Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Terppa :wave: Täällä mennään myös yhtenä kappaleena 40+1... Seuraava neukku ens vkon keskiviikkona, toivottavasti ei tarvii mennä. Mutta jos ei oo vauva tullu maailmaan, niin sitten varaillaan samalla polille aikaa tilanteen tarkistukseen.

Virpi , leukosyyttejä eli valkosoluja ilmeisesti löytynyt sielläkin. Juuri tultiin neuvolasta ja joudun myös viemään aamulla pissanäytteen labraan, koska löytyi niitä valkosoluja. Tulehdukseenhan nuo valkosolut viittaa, mutta neukkutädin mukaan ei välttämättä ole mitään sen kummempaa huolen aihetta. Täällä pongailtu myös limatulppaa, kunnon satsi tuli jo pari päivää sitten. Jee.

Tänään aamusta kun lähdin koiruuden kanssa ulos, niin alkoi kipuilua tuolla keskivatsan alueella. Ilmeisesti jonkin sortin supistuksia, liikkeellä ollessa tuntui aikas kinkkiseltä ja hävis välillä kokonaan. Nyt taasen ovat laantuneet kokonaan... Pöh.
 
Heips

Väliaikatietoina vaan, että kysissä ainakin ruuhkaa...tekeevät siirtoja toiselle osastolle (lähinnä siirtäävät toisen, kolmannen jne. synnyttäneitä) koska tää osasto missä olen (1) on tarkotettu ensisijaisesti ensisynnyttäjille
Yhtään en tiedä päästäänkö huomenna kotiin, kukaan ei oikein sano mitään ku kysyy ja nähtävästi päätökset tehdään hetken mielijohteesta sillon kun huvittaa...Eli epätietoisuudessa elellään..Kotiin kyllä jo mieli tekis ku ikävä miestä ja hoitajat on yks toisensa jälkeen antaneet erilaisia ohjeita imetykseen yms..
Pienellä bilirubiinit nähtävästi vähän korkeella..siitäkin saadaan lisää inffoa sitten huomenissa... Haluis no normaaliin arkeen..

Jaa vaan taitaa pitää lähtee soitteleen hoitajaa ku pieni heräs...V*tuttaa suorastaan ku joka hoitaja haluu erikseen nähdä vauvan ja kelloa pitää soittaa vuorokauden ympäri...Ensimmäinen yö potutti varsinkun kun vauvaan ei saanut edes koskea ilman että soitti kelloa..

Joo vaan mentävä se on!!!

Kirjottelen lisää ja lueskelen tein jutut sitten vkl aikana MIKÄLI täältä pääsee huomenna kotiin

Rae ja vaavi muutamaa tuntia vajaa 2vrk
 
Meän poitsu täyttää tänään 4 viikkoa :heart: lauantaina juhlitaan pojan 1kk synttäreitä :heart:

Onko muilla jälkivuoto jo loppunut? Ite vuodan yhä kuin seula, aina pitää olla pöksyissä vähän paksumpi rätti. Saattanut olla max. 1½ vuorokautta, että mitään ei oo vuotanut, ois ihan kiva jos vuoto loppuis jo.. Huomenna on pojan 1kk neuvola ja itellä on ens viikolla jälkitarkastus.

Dana88 & "Apsi" 28 päivää
 
Rae, kiitti päivityksestä. Mulla on koko päivän suppaillut 20 min. välein vähän vaihtelevasti enemmän ja vähemmän. En edes muista noita osastoja, mutta toivottavasti eivät laita synnyttäjiä sinne naistentautien osastolle, missä osalle potilaista tehdään kohdunpoistoja, abortteja yms. Voisi olla sen osaston potilaille aika rankkaa (ja myös vasta synnyttäneille äideille) kohdata ruokapöydässä jne... :(

Mä niin haluaisin tän nyytin syliin :heart:

Miehelle hankittiin kunnolla evästä synnärille mukaan. Mulle ei oo koskaan h-hetkellä ruoka maistunut, joten tiedän jo ennakkoon kuka ne eväät popsii :D
Nyt pitää mennä jumppapallon päälle keikkumaan...sitä tarvitaan taas

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 39+4
 
Kiitos onnitteluista etenkin Saga, Smsm, Millanen, Chili ja Odotan!

