Heinäkuiset 2021

Mulla painoa on tullut nyt 5 kg lähtötilanteesta. Paino tosin laski pahoinvoinnin aikana mutta nyt on kasvukausi menossa ja nälkä on koko ajan. Vähän pelkäsin saavani nuhteita terkkarilta, mutta päinvastoin, kehui vaan
:D
Monikkoperheille on oma valmennus etänä ja ajateltiin osallistua. Tosin matskut löytyi netistä, mutta vähän toivoisin verkostoitumista ja vertaistukea :)
 
Moi! Tsemppiä kaikille kipujen kanssa! ❤

Miten teillä on paino pysynyt kurissa? Minulla tähän mennessä vielä hyvin vähäistä nousua, mutta viime aikoina tekee mieli vain jatkuvasti syödä! Saa nähdä miten tässä käy. Esikoisen kanssa paino nousi jonkun 7kg.
Mulla paino tippui alkuraskaudessa pahoinvoinnin myötä reilut 4 kg. Nyt kun pahoinvointi jäänyt taakse, niin olen noin 1,5 kk sisällä melkein tuon 4 kg syönyt itselleni takaisin, eli lähellä raskauden alkupainoa menen. Aion kysellä neuvolasta seuraavalla kerralla mikä olisi itselle suositeltu max. painonnousu, jotta pysyisi jotenkin lapasessa, kun normielämässä ilman raskautta paino tuppaa nousemaan melko herkästi.

Rakenneultra tulossa ensi viikolla ja aion kysyä sukupuolta, olisi ihana tietää kumpi on tulossa.
Mulla on alkanut tuntua vauvan liikkeet niin että tunnistan niitä selkeämmin (eka raskaus ja etuseinässä oleva vaimentava istukka). Ihanalta tuntuvat tökkäisyt ❤
 
Onnea hyvistä uutisista Oliivi3 :D Perästä tullaan, mutta kaksi viikkoa vielä pitää malttaa odottaa.

Liikkeitä tuntuu joinain iltoina ja uskon/toivon kaiken olevan hyvin. Pikkuhiljaa ollaan listaa tarvittavista hankinnoista tehty. Ensimmäinen lapsi niin mitään ei ole valmiina. Kaukalo ja isofix jalka jo tilattiin kun oli tarjouksessa. Halusin sen uutena, koska sukulaisilla oli yli 8 vuotta vanhoja ja netti kirppareilta/torista en uskaltanut ostaa, koska ei voi olla täysin varma, että on kolaroimaton. Joko te muut olette tehneet hankintoja?
Oletko millä viikolla kun liikkeet jo tunnet? Liikkeet varmaan helpottaa odottelua! :)

Meillä ei vielä ole mitään hankittuna, ajattelin odotella rakenneultraa, josko sitten saisi vielä varmuuden sille että tavaraa kannattaa hankkia. :)
 
Meillä vielä viisi viikkoa rakenneultraan, RV 21 on mulla. Tosin ensi viikolla alkaa äitipolin käynnit ja siellä ultrataan ainakin kohdunkaula. Me ei sukupuolta selvitetä ellei sitten ole tosi selvästi näkyvissä, edellisestä ei edes ultraaja saanut selvää. Meillä saa synnäriltä Libero-kassin ja ainakin ennen on saanut neuvolan kautta Pampers-lahjalaatikon, jossa on mm. body, vaippoja ym. Yleensä se on annettu perhevalmennuksessa, mutta sen saa myös ilman perhevalmennusta.
Muuten osallistutteko te perhevalmennukseen/on teidän alueella järjestetty nyt koronan aikaan? Me ei mennä, sillä olen itsekin niitä pitänyt ja synnytyssaliin ei kumpikaan enää koe tarvetta tutustua, kun kerran on synnytys koettu.
Mitäs nämä öitipolin käynnit on? Onko sulla joku erityinen syy niille vai onko tää joku paikkakuntakohtainen tapa?
 
