Heippa suurperheet

• Viestiketjun aloittaja maria7
  • Ensimmäinen viesti
maria7
Täällä 7 lapsen äiti etsii meilikavereita.olisi mukavaa vaihtelua arkeen,vaihtaa ajatuksia muiden äitien kanssa.eikä sitä tiedä vaikka löytyisi samalla tosi ystäviä.asumme keski-suomessa.tämä on toinen ilmoitukseni,kun edellinen sähköposti osoitteeni oli mieheni,niin tilasin juuri itselle oman osoitteen.toivon että saan vastauksia...ne piristäisivät.nyt vain laittakaa postia tulemaan.tiinuska71@jippii.fi

äiti Espoosta 31v
Olen uusperheellinen 31-vuotias äiti täältä Espoosta. Lapseni ovat 10 ja puoli vuotias poika, 9-vuotias poika, pian 7-vuotias tyttö, pian 3-vuotias tyttö ja 3kk vanha poikavauva. Kaksi nuorinta lasta ovat uuden miehen kanssa saatuja. Vanhin lapsistani on Asperger-poika eikä hän asu meillä mutta tapaamme häntä säännöllisin väliajoin. Nytkin istun tässä tietsikan ääressä ja imetän samalla vauvaani olisi kiva saada sähköpostia muilta sellaisilta joilla on useampi lapsi ja vaihtaa ajatuksia.

maria7
heippa..onpas mukavaa kun täältä palstalta löytyy muitakin suur-perheitä.
minulla on lapset 13,11,8,5,4,3,8kk ikäiset.
asumme keski-suomessa.
on ihanan rentouttavaa tämä kirjoittaminen...kun lapset vihdoin viimein nukahti.nyt on sitä omaa aikaa..eikä ole muuta tekemistä,niin ajattelin faksailla.
jos laitatte sähköviesti osotteita,vastaan varmasti.

moi
me asutaan kuopiossa ja olen pitänyt itseäni suurperheellisenä.
meillä on neljä lasta ja olemme aina olleet kauhistelujen kohteena lapsilukumme vuoksi. on kyselty että ollaanko lestadiolaisia ja kohtahan teidän täytyy ostaa bussi ym. onko teillä kokemusta moisesta?
t.nina

Hexu
Kuuleppas redrose,piti tulla kommentoimaan sun kirjoituksias,oli toi sen verran alta lipan.Nimittäin täällä kans yx äiti neljän muksun kans.Kroppa on kokenut jonkin verran muutoksia,tietenkin synnytys ja raskaus muuttaa naisellisemmaksi.Mutta kyllä miehille silti kelpaa..nimittäin tämän hyvin rakkaan avokkini löysin 3 muksun yh.na!

maria7
heippa vain.
kyllähän sitä tietenkin kroppa on kovalla koetuksella ollut,kun saanut monta (7) lasta.
mutta kun lapsia on halunnut ei siinä omaa kroppaa ajattele.
mutta olen suhteellisen hyvässä kunnossa..lapset pitäneet huolta,että saanut liikuntaa.se on itsestä kii,tekeekö itsensä hyväksi jotain.
kun joku kysyy multa,montako lasta on,ja kun sanon..ei kukaan usko.
sääliksi käy,sellaisia naisia,jotka ei tee lapsia,kun haluavat pitää kroppansa kunnos.
maailmas ei mitään tärkeämpää...kuin lapset.

Olen usein lukenut näitä sivuja ja etsinyt sellaisia kirjoittajia, joilla olisi iso perhe. Nyt siis löysin. Meillä on yhdeksän lasta, kahdeksan poikaa ja yksi tyttö. Nyt tiedän että moni ajattelee että tuo ei ole totta tai tuossa on kirjoitusvirhe, mutta kaikki on totta. Meillä on siis kaiken ikäisiä lapsia. Nuorin on pian neljän kuukauden ikäinen pikku hurmuri ja vanhin on 15-vuotias nuori mies, joka kovasti suunnittelee tulevaisuuttaan.

Olen ehtinyt isosta perheestä huolimatta myös opiskella itselleni kolme ammattia sosiaali- ja terveyspuolelta. Työssäkin olen ollut useaan eri otteeseen, viimeksi loppuvuodesta vime vuonna.

Päiviini ison perheen äitinä mahtuu monenlaista, väsymystä ja uupumista mutta ennenkaikkea pieniä riemuja lasten kanssa. Minä siis todellakin nautin tästä tilanteesta enkä koe menettäneeni mitään valitessani monenkertaisen äitiyden. Minun täytyy vain osata pitää huolta siitä että en aja itseäni loppuun koska tekemätöntä työtä on kotona joka puolella. Silloin kun pienemmät lapset ovat päiväunilla tai leikkivät keskenään, kylläkin äidin silmien alla, silloin on myös minun lepohetki lehden ja kahvikupin ääressä.

Joku kirjoitti tällä palstalla että oma kroppa kärsii monista raskauksista ja synnytyksistä. Onhan se totta että jokainen raskaus ja synnytys jättää jälkensä. Kuitenkin on myös niin että itsestään voi pitää myös fyysisesti huolta. Minäkin olen taas jumpat aloittanut...

Yhteistyössä