Huomenta!
Huh,
Nelli, nyt lepäät koko viikonlopun! Sulla taisi olla supistuksia aiemmissakin raskauksissa? Jos selvästi on 1vko aikana lisääntynyt, oisko virtsanäyte hyvä tarkastaa? Laita se mies kauppaan keskenään, itse en ole tuossa tilassa pystynyt edes ostoskärryyn nojailemaan.
Ellistiinalla riittää tarmoa ja asennetta hankalassa tilanteessa. Teet ihan oikein, kun tuon rupeaman jälkeen otat rauhallisemmin synnytykseen saakka!
Perhepetiä ei meille tule. Mies nukkuu tosi sikeästi ja joskus olen herännyt siihen, että hän kääntää kylkeä mun päälle.
(.). Supistukset paremmin hallinnassa. Maanantaina olin vielä epätoivoinen. Eilen pääsin neuvolaan kävellen (alle kilsa yhteensä), kävin ihan kevyesti kaupassa ja pystyin yhden ikkunankin pesemään.
Toki ikkunanpesu supisti, mutta rauhoittui heti levolla. Pää pysyy paremmin kasassa, kun voi edes jotain tehdä. =)
Neuvolassa oli kaikki kunnossa, keskikäyrällä mennään, paineet ja virtsan stixit kunnossa. Painosta (10kg) ei mussutettu, kun on ns. varaakin nousta.
Hb-oton saa itse päättää, se on ollut niin monta kuukautta tasainen, että en ole pyytänyt mitata.
Jälkikasvu majailee
perätilassa, ja olen nyt lueskellut asiasta. Todennäköisesti ulkokäännöstä ei mulle voi tehdä. Suhtaudun perätilasynnytykseen avoimin mielin. Lantion mitat tutkitaan huolella, synnytystä seurataan tarkasti ja synnyttäjän motivaatio on puuhassa kaiken perusta. Monta viikkoa on aikaa asennon vaihtua, pidän peukkuja!
Jälkikasvu
hikkailee joka päivä. :heart: Varmaan häntä ottaa päähän, jos taipumus jatkuu syntymän jälkeen, nythän se vain kuuluu asiaan hengitysharjoitusten jälkeen.
Riittävästi jaksamisia kaikille raskautetuille itse kunkin olotilan mukaan!
-Ninuka h28+