Onko sulla kuinka mones lapsi? Täälläkin niin odoteltais liikkeitä et sais jonkun merkin, että raskaana ollaan
Kolmas lapsi on, kuopus kylläkin tulee jo 15 joten aikaa on edellisestä. Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka vasemmalla edessä. Liikkeet tuntuu juurikin koko ajan vaan oikealla puolella. Nämä riippuu niin monesta asiasta tosissaan miten kenelläkin tuntuu. Toivottavasti pian sinullakin, tiedän miten sitä aina odottaa ❤ eikä näihin kyllästy.

@ Suopursu kiitos ❤ kyllä se ultran jälkeen putoaa kivi harteilta kun kuulee kaiken olevan hyvin. Sukupuoli saatiin kyllä tietää ❤ nyt voi pikkuhiljaa alkaa pieniä hankintoja jo tekemään.

Oliivi 20+3
 
  • Rakkaus
Reactions: Sannaap123
Mitäs nämä öitipolin käynnit on? Onko sulla joku erityinen syy niille vai onko tää joku paikkakuntakohtainen tapa?
Meidän esikoinen syntyi vuosi sitten rv 23+3 ja kuoli kuukautta myöhemmin ennenaikaisuuden komplikaatioihin. Ennenaikaisuus johtui istukan osittaisesta irtoamisesta ja kohdunkaulan kypsymisestä. Nyt sitten uudessa raskaudessa seurataan kuin hai laivaa ja jos mitään merkkejä ongelmista ilmenee, joudun vuodenlepoon ja saan keltarauhashormonit.

Me odotellaan hankintojen kanssa varmaan sinne rv 30 ja eteenpäin. Silloin on jo hyvät mahdollisuudet selvitä, jos syntyy ennenaikaisesti. Oon toki miettinyt mitä haluan jo valmiiksi. Toki saattaa olla, että siskolta tulee tavaraa ennen tuota, riippuen miten saa toiselta puolelta Suomea hommattua meille.
 
vierailija
Oletko millä viikolla kun liikkeet jo tunnet? Liikkeet varmaan helpottaa odottelua!

Meillä ei vielä ole mitään hankittuna, ajattelin odotella rakenneultraa, josko sitten saisi vielä varmuuden sille että tavaraa kannattaa hankkia.

Taisi olla viikko 16 kun ensimmäisen kerran tunsin liikkeet :) Yleensä illalla tuntee liikkeitä, mutta ei läheskään joka päivä.

Synnytysvalmennusta täällä ei taideta nyt järjestää. Luultavasti siitä keskustellaan neuvolassa rakenneultran jälkeen. Youtubessa on kyllä synnytysvalmennus videoita eri sairaaloista, niin niitä on tullut katseltua. Painoa on tullut vajaa 3 kiloa.
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
-Suopursu
Ei olla mainostettu. Ei ihan yhden käden sormet riitä tietäjien laskemiseen. Pomolle olen kertonut ja läheisimmille sukulaisille. Rakenneultran jälkeen ei enää asiaa salailla, mutta ei kummallakaan ole hirveää tarvetta mainostaa kaikille tutuille.
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Meidän esikoinen syntyi vuosi sitten rv 23+3 ja kuoli kuukautta myöhemmin ennenaikaisuuden komplikaatioihin. Ennenaikaisuus johtui istukan osittaisesta irtoamisesta ja kohdunkaulan kypsymisestä. Nyt sitten uudessa raskaudessa seurataan kuin hai laivaa ja jos mitään merkkejä ongelmista ilmenee, joudun vuodenlepoon ja saan keltarauhashormonit.

