HEINÄMAMMAT 2008 ~toukokuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Voimia teille kaikille kivuista, supistuksista ja "ihanista" miehistä vaivautuneille. Omankin mieheni kanssa eilinen ilta oli sieltä tänne päin. Tänä aamuna kun sitten kun tuli sanomaan heipat ennen töihin lähtöä, pillahdin itkuun. Eli kyllä sitä tasaisemmassakin suhteessa niitä vähemmän aurinkoisia hetkiä riittää. Minä ainakin vielä olen sellainen luonteeltani, että jos toinen on väsynyt ja huonotuulinen, jaksan hymyillä ja jutustella normaalisti vain tiettyyn pisteeseen, jonka jälkeen toisen synkistely tarttuu, ja sen kyllä sitten huomaa.

Pari päivää sitten paikallisen kaupan myymäläpäällikkö kysyi, enkö ala jo kohta synnyttämään. Siihen totesin taas kerran pokkana, että sitten parin kuukauden päästä. Siihen vastasi, että ei voi olla totta, montako sie meinaat tehdä?

Ja lähes sama episodi tänään ruokakaupassa, jossa paikallinen taksikuski ihmetteli, että vieläkö sie oot yhtenä kappaleena??? Siihenkin vastasin, että vielä ajattelin olla pari kuukautta. Ja taas kerran kysyttiin että, montako ajattelin kerralla tehdä. Tää on jotenkin niin huvittavaa, vaikka joku herkempi varmaan jo loukkaantuisi moisista jatkuvista kommenteista. Tutuille olenkin vain todennut, että ajattelin olla paikallinen nähtävyys juhannuksena. Varmaan sitä olenkin, halusinpa tai en :LOL: .

Ja nyt lähettäkääpäs tänne sellaisia tarmon puuskia, että saisin tämän meidän kodin taas näyttämään kodilta! Puhti jäi vissiin tuonne maanantaille vielä oleilemaan, silloin sitä viimeksi näin, voi voi.....

Kultatiuku ja Nuppu rv31 tasan (kovasti kiitää aika.....)
 
aik
Heips,

Minun on ihan pakko jo nauraa, kun luen teille annettuja kommentteja imetyksestä ja mahan koosta. Kyllä jotkut osaa olla sitten ajattelemattomia ja siten niin tahattoman hauskoja! :LOL:

Itsellenikin on osunut kohdalle jos jonkinmoista kommenttia ja ehkä parhaat ovat, kun ensin päivitellään, että onpa iso maha ja kun kuukausi kuluu, niin maha onkin jo pieni (samalta kommentoijalta)! Kyllähän sitä töissä kuuli viikoittain, että "onpa sinun mahasi kasvanut"-hämmästelyjä. Niinhän se tekee viikko viikolta yhä suuremmaksi. Mitä niihin vastaamaan, kun ei osaa sanoa muuta kuin, että "niin". :p

Täältä tulee tarmoa kultatiulle :wave: , annan sinulle kaikki minun tarmoni, niin minulla ei ole sitten enää niin tylsää, kun ajattelen, mitä kaikkea haluaisin tehdä, jos vain saisin/voisin! :D

aik 30+
 
Tarjonnasta ei tarvitse todellakaan olla huolissaan näillä viikoilla. Nuo neuvolan terkkarit ei kai muuta keksi....tyytyisivät vaan painon punnituksiin. Oma terkkarini on ihan mukava mutta onneksi ei ole mulla eka lapsi kun tuo ei juuri osaa mihinkään mitään kommentoida vaan pyytää aina ottamaan yhteyttä lääkäriin tai kysymään sairaalassa....Jo olisi ihme jos vauvat AINA olisi neljänneksen raskaudesta valmiina syntymään,haloo.
Mä en saa aikaseksi MITÄÄN, olen ja möllötän vaan. Ihme laiskimus. Hyi mua.
 
heips..

jos taas koittais jokusen rivin rustata...
ei vain oikein ole mitään "uutta" =)

Huomenna olis äitipoli taas, pääsee kurkkaamaan miten pienet kasvaa.. Toivottavasti hyvin.
Ajattelin samalla vähän riivata sitä kätilöäkin siinä synnytyskysymyksilläni..

