Heinäkuiset 2022 💕

Pikaisesti kurkkimassa. Oon tosi pahoillani keskenmenon kokeneiden puolesta. :'(

Mulla oli eilen nt-ultra ja laskettu aika onkin 1.7., eikä 3.7.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Kyllä noi lapsoset osaa pelotella jo varhain!
Jouduin äsken melkein tunnin hakea dopplerilla sykettä ennen ku löyty, kun kaveri oli näköjään päättänyt uida piiloon! Sitä jotenkin niin itsevarmana luulin että syke löytyy heti, kuten muutama päivä aiemminkin, mutta eipä oo aina niin itsestäänselvyys.
Näköjään tyyppi alkaa pikkuhiljaa lillua muuallakin kuin vain yhdessä ja samassa kohdassa kohtua. 🧜‍♀️

Huomenna alkaa 11. viikko! 💜
 
Kata887
Kyllä noi lapsoset osaa pelotella jo varhain!
Jouduin äsken melkein tunnin hakea dopplerilla sykettä ennen ku löyty, kun kaveri oli näköjään päättänyt uida piiloon! Sitä jotenkin niin itsevarmana luulin että syke löytyy heti, kuten muutama päivä aiemminkin, mutta eipä oo aina niin itsestäänselvyys.
Näköjään tyyppi alkaa pikkuhiljaa lillua muuallakin kuin vain yhdessä ja samassa kohdassa kohtua.

Huomenna alkaa 11. viikko!
Siis mulla ihan sama kokemus äsken 😅 Etsin puolituntia itku kurkussa kunnes mies tuli kotiin ja löysi heti ku mä olin jo lähössä sairaalaan joulun kunniaksi.. Oli vieläpä salassa paikassa ku ennenkin🤷🏼‍♀️

täällä on ihan kamalat olot että tosi kiva sukuloida. Luulis että alkais jo helpottaa mut ei, pahenee vaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Siis mulla ihan sama kokemus äsken Etsin puolituntia itku kurkussa kunnes mies tuli kotiin ja löysi heti ku mä olin jo lähössä sairaalaan joulun kunniaksi.. Oli vieläpä salassa paikassa ku ennenkin

täällä on ihan kamalat olot että tosi kiva sukuloida. Luulis että alkais jo helpottaa mut ei, pahenee vaa..
Onneks löyty sielläkin lopulta syke!!

Tsemppiä oloihin, toivottavasti sukulointi sais ajatukset sen verran muihin maailmoihin, ettet muista huomioida omaa huonoa oloa.
 
Nyt täytyy kyllä iloita!
10+2, jo pari yötä mennyt ilman että on tarvinnut syödä yöllä ja silti aamulla ei ole paha olo.
Josko tää tuska alkaa viimein olla ohi!

On niin ahdistanu se, että pitää jatkuvasti tunkea jotain kurkusta alas vaikka vatsa on jo ihan täynnä muutenkin (muuten kuvotus muuttuu lamauttavaks pahoinvoimiseks).
Mut nyt varmaan uskallan vähän relata päiväsaikaankin ton syömisen suhteen, jos kerta nytkin selvisin n. 12 tuntia ravinnotta. 👌
 
  • Rakkaus
Reactions: SannuB
Nyt täytyy kyllä iloita!
10+2, jo pari yötä mennyt ilman että on tarvinnut syödä yöllä ja silti aamulla ei ole paha olo.
Josko tää tuska alkaa viimein olla ohi!

On niin ahdistanu se, että pitää jatkuvasti tunkea jotain kurkusta alas vaikka vatsa on jo ihan täynnä muutenkin (muuten kuvotus muuttuu lamauttavaks pahoinvoimiseks).
Mut nyt varmaan uskallan vähän relata päiväsaikaankin ton syömisen suhteen, jos kerta nytkin selvisin n. 12 tuntia ravinnotta. 👌

Olin tulossa juhlimaan tismalleen samaa. Vihdoinko tämä lamauttava huono olo ja väsymys olisi takana?! Mä en oo yrittäjänä tehnyt töitä 1,5 kuukauteen ja tänä aamuna heräsin ekaa kertaa inspiroituneena ja innostuneena. Kaksi päivää takana oksentamatta, ja pitkästä ruokailuvälistä johtunut huono olo ei oo enää niin kamalaa. I-H-A-N-A-A, jos päivät ei oo enää vaan selviytymistä!