Me odotellaan hankintojen kanssa varmaan sinne rv 30 ja eteenpäin. Silloin on jo hyvät mahdollisuudet selvitä, jos syntyy ennenaikaisesti. Oon toki miettinyt mitä haluan jo valmiiksi. Toki saattaa olla, että siskolta tulee tavaraa ennen tuota, riippuen miten saa toiselta puolelta Suomea hommattua meille.
Hui millainen kokemus :(
Mutta onneksi saat nyt seurantaa, ja kaikki suojelusenkelit nyt teidän matkaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Eepinen
Vau miten moni tuntee jo liikkeitä. Pitänee itsekin alkaa tunnustelemaan asiaa, olen vain ajatellut että sitten siellä rakenneultran tienoilla se on vasta ajankohtaista... :D

Me ei olla hankittu vielä mitään. Tarvitsisin jostain jonkun valmiin listan, mitä voisi sitten alkaa suorittamaan rakenneultran jälkeen :)

Meillä tietää vain lähipiiri, pikkuhiljaa ystäville alan kertomaan. Ehkä ennen synnytystä sitten someen jotain niin saa loputkin tietää :D
 
vierailija
Mekään emme ole kertoneet kuin ihan muutamille henkilöille raskaudesta. Rakenneultra ensi viikolla, toivottavasti siellä kaikki hyvin. Liikkeitä on jo tuntunut, iltaisin varsinkin
Esikoiselta on tallessa vielä kaikki tavarat ja vaatteet. En usko, että sen kummemmin hankintoja tulee tehtyä.

Paitsi, että vinkkinä kaikille - kannattaa varata Tena ladyjä kotiin.. Mikäli lapsivedet menee kotona, niistä saa hyvän suojan matkalle synnärille jah! Itsellä jälkivuodot synnytyksen jälkeen olivat niin runsaat, että Tenat toimivat parhaiten. Toki tämä on vielä hyvin aikaista näille hankinnoille, mutta esikoisen kanssa Tenoille olisi ollut tarvetta
 
  • Tykkää
Reactions: riiskakku
Mekään emme ole kertoneet kuin ihan muutamille henkilöille raskaudesta. Rakenneultra ensi viikolla, toivottavasti siellä kaikki hyvin. Liikkeitä on jo tuntunut, iltaisin varsinkin
Esikoiselta on tallessa vielä kaikki tavarat ja vaatteet. En usko, että sen kummemmin hankintoja tulee tehtyä.

Paitsi, että vinkkinä kaikille - kannattaa varata Tena ladyjä kotiin.. Mikäli lapsivedet menee kotona, niistä saa hyvän suojan matkalle synnärille jah! Itsellä jälkivuodot synnytyksen jälkeen olivat niin runsaat, että Tenat toimivat parhaiten. Toki tämä on vielä hyvin aikaista näille hankinnoille, mutta esikoisen kanssa Tenoille olisi ollut tarvetta
Mulla on eläinten pissa-alustoja, jotka jäi virtsavaivaiselta kissalta. Niitä ajattelin hyödyntää ja laittaa sänkyynkin varuiksi, jos sinne asti päästään. :LOL:
 
  • Haha
Reactions: riiskakku
Täällä on käynyt keskustelu kiivaana sitten viime käynnin.
Meillä rakenneultra vasta maaliskuun alkupuolella. En oikein tiedä tosta sukupuolen kysymisestä - esikoisesta kysyttiin, mutta pidettiin omana tietona eikä vaikuttanut oikein mihinkään - ei olla mitenkään väriuskollisia ja lapsonen on pitänyt päällään niin pinkkiä kuin sinistäkin. :) Toki nyt olisi esikoiselle helpompi puhua, että saa pikkusiskon tai - veljen, koska pikkusisarus on sanana hiukan vaikeampi 2-vuotiaalle.

Joku oli sanonut, että 150 syke perinnetietoisesti meinaa tyttöä, mutta ei ainakaan meillä pitänyt esikoisen kohdalla paikkaansa :D

Me ei tosiaan hankintoja oikeastaan tehdä, kun esikoiselta on tallessa tavaraa ja kälyltä saa lisää. Pinnasänky on ainoa, mikä pitää hankkia - pidän silmiä koko ajan vähän nettikirppiksillä auki. Parempi vuodesohva ois kiva, kun ei kaikki mahduta samaan makkariin ja esikoinen ei vielä halua nukkua yksin omassa huoneessa. Uutta asuntoakin olen vilkuillut, mutta siinä on vähän liikaa liikkuvia seikkoja, että varmaan jää vielä odottamaan.

