Heinäkuiset 2023 ❤️

Mä luulen, että pitää olla rekisteröityny kun muuten ei kai noita viestejä pysty just lähettää.

Mä varasin eilen varhaisultran, silloin pitäisi olla 7+5. Mutta oon täällä ihan huolesta soikeana ja mietin pitäisikö aikaistaa sittenkin. Jos tulee huonoja uutisia, niin miksi odottaa noin pitkälle. Mulla katos sunnuntaina 5+0 kaikki ne vähäisimmätkin oireet. Tänä aamuna tehty kaks uutta testiä. Ne ei oo (ehkä) haalistunut mut jotenki kuvittelisin että pitäisi olla kyllä tummempaa viivaa ja pärähtää esiin nopeammin. Varsinkin edellisessä raskaudessa kävi näin. En malttanut mieltä ja tein sit viikkonäytöllisen diginkin ja antoi raskaana 2-3 kun oisin toivonut sitä 3+. Tänään siis laskujen mukaan 5+3.

En ole neuvolaankaan soitellut kun on niin huono fiilis tästä raskaudesta. Mitenhän herkästi sitä pääsee noihin veritesteihin?
 
  • Tykkää
Reactions: anselmi12
Mä luulen, että pitää olla rekisteröityny kun muuten ei kai noita viestejä pysty just lähettää.

Mä varasin eilen varhaisultran, silloin pitäisi olla 7+5. Mutta oon täällä ihan huolesta soikeana ja mietin pitäisikö aikaistaa sittenkin. Jos tulee huonoja uutisia, niin miksi odottaa noin pitkälle. Mulla katos sunnuntaina 5+0 kaikki ne vähäisimmätkin oireet. Tänä aamuna tehty kaks uutta testiä. Ne ei oo (ehkä) haalistunut mut jotenki kuvittelisin että pitäisi olla kyllä tummempaa viivaa ja pärähtää esiin nopeammin. Varsinkin edellisessä raskaudessa kävi näin. En malttanut mieltä ja tein sit viikkonäytöllisen diginkin ja antoi raskaana 2-3 kun oisin toivonut sitä 3+. Tänään siis laskujen mukaan 5+3.

En ole neuvolaankaan soitellut kun on niin huono fiilis tästä raskaudesta. Mitenhän herkästi sitä pääsee noihin veritesteihin?
Ymmärrän huolesi. Itsekkään en koe hirveesti raskausoireita (herkät rinnat ja väsymys, mutta väsymys voi johtua monesta muustakin). Vielä pitäis malttaa maanantaihin että pääsee varmistaa että onko siellä elävä vauvan alku kasvamassa.
Itsellä ei kokemusta verikokeet ottamisesta raskauden varmistamiseksi.
En tiedä kävisikö se sitten nopeasti jos soittaisi sinne neuvolaan? Tai tietääkö joku jos vaan omaan terveyskeskukseen soittaa ja pyytää verikoetta että kuinka helposti sen saa?
 
Mä luulen, että pitää olla rekisteröityny kun muuten ei kai noita viestejä pysty just lähettää.

Mä varasin eilen varhaisultran, silloin pitäisi olla 7+5. Mutta oon täällä ihan huolesta soikeana ja mietin pitäisikö aikaistaa sittenkin. Jos tulee huonoja uutisia, niin miksi odottaa noin pitkälle. Mulla katos sunnuntaina 5+0 kaikki ne vähäisimmätkin oireet. Tänä aamuna tehty kaks uutta testiä. Ne ei oo (ehkä) haalistunut mut jotenki kuvittelisin että pitäisi olla kyllä tummempaa viivaa ja pärähtää esiin nopeammin. Varsinkin edellisessä raskaudessa kävi näin. En malttanut mieltä ja tein sit viikkonäytöllisen diginkin ja antoi raskaana 2-3 kun oisin toivonut sitä 3+. Tänään siis laskujen mukaan 5+3.

En ole neuvolaankaan soitellut kun on niin huono fiilis tästä raskaudesta. Mitenhän herkästi sitä pääsee noihin veritesteihin?
Mä en osaa kans sanoo et miten helposti niihin verikokeisiin pääsee.. Tai itemaksavana nyt varmasti ainaki pääsee, mut en tiiä saaks lähetet niin helposti jos ei oo mitää km-taustaa tms.
Mul tuli 5+5 vast 3+ ja näytti viel 2-3 ku oli 5+3 😊 et älä ainakaa sen takii huolestu viel!
 