Saga, mites teidän poika on kasvanut nyt?

Millanen ja Odotan, tsemppiä viime metreille, ei mene enää kauaa!

Chili, mulle ainakin kelpaa kaikki imetystietous, nimimerkki maidonnousua odotellessa... Suloista aikaa pikku tyttelin kanssa!
 
kiitos poppins informaatiosta ja retulilla sama eessä kuin mulla.jospa siinä pissassa ei olis mitään,vaan olis ihan sen limatulpan/valkovuodon takia näyttäny positiivista,varuilta viiä se pissa sinne labraan aamulla,tosin neukkutäti sanoi,et pitäs olla 4t pissaamatta aamulla ja pestä alapää kunnolla ennen pissaamista,joten ei mahda se ainaskaan multa onnistua,kun tunnin välein saa laukata veskis.

mie kävin äitin ja vanhemman tyttären kans shoppaileen sellaset 4 tuntia,jospa se sais synnytyksen käynnistymään ja pääsis yöllä tosi toimiin.poikkeaa se ainaski mun normi päivästä,kun tulee vaan maattua sängyssä tai löhöttyä sohvalla muuten.

on tämä yhtä tuskien taivalta,tympeetä odottaa nää viimeset päivät.....ja mulla ei ole etes la vielä ylittynyt.no kohta saunaan vielä ottaan kovat löylyt..kamala paine on peräpäässä taas ja supistaa muttei kipeesti.

luin taas iltasanomia niin olipas siinä juttua,kun isä oli joutunut kätilöksi moottoritiellä.ei se vauva aikaa ja paikkaa kato kun syntyy.olispa kamala aatella tollanen synnytys omalle kohalle.

ai,istuminen sattuu,häntäluu ihan kipee.

mut jos nyt sinne saunaan,moikkelis.
 
Mekkala, meidän poika painoi tiistaisella kotikäynnillä (ikää silloin 11 vrk) 4760g, kun syntymäpaino oli 4600g ja kotiutumispaino 4300g. Eli hienosti ja hurjasti on poika kasvanut :)

Rae, kylläpä kuulostaa ihmeelliseltä toi, että koko ajan pitää olla kelloa soittamassa. Itse soitin kelloa tasan kerran koko synnärillä olon aikana, ja senkin ihan omasta tahdosta. Tuolla Kätilöopistolla sai olla kyllä tosi omillaan ja niinkuin itse parhaaksi näki. Jos pieneltä piti mitata jotain arvoja tai kätilöillä oli muuta asiaa, niin sitten ne vaan koputti oveen ja tuli sisään. Homma toimi mun mielestä ainakin hienosti.

Saga ja poika 13 vrk
 
Heips arvon äidit ja tulevat sellaiset!

Olen lueskellut teidän juttuja kesäkuusta lähtien ja nyt vihdoin tulen nöyränä anomaan lupaa liittyä seuraanne.Tämä on ihanan vilkas palsta :)

Itsestäni nyt sen verran, että raskausviikkoja takana 40+5, joo-o, eikä möttis näytä minkäänlaisia merkkejä ulostumisesta :'( mulla rupee olemaan hermot aika riekaleina. Huomenna neuvola missä varaillaan yliaikaiskontrollia ja mua niin pelottaa jos käynnistykseen asti joutuu menemään. Toivo kuitenkin vielä suuri, että itsestään tulisi.

Niin, ensimmäistä odotan ja ikää muutama vuosi alle 30.
Mulla on tässä extrastressiä kun ollaan tän kuun loppuun mennessä muuttamassa toiselle paikkakunnalle.ja hyvin paljon jännittää, että miten tää vauva päättää tulla ulos.voi kiesus.kaikki tämä muuttamishässäkkä,miehen uusi työ ja muut on käynyt tosi äkkiä tässä mun äitiysloman aikana,huoh.ei ihme, että vauva ei synny kun stressaan, vaikka kovasti koitan olla coolisti
Muutetaan hämeeseen eli jos sieltä suunnalta (riihimäki-hyvinkää-hämeenlinna) on kirjoittajia niin saa ilmottautua.varmaan tulevaisuudessa on mukava jutella jonkun aikuisen kanssa samassa tilanteessa olevan kanssa vaikka ihan kasvokkain. =)

Paljon onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppejä vauva-arkeen ja voimia vauvaa vielä odottaville!!!
 