Mun pitäisi kertoa vielä töissä raskaudesta, mutta ehkä varmuudeksi odotan rakenneultraan. Muuten ollaan kerrottu vasta ihan perhepiirissä (ei oikein esikoisestakaan kerrottu, koska alitajuisesti pelkäsin, ettei kaikki mene hyvin, kun häntä oli kuitenkin jonkin verran odotettu ja kaivattu).

En ole varma liikkeistä, mutta jotain hipsutusta tuolla vatsalla välillä tuntuu. Ehkä nämä tästä koko ajan vaan vahvistuu ja varmentuu.

Onko muut radi-diagnoosin saaneet mittailleet millaisia verensokeriarvoja? Mulla ne on olleet tänään jotenkin tosi matalia (alle paastoarvon tunti ruokailustakin), kun oon koko päivän mittausta tehnyt. Toki oon liikkunut ja yrittänyt syödä varoen...
Mulla on kyllä vanha mittari, että pitää seurata voiko siinä olla jotain.

17+0
 
Täällä on käynyt keskustelu kiivaana sitten viime käynnin.
Meillä rakenneultra vasta maaliskuun alkupuolella. En oikein tiedä tosta sukupuolen kysymisestä - esikoisesta kysyttiin, mutta pidettiin omana tietona eikä vaikuttanut oikein mihinkään - ei olla mitenkään väriuskollisia ja lapsonen on pitänyt päällään niin pinkkiä kuin sinistäkin. Toki nyt olisi esikoiselle helpompi puhua, että saa pikkusiskon tai - veljen, koska pikkusisarus on sanana hiukan vaikeampi 2-vuotiaalle.

Joku oli sanonut, että 150 syke perinnetietoisesti meinaa tyttöä, mutta ei ainakaan meillä pitänyt esikoisen kohdalla paikkaansa

Me ei tosiaan hankintoja oikeastaan tehdä, kun esikoiselta on tallessa tavaraa ja kälyltä saa lisää. Pinnasänky on ainoa, mikä pitää hankkia - pidän silmiä koko ajan vähän nettikirppiksillä auki. Parempi vuodesohva ois kiva, kun ei kaikki mahduta samaan makkariin ja esikoinen ei vielä halua nukkua yksin omassa huoneessa. Uutta asuntoakin olen vilkuillut, mutta siinä on vähän liikaa liikkuvia seikkoja, että varmaan jää vielä odottamaan.

Mun pitäisi kertoa vielä töissä raskaudesta, mutta ehkä varmuudeksi odotan rakenneultraan. Muuten ollaan kerrottu vasta ihan perhepiirissä (ei oikein esikoisestakaan kerrottu, koska alitajuisesti pelkäsin, ettei kaikki mene hyvin, kun häntä oli kuitenkin jonkin verran odotettu ja kaivattu).

En ole varma liikkeistä, mutta jotain hipsutusta tuolla vatsalla välillä tuntuu. Ehkä nämä tästä koko ajan vaan vahvistuu ja varmentuu.

Onko muut radi-diagnoosin saaneet mittailleet millaisia verensokeriarvoja? Mulla ne on olleet tänään jotenkin tosi matalia (alle paastoarvon tunti ruokailustakin), kun oon koko päivän mittausta tehnyt. Toki oon liikkunut ja yrittänyt syödä varoen...
Mulla on kyllä vanha mittari, että pitää seurata voiko siinä olla jotain.