Kiitos kokemuksista ja lohduttaa, että tässä ei yksin näitä asioita tarvi pohtia.

Mua huolettaa ehkä eniten toi oireettomuus, vaikka alussa ollaan vielä, koska kaks edellistä raskautta on alkaneet samoilla oireilla ja suurimpana just rintojen turvotus ja verisuonet. Sit siit pikkuhiljaa etovaa oloa. Nyt ei ole yhtään mitään tuntoja rinnoissa, pieni kuvotus viime viikolla tuli ja meni.

Neuvolaan soitettu, mutta vaikka huoleni sinne kerroin niin veritestiin ei pääse kun ei ole kipuja/vuotoja eikä km taustaa. Kuulemma luotetaan siihen kotona tehtyyn pissa testiin. Hieman ärsyttävää. Aion kyllä vielä uusia tuon testin ens viikon alussa ja jos edelleen näyttää sit samaa viikkoa niin vaadin päästä johonkin.

Ultraa sain aikaistettua yhdellä päivällä, kun ei ollut itselle sopivia aikoja. Sentään yksi päivä vähemmän odotettavaa. Oon kyllä sitä mieltä, että kaikille halukkaille ja pelokkaille odottajille pitäisi tarjota varhais uä tai vähintään tuo veritesti julkisella puolella mikäli haluaa ilman "pahoja oireita".
 
Mukavaa, että tänne on tullut uusia! Täällä saatiin koko perhe korona. Olo on aivan järkyttävä alkuraskauden oireineen, koronaoireineen ja pitäisi jaksaa leikkiä 1v taaperon kanssa. 😅 lisäksi mun kilpirauhasarvot oli tosi pielessä, joten lääkitystä piti nostaa. Sekin aiheuttaa mulle aina väsymystä.
 
7+4. Edelleen aika oireetonta. Tai jotain oireita, mutta ei mitään alavatsalla tai kohdussa. Muistaakseni on sanottu, että kohtu on minulla taakse kallellaan, voi johtua siitäkin. Maanantaille sain neuvolaan ultran. Toivon tietysti, että syke löytyy, mutta en ylläty, jos on tuulimuna. Jännittävää. Onneksi on kaikkea lasten harrastuksia ja juhlia tässä joulukuulla arjen iloksi ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
Hyppää tähän ketjuun ainakin hetkeksi. La osuisi varmaan heinä-elokuun vaihteeseen. Oviksesta laskien vkoja nyt 5+2, mutta jos menee neuvolan laskujen mukaan ja perus 28 päivän kierrolla, niin sit olis tyyliin 4+5. Tuntuu kuin olis ollut jo pitkään raskaana (mitäs meni testaamaan ajoissa), mut sit noi päivät ei kyllä taas lisäänny muka yhtään.
Oireista voimakkain on ollut vilutus, vaatetta on saanut olla päällä roppakaupalla. Sama oli viime raskaudessakin. Toinen oire on yölevottomuus ja univaikeudet. Tämä sama oire joka raskaudessa ja se vie kyllä mehut ja hermotkin. Kestää yleensä koko raskauden. Viime yönäkin heräsin klo 3, eikä unta sen jälkeen. Kuopus lopetti rinnalla käymisen melkein jo siinä ennen kuin plussasin. Selvästi huomasi, että maidon maku muuttui, eikä halunnut enää maitoa. Hassua.
Untuva79
 
Tervetuloa ja onnea uusille! Ihania ja hyviä uutisia myös monella varhaisultrasta ❤

Itsellä ei niin hyvin mene, luulen että on menossa kesken. Sunnuntaina aamulla tuli kirkasta verta, koko päivän tuhrutteli ruskeaa/punertavaa verta ja limaa. Eilen ja tänään jatkuu tuhruttelu vuoroin kirkasta ja vuoroin ruskeaa, tasaisesti koko ajan. Viikkoja tänään 6+2. Toki harmittaa, mutta sinänsä en ole yllättynyt koska on alusta asti ollut vähän huono fiilis tästä raskaudesta. Nyt haluisin vain päästä eteenpäin ja että jos kesken menee niin menis sit nopeasti että pääsis uudestaan yrittää.

