Hein√§kuiset 2022 ūüíē

Kyllä noi lapsoset osaa pelotella jo varhain!
Jouduin äsken melkein tunnin hakea dopplerilla sykettä ennen ku löyty, kun kaveri oli näköjään päättänyt uida piiloon! Sitä jotenkin niin itsevarmana luulin että syke löytyy heti, kuten muutama päivä aiemminkin, mutta eipä oo aina niin itsestäänselvyys.
N√§k√∂j√§√§n tyyppi alkaa pikkuhiljaa lillua muuallakin kuin vain yhdess√§ ja samassa kohdassa kohtua. ūüßú‚Äć‚ôÄÔłŹ

Huomenna alkaa 11. viikko! ūüíú

Kata887
Kyllä noi lapsoset osaa pelotella jo varhain!
Jouduin äsken melkein tunnin hakea dopplerilla sykettä ennen ku löyty, kun kaveri oli näköjään päättänyt uida piiloon! Sitä jotenkin niin itsevarmana luulin että syke löytyy heti, kuten muutama päivä aiemminkin, mutta eipä oo aina niin itsestäänselvyys.
Näköjään tyyppi alkaa pikkuhiljaa lillua muuallakin kuin vain yhdessä ja samassa kohdassa kohtua.

Huomenna alkaa 11. viikko!
Siis mulla ihan sama kokemus √§sken ūüėÖ Etsin puolituntia itku kurkussa kunnes mies tuli kotiin ja l√∂ysi heti ku m√§ olin jo l√§h√∂ss√§ sairaalaan joulun kunniaksi.. Oli viel√§p√§ salassa paikassa ku ennenkinūü§∑ūüŹľ‚Äć‚ôÄÔłŹ

täällä on ihan kamalat olot että tosi kiva sukuloida. Luulis että alkais jo helpottaa mut ei, pahenee vaa..

• Tykk√§√§
Reactions: Eimy
Siis mulla ihan sama kokemus äsken Etsin puolituntia itku kurkussa kunnes mies tuli kotiin ja löysi heti ku mä olin jo lähössä sairaalaan joulun kunniaksi.. Oli vieläpä salassa paikassa ku ennenkin

täällä on ihan kamalat olot että tosi kiva sukuloida. Luulis että alkais jo helpottaa mut ei, pahenee vaa..
Onneks löyty sielläkin lopulta syke!!

Tsemppiä oloihin, toivottavasti sukulointi sais ajatukset sen verran muihin maailmoihin, ettet muista huomioida omaa huonoa oloa.

Nyt täytyy kyllä iloita!
10+2, jo pari yötä mennyt ilman että on tarvinnut syödä yöllä ja silti aamulla ei ole paha olo.
Josko tää tuska alkaa viimein olla ohi!

On niin ahdistanu se, että pitää jatkuvasti tunkea jotain kurkusta alas vaikka vatsa on jo ihan täynnä muutenkin (muuten kuvotus muuttuu lamauttavaks pahoinvoimiseks).
Mut nyt varmaan uskallan v√§h√§n relata p√§iv√§saikaankin ton sy√∂misen suhteen, jos kerta nytkin selvisin n. 12 tuntia ravinnotta. ūüĎĆ

• Rakkaus
Reactions: SannuB
Nyt täytyy kyllä iloita!
10+2, jo pari yötä mennyt ilman että on tarvinnut syödä yöllä ja silti aamulla ei ole paha olo.
Josko tää tuska alkaa viimein olla ohi!

On niin ahdistanu se, että pitää jatkuvasti tunkea jotain kurkusta alas vaikka vatsa on jo ihan täynnä muutenkin (muuten kuvotus muuttuu lamauttavaks pahoinvoimiseks).
Mut nyt varmaan uskallan v√§h√§n relata p√§iv√§saikaankin ton sy√∂misen suhteen, jos kerta nytkin selvisin n. 12 tuntia ravinnotta. ūüĎĆ

Olin tulossa juhlimaan tismalleen samaa. Vihdoinko tämä lamauttava huono olo ja väsymys olisi takana?! Mä en oo yrittäjänä tehnyt töitä 1,5 kuukauteen ja tänä aamuna heräsin ekaa kertaa inspiroituneena ja innostuneena. Kaksi päivää takana oksentamatta, ja pitkästä ruokailuvälistä johtunut huono olo ei oo enää niin kamalaa. I-H-A-N-A-A, jos päivät ei oo enää vaan selviytymistä!

Koskas jengillä alkaa olla eka ultra? Osa varmaan jo käynytkin? Mulla on 3.1. Onneks olin itse tarkkana, olivat tehneet Naistenklinikalla virheen ja aika olis ollut vasta 15.viikolla, joka olis liian myöhään np:n kannalta.

