Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

30+1 eilen siis meni 30 viikkoa rikki..Uskomatonta. :D

Mun vauva hikkailee alhaalla vasemmalla,luulen että on pääsääntöisesti peppu tuolla oikealla ja jalat ja kädet hiplaa vasenta puolta.Ihan selvästi on siis pää alaspäin. :D

Ajatus sektiosta on munkin mielestä huisin pelottava,toivon siis että alateitse pääsisin tämänkin toimittamaan.Ja melko varmasti ilman puudutteita mennään,niin on nuo edellisetkin toimitettu,ilokaasua voisin nappailla jos vaan ei tule huono olo siitä.Toki jos tämä onkin kestoltaan noita edellisiä pidempi niin saatan muuttaa mieleni,mutta jos nopeammin mennään niin ei ole pahemmin edes aikaa puudutella.



 
Täällä kans vauvan hikka tuntuu nykyään alavatsalla oikealla ja eilisessä neuvolassa vauva oli raivotarjonnassa. :)

Täällä tapetaan rauhallista työpäivää surffailemalla äitiysvaatteita netissä. Varmaan pakko ostaa vielä yksi äitiyshame, että pärjää loppuajan töissä...

|O
 
Kiitos kaunis tervetulotoivotuksista =) . Ihanan vilkas ketju, ei ainakaan pääse tylsistymään kun uutta juttua pukkaa koko ajan.

Mullakin kiinnostaisi nähdä muita Tampereen seudun mammoja. Kaffelle pääsy vaan saattaa olla vähän hankalaa ennenkuin äitiysloma alkaa, mutta yrittelen kyllä päästä paikalle jos semmosta tapaamista jossain vaiheessa aletaan puuhaamaan.

Minä olen pessyt noita vauvavaatteita ihan tavallisella pesuaineella. Eihän ne varsinaisesti likaisia olekkaan kun säilytyksestä ottaa, mutta kaipaavat kyllä raikastamista, paljon pesuainetta siinä ei tarvii... Ootteko käyttäneet huuhteluainetta? Mie oon ihan vähän huitaissut mukaan kun meillä vesi on semmosta kovaa ja vaatteet jää melkosiksi käppänöiksi joe ei lainkaan laita.

Synnytykseen liittyvät asiat askarruttaa näköjään muitakin. Mulla pelottaa sekin jos TAYSissa sattuu joku hirmu kiirehärdelli ja hutiloivat siellä sitten... Sanoin miehellekin että ketään ei sitten päästä mun lähelle minkään imukupin kanssa häärään (en tiiä mistä tämäkin pelko tulee, vissiin kun yhdellä kaverilla sitä oli äskettäin käytetty ja aikalailla oli revennyt paikat). Viime kerralla vauva tosiaan oli perätilassa ja väliliha leikattiin. Haava parani ajan kanssa hyvin mutta nyt sitten epäilyttää sekin josko arpi hankaloittaa tätä uutta synnytystä. Ja epiduraali oli eka kerralla mulle ihan ehdoton, olisin varmaan pyörtynyt kipuun ilman sitä. En olis ikinä osannut edes pelätä että niin kauheesti voi sattua, supistukset tuntui kun sisäelimiä olis revitty irti. Epiduraalin kanssa pystyin jopa nukkumaan tovin salissa ja pääsin levänneenä ponnistamaan. Myöhemmin luin jostain että perätilassa supistukset on tavallista pahempia. En tiiä sitten mikä on totuus tässä asiassa, toivon toki että tällä kertaa olis iisimpää.

