Heinäkuiset 2021

Lääkärissä on nyt käyty ja niin vauvalla kuin minulla on kaikki hyvin. Keltarauhashormonit alkaa tänään ja jatkuu rv 36 asti. Lääkäri katsoi jo rakenteetkin päällisin puolin ja kaikki oli ok, rakenneultrassa katotaan vielä tarkemmin. Vauva oli vaan kasvanut niin reippaasti, että koko vastasi viikkoa isompaa. Mutta lääkärin mukaan menee normikäyrillä. Me ollaan miehen kanssa oltu molemmat isokokoisia, joten ei varmaan siroa saa tehtyä. Ens viikolla jo seuraava käynti, kun polilla on tiukkaa ajoista. Seuraava meneekin sitten jo kolmen viikon välillä, kun rakenneultran yhteydessä kattovat kohdunkaulankin.
Ihana kuulla että pidetään hyvin huolta sinusta ja vauvasta ja ihana kun olet saanut nähdä pikkuista <3 itsellä vielä reilu viikko rakenneultraan ja tuntuu että aika vaan matelee...
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
-Suopursu
Onko muilla alkanut närästämään?

Ei koskaan ole tarvinnut syödä närästyslääkettä, mutta eilen iltapäivällä kahvin jälkeen alkoi kurkun päätä polttelemaan ja röyhtäyttämään.Täytyy jättää tämä vähäinenkin kahvin juonti (2 kuppia päivässä). Apteekkari tuli avuksi katsomaan, mitä voin ottaa ja rennietä kokeilen. On vielä jokin vahvempi lääke, jos rennie ei riitä.
 
Onko muilla alkanut närästämään?

Ei koskaan ole tarvinnut syödä närästyslääkettä, mutta eilen iltapäivällä kahvin jälkeen alkoi kurkun päätä polttelemaan ja röyhtäyttämään.Täytyy jättää tämä vähäinenkin kahvin juonti (2 kuppia päivässä). Apteekkari tuli avuksi katsomaan, mitä voin ottaa ja rennietä kokeilen. On vielä jokin vahvempi lääke, jos rennie ei riitä.
Täällä hep! Tosin refluksi ennestään,mutta raskausaika pahentaa oireita. Täytyy olla tarkka mitä syö, sokeri, vehnä,sitrukset ym välillä pahentaa. Alussa oli niin pahana että ylty krampeiksi. Mulla pitäs mennä omeprazol 20mg aamua iltaa mutta en aina muista ottaa. Gaviscon on parhain apu akuuttiin mulla.

Tänään rakenneultra, iiks!
Rv 20+4
 
vierailija
Tulin kyselemään miten suhtaudutte koronaan tällä hetkellä? Käyttekö töissä kodin ulkopuolella, ravintoloissa, tapaatteko ystäviä? Tästä on saattanut olla keskustelua, mutta en löytänyt äkkiseltään.
 
vierailija
Tulin kyselemään miten suhtaudutte koronaan tällä hetkellä? Käyttekö töissä kodin ulkopuolella, ravintoloissa, tapaatteko ystäviä? Tästä on saattanut olla keskustelua, mutta en löytänyt äkkiseltään.
Olen ollut todella varovainen. Olen tällä hetkellä ensimmäisestä lapsesta hoitovapaalla töistä ja käytännössä käydään lapsen kanssa vain ulkona puistoissa. Ruuat tilataan kotiin ja sosiaaliset kontaktit ovat minimissä. Raskaanahan kuulutaan Koronan riskiryhmään. Asumme PK-seudulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
Itse kyllä kanssa välttelen paikkoja joissa ihmisiä voi olla tunguksi asti. Toki kaupassa ym. Käyn mutta onneksi muuten asumme maalla niin täällä voi olla melko rauhassa sen suhteen. En kuitenkaan todellakaan halua koronaa saada raskaana ollessa tai enää muutenkaan. Kyllä se hieman ajatuksena pelottaa, että pikkuisellekin voisi jotain sattua koronan vuoksi. Etenkin nämä virusmuunnokset hieman kauhistuttaa.

Kiva @Sabriiiina kun on jo rakenne, ihan hurjaa! Tulehan sitte kertomaan uutiset sieltä suunnalta :)
 
Tulin kyselemään miten suhtaudutte koronaan tällä hetkellä? Käyttekö töissä kodin ulkopuolella, ravintoloissa, tapaatteko ystäviä? Tästä on saattanut olla keskustelua, mutta en löytänyt äkkiseltään.
Asutaan perustason alueella eli tartuntoja on hyvin vähän. Käyn töissä normaalisti, koska etätyöhön ei ole mahdollisuutta (mies tekee osan etänä) ja molempien perheitä ja yksittäisiä ystäviä ollaan tavattu. Kahdesti ollaan korona-aikaan syöty ravintolassa, noin puolen vuoden välillä, mutta noudettu ollaan useammin. Mutta isompia ihmisjoukkoja ym. vältän ja kauppaostoksetkin teen nykyään pitkälti noutopalvelun kautta. Töissä pyrin pitämään kontaktit minimissä, otan asiakkaista vain pakolliset vastaan ja meillä on maskipakko. Jos tartuntoja alkaisi tulla runsaasti, niin varmaan tiedusteltiin esimieheltä olisiko mahdollista tehdä etätöitä, vaatii vain välineet, muuten työn voisi tehdä kotona.
 
vierailija
Pakko korjata, että raskaana olevat eivät ole riskiryhmää. Kts. THL ja riskiryhmät.

”Raskaana olevat naiset ovat muuta väestöä alttiimpia ylipäätään infektioille ja koronavirusinfektion vaikealle tautimuodolle.”
 
Sun sokeriarvot kuulostaa tosi hyviltä kyllä! Saako kysyä että mitä oikein syöt? Itse syön kotiruokaa ja olen radin pelossa lopettanut herkkujen syönnin (paitsi tumma suklaa) pois, mutta uskon että omassa ruokavaliossa on parannettavaa. Itselläni vain pelottaa kovasti että ensi rasituksessa narahdan joten parempi alkaa ruukata omaa ruokavaliota jo nyt kuin sitten myöhemmin
Mulla siis on ollut viime ja tässä raskaudessa ongelma aamupaastoarvossa, koska se on ollut lähes kaikissa elämäni labramittauksissa aina lähemmäs 6, kun se raja radiin on 5,3... Siitä siis nämä raskausdiabetestuomiot, ja todennäköisesti sen vuoksi verensokerit tuntuu pysyvän helpommin kurissa fiksulla syömisellä (insuliini siis toimii muuten ok).

Syön aika pieniä annoksia ja usein (5-6 kertaa päivässä - onneksi työ sallii mm. jakaa aamupalan kahteen osaan). Raskausaikana makean syöminen on ollut heikkoa, koska siitä tulee helposti paha olo, eli jos jotain syön, pitää olla mukana jotain suolaista (esim. välipalalla harvemmin syö pelkkää hedelmää, vaan aina myös leipää, pähkinää, porkkanaa tms.). Tämä oli esikoistakin odottaessa, ja toisaalta ehkä ihan hyvä, koska muuten olen aika makeanhimoinen... Jos syön jotain herkkua, nautin sen aterian yhteydessä, jolloin se ymmärrykseni mukaan nostaa verensokeria vähemmän.

Syön loppujen lopuksi aika vähän hiilareita poislukien hevi-osasto (maks. se kolmannes annoksesta on perunaa, riisiä, makaronia tms. lisäkettä paitsi aamu/iltapuuron yhteydessä), mutta kun syön niitä, syön täysjyvä- tai muuta kuitupitoista mieluummin kuin vähäkuituista. [Kuidut tasaa hiilareiden verensokeria nostavaa vaikutusta, eli hiilarit vapautuu pidemmän aikaa, jolloin verensokeri ei nouse niin äkkiä ylös.] Hevi-osaston tuotteita kuluu joka aterialla, esim. leivän päälle laitan mieluiten kurkkua ja tomaattia molempia, ja on helpottavaa, kun oon vihdoin päässyt alkuraskauden normaalin salaatin kammosta yli (en siis pystynyt syömään jäävuori-tomaatti-kurkku -salaattia, koska se oli mielestäni kuvottavaa).

Meillä syödään muutenkin aika vähäsokerista ruokaa, osittain esikoisen ja osittain tottumuksen takia. Esim. jogurtti on yleensä maustamatonta tai noita vain hedelmien/marjojen sokerilla makeutettua, ja maku sekä makeus tuodaan pakastemarjoilla tai hedelmillä. Tuo mun kaakaokin oli tummasta (leivonta)kaakaojauheesta tehtyä, johon oli lisätty vähän vaniljasokeria ja pikkasen hunajaa makeutukseksi.

Tuona mittauspäivänä söin aamupalaksi puuroa levitteellä ja raejuustolla, palan leipää, osan omenaa ja teetä. Lounaana oli perunamuussia, savulohta ja salaattia (muussia en uskaltanut kamalasti ottaa, kun pelkäsin perunasta sokereiden nousevan, mutta ei ne sitten nousseet) ja join ehkä piimää tai sitten vettä. Välipalana vetäsin palan tummaa leipää täytteineen ja pienen palan herkkupäivän kakkua (välipalan jälkeen ei ohjeen mukaan mitattu 1h arvoa, mitä ensin hämmästelin), iltaruokana täysjyvänuudeli-kana-kasviswokkia ja salaattia. Iltapalalla huomasin, että oli nälkä ja söinkin vähän enemmän, mm. tummaa leipää ja omatekoista luumukiisseliä rahkan kanssa (minkä jälkeen en mitannut kuin vasta aamulla paastoarvon).

Mittauspäivänä myös liikuin aika paljon, mm. kävelylenkit aamupalan ja välipalan jälkeen. Lapsen perässä tulee myös kuljettua sisälläkin paljon ja meillä on koira, jota tarvitsee lenkittää pari kertaa päivässä/aikuinen, että suht rauhallista liikuntaakin tulee harrastettua koko ajan.

Pahoittelut pitkästä selostuksesta, mutta aika paljon tosiaan tästä sokerien hallinnasta tulee siitä, että syö säännöllisesti pieniä annoksia ja miettii, mitä suuhunsa laittaa (ja hyötyliikkuu). Tosin th muistutti mittaritarpeita antaessa, että välillä voi sitten herkutella (kunhan ei koko ajan) ja jättää sitten mittaamatta, jos tietää, että lukemat ei ole hetkellisesti tavoitearvojen mukaiset. Tosin nyt on ainakin mulla tullut mitattua vähän ylimääräistä, koska pitää kokeilla, mitä kaikkea ja kuinka paljon sitä oikein uskaltaa syödä.
 
Tulin kyselemään miten suhtaudutte koronaan tällä hetkellä? Käyttekö töissä kodin ulkopuolella, ravintoloissa, tapaatteko ystäviä? Tästä on saattanut olla keskustelua, mutta en löytänyt äkkiseltään.
Varautuneesti. Ollaan miehen kanssa molemmat etätöissä. Esikoinen on hoidossa, mutta onneksi perhepäivähoitajalla, mutta tasausvapaina päiväkotiin vienti aina mietityttää (asutaan pk-seudulla). Käyn ruokakaupassa normaalisti (maskia käyttäen - se tosin ei tietääkseni suojaa kuitenkaan varmasti tartunnalta, mutta tuleepahan suojattua muita), ollaan syöty muutamia kertoja tuossa lähilounasravintolassa ja olen myös hakenut ruokaa muutamista paikoista mukaan. En kuitenkaan ehdoin tahdoin pyöri ostoskeskuksissa, ravintoloissa tms. ja välttelen lähipiirin ulkoisia kontakteja (omaa ja miehen perhettä ollaan nähty). Jos tulee oireita, käyn helposti testissä, vaikka se ei ole mukavaa, koska mieluummin suljen koronan pois kuin mietin, voiko olla ja odottelen oireiden pahentumista.

Toki tilanne pelottaa ja pahemmin sairastuminen, mutta en halua aivan kokonaan eristäytyäkään... Olisi kiva päästä vasta-ainetestiin, jotta tietäisi, onko sitä jossain kohtaa jo taudin sairastanut vai ei (en ainakaan tietoisesti).
 
-Suopursu
Töissä käyn normaalisti. Onneksi työnantajan puolesta hyvin varauduttu koronaan, niin riski sairastua on töissä pieni. Muutenkin tällä alueella on hyvä tautitilanne. Ollaan aika paljon kotioloissa, mutta joitain ystäviä ollaan satunnaisesti tavattu. Ei olla syöty ulkona tai liikuttu ihmispaljoudessa. Muutaman kerran haettu ruokaa mukaan ravintolasta. Kaupassa käydään normaalisti maskia käyttäen.

Enemmän jännittää miten tautitilanne etenee kesää kohti. Tuleeko tiukennuksia ja pääseekö puoliso mukaan synnytykseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Minulla elämä on suht normaalia, tosin maskin kanssa liikun kaupoissa, bussissa jne.
Ystäviä olen nähnyt ja ravintolassa käynyt. Mieheni ei kuitenkaan aijo luopua mistään, joten olen ajatellut että siitä ei ole hyötyä jos minä linnoittaudun kotiin, yritin kyllä alussa.

Toki kaikkia aktiviteetteja on paljon normaalia vähemmän, mikään ei ole esimerkiksi viikottaista tai useimmiten edes kuukausittaista.

Tosin nyt uutiset näistä muunnoksista ja teidän vastaukset on saanut hieman ajattelemaan...
 
Raskaus itsessään jo lisää veritulppariskiä, ja korona lisää myös. Koronan myötä alkaisi myös verenohennuslääkitys. Ei voi myöskään tietää miten voimakkaana korona ja sen jälkioireet kellekin tulee.

En halua koronaa sairastaa, enkä varsinkaan raskaana. Eletään siis mahdollisimman paljon ilman kontakteja. Joskus otetaan tietoinen riski, kun ei kenenkään pää kestä loputonta eristäytymistä. Viime viikolla käytiin arkena museossa, oltiin ainoat asiakkaat siellä. Olo oli turvallinen ja tuntui hyvältä päästä kotiympyröiden ulkopuolelle hetkeksi pitkästä aikaa.
 
Mulla elämä on varsin rajoittunutta Korona-aikaan. Suurin osa työstä etätyönä, joitain asioita pakko hoitaa livenä. Vältän ihmisten tapaamista, mutta kaupassa käyn noin kerran viikkoon maskin kanssa ja mieluiten sellaiseen aikaan ettei ole pahin ruuhka päällä. Joitain ystäviä uskaltanut nähdä ulkoilun merkeissä. Omia vanhempia tapaan harvakseltaan vaikka ovat riskiryhmään kuuluvia molemmat.
Alkaa ahdistaa tämä elämän rajoitteisuus, mutta pakko jaksaa.
 
Kuulun thl:n määrittelemään vakavan koronan riskiryhmään ja melko eristäytynyttä oli elämä jo ennen raskautta. Nyt kun on vielä riskiraskauskin niin emme ole ottaneet riskejä saada tartuntaa. Vuodenvaihteessa näin sisarukseni ja äitini lyhyen aikaa ja silloinkin jälkeenpäin mietitytti, että olikohan viisasta, kun he eivät tee etätyötä ja työssään kohtaavat paljon ihmisiä. Näin tuolloin myös viimeksi ystäviä ulkoilun merkeissä. Etätyötä olen tehnyt jo kohta vuoden, kesällä kävin muutaman kerran ravintolassa ja voi että olisi mukava käydä edes lounasravintolassa! Täällä altistumisia on uutisoitu useita myös ihan lounasravintoloissa, eikä niihinkään tee mieli mennä. Muutoin käyn noin kerran kahdessa viikossa kaupassa. Arkivapaina olen käynyt hiljaiseen aikaan katselemassa vauvoille tarvikkeita ja ainoita asiakkaita ollaan oltu. Neuvola ja labrakäynnit on varmaan ne riskisimmät paikat mulla saada tartunta. Onhan tämä ankeaa ja välillä mietin, että liekö sitä on eristäytynyt liikaa. Tähän vaan alkaa olla tottunut, enkä oikeastaan paljoa mieti enää asiaa. Toisaalta kaikki kaveritkin ovat ihan yhtä eristyksissä. Jos esim äitini tekisi etätyötä, luultavasti tavattaisiin useammin. Kunpa kesää kohti hellittäisi korona ja saadaan puolisot tai tukihenkilöt synnytykseen mukaan :) Olisi aivan kauheaa jos rajoituksia siihen tulisi. Täällä ei puoliso pääse ultriin mukaan ja sekin on tarpeeksi ikävää :(
 
vierailija
Kuulun thl:n määrittelemään vakavan koronan riskiryhmään ja melko eristäytynyttä oli elämä jo ennen raskautta. Nyt kun on vielä riskiraskauskin niin emme ole ottaneet riskejä saada tartuntaa. Vuodenvaihteessa näin sisarukseni ja äitini lyhyen aikaa ja silloinkin jälkeenpäin mietitytti, että olikohan viisasta, kun he eivät tee etätyötä ja työssään kohtaavat paljon ihmisiä. Näin tuolloin myös viimeksi ystäviä ulkoilun merkeissä. Etätyötä olen tehnyt jo kohta vuoden, kesällä kävin muutaman kerran ravintolassa ja voi että olisi mukava käydä edes lounasravintolassa! Täällä altistumisia on uutisoitu useita myös ihan lounasravintoloissa, eikä niihinkään tee mieli mennä. Muutoin käyn noin kerran kahdessa viikossa kaupassa. Arkivapaina olen käynyt hiljaiseen aikaan katselemassa vauvoille tarvikkeita ja ainoita asiakkaita ollaan oltu. Neuvola ja labrakäynnit on varmaan ne riskisimmät paikat mulla saada tartunta. Onhan tämä ankeaa ja välillä mietin, että liekö sitä on eristäytynyt liikaa. Tähän vaan alkaa olla tottunut, enkä oikeastaan paljoa mieti enää asiaa. Toisaalta kaikki kaveritkin ovat ihan yhtä eristyksissä. Jos esim äitini tekisi etätyötä, luultavasti tavattaisiin useammin. Kunpa kesää kohti hellittäisi korona ja saadaan puolisot tai tukihenkilöt synnytykseen mukaan Olisi aivan kauheaa jos rajoituksia siihen tulisi. Täällä ei puoliso pääse ultriin mukaan ja sekin on tarpeeksi ikävää
Sivusta huutelen, miten se THL:n suositus menikään? Eikös raskaana olevat riskiryhmäläiset suositella ottaa rokote? Mut miten se järjestys, pääseekö sit iänmukaisen riskiryhmän mukana rokotukselle?
 
vierailija
Sivusta huutelen, miten se THL:n suositus menikään? Eikös raskaana olevat riskiryhmäläiset suositella ottaa rokote? Mut miten se järjestys, pääseekö sit iänmukaisen riskiryhmän mukana rokotukselle?
Suositus on että raskaana olevia ei rokoteta, mutta jos on perussairauden tai työn puolesta vaarassa saada vakava tautimuoto, voidaan rokottaa jos itse näin haluaa.
 
Kävin tällä viikolla rakenneultrassa, ja kaikki oli kunnossa Ihana helpotus, vaikka tämä oli ihan odotettu tulos. Vauva oli välillä piilottelemassa itseään, mutta ultraaja on taitava ja sinnikäs, niin kaikki saatiin tsekattua.
Tyttö ilmeisimmin tulossa
Ootteko muuten menossa 3D/4D-ultraan, itseä hieman houkuttelisi...
Onnea tyttölupauksesta❤
Me ollaan menossa 4d ultraan.. Ois kolme viikkoa vielä odotettavana ❤
Turhan kallista lystiä mutta koska haluan... :ROFLMAO:
Oliivi 21+4 ❤
 
Kävin tällä viikolla rakenneultrassa, ja kaikki oli kunnossa Ihana helpotus, vaikka tämä oli ihan odotettu tulos. Vauva oli välillä piilottelemassa itseään, mutta ultraaja on taitava ja sinnikäs, niin kaikki saatiin tsekattua.
Tyttö ilmeisimmin tulossa
Ootteko muuten menossa 3D/4D-ultraan, itseä hieman houkuttelisi...
Ihania uutisia, onnea!

Me ei aiota mennä 3D/4D-ultraan. Toki ymmärrän täysin, jos siellä haluaa käydä.

Meillä on vielä pari viikkoa rakenneultraankin, mutta yllätyksekseni neuvolalääkärillä oli käytössä ultra siellä käydessä (esikoisesta muuttunut asia ja plsitiivinen yllätys) ja sai pienen vilauksen pikkuisesta. Tosin mulla todettiin nyt osittain edessä oleva istukka, joten näkymät ei olleet parhaat. Mä kyllä olen päivä päivältä varmempi, että liikkeet tuntuu jo vähän, vaikka lääkäri varoitti, että ei ole ihme, jos ei vielä hetkeen tunnu.

Se äitiysneuvolalääkäri oli todella mukava ja alapään ongelmatkin ratkesi: turvotusta ja kuivuutta... Lääkäri ei yhtään ihmetellyt mittaamiani sokeriarvoja, vaan totesi itsekin, että ne diagnoosirajat on älyttömän tiukat, jotta löydetään ennakkoon vähänkin taipumusta omaavat odottajat eikä tule ongelmia. Sen takia kaikki voi mulla hyvinkin todennäköisesti sujua ruokavaliolla "hoitaen" kuten viimeksikin.

Nyt tosiaan pari viikkoa ultraan ja kuukausi seuraavaan neuvolaan. Tänään alkoi taas uusi viikko!

18+0
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista! :)

Täällä korona alkanut vähän pelottaa enemmän, päiväkodissa työskentelen normaalisti. Maskisuositus meillä on koko päivän, tietysti poislukien ruokailut. Pitää vain nyt toivoa parasta. Muuten elellään aika minimikontakteilla ja kauppakäynnit hoidettu osaksi verkkokauppatilauksilla.

Ensi viikolla tiedossa lääkärineuvola ja rakenneultra 5.3., tuntuu vielä ikuisuuden odottelulta..

Liikkeitä täällä on tuntunut vähäisessä määrin jo pidemmän aikaa ja välillä asia on huolestuttanutkin. Istukka oli edessä ainakin viime ultrassa, joten varmasti se syynä asiaan. Dopplerilla tuli eilen kokeiltua sydänäänet kotona, kun alkoi asia liikaa vaivaamaan. Mutta siellä se sydän jumputti niin ehkä pitää vain malttaa odotella niitä isompia potkuja. :)

Vaivoista uusimmaksi on noussut ilmeisesti häpyliitoksen kivut? Välillä tuntuu, että olisi isketty tikari alakertaan ja varsinkin vessakäynnit olleet tuskaisia. Tämä kipu yhdistettynä ummetukseen ei todellakaan ole ollut mahtavaa.. Varsinkin työpäivän jälkeen kivut tuntuvat olevan suurimmillaan. Vielä kuitenkin töissä selvitty ja muutaman viikon takaiset iskiaskivut ovat vähentyneet selvästi. Vielä pitäisi pari kuukautta töissä porskuttaa, sitten loppuu soppari ja sitten ajattelinkin jo olla vain kotona.

19+6
 
Mulla on myös istukka etuseinämässä, ja aloin tuntea (+tunnistaa) liikkeitä selkeämmin rv 19 +jotain. Nyt tuntuu päivittäin, mikä on Ihanaa. Tyyppi oli ainakin rakenneultrassa pää alaspäin, joten potkii kohdussa ylös tai sivuille :D
Mulla alkanut myös noita liitoskipuja (veikkaisin häpyliitokseksi ainakin) tulla jonkin verran, ja yksi päivä viilteli hetken tosi voimakkaasti kohdun sivulta kun tyhjäsin vähän kumarassa asennossa tiskikonetta. Joskus öisin alavatsaa vihloo kun kääntää kylkeä, lienee normaalia...
Satunnaisia supistuksiakin oon tunnistavinani, ovat kivuttomia ja hetkellisiä. Ajattelin neuvolasta kuitenkin niistä kysäistä ensi viikolla.
Tsemppiä rakenneultraa odottaville!

Rv 20 +4
 
Tuli tuossa nettiä selatessa mieleen, että ootteko tutustuneet näihin ilmaislahjoihin?


Jos tosiaan teillä ei neuvolasta/synnäriltä noita saa, niin kannattaa tutustua. Noi Muumi-näytteet pitää tilata yksitellen, mutta ilmeisesti saa kaikkia kokoja tilata. Ihan varma en ole. Toi on vanha juttu, mutta linkit toimii edelleen.

Katselin amerikkalaisia youtube-videoita ilmaisbokseista ja siellä saa vaikka mitä tavaraa tilattua, tosin vaatii baby registryn eli baby shower lahjalistan laatimisen.
 
-Suopursu
Kiitos linkistä! :) Pitää harkita noita. En yleensä osallistu mihinkään tuollaisiin, koska vaativat rekisteröitymistä ja niistä seuraa yleensä hirveästi mainoksia sähköpostiin... Ainakin liberolla sai markkinoinnin poistettua jos alkaa tulla häiritsevässä määrin.

Loppuviikosta olisi ultra aika. Jännittää jo hieman. Onneksi puoliso pääsee ja saa tulla mukaan.
 

Yhteistyössä