Mä kävin viime viikolla pikakäynnillä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä hoitavan lääkärin kehotuksesta. Mulla on siis riskiraskaus ja paljon kaikkea seurantaa ja lääkäri oli sitä mieltä, että olis kuulunut varhaisultrata, että ei tulis turhaa ravattua labroissa ja erikoissairaanhoidossa. Mutta sydänäänet löytyi heti ja 160-170 jumpsutti pikkuinen sydän. Se oli huiojentavaa.

SannuB 11+3

• Rakkaus
Kata887
Voi ei miks m√§ oon ainut jonka olot ei helpota ‚ėĻ Toivottavasti t√§t√§ ei jatku toisellekki kolmannekselle..
Nyt menossa 11+0 ja meill√§kin ultra 3.1, j√§nnitt√§v√§√§! Hurjaa kyll√§ ett√§ on jo noin paljon viikkoja, aika mennyt nopeaa vaikka huono olo √§rsytt√§√§. On kumminkin kivaa kertoa vauvauutisia l√§heisille nyt kun viikkoja on enemm√§nūü•į

• Tykk√§√§
Nyt on kyll√§ t√§ysin oireeton olo ollu jo pidemp√§√§n. √Ąsken mielest√§ni haistoin p√§√§ryn√§siiderin ja tuntuu ett√§ sen haluaisin nyt ūü§≠ en edes hirve√§sti tykk√§√§ ei raskaana siit√§.
Meill√§ kans on 3.1 ultra. T√§n√§√§n on tosiaan 12+3. Ultraa en oo odottanut hirve√§sti ku joulu vienyt ajatukset pois, mut seuraava vko on aika tyhj√§ menoista, ni varmaa tulee enempi odoteltua ūü§Ē

• Tykk√§√§
Kata887
Mulla oli 20.12. NP-ultra, kaikki hyvin. Käytiin myös NIPTissä jo 10.12. ja meillä oli jo NIPTin tulokset taskussa tuolla NP-ultrassa, joten suurin jännitys oli jo hiukan laantunut. Mutta ihanaa oli jälleen pikkuista katsella Poika tulossa, perheen kolmas
Kuinka saitte jo nyt tiet√§√§ sukupuolen? Luulin ett√§ sen n√§kee l√§hemp√§n√§ rakenneultraa ūüėÄ

Voi ei miks m√§ oon ainut jonka olot ei helpota ‚ėĻ Toivottavasti t√§t√§ ei jatku toisellekki kolmannekselle..
Nyt menossa 11+0 ja meill√§kin ultra 3.1, j√§nnitt√§v√§√§! Hurjaa kyll√§ ett√§ on jo noin paljon viikkoja, aika mennyt nopeaa vaikka huono olo √§rsytt√§√§. On kumminkin kivaa kertoa vauvauutisia l√§heisille nyt kun viikkoja on enemm√§nūü•į
Noo, mäkin taisin juhlia etuajassa. Kaks päivää ollut taas huono olo ja oksennellut. Onneksi on jaksanut vähän touhuillakin. Huomenna poksuu 12+0 ja kävin hankkimassa äitiysvaatteita. Ja hainpa tänään kolmannen koronarokotteen. Maanantain ultra ja anestesialääkärin tapaaminen jännittää hieman, mutta ei auta kun luottaa, että kaikki on hyvin. Kun ei näihin asioihin voi itse vaikuttaa, niin ei pitäis murehtia.

Mites muilla olot?

• Tykk√§√§
Toivottavasti mulla ei enää se paha olo tule takas, nyt 10+6.
Toki pientä kuvotusta sillon tällön mutta se ei oo mitään siihen 247-yökötykseen verrattuna.
Itellä muuten ihan ok olo siis, mutta väsymys jatkuu vieläkin ja tällä viikolla päätä on särkenyt useampana päivänä. Ruoat alkaa hiljalleen maistua, mutta perhanan ummetus vaan jatkuu ja jatkuu.
Oon nyt muutaman päivän vetänyt siihen lääkettä kun luumut ei enää uppoa, mutta toistaiseks helpotus on ollut hyvin minimaalista.

N√§yt√§n t√§n ummetusmahani kanssa varmaan silt√§ kun olisin jo 7. kuulla raskaana. ūüėÜ ūü§į

• Tykk√§√§
Mulla on 14+1 ja iltapainotteista pahoinvointia edelleen. Lisäksi väsyttää hirveesti (aloin nyt syödä taas rautaa ja mamavitamiineja, olivat pitkään tauolla pahoinvoinnin takia) ja heikottaa/pyörryttää jalkeilla ollessa. Tähän vielä lisäksi jatkuva flunssainen olo (plussasta asti ollut), niin ei ole kauheasti motivaatiota mennä ensi viikolla taas töihin.