Oikeestihan näistä on melko turha etukäteen panikoida kun ei tiedä mitä tuleman pitää, pääseekö edes alatiesynnytykseen asti vai tuleeko mutkia matkaan. Tuntuu että neuvolassa vähäteltiin näitä mun epäilyksiä synnytyksen suhteen, kai sielläkin pitäis osata itteään äänekkäämin ilmaista... kai ne ajattelee, että uudelleen synnyttyjälle puuha on tuttua ja siinä se menee, kun kerran on aikaisempaakin kokemusta asiasta.
 
hei kaikille!

tänään poksutaan 28+0 =) :heart: :whistle: jee jee.viikot vain vähenee.

kävin tänään jo ennen 9 shoppaileen ja koko päivä siellä vierähti,kun siskon kans sinne päädyttiin.nyt meinaa sitten jalkoja ja päätä särkee ja liitoskivut vain pahenee,päikkäreitä tarvis ja ruokaa,mutta ei jaksa ruokaa nyt tehdä(odotan että mies tulee töistä ja se saa sen tehdä)julmaa,mutta joskus näin.ja nukkua ei enää juuri kannata ettei mene yöunet.mulla se vaikuttaa niihin heti.onpas taas yhenlainen valitusvirsi tää,sorry :'( ostin sitten vauvalle jo valmiiksi kylpyainetta,itelle rintakumit,niitä tarvinnu 2 aikasemmalta muksulta,sitten sellasen lämmitettävän vehnätyynyn,auttaa vähän kaikkeen,mm,hyvä jos rinnat kipeenä imetyksen aikana.sitten vauvalle ostin vielä sellasen sulosen nallepuh ja nasu setin,missä oli paita ja housut.

on kyl kivaa kun sisko saa syyskuussa vauvan ja minä heinä/elokuussa.

vaan taidanpa mennä sänkyyn ihan vaan makoileen,saa suoristettua itsensä,vähän rentoutua.

heippa.

virpi ja kullannuppu 28+0
 
Äh, musta vähän tuntuu et töihin en enää takas mee vaikka en teekkään fyysistä työtä. Käytiin äitin kans muutamassa kaupassa kaupungissa+prismassa ja puristi taas mahaa melkein koko ajan ja prismassa se puristus alko tuntua jo kipeenä.. Voi hittolainen...
Noh, huomennahan sen näkee miltä alaosastossa näyttää..

Eipähän tässä taas muuta kun valitusta vaan :D

Laura ja vauveli rv 28+5
 
Oon melkein ylee itsestäni miten aktiivinen olen tänään ollut, vaikka heräsinkin vasta kauhukseni puoli 11 jälkeen...Oon imuroinu, pessy pyykkiä, kantanut sauna- ja kattilapuita, tehtnyt koulutehtäviä, soitellut neuvolaan ja siinä kaiken ohessa vielä ennättänyt erittäin pitkän tovin parantaa mualimoo kaverin kanssa puhelimessa JA olen ennättänyt tuskailla viikonlopun reissuun lähtöä ja kaiken maailman hankintoja ja rahan menoa...

No joo...ketään ei nyt varmaan hirveesti kiinnostanut, mutta tuli itelleen parempi mieli ku sai kirjotettua mitä kaikkea olevinaan on tehnyt :LOL:

Tosiaan pitäs äiteelle keksiä äitienpäivälahja, iskälle synttärilahja ja sit vielä kummitytölle 1v synttärilahja...Kukaan ei oikein mitään halua, joten hirmu vaikee keksii mitään..pitää huomenna ennen koulua käydä kaupassa ihmettelemässä :D

Voi voi, vieläkö sitä yrittäs yhtä koulutehtävää tehhä ennen emmerdalea...Miestä odotan innolla kotiin ku tein tilauksen jätskistä :D

Rae ja Nyytti 28+5
 
Kauheasti tullut taas tekstiä. Nyt vasta pääsin koneelle neuvolan jälkeen.
Eli nyt on loppuaika sitten saikkua. Lääkäri sano et vauvan tarjonta on alhaalla ja pelkkä tutkimuskin alko supistamaan... Niin ei oteta riskejä. Supistukset ei oo tehneet tuhojaan, mutta sekin kait on mahdollista jos kokoaika supistelee.