Koskas jengillä alkaa olla eka ultra? Osa varmaan jo käynytkin? Mulla on 3.1. Onneks olin itse tarkkana, olivat tehneet Naistenklinikalla virheen ja aika olis ollut vasta 15.viikolla, joka olis liian myöhään np:n kannalta.

Mä kävin viime viikolla pikakäynnillä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä hoitavan lääkärin kehotuksesta. Mulla on siis riskiraskaus ja paljon kaikkea seurantaa ja lääkäri oli sitä mieltä, että olis kuulunut varhaisultrata, että ei tulis turhaa ravattua labroissa ja erikoissairaanhoidossa. Mutta sydänäänet löytyi heti ja 160-170 jumpsutti pikkuinen sydän. Se oli huiojentavaa.

SannuB 11+3
 
  • Rakkaus
Reactions: Eimy
Kata887
Voi ei miks mä oon ainut jonka olot ei helpota ☹ Toivottavasti tätä ei jatku toisellekki kolmannekselle..
Nyt menossa 11+0 ja meilläkin ultra 3.1, jännittävää! Hurjaa kyllä että on jo noin paljon viikkoja, aika mennyt nopeaa vaikka huono olo ärsyttää. On kumminkin kivaa kertoa vauvauutisia läheisille nyt kun viikkoja on enemmän🥰
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
Nyt on kyllä täysin oireeton olo ollu jo pidempään. Äsken mielestäni haistoin päärynäsiiderin ja tuntuu että sen haluaisin nyt 🤭 en edes hirveästi tykkää ei raskaana siitä.
Meillä kans on 3.1 ultra. Tänään on tosiaan 12+3. Ultraa en oo odottanut hirveästi ku joulu vienyt ajatukset pois, mut seuraava vko on aika tyhjä menoista, ni varmaa tulee enempi odoteltua 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
Kata887
Mulla oli 20.12. NP-ultra, kaikki hyvin. Käytiin myös NIPTissä jo 10.12. ja meillä oli jo NIPTin tulokset taskussa tuolla NP-ultrassa, joten suurin jännitys oli jo hiukan laantunut. Mutta ihanaa oli jälleen pikkuista katsella Poika tulossa, perheen kolmas
Kuinka saitte jo nyt tietää sukupuolen? Luulin että sen näkee lähempänä rakenneultraa 😀
 
Voi ei miks mä oon ainut jonka olot ei helpota ☹ Toivottavasti tätä ei jatku toisellekki kolmannekselle..
Nyt menossa 11+0 ja meilläkin ultra 3.1, jännittävää! Hurjaa kyllä että on jo noin paljon viikkoja, aika mennyt nopeaa vaikka huono olo ärsyttää. On kumminkin kivaa kertoa vauvauutisia läheisille nyt kun viikkoja on enemmän🥰
Noo, mäkin taisin juhlia etuajassa. Kaks päivää ollut taas huono olo ja oksennellut. Onneksi on jaksanut vähän touhuillakin. Huomenna poksuu 12+0 ja kävin hankkimassa äitiysvaatteita. Ja hainpa tänään kolmannen koronarokotteen. Maanantain ultra ja anestesialääkärin tapaaminen jännittää hieman, mutta ei auta kun luottaa, että kaikki on hyvin. Kun ei näihin asioihin voi itse vaikuttaa, niin ei pitäis murehtia.

Mites muilla olot?
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Toivottavasti mulla ei enää se paha olo tule takas, nyt 10+6.
Toki pientä kuvotusta sillon tällön mutta se ei oo mitään siihen 247-yökötykseen verrattuna.
Itellä muuten ihan ok olo siis, mutta väsymys jatkuu vieläkin ja tällä viikolla päätä on särkenyt useampana päivänä. Ruoat alkaa hiljalleen maistua, mutta perhanan ummetus vaan jatkuu ja jatkuu.
Oon nyt muutaman päivän vetänyt siihen lääkettä kun luumut ei enää uppoa, mutta toistaiseks helpotus on ollut hyvin minimaalista.