17+0

Moikka, minä mittailen kotona silloin tällöin ja aamupaastoarvo on aina luokkaa 5.2 ja minulla ei vielä diagnoosia ole. Olenkin ihan varma että se radi diagnoosi napsahtaa ens rasituksessa. Muuten arvot jos mittailen (erityisesti raskaamman ruoan jälkeen ) on luokkaa 4.4-7.1. Eli kaikkea sallitun väliltä :)

Miten kaikilla menee nyt kun raskaus alkaa lähennellä puoliväliä?
Itsellä ihan ok olo, liitoskivut on aivan kamalat välillä mutta ne taitavat olla seurana loppuun asti joten ei se mitään, pakko kestää. Onneksi on nyt tukivyö vähän jelppimässä.

Huimaako muilla välissä tai pyörryttääkö? Minusta tuntuu että vähän rankemman päivän jälkeen päässä on tosi sumuinen olo.. Kenelläkään muulla? Verenpaine on ok 65/110 eli normaali minulla ja sokerit ok. En sitten tiedä liittyisikö veren määrään kehossa?
 
-Suopursu
viikkoja on nyt 18+6 eli kohta tosiaan puoliväli saavutettu ja päästään rakenne ultraan. Sitä ollaan odotettu kovasti, että pääsee näkemään että kaikki on kunnossa ja sukupuoli kenties selviää. Olo on hyvä, mutta välistä liitoskivut aiheuttavat vihlaisuja. Äkkinäiset liikkeet yleensä syynä. Muuten liikkuminen onnistuu normaalisti.

Huimausta ei ole ollut, mutta illalla on pitänyt mennä aiemmin nukkumaan, koska väsymys iskee. Verensokereita ei ole tarvinnut mittailla ja verenpaineet ovat sallituissa rajoissa.
 
Täällä ihan näillä näppäimillä raskauden puoliväli, ja tällä viikolla rakenneultra.
Aika lieviä liitoskipuja itsellä toistaiseksi ollut. Öisin välillä vaivaa joku iskiastyyppinen oire toisessa kankussa/takareidessä kyljellä maatessa, menee onneksi ohi selkämakuussa.
Väsymystä on, jonka vuoksi pyydän hemoglobiinit ottamaan seuraavalla neuvolakäynnillä. Rautaa tod.näk. joudun aloittelemaan, mitä en odota innolla sen ummetusta aiheuttavan puolen vuoksi.
Mulla on luontaisesti aika matala verenpaine, joka raskaudessa vielä hitusen laskenut, sen takia toisinaan silmissä mustuu jos nousen nopsaan ylös. Syön sitten suolaista enemmän jos alkaa huippailemaan. Ei ole onneksi ollut vielä turvotusta muutoin kuin vatsan alueella suolen toiminnan hidastumisen vuoksi.
 
Täällä menossa rv 20+2, alle puolet jäljellä, en tosiaan ajatellu loppuun asti tai yliajalle sinnitellä :D

Liitoskivut lisääntynyt, kuin myös selkäkivut,välillä on päiviä etten pysty tekemään kun pakolliset hommat taaperon kanssa. Yöt menee aika heikosti just kipujen takia,kun saat nukutuks niin eikö iske hirvee pissahätä :D onneks en oo mikään tiptop tyyppi, koti voi olla pommin jäljiltä päivän jos kipu on kova.

Ylihuomenna rakenneultra,kääk!

Nopeat liikkeet saattaa aiheuttaa pientä huimausta,alkuun oli pahempi.

Tyypin liikkeet tuntuu koko ajan vaan enemmän,joskus en saa nukutuks heti jos on hirvee jami päällä. Vkl videoin kun maha muljus liikkeistä :D
 
