Heli: olen kohta 44v, mitä suosittelet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harrastoive
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

harrastoive

Jäsen
26.10.2014
50
0
6
hei,
minulla on 2 kouluikäistä lasta ja kolmaskin raskaus on ollut, viimeksi n.8v sitten, kaikki saaneet heti alkunsa. Nyt haluaisimme vielä vauvan uuden miehen kanssa, yksi kierto on mennyt. Hänellä ei biologisia lapsia, mutta on käynyt aiemmin tutkimuksissa että siittiöt ovat kunnossa.

Tiedän, että raskautusmisprosentti on alhainen, mutta mitä suosittelisit avuksi kun minulla on melko epäsäännölliset kuukautiset (18-37pv, yleensä 23-26pv), joskus tod näk liian lyhyt kierto raskautumiseen. Ovulaation huomaan selvästi. Onko jotain tutkimuksia, joita suosittelisit varmuuden vuoksi? Jos munasolu sattuisi olemaan terve ja elinkelpoinen ja hedelmöittyminen tapahtuu, onko jotain luontaisia keinoja, millä voisi alkion kiinnittymistä ja limakalvon tukemista ajatella?

Emme ole vielä harkinneet haluammeko muihin hoitoihin ryhtyä, mutta mikä on yksityisen puolen suhtautuminen kun ikää on pian 44v?

Kiitos avusta!

Hei vaan,

kiitos kysymyksestäsi.

Kun sinulla on epäsäännöllinen kuukautiskierto ja tuota ikääkin jo sen verran, uskon että kohdallanne suositeltaisiin suoraan koeputkihedelmöityshoitoa. Kuten itse totesitkin, on raskauden todennäköisyys hyvin pieni ja oikeastaan tilanne on niin, että edes hoidoilla ei kovin paljon todennäköisyyttä pystytä parantamaan.

Ensin kannattaa käydä keskustelemassa klinkalla asiasta, perusselvityksia kannattaa tehdä kuten katsoa hormoniarvosi, tästä pystytään päättelemään minkälaisia hoitoja kohdallasi kannattaa kokeilla.
Itse ei kovasti voi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen tai alkion kiinnittymiseen, olettaen tietysti, että elämäntavat muuten ovat kunnossa. Toki tässä vaiheessa kannattaa myös turvata ainakin D-vitamiinin ja foolihapon saanti.

Rohkeasti vain yhteys, kannattaa ainakin selvittää mahdollisuus ja sen jälkeen asiaa voi miettiä uudelleen.

Yhteistyössä