Suoraan neuvolasta menin sitten töihin viemään todistuksen ja kävin siivoamassa työpisteen. Siitä sitten suoraan vauvatarvikeliikkeeseen ja KodinYkköseen. Kaupat oli sitten jo ihan täyttä tuskaa ku puristi ja särki niin hirmusesti. Eli ihan tarpeeseen tuli sairasloma. Nytkin puristelee, joten menen huilimaan ja koitan vaikka huomenissa tulla kommentoimaan vähän paremmalla ajalla ja voinnilla.

Flunssa täällä on taas tulossa ja nenä ihan tukossa. Pakko oli laittaa sitä Otrivin mentholia vajaa suihkaus nenään et saa henkeä. Eipä siitä varmaan tollasena määränä mitään haittaa oo ku ei tee moista molempiin sieraimiin eikä montaa kertaa päivässä jokapäivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambina:
ON: tänään on supistellu toooooosi paljon, vaikka en oo mitään raskasta tehnykään. alkoi saman tien kun pääsin töistä kotiin. ja oon just miettiny tota sairaslomaa, että mitä kaikkee sille lääkärille pitää todistella, että se sitä kirjottaa...ehkä kirjottaa just sen päivän tai kaks, mutta kun ei jaksais sit joka päivä siellä ravata. meillä ainakin työterveydessä on aika nihkeetä toi saikun kirjottaminen. sit tuntee ittensä ihan tyhmäks jos ravaa siellä alvariinsa ja tulee sellanen tunne, et ne ei usko että ne vaivat on todellisia. :ashamed:

29+1 :heart: :heart: :heart:

Mietin aivan samaa! Mulla on aamusta TT'lääkäri. Maanantaina kävin hoitsulla, joka kirjotti 2pv s.lomaa. Mä ajattelin valittaa kaikesta mikä on aiheellista. Jos ei saikkua tuu, soitan neuvolaan. Tänään on muakin supistellu, vihlonu ja menkkakipuillu vaikka mitään erikoista en ole tehnyt.
Töissä on hankala olla,ja kivut silloin pahempia. Nytkin on koko ajan maha ihan kireä ja sattuu kuin olis menkat alkamassa. En todellakaan ole töihin menossa jos tälle tuntuu!

Muakin inhottaa et jos ei uskota, mutta pakkohan niiden on! Tiedän kyllä että raskauteen kuuluu vaikka mitä, mutta kun ollaan jo näillä viikoilla niin hirvittää ettei baby vaan ala jo raivaamaan tietään ulos... Parempi se on saikkua saada ennenkuin vuodelepoa.

Pidä vaan puolesi lekureiden edessä!
:hug:

Odotan masu pinkeenä & Emppu 28+1
 
Susanna Juu totta kai säkin mukaan mahdut :LOL: Oonhan mäkin pirkkalasta tulossa:)
Fiinukka ja Hepuli kans sit kahville mukaan. Saadaan oikeen kunnon mamma porukka rupatteleen :LOL: :LOL: Ilmoitelkaa vaan miten kullekkin parhaiten sopis treffata:)

- Chili ja tyttö 30+6 :heart: :heart:
 
Kiitokset tosiaan Martalle uudesta pinosta.

Jotain tässä pikaseltaan kommentoin, pinon luin pitkästä aikaa... mutta puolet asioista, mitä meinasin kommentoida, on jo unohtunut... Dementia vaivaa... :LOL:

Vauvan vaatteet on täälläkin pesemättä ja käymättä läpi. Mies kyllä ne varastosta on jo hakenut, mutta en kertakaikkiaan ole vielä kerennyt niitä läpi käymään. Vaatteet pesen kyllä hajustamattomalla pesuaineella/miedosti hajustetulla, jolla meillä pestään koko perheen vaatteet... itse kun edustan mm. ko. pesuainetta ja sitä löytyy aina kaapista. Tilaan tuotteet maahantuojalta ja ne tulee kotiovelle :LOL: .

