Heittäkääs taas vinkkejä edullisiin syysruokiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korjaamolle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korjaamolle

Vieras
Auton korjaukseen meni yllättävän paljon rahaa, joten edullisia reseptejä kaivattaisiin.

Sämpylöitä ym. osaan toki leipoa itse ja puuroa keittää aamupalaksi. Sitten meillä on puut täynnä omenoita ja metsässä puolukkaa. Pakkasessa toki mustikkaa ja mansikkaa. Mutta mitä muuta noista voi vääntää välipalaksi kun puolukkapuuroa ja omenan lohkoja? :oD

Meiltä löytyy yksi 3v. ja sit tuollainen alle vuosikas. Kalapuikot ja kanankoivet olis vanhemman mieleen, mutta pienemmälle niitä ei voi tarjota, joten reseptit jotka sopis kaikille olis erityisen mieluisia. Kiitos!

Kaalista saa edullisia ruokia, kaalikeittoa, kaalilaatikkoa, käälikääryleitä ja jauhelihasta makaronilaatikko, risotto, keittoa, kastiketta, lasagne, mureke eri täytteillä, lihapullia..

Kaalia ja sipulia voi myös wokata, Meillä n. vuoden ikäinen sormiruokailee ahkerasti ja tykkää paljon wokeista.
Puolukkasurvos sopii todella hyvin kaalin kanssa.

Metsät on sieniä täynnä. Sienikastike siis edullinen :) Jos et tiedä sienistä mitään, niin käy keräämässä vain suppilovahveroita, niin kuin minä. Siinä ei voi mennä vikaan. Eikä siinä sienikastikkeen teossakaan.

Juurekset, juurekset ja vielä kerran juurekset. Niitä voi käyttää keitoissa ja pataruuissa. Niistä voi tehdä sellaisenaan mureketaikinan tai käyttää "jatkeena" lihamureketaikinassa. Eli raastettua porkkanaa, punajuurta, lanttua tai naurista lihamureketaikinan sekaan. Juuresraasteilla saat vaihtelua myös leipätaikinaan.

Kaalista saa hyvää salaattia, kun viipaloit sen juustohöylällä hyvin ohueksi. Omenoita kannattaa keittää soseeksi ja maustaa sillä esim kaurapuuroa. Tai laittaa omenapaloja kaurapuuron sekaan jo heti keittämisen alussa.

Hyödynnä tarjouksia. Jugurttia on helppo tehdä itsekin - ohjeita löytyy netistä - ja esim kanelissa ja sokerissa kypsennetyt omenakuutiot sopivat oikein hyvin jugurtin mausteeksi. Samoin viiliä voi tehdä itse.

Yhteistyössä