Tästä pääsenkin sitten kysymykseen, että voinko soittaa suoraan äitiyspolille tilanteesta? Eikö tällaisessa tilanteessa pitäisi päästä kunnalliselle tarkistukseen?
Tuntuu hieman typerältä että odottaisin varhaisultraan yksityiselle (ensi viikon to) ja maksan sen omasta pussista kun sieltä kuitenkin ohjattaisiin kunnalliselle kai jatkohoitoon? Ihan tuntematonta itelle tällainen tilanne. Mistä voin vaatia apua ja tarkistusultraa. Tällä viikolla/Loppuviikosta pitäisi kuitenkin varmasti näkyä sykekin jos siellä mitään on (epäilen vahvasti)
 
Lisäys vielä että ajattelin huomenna tai torstaina aamulla tehdä vielä viikkonäytöllisen digin ja ennen mihinkään soittoa. Jos näyttää edelleen ettei viikot ole nousseet niin on jotain lisä vakuutusta soitettaessa että kaikki ei ole kunnossa. Alavatsaa on välillä hieman juilinut mutta enemmän on ollut alaselkäsärkyä. Edellisissä raskauksissa supistuksetkin tuntui enemmän selän puolella.
 
Lisäys vielä että ajattelin huomenna tai torstaina aamulla tehdä vielä viikkonäytöllisen digin ja ennen mihinkään soittoa. Jos näyttää edelleen ettei viikot ole nousseet niin on jotain lisä vakuutusta soitettaessa että kaikki ei ole kunnossa. Alavatsaa on välillä hieman juilinut mutta enemmän on ollut alaselkäsärkyä. Edellisissä raskauksissa supistuksetkin tuntui enemmän selän puolella.
Oletko soittanut neuvolaan? Josko siellä olisi mahdollisuus tarkistaa tilanne?
 
@Sannuliini* en ole soittanut kun sitä just mietin että mihin soittaa. Ja jos soitan neuvolaan, niin se menee ensin puhelinpalveluun josta sit soitellaan joskus takas. Jotenkin tuntus helpommalta soittaa suoraan polille, varmaan tuossa huomenna.

Viime viikolla kun soitin ekaa kertaa neuvolaan tästä raskaudesta ja puhuin siinä jo omista epäilyksistä, oireiden puuttumisesta ja kysyin olisko mahdollista päästä veritestiin seuraamaan hcg tilannetta, niin ei kuulemma kun luotetaan kotona tehtyyn testiin. Eli omia huolia ja tuntemuksia ei otettu huomioon niin luulen että tulee vaan vastaus että vuodot alkuraskaudessa on normaalia, vaikka tiedän että tää ei nyt kyllä omalla kohdalla ole normaalia.
 
@Sannuliini* en ole soittanut kun sitä just mietin että mihin soittaa. Ja jos soitan neuvolaan, niin se menee ensin puhelinpalveluun josta sit soitellaan joskus takas. Jotenkin tuntus helpommalta soittaa suoraan polille, varmaan tuossa huomenna.

Viime viikolla kun soitin ekaa kertaa neuvolaan tästä raskaudesta ja puhuin siinä jo omista epäilyksistä, oireiden puuttumisesta ja kysyin olisko mahdollista päästä veritestiin seuraamaan hcg tilannetta, niin ei kuulemma kun luotetaan kotona tehtyyn testiin. Eli omia huolia ja tuntemuksia ei otettu huomioon niin luulen että tulee vaan vastaus että vuodot alkuraskaudessa on normaalia, vaikka tiedän että tää ei nyt kyllä omalla kohdalla ole normaalia.
Voimia ja toivotaan nyt vielä, että vuoto johtuisi jostain muusta! Joillakin on vielä yhdet kuukautisetkin raskauden alettua. Ja toivottavasti asiasi otetaan tosissaan, mihin sitten oletkaan yhteydessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
Kiitos ja toivottavasti tosiaan otetaan. Jos tää tosiaan on keskenmeno niin haluan ihan silläkin tarkistukseen johonkin että tästä jää virallinen merkintä omiin tietoihin.

Jotenkin itellä on kuitenkin jo katse tulevaisuudessa vaikka kyllähän tää harmittaa. Vähemmän kuitenkin ottaa mielen päälle mitä ajattelin, mutta varmaan vaikuttaa paljon just se kun alusta asti on ollu sellainen tunne että kaikki ei ehkä ole kunnossa.
 

Yhteistyössä