Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Sherine, post: 21389094, member: 54809"]</p><p>Kamalasti tekstiä, toivottavasti muistaa edes jotain kommentoida (raskausdementia vaihtunut imetysdementiaan :snotty: )</p><p></p><p>Kiitos kaikille onnitteluista! Ja kiva, kun olette ihania synnytyskertomuksia jaksaneet laittaa. Niitä on aina niin kiva lukea.</p><p></p><p>Onnea taas kaikille uusille <strong>vauvautuneille</strong> :heart: Nimimerkkejä ei uskalla lähteä laittamaan, kun kuitenkin joku unohtuisi.</p><p></p><p><strong>Pauliinan</strong> perheelle kovasti voimia koitokseen! Ja toivotaan, että <strong>Helisen</strong> pienen käsi kuntoutuu nopeasti.</p><p></p><p><strong>Tridian</strong> samaa mieltä täällä eli kelloa ei kannata niin hirveästi tuijotella. Vauva syö sen aikaa kun syö. Toiset vauvat viihtyy rinnalla pitkään ja toiset vain hetken. Ja jos imuote on hyvä, ei vauvan kauaa rinnalla tarvitse ollakaan.</p><p></p><p>Kovasti tsemppejä <strong>odottajille</strong>! Ei ole helppoa näillä keleillä, eikä kyllä muutenkaan nuo viime metrit.</p><p></p><p>Ei nyt tule muuta kommentoitavaa nyt mieleen...</p><p></p><p>Josko pientä <strong>synnytyskertomusta</strong> saisi rustattua:</p><p></p><p>Eli meidän pieni tyttöhän syntyi 17.7. klo 8.50 painaen 3166g ja oli 51cm pitkä.</p><p></p><p>Supistuksethan mulla alkoi jo perjantaina 16.7. klo 1.00 yöllä. Siitä eteenpäin sitten valvottiin. Supistukset oli tosi kipeitä (tosiaan samalta vaikutti kuin <strong>Maaminilla</strong>), mutta olivat lyhytkestoisia koko ajan (n. puoli minuuttia kerrallaan). Mitään säännöllisyyttäkään supistuksiin ei tahtonut tulla. Missään vaiheessa supistukset eivät kuitenkaan loppuneet, välit oli n. 5-20 min. Perjantai päivä meni siinä supistellessa, vietettiin kuitenkin ihan tavallista päivää. Käytiin puistossa ja kotona ollessa istuin jumppapallon päällä keinuttelemassa.</p><p></p><p>Iltaan mennessä supistukset olivat koventuneet entisestään, mutta edelleenkään mitään säännöllisyyttä ei ollut ja supistusten kesto oli edelleen lyhyt. Noin klo 0.00 yöllä mulla meni hermo, kun tuntui, että supistusten väli harveni taas. Halusin lähteä ulos kävelemään vauhdittaakseni supistuksia. Mies lähti hakemaan lapsenvahtia meille.</p><p></p><p>Yhden aikaan yöllä lähdimme sitten ulos kävelylle. Supistuksen aikana piti aina hidastaa vauhtia, mutta supistusten välillä käveltiin oikein reippaasti. Välillä supistuksia tuli kolmenkin minuutin välein ja mies alkoi jo ehdotella sairaalaan lähtöä. Soitin synnärille n. 1.30 neuvoa kysyäkseni ja sieltä sanottiin, että voin tulla jos haluan, mutta voin olla myös kotona, jos pystyn vielä. Ammettakin minulle lupailtiin, se oli vapaana, ihanaa!</p><p></p><p>Päätettiin sitten lähteä Naistenklinikan kulmille kävelemään. Kävelimme ympäri Töölöä ja kävimme 24h auki olevassa Alepassa ostamassa vähän synnytysevästäkin n. klo 3.00 aikaan. Klo 4.00 aikaan supistukset alkoivat olla jo tosi ilkeitä ja väsykin alkoi painaa (kahteen yöhön en ollut nukkunut), joten halusin lähteä sairaalaan ja lämpimään ammeeseen. Edelleenkään supistukset eivät olleet pidentyneet. Kätilö vei meidät vastaanottohuoneeseen ja olin 4 cm auki. Se oli jotenkin pettymys, kun supistukset olivat kestäneet niin pitkään. Toisaalta se oli myös odotettavissa, koska lyhyet supistukset eivät avaa kohdunsuuta niin tehokkaasti.