• Surullinen
Reactions: SannuB ja Eimy
Ilkeetä että sulla vielä noinkin pitkällä Apustaja jatkuu! Sitä niin oottaa ja laskelmoi, että 13.viikon jälkeen tulis viimeistään sellanen uudestisyntynyt olo. :confused:

Kata887
T√§√§ll√§ ultra takana ja oli kyll√§ j√§nn√§√§ n√§h√§ pikkunen vaikkakin isolta se jo tuntui viime n√§kem√§n ūüėÄūüėć kovin oli vilkas tapaus niin kuin siskonsa ja nyt odotellaan maaliskuun seuraavaa ultraa. Silloin varmaan uskaltaa jo teh√§ jotain hankintoja, varsinkin jos tulee eri sukupuolta kuin siskonsa. Onko muut ostellut mit√§√§n? Itse haaveilen jo huoneen laittamisesta mutta siin√§ ei v√§li√§ j√§rke√§. Vauva menee sinne muutenkin nukkumaan vasta l√§hemp√§n√§ vuoden ik√§√§

• Rakkaus
Täällä myös ultra takana, kaikki näytti olevan hyvin!
LA siirtyi v√§h√§n aikaisemmaksi, nyt onkin jo 12+4 (eik√§ 12+0). Ihanaa, nyt saa hengitt√§√§ rauhassa! ūüėć

Nyt uskaltaa alkaa katselemaan jotain mukavia äitiyshousuja ja taidan jo katsastaa jonkun rasvankin kasvavaa vatsaa varten.

Oli kyll√§ ihana n√§hd√§ pikkuinen, kun h√§n oli jo kasvanut niin paljon aiemmasta! H√§n ois vaan halunnut kovin kovasti nukkua ultran kannalta huonossa asennossa, niin jouduttiin v√§h√§n her√§ttelem√§√§n kaveria. Mutta hauska n√§hd√§ miten vauvamainen h√§n jo oli! ūüėć

Eilen lähti sit heti tilaukseen voiteita, äitiyshousuja ja vitamiineja. Ja onneks tilasin housut, tänään tajusin että mulla on vaan parit jotka tuntuu mukavalta, mutta joita ei oikein muualle, kuin jonnekin kauppaan viitsisi laittaa päälle.

Mites ootteko te muut nähneet unia pikkuisesta? Ite en oo tainnut vielä kertaakaan, joka on kai vähän outoa.

Entäs ootteko tutustunu siihen nub-teoriaan vauvan sukupuolen suhteen? Tai ootteko tulkinneet omia ultrakuvia?

Musta tuntuu että olin eilen ultrassa näkevinäni "tyttö-nubin", mutta yhdessäkään kotiin saadussa kuvassa ei se nub näy kunnolla. Joutuu odottelemaan vielä kärsivällisenä ennen kuin saa lisätietoja!

Kata887
Eilen lähti sit heti tilaukseen voiteita, äitiyshousuja ja vitamiineja. Ja onneks tilasin housut, tänään tajusin että mulla on vaan parit jotka tuntuu mukavalta, mutta joita ei oikein muualle, kuin jonnekin kauppaan viitsisi laittaa päälle.

Mites ootteko te muut nähneet unia pikkuisesta? Ite en oo tainnut vielä kertaakaan, joka on kai vähän outoa.

Entäs ootteko tutustunu siihen nub-teoriaan vauvan sukupuolen suhteen? Tai ootteko tulkinneet omia ultrakuvia?

Musta tuntuu että olin eilen ultrassa näkevinäni "tyttö-nubin", mutta yhdessäkään kotiin saadussa kuvassa ei se nub näy kunnolla. Joutuu odottelemaan vielä kärsivällisenä ennen kuin saa lisätietoja!
M√§ oon kans joutunut ottaan t√§ysin mammahousut k√§ytt√∂√∂n kun maha pompahti esiin kymppi viikolla ja alkanut tuntua jopa normaalit l√∂k√§rit ep√§mukavilta. Onneks niit√§ l√∂ytyi jo ennakkoon ja sain kassillisen siskon omia niin vaatevarastot on nyt valmiina l√§pi raskauden ūüėä