Alaosastossa on täälläkin alkanut kipuileen. Varsinkin harvoinnista ei oikeen tykännyt, mutta pakko sekin homma on tehdä ja se on vasta aluillaan, kun piha on suurimmaksi osaksi vielä märkä ja luminen. Pikkuhiljaa koetan sitä haravoida sitä mukaa kuin pystyy. Tänäänkin työpäivän jälkeen kävin pikku läntin haravoimassa, mies kuskaa roskat pois ja hoitaa kyykkimistä vaativat hommat kuten kukkapenkkien perkaamisen =) . Selkäkin meinas tänään vähän vihotella, mut meni sit ohi.

Mulla ainaki on synnytyksessä ollut niin julmetut kivut suppareista jne., etten ois ilman kivunlievitystä alkanut millekään. Esikoisesta sain epiduraalin ja olin siihen todella tyytyväinen, en kokenut sen mitenkään pitkittäneen synnytystä - ponnistusvaihe kesti ensisynnyttäjänä n. 20 min ja suihkuun sekä synnyttäneiden osastolle kävelin ihan omin jaloin, mitään ongelmia ei epiduraalista mulla ainakaan ollut. Toisesta lapsesta sain kohdunkaulan puudutteen ja myös se oli tosi hyvä kivunlievityksessä. Ponnistusvaihe kesti kokonaista 2 minuuttia. Myös nyt 3. synnytyksessä haluan joko epiduraalin tai kohdunkaulanpuudutteen.

Tänään on ollut suupielet korvissa Kelan soiton jälkeen. Perjantaina Kelan postilaatikkoon viemäni valitus äippärahasta (jonka varmaan saivat eilen) meni läpi - jeeee. Laskivat uudelleen v. 2009 tulojen mukaan ja saivatkin nyt tulot 20 % suuremmiksi, joten saankin sitten isomman äippärahan kuin v. 2008 tulojen mukaan. Kannatti valittaa, vaikka arvelinkin ettei mene läpi... Meni sittenkin. Vitsit, että oon ollut suupielet korvissa sen jälkeen :LOL: - pienestä se on ihminen iloinen. Mikähän 3. ilouutinen sitten on... eka oli, et mies saa ylimääräisen palkankorotukset + palkkaluokan noston, jonka jälkeen miehellä on mahdollisuus saada työsuhdeauto. Välillä on niin hankala sovittaa lasten ja omia menoja yhdellä autolla..., et on välillä aateltu, et voitas ottaa työsuhde auto toiseksi. No aika näyttää otetaanko, kun se nostaa miehen tuloja (verotusarvo) ja siten myös veroprosenttia..

Mutta nyt en muista mitä muuta piti kommentoida, joten ei kun nukkumaan...

SMSM ja Hippu rv 30+1

*MUOKS* Ai niin, joku puhui, et lapsella oli ollut kouluun tutustuminen. Meillä kans esikoinen lähtee syksyllä kouluun ja hänellä kouluun tutustuminen on torstaina. Äippä jää kaffitteleen henkilökunnan ja muiden vanhempien kans ja poika menee muiden tulevien ekaluokkalaisten kans tutustuun luokkiin. Iskä ei töiltä pääse nyt mukaan... mutta varmasti ois hänkin halunnut olla mukana. Voi tulla äipällä tippa linssiin.... meidän pikkuvauva aloittaa jo koulunkäynnin :LOL:
 
Huomenta,

SMSM Jee hienoa, jos saan kysyä niin mitä perustelit valitukseen että sait 20% paremmat tulot, meinaan saattaa olla itsellä sama valitus edessä! Kannattaa siis aina valittaa tässä sen näkee :D

Oli kyllä v-mäinen yö, tyynykasan päällä ettei närästäis ja sit niska ihan jumissa+ tuntui et kummallakaan kyljellä ei oo hyvä :kieh:

Oon niin iloinen kun löysin Indiskasta ihanat nupit höitöpydän laatikoihin, sitten sellaisen kivan roikkuvan helisevän jutskan (vauvan sänkyyn) sekä yllättäen parhaat hyllyn kannattimet jotka olivat myös tosi edulliset, jippii!!!

Mä oon tosi kamala-akka, miehellä on kyynerpää kipuillut jo jonkin aikaa ja tietty se valittaa siitä + ramppaa urheilulääkäreillä,osteopaatilla ja akupunktiossa...ja on tietysti ihan hajalla kun menee reenit päin honkia...no mitäs mää! Mä oon tietysti niin huomion kipee taas omista vaivoistani, vaikka huomioihan se mua koko ajan, mutta kun oon niin itsekäs :ashamed:
Täytyy yrittää kaivaa taas se myötätuntoinen rakastava vaimo esiin ja tunkea tämä kiukkuinen, liikaa huomioitu raskaana oleva akka johonkin :LOL:

Chili25 Mulle käy periaatteessa missä vaan, ei väliä...

Aurinkoista päivää kaikille!

Ps. Jos tänään ei tarvitsisi ruveta siivoojaksi, eilen meille tuli kansainvälisiä vieraita...niin meikäläinen meni moppaan koko ruokalan+tuolit, kun ei meidän siivooja tiedä miten siivotaan :kieh:

Fiinukka+käpy 28+5
 
Heips!

Vauvan vaatteet on kateltu ja synnytyksestä en muuta toivo kuin että pääsisi ammeeseen. Ai niin, ja haluaisin luonnonmukaisen käynnistymisen kiitos! Jos kivut on jossain vaiheessa niin kovat, että tarvii jotain niin epiduraalista on hyvät kokemukset. Jos käynnistetään niin sitte melko varmaan sen haluankin. Muuten aika lailla avoimin mielin.

Eilen oli neuvolalääkäri ja kaikki oli toukalla.. tai sanoisinko mötkyllä hyvin. Jos oli vielä rakenteessa viikkoja vastaava niin nyt on painarvio (29+2) 1,7kg eli samoja jälkiä isoveikkojen kanssa mennään ja tähtäimessä tuo 4kg:n ylitys.. siis vaavilla :kieh:
Sairaslomasta ei vielä kummemmin edes puhuttu ja itku pääsi sitten jälkikäteen, että joudunko minä kitumaan loppuun saakka. Ei sillä kyllä mä olen ajatellu, että ei ehkä ihan vielä, mutta odotin edes jotain pientä lausetta joka helpottaisi sitä ajatusta että saikulle on tarpeen mukaan näillä oireilla edes mahdollista päästä jossain vaiheessa. Pari viikkoa ajattelin, että jos sitte on samat fiilikset, huimaukset ja yöunia häiritsevät lonkkakivut, niin sitte kyllä kysäisen asiaa terkkarilta. Siinä samassa tulee töissäkin tiukempi jakso vähemmillä vapailla. Katellaan.

Punaposket ja Tuhina 29+3
 
Huomenta :D :D

täällä iski eilen paniikki kun esikoinen sai hirveet raivarit ja löi mua mahaan nyrkillä... Äijä lakkas liikkumasta ja olin jo ihan paniikissa mut sit söin vähän makeeta ja johan alko liikkumaan :eek: nyt tuntuu taas normaalilta mylläykseltä :heart: :heart:

pitäis saada koiria juoksutettua jotenkin ettei ne tuhoisi joka paikkaa... mutta kun lenkkeily ei onnistu kun supistaa :kieh: :kieh: :kieh: en tykkää yhtään!!!!
 
Synnytysunia pukkaa: viime yönä synnyttelin kivuttomasti pikkuriikkisen mutta aivan valmiin vauvan, heti synnytyksen jälkeen mahtui entiset housut jalkaan, jee! No, ehkä se ei ihan näin tule menemään, mutta ainakin alitajunta tuntuu olevan toiveikas :kieh: . Joskus aikaisemminkin raskaudessa näin synnytysunen, siinä kyllä Tarja Halonen hoiti hommani :whistle: .