</p><p></p><p>Siirryimme sitten synnytyssalin puolelle ja pääsin heti ammeeseen. Se oli taivaallista! Voin suositella. Vedessä supistuksia oli helpompi hallita ja ottaa kipu vastaan. Makoilin mahallani ja supistuksen tullessa heiluttelin vartaloa puolelta toiselle. Kipu koveni koko ajan, mutta edelleen supistusten väli heitteli ja kesto oli lyhyt. Välillä pyysin tarkastamaan kohdunsuun tilannetta ja kuuden aikaan olin 7 cm auki. Ammeessa lilluttelin n. kolme tuntia, jonka jälkeen tuntui, että on pakko päästä ylös. Homma ei tuntunut etenevän ja usko meinasi jo välillä loppua. Välillä jopa tuntui, että supistusten teho olisi heikentynyt.</p><p></p><p>Loppuajan keinuttelin jumppapallon päällä ja keinutuolissa kuumavesipullon kanssa. Itkukin piti tirauttaa välillä, kun tuntui ettei synnytys pääty ikinä. Kahdeksan aikaan vaihtui kätilöiden vuoro ja sain uuden mukavan ja kannustavan kätilön paikalle (mitä siis edellinenkin kätilö oli). Molemmat kannustivat kovasti ja kehuivat, kuinka hyvin jaksoin kestää kipua ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Kahdeksan aikaan olin 8cm auki, mutta reunoja oli vielä jäljellä reilusti, joten pähkäilimme pitäisikö kalvot puhkaista vai ei. Vähän myöhemmin vauvan sydänääniin tuli yksi notkahdus ja kätilö päätti puhkaista kalvot. Kalvot olivat todella sitkeät ja kätilö sai tehdä töitä saadaakseen vedet tulemaan. Tämän jälkeen kätilö poistui paikalta ja mieskin lähti hakemaan teetä. Sen jälkeen tuli pari tavallista supistusta ja kolmas supistus olikin sitten ihan hirmuinen. Tunsin, että vauvan pää on syntymässä. Hirveä paniikki iski, kun tajusin, etten ylettänyt hälytysnappiin. Supistus hieman helpotti ja pääsin painamaan nappia, jolloin kätilö ja hetken päästä mieskin palasivat. Seuraavalla supistuksella tyttö syntyi napanuora kerran kaulan ympärillä kahden minuutin ponnistusvaiheen jälkeen.</p><p></p><p>Tyttö näytti kovin pieneltä ja luiselta, kun kaikki nuo meidän muut lapset ovat painaneet puoli kiloa enemmän syntyessään. Oli ihana saada tyttö heti rinnalle ja hienosti tyttö imikin heti. Muutaman tunnin päästä pääsimme osastolle.</p><p></p><p>Mulla kävi niiiin hyvä tuuri tuon synnytyssalin ja myös vuodeosaston suhteen, vaikka ruuhka oli kova. Sain tosiaan allashuoneen ja tuntia myöhemmin Naistenklinikalla oli jo sulku päällä, salit täynnä. Ja koska salit olivat täynnä, minun ei tarvinnut vaihtaa salia, kun en enää ammetta tarvinnut. Vuodeosastolla sain perhehuoneen omaan käyttööni (perhehuonetta en siis ollut pyytänyt), aivan luksusta! Kuuma siellä vuodeosastolla kyllä oli, nukkumisesta ei tullut mitään.</p><p></p><p>Mä olen niiiiiin rakastunut tuohon pieneen. Jotenkin vielä enemmän kuin muiden aikana. Mutta ehkä se johtuu vain siitä, että tämä taitaa olla meidän viimeinen, joten jotenkin yritän nauttia joka hetkestä ihan täysillä. Toistaiseksi vauva on ollut helppo, ei kauheasti itkeskele. Toivottavasti säästyttäisiin masuvaivoilta jatkossa.