Näytän tän ummetusmahani kanssa varmaan siltä kun olisin jo 7. kuulla raskaana. 😆 🤰
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
Mulla on 14+1 ja iltapainotteista pahoinvointia edelleen. Lisäksi väsyttää hirveesti (aloin nyt syödä taas rautaa ja mamavitamiineja, olivat pitkään tauolla pahoinvoinnin takia) ja heikottaa/pyörryttää jalkeilla ollessa. Tähän vielä lisäksi jatkuva flunssainen olo (plussasta asti ollut), niin ei ole kauheasti motivaatiota mennä ensi viikolla taas töihin.
 
  • Surullinen
Reactions: SannuB ja Eimy
Kata887
Täällä ultra takana ja oli kyllä jännää nähä pikkunen vaikkakin isolta se jo tuntui viime näkemän 😀😍 kovin oli vilkas tapaus niin kuin siskonsa ja nyt odotellaan maaliskuun seuraavaa ultraa. Silloin varmaan uskaltaa jo tehä jotain hankintoja, varsinkin jos tulee eri sukupuolta kuin siskonsa. Onko muut ostellut mitään? Itse haaveilen jo huoneen laittamisesta mutta siinä ei väliä järkeä. Vauva menee sinne muutenkin nukkumaan vasta lähempänä vuoden ikää
 
  • Rakkaus
Reactions: Eimy
Täällä myös ultra takana, kaikki näytti olevan hyvin!
LA siirtyi vähän aikaisemmaksi, nyt onkin jo 12+4 (eikä 12+0). Ihanaa, nyt saa hengittää rauhassa! 😍

Nyt uskaltaa alkaa katselemaan jotain mukavia äitiyshousuja ja taidan jo katsastaa jonkun rasvankin kasvavaa vatsaa varten.

Oli kyllä ihana nähdä pikkuinen, kun hän oli jo kasvanut niin paljon aiemmasta! Hän ois vaan halunnut kovin kovasti nukkua ultran kannalta huonossa asennossa, niin jouduttiin vähän herättelemään kaveria. Mutta hauska nähdä miten vauvamainen hän jo oli! 😍
 
Eilen lähti sit heti tilaukseen voiteita, äitiyshousuja ja vitamiineja. Ja onneks tilasin housut, tänään tajusin että mulla on vaan parit jotka tuntuu mukavalta, mutta joita ei oikein muualle, kuin jonnekin kauppaan viitsisi laittaa päälle.

Mites ootteko te muut nähneet unia pikkuisesta? Ite en oo tainnut vielä kertaakaan, joka on kai vähän outoa.

Entäs ootteko tutustunu siihen nub-teoriaan vauvan sukupuolen suhteen? Tai ootteko tulkinneet omia ultrakuvia?

Musta tuntuu että olin eilen ultrassa näkevinäni "tyttö-nubin", mutta yhdessäkään kotiin saadussa kuvassa ei se nub näy kunnolla. Joutuu odottelemaan vielä kärsivällisenä ennen kuin saa lisätietoja!
 
Kata887
Eilen lähti sit heti tilaukseen voiteita, äitiyshousuja ja vitamiineja. Ja onneks tilasin housut, tänään tajusin että mulla on vaan parit jotka tuntuu mukavalta, mutta joita ei oikein muualle, kuin jonnekin kauppaan viitsisi laittaa päälle.

Mites ootteko te muut nähneet unia pikkuisesta? Ite en oo tainnut vielä kertaakaan, joka on kai vähän outoa.

Entäs ootteko tutustunu siihen nub-teoriaan vauvan sukupuolen suhteen? Tai ootteko tulkinneet omia ultrakuvia?

Musta tuntuu että olin eilen ultrassa näkevinäni "tyttö-nubin", mutta yhdessäkään kotiin saadussa kuvassa ei se nub näy kunnolla. Joutuu odottelemaan vielä kärsivällisenä ennen kuin saa lisätietoja!
Mä oon kans joutunut ottaan täysin mammahousut käyttöön kun maha pompahti esiin kymppi viikolla ja alkanut tuntua jopa normaalit lökärit epämukavilta. Onneks niitä löytyi jo ennakkoon ja sain kassillisen siskon omia niin vaatevarastot on nyt valmiina läpi raskauden 😊