Ite en osaa kattoa noita nubeja mutta kaverilta kysyin niin h√§n arvaili sen mukaan tytt√∂√§ūüėć Kun kysyin ultraajalta niin h√§n sanoi ett√§ n√§ill√§ viikoilla kaikki n√§ytt√§√§ pojilta, olisi viikon p√§√§st√§ voinut n√§hd√§kkin ūüėÖ

n√§in itseasiassa ihan hiljattain ekan unen pikkuisesta. Siin√§ oli jo syntynyt ja h√§nt√§ imetin ja mietin kuinka helppo vauva onkaan kun t√§m√§ nukahti s√§nkyyns√§ ūü§≠ toista on varmaan sitten todellisuus! Siskonsa ei siis suostunut nukkumaan kuin syliin ihan pikkuisena ūüėÖ

• Rakkaus
Tààllà elellààn 13+0 ja nyt kun ensimmàinen kolmannes on takana (olenhan laskenut viikot oikein..?;) niin varsin helpolla olen pààssyt. Nt-ultrassa kaikki nàytti olevan mallillaan ja sydàn sykki tiuhaan tahtiin. :love: Eilen tein myòs NIPTin, saatiin se sukulaisen kautta nopeasti ja helposti lisàttyà ja tulokset (sekà sukupuoli!) pitàisi ollan tiedossa ensi viikon alussa. Jànnià aikoja eletààn. Eilen kerroin tòissà ja ylipààtààn vihdoin pààstààn asiasta rennommin nauttimaan ja ilouutisia jakamaan.

Mites muiden vointi? Entà onko teillà jo vatsaa nàkyvissà/kuinka aikaisin se on teillà nàkynyt? (Tàmàn tai aiempien raskausten myòtà.) Entà kuinka pian vauvan liikkeità voi alkaa tuntemaan? Itse vàlillà tunnen pienià nippauksia/painetta, mutta se voi olla ilmavaivojakin. Kukaan ei kertonut tàstà ummetusesta! :ROFLMAO:

Hyvià vointeja!

• Tykk√§√§
Ihanaa kun aletaan olla jo toisella kolmanneksella, elämä tuntuu paljon valoisammalta.

Jännää kun saat @Kaikkiuutta88 jo pian tietää sukupuolenkin! Varmasti konkretisoituu ihan eri tavalla raskaus.

Mulla taitaa (nyt 14+3) vauvavatsa pikkuhiljaa erottua turvotuksen alta, ainakin sitä on nyt viimepäivinä ollut tosi paljon vaikeampi "vetää sisään" ku aiemmin. Ja äitiyshousut jalassa jo joka päivä!

Onneks toi ummetus sinänsä on sentään vähän alkanu itellä helpottaa, ei oo ihan niin tukala olo enää, vaikka vatsa onkin saman kokonen ollut jo monta viikkoa.

Ite luulen tuntevani silloin t√§ll√∂in pieni√§ sipaisuja tai kuplia, mutta ne voi ihan yht√§ hyvin olla pierujakin, wouldn't know the difference! ūüėÜ ūüôą

Meitä ei täällä montaa taida enää palstalla pyöriä, mutta toivottavasti kukaan heinäkuisista ei enää kärsi pahoinvoinnista!

• Tykk√§√§
Reactions: Kaikkiuutta88
NIPT tehty ja tulokset saatu: kaikki hyvin ja pieni poika odottaa vatsassa maailmaan pààsyà! Tààllà meni àidillà vàhàn pasmat sekaisin, kun niin vahvoja tyttò-viboja oli (muka;) ) ollut, mutta nyt tuloksen saatua alan pikkuhiljaa olemaan aika lailla innoissani tàstà! Pieni poika on jo mullistanut meidàn vanhempien maailman, odotetaan, kun hàn pààsee mullistamaan muidenkin. <3

• Rakkaus
Huh, pitk√§st√§ aikaa ehtii t√§nne kirjoitella. T√§ll√§ hetkell√§ 16+3 ja kaikki muuten hyvin, mutta jouduin j√§√§m√§√§n sairaslomalle ty√∂uupumuksen vuoksi. Oon syyllist√§ny itse√§ni kaikesta mahdollisesta ja nyt pikkuhiljaa alkaa helpottamaan. Pelottaa loppuraskaus kyll√§ niin fyysisesti kuin henkisesti, kun haluaisin viel√§ t√∂iss√§ pysty√§ k√§ym√§√§n. Mutta p√§iv√§ kerrallaan. Pieni√§ tuntemuksia vatsalla ja sel√§ss√§ ja vatsan erottaa jo suhteellisen hyvin vaatteiden alla. Oliko meill√§ viel√§ facebook ryhm√§ ja kuinka aktiivinen? Voisin siihen nimitt√§in liitty√§ ūüėä

• Tykk√§√§
Reactions: knyte

Yhteistyössä