiä, mutta joskus varsinaisia helmiäkin.

Joseph Smith osasi Raamatun etu- ja takaperin ja halusi kirjoittaa oman pyhän teoksensa. Sitä ennen hän kuitenkin sai enkeliltä kultalevyjä, joista hän tulkitsi Mormonin kirjan, eikä hän sitten ehtinytkään ryhtyä suureen projektiinsa. Melkoinen yhteensattuma, eikös vain?

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Olen eri ihminen kuin tuo kysyjä, mutta mistä näen ja saisin tietää, että mieheni on neitsyt? Miehillähän ei mitään immenkalvomaista juttua ole, eikä kaikilla naisillakaan sitä ole alunperinkään.

En saanut lupaa eritellä tätä tarkemmin, pahoittelut.

Mikä on fanficci, ensinnäkin?
Fanfic on Fan Fictionia, jonkin kirjan tai elokuvan innoittamia juonta jatkavia ja laajentavia kirjoituksia. Joku on niin tuotoksen pauloissa, että haluaa sen toistuvan ihailemisen lisäksi jatkaa sitä. Tuloksena on usein vain muita faneja innostavaa tekstiä, mutta joskus varsinaisia helmiäkin.

Joseph Smith osasi Raamatun etu- ja takaperin ja halusi kirjoittaa oman pyhän teoksensa. Sitä ennen hän kuitenkin sai enkeliltä kultalevyjä, joista hän tulkitsi Mormonin kirjan, eikä hän sitten ehtinytkään ryhtyä suureen projektiinsa. Melkoinen yhteensattuma, eikös vain?
No sitten totean alkuperäiseen kommenttiin vain, että toki, jos niin haluaa uskoa.

Jos Jumalalla on jostain kumman syystä tarkoitus aktiivisesti "katsella" seksiä, on hän varmaan nähnyt paaaaljon pahempaakin, joten tuskin mikään häntä voi sillä saralla järkyttää.
Tirkistelijäjumala olisi mukavan inhimillinen :D Valitettavasti tämän ylimitoitetun lisääntymisvietin tarkoitus oli vain vaikeuttaa tätä maallista temppurataa :whistle:

höh
Alkuperäinen kirjoittaja ..:

En saanut lupaa eritellä tätä tarkemmin, pahoittelut.
Eli ei ole mitään mistä voisin tietää? Sitä arvelinkin, kun eipä missään terveyskirjastoissa sun muissakaan oikein oel mitään siihen viitttaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Eli ei ole mitään mistä voisin tietää? Sitä arvelinkin, kun eipä missään terveyskirjastoissa sun muissakaan oikein oel mitään siihen viitttaavaa.
Juu mulla ei ole mitään universaalia tietoa asiasta, enemmänkin henkilökohtaisia päätelmiä, joita en siitä syystä nyt viitsi tässä julkaista. (Tosin ei käsittääkseni naisellakaan se toteaminen ole aukotonta, eikä millään voi tietenkään jäljittää esim. suuseksiä, joten jossain on aina vain luotettava kumppanin sanaan)

Mistä miehen tietää kokemattomaksi? Ehkä epävarmuudesta. Tässä kohdassa voin puhua vain omasta kokemuksestani. Ennen ekaa kertaani kuvittelin sen satoja kertoja ja jokaisessa kuvitelmassani minulla seisoi kuin seiväs. Todellisuus osoittautui vähemmän hohdokkaaksi... onneksi tyttö oli kärsivällinen eikä pilkkaamiseen altis, joten lopussa luojan kiitos seisoi.

..
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Juu mulla ei ole mitään universaalia tietoa asiasta, enemmänkin henkilökohtaisia päätelmiä, joita en siitä syystä nyt viitsi tässä julkaista. (Tosin ei käsittääkseni naisellakaan se toteaminen ole aukotonta, eikä millään voi tietenkään jäljittää esim. suuseksiä, joten jossain on aina vain luotettava kumppanin sanaan)
Joo, eihän kaikilla sitä immenkalvoa ole ja sillälailla. Mutta jos mistään fyysisistä merkeistä ei voi päätellä miehen harrastaneen seksiä, niin.. Mitenköhän erottaa käteenvedon ja yhdynnän?

-
Mistä miehen tietää kokemattomaksi? Ehkä epävarmuudesta. Tässä kohdassa voin puhua vain omasta kokemuksestani. Ennen ekaa kertaani kuvittelin sen satoja kertoja ja jokaisessa kuvitelmassani minulla seisoi kuin seiväs. Todellisuus osoittautui vähemmän hohdokkaaksi... onneksi tyttö oli kärsivällinen eikä pilkkaamiseen altis, joten lopussa luojan kiitos seisoi.
Sää oletkin miäs? En ois jutuista päätelle arvant.

No minä olen kyllä ikuisesti katkera siitä, että sain puhuttelun kun olin yöpynyt meidän uudessa yhteisessä kodissa ennen häitä. Olin käynyt maistraatissa ja olimme virallisesti naimisissa. Minusta se oli niin perseestä, että ennen häitä meille siitä huudettiin, vaikka olin vain NUKKUNUT ja minusta sekin teki siitä naurettavan, kun oli jo sikiö valmiina kohdussa. Tekopyhyyden huippu!

Ja anteeks, ärsyttää yhä, minusta minua kohdeltiin väärin, vaikka olin kaikille rehellinen ja kerroin avoimesti, että tein väärin ja olin raskaana.
Hyvänen aika, ja tämä siis on tapahtunut Suomessa ja joskus 2000-luvullako?!

Kuka sinut puhutteli ja missä ja miten? Miten kukaan edes kyttäsi missä olet yötä?
Olivatko nämä helluntailaisia vai mitä?

Tuo on kyllä minusta suorastaan rikollista toisten ihmisten yksityiselämään puuttumista, jos tuollaista oikeasti voi tapahtua Suomessa. Ja me sitten täällä arvostelemme muslimeja ankarista siveyssäännöksistä...

Yhteistyössä