Ite en osaa kattoa noita nubeja mutta kaverilta kysyin niin hän arvaili sen mukaan tyttöä😍 Kun kysyin ultraajalta niin hän sanoi että näillä viikoilla kaikki näyttää pojilta, olisi viikon päästä voinut nähdäkkin 😅

näin itseasiassa ihan hiljattain ekan unen pikkuisesta. Siinä oli jo syntynyt ja häntä imetin ja mietin kuinka helppo vauva onkaan kun tämä nukahti sänkyynsä 🤭 toista on varmaan sitten todellisuus! Siskonsa ei siis suostunut nukkumaan kuin syliin ihan pikkuisena 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: Eimy
Tààllà elellààn 13+0 ja nyt kun ensimmàinen kolmannes on takana (olenhan laskenut viikot oikein..?;) niin varsin helpolla olen pààssyt. Nt-ultrassa kaikki nàytti olevan mallillaan ja sydàn sykki tiuhaan tahtiin. :love: Eilen tein myòs NIPTin, saatiin se sukulaisen kautta nopeasti ja helposti lisàttyà ja tulokset (sekà sukupuoli!) pitàisi ollan tiedossa ensi viikon alussa. Jànnià aikoja eletààn. Eilen kerroin tòissà ja ylipààtààn vihdoin pààstààn asiasta rennommin nauttimaan ja ilouutisia jakamaan.

Mites muiden vointi? Entà onko teillà jo vatsaa nàkyvissà/kuinka aikaisin se on teillà nàkynyt? (Tàmàn tai aiempien raskausten myòtà.) Entà kuinka pian vauvan liikkeità voi alkaa tuntemaan? Itse vàlillà tunnen pienià nippauksia/painetta, mutta se voi olla ilmavaivojakin. Kukaan ei kertonut tàstà ummetusesta! :ROFLMAO:

Hyvià vointeja!
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Ihanaa kun aletaan olla jo toisella kolmanneksella, elämä tuntuu paljon valoisammalta.

Jännää kun saat @Kaikkiuutta88 jo pian tietää sukupuolenkin! Varmasti konkretisoituu ihan eri tavalla raskaus.

Mulla taitaa (nyt 14+3) vauvavatsa pikkuhiljaa erottua turvotuksen alta, ainakin sitä on nyt viimepäivinä ollut tosi paljon vaikeampi "vetää sisään" ku aiemmin. Ja äitiyshousut jalassa jo joka päivä!

Onneks toi ummetus sinänsä on sentään vähän alkanu itellä helpottaa, ei oo ihan niin tukala olo enää, vaikka vatsa onkin saman kokonen ollut jo monta viikkoa.

Ite luulen tuntevani silloin tällöin pieniä sipaisuja tai kuplia, mutta ne voi ihan yhtä hyvin olla pierujakin, wouldn't know the difference! 😆 🙈

Meitä ei täällä montaa taida enää palstalla pyöriä, mutta toivottavasti kukaan heinäkuisista ei enää kärsi pahoinvoinnista!
 
  • Tykkää
Reactions: Kaikkiuutta88
NIPT tehty ja tulokset saatu: kaikki hyvin ja pieni poika odottaa vatsassa maailmaan pààsyà! Tààllà meni àidillà vàhàn pasmat sekaisin, kun niin vahvoja tyttò-viboja oli (muka;) ) ollut, mutta nyt tuloksen saatua alan pikkuhiljaa olemaan aika lailla innoissani tàstà! Pieni poika on jo mullistanut meidàn vanhempien maailman, odotetaan, kun hàn pààsee mullistamaan muidenkin. <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Eimy
Huh, pitkästä aikaa ehtii tänne kirjoitella. Tällä hetkellä 16+3 ja kaikki muuten hyvin, mutta jouduin jäämään sairaslomalle työuupumuksen vuoksi. Oon syyllistäny itseäni kaikesta mahdollisesta ja nyt pikkuhiljaa alkaa helpottamaan. Pelottaa loppuraskaus kyllä niin fyysisesti kuin henkisesti, kun haluaisin vielä töissä pystyä käymään. Mutta päivä kerrallaan. Pieniä tuntemuksia vatsalla ja selässä ja vatsan erottaa jo suhteellisen hyvin vaatteiden alla. Oliko meillä vielä facebook ryhmä ja kuinka aktiivinen? Voisin siihen nimittäin liittyä 😊
 
  • Tykkää
Reactions: knyte

Yhteistyössä