</p><p></p><p>Tulipas romaani, toivottavasti joku edes jaksoi lukea. Ja pahoittelen kirjoitusvirheitä, lapset pyörii tässä koko ajan ympärillä.</p><p></p><p>Sherine + muru 5vrk :heart:</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Sherine, post: 21389094, member: 54809"] Kamalasti tekstiä, toivottavasti muistaa edes jotain kommentoida (raskausdementia vaihtunut imetysdementiaan :snotty: ) Kiitos kaikille onnitteluista! Ja kiva, kun olette ihania synnytyskertomuksia jaksaneet laittaa. Niitä on aina niin kiva lukea. Onnea taas kaikille uusille [b]vauvautuneille[/b] :heart: Nimimerkkejä ei uskalla lähteä laittamaan, kun kuitenkin joku unohtuisi. [b]Pauliinan[/b] perheelle kovasti voimia koitokseen! Ja toivotaan, että [b]Helisen[/b] pienen käsi kuntoutuu nopeasti. [b]Tridian[/b] samaa mieltä täällä eli kelloa ei kannata niin hirveästi tuijotella. Vauva syö sen aikaa kun syö. Toiset vauvat viihtyy rinnalla pitkään ja toiset vain hetken. Ja jos imuote on hyvä, ei vauvan kauaa rinnalla tarvitse ollakaan. Kovasti tsemppejä [b]odottajille[/b]! Ei ole helppoa näillä keleillä, eikä kyllä muutenkaan nuo viime metrit. Ei nyt tule muuta kommentoitavaa nyt mieleen... Josko pientä [b]synnytyskertomusta[/b] saisi rustattua: Eli meidän pieni tyttöhän syntyi 17.7. klo 8.50 painaen 3166g ja oli 51cm pitkä. Supistuksethan mulla alkoi jo perjantaina 16.7. klo 1.00 yöllä. Siitä eteenpäin sitten valvottiin. Supistukset oli tosi kipeitä (tosiaan samalta vaikutti kuin [b]Maaminilla[/b]), mutta olivat lyhytkestoisia koko ajan (n. puoli minuuttia kerrallaan). Mitään säännöllisyyttäkään supistuksiin ei tahtonut tulla. Missään vaiheessa supistukset eivät kuitenkaan loppuneet, välit oli n. 5-20 min. Perjantai päivä meni siinä supistellessa, vietettiin kuitenkin ihan tavallista päivää. Käytiin puistossa ja kotona ollessa istuin jumppapallon päällä keinuttelemassa. Iltaan mennessä supistukset olivat koventuneet entisestään, mutta edelleenkään mitään säännöllisyyttä ei ollut ja supistusten kesto oli edelleen lyhyt. Noin klo 0.00 yöllä mulla meni hermo, kun tuntui, että supistusten väli harveni taas. Halusin lähteä ulos kävelemään vauhdittaakseni supistuksia. Mies lähti hakemaan lapsenvahtia meille. Yhden aikaan yöllä lähdimme sitten ulos kävelylle. Supistuksen aikana piti aina hidastaa vauhtia, mutta supistusten välillä käveltiin oikein reippaasti. Välillä supistuksia tuli kolmenkin minuutin välein ja mies alkoi jo ehdotella sairaalaan lähtöä. Soitin synnärille n. 1.30 neuvoa kysyäkseni ja sieltä sanottiin, että voin tulla jos haluan, mutta voin olla myös kotona, jos pystyn vielä. Ammettakin minulle lupailtiin, se oli vapaana, ihanaa! Päätettiin sitten lähteä Naistenklinikan kulmille kävelemään. Kävelimme ympäri Töölöä ja kävimme 24h auki olevassa Alepassa ostamassa vähän synnytysevästäkin n. klo 3.00 aikaan. Klo 4.00 aikaan supistukset alkoivat olla jo tosi ilkeitä ja väsykin alkoi painaa (kahteen yöhön en ollut nukkunut), joten halusin lähteä sairaalaan ja lämpimään