Onnea Mekkala, Astrud ja Helise! :flower:

:hug: Heliselle! Kurjaa, että synnytyksessä kävi noin. Ymmärrän hyvin miltä tuntuu, kun ei saa vauvaa vierihoitoon. Minulla molemmat aiemmat lapset kun ovat syntyneet keskosina. Tietysti täysiaikaisen kanssa se on varmaan tavallaan vielä kurjempaa, kun etukäteen ei ole osannut varautua, että vauva joutuu lastenosastolle. Toivotaan, että poika toipuu hyvin ja nopeasti!
 
Jälkivuoto on semmosta et tarvii enää pikkuhousunsuojaa ja tälleen ollu jo kohta pari viikkoo, oisko n. 10 pv tarvinnu paksumpaa ja isompaa sidettä.

Rintakumi huuhtelen ja tarvittaessa pesen rintakumin joka käytön jälkeen ja keitän sen kerran päivässä.

Meidän vauvalla oli tänään painoo jo mukavat 3403 g, noussut syntymäpainosta nyt 738g ja sairaalasta lähtöpainosta 873 g :)

Laura ja poju 26 pv
 
Onnea Sherine :flower: Ihana synnytyskertomus =)

Jekovitista
mäkin muistan katsoneeni, että on 90% etanolia... Oli miten oli, maku on tosiaan niin ärhäkkä, että siksi mäkin aion aloittaa jollakin muulla merkillä. Ainakin yhdet tipat on tulleet uusina sen jälkeen kun meillä edellinen vaavi oli, muistaakseni Minisun-merkkiset.
 
Tervetuloa äitikolibri!

Poppinsille ja Vatsakkaalle toivottelen vauhtia supistuksiin =)


Minulle ei mitään uutta. 40+3. Kaupungilla taapertelin tänään ennätyspitkään Jazzkansaa kummastelemassa. Kävellessä kyllä maha kiristelee ja nivuset kipeytyy ihan kiitettävästi, mutta ei mitään supistuksia silti ole kuulunut.

Mä niin toivoisin niitä supistuksia, kun perätilan vuoksi mulla on määräys heittäytyä samantien makuulle, jos vedet menee. "vaikka sitten olisit kaupan kassalla ja tuntuis kuinka dramaattiselta, niin heti makuulle vaan" Niin vähän turhaa jännitystä on elämässä tuon takia. Ja edellisissä raskauksissa mulla on nimenomaan vesienmenolla alkanut synnytys. Sitäkin oon miettinyt, että jos vedet menee yöllä, niin saako ambulanssimiehet roudattua mut meidän jyrkkiä ja kapeita portaita pitkin alakertaan... No sen näkee sitten. Yläkerrassa nyt kuitenkin oon nukkunut edelleen, kun ei sitä tiedä kauanko tässä vielä menee. Mutta supistuksia minulle kiitos, ja niillä sievästi oppikirjojen mukaan synnytys käyntiin :saint:

Imetyksestä
Mulla on kovat toiveet imetyksen suhteen. Edellistä imetin pitkään ja täytyy sanoa, että kova on pettymys, jos en jostain syystä saa tällä kertaa imettää... Eihän se toki mikään pääasia ole, mutta kovin mielelläni imettäisin. Varsinkin kun tuntuu, että tämä saattaa olla jo meidän viimeinen vauva. Imetystukilistaa lueskelen edelleen silloin tällöin, kun se sähköpostiin edelleen tulee.

Rintakumit on hyvä apu aluksi, jos vauva ei saa muuten otetta tai rinnat kipeytyy. Pitkän päälle ne voi vähentää maitomäärää, koska rinta ei silloin ole yhtä paljon vauvan suussa kuin ilman kumia eikä siksi rinta saa niin paljon stimulaatiota, siis "käskyjä" tehdä lisää maitoa. Yksi ystävä juuri totesi kun pääsi parikuisen vaavinsa kanssa rintakumeista eroon, että selvästi heruu nyt runsaammin maitoa, kuin kumien kanssa.

Lypsämällä ei välttämättä saa rinnoista ulos lainkaan niin paljon maitoa, kuin mitä vauva sieltä imemällä saa. Että sitä ei kannata pelästyä, jos lypsämällä tulee vaan vähän maitoa. En muista kuka sitä kirjoitti, että huonosti tuli lypsämälllä maitoa... Vaikka itse pumppasin aluksi keskosille kaiken maidon ja sitä tuli todella paljon, niin myöhemmin en enää saanut pumpulla juuri mitään ulos, vaikka vauva oli täysimetyksellä ja varsin hyvin kasvoi. Se pumpulle heruminen vaan jostain syystä loppui.

Rauhallista yötä kaikille!
 
:flower: Onnea Fiinukka, Rae89, mekkala, astrud ja helise vauvoista :flower:

pauliina82 tsemppiä pojan leikkaukseen :hug:

SMSM täälläkin vielä yhtenä kappaleena ja tänään poksui 40+0! Toivottavasti synnytys alkaa sinulla pian luonnollisesti ja tsemppiä huomiseen polikäyntiin :hug:

ephs hienoa, että vauvalla kaikki hyvin masussa.

äitikolibri tervetuloa mukaan :) tämä on todellakin vilkas pino :)

Hyvät yöt kaikille!

Päpsy ja pikkunöösi 40+0
 
Jaahas, tää aamuvirkku olis taas hereillä hyvissäajoin.. Mutta näin saa hieman omaa aikaa kun poika vielä nukkuu. Heräilee sit jo heti kuuden jälkeen ja sen jälkeen meno sen mukaista ettei koneelle ole oikein asiaa :)

Onnea taasen vauvansa hakeneille ja isot voima :hug: kaikille!

Tervetuloa äitikolibri! Itse olen hämeestä, hämeenlinnasta joten ihan mukavakin jos voisi silloin tällöin kuulumisia vaihtaa. Tervetuloa asumaan tännesuunnalle! On sulla kuitenkin aika isot muutokset tulossa ja vielä samaan syssyyn.. Kyllä se hyvin menee

:hug:
Niin ja toivottavasti pikkuinen nyt ymmärtäisi itsenäisesti irtautua äipästä, supparipuhurit täältä suunnalta! Myös kaikille muillekin joiden vauskit yrittää jumitella!

Itsellä myös tuntuu ettei tää täältä itse tajua lähtä :headwall: Nehän sanoi nuo ammatti ihmiset jo monta viikkoa sitten että ei tuu menemään laskettuun aikaan mutta pah, nyt siis näyttää siltä että meneepä hyvinkin. Onneksi ajattelin silloin että puhukoon mitä lystää, on ne ihmeitä ennenkin tehneet.. On vaan niin erilainen odotus tää kuin esikoisen että täytyy ihmetellä??

Kävin muuten siel vyöhyketerapiassakin mutta eipä siitäkään mitään sen kummoisempaa hyötyä ollut, hyvää se kuitenkin teki, välillä sattuikin. Niin ja neuvolassa eilen oli jälleen sf mitta kasvanu 35cm:stä 36cm:iin!! Olenkohan ensimmäinen nainen joka synnyttää kurkun kautta :LOL:

No niin, näillä jorinoilla hyvät päivän jatkot kaikille meille! Kyllä se tästä :wave:

hiipi rv39+4
 
Uusille jakaantuneille perheineen kovasti onnea!!!! :flower: :flower: :flower:

äitikolibri, tervetuloa loppusuoralle!!!

Kiitos Fanni-Maria, mutta nää oli taas sellaisia "hiipuvia". Kuitenkin valvottivat yöllä 2:een asti ja nyt aamuviideltä heräsin taas jonkin sortin supistuksiin. Päähän koskee, väsyttää ja ihan kun oksettaisikin :x (varmaan jo pelkästä väsymyksestä)

Mieli tekis käydä kampaajalla, mutta en nyt oikein tiedä- se paikallaan istuminen ja jos vedet vaikka menis kesken hiustenleikkuun, niin voisi olla vielä parempi näky synnärillä ½ leikatuilla hiuksilla kaikkien eilen luettelemieni ulkonäköseikkojen lisäksi :LOL:

Tsemppiä SMSM tämän päivän käyntiin, mie oon ihan varma, että sie saat tänään jo käynnistysapuja. Onnea kovasti matkaan :heart: !!!

Saas nyt nähdä, kun tämä on tälleen salakavalasti alkanut supistelemaan, että tapahtuukohan se synnytys sitten vauhdilla? Viimeisimmät synnytykset kestivät 4 tuntia ja silloin ei tällaisia valvomisia ollut. Pitää varmaan varata autoon pinkka pyyhkeitä ja parit lakanat kaiken varalta, vaikka tuo ajomatka kestääkin sen vajaan tunnin sairaalaan.


T:vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 39+5




 
virpi1980 ja retuli82 Toivotaan, että se on tuosta limatulpasta johtuvaa, eikä ole mitään sen vakavampaa :hug: Kyllä se varmaan on tosi hankala olla 4 h pissamatta tässä vaiheessa... itekin juoksen vessassa vähintään parin tunnin välein :LOL:

Poppins Kuulostaa lupaavalle, jospa sinä nyt pääset lähtemään tositoimiin :hug: . Samaten vatsakasilmanvauvaa, jospa nuo supparit nyt tihenis ja pääsisit sinäkin vauvan hakureissulle :hug: .

äitikolibri Tervetuloa mukaan joukkoon jakamaan odotusajan "iloja" ja myöhemmin vauva-arkea. Ymmärrän hyvin sua, että on jo hermot riekaleina... ite menen tänään yliaikaiskontrolliin rv 41+4, eikä yhtään kyllä naurata tällä hetkellä... :headwall: Käynnistykseen en ole vielä 2 aikaisemman kohdalla joutunutkaan, vaan nyt kait sen ilonkin saa sit kokea :kieh: .
Sulla on kyllä extreemiä matkassa.. vielä muuttokin vielä loppumetreillä :hug: .

päpsy79 tervetuloa 40+ kerhoon ja kiitos. Aika vähiin käy aika asukilla ite tulla ulos. Saa nähdä mitä siellä äitipolilla tänään sanovat, jäänkö sinne jo osastolle vai menenkö ens viikolla uudestaan. En kyllä uskonut tähän tilanteeseen asti mentävän, mutta näinpä tässä sitten kuitenkin kävi :headwall: :headwall: .

Onneksi mies lähtee mukaan äitipolille, eipähän tarvi olla siellä yksin... eikä jää auto OYS:an pihalle, jos pitää jäädä osastolle. Mutta tuskinpa nuo viikonloppua vasten alkavat käynnistelemään.

Zemppiä ja supparipuhureita meille kaikille ja toivotaan, että muilla asukki tulee ulos ilman käynnistystä :hug: .

SMSM ja Hippu rv 41+4
 
vatsakasilmanvauvaa kylläpä ne supparit suaki koettelee... aina hiipuvat :hug: .
Vitsit, että vois tosiaan olla hyvännäköinen kampaus puoli päätä leikattuna... mut ei ku toteat vaan, et tää on uutta muotia kaikki - paarmanpuremat, palohaavat yms. :LOL: .
Kiitos zempeistä, niitä kyllä kaivataan... jännittää ihan sikana mitä tuleman pitää. Onneksi mies lähtee pitämään kädestä kiinni :LOL: . Anoppiki vannotti, et laittaa viestiä, että mitä ne siellä sanoo. Koko suku siellä oottelee pikkuista, mut eivät onneksi soittele mulle jokojoko soittoja... soittelevat anopille :LOL: .
Toivotaan tosiaan, et jos sulla alkaa tää synnytys ryminällä, et ei käy niinku sille synnyttäjälle, josta Virpi mainihti. Et oli isä kätilönä moottoritiellä :hug: .

Nyt suihkuun ja pikkuhiljaa alkaa valmistautuun päivän koitokseen. Yöki meni heräillessä ja oli niin kivuliasta kääntää kylkeä, et yhellä kertaa ei ollu jo kaukana, et huuto pääsee... Ois siinä varmaan mies ja yöllä taas viereen kömpinyt poika heränneet, et mitä se äiti yöllä huutaa kurkku suorana :LOL: .
 
huomenia!

Eilen tultiin miehen kanssa Helsinkiin. Asutaan mäkkäritalossa, ja poika toipuu leikkauksesta lastenklinikan teho-osastolla. Kohta oon sinne lähdössä Villeä katsomaan :)

Jälkivuodosta. Varmaan riippuu onko sektioitu vai synnyttänyt alakautta. Mulla on tän sektion jälkeen vuoto ollut tosi niukkaa, ihan ohuemmilla siteillä pärjää. ja vuotoa ei ees aluksikaan paljoa tullut. Alatiesynnytysten jälkeen vuoto on ollut paljon runsaanpaa, paksut yösiteet käytössä ekat viikot ja saanu niitäkin tiuhaan vaihdella.

Mä oon koettanu vauvalle lypsää maitoa, ja tosiaan sitä ei paljo saa irti pumpulla..vaikka rinnat sitä maitoa tiputtelis. hyvä jos saa kerralla 30ml yhteensä. En oo vielä edes saanu Villeä syliin,saatikka rinnalle. Toivottavasti pian saan!

pauliina ja Ville 20vrk

 
Tänään POKS 40+0...:) Eikä mitään merkkejä, et tässä vois synnyttämään lähteä.. joten yliajalle mennään..

Virpi ja Retuli: (muistinkohan oikein..!?) Mulla oli ihan sama juttu, kun kävin neuvolassa keskiviikkona.. piti eilen viedä näyte labraan, ja oli kyllä tuskaa, yrittää olla se 4h pissimättä.. Mullekin sanoi neuvolassa, et tuskin on mitään erikoista, mut tarkistetaan varalta:)

Tervetuloa uusille!:)

Ja onnea uusille vanhemmille!!:)

Onko muuten monilla vaihtuneet ultrissa annetut sukupuoliarviot? :)

Muttah, ei kait tässä muuta kuin odottelua ja odottelua.. vaihteeksi..:)
 
jaksamista,itse jouduin kakkosen aikaan lastenklinikalla aikaa viettämään ja raskas oli se aika.Imetys tyssäsi silloin,kun olin niin henkisesti loppu,että lypsämisestä huolimatta maidon tuotanto loppui :( Mutta potra poika kasvoi pullollakin =)
Joo..pakko on joka päivä tulla ilmoittamaan ettei mitään tapahdu,ettei vaan kukaan epäile että laitoksella oisin :LOL: Tänään shoppailua luvassa,ja muutenkin touhupäivä =)
Ainiin onnittelut kaikille vauvautuneille taas..en muista koskaan nimiä :attn:
hipsu
 
Huomenta.

Viime yönä muutamia kipeämpiä supistuksia ( luulisin ainakin niiden olevan mutta ei tuntunu selän puolella) vaan ainoastaan supisti niin kovasti että alamahaan sattui vietävästi...
Pinna kireällä kun ei meinannu millään löytyä hyvää asentoa sängystä,ja hiki valui taas solkenaan, pissalla piti ravata ja aina kun mies nukku selälteen se alkoi kuorsata.. :headwall:
Olen siis ollut melkoisen mielenkiintoinen näky viime yönä kun havahtuu vähäväliä asentoa vaihtamaan,miestä tökkimään ja murisemaan että käänny kyljeltes,plus että oon ravannu siel pissalla taas sen 2 tunnin välein.. Huoh...

Pauliina paljon voimia pikkuisen toipumiseen! :hug: :heart:

äitikolibri ja muut uudet tervetuloa mukaan viellä näin viime metereillä ja vähän yli ajallakin... :D

Nyt aamupalan tekoon, Äiti tuleekin tänään niiden koiran kanssa kylään päivällä joten ei tarvi olla yksin tänään,ku mies menee iltaan töihin...:)

Leppoisaa perjantaita muille! :flower:
 
Tervetuloa joukkoon äitikolibri!

Pauliina, voi kun saisit Villen pian syliin ja poika toipuisi nopeasti leikkauksesta :hug:

SMSM mainitsi tosta kivuliaasta kyljen kääntämisestä. Siinä tuli itsellekin mieleen, että ai niin ne liitoskivut. Esim. just tosta kyljenkääntämiskivusta jouduin minäkin kärsimään useamman kuukauden, mutta nyt ei enää meinaa muistaa, että sellastakin on ollut. Siinä mielessä on kyllä kiitollisia nuo raskausvaivat, että oikeasti häviävät, kun lapsi syntyy :) Oikean jalan pystyy jo nostamaan tosta noin vaan toisen päälle, mikä ei multa liitoskipujen takia onnistunut enää loppuvaiheessa. Vasemman jalan nostaminen on edelleen hankalaa, mutta siihen on "hauskempi" syy. Ponnistusvaiheessa mulla oli vasen jalka jotenkin huonossa asennossa ja sisäreiteen tuli aivan kaamea kramppi useammalla ponnistuksella peräkkäin, ja se lihas on vieläkin hellänä siitä. Jälkeenpäin ajateltuna oli kyllä lähes komedian aineksia siinä kun samalla kun yrittää henkensä kaupalla ponnistaa niin toinen jalka kramppaa ja sattuu aivan vietävästi :) Onneks meni se kramppi ohi sitten lopulta ja sain keskittyä synnyttämiseen!

Saga ja poika 14 vrk
 
Huomenta kaikille.

Täällä ollaan edelleen,yhtenä kappaleena ja harmittaa niin vietävästi,koska eilen supisteli illalla kunnolla ja yölläki kylen kääntäminenkin oli yhtä tuskaa.vaan ei tullu lähtöä vielä :headwall: niin ne supparit sun muut vaivat loppuu aina kuin seinään. :kieh:

saapa nähdä miten SMSM käy polin reissulla,tsemppiä matkaan =) mullaki mahtanee olla sama reissu edessä.

pissassa ei ollut mitään poikkeavaa,mies vei pissan aamulla labraan ja äsken kyselin tuloksesta,puhdas oli,niinku epäilinkin.luojan kiitos.

ens to uusi neuvola,nyt kaikki peukut pystyyn,et tää syntys ennen sitä.en tosiaankaan halua mitään käynnistys aikaa sun muuta.

mies meni isäni kanssa ostamaan kiviä ja lautaa sun muita verneitä,isäni nimittäin tekee meidän pihalle sellaisen ihanan koriste kaivon.oli tehnyt jo itelleen sellaisen ja eihän sitä voinu kuin ihastella,jos sen paukuttas nyt viikonlopun aikana tohon ladon kupeeseen =)

hyvät perjantain jatkot,nyt syömään jotain taas vaihteeksi.

virpi ja asukki 39+3
 
Millanen Toi oli ihan ku mun viimeyö! Vaihdoin välillä sohvallekkin tuulettimen alle ja avasin takaoven. Siinä nukuinkin siihen asti ku mies heräsi ja pääsin valtaamaan sängyn itselleni. Ollaan nukuttu helteiden takia vähän missä milloinkin ja eilen itkun kanssa kinusin miestä viereeni. Nyt kun sen siihen sain, nukkuminen olikin tosi hankalaa ja tukalaa... :ashamed:

Tänään olis taas neuvolan paikka. Oma tätsä jäi lomalle, jännä nähdä kuka on tilalla. Enpä usko et siellä mitään kummallista on taaskaan. Meinasin valittaa mun ylävatsakivuista. Niitä on joskus pitkin päivää mut nyt heränny parina yönä aamuyöstä kipuun. Aamupalan syöminen tekee kans aina kipeää, saa välillä nousta pöydästä kävelemään :( . Katsotaan mitä tuumaavat. Voihan tää kai olla närästystäkin mut jotenkin en nyt yhdistäis siihenkään...

Aurinko näyttää taas paistavan... Miä haluun vesisadettaaaaaa!!! :D
 

Yhteistyössä