Harmittaa vietävästi kun en pääse monikkoperheiden enkä laitoksenkaan järjestämään monikko synnytysvalmennukseen.. Huonoja aikoja ovat vietävät valinneet.. :(
No jos edes jonkun vastauksen saisi...

Huomasko muuten kukaan muu ykkösen aamuteeveessä sitä juttua synnytyksistä, siis se kun kätilöliiton edustaja ja joku lääkäri olivat haastateltavana epiduraaleista ja sectioista yms..?

Kiloista on ollut juttua (ainakin) mulla niitä on jo tullut se reilu 20, mutta yllätyksekseni huomasin että kun eilen vertailin pojan (siis esikoisen ) nlakorttia tähän on suht samoilla viikoilla ollut paino aika liki samaa kuin nyt.. Eli herää kysymys keräsinkö silloin ylimääräistä ja miten ihmeessä nyt se paino on jäänyt pienemmäksi kun kerta kahdelle sitä kerryttää??

Tosin omatkin kilot jäi muistaakseni aika hyvin laitokselle.
Viimeksi kun äitiyslomalta töihin palasin oli paino tippunut jo "raskauden huippulukemista" liki 30 kg, eli mentiin reilusti miinukselle. Imetys vei.. Vasta kun lopetin imetyksen niin sain sen viis kiloa plussaa siihen omaan painoon..

Mitähän muuta täällä on ollut.. Tarjontaa, A on ollut viime kerrat rt:ssa ja B iloisesti poikittain pt:ssa, toivottavasti kääntyisi.. Tai entiedä onko sitten helpompi alatiesynnytyksen kannalta että olis tuossa poikittain tuloillaan..??

Joops, taidan taas koittaa vetäytymistä, kuopus vaihteeksi heräs viideltä.. (ihme kukkuja..)
Ja sitten lähdettiinkin keskustaan shoppailemaan.. =)

Ainiin, moni on harmitellut sadetta, minä sitä toivoisin.. Laskis vähän tuo siitepöly, ja muutenkin sais maa vähän vettä.. =)
Puhallelkaakan ne pilvet siis tänne Helsingin suuntaan, kiitos?? :LOL:

Mom44 rv 28
 
Itse olen tänään kai taas jonkun pöpön kourissa. Nukkunut olen, silti olo voimaton, maha löysällä ja kipeä.
En tiedä kantsiiko tätä asiaa tänne kirjoitella, mutta kerron tämän. Olen seurannut netistä www.svt.se barnmorskarna sarjaa. En tiedä näkyykö se muissa maissa. Ekat jaksot "tärisin" ja seurasin kyyneleet silmissä. Nyt olen jo paatunut että voin huoletta katsoa. Ohjelma kertoo siis synnytyksistä.
Seuraan sitä päivisin netistä. (ukko ei halua kuulla eikä katsoa) :p
 
no niin neuvola kuulumisia :wave: :wave:

meillä ollaan käännytty viime viikosta perätilaan pystyy kuulemma vielä kääntyilee näillä viikoilla...sitten lääkäri laitto lähetteen synnärille jossa katotaan lapsiveden määrä ja vauvan koko kun sitä ei tuolla nähny niillä laiteilla kunnolla joten sitä jännitetään nyt sitten ajan pitäs tulla ensiviikolla jo (lääkärin mukaan ei ole kovin iso vauva) joten katotaan mikä on päksin koko arvio vauvelista =)

kohdunkaula on edelleen kiinni ja kiinteä ja 4 cm
painoa on tullu semonen 0.8 lisää viime viikosta...
paineet oli 101/84 kotona mitatuna että kuulemma matalat mutta hyvät =) =)

nyt poistun ruokaa laitelee :wave: :wave:

bambiino ja pömppis rv 31+1
 
Tervehdys vaan!

Jotenkin on ollut poikki päivä tänään.. :| Hengästyn heti ja hermot on tiukalla... Väsyttää ja jotenkin masu on kipeenoloinen, ei siis huono olo suoranaisesti, masu-asukin koti on vaan ihan kumman oloinen. Ihan kuin supistus ei menis ollenkaan ohi, niitä harkkasuppaareita ku tulee päivittäin ja välillä useinkin. Eipä kyl oikeastaan satu mitenkään. Eilen oli niin hyvä päivä, masu ei ollut ollenkaan tiellä ja jaksoin tehdä kaikkee mahdollista... mutta sitten illalla tää masujomotus sitten alkoi... :(

Tämä pikkuneiti on onneksi kääntynyt pääalas, eli raivotarjontaan, olikin koko ajan siihen asti poikittain tai viistottain. Nyt olen tuntenut ne hikat joita tuleekin päivittäin ;) Niistä hikoista oikeastaan tunnen et on pää alaspäin...

