Huomenet pitkästä aikaa. Onpas ollut vilkas ketju
Olen melkein joka päivä käynyt kyllä lukaisemassa, mutta jotenkin arki on ollut niin kiireistä, että en ole jaksanut ryhtyä kirjoittamaan. Vaikka luulis, että sairaslomalla sitä aikaa juurikin ois ollut
Yllätysäidille hyvää kesälomaa! Itsellä on kesälomaan vielä reilu 2 viikkoa aikaa ja aika huimaa kyllä ajatella, että ihan kohta ollaan siellä rv30:n paremmalla puolella.
Kestoilusta oli ollut puhetta ja meidän on tarkoitus ainakin osaksi kestoilla vaipoilla. Sen lisäksi mun liivisuojat on kestomallia. Esikoisen kanssa kestoiltiin jo ja ainakaan silloin siitä ei syntynyt suunnattomasti liikaa hommaa. Vaippaa sai vaihtaa useammin, mutta oli ihanaa kun ei tarvinnut vaipparoskia kantaa roskikseen tai rahaa kauppaan. Mutta katsotaan miten mies sitä jaksaa, se meinasi vähän, että hän ei tällä kertaa jaksa panostaa kestoiluun.
Väsymystä on ollut täälläkin liikkeellä. Tuntuu, että yöllä pitäisi nukkua 10 tuntia ja päivällä vielä päikkärit. Noh, josko tää tästä
Meillä odotellaan nyt myös
äitiyspakkausta. Ihana päästä hypistelemään
Mutta menihän vähän pitkäksi noiden Kela-etuuksien haku kun jouduin verottajia myöten tarkistelemaan asioita ennen kuin sain laitettua hakemuksen menemään. No mutta nyt se on tehty
Paitsi että just tajusin, että mahdoinkohan mä hakea sitä lapsilisää..Terkka kovasti sanoi, että netissä on joku hakemus, millä saisi kaikki vauvaan liittyvät etuudet haettua samalla kertaa, mutta en minä sitä löytänyt
Radi on täällä pysynyt nyt oikein hienosti kurissa tuolla 10 yksikön iltainsuliinilla, metformiinilla ja syömisellä. Täällä annettiin tavoitearvoiksi 5,5 ja 7,8, mutta ei kukaan ole ollut kiinnostunut ateriaa ennen olevista arvoista enää pitkään aikaan. Ainoastaan paastoarvoa mä enää mittaan ja silloin tällöin ruokailujen jälkeiset. Mutta joutunen ottamaan kyllä ruokapäiväkirjan käyttöön itelle taas ja mittaamaan useammin ruokailujen jälkeisiä arvoja, koska olen huomannut, että sokerinsieto on taas muuttunut. Ja sitä mä vähän odottelinkin, että tässä loppuraskaudessa elimistö ei enää kestä samalla tavalla hiilareita kuin alkuraskaudessa. Aamupalassa on näkynyt suurin muutos ja aamupala, joka aiemmin nosti arvot hädin tuskin kuuteen, nostaa sen nyt yli seitsemään ja kerran yli kahdeksaankin. Saa taas ryhtyä hinkkaamaan
Itseä tää radi ei niinkään ole vielä rassannut, kun varsinaisia rajoituksia ei elämässä ole ollut. Mitä nyt herkkuja ei pitäis syödä. Ruokarytmi meillä kuitenkin on sellainen, että noin 3-4 tunnin välein syödään. Eniten tässä on rassannut muistaa mittari mukaan ja muistaa se mittaaminen. Ja että on sopivassa paikassa silloin kun pitäisi mitata eikä esimerkiksi motarilla auton ratissa ja matkaa jäljellä vielä 100 kilometriä, niin kuin alkuviikosta
(.) Olin tuossa melkein 2 viikkoa pois töistä, ensin 8 päivää saikulla ja sitten vielä 3 päivää vapailla. Se auttoi ja tämän viikon vuorot meni hyvin vaikka meno oli todella vauhdikasta. Ei tuommoista kiirettä edes ollut ennen sairaslomaa. Alkuviikosta oli käynti äitipolilla ja siellä oli kaikki kunnossa. Kohdunkaulaa oli runsain mitoin jäljellä ja se oli molemmista päistään kiinni. Siispä saa rauhallisin mielin jatkaa töissä nyt kun olokin sen taas sallii. Vauva oli myös kääntynyt oikein päin ja sen olin kyllä huomannut itsekin. Vatsan muoto muuttui joku aika sitten ja liikkeet alkoi tuntua ihan eri paikassa kuin aiemmin. Ja tällä kertaa sieltä vilahti sukupuolikin niiiiin selvästi, että ei jäänyt kenellekään kysymysmerkkiä asiasta
Mutta sen päätimme pitää salaisuutena
Hankintojakin tehtiin tällä viikolla. Alunperin oli tarkoitus mennä vain katselemaan vaunuvaihtoehtoja ja sitten etsiä torista, mutta mies sitten innostui (ja toki minäkin) ihan uudesta vaunumallista niin että se ostettiin sitten kaupasta. Onneksi BabyStylessa oli just silloin kantispäivät ja saatiin 10% alennusta. Se onkin varmaan ainoa asia, mitä vauva uutena saa. Kaikki muu on jo ennestään ja silloinkin ostettu käytettynä ja vaatteet löytyy kirpputorilta tai ennestään. Ainoa mikä tällä hetkellä on vaiheessa on sitteri. Ostettiin kirpparilta jo kohta vuosi sitten BabyBjörnin sitteri 15 eurolla, mutta siihen pitää tehdä uudet päälliset. Kunhan saan ne tehtyä, on kaik valmiina
Mut nyt äkkiä aamupalan tekoon ja päivän touhuihin. Meil on tänään naisten päivä tuon esikoisen kanssa
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Anskutin ja Muikku 27+2