Punaposket, mullakin kai semmonen yli nelikilonen vauva olis tulossa. RV 28+6 painoarvio oli 1418 grammaa ja aikaisempi RV 24+1 arvio oli 697 g. Nää kun syötin Tekayn painoarviolaskuriin niin tulokseksi tuli 4200 g, jos täysiaikaiseksi päästään. Esikoinen painoi syntyessään viikolla 41+0 3390g, joten siihen nähden jytkympi vauveli on tulossa. Mulle on saikkua oikein tarjottu neuvolalääkärin toimesta vaikka en sitä silloin huolinutkaan, tasan ei käy onnenlahjat lääkäreiden suhteen. Kyllähän se lohduttaa kummasti, kun tietää että tarpeen vaatiessa sitä sairaslomaa ei tartte alkaa ruinaamaan vaan ottavat asiat tarvittavalla vakavuudella.
 
Huomenta taas täältäkin.

Huono yö jälleen takana. Katkonaista unta ku sattu taas jokapaikkaan :( Ja nyt ku aamusta ois ehkä saanu jotenkin paremmin nukuttua niin alko naapurissa remontti. Prkl. :kieh:
Nokka on ihan tukossa ja kurkku kipee. Taitaa tosiaankin seuraava flunssa olla jo päällä. Oonhan mä tietty hyvä uhri jo pelkästään tämän univajeen takia. Jotenkin pitäis vaan saada tää kierre katki heti alkuunsa. Vinkkejä otetaan siis vastaan ?

Kurjaa kyllä ettei lääkäreillä tosiaankaan ole mitään yhtenäistä linjaa näiden sairaslomien suhteen. Musta itestä tuntuu et sain suht helpoin perustein saikkua, eikä lääkäri tosiaan edes kysellyt mitään et mitä mieltä ite olen, se vaan ilmotti et näin nyt on. Ja enpä mä näillä unilla ja säryillä kyllä mitenkään työkykyinen taitais ollakkaan.
En tiiä auttaisko sitten jos menisitte jollekkin toiselle lääkärille valittamaan. Ku kyllähän raskaudenaikana pitäis pystyä nukkumaan ja elämään normaalia elämää, mut siinä kohtaa jos työpäivän jälkeen menee siihen et ei voi ku maata / nukkua, niin onko se normaalia elämää ?
 
chili ja muut tampere tyypit.. Mullekin käy missä vaan, milloin vaan.. :D Mä en oikeen tamperetta tunne ku en sielä koskaan oo asunu, mitä nyt miehellä vieraillu sillon alkuajoilla, ni en oikeen osaa ehdottaa mitään paikka.. Mutta perille varmasti löydän!

Hepuli Vähänkö repesin sun tarja halonen unelles.. :LOL:

SYNNYTYS: mä ajattelin että toi kohdunkaulanpuudute vois olla ok.. Sit samoin haluisin tosi kovasti sinne altaaseen. Mua sekin jännittää ku meillä on niin pieni lämminvesivaraaja että vesi riittää tasan 15 minuutiks.. ja aina kun ne tädit kysyy ku synnärille soittaa että "oletko jo koittanut suihkua".. Meillä ei tosiaan vesi riitä kivunlievitykseen!
Mä näin viime yönä unta että mulla alko viikolla 32 tulee muutoksia alapäähän ja lapsivettä alko tihkuu..Oli kuulemma pussi revennyt vähän jostain ylhäältä ja siksi lapsvettä tihkuu. Eka olin ihan innoissaan että kohta se tulee, mutta sitten tajusin että hei.. rv32 on ihan liika aikasin! En haluu että mun laps joutuu moneks viikkoo johki tarkkailuosastolle.. :(
Noh.. täytyy toivoa että uneks jää ja beibi pysyy sisällä ainakin tän toukokuun.. Kesäkuussa on sitten tervetullut maailmaan koska vain :heart:
 
SMSM Siis sä sait Kelan korjaamaan aikaisempaa päätöstä?! Uskomatonta! Ensimmäinen kerta varmasti ihmiskunnan historiassa. :D Paljon onnea! Mulla tosiaan hyvällä ystävällä jäi muutama vuosi sitten kiinni siitä, että tulot oli nousseet "vain" 19.9994% tms prosenttia (eli vuositasolla oli 5?, mikä puuttui tuloista) ja valitusprosessi on edelleenkin kesken...

Tuunpas myöhemmin kommentoimaan lisää, nyt työn pariin.

Tsemppiä kipuilijoille tai muuten huonovointisille!

Olivia & Vauveli 30+3
 
Huomenia täältäkin :D

Kiitokset lomatoivotuksista!! Lomasäitä odotellessa B)

Onnea SMSM valituksen saamisesta läpi!! Munkin pitäis soittaa kelaan, että josko sitten kattoisivat kummat on paremmat puolen vuoden tulot vai 2008.. Nyt on näitä lakkoiluja, niin pienentää
ansioita, enpä siis usko että puolen vuoden tulot on mitkään huikeet!!

Rae sä oot tosiaan jaksanut hommata vaikka mitä.. Kyllähän sitä saa olla ylpeä itestään ;)

Meitsin äippä on tainnu hurahtaa ja tulla mummuksi vihdoinkin, kun oli ostanut vauvalle vaatteita, vaikka ei oo vielä syntynytkään! Eka kerta vaikka jo 9.lapsenlapsi tulossa :whistle: :heart:

Kiirettä pitää vaikka lomalla ollaan... :LOL: Tekemistä olis vaikka mitä ja pitäis käydä siellä ja täällä ja tuolla ;)

Nyt jatkan imurointia!!!

Heipparalllaaaa :wave: :wave:

Ps. Kiva, että tampereen mammat tapaavat toisiaan... Harmi, ettei täältä lakeuksilta oo muita, mäkin oisin tykänny kahvittelusta! :D


Maamin ja Toivo-Justiina 30+5 :heart:
 
SMSM:miten ihmeessä se onnistui sulla?minäkin oikein soitin kelaan,että saanko lasketuttaa 2009 tulot,jotka mulla on huomattavasti suuremmat kuin vuoden 2008, niin heti sanottiin että tulee vuoden 2008 mukaan.ihan p........en ole ollut kuin syyskuusta 2008 töissä ja alkuvuoden olin mammalomalla ja hoitovapaalla.sitten vuoden 2009 olen ollut kokonaan töissä,ei siis epäselvää kumpana vuotena olen enemmän tienannut.plaah.

kurjaa tämä kotona olokin on,kun lapset on hoidossa vielä tämän kuun,vanhin koulussa ja mies töissä päivät.ei niinku mitään tekemistä,mitään isompaa voi kuitenkaan tehdä kun alapää alkaa heti vihoitteleen.liitoskivut kamalat,yöllä sattuu sikana kun vaikka kääntää vain kylkeä.pitäis katella pikkuhiljaa niitä vauvan vaatteita pesua varten valmiiksi,ihana,kun voi sitten ulkona niitä jo kuivatella,saa hyvän tuoksun niihin.mulla vaan on nuita nyssäköitä kaapit täynnä,kun kolmen muksun pienet vaatteet on niissä aivan sekasin.että sekään homma ei niin kamalasti innosta.minuun vissiin iskeny laiskuus.

sitäkö vaan aattelee että koittas ottaa tän loppuajan oikeen rennosti,etenkin tän toukokuun kun lapsetki vielä hoidossa,et vauva pysyis mahassa mahdollisimman pitkään.

vaan jos alkais hommaan muutaki kuin vaan istua tässä koneella.heippa.

virpi ja vaavi 28+1
 
Tuloista - niiden tulojen laskemiseen on kaksi vaihtoehtoa: joko viimeisin varmistunut verotus eli vuoden 2008 tulot tai sitten äitiyslomaa edeltävien kuuden kuukauden tulot. Kela katsoo itse, kumpi näistä on hakijalle edullisempi. Vaihtoehtoa vuosi 2009 ei siis ole valitettavasti olemassa.

NeLa, kaaduin tänään puistossa kun olin koiran kanssa ulkona. Säikäytti tosissaan. Pyllähdin selälleni, mutta kylläpä tuo vaavi tuolla liikkui kun join limpparia mehua monta lasillista ja seurailin liikkeitä vähän aikaa kyljellään. Täytyy ruveta taapertamaan varovaisemmin.