Mulla verensokerit aamulla 4.7-5.3 välissä ja aterioiden jälkeen ollut 4.9-6.1 välissä. Korkeimmat lukemat on tullut kun oon syönyt reilusti hiilareita, normaaliruokailulla en ole saanut nousemaan liian paljon yli 5.
Liitoskipuja on hyvin lievänä silloin tällöin, lähinnä lonkka oireilee tai tuntuu kuin joku pikkuhiljaa yrittäisi halkaista alakertaa kahtia. Yleensä menee asennon muutoksella ohi. Verenpainetta en ole nyt mitannut, mutta neuvolassa ovat olleet hyvät. Huimausta on silloin tällöin, etenkin saunan jälkeen. Pitää alkaa taas lyhentää saunassa olemisen aikaa, viimeksi oli ihan sama homma. Mulla on kyllä huimausta muutenkin aika usein, kun niskat menee herkästi jumiin ja verenpaineet ei yleensä ole kovin korkeat.
Pikkukaverin liikkeet tuntuu kyllä. Eilen oli hiljaisempi päivä, mutta tänään on jumpattu senkin edestä. Nytkin on painanut menemään omia kuvioitaan. Mulla ei vielä öisin herätä, taitaa olla enemmän päiväeläjä, ainakin sillon tuntuu enemmän liikkuvan. Sama oli esikoisen kanssa, ei edes viimeisellä viikolla liikkunut enempää kuin yleensä. Toki kun tästä päästään riittävän pitkälle, niin varmasti tuntuu liikkeet paremmin yölläkin. Mulla ei vaan tosiaan liikkeet ole mitään hentoja sivelyitä vaan ihan kunnon tökkäisyitä ja kuperkeikat tuntuu kans, ottaa ilmeisesti kunnolla aina vauhtia.
Onko teillä muuten eläimiä ja ootteko huomanneet, että olisivat jotenkin enemmän lähellä tms? Meillä kissat tulee monesti mahan viereen nukkumaan tai muuten lähelle jos vaikka istuu sohvalla.

Huomenna olisi eka äitipolin käynti, vähän jännittää. Vaikka tuskin mitään on vielä tapahtunut, mutta silti sitä miettii, että jos nyt jo joutuu pois töistä. Tulis pitkä kevät vaan makoilla.
 
Täytyy muuten kertoa hauska yhteensattuma. Työkaveri kertoi tänään olevansa raskaana ja kysyin sitten laskettua aikaa. Ja meillä on tismalleen sama laskettu aika! Oli pakko hänelle paljastaa, että minäkin olen raskaana. :) Mitkä on todennäköisyydet, että näin käy?!? Mutta hauskaa, kun on sitten vertaistukea. Ja hyvä ystävä ilmoitti myös viikonloppuna olevansa raskaana ja meillä on vajaa kolme viikkoa väliä. :love:
 
Sain vihdoin eilen nousemaan sokerit yli paastoarvorajan ruokailun jälkeen juomalla kaakaota aamupalan yhteydessä (huimat 6,5 oli). Varmaan siis vaan syön oikein, ja nyt kun luin noita radi-lappuja taas tarkemmin, verensokerin nouseminen liian korkeaksi onkin se isompi haitta (pelkäsin mittarin toimimattomuuden lisäksi, voiko liian matalalla olla vaikutusta, mutta ei näillä arvoilla vielä). Jotain on tässä parin vuoden aikana unohtanut selvästi radista.

Mulla on nyt ollut noin viikon alapäässä hankaava fiilis etenkin kävellessä ja odotan torstaista neuvolalääkäriä ilolla, koska oon jo mielessäni ehtinyt kuvitella kaikki mahdolliset kammottavat syyt siihen (laskeumista suonikohjuihin). Toivottavasti olisi vaan limakalvot kuivia ja vähän turvoksissa, jonka vuoksi kävely tuntuu hankaukselta. Synnytyksen jälkeen oli samantyylistä hankaavaa tunnetta, mutta silloin sen aiheutti tikkien kohtaan tulleet arvet ennen kuin ne pehmeni. Olin kyllä silloinkin vähän ylisäikky asiasta, kun en heti hoksannut lähdettä.

Muuten täällä voidaan hyvin, toki nyt on ollut muutaman päivän enemmän väsymystä ilmassa, mutta epäilen, että se johtuu osaltaan työkiireistä ja toisaalta siitä, että yöt ei aina ole olleet parhaita. Koska olen etätöissä ja yritän olla armollinen itselleni (ja tällekin kuulle jo kertyneet ylitunnit sen sallii), olen sitten nukkunut päikkäreitä kesken päivän ja yrittänyt sillä tasata univajetta.