Ahkerana tosin pesin jo pienimmät vaatteet lipastoon meidän makkariin, kun aattelin, et eipä tartte ressata sitten viimeisille viikoille niiden suhteen.... Muutkin tavarat on sillain käden ulottuvilla, et tuuletusta vaille sitten vaan käyttöön... Pinnis tosin kasataan vasta kun neiti on syntynyt, kun ei varmaankaan kaveria heti sinne laiteta.

Sattuipa tässä eilen aamuisella hyvät pöytäpuheet :LOL: 4 Vuotias poikani kysyi, et mistä se vauva sitten tulee?! navastako?! :eek: Siinä meni kahvit väärään kurkkuun äiteeltä ja hivenen aikaa mietittyäni..... kerroin asiasta, kuten poika jo tietääkin, tytöillä on pimpit ja pojilla pippelit.... No kerroin että äidillä on sellainen vauva-reikä josta se sitten tulee... no pojan kommentti tähän oli, että siis sieltä pimpistä :D No jos kerta asian todellakin oivalsi kertaheitolla niin parempi sanoa asia näin, kun kertoa haikara juttuja. Ollaan luettu vallaton vauva valtaa vatsan kirjaa ja siitä on saanut poika kyllä hyviä kysymyksiä aikaan... No onneksi äitini oli kanssani samoilla linjoilla kun hälle mainitsin aamupalakeskusteluista :LOL: että tällaista meillä aamuisin.

Mä niin kovasti haluisin saada kanssa kodin joka nurkan siivottua, ennenkuin pikkuinen kotiin saapuu. Välillä kyllä mietityttää jos vaikka ajoissa maailmaan tuleekin. Mutta yritän olla optimaalinen ja edetä päivä kerrallaan ja kaappi kerrallaan :D Tänään ostinkin jälleen pari muovilaatikkoa tavaransäilytykseen. On meinaan ongelma kun pojalta ja tyttöltä tulee pieniä vatteita, et mihin ihmeeseen ne laittaa odotteleen seuraavaa käyttäjää, en raaski heittää mitään hukkaan mikä on ehjää ja siistiä :D :ashamed:

No mutta vesisateista päivänjatkoa täältäpäin :wave:

Jisse ja Juulis Rv30
 
vettä sataa, kovin harmaata on.

Tänään jouduin yllärikseni uudelleen NKL:n päivystykseen. Soittivat sieltä, että pissassa jotain epäpuhtautta ollut la iltana. Nyt uusi näyte kehiin. Jospas siellä vaikka tulehdus on ja siitä nuo supparit :|

Ja että oli kurjaa ravata stadissa. En löytänyt mitään housuja. Itkua väänsin isännälle puhelimessa, prkl... No, huomenna jos menis taas Itäkeskukseen Henkka Maukkaan ja jotkut pöksyt sieltä etsisin. Jos mun äitini sitten lyhentäisi puntit sunnuntaina, kun mennään kylään ( jees kivaa äitienpäivää hänellekkin... ).

Täällä alkaa äippäpakkauksen pesu. Paljon on jo vaatteita ja nekin täytyis vielä pestä. Ulpukalle on jo kaksi omaa kaappia, mutta lisää tarttis tilaa...hehee.

Nyt jomottaa häpyluuta ihan sikana. Sain pari kipeetä supparirutistustakin kun köpöttelin liikaa :(

Jep. Nyt vaan oottelen, että koskas tällä viikolla sais hakea ne vaunut kotiin :heart: kaupan täti lupas soittaa kun ne on noudettavissa.
Jos vaikka jo huomenna...en malttais oottaa :LOL:
 
Mulla on kultatiuku prikulleen samanlainen fiilis. Mies on sairastanut pitkään ja nyt kun alkaa olla kunnosssa, on välistä aika synkeä. Itse vähän aikaa juttelen mukavia ja sitten poistun paikalta mököttämään. Tsemppiä sulle!

Mä sain eilen pestyä kaikki vauvan vaatteet ja äippäpakkauksen kamat myös, onpahan yksi hommeli vähemmän. Ja tänään sain myös varattua ajan NKL:n tutustumiskäynnille, jossa sitten selvittävät että mitä siellä synnytyksessä oikein tapahtuu ja mitä on kivunlievitykseen tarjolla.

Mom44, mä satuin aamusta katsomaan aamutv:stä sitä keskustelua liiallisesta puuttumisesta synnytyksiin ja meinasin vähän provosoitua ja provosoiduinkin. Se kätilöliiton hahmo yleisti aika rankasti ja vähän antoi ymmärtää ettei esim. epiduraali ole tosi naisten juttu. Onneksi se lääkäri sentään tasoitti latua näin ensisynnyttäjän silmiin. Tai sitten katsoin pätkää vähän herkkien linssien läpi...

Lääkärineuvola oli eilen, siellä kaikki niin kuin piti. Kohdunkaulaa täydet jäljellä ja kiinni tiukasti. Pissat ja paineet ok. Painoa tullut 3 viikossa 1,7kg, yht. 4,8kg, eli nyt kai sitä alkaa kertymään..Ei tarttis paljoa tulla, kun kroppa joli o lähtiessä siinä kunnossa, että sille olisi voinut hakea katastrofiapua spr:ltä..

Poppeli 28+3
 
Ei mulle kukaan siitä mitään sanonut, löysin neuvolan seinältä ilmoituksen. Itsellä meni neuvolan järjestämät valmennukset ohi ja siihen kai kuuluu tutustumiskäynti. Eli en osallistu neuvolan järjestämään vaan menen suoraan NKL:lle, kestää tunnin ja siinä käydään paikkoja läpi ryhmissä ja kerrotaan tosiaan kivunlievityksestä jne. Sanoivat että kk ennen LA olis hyvä mennä ja mä sain ajan juhannuksen jälkeen.
 
Kiitos kaikille tuesta :hug: .
Kävin tänään neuvolassa.Olotila fyysisestikin ollut tosi surkea.Aamukahvit juotuani rupesi yskittämään niin eikös yläpiästä tullut kahvit kaaresta ja pissit housuun :ashamed: .
Neuvolassa täti kuunteli sydänääniä. 11 kertaa minuutin aikana oli jotain häiriötä rytmissä joten miut passitettiin kiiruusti äippäpolille.Isäukko vei miut ja laitoin miehelle tekstiviestiä työmaille.No sehän kiirehti heti saikulle mukaan ja oli hyvin pahoillaan sanomisistaan.
Saikulla laittoivat käyrään joka olikin suht normaali.Miulla risteili jos jonkinmoisia kauhujuttuja mielessä...Lääkäri ultrasi myös hyvin tarkkaan vauvan sydämen ja virtaukset.Mitään rakenteellista vikaa ei ollut ja epäili ,että nämä rytmihäiriöt johtuu vauvan sydämen "johtimien" epäkypsyydestä melko varmasti.Sain allergialääkereseptin ja uusia toisenlaisia särkylääkkeitä pääni hermosärkyyn.Kontrolliaika on 22.5..Ensi viikolla pitää käydä neuvolassa sydänääniä kuuntelemassa.Mies oli kokoajan mukana ja piti kädestä kiinni.Huolissaanhan tuo näky olevan.Eli ihan oikein arvasitte.Oon tässä miettinytkin ,että miten tärkeä tämä meijän Heinämammat miulle on :heart: ,tosi ihanaa ,kun on samanlaisessa tilanteessa olevia ystäviä täällä joilta voi kysyä itseään mietityttäviä asioita ja saa myös tukea tarvittaessa.Ilman teitä oisin varmaan jo kilahtanut.Kaikille mammoille iso hali :hug: .
Poika oli hyvin vilkas ultratessa :heart: ja painoarvio oli 1700g eli hyvin on kasvanut.
Mieskin on nyt taas ottanut opikseen ja käski minua komentelemaan häntä aina ,kun siltä tuntuu.Miehiä ei näytä niin paljon esim.likaiset kalsarit ja sukat lattialla häiritsevän ,kun taas meille naisille ne pistää heti silmään.Ainakin miun ukon tuntien ,ilman erillistä kehoitusta ne saisi rauhassa homehtua ja muumioitua siihen paikkaan...No,toivotaan nyt ,että saadaan ukon kanssa taas parisuhde balanssiin.Jaksuja teille mammaseni! :flower:

Ievaliina ja pikkumies 31+6
 
Löysivät silloin pari kuukautta sitten myooman kohdusta tuosta navan vierestä joka on kooltaan 6 cm. Maanantaina oli toinen kontrolli NKL äitiyspolilla, onneks ei ollut muuttunut miksikään. Sain ajan taas kuukauden päähän. Ihan kiva kun tämän kontrollin seurannan vuoksi pääsee aina kurkistamaan miten Sara tyttö jakselee, lääkäri teki koko arvion joka oli 1223 g. Siellä se istui otsa vasten myoomaa eli perätilassa edelleen oleskelee.

Mekin mennään NKL synnärille tutustumaan 16.6. Olin neuvolan perhevalmennuksessa, mutta ei meillä ainakaan täällä Masalassa (Kirkkonummella) mitään tutustumiskäyntejä ollut. Itse sinne synnärille sen ajan tilasin jo pari kuukautta sitten. Neuvolan täti kertoi tutustumismahdollisuudesta, mutta että itse sinne aika varattava.

Saran tavarat laitoin viikonloppuna kondikseen. Sängyn kokosin ja laatikko on sen sisällä. Vaatteet (50 - 68 cm) lipastossa. Hoitopöytäkin ok. Turvakaukalo pitäis hankkia, vaunut saan serkulta.

Vielä olisi kuutisen viikkoa töitä ennen äippälomaa, vointi ihan ok, mitä nyt issiäs aina välillä ilmoittelee olemassa olostaan.

Opinnotkin olisivat loppusuoralla, tentit ym. ok, vain opinnäytetyö vielä kesken. Ikävä kyllä en valmistu tänä keväänä, vaan opinnäytetyön esitys jäi syksyyn. Mitäpä minä niillä papareilla nyt teenkään kun jään äippälomalle. Kunhan saisin paperit sitten ensi kesäksi niin voin hakea uusilla papruilla töitä.

anjamarita ja Sara 29+1
 
RouvaSumppisuu
Ievaliinan kuulumiset oli tultava kurkkaamaan. Hyvä, että tilanne jo parempi siellä suunnalla, eiköhän ne loputkin huolet pian hälvene niin mieskin rauhoittuu :hug: .

Mulle iskee paniikki, kun niin monet jo pesee vauvanvaatteita ym.ym. ja mä en oo tehnyt vielä mitään...apuaapuaapua.

 
meillä isäntä lähti jo neljän aikaa matkaan, ja mäkin nousin jo kuudelta :/

Noh, eilen keksin kaupassa konkretisoida masuvauvan painoa. Meillä Ulpukka oli lauantaina siis sen 1170 g. Huomasin kaupassa niitä valmisruokapakkauksia, joissa on iso määrä keittoa. Ne painaa 1100g ja varmaan pakkauksen kanssa tuon 1170g :LOL: niitä me siellä isännän kanssa heiluteltiin ja kokeiltiin. Aika jötkäleeltä tuntui kädessä :LOL:
 
Huomenia täältäkin!

Täällä herättiin ihan hyvillä mielein, tosin kun pissalla kävin tuli paperiin sellaista punertavaa valkovuodon seassa?!?! :eek: Ja muutamalla pyyhkäsyllä lisää.... no täytyy nyt seurailla... Mulla oli ihan alkuraskaudessa tuollaista satunnaisesti, mutta mulle joskus on sanottu et jos olis lapsivettä niin haisee hiven makealle :$ No en nyt tuosta "hajusta" oikein tiedä.. Mulla on kyllä ollut tuota erittäin runsasta valkovuotoa koko raskauden ajan. No ehkä siellä äippäpolila sanottais mitä kandee tehdä, ja tietty soitan sinne jos vielä lorahtelee pöksyihin epämääräistä :| Onneksi tunnen Juuliksen liikeet hyvin koko ajan.

Yöt menee vielä suht hyvin, vaikka joutuu vaihtaan asentoa moneen otteeseen, ja paikat puutuu, ja vessassa saapi rampata useaankin otteeseen...

No mutta eikun päivän askareisiin.

