Helevetin puupääkoira!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukkaset teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukkaset teen

Vieras
Mä en tajua mikä siihen on mennyt. Ekat vuodet oli kiltti kuin enkeli, nyt ei tottele enää mitään.

Aiemmin oikeesti on tullut heti mun luo kun oon kutsunut. Kun on lenkkeilty niin että on ollut irti, on pitänyt mua koko ajan silmällä eikä ole hetkeksikään päästänyt mua katoamaan.

Ja nyt. Se stana viuhtoo minne tykkää. Äskenkin karkasi. Lähdin perään ja kutsuin, ja kun näki mut, lähti vaan juoksemaan kauemmas.

Mikä sille on tullut?! Helvetti. Tällä karkureissulla tienasi itelleen taas kuukauden remmielämää. Vähintään.

Oiskohan johtajuus jostain syystä lähtenyt lipsumaan ja koira yrittää päästä pomoks? Meillä tosin tänä keväänä kans ollut koiralla lievää uhmailua... Mutta se on kai se kolmi vuotiaaksi tulo... Tosin meitin rotu on semmonen et se testailee muutenkin säännöllisin väliajoin... Kulleman mukaan elämänsä loppuun asti :) Ja uusi pentu on tulossa toukokuun lopus, joten sit on tuplatestailut ja ihan varmasti viel sit vuoronperään :)

Ala sä kadota metsälenkeillä. Hyppäät välillä puun tai kiven taakse tai siirryt yllättäen jollekin sivupolulle. Näin koira oppii seuraamaan sua eikä sun tarvitse seurata koiraa, kuten se varmaan nyt luulee tapahtuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Ala sä kadota metsälenkeillä. Hyppäät välillä puun tai kiven taakse tai siirryt yllättäen jollekin sivupolulle. Näin koira oppii seuraamaan sua eikä sun tarvitse seurata koiraa, kuten se varmaan nyt luulee tapahtuvan.

Näin just mä oon tehnyt, ja on joka ikinen kerta etsinyt mut ja tullut luokse. Mutta ei nyt, kun lähti pihalta reissuilleen. Juoksi vaan kauemmas kun näki että tuun perässä (oli pakko, lähellä naapureita ja autotie)

Kannattaa sitten pitää mielessä, että on niitäkin koiranulkoiluttajia joilla saattaa olla vieraskoira-aggressiivinen koira hihnassa ja jotka eivät halua tottelemattomia irtokoiria oman koiransa hampaisiin... En tiedä, missä koiraasi ulkoilutat mutta taajama-alueella koira on pidettävä hihnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Taikatuuli:
Kannattaa sitten pitää mielessä, että on niitäkin koiranulkoiluttajia joilla saattaa olla vieraskoira-aggressiivinen koira hihnassa ja jotka eivät halua tottelemattomia irtokoiria oman koiransa hampaisiin... En tiedä, missä koiraasi ulkoilutat mutta taajama-alueella koira on pidettävä hihnassa.

Tiedän tämän. Ei olla taajama-alueella ja pidän koiraani irti vain metsissä jne. Tällä kertaa tuo koira vaan päätti lähteä saman tien kun avasin ulko-oven. Livahti siis oven raosta ja lähti. Yleensä ei tee sitäkään.

Yhteistyössä