ammeeseen. Edelleenkään supistukset eivät olleet pidentyneet. Kätilö vei meidät vastaanottohuoneeseen ja olin 4 cm auki. Se oli jotenkin pettymys, kun supistukset olivat kestäneet niin pitkään. Toisaalta se oli myös odotettavissa, koska lyhyet supistukset eivät avaa kohdunsuuta niin tehokkaasti. Siirryimme sitten synnytyssalin puolelle ja pääsin heti ammeeseen. Se oli taivaallista! Voin suositella. Vedessä supistuksia oli helpompi hallita ja ottaa kipu vastaan. Makoilin mahallani ja supistuksen tullessa heiluttelin vartaloa puolelta toiselle. Kipu koveni koko ajan, mutta edelleen supistusten väli heitteli ja kesto oli lyhyt. Välillä pyysin tarkastamaan kohdunsuun tilannetta ja kuuden aikaan olin 7 cm auki. Ammeessa lilluttelin n. kolme tuntia, jonka jälkeen tuntui, että on pakko päästä ylös. Homma ei tuntunut etenevän ja usko meinasi jo välillä loppua. Välillä jopa tuntui, että supistusten teho olisi heikentynyt. Loppuajan keinuttelin jumppapallon päällä ja keinutuolissa kuumavesipullon kanssa. Itkukin piti tirauttaa välillä, kun tuntui ettei synnytys pääty ikinä. Kahdeksan aikaan vaihtui kätilöiden vuoro ja sain uuden mukavan ja kannustavan kätilön paikalle (mitä siis edellinenkin kätilö oli). Molemmat kannustivat kovasti ja kehuivat, kuinka hyvin jaksoin kestää kipua ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Kahdeksan aikaan olin 8cm auki, mutta reunoja oli vielä jäljellä reilusti, joten pähkäilimme pitäisikö kalvot puhkaista vai ei. Vähän myöhemmin vauvan sydänääniin tuli yksi notkahdus ja kätilö päätti puhkaista kalvot. Kalvot olivat todella sitkeät ja kätilö sai tehdä töitä saadaakseen vedet tulemaan. Tämän jälkeen kätilö poistui paikalta ja mieskin lähti hakemaan teetä. Sen jälkeen tuli pari tavallista supistusta ja kolmas supistus olikin sitten ihan hirmuinen. Tunsin, että vauvan pää on syntymässä. Hirveä paniikki iski, kun tajusin, etten ylettänyt hälytysnappiin. Supistus hieman helpotti ja pääsin painamaan nappia, jolloin kätilö ja hetken päästä mieskin palasivat. Seuraavalla supistuksella tyttö syntyi napanuora kerran kaulan ympärillä kahden minuutin ponnistusvaiheen jälkeen. Tyttö näytti kovin pieneltä ja luiselta, kun kaikki nuo meidän muut lapset ovat painaneet puoli kiloa enemmän syntyessään. Oli ihana saada tyttö heti rinnalle ja hienosti tyttö imikin heti. Muutaman tunnin päästä pääsimme osastolle. Mulla kävi niiiin hyvä tuuri tuon synnytyssalin ja myös vuodeosaston suhteen, vaikka ruuhka oli kova. Sain tosiaan allashuoneen ja tuntia myöhemmin Naistenklinikalla oli jo sulku päällä, salit täynnä. Ja koska salit olivat täynnä, minun ei tarvinnut vaihtaa salia, kun en enää ammetta tarvinnut. Vuodeosastolla sain perhehuoneen omaan käyttööni (perhehuonetta en siis ollut pyytänyt), aivan luksusta! Kuuma siellä vuodeosastolla kyllä oli, nukkumisesta ei tullut mitään. Mä olen niiiiiin rakastunut tuohon pieneen. Jotenkin vielä enemmän kuin muiden aikana. Mutta ehkä se johtuu vain siitä, että tämä taitaa olla meidän viimeinen, joten jotenkin yritän nauttia joka hetkestä ihan täysillä. Toistaiseksi vauva on ollut helppo, ei kauheasti itkeskele. Toivottavasti säästyttäisiin masuvaivoilta jatkossa. Tulipas romaani, toivottavasti joku edes jaksoi lukea. Ja pahoittelen kirjoitusvirheitä, lapset pyörii tässä koko ajan ympärillä. Sherine + muru 5vrk :heart: [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta sanaa on lauseessa: "Minä rakastan sinua"