Aurinkoa kaikkien päivään!

Solnushka
 
Heh, täällä kans yks märisijä joka ei saa päiviään millään vietettyä... seuran tarvis olis, mutta kun ei pysty oikeen kaupungillakaan lyllertää enää. Tai pystyy,mutta vessasta vessaan ja liitoskivut on kamalia. Kysäisin lääkäriltäkin viimeksi noista kyljissä olevista kivuista mitkä kramppaa niin ettei pysty liikkumaan vaan pitää mennä kaksinkerroin. Ovat kuulemma normaaleja kohdun kannatinkipuja,kun paikat venyy. Epämiellyttäviä kylläkin :|

Synnyttämisestä olette puhelleet.. mulla edessä varma sektio. 2 jo takana,joten ei kuulemma puhettakaan muusta. Toisaalta helpotus, toisaalta pelottaa. EI se mitään miellyttävää ole,mutta toisaalta tietää jo mitä tapahtuu. Lähinnä hirvittää nyt,että mihin asti päästään kun viimeksi ei ehditty sinne sektiopäivään asti.

 
Uusille tervetulotoivotus!

Nukkumisesta: kyljellään nukun yleensä tai sellaisessa tajuttoman potilaan asennossa. Asennon vaihtaminen on hirvittävän kivuliasta, häpyliitos ja häntäluun alue on kuin tulessa kylkeä kääntäessä. Usein öisin vaivaa kova närästyskin, rennietä saa pureskella useita yön aikana.

Vauvalle on nyt vaunut ja kaukalo ja muutamia vaatteita. Oikeastaan valmiina ei ollut kuin muutama body ja puolipotkarit, kun on nuo kaksi isompaa tyttöjä. Paljon pitäs vielä ostaa, mutta tää "lepoloma" ei oikein anna siihen mahdollisuuksia.

Synnytyksestä: Eka synnytys päättyi hätäsektioon, toinen oli nopea ja erittäin kivulias ja kolmas valitettavasti se kohtukuolema, mutta kaikesta kamaluudesta huolimatta opin siitä synnytyksestä kaikkein eniten. Toki pari sataa grammaista on ihan eri juttu synnyttää kuin kolmekiloista, mutta synnytyksen kulku on samanlainen avautumisvaiheineen kaikkineen. Pystyssä yritän olla mahdollisimman paljon, sänkyyn selälleen en haluaisi jämähtää.

Meillä oli kakkosella tänään kouluuntutustuminen. Ei onneksi jännittänyt juuri ollenkaan, kun on tuttu koulu ja tutut opettajat. Kotitehtävänkin saivat jo mukaan, tosi mukava aamupäivä oli, vaikkakin nyt supistelee aikas napakasti.

Nyt jatkan taas makailua tässä sohvalla.

omenaruusu 31+6
 
Saikku jatkuu mullakin kesäloman alkuun. Ei ollut muutosta tapahtunut, mutta lääkäri arveli et parempi ottaa rennosti kotona.

Voi kun teilläkin ois tuommonen lääkäri, keille ei sairaslomaa oo herunu!

Ainut mikä jäi mietityttämään, kun viimeksi sanoi lääkäri että vauva on tosi ylhäällä ja nyt on kuulemma alhaalla, et onkohan sillä jotain merkitystä?

Oli muuten harvinaisen mukavaa käydä töissä viemässä saikkulappu ja käydä hakemassa sieltä ainut tavara mitä sinne oon melkein kolmen vuoden aikana vienyt (kahvimuki) :) Ei tuu ikävä tonne ei :D

Hui ku laskin just et laskettuun aikaan on 11 viikkoa ja 1 päivä, tuntuu kyllä kauheen pitkältä ajalta, näin kun kotona on tän koko loppuajan, mut jospa tuon ajan sais jotenki kulumaan.

Nyt jos hakis postin ja jatkais kirjan lukua (Stephen Kingin sain jo päätökseen, nyt uus kirja :p)

Laura ja vauveli rv 28+6
 

Yhteistyössä