Himottaisi taas käydä hiihtämässä ja nähdä, voiko sitä yhä tehdä vai tuleeko kamalat kivut, mutta ei nuo alapään fiilikset ole siihen oikein rohkaisseet. Ehkä sitten viimeistään torstain jälkeen, jos tilanne ei sitä ennen parane.

Toiveikas 17+3
 
Lääkärissä on nyt käyty ja niin vauvalla kuin minulla on kaikki hyvin. Keltarauhashormonit alkaa tänään ja jatkuu rv 36 asti. Lääkäri katsoi jo rakenteetkin päällisin puolin ja kaikki oli ok, rakenneultrassa katotaan vielä tarkemmin. Vauva oli vaan kasvanut niin reippaasti, että koko vastasi viikkoa isompaa. Mutta lääkärin mukaan menee normikäyrillä. Me ollaan miehen kanssa oltu molemmat isokokoisia, joten ei varmaan siroa saa tehtyä. Ens viikolla jo seuraava käynti, kun polilla on tiukkaa ajoista. Seuraava meneekin sitten jo kolmen viikon välillä, kun rakenneultran yhteydessä kattovat kohdunkaulankin.
 
Sain vihdoin eilen nousemaan sokerit yli paastoarvorajan ruokailun jälkeen juomalla kaakaota aamupalan yhteydessä (huimat 6,5 oli). Varmaan siis vaan syön oikein, ja nyt kun luin noita radi-lappuja taas tarkemmin, verensokerin nouseminen liian korkeaksi onkin se isompi haitta (pelkäsin mittarin toimimattomuuden lisäksi, voiko liian matalalla olla vaikutusta, mutta ei näillä arvoilla vielä). Jotain on tässä parin vuoden aikana unohtanut selvästi radista.

Mulla on nyt ollut noin viikon alapäässä hankaava fiilis etenkin kävellessä ja odotan torstaista neuvolalääkäriä ilolla, koska oon jo mielessäni ehtinyt kuvitella kaikki mahdolliset kammottavat syyt siihen (laskeumista suonikohjuihin). Toivottavasti olisi vaan limakalvot kuivia ja vähän turvoksissa, jonka vuoksi kävely tuntuu hankaukselta. Synnytyksen jälkeen oli samantyylistä hankaavaa tunnetta, mutta silloin sen aiheutti tikkien kohtaan tulleet arvet ennen kuin ne pehmeni. Olin kyllä silloinkin vähän ylisäikky asiasta, kun en heti hoksannut lähdettä.

Muuten täällä voidaan hyvin, toki nyt on ollut muutaman päivän enemmän väsymystä ilmassa, mutta epäilen, että se johtuu osaltaan työkiireistä ja toisaalta siitä, että yöt ei aina ole olleet parhaita. Koska olen etätöissä ja yritän olla armollinen itselleni (ja tällekin kuulle jo kertyneet ylitunnit sen sallii), olen sitten nukkunut päikkäreitä kesken päivän ja yrittänyt sillä tasata univajetta.

Himottaisi taas käydä hiihtämässä ja nähdä, voiko sitä yhä tehdä vai tuleeko kamalat kivut, mutta ei nuo alapään fiilikset ole siihen oikein rohkaisseet. Ehkä sitten viimeistään torstain jälkeen, jos tilanne ei sitä ennen parane.

Toiveikas 17+3
Sun sokeriarvot kuulostaa tosi hyviltä kyllä! Saako kysyä että mitä oikein syöt? Itse syön kotiruokaa ja olen radin pelossa lopettanut herkkujen syönnin (paitsi tumma suklaa) pois, mutta uskon että omassa ruokavaliossa on parannettavaa. Itselläni vain pelottaa kovasti että ensi rasituksessa narahdan joten parempi alkaa ruukata omaa ruokavaliota jo nyt kuin sitten myöhemmin :)
 

Yhteistyössä