Jisse ja Juulisrv30+
 
:headwall: No, sittenhän me vaan pidetään jalat ristissä ja ajetaan la lähestyessä sukuloimaan joko Mikkeliin tai Kuopioon... Ilman en aio olla, aiemmissakin se ainoa kivunlievitys kaurapussin kanssa. Ymmärrän kyllä, ettei ehkä terveellistä kätilöille, jotka jatkuvasti altistuvat, mutta synnytyspaikka vaihtuu, ellei satu ihan syöksynä tulemaan... :kieh: Nyt pakkolähteä urputtamaan muillekin.. |O
 
RouvaSumppisuu enpä minäkään ole vielä mitään laittanut valmiiks. Ajattelin sit kun äitiysloma alkaa kolmen viikon päästä. Ei kai tässä mitään kiirettä kun siskolla on la maanantaina eikä sekään ole vielä mitään laittanu :eek:
 
Heips! Risalla tietsikalla yritän täällä välillä käydä.
Kesäloma alkaa siis sunnuntaina. Isäni on alkanut entisöimään tulevan vauvan lipastoa jo, pian pääsen minäkin vauvanvaatteita pesemään. Riippuu tietenkin säistä, se ei ole mitään autotalllihommaa kuulema.

Neuvolakin oli tiistaina. Kaikki ok. Guaremin aloitin eilen, arvot vaan näytti nousevan sen takia :D. Toivottavasti tänään näkyy jo nelosia ja vitosia.

Perätilassa täälläkin istuskellaan. On ilmeisen mieltyny tuohon oikeaan reunaan, vasen puoli on välillä ihan tyhjä. Edelleen kyllä tuntuu potkuja jokapuolella, pyörii vielä.


Lääkärineuvola muistaakseni viikolla 36. Siihen asti terkalla käynti joka toinen viikko. Ja ens viikolla tutustuminen synnärille.

Kivaa kevätpäivää kaikille!

T: pörrö ja vauva 31+5

 
Pakko tulla vähän kommentoimaan, ennen kuin alkaa päivän oikeisiin hommiin.. :D

Jisse! Meillä kans tuo esikoinen, vaikka ikää on vasta 2v4kk, sanoi joku aika sitten, että vauva tulee sitten äitin masusta pois pimpin alta. Me miehen kanssa oltiin huuli pyöreänän, että niin mitä?! Sitten kysyttiin, että mistä se on sen kuullu, niin kuulemma yks poika päiväkodissa, saman ikäinen, oli näin sanonu. :LOL: Ei me ainakaan mielestämme olla näin tarkasti kerrottu.. :whistle: Mutta siis, mielenkiintoinen havainto joka tapauksessa..

Mahan kommentoinnista..Mulla ei oo mahan kokoa kommentoitu oikeastaan mihinkään suuntaan. Tässä yks päivä kävin kirpparilla, niin joku ventovieras kysyi laskettua aikaa. Sitte se kysyi onko esikoinen tulossa, ja kuultuaan että esikoinen on tyttö, niin veikkas sitten tätäkin tytöksi. Miehen mummohan on veikannu koko ajan poikaa..Fifty fifty veikkaukset tällä hetkellä siis.. :LOL: Muutenkin ihmiset on osoittanu huomanneensa mahan, mutta kokoa ei tosiaan oo kommentoitu pieneksi eikä isoksi.

Ai niin, piti kysyä semmosta, että kuinka moni teistä on raskausaikana käyny uimahallissa? Mä siirryin mahan kasvaessa bikineihin, ettei tavalliset uikkarit niin kauheasti veny. Mutta tuntuu, että ihan hirveästi ihmiset, varsinki miehet (vanhat äijät) tuijottaa. Aina pitää kattoa, että onhan kaikki kriittiset paikat peitossa. :ashamed: Mietin vaan, että onko se tuo maha vai ne bikinit, jotka niin ihmisiä ihmetyttää.. :whistle: Vai oonko vaan niin herkkä..

Ievaliina, hyvä että saitte asiaan siellä sairaalassa vähän selvyyttä, kaikki järjestyy varmasti, ja tilannettahan seuraillaan nyt varmasti ihan kivan tiuhaan.

Mutta nyt tuli taas runoiltua liikaa. Hommiin mars!