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Ruotsalainen Ikea poisti ruotsinkieliset tuotetiedot Suomen tavarataloistaan
36 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Tähän ei tyttöviisikko pystynyt: "Hallitus antoi torstaina eduskunnalle lakiesityksen, jolla kielletään lumen kaataminen mereen"
Tänään 15:10
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Jos saisit suunnitella itsellesi lomasviitin, millainen se olisi
Tänään 14:39
viisikymppinen isoäiti
3 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Suomalaiset kahvinjuojat tuhoavat sademetsät
Tänään 13:07
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
"Pekka Haaviston kieltäytyminen pormestariehdokkuudesta ennakoi vihreille katastrofaalista tilannetta kevään kuntavaaleissa"
Tänään 13:02
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Juudas järkyttyi
Tänään 12:59
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Keski-Suomessa luonto suljetaan koska se on ihmiselle vaarallinen
Tänään 12:55
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Moniko saa 1500 euroa korvaukseksi järkytyksestä kun Aalto-yliopiston kurssilla luennoitsija masturboi ja työntää asioita pyllyynsä videolla?
Tänään 12:18
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Relaatio 1064
Started by lamp
Tiistai klo 00:03
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Maanantai klo 07:59
Luettu: 823
Aihe vapaa
3.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Sunnuntai klo 09:33
Luettu: 646
Aihe vapaa
4.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Maanantai klo 02:04
Luettu: 625
Aihe vapaa
5.
Menkääpäs nyt sinne kaakoihin ryyppäämään, saadaan suomen syntyvyys kasvuun
Started by viisikymppinen isoäiti
Maanantai klo 13:21
Luettu: 542
Aihe vapaa
6.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Started by vierailija
Eilen 15:38
Luettu: 475
Aihe vapaa
7.
"Asiantuntijan mukaan Venäjä on todennäköisesti asettanut räjähteet jo valmiiksi, jotta Suomi voitaisiin lamauttaa hetkessä."
Started by vierailija
Maanantai klo 23:09
Luettu: 468
Aihe vapaa
8.
"Tuoreen kyselyn mukaan jopa puolet suomalaisista ajattelee, ettei lapsia kannata hankkia lainkaan."
Started by vierailija
Maanantai klo 17:12
Luettu: 452
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Relaatio 1064
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
onko täällä muita erittäin vaikeasta migreenistä kärsiviä?
2 min sitten
Aihe vapaa
4.
Minkä ikäisenä seksi loppuu?
2 min sitten
Aihe vapaa
5.
K/B-komposti
6 min sitten
Aihe vapaa
6.
Siinäpä naisille katsottavaa
7 min sitten
Aihe vapaa
7.
Onnenarpa ja Janne Antin
10 min sitten
Aihe vapaa
8.
Donald Trumpin ylivoimainen vaalivoitto romuttaa vasemmiston koko narratiivin
22 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu