Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *



LA
NIMIMERKKI / IKÄ / MONESKO / SYNNYTYSSAIRAALA

30.6
Lillis85 / 26 / ensimmäinen / KHKS
nannamamma / 26 / toinen / KOS

1.7
tiikkonen / 25 / toinen / EKKS
bellissima / 33 / kolmas
Jessina / 25 / kolmas / tyks
Mincha / 25 / toinen / K-HKS
emiliainen / 18 / kolmas / SeKS
Nicci / ensimmäiset / KYS KAKSOSET

2.7
Pipsa79 / 32 / ensimmäinen / TAYS
Iitula / 35 / kolmas / PKKS
Pesco / 24 / toinen / SatKS

3.7
Minix / Toinen / LKS
Olumpia / 18 / Ensimmäinen / KOS

4.7
roosakaisa / 35 / kolmas / PKKS
appelsiini88 / 24 / toinen
Iinukka / 36 / kolmas / K-SKS
identity / 27 / ensimmäinen / KOKS
zi / 26 / toinen / TAYS
Liitunen / 22 / ensimmäinen
Viola77 / 34 / ensimmäinen / JS

5.7
Alabama / 30 / kolmas / SeKS
~Emmuli~ / 29 / kuudes / EKKS
pikkukirppu / 31 / toinen / OYS
Stella77 / 35v. / ensimmäinen / Oys
sofie99 / 29 / toinen / KOS
moonflower / 25 / ensimmäiset / OYS KAKSOSET
Lalleri / 27 /ensimmäinen / OYS

6.7
Henkari / 23 / kolmas / k-hks
Nasulais / 30 / ensimmäinen

7.7
invia84 / 28 / kolmas
Häivähdys / 30 / kolmas / k-sks
Kauris-82 / 29 / toinen / PKKS

8.7
Roosakerttu / 31 / toinen / TAYS
omppunen / 26 / neljäs / TAYS
nuu / 29 / kolmas / LKS

9.7
piuu / 30 / viides / OAS
Taivaanrannan maalari / 21 / ensimmäinen / LKS
Mindela / 28 / kolmas / Kaks
Sointu85 / 5 / Koks
terp / 28 / kolmas / TYKS

10.7
Sude81 / 30 / ensimmäinen / LKS
Jomi / 26 / toinen / KYS

11.7
Blanca / +30 / kolmas
MaisaV / 35 / ensimmäinen / KOKS
HeavyMetalMama-77 / 35 / kolmas

12.7
vipe- / 22 / ensimmäinen / NKL
inq / 23 / ensimmäinen / TYKS
Korvenkumma / 28 / toinen / PKKS
Juulitar / 29 / toinen
nuunuu84 / 28 / toinen / K-SKS

13.7
Mehiläinen83 / 29 / toinen / KOS

14.7
Äitikissa / 32 / kolmas / TYKS
juhannuslikka / 30 / toinen / KOS
Äidin onni / kolmas / SatKs
HannaKat / 32 / toinen / EKKS

15.7
Kafka
Onnellinen79 / neljäs /
Pikku-Saara / 30 / toinen / JS
Gaia / 30 / ensimmäinen
jennimarika / 22 / ensimmäinen / LPKS

16.7
Ennanniina / 27 / toinen

17.7
nanna_ / 21 / toinen /

18.7
Karoliina87 / 25 / toinen / JS
CirsiJanita / 21 / ensimmäinen / KAKS
Kaneli83 / 29 / toinen / JS
Ruttu / 33 / neljäs / TAYS

19.7
Unno / 25 / toinen / NKL
Mosmos / 23 / ensimmäinen / TAYS
Ilyana / 20 / toinen / SAS
Tanni_84 / kolmas / LS
Vienda /28 / ensimmäinen / TAYS

20.7
BDU / 25 / ensimmäinen / OYS
Madagascar / 30 / toinen / JS
alanna / 30 / neljäs / K-SKS
marleena-84 / 28 / toinen / K-SKS
AnnaNanna / 31 / ensimmäinen

21.7
Mangrovekana / 25 / kolmas / KOS

22.7
yuliaana /18 / ensimmäinen / LPKS

23.7

24.7
eläväinen / 19 / ensimmäinen / TAYS
Kathrine / 31 / toinen / NKL
Na-nu / 24 / ensimmäinen / KYS

25.7

26.7

27.7
Vaniljainen / 26 / toinen / K-SKS

28.7
coffeetogo / 32 v. / toinen / KoKS

29.7

30.7

31.7
Aurelia / 29v / kolmas

LA ei tiedossa vielä
Vanilja87 / 25 / toinen / TAYS
Eveliima / 28 / toinen / KYS
Dinskunen / 33 / Ensimmäinen
Crassula / 33 / toinen

Hellemasuilla on myös oma kerho! Kaikki kerhot - Kaksplus <- kerhot löytyvät tuolta. Kerhon sisältöä ei näe ulkopuoliset ja sinne pääsee vain ylläpitäjän hyväksynnällä. Kerhon jäsenet toivovat, että kaikki kerhon jäsenet olisivat aktiivisia kirjoittajia eli ns. taustailijoita ei kerhoon haluta, koska sielä keskustelu on henkikohtaisempaa kuin täällä. Eli jos haluat kerhooon toivomme, että olisit myös aktiivinen kirjoittaja

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA TAI MUUTEN VAAN MUUSTA TEKSTISTÄ EROTTUVASTI!!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa olisi saatu viivaa vahvistumaan, mutta varovaisella mielellä mennään.
Edellinen raskaus kun päättyi KKM , todettiin rv 12-

Minullakin menossa 4+0 tänään. Ja Digi antoi tuloksen: Raskaana 1-2 viikkoa. :heart:
Ja oletetusti laskettu aika on samana päivänä Piuun kanssa eli 9.7.2013.:) :heart:




Taivaanrannan maalari / 21 / Ensimmäinen / LKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
ilmottaudun tähänkin ketjuun (eilen kävin merkkaamassa itteni kesäkuisiin) kun varmuutta lasketusta ajasta ei ole. Mutta jossain siinä kesä-heinäkuun vaihteessa kuitenkin :)

laitetaan nyt vaikka näin: 1.7. tiikkonen/25/pikkukakkonen/EKKS
 
mitäs teillä joilla on ennestään lapsia.. minkä ikäisiä ovat?
Meillä tosiaan on ennestään yksi poika, joka täytti vajaa pari viikkoa sitten 1v. :heart: eli ikäeroa tulis näille kahelle vähän yli 1v 8kk.. :)

Mulla on aika oireeton olo esikoiseen verrattuna, vatsa kyllä ihan turvoksissa :p .. En edes varmaan olisi tajunnut testata vielä ellei äitikaverit esikoisen aikasesta ryhmästä olisi yllyttänyt mua testaamaan!! :D ja oikeessahan ne olikin :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81 ja Manta81
Meillä on tosiaan tuo kohta 1v2kk vanha tyttönen ennestään. Ikäeroa tulisi sitten noin 1v10kk. :) Minusta ihan hyvä väli kun nyt alkaa tuon neidin kanssa sujumaan kaikki syömiset ja nukkumiset suht hyvin. Ei tarvitse ihan päällekkäin kaikkea ja kuitenkin on vielä (ehkä) muistissa nuo alkupään hommat. :D
 
Meidän isoon katraaseen kuuluu tyttö 10v ja pojat,5v,4v ja 2v Nuorimman kanssa siis tulisi n.kk vaille 3v ikäeroa :) Viimestä tehtaillaan niin aion nauttia joka vaivasta ja ihanuudesta <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Heissan

Mulla kanssa varhaisultra 16.11. joten sieltä sitten tietoa lisää. Mut jonkun laskurin mukaan LA ois

5.7./Nicci/30/1./KYS

Voisitko Nannamamma päivittää.

Olikos täällä muita oireettomia??? En vielä ehtinyt kaikkia lukea läpi. Olen tosiaan ihmetellyt (kauhulla odottaa) vähäisiä oireitani, ainoat oireet närästys, lievä väsymys, lievä rintojen arkuus. Ehkä lievää janoa ja palelua. Siskolleni nimittäin kävi huonosti viime keväänä oli hirmu vähän oireita ja tulikin sitten ulos :'(
 
Viimeksi muokattu:
Meillä siis ennestään eskari-ikäiset kaksoset ja nyt toivoisin niin kovasti, että saisin kokea myös ihan tavallisen vauva-ajan. Tämä kun tulee olemaan viimeinen. Mutta riski toisiin kaksosiin on taas moninkertainen, joten olen jo tavallaan henkisesti valmistautunut uusintakierrokselle. Ihaniahan nuo muksut ovat :heart: enkä muuten olisi halunnutkaan, mutta oli se myös sen verran rankkaa, että ei välttämättä uudestaan... En nimittäin muista mitään lasten ensimmäisestä vuodesta ja kun valokuvia katselen, on niissä ihan ihme tapahtumia, joista mulla ei ole mitään muistikuvia :)

Soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan 9+ viikolle jonnekin marraskuun loppupuolelle. Sitä odotellessa!
 
Nicci: Älä murehdi oireettomuutta! Mulla toi ensimmäinen raskaus oli varsinkin alussa ihan melkeinpä oireeton. Ei ees rinnat ollut kipeet. Ne on niin yksilöllisiä. Toisilla on hirveät oireet ja saattaa keskeytyä, mutta hyvin meille täällä käy! Eiks niin :) Itse jännittelen myös sinne 15. pvn vultraan että kaikki olisi kunnossa.

Niin ja nytkään ei ole oireina kuin hurja väsymys ja painontunne alavatsalla. Vähän ehkä jotain nipistystä jos oikein hakemalla hakee :D
 
Viimeksi muokattu:
päivitetty! :)

mä ajattelin vasta ensi viikolla neuvolaan soitella. Mietin just, että voisin pyytää terkkarilta lähetteen alkuraskauden ultraan ihan vaan sen takia, että saisi sen tarkan lasketun ajan, kun toi 4.7 on vaan mun oma arvaus.. Tosiaan kun olen tällä hetkellä kotiäitinä ja hoitovapaa on anottu tammikuun 2013 viimeiseen päivään saakka ja nyt kun tämä pikku pallero ilmoitti tulostaan, niin haluaisinkin jatkaa hoitovapaata suoraan sinne äitiysloman alkuun. Noh, pitäs sitten varmaan tietää se laskettu aika, että selviää sekin koska äitiysloma alkaa.. Ja mun pitäs se uusi hoitovapaa anoa ennen marraskuun loppua.. :D

Olipas kyllä sekava selitys mulla, toivottavasti siitä jotain tolkkua saa.. :D
 
Täällä uusi heinämasu liittyy joukkoon :).

En jostain syystä osaa laittaa tätä tekstiä punaiseksi joten toivottavasti tää näkyy eli

LA 5.7/ ~Emmuli~/29/kuudes/EKKS.

Kuopus on tällä hetkellä 1.v2kk,joten sellainen vajaa kahdenvuoden ikäero tulee olemaan mikäli kaikki menee hyvin,olen vähän epävarma kun koettiin ikävä keskenmeno elokuussa rv 11 :(. Soitinkii jo varhaisajan ultraan ja sinne mennään 20.11,kolme pitkää viikkoa edessä....! En malttas odottaa. Nyt nukkumaan :).

~Emmuli~ rv4+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Aamun digiin "raskaana 1-2" :heart:
myöskin ekat isommat pahoinvoinnin aallot päällä... oireita muita vain väsy ja jatkuva jano. Tosin vatsassa velloo myös sen varran että oisko vatsatauti tulossa vaan :)
 
minä plussasin myös muutamia päiviä sitten. LA olis varmaan 4.7. toinen lapsi. Esikoinen on tyttö 1v 2kk, eli ikäeroa tulee melkein 2v =) Nyt on aivan poika olo..Esikoisen aikana taas oli aivan tyttöolo ja olinkin oikeassa :D
 
Nicci ei tosiaankaan tarvi huolestua jos on vaan vähän oireita..mullaki oli esikoisesta tosi vähän oireita..mahan nipistelyä ja jos en syöny tarpeeks usein niin tuli paha olo.
Nyt huomaan että tosita odottaessa on enempi oireita.

Täällä onki useampi joilla vipeltää samanikänen taapero ku meillä ( 1v2kk) :D
 
Piti appelsiini88 juuri kirjoitella että on paljon nyt saman ikäisiä taaperoita täällä :) Mulla ehkä hiukan vatsa turvottelee mutta ei oikeastaan mainitsemisen arvoisesti.. Nyt herätessä tuli kauhea olo että raskaus olisi mennyt kesken.. ja ei varmaan yhtään sen vuoksi että lueskelin eilen toista ketjua jossa oli useita keskeytyneitä :( ei saisi lueskella niin paljon kaikkia ikäviä juttuja, mutta minkäs itselleen taas tekee :) Vielä kun jaksaisi sen pari viikkoa ootella varhaisultraan :/
 
hemu80 kirjottelit että teidän tylleröllä on alkanu nukkumiset sujumaan :) Meillä kans! Muutettiin kuukausi sitte rivariin ja laitettiin tyttö omaan huoneeseen, siitä lähtien on nukkunu koko yöt ilman herätyksiä. :) Meillä tyttö tosiaan nukku vanhassa asunnossa meidän huoneessa ja heräili tosi usein yöllä.
Ei kyllä kannate lueskella kaikkia ikäviä juttuja, vaan nauttia nyt ja elää hetkessä =)
 
Meillä rauhoittui yöt vasta kun lopetin imetyksen tuossa neidin ollessa 1v. Vaikka en yöllä imettänytkään pitkään aikaan niin silti vaikutti jotenkin yöuniin. Meillä nukutaan vielä samassa huoneessa, mutta olen jo kovin suunnitellut hänelle huonetta ja sisustusta :) nyt on ihan pakko saada huone sitten niin kuntoon ja totutettua omassa huoneessa nukkumiseen ennen kuin uusi tulokas (toivottavasti) tulee. Mutta enpä usko että omassa huoneessa nukkuminen tuo ongelmia kun nukahtaa hyvin iltaisin vaikka jää hereille sänkyyn.
 

Yhteistyössä