Pinuski ja kikkulisko tai -veli 31 tasan! (enää 9, max 11 viikkoa..) :p
 
aik
Alkuperäinen kirjoittaja Pinuski84:
Ai niin, piti kysyä semmosta, että kuinka moni teistä on raskausaikana käyny uimahallissa? Mä siirryin mahan kasvaessa bikineihin, ... Mutta tuntuu, ... että varsinki miehet (vanhat äijät) tuijottaa. ... Mietin vaan, että onko se tuo maha vai ne bikinit ... Vai oonko vaan niin herkkä..
Pinuskille: Kävin eka raskausaikana paljonkin uimassa, nyt vähemmän, mutta en kyllä huomannut tuijottelua (sellaisia ihan ilmeisiä vahtaamisia) ainakaan, kun käytin aina uimapukua. Luulenpa, että vanhat setät katsoo mahaasi ihmetellen ja ehkä hieman bikineitäkin, jos vaikka vilahtais ;) Kaikki varmaan ihan hyvin, niin kauan kuin eivät kähmi :p

Huomenna neuvolaan! Jee! Aion ottaa synnytystavan puheeksi, kun tuo selkä ja jalka ovat nyt mitä ovat, eikä varmaan kovin helpolla parane, ennenkuin vaavi on maailmassa.

Ihania uutisia: mies toi kassikaupalla vauvalehtiä päiväni iloksi =)

aik 30+
 
Noniin.. nyt on äitipoli käytynä ja hyvinhän siellä taas voitiin..
Molemmat 1200g ja A pää alaspäin ja B pää ylöspäin.. Kuulema aika epätodennäköistä että enää ainakaan A tuosta isosti muuttaa asentoaan, B saattaa kuulema vielä vaihdella, vaikkakin kohta alkaa tilat käymään niin ahtaiksi etteivät mihinkään liiku.. =)

Muutenkin oli kaikki kunnossa, ja tosi kiva lääkäri sekä kätilö siinä.
Lääkäri vain naurahti mun synnytystapa kyselyille ettei hän uskalla luvata kun kätilöthän siinä päätyön tekee.. ;)

Ja kätilö sitten ottikin ja soitti synnytysosastolle josko saisin priva"valmennuksen" kun en sinne viralliseen pääse.
No tänään olis sitten ollut kätilöllä aikaa, mutta (yllätys) sellaiseen aikaan kun en itse olis taas päässyt, joten ensi kerralla täytyy kysellä taas josko ehtis pari sanaa vaihtaa..
Toki jonkin verran sainkin jo lääkäriltä ja kätilöltä vastauksia pahimpiin epätietoihini.. =)
Saan siis -jos kaikki suinkin menee hyvin- vaikutta itsekin synnytyksen kulkuun ja kivunlievitykseen. Eivät "pakota" epiduraaliin eikä "sido" minua sänkyyn jos en niin tahdo.. Ainoastaan ponnistusvaihe on se mihin en juurikaan saa vaikuttaa, se tulee olemaan poikkisängyllä niin että pääsevät seuraamaan B:n tilannetta ja asentoa kokoajan..

paljonhan täälä oli taas muutakin juttua mitä piti kommentoimani, mutta tuo pieni tuholaisneiti taas tuntuu ehtivän joka paikkaan.. huoh...
Ja jotenkin oma olo taas niiiin eufoorinen ettei oikein kulje ajatus.. Heh..
koitan taas palailla.. =)

Kaunista kesän odotusta mammoille!

mom44 28+1
 
Paljon juttuja täällä mihin aattelee lukiessaan ottavan kantaa, mutta sitten kun käy kirjoittaa niin kaikki vaan unohtuu. :)
Räpis, mitäs ylimääräistä olit laittanut oikein... ? =)
Neuvola oli tänään ja kaikki ok. Painoa tullut koko aikana n.6kg..et ihan hyvin, ku alkuun olin varma että lukemat nousee aivan hurjiin (hurjat ollut kyllä jo ennen raskauttakin ;) )
Tänään vaan oudosti mahaan sattunut. Ihanku nipistelis/ vihlois ylä vatsassa. Onneksi helpotti kun tultiin kotia ja hetken kyljellään makasin.
Uimahallissa ne varmaan vaan kattovat vauva mahaa...ihmeissään :)
Nyt olis käytävä tekee päivän siivousta et pystyy olee kotona.

äippä 30+6
 

Yhteistyössä